قوانین تولید محتوا

قوانین تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

راهنمای قوانین تولید محتوا و توضیح در مورد هر آنچه به تولید محتوا مربوط می شود . نگارش و تولید محتوا از دیرباز تا کنون دارای قوانین و اصول خاص می باشد که با اغاز قرن 21 و ظهور تکنولوژی این امر نیز دست خوش تغییر شده است ، و امروزه فصل جدیدی جهت نوشتن و ایجاد محتوا بخصوص در زمینه آنلاین بوجود امده است .

اگر شما تولید کننده محتوا هستید می توانید به تیم هشت ایمیل بزنید و از این طریق با ما همکاری کنید و همچنین اگر به دنبال تولید کننده محتوا می گردید تیم هشت در خدمت شماست.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که سفارش تولید محتوا در تیم هشت صد در صد تضمین شده است. به این معنی که اگر محتوای تولید شده توسط تیم هشت باعث افزایش ورودی ارگانیک سایت شما نشد، ما از شما هیچ پولی دریافت نمی کنیم!

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

قوانین تولید محتوا
قوانین تولید محتوا

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این راستا با سوال کلی “قوانین تولید محتوا” بحث خود را شروع کرده و با پاسخ به این سوال ، تمامی سوالات زیر را پوشش خواهیم داد.

  • قوانین تولید محتوا چه می باشد؟
  • مرز یک مطلب فوق العاده با یک مطلب خوب چیست ؟
  • چه نکاتی باعث می شود که با رعایت انها نقش کلیدی در جذب مخاطبتان داشته باشد ؟
  • نحوه ی انتقال محتوا چگونه باید باشد ؟
  • تفاوت تولید محتوا در بین حوزه اینترنت و سئو و سایت های مختلف چیست ؟
  • با توجه به ظهور تکنولوژی و الخصوص کامپیوتر ضرورت تولید محتوا چیست ؟

[/stextbox]

با توجه به سوالات فوق به دنبال در این مقاله به نکات و قواعد و ضرورت های ایجاد و تولید محتوا می پردازیم .

قوانین تولید محتوا چه می باشد؟

قوانین تولید محتوا چه می باشد؟
قوانین تولید محتوا چه می باشد؟

 

  • جامعه هدف خود را بشناسید

قبل از اینکه بخواهید شروع به نوشتن اولین کلمه کنید لازم است کاملا بدانید برای چه جامعه هدفی می خواهید محتوا تولید کنید . مخاطبی که برای رساندن منظور خود به انها در تلاش هستید چه کسانی هستند ؟ نقاط ضعف و قوت مخاطب خود را تا جایی که ممکن است بشناسید .

نوع زبان مورد استفاده روز مره شان را بدانید تا با زبان خودشان با خودشان حرف بزنید . از چه نوع ساختاری در محتوا بیشتر خوششان می اید؟ این نکات اولیه است که جهت شروع به تولید محتوا باید در نظر داشته باشید تا بتوانید یک مطلب موفق و تاثیر گذار برای مخاطب هدف خود داشته باشید .  از این رو جامعه ی هدف یکی از نخستین گام های قوانین تولید محتوا می باشد.

  • سادگی و صمیمیت را رعایت کنید

مقاله ای نقش بهتر و موثرتری را دارا می باشد که بتواند با سادگی و صمیمیت بیشتری با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و مخاطب را با خود همراه کند . هم چنین بتواند پیام های اصلی محتوای خود را با سادگی و صمیمیت به مخاطب خودش انتقال دهد .

برای پی بردن به علت این موضوع شما به زندگی روزمره خود و دیگران توجه کنید ، همه در طول زندگی با شیوه های مختلف بارها و بارها پند ها و نصیحت هایی را شنیده ایم که شاید در زندگی ما تغییری ایجاد نکرده باشد .

اما اگر یکی از دوستای صمیمی و نزدیک همان پند ها و نصیحت را با زبان ساده و صمیمی به ما منتقل کند قطعا نتیجه و تاثیر ان متفاوت است و در فرد تاثیری دیگری می گذارد . پس حواستان به صمیمیت و گیرایی نوشته هایتان باشد .

بنابراین به یاد داشته باشید محتوایی که قصد تولید و نوشتن آن را دارید ، برای افراد یک کلاس و یا دانش اموزان ابتدایی نیست و از اصول و قواعد نگارش معلم ها استفاده نکنید به همین دلیل سعی کنید از قالب های رسمی اتو کشیده خارج شوید و محتوای خود را با زبانی صمیمی ، ساده ، روان ، و خودمانی بنویسید تا محتوای شما دارای اثر بیشتر و پر طرفدار تر گردد .

سادگی و صمیمیت را رعایت کنید
سادگی و صمیمیت را رعایت کنید

 

  • استفاده از تیتر های جالب و سوال انگیز

بدون شک اولین عاملی که باعث جذب مخاطب به یک متن می شود تیتر ان مطلب و جذابیتی است که برای مخاطب ایجاد می کند . پس همواره در تولید محتوا آن را مد نظر خود قرار دهید . هم چنین می توانید از ترفند طرح سوال در تیتر خود از مخاطبتان استفاده کنید که اینکار باعث می شود مخاطب را همراه با خود کنید . یادتان نرود در ابتدای موضوع اگر از جملات و عبارت جالب و جذب کننده ای استفاده کنید قطعا بازدید کنندگان شما از سایت بیشتر خواهد شد.

  • یک مقدمه ای چالشی و اعتیاداور بنویسید

از داشتن یک مقدمه متوسط و رایج برای محتوا خود پرهیز کنید . زیرا هرگز نمی تواند باعث جلب توجه مخاطبتان شود. جدای از تیتر و عنوان محتوا ، مقدمه نیز می تواند به شما در اثبات ارزش محتوا کمک شایانی کند و اگر از این فرصت نیز استفاده نکنید ممکن است مخاطب خود را برای ادامه همراهی در خواندن محتوا از دست بدهید و در ادامه، متن شما را نیز حتی نگاه هم نکنند .

بنابراین شما باید در نوشتن مقدمه به این موضوع توجه کنید تا با جلب توجه و ایجاد حس یک دلی و تحریک و وسوسه کردن حس کنجکاوی مخاطب در همراه نگهداشتن انها نقش داشته باشید . به طور کلی مقدمه ی جذب کننده ای بنویسید!

  • از تصاویر خاص و جذاب استفاده کنید

تجربه ثابت کرده است که نیمی از درک موضوع توسط کاربران از طریق بصری می باشد. یعنی هر چه قدر که شما از تصاویر خاص و منحصر به فرد و جذاب تری در این راه استفاده کنید ، گیرایی موضوع خود را دو چندان کرده و تاثیر بسیار زیادب بر روی مخاطبان خود می گذارید. برای این منظور دانش کلی کار با فتوشاپ را فرا گیرید. و سعی کنید خودتان تصاویر منحصر به فردی را خلق کنید.

از تصاویر خاص و جذاب استفاده کنید
از تصاویر خاص و جذاب استفاده کنید

 

  • ویدیو به محتوای خود اضافه کنید

در صورتی که در حال نگارش یک محتوای الکترونیکی هستید به این امر توجه داشته باشید که هیچ مطلبی به اندازه یک ویدیو نمی تواند تاثیر گذار باشد . بنابراین سعی کنید مطلب خود را با یک ویدیو کامل کنید . همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اگر مطلب شما جهت بهینه سازی و سئو هست اضافه کردن یک ویدیو و استفاده از کامات کلیدی می تواند نقش به سزایی در رتبه سایت و درجه سئو شما داشته باشد و ارزش محتوایتان بالاتر می رود .

  • ایده اصلی مطلبتان را به چالش بکشید

ایده اصلی که در ذهن دارید و برای ان مشغول تهیه مطلب هستید را به چالش بکشید و با طرح سوال های گوناگون و مختلف سعی بر به چالش کشیدن ان داشته باشید تا با این کار ایده اصلی محتوایتان برای مخاطب تاثیر گذار تر شود و باعث جذب و همراهی انها شود . برای اینکه ایده خود را به چالش بکشید شما می توانید از امکاناتی نظیر طرح سوال ، نظر سنجی ، نظر خواهی و غیره استفاده کنید تا هر چه بهتر و بیشتر با مخاطبانتان در ارتباط باشید .

ایده اصلی مطلبتان را به چالش بکشید
ایده اصلی مطلبتان را به چالش بکشید
  • هیچ گاه از مطالب کپی و تکراری استفاده نکنید

همواره خودتان مطالب خود را بنویسید . هیچ گاه مطالب و تکراری سایت های دیگر را در سایت خود منتشر نکنید. گوگل به سادگی آن ها را تشخیص می دهد و سایت شما را جریمه خواهد کرد . همواره به دنبال یک مطلب بروید و اطلاعات کلی در آن زمینه پیدا کنید. بعد از آن، درک خود را از موضوع بازنویسی کرده و هم چنین اطلاعات کلی وجامعی که از مشاوران جویا شده اید را به آن ها اضافه کنید.

  • حواستان به سئو سایت خود باشد

یکی از اقدامات بسیار مهم در تولید محتوا ، سئو ی سایت می باشد . فراموش نکنید مطلب شما زمانی مثمر الثمر واقع خواهد شد که نکات سئو در آن رعایت شده باشد و بتواند با این وسیله جایگاه خوبی را در سرچ های گوگل پیدا کند . در این زمینه شما می توانید به راحتی از نکات و قوانین مربوز به سئو استفاده کرده و ارزش مطلب خود را دو چندان کنید . اگر خود سئو نمی دانید از یک فرد متخصص بخواهید که در این زمینه متن شما را از لحاظ سئو بررسی و اصلاح کند.

  • یک ناظر یا مشاور داشته باشید

یک انسان عاقل همواره در هر مقوله از دیگران مشورت می گیرد تا کارش به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد . در زمینه ی تولید محتوا نیز هم این قانون صادق است و شما باید برای تهیه مطلب همواره از یک دوست که تخصص و یا تجربه کافی را در زمینه تولید محتوا دارد مشورت بگیرید که تا مشکلات فنی و نگارشی و حتی املایی شما را بر طرف سازد و محتوای شما غنی تر شود .

زیرا همواره یک ناظر می تواند اشکالات شما را پیدا کرده و به با ارزش شدن موضوع شما کمک کند . از انجایی که همه افراد  حتی بهترین نویسنده ها هم ممکن است در مطلب خود دارای غلط املایی باشند بهتر قبل از انتشار ان و در دسترس عموم قرار دادن محتوا چندین بار باز خوانی کنید و از ناظر هم کمک بگیرید تا اگر ایراداتی هست و شما متوجه انها نمی شوید را او مطالعه و نسبت به رفع ان اقدام کند و این کار را بسیار مهم و لازم بدانید تا مرتکب اشتباهاتی نشوید که از ارزش مقاله شما بکاهد .

  • سعی بر مختصر و مفید بودن محتوا داشته باشید

پیش از این به لحن و زبان تولید محتوا پرداختید که باید ساده و صمیمی باشد . اما خوب است حواستان به اندازه و حجم محتوایتان هم باشد ، زیرا در بهترین حالت ممکن هم بسیازی از مخاطبانتان ممکن است مطلب شما را تا انتها نخوانند و زود تر دنبال نتیجه مطلب شما باشند بنابراین بر مختصر و مفید بودن مطلب خودتان سعی داشته باشید تا از ارزش و اعتبار ان کاسته نشود .

اگر چیزی باشد که تولید کنندگان محتوا باید بدانند این امر است که مخاطبان محتوایی با فرم مختصر و خلاصه را دوست دارند و در واقع بدانید که کمتر بیشتر است . چون این روزها با وجود شبکه های اجتماعی و چت های ده ثانیه ای و کاراکتر های کوتاه دیگر کسی حوصله خواندن یک کتاب 50 صفحه را ندارد و شما باید این چرخش در ترجیحات مخاطبان خود را بدانید و سعی کنید در نگارش محتوا به امر خلاصه نویسی توجه کنید تا محتوا  از ارزش و تاثیر بالایی در بین مخاطبان داشته باشد .

البته این قانون برای زمانی صادق است که موضوعی که شما قصد نوشتن راجب آن را دارید دایره ی وسیعی از اطلاعات را نیاز نداشته باشد. ولی زمانی که یک مطلب را می خواهید توضیح دهید که زیر شاخه های بسیاری دارد هرچه مطلب خود را طولانی تر نوشته به ارزش محتوای شما نیز کمک بسیاری می کند. پس به طور کلی به دایره ی اطلاعاتی موضوعی که انتخاب می کنید توجه داشته باشید.

سعی بر مختصر و مفید بودن محتوا داشته باشید
سعی بر مختصر و مفید بودن محتوا داشته باشید
  • از امکانات و نشانه های نگارشی استفاده کنید

یکی از عوامل مهم در نگارش هر مطلب فرم و قالب یک مطلب است که باعث اعتبار و ارزش ان می شود و مخاطب را جذب می کند . بنابراین برای نگارش محتوای خود از امکانات نگارشی مانند شماره گذاری ف بولت گذاری و غیره بهره ببرید . همچنین املا و دستور زبان ضعیف و ناقص باعث از رفتن اعتبار و انحراف خوانندگان از محتوا شما می شود . هر چه این ایرادات بیشتر باشد خواننده باید زمان بیشتری را برای درک و فهم جملات ضعیف شما صرف کند و این کار باعث می شود که مخاطب از خواندن ما بقی مطلب شما صرف نظر کند .

عدم بکار بردن از حروف زائد و غیر مناسب : استفاده از حروفی مانند : به ، از ، با ، علیه و ….. باید مطلبتان متناسب با جمله و به اندازه باشد زیرا زیاد به کار بردن این حروف زائد باعث ریزش مخاطب و همچنین دور ماندن مخاطب از اصل مطلب می شود .

از جمع بستن کلمات فارسی با پسوند های عربی خود داری کنید زیرا این امر از ارزش شما و مطلبتان می کاهد مانند گزارشات که بهتر است بگویید گزارش ها و یا بکار بردن کلمه جمع روزنامه ها به جای گفتن کلمه روزنامه جات که غلط است و از نظر دستور زبان فارسی مردود به حساب می آید .

از امکانات و نشانه های نگارشی استفاده کنید
از امکانات و نشانه های نگارشی استفاده کنید

جمع در جمع

ایراد دیگری که ممکن است به آن دچار شوید این است که جمع در جمع بکار ببرید یعنی بعضی کلمات عربی که معنی جمع دارند شما دوباره انها را جمع می بندید و اینکار شیوه ای غلط در قوانین نگارش می باشد . کلماتی مانند جواهر که خود جمع گوهر است و ما به غلط انرا جواهرات میگوییم و یا کلمه اخبار که خود جمع کلمه خبر است و نادرست است بگوییم اخبار ها .

یکی دیگر از موارد نگارشی که به ان باید توجه داشته باشید استفاده از افعال مناسب در جمله ها و مطلب شما می باشد و می توان به بعضی از این مصداق ها پرداخت :

_ به کار بردن فعل “است ” به جای فعل ” می باشد ” .

_ استفاده از فعل ” کردن ” به جای فعل ” نمودن ” .

_ به کار بردن فعل ” شدن ” به جای فعل ” نمودن” .

و . . . .

نکته ی دیگری که در اصول درست نویسی نگارش محتوای متنی باید به ان توجه کرد این است که از فعل معلوم به جای فعل مجهول استفاده کنید . فعل معلوم فعلی است که فاعل ان شخص یا چیزی باشد معین که در ابتدای جمله به کار می رود و استفاده از این فعل باعث می شود مخاطب را برای خواندن ادامه مطلب جذب می کند

  • از منبع های معتبر و تایید شده استفاده کنید

در مقوله ی تولید محتوا شما با طیف وسیعی از مخاطبان در ارتباط هستید و همچنین با ظهور اینترنت و کامپیوتر و در دسترس بودن این امکانات همه می توانند از صحت و سقم مطالب شما پی ببرند ، بنابراین در تولید محتوا حتما از منابع و ماخذ معتبر بهره ببرید و اگر از جایی حرفی را نقل می کنید حتما منابع ان را ذکر کنید و یا از مستندات گوناگون هم اگر بهره می برید حتما ذکر منابع ان را فراموش نکیند تا هیچ جای تردیدی در ذهن مخاطب بوجود نیاید ، و از طرفی با رعایت این مورد هر چه بیشتر شما می توانید اعتماد مخاطب خود را جلب کنید و به همراهی با خود در بیارید .

از منبع های معتبر و تایید شده استفاده کنید
از منبع های معتبر و تایید شده استفاده کنید
  • یک عقیده محکم و راسخ داشته باشید

در تولید محتوا یک هدف خاص را در نظر بگیرید و محکم در ارتباط با آن توضیح دهید. از بیراهه رفتن و توضیحات الکی دوری کنید و سعی کنبد مطلب خود را به طور کامل موضوع هدف قرار دهید. از موضع گیری بپر هیزید . بی طرفانه مقصود خود را اعلام کنید و بگذارید که دیگران خود تصمیم گیری کنند.

زمانی که شما خود به تنهایی بک موضع خاصی را در پیش می گیرید باعث می شود که مخاطب اگر مخالف شما باشد سریعا سایت شما را ترک کند یا واکنش های تندی به حرف های شما نشان دهد. از این سری رفتار ها جدا بپرهیزید .

وظیفه ی یک کارشناس تولید محتوا این می باشد که تمام جوانب یک موضوع رابه طور کامل بررسی کند و تصمیم گیری را به عهده ی مخاطب بگذارد . نه اینکه مغرضانه و با یک دید شدید یک موضوع را جبهه گیری کند . البته اگر شما به یک جبهه ی خاص یک موضوع مثلا فواید کلم یا میوه جات مطمئن بودید این قضیه در نظر گرفته نمی شود و شما به راحتی می توانید فقط در مورد فواید آن صحبت کنید .

 

اطمینان از توانایی اندازه گیری نتایج

شما باید محتوایی تولید کنید که قابلیت اندازه گیری نتایج را دارا باشد تا بتوانید میزان رضایت مندی مخاطبتان را ارزیابی کنید و اینکه چقدر وقت و هزینه های مخابانتان به نتیجه رسیده و به هدفشان رسیده اند .

در نهایت باید این حقیقت را پذیرفت که امروزه کامپیوتر ها یکی از محبوب ترین و در دسترس ترین تکنولوژی ای است که امکانات بی شماری را در اختیار افراد می گذارند و دبیران و اساتید می توانند با بهره مندی از این فناوری پیشرفته در جهت تسهیل و ساده سازی و عمق بخشی به اموزش های خود از آن استفاده کنند . هم چنین معلمان  باید این حقیقت را دریابند ، جهت دسترسی و تحقق بخشیدن به اهداف گوناگون اموزشی و برنامه های اموزشی باید از روش ها و رسانه های اموزشی جدید بهره ببرند .

اطمینان از توانایی اندازه گیری نتایج
اطمینان از توانایی اندازه گیری نتایج
  • در انتقال دادن پیام به مخاطب صادق باشید

در طول تولید محتوا سعی بر گول زدن مخاطبتان نداشته باشید و پیام و ایده خود را با کمال صداقت و راستگویی منتقل کنید . ارائه مطالب و محتواهای مبتنی بر حقیقت و واقعیت و به دور از هیجان های کاذب به مقاله شما اعتبار می دهد و شما را با سایر تولید کنندگان محتواهای صرفا تجاری متمایز می کند . از برگزیدن واژه های غیر واقعی در محتوایتان پرهیز کنید .

بعنوان مثال عبارت 49 نفر کشته و زخمی بسیار گنگ می باشد و تصویر درستی را از واقعیت به مخاطب ارائه نمی دهد و باعث می شود که ذهن مخاطب درگیر شود که تعداد کشته ها و زخمی ها دقیقا چه تعداد بوده است . بنابر این برای تیتر و واژه های عنوان محتوا باید طبق واقعیت و مستندات اقدام کرد و به صورت کامل و دقیق نوشته شود و برای مخاطب کامل همه چیز مشخص گردد . در نتیجه بهتر است با مخاطب خود صادق و راستگو باشید و سعی بر فریب دادن و گول زدن انها نداشته باشید .

  • دراختیار داشتن لیستی از کلمات کلیدی

در تولید محتوای الکترونیکی این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که شما کلمات کلیدی را داشه باشید تا مخاطبان با سرچ کردن در اینترنت به جواب و هدفشان خودشان هر چه سریع تر دست یابند . بنایراین استفاده از کلمات کلید بسیار حائز اهمیت می باشد باعث بالاتر رفتن ارزش و اعتبار مقاله تان می باشد و از نظر سئو نیز بسیار موثر می باشد . در این زمینه ابزار های گوناگونی وجود دارد که می تواند کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار دهد .

  • چک کردن و بررسی کردن محتوا و تولیدات دیگران در سایت ها و قالب های دیگر

قبل از انکه اقدام به تولید محتوا کنید ابتدا می بایست سایر منابع و ماخذ را با دقت مطالعه کنید و تحقیق و بررسی های لازم را به عمل بیاورید تا از کم و کاستی های دیگران و نکاتی که به انها توجه نداشتن اگاه شوید و با در نظر گرفتن این موارد اقدام به تولید محتوا با کیفیت و بهتر از رقبا بپردازید .

  • در نگارش و تولید محتوا به نیاز های اساسی کاربرها نیز توجه کنید

محتوایی که تولید می کنید فقط جهت جلب توجه و رقابت با دیگران نباشد که در حرفه خود یک وقت عقب نمانید . بلکه طوری باشد تا مخاطب شما با خواندن ان به اهدافش برسد و نیازش را برطرف سازد و محتوای شما را بین دوستان خودش تبلیغ کند در غیر اینصورت مقاله شما به نتیجه نرسیده است .

  • موضوع اصلی را سطحی مورد بررسی قرار ندهید

یکی از موضوعاتی که باعث نارضایتی مخاطب می شود همین است که موضوعی که شما جهت مقاله خود در نظر گرفتید را خیلی سطحی و ناقص به ان می پردازید . در این هنگام  مخاطب پس از علاقه مند شدن به موضوع شما و شروع به خواندن کل موضوع، به جواب خود نمی رسد و مطلب همچنان برای او گنگ باقی می ماند و باعث نارضایتی مخاطب می شود. بنابراین در بقیه ی مواقع مخاطب برای متن های  شما وقت نمی گذارد و به سایت های دیگر مراجعه می کند .

و سخن پایانی :

تولید محتوا یکی از مشاغل و حرفه هایی است که اگر در ان خلاقیت به کار برید و یا با خلوص نیت و اشتیاق به آن روی بیاورید در زمان کوتاهی می توانید به شغلی که مد نظر خودتان است برسید. در این راستا می توانید خیلی راحت محدوده ی کاری خود را گسترش داده و به سرعت به جایگاه های بالا برسید .

چرا که حوزه سایت ها وبلاگ ها و دنیای اینترنت نا محدود است و شما به راحتی با کمی پشت کار می توانید به هر آن چه در ذهن می پرورانید برسید. اصول سئو را فرا بگیرید و آن را در محتوا های خود به کار برید. طراحی وب سایت را نیز دنبال کنید در این راستا به شما کمک بسیار زیادی می کند. هم چنین از اخبار ها و مطالب روز دنیا غافل نشوید . از اینکه تا انتهای مطلب قوانین تولید محتوا همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید