برخورد با کارمند بی نظم

برخورد با کارمند بی نظم

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان را با نحوه برخورد با کارمند بی نظم آشنا کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را دنبال کنید.

اکثر افراد تا کنون بدون شک هنگام مراجعه با اداره های دولتی یا خصوصی با افراد بی نظم روبرو شده اند. متاسفانه این افراد سبب می شوند که روند زندگی دیگران دچار اختلال شود و با رفتار ناهنجار خود مانع ترقی خود و دیگران در کار می شوند.

اشخاصی که در کار خود نظم ندارند، با ایحاد خلل، اشکال تراشی و سرپیچی،باعث می شوند در تمام امور بی نظمی و آشفتگی بوجود بیاید. برای برخورد با این افراد روش های مختلفی وجود دارد و قانون برای این افراد مجازات هایی را در نظر گرفته است.

برخورد با کارمند بی نظم
برخورد با کارمند بی نظم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوال های زیر پاسخ می دهیم:

ـ به چه کسانی کارمند می گویند؟

ـ تفاوت کارمند و کارگر در چیست؟

ـ کارمندان بی نظم دارای چه مشخصاتی هستند؟

ـ در مورد لزوم وجود انضباط در سازمان ها و نهادها چند نوع عقیده وجود دارد؟

ـ برای برخورد با کارمند بی نظم چه راهکارهایی وجود دارد؟

[/stextbox]

 

1-به چه کسانی کارمند می گویند؟

افرادی که به شکل دائم، غیر دائم و قراردادی در استخدام شرکت یا سازمانی باشند و برای آنها کار کنند و در برابر کاری که انجام می دهند دستمزد ثابت بگیرند، کارمند می گویند.

1-به چه کسانی کارمند می گویند؟
1-به چه کسانی کارمند می گویند؟

با توجه به برخی ویژگی ها، کارمندان را به سه دسته تقسیم می کنند.

با توجه به نحوه قرارداد

بر طبقه قوانین استخدامی در سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت برای استخدام کارمندان می توان با آنها به سه مدل قرار داد امضا نمود.

رسمی:

کارمندی که استخدام رسمی می شود، دارای شرایط ویژه ای می باشد و باید مراحل استخدام را طی کند. کارمند در امور شرکت یا سازمان و نهاد اداری حق تصیمی گیری دارد و شامل قوانین استخدامی کشور هستند و آنها شامل صندوق بازنشستگی می باشند.

پیمانی:

برای برعهده گرفتن مسئولیت ها و اجرای آنها در اداره ها استخدام می شوند و شامل قوانین استخدامی و نیز بیمه تامین اجتماعی می باشد.

قراردادی:

افرادی که در دستگاهای دولتی به منظور انجام کارهای خدماتی استخدام می شوند، مانند خیاط، نظافت چی، آشپز و … که در اساس نامه مربوط نیز تعریف شده اند، معمولا به صورت قراردادی استخدام می شوند و شامل قوانین خدماتی و نیز بیمه تامین اجتماعی می باشند.

همچنین استخدام کارمندها معمولا در نهادها و سازمان هایی که در بخش های خصوصی و دولتی فعالیت می کنند، صورت می پذیرد.

 

2ـ تفاوت کارمند و کارگر در چیست؟

کارگر معمولا به کسی می گویند که کار او بیشتر شامل فعالیت های بدنی باشد. مانند مهندس، پزشک، کارگر معمولی و …

و افرادی که کارهای آنها بیشتر با انجام محاسبات و ذهن مربوط می شود، کارمند می گویند.

تفاوت بین کارمند و کارگر بیشتر در رابطه با تقسیم بندی ومعنای کار است. البته لازم به ذکر است برای این دو گروه دستمزدها و خدمات بیمه ای متفاوتی در نظر گرفته شده است.

تمام مراحل پرداخت حقوق کارگر، با توجه به نظر رئیس شرکت انجام می شود.

2ـ تفاوت کارمند و کارگر در چیست؟
2ـ تفاوت کارمند و کارگر در چیست؟

3-کارمند بی نظم دارای چه مشخصاتی هستند؟

برطبق پژوهش های انجام شده مشخص شده است که کارمند بی نظم از کار خود احساس رضایت ندارند و برای اینکه وظیفه خود را انجام ندهند، به بهانه های مختلفی از انجام مسئولیت شانه خالی می کنند. معمولا به دلیل اهمیت ندادن به کار، این کارمندان وظایف خود را فراموش می کنند و یا حتی ممکن است، آن کار را به طور مکرر انجام دهند.

کارمندان بی نظم معمولا از انجام دادن وظیفه خود سرپیچی می کنند و مسئولیت کار خود را به همکاران خود محول می کنند. دروغگویی از خصوصیات اخلاقی ناپسند کارمندان بی نظم می باشد و آنها همچنین در بسیاری از موقع با دیگران در حال ایراد گرفتن و ستیزه جویی می باشند.

4-در مورد لزوم وجود انضباط در سازمان ها و نهادها چند نوع عقیده وجود دارد؟

وجود کارمندانی مسئولیت پذیر و بانظم برای یک سازمان در حکم یک موفقیت بزرگ است. گروهای مختلف دلایل متفاوتی، درباره اینکه چرا انضباط در کار مهم است، دارند. یک گروه اعتقاد دارد که وجود انضباط یک نوع قدرت محسوب می شود که بوسیله آن می توان کارمندان بی نظم و افراد خاطی را مجازات نمود.

دسته دیگری از افراد عقیده دارند که وجود انضباط در کار اوضاع ویژه ای است که کارمندان را مجبور می کند که در سرکار، رفتار شایسته و پسندیده ای داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند. آخرین دسته معتقدند انضباط مانند ابزاری است که در دست کارفرما قرار گرفته تا به وسیله آن بتواند کارمندان بی نظم و بی مسئولیت را کنترل نماید.

4-در مورد لزوم وجود انضباط در سازمان ها و نهادها چند نوع عقیده وجود دارد؟
4-در مورد لزوم وجود انضباط در سازمان ها و نهادها چند نوع عقیده وجود دارد؟

 

5-برای برخورد با کارمند بی نظم چه راهکارهایی وجود دارد؟

علاوه بر برخوردهای انضباطی که از طرف نهاد یا سازمان مربوط برای مقابله با کارمندان بی نظم انجام می شود، راه حل هایی نیز وجود دارند که همکاران این گونه افراد با رعایت آنها بتوانند با افراد بی نظم ارتباط برقرار کنند. در ادامه به چند مورد از این راه حل ها اشاره کرده ایم:

علت اینکه این افراد چرا مضطرب و ناراحت هستند را پیدا نمایید:

به رفتار کارمند دقت نمایید تا دریابید که کدام نحوه برخورد او برای شما آزار دهنده بوده و باعث شده به او ناسازگار بگویید. می توانید با تجزیه و تحلیل کارمندان بی نظم و مقایسه آن با معیارهای خودتان علت مسئله را پیدا نمایید. برای حل مسئله ای ابتدا باید علت آن را پیدا و ریشه یابی کنید و سپس به دنبال حل آن مسئله باشید.

نباید در مقابل کارمندان بی نظم سریع واکنش نشان دهید:

یکی از بدترین حادثه هایی که ممکن است توسط شما انجام شود، درگیری با کارمندان سرکش و بی نظم می باشد. این که رفتار شما با کارمندان بی نظم مقابله به مثل باشد و مانند آنها عمل کنید، خشمگین شوید و شاید در بعضی مواقع به فکر انتقام گیری باشید، بسیار اشتباه می باشد. این گونه رفتارها هیچ سودی برای شما ندارد و حتی باعث می شود، وضع از این هم بدتر شود.

نباید در مقابل کارمندان بی نظم سریع واکنش نشان دهید:
نباید در مقابل کارمندان بی نظم سریع واکنش نشان دهید:

باید درمقابل این افراد بر خشم خود غلبه کنید و از عصبانیت دوری نمایید تا با ایجاد یک شرایط آرام موفق شوید، با هم به تعامل بنشینید. باید برای حل مشکل بی نظمی افراد با صبر و حوصله پیش بروید و وقت بگذارید. برای هماهنگ کردن افراد ناسازگار استفاده از تنبیه و جریمه کردن یک روش اشتباه می باشند و به جای آن استفاده از ایجاد بستر مناسب برای صحبت بهترین راهکار می باشد.

باید رعایت نظم را جز مزیت های کاری برای کارمندان بی نظم قرار داده و عکس العمل یا بازده را به طور مکرر بررسی نمایید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید