مدیریت مالی شخصی

مدیریت مالی شخصی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز با موضوع مدیریت مالی شخصی در خدمت شما هستیم. مدیریت مالی شخصی، علم مدیریت کردن پول و تمام فعالیت ها و تصمیم های مالی یک فرد  مثل در آمد کسب کردن، پس انداز کردن، خرج کردن و سرمایه گذاری می باشد.مدیریت مالی شخصی به طور کلی و از میان تمام روش ها یکی از بهترین راه ها برای افرایش سطح در آمد هر شخص و همینطور این نوع مدیریت سبب افزایش میزان پس انداز های هر شخص می شود.

مدیریت مالی شخصی
مدیریت مالی شخصی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه ی این مقاله قرار است به  سوال های زیر  پاسخ دهیم

  • مدیریت مالی شخصی شامل چه نوع برنامه ریزی هایی می شود؟
  • چگونه برای مدیریت مالی شخصی یک تقویم مالی طراحی کنیم؟
  • چگونه می توان برای هر زمان یک مقدار بودجه ی مشخص در نظر گرفت؟
  • قانون 20 – 30 – 50 چه نوع قانونی می باشد؟
  • هدف های مالی کوچک چه نقشی در مدیریت مالی شخصی دارند؟
  • جدا کردن حساب پس انداز از دیگر حساب ها چه مزیتی دارد؟
  • موقعیت های اضطراری برای مدیریت مالی چه زمان هایی است؟ و چگونه می توان از قبل برای آن چاره یی پیدا کرد؟
  • روند تغییر عادت های مالی به چه صورت است؟

[/stextbox]

مدیریت مالی شخصی
مدیریت مالی شخصی

مدیریت مالی شخصی شامل چه نوع برنامه ریزی هایی می شود؟

برنامه ریزی ها برای مدیریت مالی شخصی به‌ شکل عمومی عبارتند از:

پیش‌بینی کردند نیازهایی که کوتاه‌ مدت هستند وبلندمدت، تحلیل و بررسی کردند وضعیت مالی کنونی و در حال حاضر،اجرا کردن یک برنامه‌ی همه‌جانبه و دقیق برای پوشش دهی به تمام نیازها و خواسته ها،همه ی این موارد با در نظر گرفتن محدودیت‌های مالی می باشد. فرآیند ذکر شده به هزینه‌ها،درآمد ها،اهداف و رویا ها،نیاز‌های ضروری زندگی،وتمایل های هرشخص و یا فردی خاص بستگی دارد و وابسته می باشد.

2- چگونه برای مدیریت مالی شخصی یک تقویم مالی طراحی کنیم؟

اگرشما هم به صورت دائم و همیشگی نگران فراموش کردن موارد مالی خود هستید، می بایستی یک تقویم مالی برای خود طراحی و ایجاد کنید. این کار به طور کاملا درستی مانند تقویمی می باشد که زمان ویزیت دکتر شما را نشان می دهد ویا زمان سرویس کردن ماشین‌تان را به شما یادآوری و گوشزد می‌کند.

2- چگونه برای مدیریت مالی شخصی یک تقویم مالی طراحی کنیم؟
2- چگونه برای مدیریت مالی شخصی یک تقویم مالی طراحی کنیم؟

3- چگونه می توان برای هر زمان یک مقدار بودجه ی مشخص در نظر گرفت؟

هدف و مقصود ازبودجه‌ بندی پول ها این است که شماتوانایی مدیریت وکنترل دخل‌ و خرج‌ تان را داشته باشید و روی موارد مالی که بسیارمهم ‌تر و تاثیر گذار تر هستند تمرکزکنید. شما به این نیاز دارید که یک زمان مشخص برای این کار داشته باشید و در نظر بگیرید.

این کارنشان می‌دهد و مشخص می کند که هزینه‌های بسیار کم درمدت طولانی ‌به چه مبالغ هنگفت و زیاد و قابل توجهی تبدیل می‌شوند وهمینطورمورد هایی را به شما گوشزد و یادآوری خواهد کرد که درحالت معمول وعادی قبل از این کارنسبت به آن ها بی تفاوت بودید و متوجه آن ها نبوده اید.

4- قانون 20 – 30 – 50 چه نوع قانونی می باشد؟

بر طبق اصول این قانون شما می بایستی درآمد خودتان را قبل از خرج کردن به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و این تقسیم بندی به شرح زیر است:

هزینه‌های ضروری: این قسمت بخش اول از نیازهای روزانه ی شما را تشکیل می‌دهد مثل: موادغذایی و خوراکی، اجاره بهای خانه یا مغازه وانواع بیمه و… شما باید بتوانید هزینه‌هایی  که نسبتا ثابت و مشخص هستند در هر ماه یا هر روز به شکلی تنظیم کنید که مبلغی بیش تراز ۵۰ درصد درآمد تان را شامل نشود.

انتخاب‌هایی که مربوط به سبک زندگی  هر فرد می شود:این قسمت شامل تمامی نیازهای شما می شود مثل سفر کردن، خریدن پوشاک های غیرضروری، سینما و… که این بخش نباید بیشتر از ۳۰ درصد درآمد تان را شامل شود.

اولویت‌های مالی:  این بخش که سومین قسمت است ۲۰٪ درآمد تان راتشکیلمی‌دهد و بررویبرنامه‌هایمالی که بلندمدت هستندمتمرکزمی باشد.

5- هدف های مالی کوچک چه نقشی در مدیریت مالی شخصی دارند؟

تحقیقات نشان داده است که هرچه اهداف مالی بلند مدت تر باشند دیر تر تحقق پیدا می کنند و به همین دلیل باید اهداف بلند مدت خود را به هدف های کوچکتر تقسیم کنید.

5- هدف های مالی کوچک چه نقشی در مدیریت مالی شخصی دارند؟
5- هدف های مالی کوچک چه نقشی در مدیریت مالی شخصی دارند؟

6-  جدا کردن حساب پس انداز از دیگر حساب ها چه مزیتی دارد؟

جدا از اینکه شما در کجا به دنیا آمده اید و با چه فرهنگی بزرگ شده اید باید این را بدانید که اگر کارتی را که تمام موجودی شما داخلش است با خود حمل کنید به طور حتمی تمام آن را خرج می کنید به همین دلیل باید حسابی جدا برای پس انداز خود داشته باشید تا از آن استفاده نکنید.

7- موقعیت های اضطراری برای مدیریت مالی چه زمان هایی است؟ و چگونه می توان از قبل برای آن چاره یی پیدا کرد؟

موقعیت هایی اضطراری شامل از دست دادن شغل– هزینه برای درمان های اضطراری – خرابی ماشین و … می باشد و برای رویارویی با این مشکلات لازم هر ماه مبلفی برای آن ها کنار گذاشت و این مبلغ را با توجه به تجربه از سال های قبل به دست می آوریم.

8- روند تغییر عادت های مالی به چه صورت است؟

طبق تحقیقات انجام شده دوستانی که بیشتر با یکدیگر در ارتباط هستند ویژگی های یکدیگر را کسب   می کنند به همین دلیل باید مراقب بود که عادت های بد دوستان ولخرج را کسب نکنیم. شما باید در عادنت های روزانه ی خودتان کاوش کنید و اگر برای آنها دلیلی منطقی پیدا نکردید از انجام آن ها صرف نظر کنید.

به طور کلی نیازی نیست که شما زمینه مالی خاصی داشته باشد تا بتوانید آن را کنترل کنید و مدیریت مالی شخصی خود را بر عهده داشته باشید با توجه به مواردی که ذکر شد و همچنین تجربه های شخصی خودتان می توانید روند مالی خود را به نحو احسن پیگیری کنید و نظارت داشته باشد به جای اینکه امور مالی و خرج ها بر شما نظارت داشته باشند. و نکته ی دیگر این است که به تنهایی خرید کنید  و دوستان خود را فقط برای قدم زدن در پارک بگذارید!!!

ما در طراحی این مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان شرح دهیم امیدواریم اطلاعات کافی و سودمندی را کسب کرده باشید.

8- روند تغییر عادت های مالی به چه صورت است؟
8- روند تغییر عادت های مالی به چه صورت است؟

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید