معنی هم بنیانگذار

معنی هم بنیانگذار

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به معنی هم بنیانگذار بپردازیم:

هم بنیانگذار فردی است که در ایجاد شغل، استارتاپ، سازمان، نهاد و اتحادیه کمک می کند و در تمامی امور فعالیت مرتبط با آن فعالیت دارد اما به عنوان موسس شناخته نمی شود.

معنی هم بنیانگذار
معنی هم بنیانگذار

البته بسیار ی از افراد این تعریف را به صورت کامل قبول ندارند و معتقدند که مگر می شود تمامی امور راه اندازی یک را انجام دهد اما به عنوان موسس نباشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به صورت کامل با معنی هم بنیانگذار آشنا شویم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

بنیانگذار  به چه کسی می گویند ؟

اهمیت حضور استارتاپ چیست ؟

قرار داد هم بنیانگذار و بنیانگذار به چه صورتی است ؟

هم بنیانگذار را چگونه انتخاب کنیم ؟

آیا وجود هم بنیانگذار مهم است ؟

چه نکاتی را باید در زمان انتخاب هم بنیانگذار باید به آن توجه کرد ؟

چگونه یک هم بنیانگذار خبره انتخاب کنم ؟

آیا سرمایه گذار  را  می توان به عنوان هم بنیانگذار شناخته شود ؟

[/stextbox]

 

بنیانگذار

قبل از اینکه مفهوم کلی هم بنیانگذار بگوییم باید به اصطلاح عامیانه آن که به کوفاندر معروف است اشاره کنیم .  کوفاندر و یا بنیانگذار فردی است که می تواند  به تنهایی  و با  اندک پشتیبانی و حمایت  یک استارتاپ ، حمایت ، شغل  برای  خود  ایجاد کند

اما معمولا کمتر کسی است که بتواند به تنهایی از پس این موضوع برآید و تمامی کارها  را به تنهایی انجام دهد در این زمان است که نقش هم بنیانگذار دیده می شود. این فرد باید حرفاش با اهداف بنیانگذار یکی باشد و بتواند کارهای استارت آپ  را با  هم کاری بنیانگذار انجام دهند .

بنیانگذار
بنیانگذار

حال اگر این بنیانگذار بخواهد کار خود را به صورت حرفه ای شروع کند باید از یک فرد که با اهداف آن آشنا است و می تواند آن را در رسیدن به اهداف کمک کند کمک بگیرد راه را آسانتر کند و سریع تر به اهداف خود برسد به این صورت که  هم بنیانگذار یا به اصطلاح کوفاندر با بنیانگذار  در کسب و کار شریک می شود و یک درصد قابل ملاحظه ای را به عنوان سهام استارتاپ برای خود مشخص می کند و در قبال آن وظایف  خود را به خوبی انجام می دهد .

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

 یک هم بنیانگذار حرفه ای در ابتدا اولویت خود را هم راستا  با بنیانگذار در راستای توسعه و حفظ منافع کسب و کار قرار می دهد . بعد  از آن سعی دارد که به منافع شخصی خود نیز برسد .

گاهی افراد می گویند به جای اینکه یک هم بنیانگذار استخدام کنیم  از یک کارمند کمک بگیریم بهتر است بدانید فردی که به عنوان کارمند است است ابتدا تصمیم دارد منافع خودش را رونق دهد و بعد به منافع شرکت توجه کند .

معمولا در استارتاپ های اینترنتی دو هم بنیانگذار مشص می شود اولی برای مسائل فنی  و هم بنیانگذار بعدی  باری مسائل اجرایی بازاریابی و مالی است . البته این موضوع تنها محدود به استارتاپ های اینترنتی نیست و هر استارتاپ و کسب و کاری می تواند از این روش برای رونق کار خود استفاده کنند .

بهتر است بدانید هم بنیانگذار یک فرد رسمی و قانونی نیست یا به عبارت دیگر یک اصطلاح رسمی قانونی نیست بیشتر فر دی است که به عنوان افتخاری این قانون را مشخص کرده است و اینه چه سهمی از استارتاپ یا شرکت داشته باشید کاملا توافقی است و حتی دیده شده است که  ممکن است فرد هیچ سهمی از سهام شرکت نداشته باشد و تنها یک قرار مشخص برای وظایفش داشته باشد .

این موضوع برعکسش نیز صدق می کند که اگر شما به عنوان یک سهامدار در استارت آپ و شرکت باشید هیچ تضمینی وجود ندارد که به عنوان هم بنیانگذار شناخته شوید .

اهمیت حضور استارتاپ

زمانی که می خواهید یک کسب و کار را راه اندازی کنید شاید در نگاه اول  حجم کارهای سبک باشد و تصور کنید به تنهایی می توانید به تنهایی از پس آن بر بیاید . اما به مرور زمان زمانی که کسب و کار شما رونق می گیرد شما نیاز دارید که بتوانید به تمامی بخش ها مدیریت داشته باشید  و برای یک مدیریت قوی باید  بتوانید  یک نفر را به عنوان همراه داشته باشید .

در اصل اینکه شما بتوانید از تاثیر یک هم بنیانگذار در کارهایتان استفاده کنید این است که قبل از هرچیزی ب این موضوع اشراف داشته باشید که هم بنیانگذار یک فرد موثر در پیشبرد اهداف شما است زیرا اگر در تمامی مراحل کار این تصور غلط را داشته باشید که هم بنیانگذار نمی تواند به شما کمک چندانی کند باعث می شود که حس بدی بین طرفین ایجاد شود و هیچ یک به هدف اصلی که ارتقا شغل است نرسید .

اهمیت حضور استارتاپ
اهمیت حضور استارتاپ

گوگل

بهتر است بدانید گوگل که از شرکت های موفق در سراسر جهان هستند توسط دو هم بنیانگذار تاسیس شد به نام  لری پیچ  و سرگی  بودند که با هم دلی یکدیگر توانستند به این موفقیت دست یابند .

این دو نفر معتقدند که هر لحظه ممکن است دو جوان دیگر با پشتکار آنها بتوانند شکستشان دهند به همین دلیل همیشه سعی دارند راه های جدید و به روزی را استفاده کنند و از این خطر دور شوند .

اگر بخواهیم در مورد موضوع اهمیت بنیانگذار بهتر توضیح دهیم باید بگوییم این هم بنیانگذاران هستند که هویت اصلی یک سازمان و  فرهنگ سازمانی را مشخص می کنند و به آن شکل می دهند و سپس با تقلید و استفاده از ایده های آنها است که کل سازمان می تواند هدفمند شود و به یک شکل واحد برسد . پس همانطور که می بینید نقش هم بنیانگذار بسیار مهم است و باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید و هیچگاه از روی عجله  فردی را انتخاب نکنید .

برای اینکه رابطه بین بنیانگذار و هم بنیانگذار به صورت حرفه ای باشد باید یک قرارداد معتبر بین طرفین تنظیم شود و تمامی موارد به صورت دقیق و شفاف تنظیم شود در این قرارداد  باید نکات مهم و ضروری زیر رعایت شود :

  • مشارکت بین دو طرف در حوزه کاری به صورت شفاف و دقیق روشن شود.
  • وظایف بنیانگذار و هم بنیانگذار  به صورت دقیق مشخص شود و هر دو طرف باید بداند که چه وظایفی را باید انجام دهید.
  • گاهی هر دو طرف سرمایه گذاری می کنند که باید میزان سرمایه گذاری به صورت دقیق در قرارداد ذکر شود.
  • جزییات فنی و محرمانگی باید در قرارداد مشخص شود
  • مدت زمان همکاری بین بنیانگذار و هم بنیانگذار باید مشخص شود.
  • واگذاری سهام و یا قوانین استعفا دادن باید به صورت دقیق آورده شود.
  • در قرارداد باید حقوق مالکیت فکری  مشخص شود.
  • شروطی که باید در حل و فصل اختلاف گذاشته شود در قرارداد مشخص شود.

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

انتخاب هم بنیانگذار

بهتر است قبل از بستن قرارداد یک دوره آزمایشی حدود سه تا  چهار هفته با یکدیگر همکاری کنید و اگر بر روی بیشتر مسائل توافق داشتید  و توانستید مشکلات را با یکدیگر حل کنید به همکاری تان ادامه دهید . اکر هم بنیانگذاری که انتخاب میکنید از دوستان مشا باشد می توانید خیلی راحت تر ارتباط برقرار کنید

و همین امر به رشد کار بسیار کمک می کند حال در نظر بگیرید که با یک فرد غریبه شروع به کار کرده اید شما باید مدت زیادی را بگذارید تا فرد را بشناسید و اکر دیدگاه بدی در مورد او داشتید را نیز باید زمانی را برای تغییرش دهید که تمام این موارد علاوه بر زمان بر بودن کیفیت و روند کاری را کاهش می دهد.

البته باید دقت کنید شما برای اینکه این مشکلا را نداشته باشید نباید با هر فردی به عنوان دوست همکاری داشته باشید گاهی دوست شما اصلا اطلاعات کافی در مورد کار شما ندارد و در ابتدای همکاری برای پیش بردن کارها باید به فرد اطلاعات لازم را بدهید.

انتخاب هم بنیانگذار
انتخاب هم بنیانگذار

همچنین سعی کنید که در همکاری با دوست تان به عنوان بنانگذار و هم بنیانگذار مرز دوستی ها را مشخص کنید زیرا اگر مرزها مشخص نشود ممکن است بر اثر یک سری سوءتفاهم ها رابطه های صمیمی چند ساله بر هم بخورد .

همیشه افراد خبره در این زمینه می گویند بهتر است افراد تازه کار کار را جدی بگیرند و اجازه ندهند کار با مسائل دوستی مانعی برای پیشرفت شود . این کاملا واضح است گاهی افراد به دلیل بعضی از مسائل احساسی قبول می کنند با دوست و یا فامیلی که هیچ شناختی در مورد کار ندارند همکاری کنند اما غافل از این هستند که با این تصمیم های احساسی شکست ها بزرگ را برای کار نوچا خود می خرند . همیشه سعی کنید فردی را به عنوان هم بنیانگار انتخاب کنید که قبل در حوزه کاری شما فعالیت داشته است .

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

اهمیت وجود هم بنیانگذار

قبل از اینکه بررسی کنید که هم بنیانگذار برای فعالیت کاری شما موثر است یا خیر  بهتر است ابتدا  بدانید که فعالیت و کار شما در چه پروسه ای است و یا  اصلا کمبودی در حوزه کاری تان در مورد نیروی انسانی دارید یا خیر ؟ گاهی در زمان شروع کار بسیاری از کارها بسیار ساده و روتین است و نیازی نیست که خود را درگیر رابطه جدید کنید و می توانید خیلی راحت بدون هیچ مشکلی کار را شروع کنید و به همه کارها برسید

اهمیت وجود هم بنیانگذار
اهمیت وجود هم بنیانگذار

اما زمانی است که بعضی از کارها نیاز دارد به همکاری یک فرد آگاه به امور نیاز دارید  و هزینه کردن برای استخدام یک فرد آگاه بسیار به صرفه تر است که فرد بخواهد به تنهایی کارها را انجام دهد .

نکته

دقت داشته باشید بعضی از کسب و کارها و استارتاپ ها بسیار حیاتی است و نباید به هر کسی اعتماد کرد زیرا گاهی این اعتمادهای بی جا باعث می شود که فرد تمام اطلاعات شما را بدزدد و خسارت زیادی را به شما وارد کند.

در این مواقع سعی کنید زمان زیادی را برای هم بنیانگذار مطمئن بگذارید تا بتوانید یک فرد خودی و دلسوز را انتخاب کنید . شاید برای انتخاب یک فرد مطمئن نیاز باشد که زمان زیادی بگذارید و نگران صرف این زمان نباشید داشتن یک هم بنیانگذار مطمئن می تواند ادامه همکاری شما را سرعت دهد

اما اگر به دلیل عجله یک فرد غیر مطمئن را انتخاب کنید باید در تمام طول کار احساس ناامنی کنید و اطلاعات کامل کار را در اختیار او نگذارید و همین امر فعالیت شما را کند و شما را از هدف اصلی برای استخدام هم بنیانگذار که تسریع کارها است دور کند .

نکته
نکته

کارشناسان معتقدند هر کاری باید  قطب های چهار جهتی داشته باشند به عنوان مثال تمام افراد در استارتاپ ها نباید همه در حوزه فنی و یا برنامه نویسی خبره باشند و فقط تمرکز بر روی یک بخش داشته باشند . گروه هایی همیشه موفق اند که نظراتی که دارند در جهت های  فکری مختلف است .

اگر تمامی افراد بر روی یک حوزه تمرکز کنند باعث می شود تمامی استراتژی ها به سمت یک هدف برود و هدف اصلی فراموش شود و خلا های بزرگی در قسمت هی مختلف احساس شود .

البته گاهی برعکس است و تمامی افراد افرادی هستند که می خواهند در بخش های غیر فنی کار کنند و نظر بدهند و از بخش فنی غافل می شود این امر نیز باعث کم شدن راندمان کاری نیز می شود .

قرار نیست شما در ابتدای کار از افراد با حوزه های مختلف کم بگیرید  بهتر است در مسیری که پیش رو دارید ابتدا حوزه های مهم را مشخص کنید و  سپس کار را  با همان پست های کلیدی  پش ببرید  و در ادامه کار در صورت لزوم افراد دیگر را استخدام نماید .

گاهی در همان اول کار تمام بخش هایی که نیاز به مدیریت دارند را در چارت اولیه آورده می شود و به دنبال آن این افراد را استخدام میکنند این طبیعی است که بسیاری از افراد در ابتدای کار تا کامل شدن کار هیچ کاری ندارند و شما مجبور هستید هزینه اضافی را پرداخت نمایید بهتر است با وجود اطلاع کامل از چارت در  هر زمانی که احساس می شود حضور فردی در یک بخش مهم است و احساس می شود آن را استخدام کرد.

دلیل اهمیت این موضوع این است که گاهی در ابتدای کار یک مدیر را برای بخشی انتخاب کنید اما در روند کاری متوجه شوید که حضور فردی با این شرایط تاثیر آنچنانی بر روی روند کاری شما ندارد و حتی خودتان از پس آن کار بر می آیید .

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

نکاتی مهم در خصوص هم بنیانگذار

انتخاب هم بنیانگذار مانند انتخاب همسر مهم است و اگر در این راه اشتباه کنید استارتاپ شما که مانند یک کودک نوپا است با شکست مواجه می شود . در زیر مسیر انتخاب باید قبل از هر چیزی به سوالات زیر پاسخ دهید :

نکاتی مهم در خصوص هم بنیانگذار
نکاتی مهم در خصوص هم بنیانگذار

بهتر است با چه افرادی کار کنیم؟

اگر این فرد با این شرایط و مهارت هایی که دارد را انتخاب نکنم چه چیزی را از دست می دهد و به جای آن چه چیزی را بدست می آورم ؟

در ادامه کار ممکن است رییس جدید تغییر کند ؟

آیا فردی که می خواهم به عنوان هم بنیانگذار انتخاب کنم از من بهتر است ؟

آیا فردی که میخوام انتخاب کنم  منظم ، پیگیر، خلاق و . . . است ؟

آیا این فرد قبلا تجربه کاری مشابه داشته است ؟

آیا  این فرد با توجه به مهارت هایی که دارد سر بار نمی شود و حضورش در کار مفید است ؟

آیا به فردی که انتخاب کرده ام می توانم اعتماد کنم و نگرانی در مورد اطلاعات مهم و حیاتی کار نداشته باشم ؟

این فردی که به عنوان هم بنیانگذار انتخاب کرده ام درگیر مشکلات عاطفی ، خانوادگی ،ازدواج و یا مسائلی از این دست نیست ؟

با فردی که انتخاب کرده ام یک چشم انداز مشترک برای رسیدن به هدف نهایی داریم ؟

آیا گرایشات سیاسی ، دینی و حتی اجتماعی که داریم با یکدیگر هم راستا است؟

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

روش هایی که می توان یک هم بنیانگذار ماهر پیدا کرد ؟

در این بخش به شما کمک می کنیم که یک هم بنیانگذار خبره انتخاب کنید :

روش هایی که می توان یک هم بنیانگذار ماهر پیدا کرد ؟
روش هایی که می توان یک هم بنیانگذار ماهر پیدا کرد ؟

شبکه ای که در اختیار دارید :

گاهی در ابتدای کار یک سری افراد  دلسوز و مهربان در کنار شما هستند و با سلیقه شما آشنایی دارند  و می توانید به آنها اعتماد کنید . در بیشتر مواقع دیده ایم که شرکت هایی که چندین سال با یکدیگر کار می کنند تصمیم می گیرند برای توسعه کار خود با یکدیگر ادغام شوند و یا حتی همکارانی که چندین سال با یکدیگر همکاری داشته اند می توانند یک کسب و کار موفق را راه اندازی کنند .

اگر در زمانی که در یک برای انجام یک فعالیت با یک نفر همکاری داشتید و همکاری تان موفق بود بهتر است در صورتی که استارتاپی که انجام می دهید با همان حوزه کاری یکسان است به همکارتان زنگ بزنید و از او بخواهید که برای شروع استارتاپ  به شما کمک کند .

سایت ها:

یکی از مکان هایی که می توانید هم بنیانگذار انتخاب کنید سایت ها هستند بیشتر از افراد زمانی که به دنبال هم بنیانگذار هستند می توانند از طریق سایت ها فردی را مرتبط با حوزه کاری خود پیدا کنند

برای اینکار می توانید یک پست شغلی بنویسید که در آن باید یک توضیح مختصر در مورد شرکت و مسئولیت هایی که فرد قرار است انجام دهد را بدهید و سپس آن ها در سایت های شغلی و کاریابی مورد نظر قرار دهید .

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

دانشگاه ها :

دانشگاه ها محلی بسیار مناسب برای پیدا کردن هم بنیانگار است . دانشگاه ها همیشه اساتید وا نشجویانی با ایده ها مختلف و بزرگ دارد  می توانید با افرادی که رشته تحصیلی شان با حرفه شما هم خوانی دارد چندین جلسه برای شناخت بیشتر همدیگر بگذارید و در صورتی که با یکدیگر به توافق نظر رسیدید فعالیت خود را شروع کنید .

 انجمن های استارتاپی :

در ایران انجمنهای استارتاپی وجود دارد که افرادی که در بخش های مختلف فعالیت دارند می تواند با افرادی مرتبط با حوزه فعالیت شان ارتباط برقرار کنند به عنوان مثال سایت  هایی مانند ایوند در این بخش می توانند به افراد کمک های خوب یداشته باشند .

در شهر های بزرگ معمولا در طول هفته رویدادهای استارتاپی  برگزار می شود . همچنین می توانید  از  فرم های آنلاینی که در لینکداین ، فیسبوک و شبکه های اجتماعی  برای کارآفرینی وجود دارد استفاده کنید .

شما زمانی که در این انجمن ها شرکت می کنید می توانید  با افراد زیادی که به راه اندازی کسب و کار علاقه دارند آشنا شوید و افرادی که در حوزه فعالیت شما فعالیت دارند آشنا شوید و در صورت پیدا کردن تفاهم در زمینه های مختلف بتوانید بهترین افراد را انتخاب نمایند .

سرمایه گذار یا هم بنیانگذار

یکی از افرادی  که همیشه با هم بنیانگذار اشتباه گرفته می شود سرمایه گذاران هستند . باید بدانید که بنیانگذار یا هم بنیانگذار حوزه کاری اش با سرمایه گذار متفاوت است . سرمایه گذاران همیشه به عنوان یک فردی هستند که تنها در بخش هزینه ها فعالیت دارند ولی هم بنیانگذار در قبال کارهایی که انجام می دهد هزینه هایی را دریافت می کند .

سرمایه گذار یا هم بنیانگذار
سرمایه گذار یا هم بنیانگذار

در کل تاثیر هم بنیانگذار در بهبود کارها احساس می شود و تاثیر سرمایه گذار در جان بخشیدن به کارها زیرا اگر در روند کارها سرمایه نباشد قطعا انگیزه از بین می رود همچنین اگر بنیانگذار نباشد تصمیم گیری ها نمی تواند به صورت خوبی انجام شود . البته بنیانگذار می تواند به عنوان سرمایه گذار انتخاب شود اما برعکس آن امکان پذیر نیست .

لینکدین 5 نفر هم بنیانگذار داشت  که  یک نفر به عنوان مدیر اصلی  به نام رید هافمن بود و چهار نفر دیگر به عنوان هم بنیانگذار او را همراهی می کردند و شاید دلیل موفقیت لینکدین این تعداد هم بنیانگذار بود که به تیم کمک کرد تصمیم گیری های خوب و موفقی داشته باشند . یک هم بنیانگذار می تواند در هویت اصلی سازمان نقش بزرگی داشته باشد  و به تیم کمک میکند که در راستای خوب و مشخصی قرار بگیرد .

شما در حال مطالعه مقاله معنی هم بنیانگذار هستید

نتیجه گیری

هم بنیانگذار فردی است که هم راستا با هدف بنیانگذار به رشد و توسعه استارتاپ و یا کاری که در حال راه اندازی است کمک می کند . در انتخاب هم بنیانگذار باید فرد بسیار دقت کند تا بتواند یک فردی امین و مطمئن انتخاب کند تا بتواند او را در مسیر درست قرار دهد .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید