شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز قصد داریم در رابطه با شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ اطلاعات و تجربیاتمان را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم .در این عصر که در کل جهان همه چیز روز به روز به سوی اینترنتی شدن به جلو می رود و تمام دستگاه ها و ماشین آلات و . . . از تکنولوژی های بسیار قوی بر خورد دار میشوند ، می توان گفت تقریبا در هر شغل و کسب و کاری  به حضور فعال داشتن در اینترنت مانند سایت ها و در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام و . . . احتیاج بسیار زیادی دارد .

شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

حضور مداوم در کنار فعالیت حرفه ای  در شبکه های اجتماعی و دنیا مجازی و استفاده از استراتژی های مهم و تکنیکی در دنیا دیجیتال مارکتینگ می تواند کمک شایانی به کسب و کار شما بدهد .

که این کار دنیا دیجیتال مارکتینگ توسط اشخاص مجرب و حرفه ای انجام میگیرند . کار این افراد مدیریت دیجیتال است که در این جا ما به چگونگی مدیریت و شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ می پردازیم .

قصد ما در این مقاله این است که می خواهیم پاسخ های کامل و جامعی در مورد سوال های کیلیدی : دیجیتال مارکتینگ چیست  و شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ  به شما دهیم .

در ابتدا توضیح کوتاهی از دیجیتال مارکتینگ میدهیم و بعد به موضوع اصلی که شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ و چگونگی موفقیت در این زمینه است ، می پردازیم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه مهارت ها و وظایفی دارد ؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه خوصوصیاتی دارند ؟

شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟

دیجیتال مارکتینگ به چه چیزی میگویند ؟

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروز به چه صورت می باشد ؟

مدیران شبکه های اجتماعی چگونه میتوانند بازاریابی موفقی داشته باشند ؟

زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

بازاریابی چریکی چیست ؟

[/stextbox]

 

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

به مجموعه ای از کار ها در باب بازاریابی های اینترنتی است و باعث رونق پیدا کردن کسب و کار ها و می شود گفت تمام شغل ها می شود دیجیتال مارکتینگ گفته میشود

امروزه اینترنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دسترسی به آن کاملا آسان و راحت شده است . گفته می شود در چند سال گذشته درصد کاربران در صفحات و سایت های مجازی  در  جهان اینترنت حدود 6 درصد اضافه شده که این این رقم در این ضمینه بسیار چشم گیر است لازم به ذکر است  تعداد کاربر ها در سطح دنیا همچنان در حال رشد و صعود است .

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟
دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

نکته حائز اهمیت این است که در چنین وضعیتی تبلیغات به صورت دیجیتال یکی از موثرترین و کاربردی ترین راهکار جهت رونق بخشیدن به شغل ها و  کسب و کار ها محسوب می شود و در اینجا اهمیت موضوع دیجیتال مارکتینگ به دفعات از متد های سنتی و قدیمی بازاریابی بالا تر می رود .

در اینجا به شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ میپردازیم :

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه مهارت ها و وظایفی دارد ؟

مسئله اصلی در شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ این است که یک مدیران دیجیتال مارکتینگ ایده آل چه کارها و مهارت‌هایی دارند ؟

آنالیزر بودن و قابلیت تجزیه و تحلیل کردن مسائل و شرایط را داشتن .

قسمت مهم  کاری مدیر دیجیتال مارکتینگ بودن این است که یک مدیر مدبر باید توانایی آنالیز داده را با استفاده از آنالیتیکس برای ارزیابی اندازه موفقیت کمپین‌ها و در انتها  ارائه  کردن پیشنهاداتی عالی جهت بهینه ‌سازی روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را داشته باشد .

تعیین اهداف درست ، اصولی و قابل دسترس .

علاوه بر این ، مدیران دیجیتال مارکتینگ باید تمام تمرکز خود را بر روی فعالیت‌های شرکت یا پروژه و هدف های غایی شرکت، بگذارد.  بنا ب موضوع ذکر شده ، مدیر دیجیتال مارکتینگ باید توانایی این را داشته باشد که اهدافی انتخاب بکند که برای همه ی اعضاء شرکت قابل دسترس و برای کسب ‌و کارها بسیار مهم باشد

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه مهارت ها و وظایفی دارد ؟
مدیر دیجیتال مارکتینگ چه مهارت ها و وظایفی دارد ؟

داشتن استراتژی و تاکتیک های موثر .

استراتژی، برنامه ای است که برای رسیدن به یک هدف واحد و مشخص  ریخته می شود . در صورتی که ، تاکتیک ، کار خاصی است و در اصل ، قسمتی از استراتژی به حساب می آید . . درک مفهومی این بخش ، برای تبدیل شدن به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ حرفه  ای ضروری می باشد . شما باید بدانید که در استراژی های خود از چه تاکتیک هایی استفاده کنید که نتیجه متلوب را دریاف کنید .

توانایی شنیدن به تمام صحبت ها ، اخبار و . . . را داشتن یا به زبان شیوا شنوده خوبی بودن .

بر خورداری کافی از مهارت بسیار مهم اولویت‌ بندی امور و اهداف و قدرت تصمیم‌گیری درست درباره مهارت مدیریتی و رهبری .

 

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه خوصوصیاتی دارند ؟

  • خوصوصیات بارز این دسته از مدیران مستثنا از باقی مدیران نیست ، به نکات زیر توجه کنید :
  • هر شخص باید تسلط کامل و کافی را بر همه خدمات دیجیتال مارکتینگ را داشته باشد .
  • مدیران باید تسلط کامل به همه روش ها و متد های دیجیتال مارکتینگ داشته باشند .
  • مدیران با انتخاب صحیح و ریز بینانه استراتژی و متحد بودن با مدیر محصول می توانند به راحتی به موفقیت لازمه برسند.
  • مدیران ابتدا باید بازار هدف خود را شناخته و سپس برای دسته بندی و الویت بندی هدف های مربوطه زمان کافی را صرف کنند .
مدیر دیجیتال مارکتینگ چه خوصوصیاتی دارند ؟
مدیر دیجیتال مارکتینگ چه خوصوصیاتی دارند ؟

شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟

وظیفه یک مدیر  دیجیتال در انواع  شرکت ها و پروژه ها ، با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد ؛ لذا مهم ترین مقصد یک مدیر  بازاریابی ( فارغ از بحث شرکت و پروژه ) تعیین راه کار های کاربردی و راهنمایی های مفید در راستا کمک به موفقیت های شرکت و بهینه سازی هزینه ها  و جذب بیشتر مشتریان است .

که بعضی ها به نا درست فکر می‌کنند : که یک مدیر حرفه ای دیجیتال مارکتینگ حتما بایستی با تمام بعد های تبلیغاتی و انتشاری مواجه ‌شوند و بایستی هر مسئله ‌ای که بر سر راهشان سبز می شوند  را حل و به اتمام رسانند .

اما چنین چیزی در واقعیت اتفاق نمی افتاد و چنین نیست . اگر در شغلی که هستید این  انتظار را  دارید ، می بایست سریعاً همکاری خود را با یک مدیر عالی و ایده آل بازاریابی دیجیتال و یا یک مرکز تبلیغاتی شروع کنید .

شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟
شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟

کار یک مدیر بازاریابی فقط این است که می‌تواند با کسب‌وکارها و مشاغل همکاری لازم را به عمل بیاورد و به راه کار هایی به  آن ها بدهند تا بتوانند مشتریان پیشین خود را راضی نگه دارند و مشتریان جدیدی را نیز به دست بیاورند .

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برای ایکه بتواند راه حل ‌های مفید ی ارائه دهد ، می بایست روش و نوع کسب‌ و کار و کاسبی آن شرکت یا آن پروژه را مورد بررسی قرار دهند و در پایان ، یک استراتژی و تاکتیک بازاریابی دیجیتال مارکتینگ به آن ها ارائه دهند که آن ها را هر چه سریع تر به دستیابی به اهداف و مقاصدشان نزدیک تر کنند .

ضمن اینکه در بالا  گفته شد ، در واقع تمرکز حواس یک مدیر دیجیتال مارکتینگ همیشه باید  به نوع پروژه و شرکت ، رفع نیازها  و ملزومات و اهداف آن شرکت یا پروژه باشد .

شایان ذکر است نکاتی که زیر برایتان گفته می شود :  معدود کار هایست که جزئی از شرح وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ است که بر عهده و دوش یک مدیر دیجیتال مارکتینگ است .

پیدا کردن فرصت‌های نو و نوین جهت کسب ‌وکار پر رونق با مقصد حفظ و نگه داری مشتریان پیشین و جذب کردن مشتریان جدید

مورد بررسی قرار دادن روش‌های دیجیتالی کاربردی و جدید کنونی شرکت یا پروژه مانند : شبکه ‌های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ و … و ارائه دادن راه کار هایی برای بهینه‌سازی تبلیغات و نتیجه گیری کافی برای بهبود وضعیت برندینگ و درآمدی شرکت و یا پروژه.

بهبود بخشیدن به ارتباط ، تعامل و هم سویی با مشتریان از راه ، راه اندازی و اجرای تعدادی از کمپین‌های هوشمندانه در راستا اخذ رضایت کامل در شبکه‌های اجتماعی برای مشتریان.

ایجاد غالب هایی برای عرضه محتوای عالی مثل وب سایت های کاربردی و فروشی ، درست کردن پیج ‌هایی جذاب و مهیج برای دیده شدن و تبلیغات مفید تر با محتواهای قوی تولید شده .

اجرا کردن طرح ها و مدیریت صحیح کمپین ‌های تبلیغاتی در کانال‌های معتبر و بزرگ برخی از شبکه های اجتماعی معروف و مختلف .

پیدا کردن و اجرای روش هایی برای تحلیل و سنجش موفقیت های کمپین ها با استفاده از نتایج به دست آورده شده ی معتبر قبلی و برنامه ریزی جدید برای ادامه کار .

 دیجیتال مارکتینگ به چه چیزی میگویند ؟

صنعت بزرگ دیجیتال مارکتینگ، هم مانند شبکه مادر است که تمامی متد های : شبکه و اینترنت ( خود شامل شبکه های اجتماعی و وب سایت ها می شود ) و همچنین  صعنعت بازاریابی را که با تمام کار هایش از طریق  نت انجام می دهند را در دل خود جا داده است . در واقع می شود گفت صنعت وسیع دیجیتال مارکتینگ مجموعه بزرگ را تشکیل داده است که شامل موارد زیر است :

مواردی مثل :  گوگل ادوردز ، اپلیکیشن ، سئو ، بازاریابی اپلیکیشن ، طراحی و توسعه وب‌سایت و انواع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و مجازی زیر مجموعه صنعت دیجیتال مارکتینگ می باشد ، اما تحت هیچ شرایطی دیجیتال مارکتینگ محدود به این قضیه ها نمی باشد و چه بسا بسیار وسیع تر از این حرف هاست .

 دیجیتال مارکتینگ به چه چیزی میگویند ؟
دیجیتال مارکتینگ به چه چیزی میگویند ؟

جالب است بدانید دیجیتال مارکتینگ :

ماهواره ها ، کانال‌ها و پیج های بازاریابی شبکه ای بسیاری را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.صنعت دیجیتال مارکتینگ از راه ارائه دادن به صورت  همزمان و یک پارچه ابزارها ، تکنیک ها ،استراتژی ها و  تکنولوژهای مورد نیاز :

برندها ، شرکت ها ،مشاغل و همچنین کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبان منظور و مشتریان راضی خود که در کانال‌ها و پیج های مختلف حضور دارند و فعالیت میکنند ، دسترسی راحت تری پیدا کنند .

بازاریابی دیجیتالی موثر چیزی به جز ارتباط صمیمی و فراهم سازی زمینه ای مشترک بری احساس امنیت از خدمات با مخاطب یا مشتریان در زمان های مناسب و مکان های معتبر نیست

که این کار به لطف اینترنت هایی که از سرعت انتقال بالایی برخوردار هستند ، دستیابی به شغل  بازاریابی موثر به راحتی هر چه تمام تر امکان‌پذیر می شود .

شاید برایتان سوال باشد که ایا مشاغلی که مرتبط و وابسته به دیجیتال مارکتینگ هستند اشبح میشوند یا خیر ؟ باید بگوییم هرچه تعداد کسب‌وکارها ، پروژه ها ، شرکت ها و برندهای بیشتری به این صنعت یعنی دیجیتال مارکتینگ روی ‌آورند ، خواه نا خواه نیاز آن ها به مشاورین و مدیران عالی بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی مجازی هم بیشتر و بیشتر می‌شود؛

در اینجا مدیران عالی رتبه ای که از تسلط کافی و تجربه های کاربردی نسبت به تمامی متد های صنعت وسیع دیجیتال مارکتینگ برخوردار باشند میتوانند از کار های خود بهره برداری و نتیجه گیری لازم را به عمل بیاورند .

لازم به ذکر است که مدیر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی نقش بسیار مهم و کلیدی را درصنعت تولید و توسعه مشغال و  کسب‌ و کارها با جان و دل ایفا می‌کند . این اشخاص توانایی این را دارند که در فاصله های کم و تایم های کوتاه یا بین گپ های بین کارها ، دنیای آنلاین را به راحتی و با صلیقه و رنگ پر کنند و به صاحبان مشاغل کمک کنند تا به درستی و از راه های صحیح برند و خدمات و محصولات خودشان را به مردم و مشتریان معرفی و عرضه کنند که این کار در پایان، باعث  فروش بسیار بالایی در  محصولات و خدماتشان می شود .

 

اما در اینجا مسئله ای مطرح می شود که دیجیتال مارکتینگ چه ضرورت هایی می توانند برای دنیا بازاریابی امروز تعیین کند ؟ آیا مشاغل دیجتالی میتوانند از در کارشان درآمد حاصل کنند یا خیر ؟

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروز به چه صورت می باشد ؟

به طور کلی و اجمالی سوالی دارم ؟ آیا در طول روز شما زمان های بسار زیادی را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، تلگرام و . . .  یا وب سایت های خدماتی مانند آرشیو های فیلم و سریال و موزیک  صرف نیکنید ؟ حا در مقایسه با اینکه ، شما چقدر از زمان و تایم های روزتان را برای دیدن تلویزیون و مطالعه‌ی کتاب و روزنامه ‌ها و مجلات  صرف میکنید ؟

جواب سوالات را اینگونه میدهیم که ، اگر حضور و فعالیت  کسب‌ و کار در شبکه های اجتماعی و مجازی بیشتر شود و همچنین هدفمند و هوشمندانه باشد  شما میتوانید  برای معرفی خود به مخاطب و مردم ارتباط فعال و مستقیمی را با مشتریان  و یا با کسب و کار های جدید همکاری کنید و جال این جاست که درآمدتان تنها  محدود به رسانه‌ های آفلاین نمیباشد بلکه می تواند در تمام دنیا به صورت برنامه ریزی شده خودتان و خدماتتان را معرفی کنید .

شایان ذکر است که این قضیه به این معنا است که شما در قمسمتی  اعظم  از زمان و توجه مردم و زندگیشان  شریک هستید . اینگونه است صنعت دیجیتال مارکتینگ روز به روز قوی تر ، وسیع تر و هوشمدانه تر به جلو حرکت خواهد کرد .

 

نکاتی جالب در رابطه با اهمیت دنیا دیجیتال مارکتینگ به روایت آمار

به روایت از سایت ها و مقالات معتبر در سال ۲۰۰۰ میلادی ، در سراسر دنیا حدود 400 میلیون نفر به اینترنت 2G و حتی با سرعت کمتر دسترسی داشتند . این آمار در سال ۲۰۱۴ ، به حدود 3.5 میلیارد نفر هم رسید و جالب تر این که دو سال بعد همین ارقام یعنی در سال ۲۰۱۶  به حدود 50 درصد از جمعیت 7.5 میلیاردی کره زمین تبدیل شد و می توان گفت نیمی از تمام مردم  تجربه آنلاین بودن را داشته ‌اند .

با توجه  بر این اصل که  پیش ‌بینی شده  در سال ۲۰۲۰، اشخاصی که به اینترنت دسترسی پیدا خواهند که به بیش از 6.5 میلیارد نفر خواهد رسید این رقم معادل تقریبی 80 درصد از جمعیت کل زمین خواهد بود . جالب است بدانید این آمار و ارقام در ایران حدود 50 درصد یعنی تقریبا 40 میلیون نفر به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند .

آمارهای جهانی نشان میدهد که در سال ۲۰۱۷ جوانان رده سنی 15 تا 25 ساله به صورت میانگین و روزانه تقریباً 3.5 ساعت از زمان خود را در اینترنت حضور فعال داشتند

که یک سوم این زمان را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده و ما بقی را در سایت های مختلف صرف کرده اند و مهم‌ترین عامل و وسیله جهت اتصال به اینترنت همگانی ، موبایل‌های هوشمند و دارای قابلیت ساپورت سرعت اینترنت بالا  هستند.

نکته مورد توجه این است که از زمانی که اولین فیلیم در سال ۲۰۰۵ در وب سایت Youtube بارگذاری شد تا به الان کاربران youtube در هر روز حدود ۱ میلیارد ساعت فایل های ویدئویی را مورد دیدن قرار میدهند ، رشد دیده شدن ویدئوهای آنلاین برای  هیچ کس پوشیده نیست و بیش از 70 درصد از ترافیک اینترنت ( همراه و غیر همراه ) جهان در سال ۲۰۱۷ ، به ویدئو هایی که در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها بارگذاری می شود اختصاص داده شده است .

لازم به ذکر است که ، تلویزیون جز یکی از مهم ترین و اصلی ترین رسانه های آفلاین در دنیا محسوب می شود که با کاهش چشم گیری از مخاطب رو به رو شده است . این یک موضوع الکی یا معمولی به حساب نمی آید و در سال های اخیر تا کنون لحظه به لحظه این کاهش در حال اتفاق افتادن است.  و تنها فقط در ایران ،این  روند کاهش مخاطب  که اخیرا اتفاق افتاده است  مطابق با نمودار زیر بوده است:

 

مدیران شبکه های اجتماعی چگونه میتوانند بازاریابی موفقی داشته باشند ؟

هر مدیری بر این موضوع اشراف کامل دارد که هسته اصلی در عرصه های بازاریابی  هر محصول ، برند و یا خدمت :

شناخت درست و دقیق از مشتریان آن محصول یا خدمات است. بدیهی است که هرچه شناخت دقیق تر و اصولی تری  نسبت به مخاطب و مشتریان در وصف کسب ‌و کار و مشاغل افزایش یابد می‌توان درصد بیشتری را به موفقیت رسیدن بازاریابی اختصاص داد که بعد از انجام این شناخت است

که مدیران می ‌تواننند با گذاشتن فیلترهای متفاوت ، مردم عادی را به مشتریان راضی تبدیل  کرد وآن ها میتوانند با اختصاص دادن   بخشی از بودجه ‌ی بازاریابی را صرف محدود کسانی کنند که احتمال تبدیل آن‌ها به مشتریان راضی است بکنند .

دانستن موضاعاتی مانند :

سن ، جنسیت ، علایق ، الگوی مصرف ، سطح اقتصادی و …  می‌تواند به توصیف و شناخت دقیق ‌تر مشتریان کمک کافی  بکند . زمانی که پای تبلیغات سنتی و بازاریابی های سنتی به میان می آید ، شانس مشاغل و کسب ‌و کارها برای جدا سازی مردم عادی از مشتریان راضی بسیار سقوط می کند . در واقع می توان گفت در تبلیغات سنتی ، اصلی ترین فاکتور هر رسانه آفلاین و آنلاین ، داشتن مشتریان بسیاری است و تمام هزینه ‌ها طبق تعداد نفرات  مخاطبان و مشتریان رسانه های آنلاین و آفلاین تعیین می‌شوند.

جالب است بدانید تمام مشاغل و کسب و کار ها پول ها و هزینه های زیادی را صرف تبلیغات و دیده شدن میکنند که استفاده از این روش ها ومتد ها به مرور زمان منسوخ می شوند به طور مثال شرکت ها پول های کلانی را برای تبلیغات در شبکه های تلویزیونی در بین نیمه بازی های فوتبال یا قبل و بعد فیلم های پر بیننده ، پنل پیامکی یا بیلبورد های اتوبانی و . . . خرج میکنند و بر این امیدند که درصد زیادی از بینندگان و  مخاطبان این تبلیغات به مشتریان راضی آن ها تبدیل شوند

نکته

اما نکته حائز اهمیت این است که در دنیای وسیع  دیجیتال مارکتینگ اوضاع کاملا متفاوت با بازار سنتی و تبلیغات سنتی  است ، برندها ، شرکت ها و موسسات برای تعداد کمی از  مخاطبان یک رسانه آفلاین هیچ هزینه ای پرداخت نمی ‌کنند ، بلکه آن‌ها برای افزایش تعداد مشتریان راضی خود در میان مردم عادی که در رسانه های  اجتماعی بزرگ آنلاین  فعالیت دارند  هزینه می‌پردازند .

به طور مثال اگر مخاطبان آن‌ها خانم هایی  که  خانه‌دار و علاقه مند به خیاطی در رده سنی مثلا 35 سال  باشد ، آن ها پیغام یا تبلیغ مورد نظر خود را  دقیقا به همین افراد ارسال می کنند ولی این اتفاق در بازر سنتی نمی افتد و بیلبورد ها و تبلیغات سنتی شخص حاصی زا مورد خطاب قرار نمیدهد

یا بهتر بگوییم یک بیلیورد در بین اتوبان پیام تبلیغ را  شخصی خاص که مرتبط با آن موضوع باشد خطاب نمی کند و همه مردان و زنان را در هر رده سنی  که شاید مورد علاقه آنها نباشند را مخاطب قرار میدهند و چه بسا در این گونه تبلیغات هزینه ها نیز چند ده برابر می شود و جالب تر اینجاست که تعداد خیلی محدودی از این نوع تبلیغات پیروی می کنند .

 

مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟

استراتژی های موفقیت آمیز در دنیا پهناور دیجیتال مارکتینگ شامل سه دسته اصلی می باشد  که اجرای قدم  به قدم  آن ها  می‌تواند هر کسب‌وکار و مشاغلی را برای زود تر رسیدن به مقصدشان کمک و راهنمایی کند .

مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟
مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است ؟

این مرحله ها مانند زنجیرها هستند که هرکدام به دیگری وصل شده و به‌هم ‌پیوسته‌اند که عدم حضور هر کدام از آن ها در این قافله می‌تواند آسیب ‌های جدی و بزرگی را به استراتژی قدرتمتند بزند.  شایان به ذکر است که برای رسیدن یا بهتر است بگوییم برای زودتر رسیدن به مقصدتان باید این فرایند را به صورت چرخه ای و روزانه تکرار کنید و این موضوع را بسیار ضروری بدانید. حال این 3 مورد را را برایتان شرح میدهم :

  1. تعیین و مکاتبه اهداف

قدم ابتدایی در تمام کار ها و هر استراتژی ، مشخص کردن و دانستن  اهداف کلی است. خب  قبل از اینکه بخواهید فعالیت دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید باید به این نکته توجه داشته باشد که شما به چه دلیل می‌خواهید به دیجیتال مارکتینگ روی بیاورید .

تعیین و مکاتبه اهداف
تعیین و مکاتبه اهداف

صحیح است که در دنیای وسیع آنلاین مزایای و خوبی بسیاری دارد ، اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که  نقش کسب ‌و کار  شما در این قضیه چه می تواند باشد ؟ آیا دیجیتال‌مارکتینگ قرار است شما را به کدام مقصد برساند یا قرار است به کدام یک از اهدافتان تحقق بخشد ؟ آیا شغل شما یک کسب‌و کار محلی است که فقط میخواهید وجود  شما را در نتیجه های جست ‌وجوی گوگل که مردم برای یک محصول یا خدمت محلی سرچ کنند ؟

یا می‌خواهید علاوه بر این، روش استفاده از محصول یا خدمت شما برای مشتریانتان راحت تر شود ؟ سوال اصلی اینجا است که  آیا دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ می تواند سهمی از فروش شما را بر عهده داشته باشد یا وظیفه ‌ی دنیای دیجیتال مارکتینگ از نظر شما برای شما فقط افزایش فروش حضوری و غیر حضوری خواهد داشت ؟

می‌توان گفت تنها بعد از پاسخ شما به این سوالات کلیدی است که می شود قدم های بعدی استراتژی ها را مشخص و به سمتشان حرکت کرد و برای تحقق پیدا کردن اهداف شما از راه دیجیتال مارکتینگ به تجزیه و تحلیل احتیاج دارید .

  1. خود را در دنیای دیجیتال به دیگران معرفی کنید

بعد از مشخص کردن اهداف نوبت به حضور شما در دنیای دیجیتال میرسد . شما باید تبلیغاتی وسیع را در رابطه با معرفی خود  و محصولاتتان داشته باشید این کار باعث جذب مشتری می شود و شاید اینگونه باشد که آنچه در ذهن اکثر مردم است به عنوان تبلیغات آنلاین و تبلیغات  دیجیتال‌مارکتینگ جای گرفته  همین مرحله باشد . در این قسمت  با استفاده از روش ها رایگان و مجانی و شبکه‌های تبلیغاتی، به راه های افزایش فروش محصول یا خدمات شما و جلب نظر مشتریان راضی پرداخته می‌شود.

خود را در دنیای دیجیتال به دیگران معرفی کنید
خود را در دنیای دیجیتال به دیگران معرفی کنید
  1. از محتوا های ناب و تک برای تبلیغات استفاده کنید

این به این معناست که محتوا مهم ترین فاکتوری است که می شود از تبلیغات گرفت . ساخت و تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوا های ایجاد شده باید با کیفیت ، بی نقص درست و مجذوب کننده باشد .

اگر محتوا تولید شده شما از قوانین اصلی پیروی کند می توان گفت که شما 80 درصد راه را به خوبی گذرانده اید.

از محتوا های ناب و تک برای تبلیغات استفاده کنید
از محتوا های ناب و تک برای تبلیغات استفاده کنید

حال شاید یرایتان سوال شود که چرا شرکت‌ها به مدیر دیجیتال مارکتینگ جهت فروش نیاز دارند ؟

پاسختان را اینگونه میدهم که هدف اصلی  مدیران دیجیتال مارکتینگ بالا بردن فروش در کسب‌و‌کارها و مشاغل به صورت اصولی و اساسی  و همچنین پایدار می باشد . مدیران دیجیتال مارکتینگ را می شود به اسم مدیران فروش نیز صدا زد . حال کار مدیران پاسخ به سوالات اصلی و پایه ای است که مشتریان آن ها نسبت به نوع خدمات یا محصول مطرح  میکنند .

بنا بر این  اصل مدیران فروش دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به  معتبر ترین  افراد ما بین مشتریان  و شرکت های  تولید کننده معرفی کرد که وظیفه آن ها عرضه کردن خدمات کسب و کار ها  و محصولات به کسانی است که مشتری به حساب می آیند .

حال شاید یرایتان سوال شود که چرا شرکت‌ها به مدیر دیجیتال مارکتینگ جهت فروش نیاز دارند ؟
حال شاید یرایتان سوال شود که چرا شرکت‌ها به مدیر دیجیتال مارکتینگ جهت فروش نیاز دارند ؟

تفاوت یک مدیر فروش حرفه ای با فروشنده ساده کدام اند ؟

یک مدیر هوشمند موظف است جهت معرفی و فروش محصولات یا خدمات به مشتری‌ها به تمام قوانین و ضوابط و خط قرمز های شرکت پایبند باشد  و سعی داشته باشد تا اطلاعاتی درست و جامعی را در رابطه با نوع خدمات و یا نوع محصولاتش در اختیار مردم قرار دهند و بتوانند آن ها را به مشتریان راضی تبدیل کنند .

وظیفه یک مدیر فروش موفق تنها  فروش  و  عرضه  محصولات و خدمات نیست بلکه باید جوری کار فروش را انجام دهد که فروش اول منجر به فروش  های بیشتر شود و در عین حال از رضایت مشتریان با خبر باشند و تمام این واکنش ها و رفتار ها را طی یک مدت زمان مشخص شده به فروش های بیشتر از طریق آشنایان و اطرافیان آن مشتری راضی تبدیل کند.

تفاوت یک مدیر فروش حرفه ای با فروشنده ساده کدام اند ؟
تفاوت یک مدیر فروش حرفه ای با فروشنده ساده کدام اند ؟

یک مدیر فروش با تدبیر ابتدا با چندی از همکاران خرده فروش ارتباط بر قرار کرده و از آمار و چگونگی فروش آن محصول اطلاعاتی به دست می آورد. که در زمینه شغلی خود از متد های  فروش  محصولات بیشتری بر خوردار باشد .

اصولا فروش یک مدیر فروش خوب به یک جا محدود نمی شود و خود پی بازارهای هدف جدیدی جهت معرفی خدمات یا محصولات میگردد و بازار های جدیدی را خلق میکنند و همیچنین از شیوه‌هایی نو برای بازاریابی و جذب مشتری جدید و معرفی  محصول به مشتریان استفاده می کند .

مهم : به بند زیر دقت کافی کنید زیرا یکی از مهم ترین راه ها برای جذب مشتری و افزایش دارمد محسوب میشود :

یک مدیر فروش با هوش می‌تواند  تکنیک ‌ها و روش های بازاریابی خود را ده ها نفر آموزش دهد تا و به آن ها کمک کند تا آن ها فروش بالایی رقم بزنند .  این گونه مبلغ فروش توسط مشتریان به صورت تصاعدی بالا تر رفته و می شود گفت با این کار تمام کارکنان این پروژه به نوعی پیروزی دلنشین خواهند رسید . با این کار به صورات روزانه مشتریان راضی خود را افزایش دهید و برند خود را به دنیا معرفی کنید .

 

زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ به : بازاریابی چریکی ، تبلیغات کلیکی ،  ویدئو مارکتینگ ، اینفلونسر مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی و رپورتاژ و . . . می باشد

در ادامه مطلب می خواهیم به بررسی بازاریابی چریکی بپردازیم :

زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟
زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی چیست ؟

بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی در زبان انگلیسی  به  نام گوریلا مارکتینگ  شناخته  شده است ، یک استراتژی و تاکتیک تبلیغاتی نا مشخص  است که سعی دارد با کم ترین هزینه مالی ، بیشترین بازخورد تبلیغاتی و فروشی  را رقم بزند . اما  سوال اینجاست که چقدر هزینه قرار است کم تر صرف شود ؟

جالب است بدانید در آمریکا و در علم و ادبیات بازاریابی فروش به شیوه بازاریابی چریکی ، بازاریابی بی خرج یا بهتر است بگوییم بازاریابی بدون خرج کرد مالی نیز گفته می شود . زیرا بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی سعی دارد تا شما را دعوت کند تا به جای صرف هزینه از انرژی فکری و وقت استفاده کنید و همچنین عقیده دارد که پول مشتری را جذب نمی کند .

اساس و پایه بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی ، همان طور که از اسم او پیدا است ، همانند تاکتیک و استراتژی  جنگ های  چریکی (یا گوریلا وارفر) می باشد. همان طور که می‌دانید، در زمان جنگ سربازها در جنگ ‌های نامنظم ، از حرکت ها  و تاکتیک هایی  غافلگیرکننده و  غیرقابل ‌پیشبینی جهت شکست دادن دشمنان  استفاده می کردند . اگر بخواهیم  مثالی در رابطه با این موضوع بزنیم باید بگوییم:

بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی چیست ؟
بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی چیست ؟

سربازان در زمانی که ارتش دشمن در حال استراحت یا تمرین بودند به آن ها حمله  میکردند یا در مسیر حرکتی نیروهای دشمن برای آوردن آذوغه کمین می کردند و تمام تجهیزات و آذوغه های آن ها را به غارت میبردند

یا به هنگام نیمه‌ شب، به اردوگاه و خواب گاه دشمن حمله می کردند و شبیخون می‌زنند و دشمن را قافل گیرانه شکست میدادند .

در رابطه با بازاریابی چریکی باید گفت : واژه بازاریابی چریکی  برای نخستین بار در سال 1985  توسط لِویسون به دنیا معرفی شد ، وی  یک کتاب بسیار ساده از زبان خود را با قلم خود را به دنیا  معرفی کرد و با انتشار این کتاب دنیا فروش متحول شد و امروزه نیز از این روش به خوبی استفاده می شود . اما وی در همین لحظه صاحب  یک اتحادیه ،  یک سایت غنی با خبرنامه ، بیشتر از 35 کتاب و فایل‌های صوتی تصویری و . . . است .

 

جی کانرد لویسون، پدر بازاریابی چریکی یا بازار یابی پارتیزانی در دنیا شناخته شده است ، او این استراتژی و تاکتیک فروش را به این صورت  توصیف کرد :

وی گفت ماهیت بازاریابی چریکی یا بازار یابی پارتیزانی در دنیا مانند ماهیت سایر بازاریابی یکی است یعنی دست پیدا کردن به اهداف مالی و شرکت جذب مشتری و جلب رضایت مشتری جزء ماهیت این نوع بازاریابی است تنها تفاوت آن با بازاریابی های دیگر در این است که در این شیوه از بازاریابی از روش های نا منظم و نا متعارف استفاده می کند و به صورت کلی بر روی انرژی افراد سرمایه گذاری تا به موفقیت مد نظر برسد

چرا بازاریابی چریکی در این حد موفق ظاهر شده است ؟

حال شاید برایتان سوال باشد که چرا بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی این قدر  مورد توجه کسب و کارها و شغل های کوچک و بزرگ قرار گرفت ؟

دلایل بسیار زیادی را می‌توانیم  جهت  محبوبیت و معروفیت این متد بازاریابی یا همان چریکی معرفی کرد:

اولین موضوعی که می توان راجع به آن حرف زد این که بازاریابی چریکی به آسانی قابل اجرا کردن است و هزینه مالی آن تقریبا به صفر می رسد . با این وجود بازاریابی چریکی می‌تواند یک تاثیر قابل توجهی در مخاطب و مشتری ایجاد کند و خدمات یا محصولات را به نوعی  خلاقانه تر  و جذاب تر به مشتری و مخاطب  نمایش دهد . دقیقاً به این  خاطر است که  این ویژگی‌ها را در دل خود جا داده است .

چرا بازاریابی چریکی در این حد موفق ظاهر شده است ؟
چرا بازاریابی چریکی در این حد موفق ظاهر شده است ؟

این متد  بازاریابی یعنی بازاریابی چریکی ، تا به این لحظه ، توانسته موفقیت‌های بسیار چشم گیری را برای مشاغل و  کسب و کارهای کوچک و بزرگ  در نقطه نقطه این کره خاکی خلق کند .

البته در این که شرایط کنونی اقتصاد جهانی هم  در معروفیت و محبوبیت بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی  نقش بسیار موثری داشته است شکی نیست . امروزه هزینه‌های تکنولوژی و مکانیزه شدن تمام دستگاه ها  روز به روز در حال  کاسته شدن می باشد و نکته جال تر این است که  محبوبیت بازاریابی چریکی یا همان بازاریابی پارتیزانی  روز به روزدر حال  افزایش است.

لازم به ذکر است که در تمام دنیا دولت ‌ها و حکومت ها هم در حال انجام و ارائه دادن تسهیلات بیشتری برای ایجاد و ارتقا مشاغل و کسب و کار های کوچک و بزرگ  هستند تا بتوانند فرصت رشدی مناسب برای مردم آن دولت فراهم بکند و این کار باعث می شود

که قوانین ضوابط  بیشتری برای تمام شغل ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ وضع می‌کنند اینگونه تمام جهان به صورت روزانه در راه پیشرفت و تعالی قرار میگیرند و نکته  حائز اهمیت آخر این است که آگاهی مردم در تمام سطح دنیا در حال رشد است و حداقل خیلی کمتر از قبل از  برندهای قلابی رکب می‌خورند.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید