تیم تولید محتوا حرفه ای

جهت تیم تولید محتوا چه افرادی مناسب می باشند ؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

هم اکنون در این مقاله با موضوع تیم تولید محتوا حرفه ای به بحث و گفت و گو خواهیم پرداخت .

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

 

 

مهم ترین موضوع جهت ساختن تیم تولید محتوا حرفه ای استخدام نمودن متخصصانی در زمینه ی محتوای مفید و موثر ضمن معین نمودن این موضوع که آنان چگونه زمان خود را سپری می نمایند ؛ می باشد .

تیم تولید محتوا حرفه ای
تیم تولید محتوا حرفه ای

بهترین استراتژی در کسب و کار ها ؛ ایجاد محتوای خوب و مفید می باشد . پیروزی در این استراتژی ؛ گاهی آن قدر برای آن ها مهم و بزرگ جلوه می نماید که سبب شده آنان ، عناصر اصلی که همان تیم تولید محتوا حرفه ای می باشد را کاملا فراموش نمایند .

تیم تولید محتوا ؛ استراتژی هایی که کسب و کار ، ضمن بازار یابی محتوا برنامه ریزی نموده است را اجرا می نمایند . غالبا مسئولیت این افراد ؛ اجرای این ایده ها می باشد . ضمن این که بایستی توجه داشته باشید که ، روش ها و هم چنین قوانین بسیار زیادی برای انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای ، وجود دارد . که مهم ترین نکته در این زمینه ؛ در انتخاب این تیم عالی و حرفه ای ، دارا بودن افرادی با ذهنیت های متفاوت می باشد .

البته لازم به ذکر می باشد که به میزان بودجه ای که جهت بازار یابی محتوا ، اختصاص می دهند . تیم تولید محتوا نیز جهت تولید نمودن محتوایی مفید و کارآمد بیشتر خواهد بود . به همین جهت این تیم بایستی خصوصیات و هم چنین ساختار مناسبی داشته باشد ، تا بتوانند به هدف هایی که مد نظرشان می باشد ، برسند .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه ی این مقاله به سؤالات زیر نیز به طور کامل پاسخ داده خواهد شد :

جهت انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای ، چه تحقیقاتی را می بایست انجام داد ؟

مسئولیت مدیر تیم تولید محتوا چیست ؟ و آیا بایستی خود به تنهایی تمام کار ها را انجام دهد ؟

جهت تیم تولید محتوا ، چه افرادی مناسب می باشند ؟

تیم تولید محتوا حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

وجود افراد ریز بین و بسیار جزئی نگر ، می تواند چه کمکی به تیم تولید محتوا نماید ؟

وظیفه اصلی مدیر تیم محتوا چه می باشد ؟

در شرکت های بزرگ ، ساختار تیم محتوا چگونه می باشد ؟

چگونه می توانیم برای تیم تولید محتوا حرفه ای ، افراد مناسبی را بیابیم ؟

تیم تولید محتوا پس از رشد در این زمینه ، چه تغییراتی خواهد نمود ؟

چگونه می توان یک محتوای بسیار حرفه ای نوشت ؟

یک نویسنده حرفه ای جهت تولید محتوا چه نکاتی را باید رعایت نماید ؟

[/stextbox]

 

جهت انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای چه تحقیقاتی را می بایست انجام داد ؟

اولین قدم در زمینه ی انتخاب تیم ، تحقیق پیوسته می باشد . از آن جایی که بازار یابی دیجیتال دائما در حال تغییر می باشد . شما نیز بایستی به همان سرعت تغییر نمایید . البته به هیچ وجه لازم نمی باشد که شما گرفتار این موضوع شوید که دیگران چه کاری انجام می دهند . ولی حتما باید اطمینان حاصل نمایید که تیم شما دارای  مهارت های مهم ، باشد .

از مطمئن ترین و سریع ترین راه هایی که این گونه تحقیق ها را می توان انجام داد ؛ جست و جو نمودن توصیفات شغلی ای می باشد که در زمینه ی استراتژی محتوا می باشد . شما بایستی توضیحات شغلی را مرور نمایید ، تا بدانید اعضای تیم شما نیاز مند به چه مهارت هایی می باشند .

اگر چه بایستی در نظر داشته باشید که توضیحات شغلی ، بسیار متنوع و متفادت خواهد بود ؛ بسیار احتمال دارد متوجه مضمون های مشترکی نیز شوید . لیستی را ضمن آن مهارت و توانایی ها تهیه نموده تا کاملا متوجه شوید ، تیم شما چه تجربیاتی را ندارد . یا بایستی بیش تر بر روی چه چیز هایی تمرکز نمایند .

جهت انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای چه تحقیقاتی را می بایست انجام داد ؟
جهت انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای چه تحقیقاتی را می بایست انجام داد ؟

توضیحات شغلی بسیار متفاوت می باشد

ضمنا حتما در نظر داشته باشید که عناوین و توضیحات شغلی بسیار متفاوت می باشد ؛ پس اطمینان حاصل نمایید که عناوینی هم چون متخصص محتوا ، بازار یاب یا استراتژیست محتوای یو ایکس را جست و جو می نمایید . زمانی که شما قصد دارید یک استراتژیست جدید را استخدام نمایید ؛ این تحقیقات به شما کمک نموده تا با اطمینان خاطر ، فرد مناسبی را استخدام نمایید .

توضیحات شغلی بسیار متفاوت می باشد
توضیحات شغلی بسیار متفاوت می باشد

البته لازم به ذکر می باشد که راه و روش دیگر برای این که تشخیص دهید تیم شما ، بیشتر در چه جاهایی بایستی تمرکز نماید ، تحقیق از رقبا می باشد . برای نمونه شما باید در نظر بگیرید که آیا رقبای شما ، نقشه ای ضمن تولید محتوا دارند ؟ آیا شما این گونه نقشه ها را دارید ؟ ضمن این که بایستی در نظر داشته باشید بزرگ ترین رقیبان شما ، ناوبری خودشان را تغییر داده اند و یا ناوبری کسب و کار شما نیز نیاز به تعمیراتی اساسی دارد یا خیر .

ضمنا با شرکت در جلسات و کنفرانس ها ؛ می توانید با مدیران تیم محتوا ، یا دیگر همکاران که در تیم محتوای دیگری مشغول می باشند دیدار نموده و از این طریق بسیار به روز تر و طبیعی تر باشید .

مسئولیت مدیر تیم تولید محتوا چیست ؟ و آیا بایستی خود به تنهایی تمام کار ها را انجام دهد ؟

از مهم ترین و کار آمد ترین درس هایی که به عنوان یک مدیر بایستی یاد بگیرید ، این می باشد که شما هرگز نباید کسی باشید که تمام کار ها را انجام می دهید . ضمن این که نمی توانید هم این گونه عمل نمایید ، زیرا قطعا این گونه کنترل کار ها نیز ، کاملا از دست شما خارج خواهد شد . در آخر شما به مدیری ناچیز تبدیل خواهید شد که ، زمانی که شما از دفتر کارتان خارج شوید تیم شما نیز کاملا از کار خواهد افتاد . قطعا این مسئله ، برای شما با عنوان رئیس ، هم چنین جهت برنامه های تعطیلاتتان ، به هیچ وجه جالب نخواهد بود .

ضمن این که اگر شما صاحب تیم بسیار بزرگی می باشید ؛ باید شخصی به عنوان نماینده ی خود پیدا نمایید . تا این شخص از نزدیک با شما همکاری نماید و در پروژه های بزرگ تر ، نماینده ی شما در تیم واقع شده ، و هم چنین در آموزش یا فروش نیز  به شما کمک نماید . ضمنا حتما توجه داشته باشید که ، این شخص بایستی به گونه ای باشد که ، بسیار برایشان مهم باشد و دوست داشته باشند که ضمن موفقیت تیم ، شما نیز موفق باشید .

مسئولیت مدیر تیم تولید محتوا چیست ؟ و آیا بایستی خود به تنهایی تمام کار ها را انجام دهد ؟
مسئولیت مدیر تیم تولید محتوا چیست ؟ و آیا بایستی خود به تنهایی تمام کار ها را انجام دهد ؟

هم چنین کاملا در نظر داشته باشید که این شخص در کارنامه خود سابقه ی درخشانی در زمینه ی اثبات مسئولیت پذیری را داشته باشد و شما نیز بایستی به او اعتماد نمایید .

این کار باعث خواهد شد شما شخصی را جهت مدیریت قوی تیم در آینده آماده نمایید . هم چنین به موفقیت شما نیز کمک شایانی خواهد نمود .

اگر قصد دارید تیم تولید محتوا حرفه ای بسازید ؛ همکاری در میان اعضای تیم ، بسیار ضروری می باشد . اگر دائما در یک اتاق بوده و با حضور مشکلات فراوان ، با یک دیگر کار می کنید ؛ ایده های بسیار بهتری نیز خواهید داشت . ضمن این که با این کار پاداش سرمایه گذاری روی تیم را کسب می نمایید . زیرا هنگامی که آنان نتیجه ی مثبت و ملموس کارشان را مشاهده نمایند ، علاقه ی بسیار بیش تری را جهت ماندن و همکاری بیش تر با گروه نشان خواهند داد .

جهت تیم تولید محتوا چه افرادی مناسب می باشند ؟

پیش از هر چیزی بایستی توجه نمایید که تیم تولید محتوا ، نیاز مند چه چیز هایی می باشد . برای نمونه اگر شما ، یک فروشگاه آنلاین بوده ، و جهت بر طرف نمودن نیاز های خود به دنبال تشکیل تیم می باشید . قطعا شما به یک نویسنده ، یک ویراستار ، یک نفر گرافیک کار و . . .  نیاز خواهید داشت . پس حتما بایستی پیش از هر کاری ، نیاز سنجی درستی انجام داده و مواردی که مورد نیازتان خواهد بود را کاملا بررسی نمایید .

ضمن این که حتما در نظر داشته باشید که نویسندگان محتوا ؛ در هر تیمی به عنوان رکن اصلی جهت تولید محتوا ، می باشند . غالبا این افراد جزء افراد بسیار خلاق تیم ، به شمار می روند و هم چنین شما می توانید ، به سادگی روی آنان حساب باز کنید . نویسندگان در هر زمینه ای کار خود را به بهترین شکل ممکن اجرا می نمایند . قطعا شما در این زمینه هر مقدار که هزینه نمایید ، به همان میزان نیز برداشت خواهید کرد .

پس اگر شما قصد دارید به رشد بسیار چشم گیری در سایت خود برسید ، بایستی بودجه ای را که جهت نویسندگان تیم خود در نظر گرفته اید ، افزایش دهید . البته شما می توانید برای صرفه جویی در این زمینه ؛ افراد خلاق موجود در تیم خود را تشویق و کمک نمایید ، تا دوره های آموزشی در این غالب را گذرانده و از آنان جهت نوشتن محتوا ، استفاده نمایید .

البته این نکته نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که شاخص ترین نویسندگان نیز ، اجازه ندارند آثار خود را ویرایش نمایند . همین عامل باعث شده تا تیم تولید محتوا نیاز مند به یک ویراستار ؛ جهت بهبود متن ، پیدا کردن اشتباهات املایی و دستوری و . . .  می باشد .

تیم تولید محتوا حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

از آن جایی که غالبا هر فردی قادر به کار تولید محتوا می باشد ، اما بایستی در نظر داشته باشید که ، بازار یابی محتوا نیاز مند به افرادی می باشد که دوره های مخصوص را دیده باشد . در ادامه به ویژگی های این افراد اشاره می نماییم .

تولید نمودن محتوا ، نیازمند به همکاری تمامی اعضا دارد . به خصوص در تیمی که دوره های آموزشی را تازه شروع نموده است . اولویت اول تمامی واحد های بازار یابی ، داشتن تیم رویایی می باشد که قادر است ؛ تصویر ، محتوا و متن مفید و مناسبی را جهت وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی تولید نماید . ضمن این که جز این ها استراتژی ، چشم انداز و هم چنین کمپین بسیار خلاق و بلند مدتی را دارا باشد .

تیم تولید محتوا حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟
تیم تولید محتوا حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

البته لازم به ذکر می باشد که حتی اگر صاحب تیم بسیار قوی نیز باشید ، باز هم نیازمند به آموزش دوره های بازاریابی محتوا جزء ضروریات برای تیم محسوب می شود . و بایستی با گذراندن این دوره ها به مهارت بازاریابی محتوا دست پیدا کنید .

البته در نظر داشته باشید که یک گرافیک کار زبده ؛ می تواند جزء اصلی برای تیم تولید محتوا حرفه ای ، محسوب گردد .

صرفا محتوای عالی فقط با کلمات قوی ، موفق نبوده و نیاز به طرح های گرافیکی هیجان انگیز و تصویر های مناسبی خواهد داشت ، تا مورد توجه بازاریابی ایده آل قرار گیرد . به کار گیری از یک هنرمند بصری ، می تواند علاوه بر این که محتوا را کامل نماید ، باعث جذابیت بسیار بیش تر محتوا برای خواننده شود .

ضمنا لازم به ذکر می باشد که قرار گرفتن یک فرد علاقه مند به زبان و ادبیات ، در کنار هنرمند بصری می تواند ، باعث خلق محتوایی جذاب و بسیار فوق العاده گردد . قطعا جهت بازاریابی و تولید محتوای مفید و موثر نیاز به فردی خواهید داشت که عاشق ادبیات بوده و بتواند با سرعت بسیار بالایی ، بهترین کلمات را انتخاب نموده و در چیدمان واژگان و یا فرمت نوشته ، وسواس چندانی نداشته باشد .

راوی خوب

جهت قدرتمند نمودن تیم تولید محتوا حرفه ای ، داشتن یک روایت گر ( راوی ) خوب ، به این معنا می باشد که شما قدرت کنترل نمودن اتفاقات را خواهید داشت . و بی شک ابزار بسیار مناسبی برای تحقق این هدف می باشد . تردید نداشته باشید که با داشتن این فرد ، که توانایی این را دارد به چه صورت ، داستانی را سر هم نموده تا مخاطبان را به خرید نماید ، بسیار مفید و سود مند خواهد بود .

البته بسیار توجه داشته باشید که داشتن یک آنالیزر ( تحلیل گر ) ، می تواند تیم شما را از هر نوع کتاب آموزشی در زمینه ی بازاریابی بی نیاز نموده ، هم چنین این افراد تیز می توانند در نقش و حرفه ی خود ، بسیار خلاق ظاهر شوند .

راوی خوب

در نظر داشته باشید که ارائه نمودن گزارش از مؤثر بودن و هم چنین عملکرد محتوا ، به میزان نوشتن آن بسیار مهم می باشد . زیرا این افراد با ذهنی بسیار باز ، به درستی فرآیند های بازاریابی را شخیص داده ، و در تحلیل نمودن بازار نیز بسیار کار ساز واقع شوند .

وجود افراد ریز بین و بسیار جزئی نگر می تواند چه کمکی به تیم تولید محتوا نماید ؟

از آن جایی که غالبا این افراد دائما در حال تجزیه و تحلیل می باشند ، می توانند متوجه شوند که چه نوع محتوایی عملکرد خوبی نخواهد داشت . هم چنین اشخاص ریز بین و جزئی نگر ، برنامه ی کلی کار را با دقت تمام تحت نظر قرار دهند .

این افراد با مدیریت کامل جزئیات ، از درستی انجام آن ها اطمینان کسب نموده و سبب خواهند شد ، تا تیم تولید محتوا به یک محتوای بسیار ارزش مند و مفید دست پیدا کند . البته لازم به ذکر می باشد که این افراد بایستی ویژگی های تحلیل ، دید بصری و . . . را داشته باشند .

وجود افراد ریز بین و بسیار جزئی نگر می تواند چه کمکی به تیم تولید محتوا نماید ؟
وجود افراد ریز بین و بسیار جزئی نگر می تواند چه کمکی به تیم تولید محتوا نماید ؟

وظیفه اصلی مدیر تیم محتوا چه می باشد ؟

اصلی ترین وظیفه ی این شخصیت ، تعیین نمودن اولویت ها و هم چنین مشخص نمودن استراتژی بازاریابی محتوا می باشد . هم چنین از دیگر وظایف مدیر ، این می باشد که بایستی این شخص ، اطمینان حاصل نماید که دیگر اعضای تیم ، به طور کامل به تمامی وظایف خود عمل می نمایند .

ضمنا قبل از منتشر نمودن محتوا ، بایستی توسط مدیر تایید گردد . هم چنین برنامه ریزی نمودن و ایجاد تقویم سردبیری نیز ، از وظایف مدیر محتوا می باشد . مدیر محتوا بایستی بازاریابی محتوا را طبق اهداف کسب و کار ، هم راستا قرار دهد . لازم به ذکر می باشد که این شخص برای تعیین نمودن استراتژی محتوا ، به طور کامل تحقیقاتی که پیش از ایجاد محتوا نیاز می باشد را انجام دهد .

در شرکت های بزرگ ساختار تیم محتوا چگونه می باشد ؟

معمولا شرکتی سالیانه بیش تر از 1 میلیارد دلار در آمد داشته باشد ، یک شرکت بزرگ به حساب می آید . البته لازم به ذکر می باشد که در کشور ایران ، به طور متفاوت تری تعریف شده است . با تمام این تفاصیر تصمیم با شماست ، که کسب و کار خود را در چه دسته ای قرار دهید و متناسب با آن ، ساختار تیم و هم چنین پیش نیاز های آن را تعریف نمایید .

شرکت هایی که بودجه ی بیش تری را به کار خود اختصاص داده اند ، قادر خواهند بود تیم حرفه ای تر و گسترده تری را تشکیل دهند . ضمن این که توجه داشته باشید شرکت هایی که در چنین سطحی قرار گرفته اند ، تیم محتوا توسعه یافته و نقش کارکنان آن نیز تخصصی تر خواهد شد .

در شرکت های بزرگ ساختار تیم محتوا چگونه می باشد ؟
در شرکت های بزرگ ساختار تیم محتوا چگونه می باشد ؟

ضمن این که جهت برقراری ارتباط میان تیم های گوناگون ، و هم چنین سازماندهی آن ها به تکنیک های بسیار پیچیده تری نیاز می باشد .

هم چنین این قبیل شرکت های بزرگ ؛ بایستی شامل افرادی باشد که دارای عنوان هایی مانند سردبیری تیم محتوا های بلند ، سردبیری تیم محتوا های کوتاه ، تیم طراحی و . . . باشد .

هر کدام از کارمندان بایستی گزارشی را از کار خود ، به مدیر بخش ارائه نمایند . هم چنین این مدیران نیز بایستی این گزارشات را به بالا دست خود برسانند . در این شرکت های بزرگ ، برقرار نمودن رابطه با دیگر تیم ها ، و هم راستا قرار داشتن با هدف های کلی کسب و کار ، بزرگ ترین چالش برای آن ها می باشد . اما لازم به ذکر می باشد که ضمن این که برگزاری جلسات منظم و کوتاه ، جهت حفظ نمودن انگیزه های تیم و افزایش کارایی آنان ، بسیار ضروری می باشد ؛ برطرف نمودن این چالش ها نیز توسط تکنولوژی می باشد .

در این قبیل شرکت ها ، با جدا نمودن تیم طراحی از تیم محتوا ؛ سبب افزایش سرعت تیم شده اند و بسیار مؤثر تر جلوه نموده اند .

چگونه می توانیم برای تیم تولید محتوا حرفه ای ، افراد مناسبی را بیابیم ؟

نیازات شرکت ها جهت تولید هر گونه محتوا و هم چنین اجرا نمودن ایده هایی که برای موفقیت آن ضروری می باشد ، بر عهده ی تیم محتوا می باشد . افرادی که در این تیم ها حضور دارند ، به شما کمک می کنند که محتوا های خود را در تمامی سایت و نیز شبکه های اجتماعی ، به طور کامل توسعه دهید .

البته روش های بسیار متفاوتی جهت تشکیل این تیم وجود دارد ؛ اما بهترین راه ، جهت این کار به این صورت می باشد که ، بایستی بر اساس نیاز های خود ، افراد تیم تولید محتوا را انتخاب نمایید .

اول از همه برای تولید محتوا نیاز به یک استرتژیست محتوا خواهیم داشت . هنگامی که شما قصد دارید یک استراتژی محتوایی را پیاده کنید ، یا اگر قصد توسعه ی کسب و کار خود را دارید ، نیازمند به یک استراتژیست خوب و بسیار کاردان می باشید . این شخص بایستی تمام کمبود ها و هم چنین نقاط ضعف شما را برطرف نموده و راه حل بسیار مناسبی را جهت رفع آ ن ها ارائه نماید .

البته لازم به ذکر می باشد که این افراد قادر می باشند تا در زمینه ی تحلیل محتوا و ارزیابی محتوا برای کسب و کار شما بسیار مفید واقع شوند .

افرادی را با عنوان هاهنگ کننده ، بایستی جهت تکمیل کادر تیم خود به کار گیرید ؛ تا این افراد از بالا ، تمام محتوایی را که بر سایت قرار گرفته ، از تمامی جهات مورد بررسی قرار دهند . به عبارت دیگر این افراد مسئول جزئیات بوده و برای مثال اینان ، سابقه ی کار کارکنان استخدامی و . . .  را بررسی نموده بسیار مراقب باشند که تمامی کارها ، به بهترین شکل ممکن در حال پیش روی می باشند .

ضمنا بایستی توجه داشته باشید که پیدا نمودن یک فرد با سمت هما هنگ کننده ؛ که بسیار خوب و دلسوز باشد ، ضمن این که تمامی مواردی مرتبط با استراتژی محتوا را با نهایت دقت و ظرافت ، پیگیری نماید ؛ بسیار کار سختی بوده و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت . البته یافتن چنین فردی را بایستی بسیار باحوصله انجام داده و اجازه دهید افرادی برای این کار تربیت شوند که لیاقت آن را داشته باشند .

تیم تولید محتوا پس از رشد در این زمینه چه تغییراتی خواهد نمود ؟

با در نظر داشتن این که در جوامع امروزی داشتن سرمایه ی بسیار قوی ، یک خوش شانسی بسیار بزرگی در بازار می باشد . کسب و کار هایی که چنین سرمایه دارند به سادگی می توانند نویسنده ای را استخدام نموده و تا زمان رسیدن به هدفشان به استخدام آن ادامه دهند . و به تعداد بازدیدکنندگانی که برای سایت خود در نظر داشته اند ، برسند . اما باید در نظر داشته باشید که قطعا تمامی شرکت ها ، از چنین شانسی بر خوردار نمی باشند .

تجربیات مختلف در این زمینه ثابت نموده است که ، گسترش تیم تولید محتوا حرفه ای ، ابتدا با افزودن تعداد نویسندگان شروع می شود . سپس ، پس از آن یک یا چندین ویراستار را استخدام نموده و آخر از همه یک هماهنگ کننده ی خوب را استخدام خواهند نمود ، تا به خوبی بتوانند کار ها طبق اصول و بسیار منظم ، پیش برند .

تیم تولید محتوا پس از رشد در این زمینه چه تغییراتی خواهد نمود ؟
تیم تولید محتوا پس از رشد در این زمینه چه تغییراتی خواهد نمود ؟

نکته

البته این نکته نیز بسیار مهم می باشد که ، جهت استخدام نمودن نویسنده به صورت دور کاری ، بهترین و مناسب ترین روش این می باشد که آن فرد ، در رابطه با موضوعی که شما به او سفارش می دهید ، بنویسد . ضمن این که اگر می خواهید بدانید آیا مخاطبان شما از این مطلب لذت خواهند برد ، باید خودتان نیر به جواب قابل قبولی در این مورد رسیده باشید .

ضمن این که حتما بایستی جهت تولید محتوای مناسب ؛ یک چارچوب مناسبی را برای خود انتخاب نمایید . آماده نمودن این چارچوب جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات ، قدمی می باشد که پیش از آغاز تولید محتوا باید بردارید .

قطعا داشتن چارچوب و ساختار بسیار منسجم و محکم ، می تواند شما را به پیشرفت ها و موفقیت های بهتری برساند . هم چنین اطلاعات بسیار مفیدی را جهت پیش برد کار های شما به شما ارائه دهد .

ضمنا بایستی در نظر داشته باشید که اعداد و ارقام ، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما خواهند گذاشت . آمار و ارقام نقاط ضعف و قوت شما را ، به شما نشان خواهند داد و شما می توانید با استفاده از آن ها ، مسیر خود را به درستی تشخیص داده و در جهت آن پیش روی نمایید .

چگونه می توان یک محتوای بسیار حرفه ای نوشت ؟

قطعا شیوه ی نوشتن محتوای حرفه ای ، می تواند برای سایت یا وبلاگ شما خواننده های زیادی را جلب نماید .

پیش از هر چیزی بایستی تلاش نمایید که محتوای کاملی را ایجاد نمایید . البته مشکلی که در نویسندگان بی تجربه بسیار رایج می باشد ؛ گرایش به کمال گرایی می باشد . البته باید در نظر داشته باشید که قطعا این کار اصلا ضروری نبوده و سبب کند شدن روند تولید محتوا می گردد .

 

ارزش افزوده

چگونه می توان یک محتوای بسیار حرفه ای نوشت ؟

ضمن این که توجه نمایید که محتوای تولیدی برای خواننده مفید بوده و چیز هایی را بنویسید که راجع به آن اطلاعات کاملی دارید . به طور کلی محتوای تولید بایستی برای خوانندگان بسیار مفید واقع شود . که در تجارت ، به این پدیده ” ارزش افزوده ” می گویند .

ضمنا بایستی حتما در نظر داشته باشید که اولین قدم ضمن رسیدن به موفقیت ، تعریف نمودن هدف مخاطب می باشد . هم چنین یک طرح بسیار منطقی و ساختاری را برای متن خود تهیه نمایید . ضمن این که توجه داشته باشید برای منتشر نمودن محتوا ، به هیچ وجه عجله ننمایید و بلافاصله پس از این که نوشتن آن تمام شد ، شروع به انتشار آن ننمایید . قطعا جهت خواندن و نیز اعمال برخی ویرایش ها ، نیاز به زمان خواهید داشت .

عنوان محتوا نیز در عصری که زندگی می کنیم که اطلاعات دائما در حال بمباران است ، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد . خواندن همه ی مقالاتی که در رسانه های اجتماعی می باشد ، کاملا غیر ممکن بوده و بایستی مردم انتخاب نمایند .

پس یکی از عواملی که در انتخاب آنان نقش اصلی را ایفا می نماید , عنوان نوشته می باشد . عنوان خوب ، می تواند دیدگاه بسیار روشنی را ضمن خواندن متن به خواننده ارائه نماید . هم چنین او را وادار نموده تا بر روی آن کلیک نماید .

یک نویسنده حرفه ای جهت تولید محتوا چه نکاتی را باید رعایت نماید ؟

باید در نظر داشته باشید که تولید محتوا برای تمامی سایت ها دارد . هم چنین گوگل نیز بسیار بر محتوای سایت اهمیت داده و از تمامی جهات محتوای آن را بررسی می نماید ؛ شما جهت ایجاد نمودن محتوای مناسب دو راه را پیش روی خود خواهید داشت .

یک نویسنده حرفه ای جهت تولید محتوا چه نکاتی را باید رعایت نماید ؟
یک نویسنده حرفه ای جهت تولید محتوا چه نکاتی را باید رعایت نماید ؟

راه اول این می باشد که شما ضمن پرداخت هزینه ای ، نویسنده ای را استخدام نمایید .

راه دوم اینست که خودتان نوشتن مطالب را بر عهده بگیرید .

برای تولید نمودن محتوایی کاملا حرفه ای که مخاطب پسند نیز باشد ، بایستی اصول خاص و قواعدی را رعایت نمایید . به طوری که در محتوای سایت شما قوانین گوگل نیز کاملا لحاظ گردد و هم چنین محتوای تولید شده نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد .

البته ما نیز در ادامه ی این مقاله ضمن ارائه ی 7 نکته ، جهت اقدام به تولید محتوا به شما کمک خواهیم کرد .

  1. بایستی هدف تولید محتوا مشخص گردد

نویسنده ای که با تجربه می باشد ، جهت بازخورد مناسب ضمن تولید محتوای بهتر ، مخاطبان خود را می یابد و هدف خود را نیز از تولید و انتشار پست خود مشخص می نماید .

  1. رعایت نمودن ساختار ها

رعایت ساختار ها ، مهم ترین نکته ای می باشد که باید در هنگام نوشتن ، رعایت نمایید . ضمن این که در نظر داشته باشید که ضمن رعایت ساختار ها ، خواننده مقاله را بسیار بهتر درک نموده و در زمان مطالعه ی متن ، احساس خستگی ننماید .

به عنوان یک نمونه می توان به اندازه ی فونت اشاره نمود . این اندازه باید طوری انتخاب شود که کاملا در سایت مناسب بوده ، تا چشمان مخاطبان خسته نگردد . البته به شما پیشنهاد می دهم که برای آن که تولید محتوا به خوبی پیش رود

ابتدا ساختار کلی را روی برگه ای پیاده نموده و اصلاحاتی که لازم می باشد ، را بر روی آن اعمال نمایید . قطعا باید در نظر داشته باشید که اضافه نمودن علائم نگارشی ( , ، ؛ . . .  . ! ؟ ) ، تصویر و . . .  می تواند به افزایش خوانا بودن متن بسیار کمک نماید . هم چنین توجه داشته باشید که پاراگراف ها بسیار طولانی نباشد و باعث خستگی خواننده نگردد .

  1. استفاده نمودن از جملات کوتاه و مختصر

سعی کنید تا در زمان تولید محتوا غالبا در جملات خود ، بیش تر از 30 – 35 کلمه استفاده ننمایید . زیرا هضم جملات کوتاه برای بازدید کنندگان بسیار آسان تر است ، تا خواندن و هضم نمودن جملاتی که بسیار طولانی و سخت می باشند .

طبق تحقیقاتی که تا کنون انجام شده است ، به این نتیجه دست یافته اند که غالبا افراد ، جملاتی که در آن ها بیش تر از 30 کلمه استفاده شده است را به طور کامل ، قادر به درک آن نمی باشند و مجددا آن را مطالعه می نمایند

که البته این امر سبب زدگی مخاطب از مطلب می گردد . یک نکته ی بسیار مهم را می توان به کسانی که در این زمینه به تازگی شروع به فعالیت نموده اند ، گوشزد نمود که نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا در هنگام تولید محتوا از جملات کوتاه ، مختصر ، روان و جذاب استفاده نمایند .

  1. در زمان تولید محتوا از مثال ها و داستان ها بهره گیرید .

زمانی که شما در مقاله ی خود ، از داستان و یا مثالی استفاده می نمایید . خواننده را به ادامه ی متن ترغیب نموده و باعث می شود مخاطبان از مطالعه ی متن شما احساس خستگی ننمایند . بهره گیری از این موضوع سبب می شود که کاربران به خوبی جذب سایت شما شده و از خواندن آن بسیار لذت ببرند . هم چنین توجه داشته باشید که با استفاده از مثال ها و داستان ها در محتوای متن خود ، باعث می شوید تا مخاطبان به طور پیوسته سایت شما را دنبال نمایند .

تیم تولید محتوا حرفه ای
تیم تولید محتوا حرفه ای

ضمن این که حتما توجه داشته باشید که استفاده از مثال ها ، باعث درک بهتر خوانندگان می گردد . هم چنین بسیار توجه نمایید که هنگام استفاده از مثال ها ، در زمان تولید محتوا غالبا از مثال هایی بهره گیرید که باعث کسلی مخاطبان نگردد ، بلکه باعث شفافیت موضوع شود .

  1. در پایان مقاله از جمع بندی استفاده نمایید .

بسیار تلاش داشته باشید که در پایان مقاله ، به عنوان و موضوع اصلی مقاله خود بازگردید ؛ برای این کار شما می توانید یک بند با عنوان جمع بندی ، در پایان مقاله به آن اضافه نموده تا مخاطبان شما ، به طور کامل مطالبی را که مطالعه نموده اند به خاطرشان بسپارند . البته لازم به ذکر می باشد که در این قسمت نیز ، می توانید از مثال ها بهره گیرید .

  1. جهت کاهش دادن نرخ پرش نگارش مخاطب پسندی را ارائه نمایید .

در زمان تولید نمودن محتوای بسیار دقت داشته باشید که ، شما چه مضمون و محتوایی را قصد دارید به خواننده ارائه نموده و خواننده ی مقاله ی شما هدفش از خواندن این مقاله ، چه چیزی خواهد بود . هرگز تلاش ننمایید که با نگارش متن های پراکنده ضمن ارائه ی توضیحات اضافی و تکراری ، متن خودتان را طولانی نمایید .

  1. استفاده ی درست و به جا از کلمات کلیدی بدون هیچ گونه افراط در این زمینه .

همان گونه از قبل خدمتتان ارائه نمودیم ، زمانی که بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده نمایید . نه تنها باعث می شود که رتبه ی سایت افزایش پیدا نکند ، گوگل نیز این کار را تقلب محسوب نموده و سایت شما را جریمه نماید .

هم چنین استفاده ی بیش از اندازه ، از این قبیل کلمات کلیدی باعث میشود که محتوای متن شما بسیار غیر طبیعی جلوه نموده و از جذابیت آن به شدت بکاهد . پس بایستی حتما توجه نمایید که در استفاده از این کلمات کلیدی ، نهایت اعتدال رعایت نمایید .

استفاده ی درست و به جا از کلمات کلیدی بدون هیچ گونه افراط در این زمینه .
استفاده ی درست و به جا از کلمات کلیدی بدون هیچ گونه افراط در این زمینه .

محتوای دیجیتال از چه لحاظ تولید آن مهم می باشد ؟

وقتی به قدرت بسیار بالای بازار یابی در زمینه ی محتوا پی ببریم ، اهمیت محتوای دیجیتالی نیز برا ما بسیار پررنگ تر شده و کاملا به آن پی خواهیم برد . کسب و کار های بسیار بزرگی در جهان حضور دارند که بدون هزینه های گزاف و سرمایه گذاری های بسیار زیاد ، بسیار موفق عمل نموده و صرفا با تولید محتوا در وب سایتشان ، مشتریان بسیار زیادی را جذب نمایند .

محتوای دیجیتال از چه لحاظ تولید آن مهم می باشد ؟
محتوای دیجیتال از چه لحاظ تولید آن مهم می باشد ؟

قطعا باید توجه نمایید که تولید محتوا به قدری با اهمیت می باشد که حتی  بسیار دیده شده ، یک شرکت فقط با تولید فیلم جذاب ، به شهرت جهانی رسیده است . البته لازم به ذکر می باشد که محتوا های دیجیتالی می تواند در فرمت های متفاوتی تولید و عرضه گردد .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید