فارسی کردن اعداد در وردپرس

فارسی کردن اعداد در وردپرس

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله می خواهیم به بررسی چگونگی فارسی کردن اعداد در وردپرس بپردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

نمایش اعداد در وب سایت فارسی چه مشکلاتی دارد؟

چگونه می توان اعداد را در ورد پرس فارسی کرد؟

[/stextbox]

فارسی کردن اعداد در وردپرس
فارسی کردن اعداد در وردپرس

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید کلمه ی ورد پرس تا حالا به گوشتان خورده باشد. می خواهیم بدانیم این واژه دقیقا به چه معنا است؟ در کجا کاربرد دارد. چه کار هایی با ان می توانیم انجام دهیم. چه مشکلاتی را رفع کنیم و غیره. ورد پرس (WordPress) در واقع یک سیستم است. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) که امکان ساخت و راه اندازی وب سایت و وبلاگ را برای ما فراهم می کند. ابزارها و قابلیت هایی را در اختیار ما می گذارد تا بخش های مختلف وب سایتمان را انتخاب کرده و طراحی کنیم. امکانات مختلفی به ان اضافه کنیم و در نتیجه باعث شویم کارایی ان بالا رود.

حال سوال ان است که ورد پرس چگونه این همه کار را انجام می دهد؟ در جواب باید بگوییم که این سیستم مدیریت محتوا کار بستری را برای کاربران خود فراهم می کند تا بتوانند بدون نیاز به برنامه نویس و برنامه نویسی وب سایت داشته باشند و در وقت و هزینه و انرژی ان ها صرفه جویی شود.

با این که دانستن علوم برنامه نویسی و مهارت داشتن در این کار بسیار مفید و کاربردی می باشد اما می توان با زحمت کمتری صاحب وب سایت یا وبلاگ شد. سیستم ورد پرس به نوعی با ابزارهایی شرایط ایده ال ما را برایمان فراهم می کند. ورد پرس در واقع یک پایگاه اصلی برای کار ما محسوب می شود.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاگین

این سیستم با کمک پلاگین یا افزونه های بی شماری که در اختیار دارد و روز به روز به تعداد ان ها اضافه می شود به ما کمک می کند تا جزییات و بخش هایی که می خواهیم به وب سایت خودمان اضافه کنیم و از ان ها استفاده کنیم.

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و ظهور رقبای قدرتمند در حوزه ی مجازی و رایانه ای داشتن ابزار های کارامد کمک بسیار مهم و خوبی است تا بتوان به راحتی از رقبای خود پیشی گرفت. این ابزار ها در جاهای مختلفی وجود دارند و بسیار نقش مهمی در پیشبرد اهداف ما به عنوان فعالان حوزه کامپیوتری دارد.

این ها همه مقدمه ای بود برای معرفی تعدادی از این کمک ها، ابزار ها و پلاگین ها. پلاگین یا افزونه نرم افزار های کوچکی هستند که قابلیت نصب شدن بر روی سیستم و پایگاه اصلی کار را دارند. این نرم افزار ها هر یک پس از نصب و راه اندازی امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند. برای مثال افزونه  هایی وجود دارند که به کمک ان ها می توان ظاهر وب سایت را تغییر داد و یا فونت جدید برای ان تعریف و به ان اضافه کرد.

مانند زمانی که شما دو زبان را در یک وب سایت می بینید و این دو زبان قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را دارند. و یا افزونه هایی که امکان ارسال و دریافت اتوماتیک ایمیل را برای شما فراهم می کنند. امکان داشتن بخشی برای چت و گفت و گو را به شما می دهند و حتی افزونه هایی هستند که به وسیله ی ان ها می توان اعداد را از انگلیسی به فارسی و برعکس تبدیل کرد.

 نمایش اعداد در وب سایت فارسی چه مشکلاتی دارد؟

شما به عنوان یک فعال در حوزه ی رایانه احتمالا با مشکلات متعددی رو به رو شده اید. یکی از مشکلاتی که عموم صاحبان وب سایت ها ممکن است با ان دیت و پنجه نرم کرده باشند نمایش اعداد به فارسی است. در واقع می خواهند اعداد انگیسی فارسی شوند و یا برعکس ان اتفاق بیفتد. گاه متن شما فارسی است ولی اعدادتان انگلیسی. گاه وب سایت شما به دو زبان مطالب را ارائه می دهد.

گاه برای حفظ یک دستی متن خود با مشکل اعداد رو به رو هستید. مسلما یکدستی و یکپارچگی مطالب و محتوای ارائه شده ی شما از اهمیت زیادی بر خوردار می باشد و بهتر است متن شما یا کاملا به صورت فارسی و یا انگلیسی ارائه شود. از نظر زیبایی کار نیز مهم است که این تناسب حتما حفظ شود. این مشکل از کجا می اید؟ مشکل اعداد و تبدیل ان ها به یکدیگر به چند دلیل اتفاق می افتد.

یکی از این دلایل کیبورد انتخابی شما است. بسیاری از کیبود ها به صورت پیش فرض اعداد را انگلیسی تایپ می کنند نه فارسی. دلیل دیگر ان است که برخی از برنامه نویسان و طراحان اعداد را انگلیسی تولید می کنند و این اعدا به صورت پیش فرض باقی می ماند. دلیل سوم نیز رواج کم اعداد فارسی نسبت به انگلیسی می باشد. پس اگر با مشکل اعداد در تهیه محتوا و بارگذاری ان در وب سایت خود رو به رو هستید هر چه زودتر به فکر راه حل برای ان باشید.

 نمایش اعداد در وب سایت فارسی چه مشکلاتی دارد؟
نمایش اعداد در وب سایت فارسی چه مشکلاتی دارد؟

چگونه می توان اعداد را در ورد پرس فارسی کرد؟

همان طور که قبل تر به ان اشاره کردیم فارسی یا انگلیسی بودن اعداد در نرم افزار ها، وب سایت یا وبلاگ ها، برنامه های گرافیکی و غیره و امکان یا عدم امکان تبدیل شدن ان ها به یکدیگر یکی از مشکلات فعالان حوزه برنامه نویسی، طراحان و صاحبان وب سایت ها می باشد. برای حل این مشکل راه حل های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به ان ها اشاره خواهیم کرد.

برخی از این راه کار ها عبارت اند از: فارسی وارد کردن اعداد از ابتدا، استفاده از پلاگین یا افزونه های تبدیل اعداد از انگلیسی به فارسی مانند پلاگین جی کوئری JQuery، پارسی دیت ParsiDate و  wp-jalali، استفاده از کیبورد هایی که اعداد را به صورت فارسی نیز دارند، استفاده از فونت هایی که دارای اعداد فارسی می باشند مانند ایران سنس، ایران یکان، ایران شارپ، Farsi-numberals و غیره، تایپ اعداد فارسی در مطالب و برگه های وردپرس ، تایپ اعداد فارسی در دیگر بخش های وب سایت، استفاده از جاوا اسکریپت، استفاده از توابع زبان های سمت سرور مانند PHP .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید