نمونه قرارداد هم بنیانگذاران

نمونه قرارداد هم بنیانگذاران

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله به نمونه قرارداد هم بنیانگذاران می پردازیم .

هم بنیانگذار کسی است که در راه اندازی یک کسب و کار به فرد کمک می کند تا بتواند سریع تر و بهتر کارها را انجام دهد این فرد نه کارمند است و نه سرمایه گذار بلکه فرد یاست که به شما کمک میکند که کارهایی که قرار است در اول راه انجام دهید و در انجام آنها با مشکل همراه هستید شما را یاری کند .

نمونه قرارداد هم بنیانگذاران
نمونه قرارداد هم بنیانگذاران

قبل از شروع به همکاری مانند هر کار دیگری باید یک قرارداد بین بنیانگذار و هم بنیانگذار بسته شود . برای اینکه در این کار موفق شوید باید با نمونه قراداد هم بنیانگذار آشنایی کامل داشته باشید  .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

به چه کسی هم بنیانگذار گفته می شود ؟

چگونه یک هم بنیانگذار مطمئن پیدا کنیم؟

راه هایی که می توان یک هم بنیانگذار انتخاب کرد ؟

در زمان انتخاب هم بنیانگذار باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

حقوق هم بنیانگذار به چه صورت است ؟

قرارداد هم بنیانگذار به چه صورت است ؟ آیا  نمونه قرارداد هم بنیانگذار  وجود دارد ؟

در قرارداد هم بنیانگذار باید به چه مواردی توجه کرد ؟

[/stextbox]

 

هم بنیانگذار

اصول برای شروع یک کار و فعالیت فرد برای کار خودش هزاران ایده دارد  و برای رسیدن به ایده ها وجود یک فرد مطمئن و کسی که بتواند فرد را در رسیدن به ایده ها کمک کند را احساس می کند .

هم بنیانگذار معمولا به عنوان یک کارآفرین نیز شناخته می شود . گاهی بعضی از کسب  کارها که قرار است کاری بزرگ انجام دهند بهتر است از چند هم بنیانگذار استفاده کند تا توسعه بهتری به کس بو کار بدهند .

هم بنیانگذار
هم بنیانگذار

نقش هم بنیانگذار یک نقش کاملا پویا است که می تواند  به شناسایی فرصت ها و بازار کمک کند  و همچنین می توان یک جایگاه ویژه ای را داشته باشد . به بیان دیگر هم بنیانگذذار فقط در یک حوزه فعال نیست بلکه باید برای روند کلی کار به تمامی بخش ها اشراف داشته باشد البته این به این معنی نیست که یک هم بنیانگذار در مورد تمامی بخش ها نظر بدهد بلکه باید کارها را با بنیانگذار به صورتی مدیریت کند که بتوان به راحتی به هدف مورد نظرشان برسند .

بیشتر مواقعی که فرد اصرار دارد تمامی کارها را مدیریت کند با مشکل مواجه می شود اما دو نقطه مقابل کارهایی که برای راه اندازی از یک فرد مطمئن و یک فردی که با یکدیگر تفاهم دارند استفاده می شود بسیار موفق تر هستند .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد هم بنیانگذاران هستید

اگر هم بنیانگذار مورد حمایت درستی قرار بگیرد  می تواند  به فرد در اکتشافات بهتر  کمک کند  البته باید بدانید انتخاب تنها یک هم بنیانگذار تضمینی برای رشد و توسعه یک استارتاپ نیست .

برای توسعه بهتر باید هم بنیانگذار در قسمت های مهم تصمیم های درست را بگیرد . در بعضی از مواقع هم بنیانگذار می تواند در مسئولیت تعیین اعضای هیئت مدیر و مشخص کردن نقش آنها و همچنین رهبری تیم را برعهده دارد . از بین وظایف عمده ای که یک هم بنیانگذار دارد می توان به توسعه و حفظ ایمنی طرح تجاری کسب و کار اشاره کرد .

منظور از حفظ امنیت هم طرح تجاری این است که فرد بتواند به راحتی به هم بنیانگذار اعتماد کند و طرح خود را با او مطرح کند . در بعضی از مواقع دیده شده است که فرد هم بنیانگذار در صورتی که در جریان کامل طرح قرار بگیرد آن طرح را به فرد دیگری بفروشد و همین امر باعث شکست پروژه می شود به همین دلیل در زمان انتخاب هم بنیانگذار باید وقت زیادی گذاشته شود که یک فرد مطمئن انتخاب شود.

انتخاب هم بنیانگذار

برای اینکه بتوانید کاری را که می خواهید شروع کنید با موفقیت همراه باشد بهتر است قبل از هرکاری هدفی که دارید را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرد که آیا برای شروع به کار آیا به کمک فردی دیگر نیاز دارید یا خیر ؟ که البته در بیشتر مواقع فرد برای اینکه هزینه های خود را کاهش دهند تصمیم می گیرند که خودشان تمامی کارها را انجام دهند

انتخاب هم بنیانگذار
انتخاب هم بنیانگذار

اما این بزرگترین اشتباه است زیرا در ابتدای کار تمامی کارها باید با دقت بالا و نظارت کامل انجام شود به همین دلیل بهتر است از یک فرد خبره کمک گرفته شود .  برای رسیدن به موفقیت باید از یک فرد خبره کمک بگیرید این فرد به عنوان هم بنیانگذار شناخته می شود  تا شما را  در تمامی فعالیت ها کمک کند .

انتخاب هم بنیانگذار  به تنهایی یک دغدغه بزرگ است  زیرا در این مورد نمی توان حتی کوچکترین اشتباه را کرد  سعی کنید زمان زیادی را برای انتخاب هم بنیانگذار بگذارید و از هزینه و زمانی که صرف میکنید هراسی نداشته باشید

زیرا این هزینه در بلند مدت جبران می شود و شاید چندین برابر آن سود حاصل کسب و کار شود .  در زیر به موراد کلیدی که به شما کمک می کند که بهترین انتخاب ها را در زمینه پیدا کرد هم بنیانگذار داشته باشید اشاره کرده ایم :

شناخت افراد:

اولین و مهم ترین گامی که باید در نظر بگیرید  این است که  هر فردی که قرار است در کسب و کار شما فعال باشد را به خوبی بشناسید و هر فردی را وارد مجموعه خود نکنید . شما می توانید برای انتخاب هم بنیانگذار از یک فرد آشنا کمک بگیرید و دیگر نیازی نداشته باشید که زمانی را برای صرف شناخت بیشتر بگذارید .

البته این تنها یک پیشنهاد است زیرا هر فرد آشنایی نمی تواند به شما کمک زیادی کند شما باید فردی آشنا ، مطمئن و همچنین آشنا با فعالیت خود انتخاب کنید .زیرا اینکه تنها شما با او احساس راحتی کنید ملاک برای موفقیت نیست .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد هم بنیانگذاران هستید

تکیه بر مهارت:

زمانی که می خواهید یک فرد را برا هم بنیانگذاری انتخاب کنید سعی کنید فردی را برگزینید که با  شما همخوانی داشته باشد و اگر این نکته میسر شود شما می توانید پیشرفت خوبی در کار داشته باشید .

در اصل بیشتر کارشناسان معتقدند که بینای گذار و هم بنیانگذار باید مکمل هم باشند تا یک کار به خوبی پیش برود . زیرا شما دقیقا برای این به دنبال هم بنیانگذار هستید که کم و کاستی های شما را برطرف کند و بتواند از حضور او استفاده کنید تا یک کار حرفه ای را شروع کنید .

تکیه بر مهارت:
تکیه بر مهارت:

قدرت مدیریت :

بحران و مشکلات در هر کسب و کاری وجود دارد و حتی در بعضی از مواقع لازمه رشد و توسعه کاری می شود . حال باید فردی باشد که بتواند این مشکلات را به نحوی برطرف کند که به نفع کسب و کار باشد . هم بنیانگذار فردی است که باید مدیریت خوبی بر روی بحران ها و مشکلات داشته باشد حال این فرد زمانی موفق است که شناخت کافی بر روی تمامی قسمت های پروژه دارد  و در کنار آن قدرت  توانایی  برای انجام کارها داشته باشد .

شروع موقتی:

در ابتدای کار اگر بتوانید با فرد به این نظر برسید که یک کار موقتی را شروع کنید بسیار خوب است زیرا از این طریق می توانید  با خلق و خو و مهارت های یکدیگر بیشتر آشنا شوید .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد هم بنیانگذاران هستید

راه های پیدا کردن هم بنیانگذار

راه های زیادی وجود دارد که یک هم بنیانگذار خبره انتخاب کنید این راه ها به صورت زیر است :

راه های پیدا کردن هم بنیانگذار
راه های پیدا کردن هم بنیانگذار

پرس و جو :

همیشه اولین راه برای انتخاب یک همکار و یا هم بنیانگذار این است که از بین افرادی که در حوزه کاری شما فعال هستند پرس و جو کنید .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد هم بنیانگذاران هستید

دانشگاه ها :

دانشگاه ها معمولا بهترین بستر برای پیدا کردن یک هم بنیانگذار مرتبط با کار شما است . شما می توانید به دانشگاه بروید و با اساتید و دانشجویانی که در حوزه فعالیت شما مشغول تحصیل هستند مشورت کنید و از بین آنها بهترین و خبره ترین افراد را انتخاب کنید . دقت داشته باشید دانشجویان و اساتید افرادی هستند با ایده های ناب و پر از انرژی که می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک بزرگی کند .

سایت ها و شبکه های اجتماعی :

امروزه بیشتر کسب و کارها در سایت ها و شبکه های اجتماعی فعال هستند شما به راحتی با یک جستجوی ساده می توانید افرادی که در کسب و کار شما فعال هستند را بشناسید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید و بهترین هم بنیانگذار را از بین آنها انتخاب کنید .

راه دیگری که می توانید از این بستر برای انتخاب هم بنیانگذار استفاده کنید این است که یک آگهی استخدام بزنید و فردی با شرایطی که می خواهید را در قالب یک آگهی منتشر نمایید . این گزینه به شما در انتخاب فرد مورد نظر در کوتاه ترین زمان کمک می کند .

انجمن های استارتاپی:

یکی از راه هایی که می توانید هم بنیانگذار را انتخاب کنید انجمن های استارتاپی است . معمولا در سطح شهر هفته ای یک رویداد برای استارتاپ برگزار می شود و شما می توانید به راحتی با شرکت در این انجمن ها افرادی مرتبط با شغل خود را پیدا کنید و در صورتی که با یکدیگر توانستید ارتباط خوبی برقرار کنید به عنوان یک هم بنیانگذار انتخاب کنید .

نکات مهم برای انتخاب هم بنیانگذار

 بیشتر کارشناسان معتقدند انتخاب یک هم بنیانگذار مانند همسر مهم است زیرا کوچکترین اشتباه در این انتخاب می تواند تمامی زحمات فرد را به باد دهد  و در کسری از ثانیه تمامی اطلاعات مهم و ضروری فرد به دست رقبا برسد .  همچنین در صورتی  که بهترین انتخاب را داشته باشید می توانید مسیر پر پیچ و خم را به راحتی ی کنید و به یک راه درست برسید .  در زیر به نکات مهم برای انتخاب هم بنیانگذار اشاره کرده ایم :

لزومی برای داشتن هم بنیانگذار وجود ندارد و اگر شما فرد مطمئن را پیدا نکردید و خودتان شروع به کار کردید می توانید موفق تر باشید تا اینکه یک فرد را انتخاب کنید که از هیچ نظر با شما و فعالیت ت همخوانی ندارد .

نکات مهم برای انتخاب هم بنیانگذار
نکات مهم برای انتخاب هم بنیانگذار

همیشه سعی کنید قبل از شروع با پارتنر کاری خود به یک سری تفاهمات مانند تفاهم در زمینه های مختلف مانند  اخلاقیات  ، کاری ، تعهد ، مدیریت و مواردی دیگر از این دست برسید  . سعی کنید تا می توانید در این مورد وسواسیت به خرج دهید و نگارن هدر شدن زمان نباشید .

در زمان انتخاب هم بنیانگذار سعی کنید فردی را انتخاب کنید که تنها در یک حوزه فعالیت نداشته باشد و بتواند شما را در بخش های مختلف کمک کند  . به بیان عامیانه فرد باید  هم فن حریف باشد  و در چند زمینه مرتبط با کسب و کار تجربه کافی داشته باشد .

در گام نخست سعی کنید افراد زیادی را برای همکاری انتخاب نکنید به بیان دیگر اطراف خود را شلوغ نکنید .

دقت داشته باشید شما ا تعدا کم اما حرفه ای می توانید به موفقیت های بزرگ برسید  این دقیقا بر اصل کیفیت مهمتر از کمیت است اشاره دارد .

سعی کنید فردی باهوش و فعال را انتخاب کنید . فعال بودن یک پارامتر بسیار مهم است زیرا افراد فعال در تمامی کارهایشان برنامه ریز دارند و همین امر باعث می شود که فرآیند اولیه راه اندازی پروژه را با سرعت بیشتری انجام دهد .

در زمانی که هم بنیان گذار را انتخاب کردید سعی کنید نقش آن را مشخص کنید و هر ابهامی را برطرف کنید . با این روش نه شما توقعی بیجا از فرد دارید و نه او در هر بخشی نظر می دهد به عبارت دیگر هر کس میداند که حوزه فعالیتش در چه بخشی است و سعی می کند در همان بخش فعال باشد .

فردی را انتخاب کنید که ریسک پذیر است برای اینکه به این شناخت برسید باید رزومه کاری فرد را بررسی کنید . افرادی در این زمینه هستند که شما می توانید به آنها در حوزه کاری خود اعتماد کنید و در کنار آن ریسک پذیری بالایی را تجربه کنید قطعا این افراد بهترین مسیرها را پیش روی شما می گذارند .

در زمان انتخاب هم بنیانگذار به این نکته توجه کنید که این افراد  نمای بیرونی کار شما هستند و  شما برای بالا بردن اعتبار کار خود باید از افراد خبره و معتبر استفاده کنید.

فردی را به عنوان بنیانگذار انتخاب کنید که خود رای نباشد و در عین استقلال فکری در تصمیم گیری های جمعی به خوبی عمل کند .  هم بنیانگذار نباید فردی  بی ایده باشد و یا هیچ ابتکار عملی نداشته باشد این فرد باید بتواند در تمامی زمان ها بهترین ایده ها را در راستای موفقیت استارتاپ پیشنهاد بدهد .

در زمان انتخاب هم بنیانگذار باید فردی انتخاب شود که به دنبال سود جمعه باشد و  تنها به سود فردی خود توجه نداشته باشد . زیرا اگر زمانی کار با کاهش فروش روبرو شود این فرد ممکن است از ادامه همکاری منصرف شود که این باعث اختلال در روند کاری می شود .

سعی کنید فردی را انتخاب که راستگو باشد  اگر اشتباهی مرتکب شد جرات بیان اشتباه خود را داشته باشد و این اشتباه را بر روی گردن شخص دیگری نیندازد .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد هم بنیانگذاران هستید

حقوق هم بنیانگذار

حقوق هم بنیانگذار در هر کسب و کاری متفاوت است به خصوص در روزهایی که فرد اقدام به شروع به کسب و کار جدید می کند ممکن است دستمزدها چند ماه اول به تعویق بیفتد و این کاملا طبیعی است

زیرا هر کس بو کاری در اول راه شناخته شده نیست و برای اینکه به مرحله شناخت برسد باید هزینه هایی را بپردازد به همین دلیل طبیعی است که در چند ماه اول از افرادی که با فرد همکاری می کنند خواسته می شود که کمی برای دریافت حقوق حمل کنند .

در بیشتر مواقع نقش های هم بنیانگذار ها با یکدیگر متفاوت است و نمی توان برای تمامی کسب و کارها یک حقوق در نظر گرفت .  گاهی یک بنیان گذار بسیار حرفه ای عمل می کند و همین امر باعث می شود که به مرور زمان فرد به یک مدیر  ارشد در آن کسب و کار تبدیل شود و طبیعتا حقوق او بیشتر می شود .

حقوق هم بنیانگذار
حقوق هم بنیانگذار

نمونه قرارداد هم بنیانگذار

قرارداد هم بنیانگذار  معمولا بهترین و مهمترین بخش یک ماجرا است  و نباید به راحتی از کنار آن گذشت . اگر در یک کسب و کار چند هم بنیانگذار وجود دارد باید سعی شود که یک قرارداد واحد بین تمامی این افراد در همان ابتدای کار نوشته شود و اگر قرار است سود سهام برای هر فرد مشخص شود به صورت دقیق در قرارداد ذکر شود. قرارداد هم بنیانگذار  شامل قسمت های مختلفی است که عبارتند از :

مشخصات کامل هم بنیانگذار یا هم بنیان گذارها

ماهیت اصلی پروژه ای که قرار است انجام شود .

مسئولیت تمامی افراد به صورت دقیق مشخص شود و هر فرد بدون هیچ ابهامی بداند که قرار است چه کارهایی انجام دهد .

حقوق بنیانگذار یا هم بنیانگذار ها به صورت دقیق مشخص شود .

مالکیت معنوی بخش ها در قرارداد مشخص شود .

عدم رقابت از بخش هایی است که باید در قراردادها عنوان شود .

قوانینی در خصوص بخش های استعفا  و برکناری مدیران  باید به صورت دقیق مشخص شود .

در بخش قرارداد  باید  نقش ها به صورت کامل مشخص شود این نقش ها شامل موارد زیر است :

مدیران عملیاتی که بر  روی  روند کارها و جزئیات نظارت دارند .

مدیران مالی که برای  انجام امور مالی  بر اساس استراتژی مالی  شرکت و  بودجه  نظارت کامل دارند .

مدیران اجرایی که در تصمیم گیری های  کل و همچنین  مدیریت افراد  و منابع  فعال هستند .

مدیر کل که بر روی  مدیریت منابع انسانی تمرکز دارد .

مدیر بازاریابی که در بخش  فروش  و مارکتینگ فعال است .

مدیران تکنولوژی  که برای شناسایی دقیق مسیر  درست تکنولوژی  و هدایت آن فعال هستند .

در زیر به یک نمونه از قرارداد هم بنیانگذار اشاره کرده ایم :

 

موارد مهم در نمونه قرار داد هم بنیانگذار

در قرار داد هم بنیانگذار باید به موارد زیر توجه شود .

موارد مهم در نمونه قرار داد هم بنیانگذار
موارد مهم در نمونه قرار داد هم بنیانگذار

نام افراد موسس و شرکت ها :

تمامی افرادی که به عبارتی در کسب و کار فعال هستند  را باید بر روی کاغذ بنویسید و نام شرکت نیز بر روی قرار داد حتما آورده شود .

ساختار مالکیت :

در این بخش باید درصد مالکیت هر فرد مشخص شود به عنوان مثال باید فردی که سهمی دارد و فردی که تنها در بخش کاری فعالیت دارد به صورت دقیق مشخص شود .

پروژه :

در این بخش باید در حد یک یا دو جمله در مورد پروژه توضیح داده شود .

سرمایه اولیه و کمک های اضافی :

در این بخش میزان سرمایه اولیه که انجام می شود و کمک های اضافی که به عنوان سرمایه گذاری وجود دارد به صورت کامل توضیح داده شود .

مالیات :

مالیات یک موضوعی است که تمامی شرکت ها درگیر آن هستند ولی باید به صورت دقیق در قراردادها در مورد آن توضیح کامل داده شود  .

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد هم بنیانگذاران هستید

نقش ها و مسئولیت ها :

در قرارداد باید به صورت دقیق و واضح در مورد نقش ها و مسئولیت افراد مشخص شود .مدیریت و تصمیم گیری : باید در مورد فردی که  تصمیم گیری های نهایی را انجام می دهد مشخص شود همچنین افرادی که قرار است تصمیم گیریهای در بخش های مختلف را به عهده بگیرند را مشخص کرد .

وضعیت سهام :

وضعیت سهام یک موضوع بسیار مهم است و در ابتدا و ادامه  کار باید به صورت دقیق و واضح مشخص نمود .

حقوق و غرامت ها :

این یک موضوع اصلی  مهم در قراردادها است که با توجه به فعالیت و استارتاپ باید به صورت دقیق مشخص شود .

مالکیت معنوی :

در قراردادها باید تکلیف مالکیت معنوی مشخص شود  به این معنی که مالکیت معنوی به هرچیزی گفته می شود که در  روند کاری باعث پیشرفت کلی کار می شود .  این موضوع می تواند  راه اندازی یک وبلاگ و یا یک طرح باشد .

بندهای انحلال :

معمولا در زمان شروع فعالیت افراد دوست ندارند به نقطه انحلال شرکت فکر کنند اما این موضوع بسیار مهم است و باید به صورت دقیق مشخص شود .

نتیجه گیری

هر کسب و کار اگر بخواهد به صورت حرفه ای کار خود را انجام دهد باید از یک فرد به نام هم بنیانگذار استفاده کند . برای اینکه شروع فعالیت خوبی با فرد داشته باشید بهتر است یک قرارداد محکم و واضح بین بنیانگذار و هم بنیانگذار بسته شود تا تمامی افراد در مورد کارهایی که باید انجام دهند شناخت کامل داشته باشند .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید