فعال سازی gzip در cpanel

فعال سازی gzip در cpanel

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

فعال سازی gzip در cpanel از راه هایی است که سرعت لود شدن سایت را افزایش می دهد هاست هایی که با cpanel مدیریت می شوند به سهولت می توانند این اطلاعات را فشرده سازی کنند.

شما همچنین می توانید مقاله فعال سازی جی زیپ در وردپرس را مطالعه کنید.

فعال سازی gzip در cpanel
فعال سازی gzip در cpanel

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

ما در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

سی پنل cPanel چیست؟

cPanel چه امکاناتی دارد؟

Gzip چیست؟

Gzip چگونه در cPanel فعال سازی می شود؟

فعال سازی Gzip  در جوملا چگونه انجام می شود؟

[/stextbox]

 

 

سی پنل cPanel چیست؟

همانطور که از اسم سی پنل معلوم است، یک کنترل پنل تحت وب می باشد cPanel مدیریت هاست ها و سرور های تحت لینوکس و ویندوز را  برای شما ممکن می کند cPanel امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران با استفاده از cPanel می توانند آدرس های ایمیل خود را ایجاد و مدیریت نمایند و نیز کنترل بانک های اطلاعاتی نسخه های متفاوت PHP و همه جوانب یک سرور را در دست بگیرند در کل این کنترل پنل به صورت یک جا اداره همه سرویس های هاست را ممکن می کند این کنترل پنل بیشتر با زبان برنامه نویسی Perl گسترش پیدا کرده است.

سی پنل cPanel چیست؟
سی پنل cPanel چیست؟

cPanel چه امکاناتی دارد؟

cPanel قابلیت تنظیم دارد و در طول زمان به خوبی از عهده امتحان های مختلف بر آمده است و پشت این کنترل پنل یک تیم فعال قرار دارد که برای کاربرآن آن کمک بزرگی محسوب می شود به گونه ای که اکر در زمان استفاده از cPanel اگر با سوال و مشکلی مواجه شوید می توانید از تیم پشتیبانی آن کمک بخواهید.

شهرت و استفاده فراوان از cPanel به دلیل رابط کاربری قابل فهمش است. به گونه ای که با یک بار استفاده می توانید طرش کار آن را یاد بگیرید. البته این کنترل پنل نسخه های قدرتمندی دارد که برای افراد حرفه ای طراحی شده اند در این نسخه ها امکاناتی مانند مدیریت چندین سرور همزمان و پشتیبانی از IPV6 را دارد.

در قسمت ایمیل می توانید ایمیل جدید و فرواردر بسازید و تنظیمات اسپم را به راحتی انجام دهید و به گونه ای تنظیم کنید که از همه آدرس های دریافت وجود داشته باشد این تنظیمات در cPanel تنها با چند کلیک انجام می شود.

cPanel چه امکاناتی دارد؟
cPanel چه امکاناتی دارد؟

تغییر آدرس

در قسمت Domain یک ویرایشگر ساده دارد که تنظیمات دامنه را آسان کرده است در این قسمت می توانید یک آدرس را به آدرس دیگر تغییر مسیر دهید.

در قسمت Database، می توان گزینه PHPMyAdmin را ببینید یکی از قسمت های دیگر cPanel این است که به وسیله یک رابط کاربردی تحت وب می توانید بانک اطلاعاتی MySQL خود را مدیریت نمایید.

cPanel بکاپ گیری آسانی را برای کاربران به وجود آورده است. گزینه Backups را می توانید در بخش File پیدا نمایید این سیستم به شما امکان گرفتن بکاپ های غیر افزایش متنبی بر تصویر لحظه ای از بانک های اطلاعاتی، فایل ها و ایمیل می دهد به طوری که از همه پنل خود در یک فایل آرشیو بکاپ بگیرید

زمانی که بخواهید وب سایت خود را از یک ارائه کننده هاست به شرکت دیگر انتقال دهید که کنترل پنل خاص خود را دارد این انتقال خیلی پیچیده است اما با استفاده از اگر از cPanel به cPanel انجام شود کار آسان می شود.

در قسمت File گزینه به عنوان FTP وجود دارد که شما را به صفحه تنظیمات FTP راهنمایی می کند در این صفححه شما می توانید اکانت FTP برای خود بسازید وو یا اکانت های قبلی خود را ویرایش نمایید.

Gzip چیست؟

Gzip با کاهش حجم سایت لود شدت سایت را سرعت می بخشد فشرده سازی حجم فایل ها را کم می کند و این امکان را به وب سرور می دهد که کاربران با سرعت بیشتر سایت را مشاهده نمایند.

اگر تا کنون در سیستم خود فایلی را به حالتzip  یا rar در آورده باشید می دانید که هدف از فشرده سازی اطلاعات جدا از کم کردن حجم فایل انتقال آن را هم سریع تر و راحت تر می کند Gzip همین کار را برای فایل های موجود در سایت انجام می دهد.

فایل های با حجم کمتر به بازدیدکنندگان سایت این امکان را می دهد که فایل را با سرعت بیشتر دریافت کنند و سایت را با سرعت بیشتر ببینند البته Gzip هر فایلی را فشرده سازی نمی کند و فقط این فشرده سازی شامل فایل های HTML، فایل های استایل دهی و جاوا اسکریپت می شود و تصاویر و بقیه فایل ها شامل این فشرده سازی نمی شوند.

Gzip چیست؟
Gzip چیست؟

Gzip  چگونه در cPanel فعال سازی می شود؟

یکی از راه های افزایش سرعت بالا آمدن سایت به کار بردن فشرده سازی gzip است که می شود با آن 60 تا 80 درصد حجم صفحات را کم کرد. استفاده نادرست از gzip می تواند مشکلاتی مانند کند شدن سرور را به وجود بیاورد. Gzip صفحات وب درخواستی شما را فشرده می کند

و برای درخواست کننده می فرستد، این کارسبب می شود حجم صفحات وب شما کاهش یابد و پهنای باند مصرفی شما کم شود در نتیجه سرعت وب سایت شما بیشتر شود. هاست های مدیریت شده با سیستم gzip می توانند به سهولت و با بهره گیری از mod_deflate آپاچی سرور اطلاعات را فشرده کنند. اگر وب سایت شما از سیستم مدیریت سی پنل بهره می برد و سرویس دهنده هم mod_deflate را فعال کرده است به راحتی می شود فشرده سازی صفحات را فعال کنید برای این کار ابتدا به cPanle مراجعه کنید و در قسمت Software and Services روی  Optimize Website کلیک نمایید

بعد از ورود دو گزینه compress all content و compress the specified MIME types مشاهده می کنید یک فضای متنی برای مشخص کردن MIME Type های انتخابی موجود است شما می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی Update Settings کلیک کرده تا محتویات سایت فشرده سازی شود و با انتخاب compress all content می توانید همه فایل ها را فشرده سازی کنید و با انتخاب compress the specified MIME types فایل هایی را که MIME های آنها را مشخص کرده این فشرده کنید

Gzip  چگونه در cPanel فعال سازی می شود؟
Gzip  چگونه در cPanel فعال سازی می شود؟

فعال سازی Gzip  در جوملا چگونه انجام می شود؟

اگر از cms جوملا برای سایت خود بهره می برید باید برای فعال نمودن Gzip به مدیریت جوملا وارد شوید بعد وارد منوی تنظیمات شوید و در تب سرور فشرده سازی Gzip را روی بله قرار دهید و آن را سیو کنید.

با استفاده از فایل htaccess  چگونه Gzip فعال سازی می شود؟

راه استفاده از فایل htaccess.txt راه دیگر فعال سازی Gzip است این فایل روی هاست در پوشه public_html موجود است اگر فایل را نمی بینید در زمان وارد شده با فایل منیجر گزینه Show Hidden Files dotfiles را فعال نمایید تا فایل های مخفی نشان داده شوند. این فایل را از راه دکمه Edit موجود در نوار ابزار باز نمایید و این کد را به htaccess اضافه نمایید. فایل باید htaccess تغییر کند تا این کدها درست کار کنند.

# BEGIN GZIP

<ifmodule mod_deflate.c>

AddOutputFilterByType DEFLATE text/text text/html text/plain text/xml text/css

application/x-javascript application/javascript

</ifmodule>

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید