ساخت شورت کد در وردپرس

ساخت شورت کد در وردپرس

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این نوشتار، قصد داریم با بررسی اجمالی موضوع ، ساخت شورت کد در وردپرس در خدمت شما عزیزان باشیم .

شاید باورنکردنی باشد، اما در حال حاضر بیش از 76 میلیون کاربر در سراسر جهان وب سایت هایی با وردپرس راه اندازی کرده اند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • وردپرس چیست؟
  • چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟
  • ویژگی های استفاده از وردپرس چیست؟
  • شورت کد چیست؟
  • تفاوت شورت کد یا لانگ کد؟
  • شورت کد در وردپرس چیست و چگونه استفاده می شود؟
  • ساخت شورت کد در وردپرس چگونه انجام می شود ؟

[/stextbox]

ساخت شورت کد در وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس ، ابزاری برای ایجاد وب سایت و مدیریت محتوا و مطالب به صورت آنلاین می باشد، که با زبانی تحت عنوان (php) نوشته و کد نویسی می شود.در حال حاضر وردپرس آسان ترین و قدرتمند ترین سیستم مدیریت محتوا، وبلاگ نویسی، طراحی وب سایت، ساخت و مدیریت فروشگاه آنلاین و … می باشد.

این سیستم در ابتدا تنها برای استفاده وبلاگ نویسان طراحی و مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از موفقیت و پیشرفت خوبی که در این زمینه داشت، کار خود را گسترش داد و به یک نرم افزار بزرگ و محبوب طراحی وب سایت تبدیل شد.

همانطور که گفته شد وردپرس با زبان برنامه نویسی php نوشته شده و توسط یک سیستم مدیریت داده متن باز، به نام مای اس کیوال، پشتیبانی می شود.

 

چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

به گفته شرکت وردپرس اگر از وردپرس استفاده می کنید، شرکت خوبی دارید. چرا که بسیاری از وبلاگ هاهی مشهور، رسانه های مربوط به اخبار، سایت های موزیک، کمپانی ها و افراد معروف و شناخته شده ، از وردپرس استفاده می کنند. به طور مثال وبلاگ های مشهوری نظیر  Mashable و TechCrunch هر دویشان در دسته استفاده کنندگان از ورد پرس هستند. رسانه های مشهور حوزه اخبار، مثل نیویورک تایمز و وبلاگ های سی ان ان هم از وردپرس استفاده می کنند.

اگر کنجکاو هستید که چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند، به سایت اصلی وردپرس بروید و سایت های شناخته شده و افراد مشهوری که از این سیستم استفاده می کنند را، مشاهده کنید.

چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟
چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

 

ویژگی های استفاده از وردپرس چیست؟

اگر این سوال برایتان پیش آمده است، که چرا باید از وردپرس استفاده کنید و چرا وردپرس بهترین گزینه می باشد؟ جای مناسبی آمده اید. سوال کردن در مورد این سوال به این معنی است، که شما حداقل کمی درباره وردپرس تحقیق کرده اید و یا از دوست یا همکاری تعریف آن را شنیده اید. در این قسمت شما را با مزیت های استفاده از این سیستم کاملاً آشنا خواهیم کرد.

این نرم افزار رایگان و منبع آزاد است:

استفاده از هر دو com و WordPress.org کاملاً رایگان می باشد.

این نرم افزار سازگار است. بنابراین می توانید هر نوع وب سایتی را با آن ایجاد کرد: یکی از تصورات غلط رایج درباره وردپرس این است، که عمدتاً تصور می شود، تنها برای ایجاد بستر وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید در گذشته اینگونه بوده استف اما با انتشار نسخه های جدید، به طرز چشمگیری قابلیت های آن پیشرفت کرده است.

از تمامی رسانه ها و فایل ها پشتیبانی می کند:

وردپرس از تمامی فایل های تصویری، اسناد، صوتی و ویدئویی پشتیبانی می کند. هیچگاه مشاهده نخواهید کرد، که وردپرس از فایلی پشتیبانی نکند. رایج ترین فایل هایی که می توان نام برد، mp3، pptx، doc، pdf، gif، png، jpg، wmv، mov، mp4، m4a و aiv می باشد.

یادگیری آسان آن:

وردپرس به عنوان یک نرم افزار منبع باز توسط هر شخصی قابل استفاده می باشد. مطمئناً چیزهای زیادی برای آموختن در مورد وردپرس وجود دارد، اما هر شخصی می تواند با ده دقیقه مشاهده صفحه اصلی پنل وردپرس ، شروع به یادگیری چگونگی کار با این نرم افزار جذاب کند.

به مدیریت حرفه ای احتیاج ندارد:

معمولاً شرکت های توسعه دهنده وب سایت، در ابتدا پکیج های گران قیمت خود را می فروشند و بعداً به صورت ماهانه هزینه و پرداختی دائمی دریافت می کنند. اما اگر مدیریت صحیح وردپرس را یادبگیرید، به راحتی می توانید پنل سایت خود را مدیریت کنید.

کنترل کننده کامل وب سایت خود هستید

یکی از برتری های وردپرس داشتن سئو در سیستم عامل می باشد. وردپرس به طور خودکار برچسب های عنوان، توضیحات متا و دیگر مسائل سئو را، برای همه صفحات و پست های شما در نظر می گیرد. این به موتور جستجوگر اجازه می دهد، تا اطلاعات مفیدی درباره سایت شما پیدا کند.این باعث می شود که رتبه بندی شما در فهرست جستجوگر ها به طور بالقوه، بالا برود.

امنیت بالا وردپرس:

از اصلی ترین دلایلی که اکثر افراد وردپرس را انتخاب می کنند، امنیت بالای این نرم افزار می باشد. البته بنا به دلایل گوناگون نمی توان امنیت این سیستم را صد در صد تضمین کرد. اما می توان گفت : جزء امن ترین نرم افزار ها می باشد. علاوه بر تیم وردپرس که روزانه برای امنیت و پیشرفت آن تلاش می کنند، افراد زیادی در سراسر دنیا نیز بر روی امنیت وردپرس کار می کنند.

امنیت بالا وردپرس:
امنیت بالا وردپرس:

شورت کد چیست؟

شورت کد یا همان کد کوتاه ، یکی دیگر از اصطلاحات حوزه طراحی وب می باشد ، که معمولاً داخل دو کروشه قرار می گیرد. شورت کد در وردپرس 2.5 معرفی شد، تا کاربر بتواند در پست ها، صفحات و دیگر قسمت های وردپرس بدون این که احتیاج داشته باشد مستقیم کد نویسی کند،  با وارد کردن کد کوتاه آن را اجرا کند.

تصور کنید فرمی را درست کرده یا بخشی را کد نویسی کرده اید، و می خواهید در بخش های دیگر مطلب از آن استفاده کنید. شورت کد به شما این امکان را می دهد، تا به جای نوشتن دوباره کدها آن ها را با شورت کد تعریف کنید، تا از این پس به جای وارد کردن دوباره آن ها از شورت کد استفاده کنید.

شورت کد چیست؟
شورت کد چیست؟

تفاوت شورت کد یا لانگ کد؟

همان طور که در بالا گفته شد، شورت کد همان کد کوتاه می باشد، که تا حدودی با معنی و کارایی آن آشنا شدیم. لانگ کد یا کد بلند نیز همان کد نویسی اصلی و طولانی می باشد، که به جای تکرار آن از شورت کد استفاده می کنیم.

 

شورت کد در وردپرس چیست و چگونه استفاده می شود؟

از جمله موارد و ابزارهای کاربردی وردپرس، قابلیت مفید و کارآمد شورت کد ( shortcode ) می باشد. این قابلیت که در نسخه های آخری این برنامه ارائه شده است، دنیای برنامه نویسی را متحول کرده است. چرا که راه طولانی کد نویسی چند صفحه ای را به نوشتن چند کلمه با عنوان کد کوتاه تبدیل می کند.

کد کوتاه، راهی آسان برای اضافه کردن مطالب و محتواهای دینامیک به پست ها، صفحات، ستون های فرعی و تمامی قسمت های وب سایت می باشد. بیشترین استفاده از کد های کوتاه برای افزونه های تخصصی فرم های تماس، گالری تصاویر و موارد بسیار دیگر می باشد.

شورت کد در وردپرس چیست و چگونه استفاده می شود؟
شورت کد در وردپرس چیست و چگونه استفاده می شود؟

ساخت شورت کد در وردپرس ، چگونه انجام می شود ؟

همانطور که گفته شد، ساخت شورت کد و یا همان کد کوچک و چند خطی در سامانه ورد پرس، یکی از راه های آسان برای افزودن محتوا های دینامیک به پست ها، صفحات و ستون های کناری در ورد پرس می باشد. بسیاری از قالب های ورد پرس، از کد های کوتاه در جهت اضافه کردن مطالب علمی ، فنی و تخصصی بسیاری نظیر گالری عکس و یا فرم هایی جهت تماس و بسیاری از موارد دیگر استفاده می کنند.

شورت کد ها را با عنوان کد میانبر نیز نام می برند؛ که به شما در جهت ساخت محتوای پویا در سایت ها کمک می کند.

هنگامی که شما به بخشی از مطلب و یا یک نوشته برسید و در آن قسمت ، کاربر شورت کد و یا همان کد کوتاه را قرار داده است؛ کد به صورت خودکار اجرا می شود.

طریقه اضافه کردن شورت کد در ورد پرس :

در ابتدای این کار، شما باید پست و یا صفحه مورد نظر خود را که می خواهید کد کوتاه را برای روی آن بیفزایید ، ویرایش کنید. در بخش بعدی برای درج کد کوتاه باید بر روی دکمه ی * * که بر روی صفحه قرار دارد، کلیک کنید و پس از اضافه کردن بلوک شورت کد خود، میتوانید از طریق بخش تنظیمات بلوک مورد نظر خود را وارد کنید.

کد کوتاه توسط افزونه های متنوعی که در ورد پرس موجود می باشد، می تواند در وردپرس ارائه شود. در انتهای کار، برای اعمال شورت کد ها بر روی صفحه سایت و یا پست مورد نظر خود، باید تمامی تغییرات خود را که بر روی ورد پرس انجام داده اید، پیش نمایش کنید، تا بتوانید شورت کد خود را بر روی ورد پرس مشاهده کنید.

طریقه افزودن و تولید کد کوتاه بر ابزارک های کناری وردپرس :

شما در زمینه  شورت کد ها به غیر  از استفاده از  پست ها و صفحات اصلی، همچنین می توانید از ناحیه ابزارک های ساید بار و یا همان نوار کناری موجود در ورد پرس، استفاده کنید. برای انجام این کار شما باید ابتدا از منوی اصلی نمایش گزینه های ورد پرس گزینه ی نمایش > ابزارک ها را، انتخاب کنید

سپس باید در بخش ابزارک های ساید بار یک ویجت و یا همان ابزارک متن مورد نظر خود را، اضافه کنید، سپس برای به اتمام رساندن این کار، می توانید به راحتی کد کوتاه خود را در ابزارک متن بنویسید.

البته فراموش نکنید، که برای اتمام این کار باید حتما بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. پس از ذخیره کردن تمامی تغییراتی که بر روی ورد پرس خود اعمال کرده اید، شما خواهید توانست، به  سایت ورد پرس مربوط به خودتان مراجعه داشته باشید و کد کوتاه ای را که بر روی ورد پرس قرار داده اید ، به صورت یک پیش نمایش بر روی سایت خود مشاهده کنید.

طریقه ساخت شورت کد در ویرایشگر قدیمی ورد پرس :

اگر هنوز در حال  استفاده از ویرایشگر های کلاسیک در ورد پرس هستید ، توجه داشته باشید، که ورد پرس های قدیمی فرق بسیاری در ایجاد کد کوتاه با ورد پرس های جدید ندارد. در ابتدا شما صفحه ای را که کد کوتاه خود را در آن قرار می دهید ، ویرایش می کنید

و سپس می توانید محتوای شورت کد خود را در جای دیگر ورد پرس که می خواهید قرار داشته باشد، جای گذاری کنید، تا محتوای شورت کدتان در همان بخش مورد نظرتان که می خواهید، نمایش داده شود. فقط به این نکته توجه کنید، که شورت کد مورد نظر را در همان خطی که می خواهید نمایش داده شود ، قرار دهید.

در این بخش نیز، مانند دیگر روش های قرار دادن کد کوتاه در ورد پرس فراموش نکنید، تا تمامی تغییراتی را که بر روی ورد پرس خود اعمال می کنید ،  ذخیره کنید و پس از آن می توانید صفحه ی مورد نظر خودتان را با همراه پیش نمایش ها آن مشاهده کنید.

طریقه ساخت کد کوتاه شخصی در ورد پرس :

در این بخش ما به شما آموزش خواهیم داد ،که چگونه در ورد پرس خود یک کد کوتاه شخصی تولید کنید.

شما هنگامی که می خواهید یک محتوایی را قرار دهید ، که قرار است به صورت مداوم تغییر کند (محتوای پویا) یا کد دلخواهی را بر روی سایت و یا صفحه ورد پرس خود قرار دهید؛ کد کوتاه می تواند بسیار مفید باشد.

اما اگر می خواهید برای سیستم ورد پرس خود یک کد کوتاه سفارشی طراحی و تولید کنید، نیاز به آموزش های در جهت کد نویسی دارید؛ شما باید در زمینه ی کد نویسی تجربه و مهارت داشته باشید، تا بتوانید یک کد کوتاه مخصوص برای سایت و یا صفحه ورد پرس خود قرار دهید.

این مبحث نیاز به آموزش های خاصی دارد و هم چنین باید بسیار در این زمینه مهارت داشته باشید، تا بتوانید یک کد مناسب را تولید و مدیریت کنید. کد نویسی شخصی در بسیاری از موارد کاربرد دارد و هم چنین موارد بسیاری در جهت درست انجام دادن این کار است، که باید رعایت شود.

شما در حال مطالعه مقاله ساخت شورت کد در وردپرس هستید

کد نویسی در ورد پرس شامل امکانات بسیار زیادی است، که برخی از آن ها در بخش پایین نام برده شده اند:

  1. داشتن یک طراحی مدرن
  2. موجود بودن بیش از 50 نوع کد کوتاه متنوع و زیبا
  3. درج یک شورت کد و هم زمان نمایش دادن آن
  4. ترجمه به 9 زبان زنده در دنیا
کد نویسی در ورد پرس شامل امکانات بسیار زیادی است، که برخی از آن ها در بخش پایین نام برده شده اند:
کد نویسی در ورد پرس شامل امکانات بسیار زیادی است، که برخی از آن ها در بخش پایین نام برده شده اند:

در سیستم محتوایی ورد پرس ها، افزونه های متعدد و زیادی وجود دارد ، که بدون کمترین نیاز به کد نویسی به شما این امکان را می دهد، تا شورت کد های متعددی را بدون حتی احتیاج به آموزش های کد نویسی، بتوانید در محتوای وب سایت خود نمایش دهید. یکی از بهترین افزونه های ورد پرس شورت کد، التیمیت می باشد، که تاکنون یکی از پر مخاطب ترین برنامه ها است، که بسیار دانلود و نصب شده است.

شورت کد ها به شما این اجازه را می دهند، که قابلیت های متنوعی و جذابی را بتوانید به ورد پرس خوب اضافه کنید، البته بدون این که احتیاج داشته باشید، کد های زیادی را برای کامل کردن یک صفحه و یا یک سایت ورد پرسی داشته باشید.

جای گذاری کد های مختلف در ورد پرس اصلا کار سختی نیست و با چند روش کاملا ساده و آسان می توانید، کد های مختلف را بر روی سیستم ورد پرس خودتان جای گذاری کنید؛ البته باید به این نکته توجه کرد، که از هر نوع کدی نمی توان استفاده کرد و هم چنین نمی توانید کد ها را در هر جای صفحه مورد نظرتان قرار دهید و باید نکات مختلفی را برای قرار دادن کد ها در صفحه ورد پرس خودتان، رعایت کنید.

یکی از نکاتی که عموما افراد آن را رعایت نمی کنند ، استفاده به اندازه و به جا از شورت کد ها است. برخی از افرادی که در ابتدا با این شورت کد ها آشنا می شوند ، در استفاده از کد های متنوع در سامانه ورد پرسی خودشان دچار هیجان زدگی می شوند؛ این اتفاق به این دلیل است که استفاده از این نوع کد های کاربردی مختلف، بسیار آسان است، پس افراد تمایل بسیار زیادی برای استفاده از این نوع کد ها در هنگام استفاده از یک سیستم ورد پرسی، دارند.

از اینکه تا پایان مقاله ساخت شورت کد در وردپرس ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید