اهداف بازاریابی محتوا

اهداف بازاریابی محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به اهداف بازاریابی محتوا بپردازیم :

مقدمه

اهداف بازاریابی محتوا یکی از نکات مهمی است که شما را در مسیر بازاریابی بهتر راهنمایی می کند و باعث می شود که شما موفقتر باشید . اگر شما محتوایی که تولید می کنید با اهداف بازاریابی محتوا باشد می توانید یک محتوا ارزشمند داشته باشید . برای  داشتن با کیفیت دقت داشته باشید که محتوا طبق چهار هدف مستقیم و پنج هدف غیر مستقیم تولید شود .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

منظور از اهداف بازاریابی محتوا چیست ؟

اهداف مستقیم در تولید محتوا چیست ؟

اهداف غیر مستقیم در تولید محتوا چیست ؟

[/stextbox]

اهداف بازاریابی محتوا
اهداف بازاریابی محتوا

اهداف بازاریابی محتوا

اهداف بازاریابی محتوا امروزه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید قبل از تولید محتوا آموزش داده شود تا فرد بتواند یک محتوا کاربردی و جذاب تولید کند . هداف بازاریابی محتوا معمولا به دو دسته تقسیم می شود . در دسته اول افراد باید به صورت مستقیم اهدافی مانند آموزش ، سرگرمی ،  اطلاع رسانی و الهام بخش بودن را مورد هدف قرار دهند و طبق آن مطالبی را دقیق و معتبر بنویسند  ، در دسته دوم دیگر اهداف به صورت مستقیم نیست و به صورت غیر مستقیم استفاده می شود .

اهداف بازاریابی محتوا
اهداف بازاریابی محتوا

اهداف مستقیم و یا سطح اول تولید محتوا

اهداف مستقیم در اهداف بازاریابی محتوا به صورت زیر می باشد  :

آموزش :

یکی از نکاتی که در این مطالب باید رعایت شود این است که مطالب باید به روز باشد ، منظور از به روز بودن این نیست که در زمانی مشخص مانند سال یا ماهی یکبار به روز کنید ، منظور این است که با توجه به با ارزش بودن و زمانی که مطالب شما به روز می شود آن را به روز کنید ، زیرا امروزه با پیشرفت تکنولوژی اخبار خیلی راحت در دسترس همگان قرار دارد و برای اینکه مطلب جدید شما به یک اخبار قدیمی تبدیل نشود باید زمان بیشتری را برای به روزرسانی مطالب قرار دهید .

سرگرمی :

نکته بعدی که در اهداف بازاریابی محتوا وجود دارد این است که مطالب جنبه سرگرمی داشته باشند تا مخاطب بیشتری را جذب کنند . زمانیکه از محتوا سرگرم کننده صحبت می کنیم منظورمان مطالبی است که مخاطب را تشویق می کند ادامه مطلب را بخواند یا ببیند ، به عنوان مثال یک ویدیو از کوکاکولا یا ویدیوی تبلیغاتی خنده دار همیشه در ذهن شما می ماند زیرا شما برای چند ثانیه میخکوب کرده و از دیدن آن لذت برده اید . بهتر است بدانید که محتوای سرگرم کننده فقط ویدئو نمی باشد و ممکن است بعضی از مواقع به صورت اینفوگرافیک و یا طنز در محتوا متنی باشد .

اطلاع رسانی :

معمولا این نوع از متن ها با واژه ” چگونه” شروع می شوند و مخاطب را وادار به خواندن ادامه مطلب می کنند تا بتواند به یک نتیجه کلی از پرسش ابتدایی برسد ، از اینرو همیشه محتواهایی از این دست دارای ارزش زیادی هستند و برای مخاطب جذاب می باشند .

الهام بخشی :

این بخش به نسبت بخش های دیگر کمتر استفاده می شود اما اگر افراد به این بخش بیشتر توجه کنند می توانند به نتیجه بهتری برسند . شاید در نگاه اول الهام بخشی کار سختی باشد اما با کمی تمرین می توانید مطلبی را تهیه کنید که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذارد ، برای این کار فقط کافی است کمی تیزبین باشید که در هر قسمتی از متن از این عنصر استفاده کنید . به عنوان مثال می

توانید برای اینکه اثر بخشی یک متن را بالا ببرید می توانید از داستان های واقعی افراد موفق استفاده کنید .

الهام بخشی :
الهام بخشی :

اهداف غیر مستقیم و یا سطح دوم  تولید محتوا

اهداف غیر مستقیم در اهداف بازاریابی محتوا به صورت زیر می باشد :

افزایش آگاهی از برند :

در نگاه اول باید زمانی که مخاطب مطلب شما را می خوند برند و محصول شما در ذهن او بهترین برند باشد ، برای این هدف باید مطلب کاملا قوی باشد و در آن از بیهوده گویی استفاده نشده باشد و به گونه ای باشد که اطمینان مخاطب را جلب کند . افزایش آگاهی از برند اگر به خوبی انجام شود می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی رونق کسب و کار داشته باشد پس سعی کنید یک همیشه مطلب ها مرتبط و هیجان انگیز تولید کنید .

افزایش ترافیک وب سایت :

بعد از افزایش آگاهی ، افزایش ترافیک وب سایت شما را در بازاریابی محتوا کمک می کند . شما مطالبی که در سایت خود میگذارید برای این است که مخاطب بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید و در نهایت این افراد بتوانند از سایت خرید کنند . دقت کنید که شما مخاطب را به سایت خود هدایت داده اید و حال زمان آن است که اطمینان مخاطب را جذب کنید .

تبدیل مخاطب هدف به مشتری :

نکته بعدی بعد از اینکه افزایش ترافیک وب سایت را بالا بردید این است که مخاطب هدف را به مشتری تبدیل کنید . شما تمامی مراحل قبلی را انجام می دهید که به این مرحله برسید . دقت داشته باشید شما این مخاطبان را برای این جذب کرده اید که فروش و معامله های خود را بالا برید .

بهبود ارتقای فروش و حفظ مشتری :

مرحله آخر و مهمترین مرحله زمانی است که شما مخاطب را به سایت خود کشانده اید و او را به مشتری تبدیل کرده ید حال باید سعی کنید که ای مشتری مشتری دائمی شما باشد . برای این روند باید سعی کنید روابط بین خود و مشتریان را افزایش دهید و آنها را به خریدهای بیشتر تشویق کنید .

بهبود ارتقای فروش و حفظ مشتری :
بهبود ارتقای فروش و حفظ مشتری :

 نتیجه گیری

امروزه بیشتر کسب و کارها دارای سایت هستند و برای اینکه بتوانید رونق به کسب و کار بدهند باید اهداف بازاریابی محتوا را به خوبی اجرا شود . اهداف بازاریابی محتوا به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد و باید هر دو هدف را در یک راستا و همسو یکدیگر انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از سایت خود داشته باشید . اهداف مستقیم به این صورت است که در محتوا از آموزش ، سرگرمی ، الهام بخشی و اطلاع رسانی استفاده شود و برای اهداف غیر مستقیم باید از افزایش آگاهی از برند ، جذب مخاطب هدف ، تبدیل مخاطب به مشتری و بهبود حفظ مشتری و افزایش فروش می باشد .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید