برخورد با کارمند سرکش

برخورد با کارمند سرکش

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی کارمندان تخلفاتی را انجام می دهند که در این مقاله قصد داریم نکاتی راجع به برخورد با کارمند سرکش مطرح کنیم.

برخورد با کارمند سرکش
برخورد با کارمند سرکش

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی در رابطه چگونگی برخورد با کارمندان سرکش و مخلف وجود دارد که به تعدادی از آنها پاسخ می دهیم:

  • چگونه باید با کارمندان سرکش و مشکل ساز برخورد شود؟
  • چه اشتباهاتی را نباید در برخورد با کارمندان سرکش انجام داد؟
  • چه کارمندانی در هنگام ایجاد تخلف باید اخراج شوند؟

[/stextbox]

برخورد با کارمند سرکش
برخورد با کارمند سرکش

چگونه باید با کارمندان سرکش و مشکل ساز برخورد شود؟

به دلیل تفاوتی که در بین افراد وجود دارد ارزش ها و علایق آنها وهم چنین طرز رفتار آنها با یکدیگر نیز فرق می کند و تشخیص این تفاوت ها نیز بر عهده خود افراد می باشد که بدانند هرکس مانند خود آنها دارای معایب و محاسنی است و در برطرف کردن این مشکلات باید یکدیگر را یاری دهند.

محیطی که انسان ها در آن  کار می کنند مانند محیط خانواده آنها نیازمند رعایت قوانین و مقررات و هم چنین آرامش خاطر می باشد و رعایت این موارد می تواند یکی از دلایل موفقیت در محیط کارباشد، کارمندان در محیط کار وظایفی نسبت به یکدیگر دارند که این وظایف فقط مختص به کارمندان نمی باشد بلکه مدیران شرکت ها نیز در مقابل کارمندان خود مسئولیت هایی دارند و مدیران باید بدانند که با حذف کارمندانی که دچار تخلف شده اند

امنیت و آرامش به شرکت برنمی گردد بلکه در برخی از موارد با ریشه یابی مشکلات و هم چنین اصلاح آنها باعث بالا رفتن کیفیت کار و هم چنین ایجاد فضایی آرام می شود. راهکارهایی در رابطه با روش هایی که مدیران باید در رابطه با این افرادانجام دهند وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ارزیابی کردن شرایط محیط کار:

ابتدا باید زمان مناسب را برای برخورد با این افراد پیدا کنیم که در چه زمانی جواب مناسب تری را می توان دریافت کرد ولی در برخی از موارد باید درمورد اتفاق مورد نظر زودتر اقدام شود که نتیجه مناسبی در آن شرایط به دست آید برای نمونه کارمندی که با اخلاقی بد و پرخاشگرانه وارد محیط کار می شود باید سریع با او برخورد شود که دفعات بعدی این کار را انجام ندهد، در هر صورت زمان مناسب باید در نظر گرفته شود تا شرایط بدتر نشود و در برخی از مواقع ممکن است کارمندان به دلیل استرس و فشار کاری زیاد مشکلاتی را به وجو آورند ولی در اصل مشکل آفرین نیستند.

در هر شرایطی وظیفه خود را انجام دهد: 

مدیر خوب همیشه باید اعمال خود را طبق واقعیت های صورت گرفته انجام دهد نه بر اساس غیبت ها و شایعات دیگر کارکنان ،شخصی که از دیگر کارکنان بدگویی می کند خود او نیز جز افرادی است که برای سازمان مشکل آفرین می باشد، مدیر اگر در جریان تخلف صورت گرفته نیست باید قبل از هرگونه عملی از افرادی که مطلع هستند پرس و جو کند.

برخورد کردن با رفتار نه با افراد:

مدیر سازمان باید روی رفتار افراد تمرکز کند نه اینکه با آنها بحث و جدل کند زیرا برای حل مشکلات باید هدف نهایی پیدا کردن راه حل باشد نه برنده شدن، برای مثال باید به جای اینکه به کارمندی که دیر به محل کار خود می رسد نگویید که شما همیشه دیر به محل کار خود می رسید بلکه باید بگویید من به کارمندانی نیاز دارم که به موقع در محل کار خود حاضر شوند.

شناخت توانایی خود در حل مشکلات:

باید بدانید که توانایی شما در حل مشکلات کارمندان تا چه اندازه می باشد زیرا در برخی موارد کارمندانی مشکلاتی در رفتار دارند که باید به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنند و در حد توانایی مدیر موسسه نمی باشد.

چه اشتباهاتی را نباید در برخورد با کارمندان سرکش انجام داد؟

مدیر موسسه در برخورد با کارمندان نباید کارهایی ر انجام دهد که هم به ضرر موسسه و هم به ضرر خود او باشد و در رابطه با این مسئله مواردی وجود دارند که در مطالب زیر به آنها اشاره می کنیم:

چه اشتباهاتی را نباید در برخورد با کارمندان سرکش انجام داد؟
چه اشتباهاتی را نباید در برخورد با کارمندان سرکش انجام داد؟

نباید همه تقیصرها را به گردن کارمند بیندازید:

در موقعیت هایی که اشتباهاتی رخ می دهد همه افراد سعی می کنند که تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند اما راه حل درست این است که قبل از خارج شدن از مسیر اصلی باید موقعیت را بی طرفانه بررسی کنید و بر اساس واقعیت تصیم نهایی گرفته شود.

در مقابل همکاران شخصی که دچار اشتباه شده است را سرزنش نکنید:

اگر کارمند اشتباهی را مرتکب شده باشد پس قطعا خود او از مشکل به وجود آمده آگاه است و نباید در مقابل دیگر همکاران سرزنش شود زیرا این کار باعث می شود که عزت نفس شخص از بین برود و بعد از حل شدن مشکل هم دیگر نتواند کار خود را درست انجام دهد و باید در محیطی آرام و بدون قضاوت شخصی موضوع پیش آمده بررسی شود تا نتیجه مناسبی به دست بیاید.

به هیچ عنوان نباید به شخصیت کارمند توهین شود:

در هنگام تنبیه شخص نباید به او توهین شود هرچقدر عملکرد شخص بد باشد جایز نیست که به او بی احترامی شود، زیرا توهین کردن نمی تواند نتیجه مناسبی را به دنبال داشته باشد و در بیشتر موارد نتیجه معکوس می دهد و عواقب بدی را نیز به دنبال دارد.

چه کارمندانی در هنگام ایجاد تخلف باید اخراج شوند؟

سخت ترین چالشی که هر مدیر با آن مواجه می شود تصمیم به اخراج یکی از کارمندان می باشد زیرا کارمند استاندارد های مربوط به سازمان را رعایت نکرده و هیچ گونه تلاشی هم در جهت بهتر کردن شرایط انجام نداده است و سه مورد از این افراد که اخراج کردن آها الزامی می باشد زیرا در هر زمان موقعیت را بدتر می کنند به شرح زیر می باشد:

چه کارمندانی در هنگام ایجاد تخلف باید اخراج شوند؟
چه کارمندانی در هنگام ایجاد تخلف باید اخراج شوند؟

ملکه نمایش:

این فراد از درست کردن مشکلات و بدکردن اوضاع لذت می برند و همیشه شرایط را جنجالی می کنند و طرز رفتار آنها می تواند برخورد دیگران را نیز تحت تاثیر قرار دارد و در برخی از موارد با بدگویی کردن از مدیر شرایط سازمان را آشفته می کند.

قربانی:

برخورد با افرادی که همیشه نقش قربانی را در هر اتفاقی بازی می کنند یکی از مشکل ترین چالش های پیش رو هر مدیر می باشد زیرا همیشه دیگران را مقصر می دانند و هیچ وقت مشکلات خود را قبول نمی کنند.

فرد ناسازگار:

این افراد برای زیرپا گذاشتن قوانین همیشه بدون علت تصمیم می گیرند و باید ها ونباید های سازمان ها رارعایت نمی کنند وهمیشه میخواهند که دیگران انها رابه عنوان افراد کاملی ببینند که همه چیزرامی دانند وبرخی ازانها خود را به عنوان همه کاره سازمان تلقی می کنند.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید