نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بپردازیم :

امروزه بیشتر افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کند به همین دلیل کسب و کارها سعی می کنند که برای معرفی خود از شبکه های اجتماعی استفاده نمایند . شبکه های اجتماعی زمانی می توانند بر روی فرد تاثیر گذارند که محتواهای با ارزش و باکیفیت داشته باشد .

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

اگر مایل به دریافت مشاورهرایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با مشاوران ما در تیم هشت مشورت بگیرید .

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

مزیت های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چیست ؟

نحوه تولید محتوا برای  شبکه های اجتماعی مانند تلگرام به چه صورتی می باشد ؟

نحوه تولید محتوا برای  شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به چه صورتی می باشد ؟

[/stextbox]

 

مزیت های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مزیت های زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

مزیت های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
مزیت های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

بالا رفتن درآمد :

یک تولید محتوا با کیفیت می تواند درآمد را تا حد بالایی افزایش می دهد

اشتراک گذاری محتواها توسط مخاطبین شبکه : در اکثر مواقع زمانی که محتوای با کیفیتی تولید می شود و برای مخاطبین جذاب است مخاطبین آن را برای دوستان خود ارسال می کنند و ممکن است یک محتوای با کیفیت در عرض یک ساعت چندین بار به اشتراک گذاشته شود و افراد زیادی آن را ببینند و از آن لذت ببرند . در این زمینه شما می توانید رد پای محکمی را بین مخاطبین از خود به جا بگذارید .

آگاه شدن از نظرات مخاطبین خود :

شما می توانید با تکیه بر این موضوع که می توانید با مخاطبین خود ارتباط مستقیم وبدون واسطه ای داشته باشید از نظرات آنها استفاده کنید و در راستای کیفیت محتواهای بعدی استفاده نمایید . همچنین شما برای نظر سنجی نیازی به این موضوع دارید که هزینه اضافی را پرداخت کنید و می توانید به صورت کاملا رایگان از این امتیاز استفاده نمایید .

آگاه شدن از نظرات مخاطبین خود :
آگاه شدن از نظرات مخاطبین خود :

ارتباط برقرار کردن با مخاطبین :

استفاده از شبکه های مجازی ای مزیت را دارد که شما می توانید بدون هیچ واسطه ای با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و از نظرات او استفاده کنید هم چنین می توانید حس صمیمیتی را بین مخاطبین خود ایجاد کنید این حس باعث می شود که مخاطبین به شما اعتماد کنند و در بیشتر مواقع از محصولات و یا خدماتی که شما در اختیار آنها قرار می دهید استفاده نمایند .

جذب مخاطب بدون محدودیت مکانی :

یکی از مزیت های شبکه های اجتماعی این است که شما برای اینکه مخاطبی را جذب کنید محدودیت مکانی ندارید و می توانید خود را به مخاطبین زیادی در سراسر دنیا معرفی نمایید . دقت داشته باشید یک محتوای خوب می تواند مخاطبین زیادی را از سراسر دنیا جذب نماید .

 

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند تلگرام

در این بخش می خواهیم به نحوه تولید محتوا برای  شبکه های اجتماعی مانند تلگرام بپردازیم و برای این شبکه مخاطب بیشتری را جذب نماید باید به نکات مهم و ضروری توجه نمایید . در زیر سعی کرده ایم به این نکات مهم و ضروری اشاره نماییم :

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند تلگرام
نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند تلگرام

ایجاد کانال

اولین نکته ای که در شبکه اجتماعی تلگرام وجود دارد این است که شما باید یک کانال بسازید . زیر یکی از بهترین راه های بازاریابی محتوا در شبکه اجتماعی تلگرام می باشد . ایجاد کردن کانال در تلگرام بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی مخاطبین زیادی را جلب نمایید .

مهم نیست که شما در ابتدا چند عضو دارید زیرا شما می توانید با محتواهای بسیار جذاب و تاثیر گذار در کانال تلگرام مخاطبین یادی را جذب نمایید . دقت داشته باشید در اکثر مواقع همین تولید محتواهای با کیفیت است که در تلگرام توسط مخاطبین شما تبلیغ می شود به این صورت که مخاطب محتوای با کیفیت را شناسایی میکند و آن را برای دوستان و آشنایان خود ارسال می نماید و بعد از آن مخاطبین زیادی جذب کانال شما می شود .

استفاده از ربات های نظرسنجی

نکته مهم بعد یا این است که شما باید برای کانال خود زمان زیادی بگذارید تا مخاطبین خود را از دست ندهید . برا اینکه در این زمینه موفق شوید می توانید از ربات های نظر سنجی استفاده نمایید و از مخاطبین اطلاعات لازم را کسب نمایید تا بتوانید موفق تر عمل کنید .

دقت داشته باشید در مورد این نکته باید از محتواهایی که مخاطبین علاقه زیادی به آنها دارند استفاده نمایید اما محتواهای تکراری برای مخاطب کسل کننده می باشد و ممکن است باعث شود که مخاطب کانال شما را ترک نماید .

استفاده از ربات های نظرسنجی
استفاده از ربات های نظرسنجی

انتخاب یک زمان مناسب برای هر محتوا

نکته مهمی که باید در شبکه اجتماعی تلگرام رعایت کنید این است که زمان خاص و مشخصی را برای هر محتوایی در نظر بگیرید مثلا اگر قرار است تبلیغات انجام دهید در یک زمان خاص انجام دهید و یا اگر قرار است محتواهای جدیدی منتشر کنید در یک زمان خاصی را در نظر بگیرد تا مخاطبین بیشتری بتوانند از آنها استفاده نمایند . برای موفق شدن در این زمینه بهتر است از تقویم زمانی استفاده نمایید . تجربه نشان می دهد که فاصله زمانی شش تا ده شب بهترین زمان برای انتشار محتوا های جدید می باشد در این ساعات بازدید کنندگان بیشتر هستند .

نکته مهم بعدی در تلگرام این است که شما باید از مطالب کوتاه و مختصر استفاده کنید و کوتاه بودن مطالب به این معنی نیست که شما از کیفیت کار خود بزنید شما باید مختوایی تولید کنید که علاوه بر کوتاه بودن با کیفیت و مفید باشد .

درست است که تلگرام برای عموم است و بیشتر افراد از آن استفاده می کنند اما افراد برای وقت شان ارزش قائل هستند و سعی می کنند برای مطالب طولانی زمان زیادی نگذارند .

این نکته که کانال های تلگرامی زیادی وجود دارد و اطلاعات زیادی در هر یک از کانال ها وجود دارد بر هیچکس پوشیده نیست و مخاطبین بیشتر جذب کانال هایی می شوند که مطالب کوتاه و مفید دارند . در کل قانون اصلی برای تولید محتوا کانال های تلگرام کوتاه بودن و مفید بودن مطالب می باشد .

مطالب با ارزش

نکته مهم بعدی در شبکه اجتماعی تلگرام این است که شما مطالبی را در کانال خود بگذارید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد و مخاطبین زیادی را به خود جذب کند و همچنین توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته شود . دقت داشته باشید شما می توانید در پایان هر مطلب یک جمله برای تشویق به اشتراک گذاشتن مطالب توسط مخاطبین داشته باشید .

انتخاب سرتیتر در هر محتوایی به ویژه شبکه اجتماعی تلگرام موثر است و می توانید با یک تیتر جذاب مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید .

نکته مهم بعدی که باید در شبکه اجتماعی تلگرامم برای جذب مخاطب بیشتر این است که آدرس تلگرام خود را در پایان هر محتوا ذکر کنید تا درست مورد توجه گرفتن توسط مخاطب بتوانند آدرس آن را داشته باشند و از مطالب دیگر کانال نیز استفاده نمایند .

 

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

اینستاگرام در بین شبکه های اجتماعی متنوع مخاطبین بیشتری را به خود جذب کرده است . این شبکه اجتماعی به دلیل مزیت های زیادی که دارد مثلا ارتباط مستقیم با مخاطبین و همچنین قابلیت های نرم افزاری و بصری که  دارد مخاطبین بیشتری را به خود جذب کرده است . در این بخش می خواهیم به نحوه تولید محتوا برای  شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بپردازیم . در زیر سعی کرده ایم به این نکات مهم و ضروری اشاره نماییم :

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که پایه و اساس آن بر محتوا های بصری است و بیشتر باید از محتواهای تصویری و ویدیویی استفاده نمایید البته هیچ محدودیتی برای محتواهای متنی وجود ندارد اما باید در کنار محتواهای متنی حتما از محتواهای بصری استفاده شود .

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام
نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

استفاده از تصاویر و ویدئو های استاندارد اینستاگرام

نکته مهمی که باید در این زمینه به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که از تصاویر و ویدیوهایی استفاده کنید که از استانداردهای اینستاگرام پیروی کند و همچنین کیفیت بالایی داشته باشد . دقت داشته باشید شما با یک عکس با کیفیت که رنگ های جذاب و خیره کننده دارد میتوانید مخاطبین زیادی را به خود جلب نمایید . نرم افزارهای زیادی وجود دارد که به شما در این راستا کمک می کند .

همچنین اگر نمی خواهید برای هر پست هزینه ای برای عکسا و یا ادیت عکس ها استفاده کنید می توانید از قالب های آماده استفاده کنید . یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام این است که برای به اشتراک گذاشتن ویدیو های بیش از یک دقیقه می توانید از آی جی تی وی استفاده نمایید ، در این قابلیت میتوانید ویدیوهای 60 دقیقه ای را به اشتراک بگذارید .

در اینستاگرام این نکته که مخاطبین هدف خود را با دقت شناخته شود بسیار مهم است زیرا شما باید محتوایی را تولید کنید که مورد نیاز مخاطب است . در مورد شناخت مخاطب باید به این سوال های که مخاطبین شما در چه رده سنی هستند و یا مشخص کردن جنسیت مدرک تحصیلی و . . .  مطالب مهم دیگر در این زمینه را پاسخ دهید و مطالبی که تولید ی کنید مطابق با نیاز مخاطبین خود باشد .

مثال

به عنوان مثال اگر شما یک صفحه آموزشی دارید باید توجه کنید که مطالب آموزشی شما برای چه رده سنی است مثلا مخاطبین شما نوجوانان هستند یا افرادی که در مقاطع تحصیلی و سنی بالاتر هستند . دقت داشته باشید هر رده سنی یک ادبیا خاص دارد مثلا شما نمی توانید مطلبی را که برای یک نوجوان 15 ساله می نویسید برای یک فرد جوان 30 ساله بنویسد مطمئنا باید ادبیات خود را مطابق با رده سنی مخاطب بنویسید .

نکته مهم بعدی در تولید محتوا برای شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که شما می توانید از محتواهای تصویری استفاده نمایید . شما زمانی که در عکس خود متنی را می گذارید کمتر مخاطبی کپشن شما را می خواند و شما می توانید از این امتیاز استفاده کنید و هدف خود را با مخاطب در میان بگذارید .در بیشتر مواقع از عکس نوشته ها برای نقل قول ها و جملات انگیزشی استفاده می شود .

هشتگ

یکی از نکات مهم و اساسی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام نباید به هیچ عنوان فراموش کنید هشتگ می باشد . در توضیح هشتگ ها می توان گفت علامت هشتگ در قبل از هر کلمه ای می تواند به شما کمک کند که مخاطبین با جستجو کلمه مورد نظر به صفحه شما دسترسی داشته باشند .

دقت داشته باشید هر پست با کیفیت در اینستاگرام باید از هشتگ استفاده شود تعداد مجاز هشتگ در اینستاگرام کسی عدد می باشد که بهتر است شما از نهایت 15 هشتگ استفاده نمایید تا خوانایی صفحه خود را بالا ببرید . دقت داشته باشید که هشتگ ها انگلیسی به بالا رفتن امتیاز صفحه شما کمک می کند .

نکته مهم دیگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که حس صمیمیت را در مخاطبین برانگیزید . برای این کار می توانید از پشت صحنه کارتون تصویری تهیه نمایید . دقت داشته باشید تصویر گذاشتن از پشت صحنه مانند برملا شدن رازی از سمت شما می آیند و این نکته برای مخاطب بسیار جذاب است .

نکته مهم بعدی که باید در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آن توجه نمایید این است که گفت و گوهای صمیمانه ای بین مخاطبین خود به اشتراک بگذارید .

نکته مهم بعدی برای اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق شوید این است که هیچ گاه از اینفلوئنسرها را غافل نشوید چون این افراد تاثیر زیادی بر روی مخاطبین دارند . اینفلوئنسرها د رتمامی ممشاغل وجود دارند و شما باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که حوزه کاری اش نزدیک به حوزه کاری شما باشد .

 

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت ارتباطات اکثر افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و به همین دلیل اکثر افراد برای معرفی خود و کسب و کارهایشان از این شبکه ها استفاده می کنند . نحوه تولید محتوا برای  شبکه های اجتماعی متنوع است و با توجه به هر شبکه اجتماعی متفاوت می باشد .

تلگرام و اینستاگرام دو شبکه اجتماعی معروف می باشند که هر کدام دارای نکات خاص خودشان هستند تا بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب نمایند به عنوان مثال در شبکه اجتماعی مانند تلگرام شما ابتدا باید کانال تشکیل دهید و بعد از آن به نکاتی مانند زمان انتشار ، مختصر بودن مطالب و . . . توجه نمایید همچنین برای شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام برای جذب مخاطب باید از هشتگ ها استفاده نمایید .

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید