دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

در مقاله ای که پیش رو دارید ، قصد داریم در خصوص موضوع دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی مطالب کامل و جامعی را با شما مخاطبین و خوانندگان گرامی ، به اشتراک بگذاریم .

دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی
دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

در حقیقت بیزینس پلن یا طرح های تجاری ، جزئی از طرح های توجیهی قابل نوشتن در ، کسب و کارهای جدید و استارتاپ های در حال راه اندازی می باشند . خود طرح های توجیهی ، به ارائه گزارش هایی مربوط به توجیه پذیر بودن و یا نبودن ، نظریه ها و ایده های یک استارتاپ می پردازند

و ابعاد مختلف آن را از قبیل : مسائل فنی ، اوضاع بازار ، بحش های مالی ، مورد بحث و بررسی قرار می دهند . و اما در ادامه مبحث مقاله ، یعنی ، دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی ، طرح و بررسی تعدادی سوال را در خدمت شما خواهیم بود . اگر شما نیز در این زمینه ، ایده و یا طرحی دارید ، می توانید گام گام به ما همراه باشید ، تا سریع تر و بهتر به اهداف خود دست پیدا کنید .

دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی
دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟

مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟

در نوشتن یک طرح تجاری ( بیزینیس پلن ) ، برای یک فروشگاه آنلاین ( اینترنتی )، مهم ترین مراحل چیست ؟

شرایط و امکانات مربوط به دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی در برخی سایت ها ، چگونه می باشد ؟

[/stextbox]

 

اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟

لازمه راه اندازی مناسب یک کسب و کار این است که ، شما در بازاری سودمند ، مستقر باشید . برای این که استارتاپی بتواند ، در ابتدای راه اندازی خودش ، زنده و ماندگار بماند و در ادامه نیز به کسب سود برسد ، لازم است که اطلاعات اولیه و نیز برنامه ریزی های دقیقی ، قبل از شروع به کار وجود داشته باشد . حتی از اگر شما از کارشناسان و مشاورهای متخصص و ماهر ، استفاده نمی کنید ، خود را ملزم به پرسیدن سوالات درست و منطقی کرده ، تا بتوانید بهتر به سود رسیده و از ضرور و زیان دور بمانید و لحظه به لحظه به اهدافتان نزدیک تر شوید .

اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟
اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟

مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟

در ادامه مبحث دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی ، به ذکر و بررسی مهم ترین جنبه ها در یک بیزینس پلن ، می پردازیم .

مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟
مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟

*اساس و فلسفه وجودی شرکت :

احتمال دارد این سخت ترین قسمت نوشتن یک طرح کسب و کار تجاری باشد .احتمالا شما میخواهید این قسمت را با رووس مطالب شروع کنید و سپس با مطالب دیگری آن را به اتمام برسانید . اندکی صبر و تامل کنید ، قبل از انجام هر چیزی باید این قسمت را که شامل ( اهداف ، رسالت ، ماموریت و کلید های موفقیت ) شرکت شما است ، را شروع به تدوین و جمع آوری کنید . در واقع پیکر و استخوان بندی آن چیزی را که شما میخواهید شروع به کار کنید ، همه این موارد است که در مراحل بعدی به آن ها می پردازید . و این یعنی دقیقا پی ساختمان .

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

* چکیده برنامه اجرایی :

شما باید در این مرحله جزییات مهم رابه دقت شرح دهید . مطمئن شوید که توانسته اید ، یک دور نمای کلی از همه امکانات مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار ، همچنین ویژگی ها و خصوصیات جامعه ئ هدف و مزیت ها و برتری های رقابتی را ترسیم کرده باشید .چکیده ها و خلاصه ها همیشه اوقات برای بسط و گسترش دادن مطلب بسیار مفید و تاثیر گذار خواهند بود .

 

*خدمات ( محصولات ) :

مطلب مهم و اساسی بعدی ، قسمت هیجانی و و مهیج کار است ، این امکان برای شما فراهم می شود که هر نوع محصول و یا هر نوع خدمتی را در تجارت و بازار الکترونیک عرضه کنید و ارایه دهید .این دو مورد ، ارزشهایی هستند که فروشگاه اینترنتی شما ، آن ها را عرضه می دارد . البته ما در ابتدا به مرور محصولات سپس خدمات می پردازیم .

*خدمات ( محصولات ) :
*خدمات ( محصولات ) :

*محصولات :

یک نمای کامل و کلی از ارزش ها و ویژگی های محصولات خود را اعم از : دوره عمر ، کیفیت ، نوع بسته بندی ، تاریخ مصرف ، توان عرضه ، موجودی انبار و غیره ، را باید بررسی کنید .

البته فراموش نکنید که شما باید در مورد آینده محصولات نیز برنامه ریزی مخصوصی داشته باشید . مثلا این که چه محصولاتی را به سبد محصولات موجود اضافه کنید ؟ به طرف تولید محصولات به جلو بروید یا این که از تامین کنندگان استفاده کنید ؟ و این که چه مارک ها و برند هایی را میخواهید به فروش برسانید . یکی از اساسی ترین و مهمترین نکات آینده تولید نرم افزار وب سایت و نیز تدبیر و استراتژی کسب و کار اینترنتی شما همین  محصول می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

*خدمات :

اکنون می خواهیم ببینیم تفاوت محصولات و خدمات در چه می باشد . در این جا ما به دو تفاوت اصلی بین خدمات و محصولات می پردازیم : الف ) ابتدا این که خدمات ، غیر ملموس می باشند ب) و تفاوت دوم دراین است که خدمات بین مشتری و ارایه دهنده ، بدون واسطه هستند .

در واقع می توانیم بگوییم که در این جا با محصول فیزیکی و مسایل و مشکلات مربوط به آن مواجه نیستید  . و شما باید در اینجا ، توضیح و شرح خدمات ، شیوه خدمت رسانی و میزان و ظرفیت خدمت رسانی خود را مشخصا تدوین و گرد آوری کنید .

*ارزش گذاری و قیمت گذاری:

در اینجا بیان این نکته حائز اهمیت است که به دو دلیل ، میتوانیم بگوییم ، قیمت گذار در هر کسب و کار و تجارتی یعنی همه چیز ! دلیل اول این است که همه فعالیت ها به جز فروش ، هزینه بر هستند و دلیل دوم این است که متاسفانه یا خوشبختانه ، تغییر پذیرترین و متاثر ترین جزء از عناصر کسب و کار و بازار یابی درایران  همین مورد است . در این جا مجال شرح و توضیح همه جزییات به صورت مفصل نیست ، پس به سرعت به اصل موضوع می پردازیم .

در واقع هر محصولی دو قیمت عمده دارد یکی کف قیمت است که در واقع همان قیمت تمام شده محصول است و دیگری سقف قیمت است که در واقع همان بیشترین و بالاترین قیمت است که یک نفر حاضر است بر اساس تقاضای خودش آن را بپردازد .

و حال این که قیمتی که شما بر روی محصولتان می گذارید چیزی بین سقف و کف قیمت قررار دارد . شما باید عوامل تاثیر گذار دیگری را نیز در نظر بگیرید مانند: استراتژی های رقابتی ، میزان تقاضا و عرضه در بازار و تحلیل و تجزیه کردن قیمت گذاری رقیبان .

شما در بازار اینترنتی که تازه به منصه ظهور رسیده با دو چالش بزرگ رو به رو هستید : ابتدا این که شما با بازار سنتی و قدیمی رقابت می کنید و دوم این است که باید به هر نحوی که شده باید اعتماد و رضایت مشتری را جلب کنید . با همه این اوصاف شما باید قیمت تمام شده و نهایی محصولات  را تععین و مشخص کنید .

*ارزش گذاری و قیمت گذاری:

*بررسی و تجزیه و تحلیل بازار :

اگر تا کنون با این ضرب المثل مواجه شده باشید که کار را باید به کاردان سپرد ، متوجه می شود که یکی از شرایط لازم برای موفقیت در کسب و کارتان این است که ، قبل از شروع به راه اندازی کردن فروشگاه اینترنتی ، شما باید در زمینه ای که می خواهید فعالیت کنید متخصص و کارشناس خبره باشید .

در ابتدا باید فهم و درک درستی از اوضاع کنونی بازار و فضای رقابتی آن به دست آورید و بعدا به بررسی فضای رقابتی و و کاری در اینترنت به پردازید . برای تحلیل فضای اینترنت ، از ابزار و وسایل گوناگون و متفاوتی می توانید بهره ببرید .

من به شما پیشنهاد می دهم که ازgoogl trends برای بررسی تقاضای محصول یا خدمت ، استفاده کنید . زیرا آن یک ابزار قدرتمند و رایگان است که نوسان و بالا و پایین شدن تقاضا را در طی مدت ماه های گذشته نیز در دسترس شما قرار میدهد .

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

*بررسی،  تجزیه و تحلیل بازار اینترنتی که خود شامل دو بخش می شود :

الف ) استراتژی و پیاده سازی :

در این بخش باید به مسایل به صورت بلند مدت فکر کنید زیرا د رآینده ، خیلی زیاد به این بخش از طرح تجاری تکیه خواهید زد . یعنی در واقع شما به پیش بینی های فروش ، استراتژی های دقیق ، جذب مشتریان و خدمات به مشتریان نیاز مبرم دارید . به گونه ای قدم بردارید که مطمئن شوید در هر مرحله از انجام کار خود ، در مسیر درست قرار دارید . پس باید در برنامه ریزی هایتان ، حتما اهداف شفاف و روشن بگذارید .

ب ) استراتژی های فروش و بازار یابی :

این جا همان نقطه تمایز و تشخص شما از رقیبانتان است . در این مرحله شما باید یک افق آشکار و دقیق از نام تجاریتان و روشی که میخواهید با آن با مشتریانتان رابطه برقرار کنید ، داشته باشید . این نکته بسیار مهمی است که وقتی که می خواهید نام تجاریتان را ایجاد کنید و یا توسعه و گسترش دهید ، هدف و رسالت خود را در نظر داشته باشید و این که این نام تجاری چگونه قراراست ، جامعه هدف را به خود جذب نمایید .

برای کار تبلیغاتی و بازار یابی اینترنتی هم باید جزء به جزء این بخش را نیز در نظر بگیرید . بازار یابی اینترنتی شامل مواردی از جمله : تبلیغات گوگل ، بهینه سازی برای موتور های  جستجو گر، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات بنری ، داشتن یک وبلاگ با محتوای مناسب و همچنین جزییات بسیار دیگری می باشد .

ب ) استراتژی های فروش و بازار یابی :
ب ) استراتژی های فروش و بازار یابی :

*طراحی و برنامه ریزی وب سایت :

مطمئن هستیم که شما هم با نظر این حقیر موافق هستید که هیچ ساختمان ارزشمند وجود ندارد که بدون داشتن نقشه معماری اصولی ، بنا نهاده شود . پس منطقی است که شما نیز قبل از دنبال تکنولوژی ها و جزییات فنی بروید ، ابتدا باید نقشه وب سایتی را که مد نظر دارید ، به وسیله یک کارشناس یا یک برنامه نویس و مشاور ، پیاده ساز یکنید .

و این کار را با مکتوب کردن فرآیندها و روند هایی که در ذهنتان ، پخش و پراکنده هستند شروع میکنید . و سپس وایر فریم ها و قسمت های متفاوت را ترسیم می کنید . بعد از گذراندن این مراحل به دنبال راه حل مناسبی برای پیاده کردن این نقشه باشید و برنامه ریزی و طراحی سایت خود را به یک تیم و مجموعه حرفه ای و متخصص مانند بانی سایت بسپارید .

*برنامه مدیریت منابع و نیروهای انسانی :

بدون شک شما برای اجرا کردن تجارت الکترونیک خود به نیرو های کمکی نیاز دارید ، پس باید برای مدیریت درست این نیروها و منابع انسانی ، وظایف خود و دیگران را به صورت کاملا شفاف ، تعریف و تشریح کنید و کاملا درست و دقیق مشخص کنید که برای هر کدام از نیرو ها چه قدر باید هزینه کنید .

و این که این هزینه ها چه ارزش افزوده ای را برای تجارت شما خواهد داشت را نیز بدانید . بعدا درباره این موضوع که افراد واجد الشرایط را چه گونه پیدا کنید وآن ها چگونه در سازمان شما رشد و پیشرفت خواهند کرد ، کمی بیشتر تامل و تفکر کنید

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

* برنامه مالی :

با در نظر گرفتن این موضوع که این بخش ، محوریت طرح تجاری شما را به عهده دارد پس مستلزم کار زیاد می باشد . اولین کاری که باید در این بخش انجام دهید این است که هزینه ها و درآمد ها را از هم جدا می کنید .

اگر هزینه ها و در آمد هایی وجود دارند که در موردشان زیاد مطمئن نیستید ، تلاش کنید ، متوسط و میانگین بازه تغییرات و نوسان ها را در نظر بگیرید . به صورت حد اقلی شما باید این موارد را در طرح تجاری خود داشته باشید :

تحلیل نقطه سر به سر ، بودجه بندی ، صورت حساب جریان نقدینگی ، صورت حساب ضرر و سود و میزان و مقدار سرمایه گذاری . با وجود این که میدانم تعدادی از شما از بحث های ریاضی و آمار و حساب خوشتان نمی آید و حتی با خود می گویید این ها به چه درد زندگی ما می خورد ، اما تلاش می کنم در آینده یک مقاله مفصل راجع به بخش مالی و چگونگی استفاده از این اطلاعات را برایتان بنویسم .

* طرح و برنامه ریزی برای خروج از بازار :

این موضوع که چگونه می خواهید از تجارت خودتان بیرون بروید ، به اندازه این که چگونه و به چه صورت وارد بازار شوید ، دارای اهمیت است . تمام تلاش خود را بکنید که با آینده نگری واقعی ، درست فکر کنید : آیا شما قصد فروش شرکت را به یک سرمایه گذار دارید ؟ آیا جدول زمانی یا زمان بندی مشخصی را برای فروش شرکت دارید ؟ آیا فکر می کنید با فروش شرکت ، روش کسب و کار و درآمد بهتر و پر سود تر یپیدا می کنید ؟ آیا گمان می کنید که با گذشت اندکی زمان دیگر ، این تجارت برای شما سود آور نباشد .

* طرح و برنامه ریزی برای خروج از بازار :

اگر با صداقت و روراستی به این سوال ها پاسخ منطقی دهید ، شما میتوانید درک و شناخت بهتری از تجارت داشته باشید و این به شما کمک می کند که ضرر و زیان خود را قبل از این که کار شروع شده باشد قطع کنید . البته به مصداق این ضرب المثل : ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است !

*سخن پایانی :

در پایان می توان گفت که این موضوع خیلی مهم است که برای شروع کردن یک تجارت الکترونیک ، باید یک برنامه ریزی درست و دقیق بر اساس بینش و درک درستی را داشته باشید و پاسخ به سوالاتی که در بالا ذکر شد میتواند سنگ موفقیت شما را بنا نهد و در واقع چراغی باشد که راه تاریک را بر شما روشن و آشکار کند . تمام تلاش خود را بکنید که هنگام پاسخ دادن به سوالات ، خیلی منطقی ، صریح و واقع بین باشید و پند و نصیحت من به عنوان یک دوست این است که واقعا ظالمانه با خود رو راست و منطقی باشید .

*سخن پایانی :
*سخن پایانی :

در نوشتن یک طرح تجاری ( بیزینیس پلن ) ، برای یک فروشگاه آنلاین ( اینترنتی )، مهم ترین مراحل چیست ؟

در ادامه موضوع مقاله ( دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی ) ، به بیان مهم ترین مراحل در زمان نوشتن این طرح های تجاری خواهیم پرداخت .

مرحله اول : داشتن ایده های مناسب کسب و کار .

مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی .

مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار .

مرحله چهارم : لیست کردن بودجه ها ( بودجه بندی )  .

مرحله پنجم : هدف های مهم استارتاپ ( کسب و کار ) .

مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .

مرحله هفتم : داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای بازاریابی .

مرحله هشتم : در نظر داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای خروج .

که در ادامه هریک از مراحل را جداگانه تشریح خواهیم کرد :

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

مرحله اول :

داشتن ایده های مناسب کسب و کار : مثلا می توان بیان کرد که ، من به عنوان شخص راه انداز ، در رشته تحصیلی مهندسی …. فارغ التحصیل شده ام و تخصص های لازم را در آن رشته دارم . ( به طور مثال ، رشته مهندسی رایانه ) و تا حدودی نیز ، به فعالیت در زمینه فروش قطعات و تجهیزات مربوط به کامپیوتر و دنیای الکترونیک ( دیجیتال ) ، علاقه مند و مشغول می باشم .

از طرفی هم ، برخی از متقاضیان و خریداران این تجهیزات ، به دلیل بعد زیاد مسافت و دور بودن از شهرهای بزرگی ، نظیر : تهران ، امکان مناسبی برای خرید و تهیه این تجهیزات ، برایشان میسر نمی باشد و یا این که نهایتا ، قطعات را پس از چند دست واسطه گری خریداری کرده ، که با قیمت بالاتری به دستشان می رسد .

حال با توجه به توضیحات بالا و وجود پشتوانه علمی و تخصصی در زمینه ذکر شده و همچنین حضور برخی دوستان و آشناها در بازار ، به نظر می رسد که تاسیس و راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی در زمینه تجهیزات رایانه ای ، بتواند توجیه اقتصادی و آینده خوبی را داشته باشد .

پس به شکل خلاصه ، طرح و ایده ما ، راه اندازی یک وب سایت به منظور ارائه و فروش قطعات رایانه ای و الکترونیکی ، می باشد .

مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی :

طبیعتا ما به یک وب سایت برای به نمایش گذاشتن محصولات و کالاهای خود ، نیاز داریم . در این جا باید گفت که : وجود امکان برای خرید اینترنتی ، چندان لازم و واجب نمی باشد ، البته اگر این امکان را فراهم کنیم ، که مشتریان از همان راه دور تراکنش بانکی و خرید قطعی را انجام دهند نیز بهتر می باشد . اما می توان در مراحل ابتدایی ، فقط وب سایت را جهت معرفی کالا و ارائه مشخصات و قیمت های آن ها ، در نظر گرفت .

در ساده ترین شکل ، برای داشتن یک وب سایت ( معرفی و ارائه مشخصات کالاها ) ، می توانیم ، از سیستم های مدیریت کردن محتوا در ورد پرس ، بهره مند شویم . همچنین به یک هاست با کیفیت خوب و یک دامین ( دامنه ) مناسب ، نیاز داریم . برای بحث انبار کالاها نیز ، می توانم در ابتدا روی مغازه یکی از دوستان که امکان شراکت نیز با آن وجود دارد ، حساب باز کنم . در ابتدا به 2 تا 3 خط تلفن هوشمند ، نیازمند هستیم .

مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی :
مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی :

که در صورت جابجایی مکان ، امکان انتقال آن ها ، ساده تر باشد . از سرویس های موجود اینترنت نیز ، می توانیم برای فاکس استفاده نماییم .

در هر روز حداقل سه الی چهار ساعت از وقت را ، می بایست به وب سایت ، جهت اضافه کردن و معرفی کالا ، بپردازیم . راه اندازی و کارهای اولیه برای راه انداختن وب سایت نیز ، دست کم 30 روز زمان ، نیاز دارد .  که ریز زمان بندی فرضی آن ، به شکل زیر می باشد :

مدت زمان 15 روز جهت طراحی سایت – مدت 5 روز جهت نظرخواهی از کاربران و مخاطبین و نیز رفع ایرادات احتمالی – حداقل زمان 10 روز نیز برای درج کردن چند کالا به منظور شروع کار –

بیان این نکته را فراموش نکنیم که ، در اوایل دوست و شریک بنده ، تصور داشت که به یک سیستم ، فروشگاه ساز ، نیاز داشته باشیم . پس در ابتدا چند روزی را به منظور برنامه نویسی یک سیستم فروشگاه ساز ، صرف کردیم و در اوایل نیز سایتمان را با این سیستم راه اندازی نمودیم .

اما در ادامه و با مشخص شدن عدم نیاز به این سیستم و وجود یک سری ایرادات در آن ، با توجه به پیش زمینه ای نیز که در بحث وردپرس داشتیم ، آن را جایگزین سیستم فروشگاه ساز نمودیم . قابل توجه این که : در این فاصله حدود چهار ، زمان ما تلف شد .

مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار :

در این جا باید عرض کرد که : هدف اصلی ما در فروشگاه اینترنتی این است که ، مشتریان و مخاطبین زیادی را از اقصی نقاط کشور به سایت خود جذب نماییم . پس می بایست در ابتدا ، اعتماد آن ها را به خود ، جلب نماییم . در حال حاضر و در نمونه واقعی کسب و کار جدید ما ، امکان افتتاح و یا راه اندازی دفتر در شهرهای بزرگ (نظیر مراکز استان ها ) ، برای ما وجود ندارد .

پس فعلا می توانم ، از همان مغازه دوست و شریک خود ، در شهرستان مان ، استفاده کنم . و در آینده قصد داریم ، مکانی را به احتمال بالا ، در تهران ، راه اندازی نماییم . باید تالش کنیم که ، بتوانیم وارد کنندگان قطعات مورد نیازمان را بیابیم

و ضمنا با تعدادی از عمده فروش های قطعات ، وارد مذاکرات بشویم ، تا قادر باشیم بخش عمده ای از سفارش های خود را ، به طور مستقیم و بدون واسطه ، از آن ها دریافت کنیم و در ابتدای کارمان نیز ، نیازی به خرید و انبار کردن قطعات ، نباشد .

جهت داشتن یک رقابت با وب سایت های دیگر کمپانی ها و فروشنده ها ، بای  بتوانیم محتواهایی کامل و بهتر و متفاوتی را به مخاطبین و مشتریان خودمان ، ارائه کنیم . برای رسیدن به این مقصود ، همچنین می توانیم با تهیه کردن مطلب هایی به صورت پکیج های آموزشی ، بیان ویژگی ها و مشخصات قطعات و تجهیزات ، به فعالیت خود ادامه دهیم . به کار گیری محتواهای الکترونیکی و ویدئویی و نیز ترجمه کردن برخی کاتالوگ ها فنی و تخصصی ، از دیگر متدها برای متمایز شدن ما در بین مشتریانمان ، می باشد .

مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار :
مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار :

مرحله چهارم : لیست کردن بودجه ها ( بودجه بندی )  :

گام و مرحله 4 برای نوشتن بیزینس پلن ویژه فروشگاه های آنلاین و اینترنتی ، لیست کردن بودجه بندی ها ، می باشد . فروشگاهی که در نمونه واقعی و مثال ما ذکر شد ، در ابتدای راه اندازی خود ، به موارد زیر نیاز مبرم دارد .

*هزینه یک ساله برای دامین (دامنه ) سایت .

*پرداخت صورت حساب سالانه برای هاست ( میزبان ) سایت .

*باید بخش ها و المان های مهم و اصلی سایت مان و نیز گرافیک و قالب آن ، طراحی شوند، که آن هم خود مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشد .

*پرداخت هزینه برای کد نویسی فرمت و قالب .

*باید یک خط تلفن هوشمند را خریداری نماییم .

*پرداخت هزینه های اینترنت به صورت ماهانه ، فصلی یا سالانه .

*مبالغی را باید برای یک سری هزینه های پیش بینی نشده و متفرقه در نظر بگیریم .

*پرداخت صورت حساب های سرویس مربوط به فاکس اینترنتی .

*اجناس اولیه خود را تامین نماییم . که در این جا  ( مثال ذکر شده ) ، من می توانم از انبار دوست خود ، کمک بگیرم و آن قطعات نیز که موجود نیست را ، خریداری نماییم .

نکته قابل توجه در این مثال این است که :

در تهیه طرح تجاری یا بیزنیس پلن فروشگاه اینترنتی نمونه ، فرض شده است که ، کسب و کار و استارتاپ اینترنتی جدید ، از داخل بستر یک شغل سنتی ، برآمده و شکل و شکل گرفته است .

بنابراین می توان در بودجه بندی ، یک سری هزینه های از جمله ، اجاره کردن دفتر ، هزینه های انبارداری ، خرید وسائل اولیه دفتری و اداری ، ایاب و ذهاب و … را فعلا نادیده گرفت . و شما بهتر است در طرح های تجاری مربوط به فروشگاه های اینترنتی خود ، سایر هزینه هایی که در اینجا ذکر نشده است را نیز مد نظر داشته و پیش بینی نمایید .

نکته قابل توجه در این مثال این است که :
نکته قابل توجه در این مثال این است که :

مرحله پنجم : هدف های مهم استارتاپ ( کسب و کار ) :

یکی از اهداف ما از راه اندازی این فروشگاه این است که ، طی حدودا دو سال آتی ، در تعداد بالایی از کلمه های کلیدی مربوط به کارمان ، در نتیجه های اول سرچ و جستجو در گوگل ، قرار گیریم .

همچنین تمایل داریم که ، ارتباط تنگاتنگی با تولید کنندگان و وارد کنندگان قطعات ، داشته باشیم . بتوانیم استارتاپ خود را به آن ها ، معرفی نماییم . و میخواهیم طی این دو سال ، به سود خالص خوبی ، دست پیدا کنیم . از سال دوم الی سال پنجم ، برای هر دوره یک ساله یک سود مالی مناسب را در نظر می گیریم .

و البته می بایست برای هر سال ، وضعیت نرخ تورم را نیز مد نظر ، داشته باشیم . و ار اهداف بلند مدت ما این است که ، قادر بشویم که در یکی از کلان شهر ها و به خصوص پایتخت ، یک دفتر راه اندازی کنیم . همچنین بتوانیم ، از چند تولید کننده قطعات ، نمایندگی و یا عامل فروش ، دریافت نماییم .

و نیز به این موضوع برای آینده خود فکر می کنیم که ، سایت ما به  یک منبع و مرجع فنی و تخصصی و معروف و شناخته شده ، در حوزه قطعات مربوطه ، تبدیل بشود . به صورتی که ، حتی سایت ما ، برای دانشجویان رشته های مرتبط نیز ، مفید و دارای کاربردهای باشد .

مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .

در حقیقت این قسمت را می توانیم ، ترکیبی از مراحل 3 و 5 در نظر بیگیریم ، که البته مقداری جزئیات نیز بر آن افزوده شده است . در اوایل کاری خود و برای مدت زمان 90 روز یا سه ماه ، روزانه حدود سه ساعت زمان را برای سایت فروشگاه خود ، در نظر می گیریم .

در هر هفته سه یا چهار محصول خود رادر سایت معرفی می کنیم و همچنین ، در طول یک ماه ، دو عنوان مطلب به صورت محتوا ، در سایت در ج می کنیم . بهتر است مطالب را خودمان بتوانیم تهیه ، تولید و حتی ترجمه نماییم .

بعد از این که 3 ماه از افتتاح و راه اندازی سایتمان گذشت و تا قبل از رسیدن به یک سالگی سایت فروشگاهمان ، ماهی چهار یا پنج قطعه و محصول را در سایت معرفی و در همان مدت سی روزه ( ماهیانه ) نیز  یک تا دو مطالب به عنوان محتوا ، قرار می دهیم .

مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .
مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .

در فاصله سه تا دوازده ماه بعد از راه اندازی ، لازم است که دیگر فرصت و زمان بیشتری را برای کار خود بگذاریم .

به تماس ها پاسخ داده ، پیش فاکتور ها را تهیه نماییم ، کارهای مختلف مشتریان و مخاطبین را پیگیری و رفع و رجوع کنیم ، تماس گیرندگان و مخاطبین را راهنمایی نماییم و … . پس به تدریج نیاز خواهد شد که به شکل فول تایم و کامل ، وقت خود را صرف فروشگاه و سایت خودمان ، کنیم .

در نهایت خواهمی توانست که بعد از گذشت دوازده ماه ، خود را در نمایش گاههای تخصصی نشان داده و در آن ها حاضر شویم . باید بتوانیم با تولیدکننده ها و یا وارد کنندگان ، مصاحبه و مذاکره داشته باشیم . و دست کم با آن ها ، آشنایی خود را بیشتر نماییم و لیستی از ایشان برای خود ، تهیه نماییم . ما باید استارتاپ ، فروشگاه و سایت خودمان را به آنها معرفی و تشریح نماییم ، تا به آینده ای بهتر برای مذاکرات بعدی ، امیدوارتر باشیم و به تدریج آن ها نیز با ما آشنا و آشنا تر شوند .

بهتر است در صورت امکان و وجود شرایط ، بعد از گذشت 12 ماه از افتتاح کارمان ، یک مسافرت برای بازاریابی ، داشته باشیم .

که می توانیم هدف اولیه و اصلی از این مسافرت را ، تهیه و جمع کردن اطلاعاتی مفید ازواردکنندگان و فروشندگان عمده  و معرفی سایت خودمان به آن ها ،  در نظر بیگیریم . و در سفر خود به عنوان هدف دوم ف دنبال یافتن تعدادی مشتری نیز خواهیم بود .

بعد از گذشت نزدیک به دو سال از راه اندازی استارتاپمان ، با یکی دو نفر از بزرگان فروش قطعات ذکر شده و آن هایی که در این کار خوش نام و مشهور هستند ، آشنایی بیشتری پیدا کرده و از نزدیک با آن ها ، همکاری خود را شروع نماییم . پس می توانیم از تجربه ها و اعتبار آن ها نیز استفاده هایی بکنیم .

مرحله هفتم : داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای بازاریابی .

در این مرحله نکات مهم به شرح ذیل است :

*اصل و اساس بازاریابی گروه ما ، این است که از طریق تهیه محتوا و مطالب فنی و تخصصی و نیز بر پایه قوانین سئو و به صورت اینترنتی ، به بازاریابی بپردازیم .

*از طریق تولید محتواهای تخصصی و کاربردی و درج آن ها در وب سایت فروشگاه ، به جذب همیشگی و دائمی مشتریان و مخاطبین خود بپردازیم .

*از نظر اصول سئو ، نکات مهم را در سایت خود رعایت کرده و آن را بهینه کنیم . یعنی بتوانیم در نهایت توسط موتورهای جستجوگر نیز ، برای خود مشتری جذب نماییم .

*داشتن سفری به منظور جمع آوری اطلاعات از واردکنندگان و فروشندگان بزرگ و همچنین اقدام به بازاریابی های تلفنی و یا ارسال فاکس و پیامک به تعدادی شما که از قبلا جمع آوری کرده ایم .

در این مرحله نکات مهم به شرح ذیل است :
در این مرحله نکات مهم به شرح ذیل است :

*در سایت خود می توانیم بخشی را برای گرفتن و دریافت اطلاعات شخصی مشتریان و به ویژه شماره تماس های آن ها ایجاد نماییم . ارسال کردن پیامک های برای فروش ویژه – ارسال پیامک هایی در مناسبت های خاص و … .

*بهتر است تعدادی کاتالوگ و بروشور و یا کیسه های تبلیغاتی نیز چاپ کنیم و در آن ها از آرم و آدرس سایت خود استفاده نماییم .

مرحله هشتم : در نظر داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای خروج : بالاخره باید بدانیم که در کسب و کاری ، فراز و نشیب ها و فرود هایی نیز وجود دارد . در واقع یکی از سخت ترین و تلخ ترین بخش های نوشتن طرح تجاری ما ، همین قسمت می باشد . ما باید در این مورد همه چیز را تعیین و مشخص کنیم ، که چه زمانی با نتیجه تعطیل شدن استارتاپ خود ، خواهیم رسید . و در آن زمان چه راه حلی برای ما وجود دارد ؟

شرایط و امکانات مربوط به دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی در برخی سایت ها ، چگونه می باشد ؟

تعدادی از سایت های اینترنتی ، طرح های تجاری و بیزینس پلن هایی را بعد از صرف بررسی ها و دقت های لازم ، در قالب های متفاوت از جمله پی دی اف و فایل های اکسل ، تهیه و تولید کرده اند و برای فروش در معرض استفاده کاربران و مشتریان خاص آن ، قرار داده اند .

وجود این بیزینس پلن های آماده و از پیش نوشته شده ، فرصت نسبتا خوبی را برای افزایش دقت در هر کدام از مراحل راه اندازی یک استارتاپ ، ایجاد خواهد کرد . تا موسسین بتوانند با دقت و فراغ بال بیشتر، به بررسی مراحل موجود در طرح های تجاری و بیزینس پلن پرداخته و برای موفقیت بیشتر کسب و کار جدید خود ، آماده شوند . بنابراین ایشان ، بهتر می توانند ضعف های خود را شناخته و برای رفع و حل مسائل و مشکلات احتمالی پیش رو ، برنامه ریزی های بهتری انجام دهند .

در الگوهای آماده از بیزینس پلن ها ، که در معرض فروش قرار گرفته اند ، برای هر بخش و قسمت از کسب و کار شما ، دستورالعمل ها و برنامه هایی تظیم شده است . ممکن است قالب این الگوها و فایل ها ، متنی ، پی دی اف و یا جداول اکسل باشند .

مهم ترین سرفصل ها در بیزنیس پلن های مورد فروش به شرح ذیل هستند :

خلاصه اجرایی – تشریح شرکت و فروشگاه اینترنتی –محصول و قطعات و خدمات فروشگاه مورد نظر – طرح های بازاریابی – برنامه های اجرایی و عملیاتی – مدیریت سازمانی – هزینه و بودجه ها در خصوص سرمایه گذاری و راه اندازی فروشگاه اینترنتی – طرح های مختلف مالی – ضمیمه ها – تحلیل و پالایش کلی طرح  .

جمع بندی و نتیجه گیری :

در انتها باید ذکر کرد ، برای آغاز یک تجارت الکترونیک و همچنین راه اندازی فروشگاه های اینترنتی ، می بایست برنامه ریزی صحیح و درستی را بر پایه دانش ، بینش و تخصص انجام دهید .بررسی و پاسخ به سوالات مطرح شده در این مقاله ، پایه و اساس و به نوعی سنگ بنایی برای پیروزی و موفقیت شما خواهند بود .در زمان بررسی و پاسخ سوالات ، بسیار واقع بین و با صراحت ، باشید .

جمع بندی و نتیجه گیری :
جمع بندی و نتیجه گیری :

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید