برخورد با کارمند خاطی

برخورد با کارمند خاطی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله به چگونگی برخورد با کارمند خاطی می پر دازیم.

همیشه وجود دارند کارمندهایی که خطاهایی سهوا یا عمدا انجام دهند تا روی بیزینس شما تاثیرهایی بگذارند.

نحوه برخورد با این افراد بسیار مهم است.

معمولا بیشتر مدیران در زمان مدیریتشان حداقل یک کارمند بی نظم و مشکل ساز را داشته اند. یکی از تجربیات بیشتر مدیران که در دوران مدیریت خود داشته اند، کارمندی است که کار خود را به درستی انجام نمی دهد. به طور معمول در هر شرکتی کارمندانی وجود دارند که وظایفشان را درست انجام نمی دهند، یا اینکه برقرار کردن ارتباط با آن ها مشکل است یا حتی ممکن است به سختی در کار با بقیه کارمندان هماهنگ شوند.

برخورد با کارمند خاطی
برخورد با کارمند خاطی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

  1. یک مدیر چگونه می تواند به عملکرد بهترکارمند خود کمک کند؟
  2. مدیران چگونه با کارمندان خاطی برخورد می کنند؟
  3. مستندات برای برخورد با کارمند خاطی به چه شکل تهیه می شود؟

[/stextbox]

برخورد با کارمند خاطی
برخورد با کارمند خاطی

 

یک مدیر چگونه می تواند به عملکرد بهترکارمند خود کمک کند؟

اکثر مدیران بیشتر اوقات از طرز برخورد و عملکرد کارمندانشان ناراضی هستند، اما در بیشتر مواقع هیچ تلاشی برای بازگویی با کارمندان خود نمی کنند و یا اینکه راه درست را در عملکردشان به آن ها نشان نمی دهند. مدیران با تجربه می دانند که  به چه شکلی، طوری که کارمندانشان ناراحت و دلخور نشوند مسائل را با آنها در میان بگذارند. این روش نه تنها باعث عملکرد خوب کارمندان می شود بلکه کمک به پیشرفت در کارشان نیز خواهد کرد.

برای این کار باید اول از ویژگی های خوب کارمندان تعریف کرد تا باعث ناراحتی کارمندان نشود. سپس مشکلاتی که در عملکرد کارمندان وجود دارد را باید مشخص کرد. قطعا چنین برخوردی به بهتر شدن عملکرد کارمندان کمک بسزایی خواهد کرد.

متاسفانه بیشتر مواقع مدیران وقت و انرژی زیادی را صرف آموزش دادن به کارمندانی که عملکرد خوبی ندارند، می کنند. حتی مدیرانی هستند که به فکر اخراج کردن کارمند خود هستند. اما به دلیل های مختلف از تصمیمی که گرفته اند صرف نظر می کنند.

 

مدیران چگونه با کارمندان خاطی برخورد می کنند؟

در شرایطی که کارمندی وظایف خود را انجام نمی دهد و همکاری با  دشوار می شود، مدیر در این شرایط می تواند با دادن تذکرات به وی اعلام کند که در صورت کار نکردن با وی برخورد می شود.

بعضی از مدیران باهوش بدین صورت با کارمندان خاطی برخورد می کنند که توجه بیشتری به وی دارند زیرا با این کار فکر می کنند که تنها راه برای بهبودی این کارمند از این طرق می باشد و در شرایطی حتی خود را جای کارمند خاطی قرار می دهند.

در برخی از ارگان های دولتی یا غیر دولتی اگر کارمندی مورد خطا واقع شد مسئول بالا دست می تواند گزارشات خود را به حراست آن ارگان ارجاع دهد. حراست آن ارگان نیز با بررسی های زیاد و با در نظر گرفتن صحبت های کارمند خاطی و با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت سازمان می تواند با این فرد برخورد های لازم را به عمل آورد.

مدیران چگونه با کارمندان خاطی برخورد می کنند؟
مدیران چگونه با کارمندان خاطی برخورد می کنند؟

مستندات برای برخورد با کارمند خاطی به چه شکل تهیه می شود؟

زمانی که کارمندی به مشکل برخورد، نکات مهم را فرد مسئول باید یادداشت کند. در خیلی از جاها اتفاق افتاده مدیران به دلیل نداشتن مستندات کافی علیه فرد خاطی نتوانسته اند که حرف خود را اثبات کرده و عذر وی را بخواهند. در این شرایط کارفرمایان و مسئولین به دلیل خیرخواهی مدارکی که علیه کارمند خاطی است را تهیه نمی کنند زیرا نمی خواهند نسبت به کارمند خود نظر منفی داشته باشند.

مدیرانی که توانمند هستند می دانند که جمع کردن مستندات به منزله این نیست که برای کارمند جبهه گرفته باشند. در شرایطی که با صحبت کردن با فرد خاطی مشکل حل می شود این مستندات ارزش برای مدیر ندارد و خیال مسئول از بابت کارمند خود راحت می باشد.

مستندات برای برخورد با کارمند خاطی به چه شکل تهیه می شود؟
مستندات برای برخورد با کارمند خاطی به چه شکل تهیه می شود؟

با قاطعیت صحبت کردن

در صورتی که کارمند به دلیل عملکرد ضعیف دچار نارضایتی از نظر مسئول شود، مسئول باید بر روی حرف خود پافشاری کند که از عملکرد کارمند راضی نیست. این کارمندان قبل از اینکه حرف های مسئول برایشان مهم باشد عملکرد آنها را زیر نظر دارند و اگر بدانند مدیر نسبت به مسائلی ضعف دارد راحت می توانند از این طریق به نفع خود سود ببرند پس مدیر باید با قاطعیت صحبت کرده و بر روی نظر خود پافشاری داشته باشد. بهتر است مدیران یک چارچوب و استانداردی در محیط درست کنند که کارمند بر مبنای آن چارچوب وظایف خود را انجام دهد.

مدیر مربوطه باید برای کارمند خاطی ضرب العجل تعیین کند که این کارمند بتواند شرایط خود را تعین کند در صورتی که کارمند تمایلی به تغییر شرایط خود نداشت می تواند مدیر عذر او را بخواهد. در صورتی که کارمند بداند که هیچ شرایطی بعد از تغییر شرایط فعلی خود صورت نمی گیرد تمایلی به تغییر در سبک کار خود نشان نمی دهد.

با قاطعیت صحبت کردن
با قاطعیت صحبت کردن

مدیر باهوش

یک مدیر باهوش می تواند با در نظر گرفتن شرایطی همچون دادن پاداش یا بالا بردن رتبه شغلی به کارمند بفهماند که در صورت بهبودی وضعیت حاضر او این اتفاق برای وی رخ می دهد. در بعضی از موارد نیز می توان با هشدار هایی از قبیل اخراج کردن یا پایین آوردن رتبه شغلی یا حتی کم کردن پاداش وی با فرد خاطی برخورد کند.

مدیران توانمند به طور قطع به یقین از کارمندان خود نا امید نمی شود و همیشه به دنبال این است که کارمند پیشرفت لازم را در زمینه کاری خود داشته باشد. این دسته از مدیران اخراج کردن آخرین مرحله برای آنها محسوب می شود. آنها می خواهند که مطمئن شوند تمام راه ها برای تغییر وضعیت کارمند را انجام داده اند و آخرین گزینه برای آن ها اخراج می باشد. در این شرایط کارمند می تواند با گفت و گو و شرح حال خود برای مدیر با وی صحبت کند که بتواند دلیل نارضایتی مدیر از وی را توجیه کند.

شجاع و نترس

مسئولی در کار خود موفق است که شجاع و نترس باشد. اگر واقعا نیاز به اخراج کارمند باشد با قاتعیت تصمیم خود را عملی کند و به درست ترین شکل ممکن تصمیم خود را بگیرد، حتی بهانه تراشی یا به تاخیر انداختن اخراج یا حتی محول کردن این کارمند به شخص دیگری را انجام ندهد. در صورتی که مسئولی دچار اشتباه شد با شجاعت تمام اشتباه خود را پذیرفته و مسئولیت کار را به دوش بکشند.

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید