تولید محتوا برای سایت بومگردی

تولید محتوا برای سایت بومگردی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تولید محتوا برای سایت بومگردی ، نکات کلیدی برای اثرگذاری بهتر و بیشتر و برای مجموعه‌های گردشگری بومگردی بپردازیم.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند سایت بومگردی هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

تولید محتوا برای سایت بومگردی
تولید محتوا برای سایت بومگردی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • جاذبه گردشگری چیست ؟
  • جاذبه های گردشگری طبیعی
  • چگونگی تولید محتوا
  • خصوصیات تولید محتوا برای سایت بومگردی
  • اطلاعات دقیق از پیشینه آن مکان گردشگری
  • معرفی جاذبه های گردشگری هر شهر و استان
  • شرح موقعیت مکانی آن جاذبه برای گردشگران
  • برآورد هزینه سفر به آن مکان
  • معرفی خدمات سایت گردشگری خود

[/stextbox]

 

جاذبه گردشگری چیست ؟

ممکن است شما قصد داشته باشید به یک مکان تفریحی و گردشگری سفر کنید. هنگامی که تصمیم میگیرید به مسافرت بروید لیست بلند بالایی از جاذبه‌های گردشگری و زیبایی های استان‌های مختلف پیش روی شما هستند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و همراهان این جاذبه‌های گردشگری را برای خود در اولویت قرار دهید. اما در واقع جاذبه گردشگری به چه معنی است؟

تمامی ویژگی‌های فرهنگی، طبیعی، جغرافیایی و تاریخی یک منطقه که باعث جلب توجه یک سری از افراد خاص مثل توریست‌ها می‌شود را جاذبه گردشگری می نامند. جاذبه‌های گردشگری  به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می‌شوند که دسته غیرطبیعی به دست انسان ها ساخته شده است.

جاذبه گردشگری چیست ؟

هم چنین دسته بندی کوچک‌تری را نیز می‌توان برای انواع جاذبه‌های گردشگری در نام برد :

  • جاذبه گردشگری طبیعی
  • جاذبه گردشگری فرهنگی
  • جاذبه گردشگری تاریخی
  • جاذبه گردشگری تجاری
  • جاذبه گردشگری پزشکی
  • جاذبه گردشگری مذهبی

جاذبه های گردشگری طبیعی

جاذبه‌های زیبایی جغرافی که در یک منطقه وجود دارند و باعث جلب توجه گردشگران و مسافران می شوند را جاذبه گردشگری طبیعی می گویند. این مناطق با توجه به آب ‌و هوا و مزیت‌هایی که در منطقه خود دارند باعث بازدید گردشگران به منطقه خود می‌شوند، که در هر شهر و هر استان این جاذبه‌ها با توجه به ویژگی‌های آن استان متفاوت است.

همیشه اکثر کسانی که در ناحیه‌های سردسیر زندگی می‌کنند، تمایل بیشتری به نواحی گرم و معتدل و مناطقی که نور خورشید در آن بیشتر است، دارند و علاقمند هستند که به این مکان‌ها سفر کنند و همین‌طور افرادی که در نواحی گرمسیر سکونت دارند، با اشتیاق بیشتری به مناطقی که هوای بارانی و ابری دارد می‌روند. به همین دلیل است که اکثر جاذبه‌های گردشگری طبیعی به وجود آمده‌اند. سواحل دریای خزر، کویر مصر در دسته جاذبه‌های گردشگری طبیعی قرار می‌گیرند.

 

 چگونگی تولید محتوا

در عصر امروز با وسعت اینترنت همه مردم جهان اکثر سوال و جواب‌های خود را در فضای مجازی و به ‌صورت اینترنتی جستجو می‌کنند. به‌‌ عنوان نمونه شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه شوید که، چه دسته از مواد غذایی برای افرادی که دیابت خون دارند مضر و یا مفید است؟

و یا در تعطیلات عید و تابستان کدام یکی از شهرهای ایران جاذبه‌های گردشگری زیبایی را برای تفریح دارد؟به همین دلیل تولید محتوا برای انواع سایت‌های طبیعت ‌گردی و گردشگری یک امر بسیار مهم و پرطرف‌دار است و تنوع بسیاری در زمینه‌های مختلف روش‌های تولید محتوا به حساب می‌آید.

تولید محتوا برای سایت بومگردی برای افراد که دارای شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع تولید محتوا درباره موضوع طبیعت گردی و گردشگری یکی از پربازدید ترین عنوان ‌هایی است، که با روحیه و ذوق افراد متنوع جامعه سازگار است.

قابل ذکر است که در این مسئله تولید محتوای طبیعت‌گردی پر تأثیر می‌تواند به طوری بیان و نوشته شود، که یک بیننده و خواننده را از دنیای خود خارج به دنیایی دیگر انتقال دهد. به طوری که انگار آن فرد در آن زمان و مکان قرار  دارد و بتواند آن محیط را برای خود تجسم کند.

به همین دلیل ما خواهیم توانست محتوایی تولید کنیم که اعتماد بازدیدکنندگان سایت را نسبت به تخصصی بودن و دانش ما برای ارائه خدمات طبیعت گردی و مسافرتی و گردشگری را به خود اختصاص دهد.

خواننده یک سایت علاقمند است اطلاعات و عنواینی که در آن سایت مشاهده می‌کند متنوع‌ تر باشد، هر چقدر تنوع بیشتری در مطالب آن سایت باشد، افراد زیادی را به خود جذب می کند.

به همین دلیل تولید محتوا برای سایت بومگردی باید شامل چند مدل محتوا باشد از قبیل: محتواهای متنی، محتواهای صوتی، پادکست ها، کلیپ ها و ویدیوهای تصویری و تصاویر، از مهم‌ترین انواع تولید محتوا هستند که می‌‌توان از آن‌ها در وب سایت های گردشگری و مسافرتی استفاده و کاربرد داشت.

ما باید اول به تعداد مخاطبین و سلایق آن‌ها توجه کنیم. انتخاب هر کدام از دسته‌بندی‌های بالا بستگی به میزان بازدید مخاطبان دارد اما همیشه به نظر می‌آید کلیپ‌های تصویری در تولید محتوا برای سایت های گردشگری و طبیعت‌گردی از اهمیت بالایی برخوردار هستند تولید محتوا از هرکدام از انواع بالا که باشد باید با کیفیت باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب، و دنبال خود بکشاند و حس کنجکاوی خواننده را برانگیزد.

وب سایت های فعال در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی در اینترنت عمدتاً به یک روش تکراری برای تولید محتوا دسترسی دارند ساخت و تولید محتوای آموزشی و معرفی جاذبه‌های مختلف به همراه محتوای تکراری از مخاطبین زیادی دارد اما طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده این نکات برای جذب یک بیننده کافی نیست به این دلیل که محتوای معرفی‌شده عمدتاً تکراری و کپی شده از یک منبع خاص هستند.

 

خصوصیات تولید محتوا برای سایت بومگردی

تولید محتوا برای سایت بومگردی نکات مختلفی دارد. اگر شما دارای یک کسب و کار حوزه گردشگری و طبیعت گردی و یا مدیر یک سایت گردشگری هستید، باید در فضای مجازی و وب سایت‌های خود فعالیت بسیاری داشته باشید. این نکته قابل ذکر است که اولین و بهترین قدمی که لازم است برای این کار انجام دهید، طراحی یک وب ‌سایت پرسرعت و فضای مجازی با مدیریت خوب می باشد.

در واقع بیشتر کسانی که قصد گردشگری و سفر به جاهای مختلف ایران و جهان را دارند، در ابتدا در سایت‌ها به دنبال اطلاعات لازم خود می‌گردند. محتواهایی که در این وب سایت‌ ها ایجاد می‌شه باید به قدری جذاب و نو باشه که هر بیننده‌ای را به خودش جذب کند.

تولید محتوا برای سایت بومگردی دقیقاً هدف‌های مشخصی مثل هدف‌های بالا را دنبال می کند. ممکن است خیلی از افرادی که در این مشاغل فعالیت می‌کنند، اطلاعات و وقت لازم را برای محتوا گذاری تخصصی سایت‌ها نداشته باشند و یا به اصول و فنون صحیح نگارش متن تسلط کافی نداشته باشند که این یک نقطه ضعف به حساب می آید.

خصوصیات تولید محتوا برای سایت بومگردی
خصوصیات تولید محتوا برای سایت بومگردی

اطلاعات دقیق از پیشینه آن مکان گردشگری

اولین قدمی که برای جذب یک بیننده باید برداشت این است که در مورد هر جاذبه گردشگری که قصد نوشتن دارید و می‌خواهید آن را به بینندگان خود معرفی کنید، باید تاریخچه و پیشینه آن مکان را برای بینندگان به طور کامل شرح بدهید.

آمار و اطلاعاتی که ازآن جاذبه گردشگری مورد نظر در اختیار کسانی که قصد سفر به آن مکان را دارند در اختیار آنها قرار بدهید. با این کار می‌توانید مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید. طبق گزارشات تهیه شده برای اکثر مخاطبین و بینندگان سایت‌ های گردشگری این مطلب اهمیت ویژه ای دارد.

در دنیای ماشینی امروز همه مردم دنبال مناطق بکری که ساخته دست خداوند است می‌گردند و هیچ چیز جذاب تر از هنر خدا نیست. قطعاً  هر گردشگری که به منطقه سفر کند اولین و بزرگ‌ترین چیزی که در ذهن او باقی می‌ماند زیبایی‌های بکر و طبیعی آن محدود و منطقه می باشد.

هر گردشگری علاقه‌مندی‌های منحصر به فرد خود دارد. این زیبایی ها ممکن است در هر جای دنیا قابل دیدن باشند. فرقی نمی‌کند جنگل، دریا، کویر یا هر جایی باشد، چون ممکن است بیننده با هرکدام از این مناطق ارتباط خاصی بگیرد.

پس شما باید به تمام سلیقه‌ها احترام بگذارید و از تمام سلیقه و از تمام مناطق گردشگری در مطالب خود استفاده کنید و راجع به آن‌ها اطلاعات بسیاری به بینندگان و خوانندگان خود بدهید.

استفاده از تصاویر یکی از تأثیرگذارترین روندها برای جذب یک مخاطب است. یک تصویر خوب از یک منطقه گردشگری با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند یک گردشگر را به خود جذب کرده و برای آن سفر بیشتر مصمم کند. حتی شما می‌توانید با استفاده از کلیپ‌های تصویری زیبایی‌های آن منطقه را صد چندان کنید.

 

معرفی جاذبه های گردشگری هر شهر و استان

ایران یک کشور با جاذبه های متعدد است. در هر شهر و هر استان آن حداقل چند جاذبه گردشگری مهم و زیبا وجود دارد. شما می بایست تمام جاذبه‌های مختلف شهرها و استان‌های ایران را برای مخاطبین و گردشگران توضیح دهید و زیبایی‌های آن‌ها را به تصویر بکشید.

برای تولید محتوای گردشگری در کشورهای دیگر نیز به همین روند پیش بروید. شما به راحتی می‌توانید در مورد جاذبه‌های گردشگری پاریس اطلاعات زیادی کسب کنید و آن‌ها را به تصویر بکشید و یا حتی در کشورهای مختلف که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوانی هستند، اطلاعات کافی را در اختیار مخاطبین خود قرار بدهید. پس این نکته را هرگز فراموش نکنید که از جذابیت‌های شهرها و استان‌های مختلف برای مسافران زیادی که هر ساله به آن نقاط سفر می‌کنند اطلاعات زیادی کسب کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری هر شهر و استان
معرفی جاذبه های گردشگری هر شهر و استان

شرح موقعیت مکانی آن جاذبه  برای گردشگران

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در تولید محتوا برای سایت بومگردی به آن دقت کنید روشن کردن موقعیت دسترسی و جایگاه دقیق آن مکان جاذبه  گردشگری برای مخاطبین خود است.

شما باید حتماً این موضوع را در اولویت‌های خود دسته‌بندی کنید که موقعیت مکانی هر جایی رو که درحال تولید محتوای آن مطلب هستید و راجع به آن مکان گردشگری قرار است به مخاطبین خود اطلاعات لازم بدهید، با جزئیات و خیلی دقیق برای آن‌ها بازگو کنید.

حتی می‌توانید با دسترسی نقشه گوگل به بینندگان سایت خود، مخاطبین را به سمت خود جذب کنید. این مسئله بسیار به شما کمک می کند که سایت گردشگری و بومگردی خود را تقویت کنید.

زیرا مخاطبین شما برای بار دوم و سوم نیز به سایت شما مراجعه می‌کنند تا نقشه و موقعیت مکانی آن جاذبه گردشگری مورد نظر را پیدا کنند و یا حتی وقتی که خودشان در آن منطقه هستند با نقشه گوگل که شما در اختیارشان قرار داده اید، بتوانند آن جاذبه را پیدا کنند.

مثلاً اگر محتوای سایت گردشگری برای ایران باشد، شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف و بهینه‌ای برای راحتی و سهولت مسافران و گردشگرانی که به سایت شما مراجعه می کنند، استفاده کنین مانند : اپلیکیشن‌های تپ سی، اسنپ، اسنپ فود و …

این نکته را حتماً به خاطر داشته باشید که وقتی موقعیت مکانی یک جاذبه گردشگری را برای مخاطبین خود شرح می‌دهید، حتماً از خطرات احتمالی که ممکن است  در پیش رو داشته باشند، نیز صحبت کنید. تا در طول سفر دچار مشکل و خطرات نشوند. مثلاً اگر از یک منطقه جنگلی صحبت می‌کنید حتماً خطر حمله حیوانات را به آن‌ها گوشزد کنید و یا در یک منطقه برفی و کوهستانی خطر حمله بهمن را برای آنها شرح بدهید. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان شما با آگاهی بیشتری خود را آماده یک سفر پرخاطره بکنند.

معرفی صنایع دستی و سوغاتی آن جاذبه گردشگری

هر مسافری جدا از اینکه می خواهد از جاذبه‌های گردشگری آن مکان لذت ببرد، بعد از سفر علاقمند است برای اطرافیان و دوستان خود کمی از محصولات و سوغاتی‌های مختص آن استان را تهیه کند.

در ایران و کشورهای مختلف دنیا تمامی شهرها و استان ها برای خود دارای یک محصول سوغاتی و صنایع دستی منحصر به فرد خود هستند. مثلاً گز اصفهان و یا سوهان قم یکی از معروف‌ترین آن‌هاست.

صنایع دستی زیبای شهرهای گرمسیری نیز  زبان زد عام و خاص هستند. پس تلاش کنید در مورد سوغاتی ها، صنایع دستی و محصولاتی که در آن شهر وجود دارد را به آن‌ها معرفی کنید، که بتوانند راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنند و خریداری کنند. حتی می‌توانید عکس‌ها و فروشگاه‌هایی که در آن شهر و استان آن محصولات مورد نظر را عرضه می کنند نیز استفاده کنید. شما با استفاده از این کار علاوه بر شناخت گردشگران نسبت به محصولات آن شهر و یا استان، به بهبود روند اقتصادی آن منطقه نیز کمک کرده اید.

معرفی صنایع دستی و سوغاتی آن جاذبه گردشگری
معرفی صنایع دستی و سوغاتی آن جاذبه گردشگری

برآورد هزینه سفر به آن مکان

شما باید با تلاش و پشتکار خود برای برآورد هزینه‌های مربوط سفر به آن منطقه گردشگری نیز روند کار خود را بهبود ببخشید. مخارج تمامی قسمت‌های سفر را برای مخاطبین خود شفاف‌سازی کنید و از اولین مرحله تا هنگام خروج از آن منطقه گردشگری برای آنها بازگو کنید که چه مقدار هزینه‌ای برای آن‌ها خواهد داشت. به عنوان نمونه: هزینه‌های مرتبط به پوشاک، خوراک، بیمه، تاکسی، هتل و … را برای آن‌ها شرح دهید تا گردشگران با خیال آسوده‌تری اقدام به سفر در آن منطقه کنند.

معرفی خدمات سایت گردشگری خود

شما به‌‌ عنوان یک سایت تولید محتوا این موضوع را هرگز فراموش نکنید که خدمات و کارایی‌های خود در زمینه گردشگری برای مخاطبین خود بازگو کنید. به عنوان مثال در معرفی خدمات خود در قسمت بالای سایت خود برند و مارک خود را معرفی کنیم و بعد خدماتی که در زمینه گردشگری و رفاه حال مسافران خود دارید، را برای آن‌ها شرح دهید و یک لینک اختصاصی برای آن‌ها بگذارید که بتوانند به راحتی برای ثبت‌نام در تورهای گردشگری در سایت شمام ثبت‌ نام کنند.

معرفی خدمات سایت گردشگری خود
معرفی خدمات سایت گردشگری خود

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید