نرم افزار نظر سنجی

نرم افزار نظر سنجی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

نرم افزار نظر سنجی یکی از شیوه های دریافت نظرات افراد در عصر حاضر است.ممکن است شما هم به افرادی برخورد کرده باشید که از شما خواسته اند نظرتان را در مورد کالایی یا موضوعی با پر کردن برگه هایی با آنان به اشتراک بگذارید.راههای زیادی برای ثبت و جمع آوری اطلاعات وجود دارد.یکی از این راه ها ایجاد نرم افزار نظر سنجی و استفاده از آن است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله می خواهیم به سوالاتی که پیرامون نرم افزار نر سنجی برای شما پیش می آید پاسخ دهیم.

نظرسنجی چیست؟

نظرسنجی شامل چه مراحلی می شود؟

در نظر سنجی ها از چه شیوه هایی استفاده می شود؟

نرم افزار نظر سنجی چیست؟

چگونه می توان یک فرم نظرسنجی ساخت؟

اهمیت نظر سنجی چیست؟

[/stextbox]

نرم افزار نظر سنجی
نرم افزار نظر سنجی

نظرسنجی چیست؟

نظرسنجی فرایندی است که در آن به جمع آوری اطلاعات ودر نهایت تحلیل و بررسی آن در مورد اشیا، افراد یا موضوعات پرداخته می شود.نظرسنجی ابزاری تاثیر گذار و ارزان و ساده است که می توان به صورت مستقیمو بدون واسطه نظرات پاسخ دهندگان را دریافت کرد.با نظر سنجی می توان بازخوردی از برنامه ها و طرح های اجرا شده نیز به دست آورد.

 

نظرسنجی شامل چه مراحلی می شود؟

نظر سنجی به صورت کلی پنج مرحله دارد و مراحل زیر را شامل می شود:

طرح اهداف نظر سنجی

طرح سوالات

پخش سوالات

جمع آوری داده ها

تحلیل اطلاعات

در نظر سنجی ها از چه شیوه هایی استفاده می شود؟

نظرسنجی ها برای اهداف مختلفی طراحی می شوند. شیوه های مختلفی هم برای جمع

آوری اطلاعات نظر سنجی وجود دارد.

1.با افراد مورد نظر تماس گرفته می شود مثل تماس با تلفن یا ایمیل

2.عرضه سوالات به صورت نوشته شده یا مصاحبه با افراد

3.ثبت پاسخ ها به صورت دستی یا الکترونیکی از طریق سایت ها یا نرم افزار ها

در مورد اول با برقراری تماس با افراد از انان می خواهند تا نظراتشان را نسبت به یک موضوع بیان کنند یا با فرستادن فرم نظر سنجی از طریق ایمیل از افراد می خواهند که به آن پاسخ دهند.

در شیوه ی دوم با ارائه ی برگه های نظر سنجی از افراد می خواهند تا نظرشان را ثبت می کنند و یا با مصاحبه با افراد به صورت مستقیم نظراتشان را جویا می شوند و اقدام به ثبت آن می کنند.

در شیوه ی سوم افراد با وارد شدن به سایت یا نرم افزاری که به منظور ثبت نظر سنجی ایجاد شده وارد می شوند و نظرات خود را در آن ثبت می کنند.

در نظر سنجی ها از چه شیوه هایی استفاده می شود؟
در نظر سنجی ها از چه شیوه هایی استفاده می شود؟

نرم افزار نظرسنجی چیست؟

نرم افزار مجموعه ای از برنامه هایی است که می تواندوظایف به خصوصی را درسیستم کامپیوتر انجام دهد.نرم افزارهای کاربردی یک برنامه ی رایانه ای دارند که به اجرای گروهی از وظایف طبق منافع کاربر می پردازند.بسیاری از این نرم افزارها جنبه ی خدمات رسانی دارند.

نرم افزار نظرسنجی یک برنامه ی کاربردی است که امکان ارتباط غیر مستقیم بین افراد برای دریافت نظرات آنان را دارد.

نرم افزار نظرسنجی چیست؟
نرم افزار نظرسنجی چیست؟

چگونه می توان یک فرم نظرسنجی ساخت؟

با رعایت نکاتی می توان یک فرم نظرسنجی خوب ایجاد کرد.برای اینکه بتوانید فرم نظر سنجی با کیفیتی را طراحی کنید نیاز به زمان کافی دارید.قبل از اینکه به درج مواد نظرسنجی در فرم خود بپردازید بهتر است به تمام مواردی که لازم است در فرم خود قرار دهی فکر کنید.اگر بتوانید این موارد را رعایت کنید نتایج قابل اعتمادی به دست خواهید آورد.

قبل از هرچیزی از خود بپرسید چرا می خواهید این فرم نظرسنجی را ایجاد کنید.این فرم چه کاربردی برای شما دارد و قرار است دقیقا چه چیزی را بسنجد.

به این فکر کنید که چه کسانی مخاطب شما هستند چون ممکن است شما بخواهید از افراد مختلفی نظر سنجی کنید.اگرجامعه ی مورد نظر شما دانشجویان باشند و بخواهید نظرشان را درمورد شیوه ی تدریس اساتید، نحوه ی نمره دهی ،کیفیت کلاس ها و… بسنجید مسلما سوالاتی که در فرم خود قرار می دهید

چگونه می توان یک فرم نظرسنجی ساخت؟
چگونه می توان یک فرم نظرسنجی ساخت؟

سوالات

متفاوت از سوالاتی است که برای اساتید مطرح می کنید و یا اینکه اگر جامعه ی آماری شما کودکان یا افراد کم سواد باشند باید بدانید سوالات باید طوری طراحی شوند که افراد بتوانند منظور شما را به راحتی متوجه شوند.همچنین روش هایی را که افراد به پر کردن فرم ترغیب می شوند را در نظر بگیرید مثلا در نظرسنجی از کودکان و مادران آن ها شیوه ی طراحی فرم ها  برای هر گروه باید متفاوت ازهم باشد.

بعد از اینکه مخاطبان خود را شناسایی کرد بهتراست بدانید که دراین زمینه به اندازه ی کافی مخاطب دارید یا نه. اگر گروه انتخابی شما دارای جامعه ی بزرگی باشد می توانید تصمیمات بهتری از داده های جمع آوری شده خود بگیرید.

زمان ارسال نحوه ی نظر سنجی تاثیرزیادی درنتیجه گیری شما دارد.زمان مناسب در ارسال باعث می شود افراد بیشتری به فرم نظر سنجی شما پاسخ دهند و حوصله و زمان کافی برای جواب به فرم شما داشته باشند.به طور مثال اگر در زمان برگزاری مراسم جوایز اسکار از افراد در مورد لباس های بازیگران نظرسنجی شود امکان بیشتری برای پاسخدهی به فرم نظرسنجی وجود دارد و یا اینکه در مورد غذاها یا میوه ها از افراد در زمان صرف غذا نظرسنجی شود احتمال دریافت جواب های صحیح بیشتر است.

 

اهمیت نظر سنجی چیست؟

نظر سنجی در حیطه ی علوم پزشکی ، سیاسی، و اجتماعی بسیار کاربرد دارد.زمانی که سازمان های دولتی قصد دارند اقدام به سیاست گذاری در حوزه های مختلفی کنند به نظر سنجی در آن زمینه می پردازند تا اطلاعات کافی را درمورد آن به دست آورند.

در بسیاری از کشورها، نهاد ها و شرکت ها با نظر سنجی از افراد می خواهند تا موافقت و مخالفت خود را در زمینه های مختلف  اعلام کنند.نظر سنجی می تواند برای اتخاذ تصمیمات مناسب بسیار مفید واقع شود.نظر سنجی نشان می دهد که یک شرکت یا دولت به چه میزان به نظرات دیگران اهمیت می دهند و چقدر در بهبود اوضاع آینده تلاش می کنند .

در شرکت ها ،نظرسنجی از کارکنان درباره ی مشکلات شخصی آنان وموانع کاری باعث می شود تا به مشکلات کارمندان رسیدگی شود و به این طریق رضایت کارکنان موجب می شود عملکرد سیستم شرکت هم بهبود پیدا کند.

نظر سنجی در حیطه ی علوم پزشکی منجر به بهبود خدمات و رضایت بیمار از سیستم بهداشت و درمان می شود. در هر صورت نمی توان نقش نظرسنجی با کیفیت را در بهبود اوضاع آتی انکار کرد.

با تشکر از توجه شما به مقاله نرم افزار نظر سنجی و امیدواریم از مقاله نرم افزار نظر سنجی نهاست استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید