انواع محتوا چیست ؟

انواع محتوا چیست ؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به موضوع انواع محتوا چیست ؟ بپردازیم :

در چند سال اخیر تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال رشد می باشد و تا حدودی اکثر افراد از آن استفاده می کنند یکی از این پیشرفت ها در زمینه اینترنت می باشد به همین دلیل افراد در هر حوزه ای سعی دارند برای اینکه تبلیغی از کار خود داشته باشند در اینترنت شروع به فعالیت کنند و خود را به دیگران معرفی کنند .

 

 

انواع محتوا چیست ؟
انواع محتوا چیست ؟

حال برای اینکه بتوانند خود را بهتر به دیگران باید محتواهای با کیفیتی تولید کنند . تولید محتوا انواع مختلفی دارد که باید به صورت دقیق با توجه به موضوعی که دارید انتخاب شود .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ  می دهیم:

انواع تولید محتوا چیست ؟

نکات مهم در تولید محتوا چیست ؟

[/stextbox]

 

انواع تولید محتوا

تولید محتوا انواع مختلفی دارد که هر فرد با توجه به شرایط و موضوعی که دارد آن را انتخاب می کند در زیر به انواع تولید محتوا اشاره کرده ایم :

انواع تولید محتوا
انواع تولید محتوا

تولید محتوای متنی:

تولید محتوای متنی اولین محتوایی است که افراد انتخاب می کند و سعی می کنند برای توضیح از آن استفاده کنند ، همچنین تولید محتوای متنی ز پرطرفدار ترین محتوا ها می باشد .

محتواهای متنی می توانند با طول های متنوع باشد مثلا اگر شما قرار است توضیح کوتاهی برای یک عکس بدهید باید از یک متن کوتاهی استفاده کنید اما اگر قرار است در مورد یک عکس تاریخی توضیح دهید به طبع باید متن طولانی تری بنویسید اما باید دقت داشته باشید که متن های طولانی از حوصله مخاطب خارج است و بهتر است اگر قصد دارید متن طولانی انتخاب کنید آن را در قالب پی دی اف در اختیار مخاطب قرار دهید .

تولید محتوای بصری :

شما می توانید با تولید یک گالری یا یک مجموعه ای از تعداد مشخصی از عکس ها یک محتوای بصری تولید کنید ، دقت داشته باشید می توانید با استفاده از این تولید محتوا مفهوم خود را به آسانی به مخاطب منتقل کنید .از نمونه های مهم و پرکاربرد در تولید محتوا بصری می توان به اینفوگرافی اشاره کرد و از آن در مقالات آموزشی و یا شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد .

تولید محتوای اسلاید شیر :

اسلاید شیر در کشورهای آمریکایی و اروپایی طرفدارن زیادی دارد و زیاد استفاده می شود این محتوا در ایران طرفداران کمتری دارد و به همین دلیل بیشتر ادمین ها ترجیح می دهند از این محتوا ها استفاده نکند . برای توضیح این محتوا می توان گفت که این عکس ها به صورت تلفیقی از چند عکس می باشد .

تولید محتوای ویدیویی :

کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که محتواهای ویدیویی بر روی انسان شصت برابر دیگر محتوا تاثیر می گذارد به همین دلیل امروزه بیشتر محتواها در زمینه ویدیویی می باشد . همچنین به دلیل طرفداران زیادی که دارد بیشتر شرکت ها و مشاغل بزرگ از تولید محتوای ویدیویی استفاده می کند .

دقت داشته باشید باید به زمانی که برای محتوای ویدیویی استفاده میکنید دقت داشته باشید مثلا اگر قرار این محتوا برای اینستاگرام استفاده شود باید نهایت شصت ثانیه باشد که هر چه میزان این زمان کمتر و هدف دار تر باشد می تواند نتیجه مطلوب داشته باشد البته باید دقت کنید زمان نباید به اندازه ای کوتاه باشد که شما را به هدف نهایی تان برساند .

تولید محتوای پادکست یا صوتی :

امروزه به دلیل گرفتاری و مشغله های زیادی که افراد دارند برای زمینه های مختلف به خصوص آموزش و یا خبر از این محتوا استفاده می کنند زیرا این افراد می توانند در زمان راندگی و یا حتی در زمان رفت و آمد از این محتوا ها استفاده کنند . یکی از تولید محتوای صوتی که از گذشته های دور در میان مردم رواج داشته است موسیقی می باشد .

تولید محتوای تلفیقی :

گاهی نویسند و یا فرد که محتوا تولید می کند برای اینکه به هدف خود برسد و مطلب را راحتتر به مخاطب انتقال دهد از تلفیق چند محتوا استفاده می کند که از جمله معروفترین محتواهای تلفیقی می توان به محتوا متنی با تصویری ، محتای متنی و ویدیویی ، محتوای متنی با ویدیویی و تصویری و یا صوتی با یکدیگر اشاره کرد .

معمولا از محتواهای تلفیقی در سایت ها استفاده می شود . این محتواها از اول نبوده است و به مرور زمان برای بالا بردن سئو سایت شکل گرفته است و مخاطبان با این محتواها بهتر ارتباط برقرار کردند و به همین دلیل بیشتر از این محتواها استفاده میشود .

تولید محتوای کپی رایتینگ :

یکی از محتواهای قوی که بیشتر در سایت های فروشگاهی استفاده می شود تولید محتوا به روش کپی رایتینگ می باشد . در این نوع محتوا از محتواهای تلفیقی به صورت متنی با بصری با یکدیگر استفاده می شود .

تولید محتوای کپی رایتینگ :
تولید محتوای کپی رایتینگ :

تولید محتوای آموزشی :

تولید محتوای آموزشی یکی از محتواهای قوی است که افراد اگر قصد به تولید آن می گیرند باید به نکات ریز و درشت آن توجه کنند . در ولید محتوا باید مطالب را به صورت دقیق و کامل یادداشته کنید و همچنین سعی کنید در تمامی حالت ها و موارد سئو را به درستی رعایت کنید تا یک محتوای با کیفیت تولید کنید .

تولید محتوای خبری :

تولید محتوای خبری شال دو بخش سرتیتر و تیتر خبرها میباشد شما د راین تولید محتوا مجاز هستید که از مطالب کپی با ذکر منبع استفاده کنید .

نکات مهم در تولید محتوا

برای اینکه بتوانید تولید محتوای با کیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهید باید نکات کلید را در تولید آن رعایت کنید . در زیر به نکات کلیدی در تولید محتوا پرداخته ایم :

در گام نخست باید هدفتان را مشخص کنید زیرا بدون داشتن هدف هیچ گاه نمی توانید مطلب قوی را تولید کنید این را در نظر داشته باشد که شما زمانی می توانید یک سفر خوبی داشته باشید که هدف خود رو مسیرتان را به صورت دقیق مشخص کنید .

در گام دوم بعد از مشخص کردن هدف باید کلمات کلیدی خود را مشخص کنید برای این هدف باید لیستی از کلمات کلیدی را مشخص کنید . کلمات کلیدی قوی می تواند مطلب شما را قوی تر نشان دهد و از همین طریق مخاطب بیشتری را جذب کنید برای لیست کلمات کلیدی پر طرفدار می توانید از گوگل ترند استفاده کنید ، همچنین ابزارهای دیگری برای پیشنهاد کلمات کلیدی قوی مرتبط با موضوع شما را مشخص کنید .

انتخاب عنوان قوی

گام سوم این است که یک عنوان قوی انتخاب کنید شما با انتخاب یک عنوان خلاق و ذاب می توانید مخاطب بیشتری را جذب کنید . در بیشتر مواقع افراد عنوا را دست کم می گیرند و از تاثیر آن بر روی موفقیتشان غافل هستند . این موضوع را در نظر بگیرید که شما با یک عنوان جدید می توانید محتوای خود را جدید تر به مخاطب نشان دهید

گام بعدی این است که محتوای که میخواهید بنویسید مطابق با عنوان باشد زیرا مخاطب در کمتر از ده ثانیه متوجه می شود که آیا مطالب شما دقیق است یا فقط یک تبلیغ برای سایت می باشد ، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از نظم و پیوستگی کامل در نوشته های خود استفاده کنید .

سایت رقبا را چک کنید

گام بعدی این است که به صورت مرتب سایت رقبا را چک کنید . هدف از این کار این است که شما با روند کار آنها آشنا شید و از نقاط ضعف و قوت آنها استفاده کنید . اما شما به هیچ عنوان مجاز نیستید که از مطالب آنها استفاده کنید زیرا مطالب تکراری باعث می شود که مطالب و سایت شما را بی ارزش نشان دهد . دقت داشته باشید با استفاده از چک کردن محتوا رقبا می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید .

در زمان تولید حتوا باید بیش از هر چیزی نیاز مخاطب و دنبال کننده را مدنظر قرار دهید ، شما اگر در سایتها به صورت روزانه به محتواهای کاربر خود توجه کنید از نظر مخاطبان مسئولیت پذیر هستید و به مرور زمان می توانید مخاطبین وفادار زیادی را جذب کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که یک مخاطب ساعت زیادی را به دنبال یک هدف و موضوع می گردد تا اینکه به سایت شما می رسد و می تواند محتوای خود را پیدا کند قطعا شما برای مدت ها به عنوان یک فرشته نجات در ذهن کاربر میمانید و همچنین اگر این روند ادامه پیدا کند می توانید به عنوان یک منبع معتبر شناخته شوید .

در مورد موضوع اصلی محتوا تولید کنید

نکته مهم بعدی این است که هیچگاه موضوع اصلی خود را دست کم نگیرید و سعی کنید مطالب زیادی را پیرامون آن داشته باشید . این مشکل بسیاری از سایت ها می باشد که موضوعات اصلی نمی پردازند و تنها هدفشان این است که تعداد کلمات را بالا ببرند و از موضوع اصلی غافل می شوند . اگر موضوع خود را مشخص کرده اید سعی کنید به صورت کامل به جزئیات موضوع بپردازید .

شما برای اینکه سئو سایت خود را بالا ببرید سعی کنید بهتر است اگر موضوع شما توانایی توسعه دادن را دارد باید سعی کنید در  چند مقاله آن را توضیح دهید . البته این نکته مکانی کاربردی می شود که جنبه های مختلفی داشته باشد زیرا شما مجاز نیستید که یک مطلب دنباله دار را در چند مقاله بنویسید  زیرا با این روش مخاطب سر در گم می  شود و نمی تواند به هدف نهایی خود برسد .

خلاقیت در تولید محتوا

نکته مهم بعدی این است که سعی کنید در محتوای خود خلاقیت داشته باشید و مخالف بقیه بنویسید . همچنین شما باید سعی کنید مخالف بقیه بنویسید منظور این نیست که هر موضوعی را به اشتباه بنویسید تا مخاطب بیشتری را جذب کنید ، منظورمان این است که محتوا را به گونه ای بنویسید که مثلا اگر قرار است تمامی افراد در مورد مزیت های یک کار بنویسند شما سعی کنید در مورد ضررهای آن بنویسد با این روش می توانید خاص تر به نظر برسید .

یک محتوا کار حرفه یی همیشه باید یک لیستی از محتواهای خود داشته باشد که اگر نیازی به مطالب قبلی شد یک بک لینک از محتواهای خود داشته باشید .

سعی کنید در سایت خود از مقالات آموزشی استفاده کنید با این روش میتوانید سایت خود را معتبر تر نشان دهید و همچنین مراجعه کننده های سایت خود را افزایش دهید زیرا بیشتر کاربران به دنبال مقاله های آموزشی می باشد .

سعی کنید در موضوعی که انتخاب می کنید ابهام نداشته باشید و از رازهایی که در حرفه خود استفاده کرده اید و دارید در مقالات خود بیاورید . شما با این روش باعث می شوید که دیگر مخاطب شما اشتباهی که شما کرده اید را انجام ندهد و همین امر باعث صمیمیت بین شما و مخاطبان می شود .

نکته هم بعدی در تولید محتوا این است که از قواعد دستور زبانی به خوبی استفاده کنید که با مشکل مواجه نشوند . همچنین از این طریق از دید کاربر سایت شما معتبر تر به نظر می رسد .

محتوای استاندارد

نکته مهم بعدی استفاده از طول تولید محتوا می باشد معمولا ک محتوای استاندارد بین 2000 تا 3000 کلمه می باشد  و میزان حداقل کلمات 500 کلمه می باشد .

اگر شما مجبور به استفاده از مطالب از سایت دیگر هستید حتما سعی کنید منبع آن را ذکر کنید .

برای اینکه محتوای خود را قابل فهم تر نشان دید بهتر است از تصاویر مرتبط استفاده کنید .

 

نتیجه گیری

محتوا انواع مختلفی دارد از جمله متنی ، صوتی یا پادکست ، تصویری ، تلفیقی ، آموزشی ، خبری و . .  . که بیشتر از همه از محتوای تلفیقی استفاده می شود . محتوای تلفیقی بیشتر به صورت متنی به همراه صوتی یا تصویری می باشد . معمولا از محتواهای تلفیقی در سایت ها استفاده می شود .

این محتواها از اول نبوده است و به مرور زمان برای بالا بردن سئو سایت شکل گرفته است و مخاطبان با این محتواها بهتر ارتباط برقرار کردند و به همین دلیل بیشتر از این محتواها استفاده میشود . نوع دیگری از تولید محتوا وجود دارد که برای سایت های فروشگاهی استفاده می شود که تولید محتوای کپی رایتینگ می باشد . برای یک محتوا کاربردی و مهم نیاز دارید که نکات مهم و اساسی آن را به صورت دقیق رعایت کنید .

از اینکه تا پایان مقاله انواع محتوا چیست ؟ ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله انواع محتوا چیست ؟ نهایت استفاده را برده باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای مشاواره رایگان در حوزه تولید محتواهای هدفمند و تضمین شده با ما در تیم هشت تماس بگیرید.

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید