دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله ای که پیش رو دارید ، قصد داریم در خصوص موضوع دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی مطالب کامل و جامعی را با شما مخاطبین و خوانندگان گرامی ، به اشتراک بگذاریم .

دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی
دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

در حقیقت بیزینس پلن یا طرح های تجاری ، جزئی از طرح های توجیهی قابل نوشتن در ، کسب و کارهای جدید و استارتاپ های در حال راه اندازی می باشند . خود طرح های توجیهی ، به ارائه گزارش هایی مربوط به توجیه پذیر بودن و یا نبودن ، نظریه ها و ایده های یک استارتاپ می پردازند

و ابعاد مختلف آن را از قبیل : مسائل فنی ، اوضاع بازار ، بحش های مالی ، مورد بحث و بررسی قرار می دهند . و اما در ادامه مبحث مقاله ، یعنی ، دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی ، طرح و بررسی تعدادی سوال را در خدمت شما خواهیم بود . اگر شما نیز در این زمینه ، ایده و یا طرحی دارید ، می توانید گام گام به ما همراه باشید ، تا سریع تر و بهتر به اهداف خود دست پیدا کنید .

دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی
دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟

مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟

در نوشتن یک طرح تجاری ( بیزینیس پلن ) ، برای یک فروشگاه آنلاین ( اینترنتی )، مهم ترین مراحل چیست ؟

شرایط و امکانات مربوط به دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی در برخی سایت ها ، چگونه می باشد ؟

[/stextbox]

 

اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟

لازمه راه اندازی مناسب یک کسب و کار این است که ، شما در بازاری سودمند ، مستقر باشید . برای این که استارتاپی بتواند ، در ابتدای راه اندازی خودش ، زنده و ماندگار بماند و در ادامه نیز به کسب سود برسد ، لازم است که اطلاعات اولیه و نیز برنامه ریزی های دقیقی ، قبل از شروع به کار وجود داشته باشد . حتی از اگر شما از کارشناسان و مشاورهای متخصص و ماهر ، استفاده نمی کنید ، خود را ملزم به پرسیدن سوالات درست و منطقی کرده ، تا بتوانید بهتر به سود رسیده و از ضرور و زیان دور بمانید و لحظه به لحظه به اهدافتان نزدیک تر شوید .

اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟
اجزای اصلی یک استارتاپ در حال راه اندازی و کسب و کار نو ، برای تجارت های الکترونیک چیست ؟

مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟

در ادامه مبحث دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی ، به ذکر و بررسی مهم ترین جنبه ها در یک بیزینس پلن ، می پردازیم .

مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟
مهم ترین جنبه در یک طرح تجاری ( بیزینس پلن ) ، چیست  ؟

*اساس و فلسفه وجودی شرکت :

احتمال دارد این سخت ترین قسمت نوشتن یک طرح کسب و کار تجاری باشد .احتمالا شما میخواهید این قسمت را با رووس مطالب شروع کنید و سپس با مطالب دیگری آن را به اتمام برسانید . اندکی صبر و تامل کنید ، قبل از انجام هر چیزی باید این قسمت را که شامل ( اهداف ، رسالت ، ماموریت و کلید های موفقیت ) شرکت شما است ، را شروع به تدوین و جمع آوری کنید . در واقع پیکر و استخوان بندی آن چیزی را که شما میخواهید شروع به کار کنید ، همه این موارد است که در مراحل بعدی به آن ها می پردازید . و این یعنی دقیقا پی ساختمان .

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

* چکیده برنامه اجرایی :

شما باید در این مرحله جزییات مهم رابه دقت شرح دهید . مطمئن شوید که توانسته اید ، یک دور نمای کلی از همه امکانات مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار ، همچنین ویژگی ها و خصوصیات جامعه ئ هدف و مزیت ها و برتری های رقابتی را ترسیم کرده باشید .چکیده ها و خلاصه ها همیشه اوقات برای بسط و گسترش دادن مطلب بسیار مفید و تاثیر گذار خواهند بود .

 

*خدمات ( محصولات ) :

مطلب مهم و اساسی بعدی ، قسمت هیجانی و و مهیج کار است ، این امکان برای شما فراهم می شود که هر نوع محصول و یا هر نوع خدمتی را در تجارت و بازار الکترونیک عرضه کنید و ارایه دهید .این دو مورد ، ارزشهایی هستند که فروشگاه اینترنتی شما ، آن ها را عرضه می دارد . البته ما در ابتدا به مرور محصولات سپس خدمات می پردازیم .

*خدمات ( محصولات ) :
*خدمات ( محصولات ) :

*محصولات :

یک نمای کامل و کلی از ارزش ها و ویژگی های محصولات خود را اعم از : دوره عمر ، کیفیت ، نوع بسته بندی ، تاریخ مصرف ، توان عرضه ، موجودی انبار و غیره ، را باید بررسی کنید .

البته فراموش نکنید که شما باید در مورد آینده محصولات نیز برنامه ریزی مخصوصی داشته باشید . مثلا این که چه محصولاتی را به سبد محصولات موجود اضافه کنید ؟ به طرف تولید محصولات به جلو بروید یا این که از تامین کنندگان استفاده کنید ؟ و این که چه مارک ها و برند هایی را میخواهید به فروش برسانید . یکی از اساسی ترین و مهمترین نکات آینده تولید نرم افزار وب سایت و نیز تدبیر و استراتژی کسب و کار اینترنتی شما همین  محصول می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

*خدمات :

اکنون می خواهیم ببینیم تفاوت محصولات و خدمات در چه می باشد . در این جا ما به دو تفاوت اصلی بین خدمات و محصولات می پردازیم : الف ) ابتدا این که خدمات ، غیر ملموس می باشند ب) و تفاوت دوم دراین است که خدمات بین مشتری و ارایه دهنده ، بدون واسطه هستند .

در واقع می توانیم بگوییم که در این جا با محصول فیزیکی و مسایل و مشکلات مربوط به آن مواجه نیستید  . و شما باید در اینجا ، توضیح و شرح خدمات ، شیوه خدمت رسانی و میزان و ظرفیت خدمت رسانی خود را مشخصا تدوین و گرد آوری کنید .

*ارزش گذاری و قیمت گذاری:

در اینجا بیان این نکته حائز اهمیت است که به دو دلیل ، میتوانیم بگوییم ، قیمت گذار در هر کسب و کار و تجارتی یعنی همه چیز ! دلیل اول این است که همه فعالیت ها به جز فروش ، هزینه بر هستند و دلیل دوم این است که متاسفانه یا خوشبختانه ، تغییر پذیرترین و متاثر ترین جزء از عناصر کسب و کار و بازار یابی درایران  همین مورد است . در این جا مجال شرح و توضیح همه جزییات به صورت مفصل نیست ، پس به سرعت به اصل موضوع می پردازیم .

در واقع هر محصولی دو قیمت عمده دارد یکی کف قیمت است که در واقع همان قیمت تمام شده محصول است و دیگری سقف قیمت است که در واقع همان بیشترین و بالاترین قیمت است که یک نفر حاضر است بر اساس تقاضای خودش آن را بپردازد .

و حال این که قیمتی که شما بر روی محصولتان می گذارید چیزی بین سقف و کف قیمت قررار دارد . شما باید عوامل تاثیر گذار دیگری را نیز در نظر بگیرید مانند: استراتژی های رقابتی ، میزان تقاضا و عرضه در بازار و تحلیل و تجزیه کردن قیمت گذاری رقیبان .

شما در بازار اینترنتی که تازه به منصه ظهور رسیده با دو چالش بزرگ رو به رو هستید : ابتدا این که شما با بازار سنتی و قدیمی رقابت می کنید و دوم این است که باید به هر نحوی که شده باید اعتماد و رضایت مشتری را جلب کنید . با همه این اوصاف شما باید قیمت تمام شده و نهایی محصولات  را تععین و مشخص کنید .

*ارزش گذاری و قیمت گذاری:

*بررسی و تجزیه و تحلیل بازار :

اگر تا کنون با این ضرب المثل مواجه شده باشید که کار را باید به کاردان سپرد ، متوجه می شود که یکی از شرایط لازم برای موفقیت در کسب و کارتان این است که ، قبل از شروع به راه اندازی کردن فروشگاه اینترنتی ، شما باید در زمینه ای که می خواهید فعالیت کنید متخصص و کارشناس خبره باشید .

در ابتدا باید فهم و درک درستی از اوضاع کنونی بازار و فضای رقابتی آن به دست آورید و بعدا به بررسی فضای رقابتی و و کاری در اینترنت به پردازید . برای تحلیل فضای اینترنت ، از ابزار و وسایل گوناگون و متفاوتی می توانید بهره ببرید .

من به شما پیشنهاد می دهم که ازgoogl trends برای بررسی تقاضای محصول یا خدمت ، استفاده کنید . زیرا آن یک ابزار قدرتمند و رایگان است که نوسان و بالا و پایین شدن تقاضا را در طی مدت ماه های گذشته نیز در دسترس شما قرار میدهد .

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

*بررسی،  تجزیه و تحلیل بازار اینترنتی که خود شامل دو بخش می شود :

الف ) استراتژی و پیاده سازی :

در این بخش باید به مسایل به صورت بلند مدت فکر کنید زیرا د رآینده ، خیلی زیاد به این بخش از طرح تجاری تکیه خواهید زد . یعنی در واقع شما به پیش بینی های فروش ، استراتژی های دقیق ، جذب مشتریان و خدمات به مشتریان نیاز مبرم دارید . به گونه ای قدم بردارید که مطمئن شوید در هر مرحله از انجام کار خود ، در مسیر درست قرار دارید . پس باید در برنامه ریزی هایتان ، حتما اهداف شفاف و روشن بگذارید .

ب ) استراتژی های فروش و بازار یابی :

این جا همان نقطه تمایز و تشخص شما از رقیبانتان است . در این مرحله شما باید یک افق آشکار و دقیق از نام تجاریتان و روشی که میخواهید با آن با مشتریانتان رابطه برقرار کنید ، داشته باشید . این نکته بسیار مهمی است که وقتی که می خواهید نام تجاریتان را ایجاد کنید و یا توسعه و گسترش دهید ، هدف و رسالت خود را در نظر داشته باشید و این که این نام تجاری چگونه قراراست ، جامعه هدف را به خود جذب نمایید .

برای کار تبلیغاتی و بازار یابی اینترنتی هم باید جزء به جزء این بخش را نیز در نظر بگیرید . بازار یابی اینترنتی شامل مواردی از جمله : تبلیغات گوگل ، بهینه سازی برای موتور های  جستجو گر، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات بنری ، داشتن یک وبلاگ با محتوای مناسب و همچنین جزییات بسیار دیگری می باشد .

ب ) استراتژی های فروش و بازار یابی :
ب ) استراتژی های فروش و بازار یابی :

*طراحی و برنامه ریزی وب سایت :

مطمئن هستیم که شما هم با نظر این حقیر موافق هستید که هیچ ساختمان ارزشمند وجود ندارد که بدون داشتن نقشه معماری اصولی ، بنا نهاده شود . پس منطقی است که شما نیز قبل از دنبال تکنولوژی ها و جزییات فنی بروید ، ابتدا باید نقشه وب سایتی را که مد نظر دارید ، به وسیله یک کارشناس یا یک برنامه نویس و مشاور ، پیاده ساز یکنید .

و این کار را با مکتوب کردن فرآیندها و روند هایی که در ذهنتان ، پخش و پراکنده هستند شروع میکنید . و سپس وایر فریم ها و قسمت های متفاوت را ترسیم می کنید . بعد از گذراندن این مراحل به دنبال راه حل مناسبی برای پیاده کردن این نقشه باشید و برنامه ریزی و طراحی سایت خود را به یک تیم و مجموعه حرفه ای و متخصص مانند بانی سایت بسپارید .

*برنامه مدیریت منابع و نیروهای انسانی :

بدون شک شما برای اجرا کردن تجارت الکترونیک خود به نیرو های کمکی نیاز دارید ، پس باید برای مدیریت درست این نیروها و منابع انسانی ، وظایف خود و دیگران را به صورت کاملا شفاف ، تعریف و تشریح کنید و کاملا درست و دقیق مشخص کنید که برای هر کدام از نیرو ها چه قدر باید هزینه کنید .

و این که این هزینه ها چه ارزش افزوده ای را برای تجارت شما خواهد داشت را نیز بدانید . بعدا درباره این موضوع که افراد واجد الشرایط را چه گونه پیدا کنید وآن ها چگونه در سازمان شما رشد و پیشرفت خواهند کرد ، کمی بیشتر تامل و تفکر کنید

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

* برنامه مالی :

با در نظر گرفتن این موضوع که این بخش ، محوریت طرح تجاری شما را به عهده دارد پس مستلزم کار زیاد می باشد . اولین کاری که باید در این بخش انجام دهید این است که هزینه ها و درآمد ها را از هم جدا می کنید .

اگر هزینه ها و در آمد هایی وجود دارند که در موردشان زیاد مطمئن نیستید ، تلاش کنید ، متوسط و میانگین بازه تغییرات و نوسان ها را در نظر بگیرید . به صورت حد اقلی شما باید این موارد را در طرح تجاری خود داشته باشید :

تحلیل نقطه سر به سر ، بودجه بندی ، صورت حساب جریان نقدینگی ، صورت حساب ضرر و سود و میزان و مقدار سرمایه گذاری . با وجود این که میدانم تعدادی از شما از بحث های ریاضی و آمار و حساب خوشتان نمی آید و حتی با خود می گویید این ها به چه درد زندگی ما می خورد ، اما تلاش می کنم در آینده یک مقاله مفصل راجع به بخش مالی و چگونگی استفاده از این اطلاعات را برایتان بنویسم .

* طرح و برنامه ریزی برای خروج از بازار :

این موضوع که چگونه می خواهید از تجارت خودتان بیرون بروید ، به اندازه این که چگونه و به چه صورت وارد بازار شوید ، دارای اهمیت است . تمام تلاش خود را بکنید که با آینده نگری واقعی ، درست فکر کنید : آیا شما قصد فروش شرکت را به یک سرمایه گذار دارید ؟ آیا جدول زمانی یا زمان بندی مشخصی را برای فروش شرکت دارید ؟ آیا فکر می کنید با فروش شرکت ، روش کسب و کار و درآمد بهتر و پر سود تر یپیدا می کنید ؟ آیا گمان می کنید که با گذشت اندکی زمان دیگر ، این تجارت برای شما سود آور نباشد .

* طرح و برنامه ریزی برای خروج از بازار :

اگر با صداقت و روراستی به این سوال ها پاسخ منطقی دهید ، شما میتوانید درک و شناخت بهتری از تجارت داشته باشید و این به شما کمک می کند که ضرر و زیان خود را قبل از این که کار شروع شده باشد قطع کنید . البته به مصداق این ضرب المثل : ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است !

*سخن پایانی :

در پایان می توان گفت که این موضوع خیلی مهم است که برای شروع کردن یک تجارت الکترونیک ، باید یک برنامه ریزی درست و دقیق بر اساس بینش و درک درستی را داشته باشید و پاسخ به سوالاتی که در بالا ذکر شد میتواند سنگ موفقیت شما را بنا نهد و در واقع چراغی باشد که راه تاریک را بر شما روشن و آشکار کند . تمام تلاش خود را بکنید که هنگام پاسخ دادن به سوالات ، خیلی منطقی ، صریح و واقع بین باشید و پند و نصیحت من به عنوان یک دوست این است که واقعا ظالمانه با خود رو راست و منطقی باشید .

*سخن پایانی :
*سخن پایانی :

در نوشتن یک طرح تجاری ( بیزینیس پلن ) ، برای یک فروشگاه آنلاین ( اینترنتی )، مهم ترین مراحل چیست ؟

در ادامه موضوع مقاله ( دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی ) ، به بیان مهم ترین مراحل در زمان نوشتن این طرح های تجاری خواهیم پرداخت .

مرحله اول : داشتن ایده های مناسب کسب و کار .

مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی .

مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار .

مرحله چهارم : لیست کردن بودجه ها ( بودجه بندی )  .

مرحله پنجم : هدف های مهم استارتاپ ( کسب و کار ) .

مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .

مرحله هفتم : داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای بازاریابی .

مرحله هشتم : در نظر داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای خروج .

که در ادامه هریک از مراحل را جداگانه تشریح خواهیم کرد :

شما در حال مطالعه مقاله دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی هستید

مرحله اول :

داشتن ایده های مناسب کسب و کار : مثلا می توان بیان کرد که ، من به عنوان شخص راه انداز ، در رشته تحصیلی مهندسی …. فارغ التحصیل شده ام و تخصص های لازم را در آن رشته دارم . ( به طور مثال ، رشته مهندسی رایانه ) و تا حدودی نیز ، به فعالیت در زمینه فروش قطعات و تجهیزات مربوط به کامپیوتر و دنیای الکترونیک ( دیجیتال ) ، علاقه مند و مشغول می باشم .

از طرفی هم ، برخی از متقاضیان و خریداران این تجهیزات ، به دلیل بعد زیاد مسافت و دور بودن از شهرهای بزرگی ، نظیر : تهران ، امکان مناسبی برای خرید و تهیه این تجهیزات ، برایشان میسر نمی باشد و یا این که نهایتا ، قطعات را پس از چند دست واسطه گری خریداری کرده ، که با قیمت بالاتری به دستشان می رسد .

حال با توجه به توضیحات بالا و وجود پشتوانه علمی و تخصصی در زمینه ذکر شده و همچنین حضور برخی دوستان و آشناها در بازار ، به نظر می رسد که تاسیس و راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی در زمینه تجهیزات رایانه ای ، بتواند توجیه اقتصادی و آینده خوبی را داشته باشد .

پس به شکل خلاصه ، طرح و ایده ما ، راه اندازی یک وب سایت به منظور ارائه و فروش قطعات رایانه ای و الکترونیکی ، می باشد .

مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی :

طبیعتا ما به یک وب سایت برای به نمایش گذاشتن محصولات و کالاهای خود ، نیاز داریم . در این جا باید گفت که : وجود امکان برای خرید اینترنتی ، چندان لازم و واجب نمی باشد ، البته اگر این امکان را فراهم کنیم ، که مشتریان از همان راه دور تراکنش بانکی و خرید قطعی را انجام دهند نیز بهتر می باشد . اما می توان در مراحل ابتدایی ، فقط وب سایت را جهت معرفی کالا و ارائه مشخصات و قیمت های آن ها ، در نظر گرفت .

در ساده ترین شکل ، برای داشتن یک وب سایت ( معرفی و ارائه مشخصات کالاها ) ، می توانیم ، از سیستم های مدیریت کردن محتوا در ورد پرس ، بهره مند شویم . همچنین به یک هاست با کیفیت خوب و یک دامین ( دامنه ) مناسب ، نیاز داریم . برای بحث انبار کالاها نیز ، می توانم در ابتدا روی مغازه یکی از دوستان که امکان شراکت نیز با آن وجود دارد ، حساب باز کنم . در ابتدا به 2 تا 3 خط تلفن هوشمند ، نیازمند هستیم .

مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی :
مرحله دوم : دارا بودن یک زمان بندی ابتدایی و داشتن ملزومات یک استارتاپ اینترنتی :

که در صورت جابجایی مکان ، امکان انتقال آن ها ، ساده تر باشد . از سرویس های موجود اینترنت نیز ، می توانیم برای فاکس استفاده نماییم .

در هر روز حداقل سه الی چهار ساعت از وقت را ، می بایست به وب سایت ، جهت اضافه کردن و معرفی کالا ، بپردازیم . راه اندازی و کارهای اولیه برای راه انداختن وب سایت نیز ، دست کم 30 روز زمان ، نیاز دارد .  که ریز زمان بندی فرضی آن ، به شکل زیر می باشد :

مدت زمان 15 روز جهت طراحی سایت – مدت 5 روز جهت نظرخواهی از کاربران و مخاطبین و نیز رفع ایرادات احتمالی – حداقل زمان 10 روز نیز برای درج کردن چند کالا به منظور شروع کار –

بیان این نکته را فراموش نکنیم که ، در اوایل دوست و شریک بنده ، تصور داشت که به یک سیستم ، فروشگاه ساز ، نیاز داشته باشیم . پس در ابتدا چند روزی را به منظور برنامه نویسی یک سیستم فروشگاه ساز ، صرف کردیم و در اوایل نیز سایتمان را با این سیستم راه اندازی نمودیم .

اما در ادامه و با مشخص شدن عدم نیاز به این سیستم و وجود یک سری ایرادات در آن ، با توجه به پیش زمینه ای نیز که در بحث وردپرس داشتیم ، آن را جایگزین سیستم فروشگاه ساز نمودیم . قابل توجه این که : در این فاصله حدود چهار ، زمان ما تلف شد .

مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار :

در این جا باید عرض کرد که : هدف اصلی ما در فروشگاه اینترنتی این است که ، مشتریان و مخاطبین زیادی را از اقصی نقاط کشور به سایت خود جذب نماییم . پس می بایست در ابتدا ، اعتماد آن ها را به خود ، جلب نماییم . در حال حاضر و در نمونه واقعی کسب و کار جدید ما ، امکان افتتاح و یا راه اندازی دفتر در شهرهای بزرگ (نظیر مراکز استان ها ) ، برای ما وجود ندارد .

پس فعلا می توانم ، از همان مغازه دوست و شریک خود ، در شهرستان مان ، استفاده کنم . و در آینده قصد داریم ، مکانی را به احتمال بالا ، در تهران ، راه اندازی نماییم . باید تالش کنیم که ، بتوانیم وارد کنندگان قطعات مورد نیازمان را بیابیم

و ضمنا با تعدادی از عمده فروش های قطعات ، وارد مذاکرات بشویم ، تا قادر باشیم بخش عمده ای از سفارش های خود را ، به طور مستقیم و بدون واسطه ، از آن ها دریافت کنیم و در ابتدای کارمان نیز ، نیازی به خرید و انبار کردن قطعات ، نباشد .

جهت داشتن یک رقابت با وب سایت های دیگر کمپانی ها و فروشنده ها ، بای  بتوانیم محتواهایی کامل و بهتر و متفاوتی را به مخاطبین و مشتریان خودمان ، ارائه کنیم . برای رسیدن به این مقصود ، همچنین می توانیم با تهیه کردن مطلب هایی به صورت پکیج های آموزشی ، بیان ویژگی ها و مشخصات قطعات و تجهیزات ، به فعالیت خود ادامه دهیم . به کار گیری محتواهای الکترونیکی و ویدئویی و نیز ترجمه کردن برخی کاتالوگ ها فنی و تخصصی ، از دیگر متدها برای متمایز شدن ما در بین مشتریانمان ، می باشد .

مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار :
مرحله سوم : داشتن مدلی برای کسب و کار :

مرحله چهارم : لیست کردن بودجه ها ( بودجه بندی )  :

گام و مرحله 4 برای نوشتن بیزینس پلن ویژه فروشگاه های آنلاین و اینترنتی ، لیست کردن بودجه بندی ها ، می باشد . فروشگاهی که در نمونه واقعی و مثال ما ذکر شد ، در ابتدای راه اندازی خود ، به موارد زیر نیاز مبرم دارد .

*هزینه یک ساله برای دامین (دامنه ) سایت .

*پرداخت صورت حساب سالانه برای هاست ( میزبان ) سایت .

*باید بخش ها و المان های مهم و اصلی سایت مان و نیز گرافیک و قالب آن ، طراحی شوند، که آن هم خود مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشد .

*پرداخت هزینه برای کد نویسی فرمت و قالب .

*باید یک خط تلفن هوشمند را خریداری نماییم .

*پرداخت هزینه های اینترنت به صورت ماهانه ، فصلی یا سالانه .

*مبالغی را باید برای یک سری هزینه های پیش بینی نشده و متفرقه در نظر بگیریم .

*پرداخت صورت حساب های سرویس مربوط به فاکس اینترنتی .

*اجناس اولیه خود را تامین نماییم . که در این جا  ( مثال ذکر شده ) ، من می توانم از انبار دوست خود ، کمک بگیرم و آن قطعات نیز که موجود نیست را ، خریداری نماییم .

نکته قابل توجه در این مثال این است که :

در تهیه طرح تجاری یا بیزنیس پلن فروشگاه اینترنتی نمونه ، فرض شده است که ، کسب و کار و استارتاپ اینترنتی جدید ، از داخل بستر یک شغل سنتی ، برآمده و شکل و شکل گرفته است .

بنابراین می توان در بودجه بندی ، یک سری هزینه های از جمله ، اجاره کردن دفتر ، هزینه های انبارداری ، خرید وسائل اولیه دفتری و اداری ، ایاب و ذهاب و … را فعلا نادیده گرفت . و شما بهتر است در طرح های تجاری مربوط به فروشگاه های اینترنتی خود ، سایر هزینه هایی که در اینجا ذکر نشده است را نیز مد نظر داشته و پیش بینی نمایید .

نکته قابل توجه در این مثال این است که :
نکته قابل توجه در این مثال این است که :

مرحله پنجم : هدف های مهم استارتاپ ( کسب و کار ) :

یکی از اهداف ما از راه اندازی این فروشگاه این است که ، طی حدودا دو سال آتی ، در تعداد بالایی از کلمه های کلیدی مربوط به کارمان ، در نتیجه های اول سرچ و جستجو در گوگل ، قرار گیریم .

همچنین تمایل داریم که ، ارتباط تنگاتنگی با تولید کنندگان و وارد کنندگان قطعات ، داشته باشیم . بتوانیم استارتاپ خود را به آن ها ، معرفی نماییم . و میخواهیم طی این دو سال ، به سود خالص خوبی ، دست پیدا کنیم . از سال دوم الی سال پنجم ، برای هر دوره یک ساله یک سود مالی مناسب را در نظر می گیریم .

و البته می بایست برای هر سال ، وضعیت نرخ تورم را نیز مد نظر ، داشته باشیم . و ار اهداف بلند مدت ما این است که ، قادر بشویم که در یکی از کلان شهر ها و به خصوص پایتخت ، یک دفتر راه اندازی کنیم . همچنین بتوانیم ، از چند تولید کننده قطعات ، نمایندگی و یا عامل فروش ، دریافت نماییم .

و نیز به این موضوع برای آینده خود فکر می کنیم که ، سایت ما به  یک منبع و مرجع فنی و تخصصی و معروف و شناخته شده ، در حوزه قطعات مربوطه ، تبدیل بشود . به صورتی که ، حتی سایت ما ، برای دانشجویان رشته های مرتبط نیز ، مفید و دارای کاربردهای باشد .

مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .

در حقیقت این قسمت را می توانیم ، ترکیبی از مراحل 3 و 5 در نظر بیگیریم ، که البته مقداری جزئیات نیز بر آن افزوده شده است . در اوایل کاری خود و برای مدت زمان 90 روز یا سه ماه ، روزانه حدود سه ساعت زمان را برای سایت فروشگاه خود ، در نظر می گیریم .

در هر هفته سه یا چهار محصول خود رادر سایت معرفی می کنیم و همچنین ، در طول یک ماه ، دو عنوان مطلب به صورت محتوا ، در سایت در ج می کنیم . بهتر است مطالب را خودمان بتوانیم تهیه ، تولید و حتی ترجمه نماییم .

بعد از این که 3 ماه از افتتاح و راه اندازی سایتمان گذشت و تا قبل از رسیدن به یک سالگی سایت فروشگاهمان ، ماهی چهار یا پنج قطعه و محصول را در سایت معرفی و در همان مدت سی روزه ( ماهیانه ) نیز  یک تا دو مطالب به عنوان محتوا ، قرار می دهیم .

مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .
مرحله ششم : ساختن یک مدل و طرح برای عملکرد خودمان .

در فاصله سه تا دوازده ماه بعد از راه اندازی ، لازم است که دیگر فرصت و زمان بیشتری را برای کار خود بگذاریم .

به تماس ها پاسخ داده ، پیش فاکتور ها را تهیه نماییم ، کارهای مختلف مشتریان و مخاطبین را پیگیری و رفع و رجوع کنیم ، تماس گیرندگان و مخاطبین را راهنمایی نماییم و … . پس به تدریج نیاز خواهد شد که به شکل فول تایم و کامل ، وقت خود را صرف فروشگاه و سایت خودمان ، کنیم .

در نهایت خواهمی توانست که بعد از گذشت دوازده ماه ، خود را در نمایش گاههای تخصصی نشان داده و در آن ها حاضر شویم . باید بتوانیم با تولیدکننده ها و یا وارد کنندگان ، مصاحبه و مذاکره داشته باشیم . و دست کم با آن ها ، آشنایی خود را بیشتر نماییم و لیستی از ایشان برای خود ، تهیه نماییم . ما باید استارتاپ ، فروشگاه و سایت خودمان را به آنها معرفی و تشریح نماییم ، تا به آینده ای بهتر برای مذاکرات بعدی ، امیدوارتر باشیم و به تدریج آن ها نیز با ما آشنا و آشنا تر شوند .

بهتر است در صورت امکان و وجود شرایط ، بعد از گذشت 12 ماه از افتتاح کارمان ، یک مسافرت برای بازاریابی ، داشته باشیم .

که می توانیم هدف اولیه و اصلی از این مسافرت را ، تهیه و جمع کردن اطلاعاتی مفید ازواردکنندگان و فروشندگان عمده  و معرفی سایت خودمان به آن ها ،  در نظر بیگیریم . و در سفر خود به عنوان هدف دوم ف دنبال یافتن تعدادی مشتری نیز خواهیم بود .

بعد از گذشت نزدیک به دو سال از راه اندازی استارتاپمان ، با یکی دو نفر از بزرگان فروش قطعات ذکر شده و آن هایی که در این کار خوش نام و مشهور هستند ، آشنایی بیشتری پیدا کرده و از نزدیک با آن ها ، همکاری خود را شروع نماییم . پس می توانیم از تجربه ها و اعتبار آن ها نیز استفاده هایی بکنیم .

مرحله هفتم : داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای بازاریابی .

در این مرحله نکات مهم به شرح ذیل است :

*اصل و اساس بازاریابی گروه ما ، این است که از طریق تهیه محتوا و مطالب فنی و تخصصی و نیز بر پایه قوانین سئو و به صورت اینترنتی ، به بازاریابی بپردازیم .

*از طریق تولید محتواهای تخصصی و کاربردی و درج آن ها در وب سایت فروشگاه ، به جذب همیشگی و دائمی مشتریان و مخاطبین خود بپردازیم .

*از نظر اصول سئو ، نکات مهم را در سایت خود رعایت کرده و آن را بهینه کنیم . یعنی بتوانیم در نهایت توسط موتورهای جستجوگر نیز ، برای خود مشتری جذب نماییم .

*داشتن سفری به منظور جمع آوری اطلاعات از واردکنندگان و فروشندگان بزرگ و همچنین اقدام به بازاریابی های تلفنی و یا ارسال فاکس و پیامک به تعدادی شما که از قبلا جمع آوری کرده ایم .

در این مرحله نکات مهم به شرح ذیل است :
در این مرحله نکات مهم به شرح ذیل است :

*در سایت خود می توانیم بخشی را برای گرفتن و دریافت اطلاعات شخصی مشتریان و به ویژه شماره تماس های آن ها ایجاد نماییم . ارسال کردن پیامک های برای فروش ویژه – ارسال پیامک هایی در مناسبت های خاص و … .

*بهتر است تعدادی کاتالوگ و بروشور و یا کیسه های تبلیغاتی نیز چاپ کنیم و در آن ها از آرم و آدرس سایت خود استفاده نماییم .

مرحله هشتم : در نظر داشتن یک نقشه راه و استراتژی برای خروج : بالاخره باید بدانیم که در کسب و کاری ، فراز و نشیب ها و فرود هایی نیز وجود دارد . در واقع یکی از سخت ترین و تلخ ترین بخش های نوشتن طرح تجاری ما ، همین قسمت می باشد . ما باید در این مورد همه چیز را تعیین و مشخص کنیم ، که چه زمانی با نتیجه تعطیل شدن استارتاپ خود ، خواهیم رسید . و در آن زمان چه راه حلی برای ما وجود دارد ؟

شرایط و امکانات مربوط به دانلود بیزینس پلن فروشگاه اینترنتی در برخی سایت ها ، چگونه می باشد ؟

تعدادی از سایت های اینترنتی ، طرح های تجاری و بیزینس پلن هایی را بعد از صرف بررسی ها و دقت های لازم ، در قالب های متفاوت از جمله پی دی اف و فایل های اکسل ، تهیه و تولید کرده اند و برای فروش در معرض استفاده کاربران و مشتریان خاص آن ، قرار داده اند .

وجود این بیزینس پلن های آماده و از پیش نوشته شده ، فرصت نسبتا خوبی را برای افزایش دقت در هر کدام از مراحل راه اندازی یک استارتاپ ، ایجاد خواهد کرد . تا موسسین بتوانند با دقت و فراغ بال بیشتر، به بررسی مراحل موجود در طرح های تجاری و بیزینس پلن پرداخته و برای موفقیت بیشتر کسب و کار جدید خود ، آماده شوند . بنابراین ایشان ، بهتر می توانند ضعف های خود را شناخته و برای رفع و حل مسائل و مشکلات احتمالی پیش رو ، برنامه ریزی های بهتری انجام دهند .

در الگوهای آماده از بیزینس پلن ها ، که در معرض فروش قرار گرفته اند ، برای هر بخش و قسمت از کسب و کار شما ، دستورالعمل ها و برنامه هایی تظیم شده است . ممکن است قالب این الگوها و فایل ها ، متنی ، پی دی اف و یا جداول اکسل باشند .

مهم ترین سرفصل ها در بیزنیس پلن های مورد فروش به شرح ذیل هستند :

خلاصه اجرایی – تشریح شرکت و فروشگاه اینترنتی –محصول و قطعات و خدمات فروشگاه مورد نظر – طرح های بازاریابی – برنامه های اجرایی و عملیاتی – مدیریت سازمانی – هزینه و بودجه ها در خصوص سرمایه گذاری و راه اندازی فروشگاه اینترنتی – طرح های مختلف مالی – ضمیمه ها – تحلیل و پالایش کلی طرح  .

جمع بندی و نتیجه گیری :

در انتها باید ذکر کرد ، برای آغاز یک تجارت الکترونیک و همچنین راه اندازی فروشگاه های اینترنتی ، می بایست برنامه ریزی صحیح و درستی را بر پایه دانش ، بینش و تخصص انجام دهید .بررسی و پاسخ به سوالات مطرح شده در این مقاله ، پایه و اساس و به نوعی سنگ بنایی برای پیروزی و موفقیت شما خواهند بود .در زمان بررسی و پاسخ سوالات ، بسیار واقع بین و با صراحت ، باشید .

جمع بندی و نتیجه گیری :
جمع بندی و نتیجه گیری :

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید