تولید محتوا قم

تولید محتوا قم

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تولید محتوا قم بپردازیم.

تولید محتوا قم
تولید محتوا قم

اگر شرکت شما در قم است و نیاز دارید برای سایت خود با یک تیم تولید محتوای قوی و پر سابقه همکاری کنید، پیشنهاد می کنیم با تیم هشت تماس بگیرید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

در عین حال اگر ساکن قم هستید و تمایل دارید به تولید محتوا بپردازید وخودتان تولید کننده محتوا هستید، با تیم هشت تماس بگیرید و رزومه خود را برای ما ارسال کنید

تولید محتوا مسئله ای که این روزها مورد توجه بسیاری از دیجیتال ماکتینگ ها یا بهتر است کلی تر بگوییم “استارتاپ ها” قرار گرفته و نقش بسیار مهمی در شناخته شدن برندها، تبلیغات و در نهایت رونق خیلی از کسب و کارها علی الخصوص کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها دارد.

شاید بتوان گفت با توجه به گسترش فضای مجازی و همه گیر شدن اینترنت  دیگر وقت آن رسیده که یک بازنگری در روش های تبلیغات برای برندها شود. در سال های گذشته تبلیغات تلویزیونی، مطبوعاتی، پخش آگهی، پیامک های تبلیغاتی، ایمیل های تبلیغاتی، “در کشور ما تماس های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه که این خود به نوعی تخلف محسوب می شود”و … حرف اول را می زدند،

درست است که آن ها هنوز هم کارایی خودشان را دارند ولی از جمله معایب اساسی این روش ها تهاجمی بودن و خیلی اوقات آزار دهنده بودن آن ها اشاره کرد.

به عنوان مثال خیلی از تلفن های همراه بخشی دارند که شماره ها را در لیست سیاه قرار می دهند و در نمونه های پیشرفته تر شما حتی می توانید یک سری کلمه کلیدی برای آن ها تعریف کنید

که هر پیام که حاوی آن ها بود برای شما نمایش داده نشود و یا بخش اسپم در ایمیل ها که هر دو مورد، با استقبال کاربران زیادی مواجه شده و اصلاً شاید برای خود شما هم پیش آمده که به اپراتور تلفن همراه خود مراجعه کرده اید و درخواست قطع پیام های تبلیغاتی را داده باشید یا اگر باز هم بخواهیم مثال بزنیم بخش تبلیغات ملال آور صدا و سیما در تلویزیون که همواره باعث رنجش خیلی از مخاطبین می شود.

همه و همه این مثال ها را بیان نمودیم تا این را بگوییم که این استراتژی صحیح نیست و بیشتر اوقات باعث رنجش خیلی از مردم می شود، شاید خود شما هم از این دسته باشید. اما راه حل چیست؟

چگونه می توان علاوه بر تبلیغات و رونق کسب و کار خود، آزاری هم به مخاطبین نرساند و کاری کرد که خود مخاطبین به استفبال متدهای بازاریابی شما بیایند؟ آیا این کار شدنی است؟

در پاسخ باید گفت بله، شما می توانید با استراتژی و متدهای هوشمندانه نه تنها به اهداف تجاری خود دست یابید بلکه کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. از همین رو بحث تولید محتوا چندی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آنجایی که نه تنها باعث اذیت کاربران نمی شود

بلکه باعث رفع خیلی از نیازهای مردم می شود و ضمن آن می تواند برای رونق بخشی و بازاریابی کسب و کار شما نیز بسیار سودمند باشد لذا می توان در پاسخ به سوالی که در بالا مطرح کردیم بگوییم با روش تولید محتوا رسیدن به این مهم ممکن است.

در اینجا سوالات زیادی مطرح می شود که ما در این مقاله قصد داریم با بررسی انواع روش های تبلیغات و بازاریابی ابتدا یک ذهنیت کلی در ذهن شما ایجاد نماییم و سپس با بررسی روش تولید محتوا، با ارائه راهکارهای مناسب شما را در انتخاب استراتژی صحیح بازاریابی برای کسب و کارتان یاری نماییم با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالاتی که در این مقاله قصد داریم به آن ها پاسخ دهیم به شرح زیر می باشد:

  • استارتاپ چیست و چرا بحث بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا لازم و ضروری است؟
  • چرا باید تبلیغات استارتاپ‌ ها خلاقانه باشد؟
  • انواع روش های تبلیغات؟
  • تبلیغات اینترنتی چند دسته است؟
  • تولید محتوا چیست؟
  • تبلیغات محتوایی چیست؟
  • بازاریابی محتوا یا (Content marketing) چیست؟
  • آیا تبلیغات محتوایی همان تبلیغات همسان است؟
  • ویژگی های یک محتوا خوب چیست؟

[/stextbox]

استارتاپ چیست و چرا بحث بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا لازم و ضروری است؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از استارتاپ داشته باشیم باید بگوییم که استارتاپ یک کسب و کار نوپا است که معمولا با روش های نوین و استفاده از سازوگارهای نو و خلاقیت در راستای رفع یک نیاز اساسی مردم به وجود می آید. چیزی که یک استارتاپ را از دیگر مشاغل متمایز می کند ریسک پذیری، خلاقیت و مقیاس پذیری است که پرداختن به این موارد با توجه به این که موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا می باشد در این مقاله جایی ندارد.

حال چرا به تعریف استارتاپ پرداختیم؟ از آنجا که شاید خیلی از مخاطبین این مقاله ممکن است به دنبال راه اندازی یک کسب و کار نو بوده و یا در جست و جوی راه حلی برای افزایش راندمان فروشگاه خود هستند بهتر است با این مفهوم آشنا شوند

استارتاپ چیست و چرا بحث بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا لازم و ضروری است؟
استارتاپ چیست و چرا بحث بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا لازم و ضروری است؟

بحث بازاریابی و تبلیغات و تولید محتوا چه اهمیتی برای استارتاپ ها دارد؟

در پاسخ باید گفت ممکن است بهترین کسب و کار را داشته باشید و خدمات بسیار خوبی را نیز به مشتریان خود ارائه نمایید ولی تا زمانی که کسی از این کسب و کار شما آشنا نباشد شما عملا هیچ تجارتی نخواهید داشت و ممکن است کمی بعد با شکست مواجه شوید.

این توضیح مختصر خود بیان گر اهمیت تبلیغات برای یک استارتاپ و کلا سایر کسب و کارها می باشد. درواقع تبلیغات استارتاپ ها نقش بسیار مهمی در افزایش و آگاهی مشتریان از خدمات آن ها دارد. نکته ای که در این جا حائز اهمیت است این است که این تبلیغات نمی تواند به صورت کلی باشد و روشی که شما در تبلیغات باید انتخاب کنید باید با توجه به مشتریان و خدماتی که شما ارائه می نمایید صورت پذیرد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

چرا باید تبلیغات استارتاپ‌ ها خلاقانه باشد؟

تاریخ این را به ما ثابت کرده که همین تبلیغات و روش های خلاقانه ارائه یک محصول خیلی از کمپانی های بزرگ دنیا که در معرض ورشکستگی قرار داشتند را از خطر نابودی نجات داده است.

در این مورد می توان به جرات گفت که همانطور که سرمایه، نیروی کار، لجستیک و … برای استارتاپ اهمیت دارد تبلیغات، برندینگ نیز به همان اندازه حائز اهمیت است.

چرا باید تبلیغات استارتاپ‌ ها خلاقانه باشد؟
چرا باید تبلیغات استارتاپ‌ ها خلاقانه باشد؟

از دلایل اهمیت تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایجاد هویت برای استارتاپ:

بدیهی است انتخاب روش های خلاقانه تبلیغات یک شرکت را قادر می سازد تا ارزش های خود را بیان کند که این امر در نهایت منجر به افزایش راندمان و رونق کسب و کار آن می شود، مسئله ای که لازمه این موفقیت است ایجاد برندیگ می باشد چراکه برند یک شرکت نشان دهنده شخصیت و هویت کلی آن شرکت می باشد.

فاصله گرفتن از رقابت:

تبلیغات موثر و خلاقانه به یک استارتاپ کمک می کند تا با بدست آوردن شهرت از فضای رقابت فاصله بگیرند، التبه نباید این فرصت بدست آمده باعث غفلت شما شود درواقع این را به خاطر داشته باشید روزی که فکر کردید که دیگر به موفقیت رسیدید و همه چیز تمام است آن روز، روز مرگ کسب و کار شما خواهد بود.

نتیجه بیشتر در ازای هزینه کمتر

درست است که نام یک استارتاپ همواره با ریسک و خطر پذیری گره خورده است، ولی این به این معنی نیست که یک استارتاپ در هزینه های خود مدیریت نداشته باشد و این را باید دانست که ریسک کردن خوب است به شرطی که ریسک معقول باشد.

یک استارتاپ همواره باید در استفاده از منابع مالی خود با دقت عمل کند و سعی بر این داشته باشد تا با استفاده از کمترین هزینه، بیشترین راندمان را داشته باشد از این رو همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم تبلیغات شهری و یا اسپانسرینگ رویداد های مختلف هیچ فایده ای برای یک استارتاپ نداشته و فقط هزینه تراشی بیهوده به شمار می آید. استفاده شیوه های خلاقانه باعث می شود تا استارتاپ ها با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را بگیرند.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

انواع روش های تبلیغات؟

هرچند که بحث ما در مورد تولید محوا می باشد ولی همانطور که گفته شد ما در این قسمت سعی بر این داریم تا با بیان انواع روش تبلیغات شما را در انتخاب راهکار مناسب برای رونق کسب و کارتان یاری نماییم.

انواع روش های تبلیغات؟
انواع روش های تبلیغات؟

 

تبلیغات آفلاین و آنلاین

در اینجا سوالی که پیش می آید این است که آیا تبلیغات آنلاین بهتر است یا آفلاین؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این مسئله به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال شما اگر تولیدی ظروف آشپزخانه دارید بهترین تبلیغات در نزدیکای ظهر در تلویزیون است. خانم خانه داری را تصور کنید که در این ساعت در کنار تلویزیون و در حال آشپزی می باشد یا تصمیم دارد برای خانواده خود که به زودی از سر کار و یا مدرسه می آیند غذا بپزد.

چه چیزی بهتر از یک برنامه تلویزیونی آشپزی که در آن ضمن آموزش پخت غذا ظروف تولید شده شما هم تبلیغ شود که البته فکر می کنم این مورد را خیلی اوقات دیده باشید. اما به طور کلی باید گفت که این روزها دیگر حرف اول را فضای مجازی و اینترنت می زنند پس شما هم باید در روش های کاری خود همواره از نوین ترین روش ها که بازدهی بیشتری هم دارند استفاده نمایید.

در اینجا سوالی که پیش می آید این است که آیا تبلیغات آنلاین بهتر است یا آفلاین؟
در اینجا سوالی که پیش می آید این است که آیا تبلیغات آنلاین بهتر است یا آفلاین؟

برای مثال وقتی در خیابان های شلوغ هستید به مردم یک نگاهی بیاندازید به نظر شما چند نفر در روز به آگهی هایی که روی دیوار چسبیده و یا بیلبوردها اصلا نگاه می کنند؟

این روزها بیشتر مردم حواسشان به موبایل ها و تبلت هایی است که بیشتر امورات زندگی این افراد را در دست خود دارند. به عنوان مثال کسی که برای پیدا کردن یک مسیر از مسیر یاب گوشی خود استفاده می کند، این فرد حتی اگر گرسنه هم شود با استفاده از همان مسیریاب آدرس یک رستوران را پیدا می کند.

در هر حال از آن جایی که موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا می باشد، از روش های تبلیغات سنتی مانند آگهی های دیواری یا شهری، آگهی های تلویزیونی و یا رادیویی و مواردی مانند آن می گذریم و می پردازیم به روش های تبلیغاتی آنلاین در فضای مجازی می توان آن را یافت.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

تبلیغات اینترنتی چند دسته است؟

از مزیت های تبلیغات اینترنتی می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه های شما اشاره نمود. در واقع در این سیستم شما به جای اینکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری بکنید، کاری می کنید که شرکت و محصولات شما جلو چشم مشتریان قرار بگیرد و مشتریان خودشان به سمت محصولات شما جذب شوند.

تبلیغات اینترنتی چند دسته است؟
تبلیغات اینترنتی چند دسته است؟

یکی از تفاوت های اساسی تبلیغات اینترنتی در ارائه نتایج به شما می باشد درواقع باید گفت که شما نمی توانید در تبلیغات آفلاین از تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند با خبر شوید ولی در تبلیغات اینترنتی شما می توانید بر اساس گزارشاتی که دریافت می کنید از تعداد افرادی که تبلیغات شما را دیده اند با خبر شوید و این خود به گرفتن بازخورد های مناسب جهت بهبود عملکرد کسب و کار شما بسیار مفید می باشد.

تقسیم بندی تبلیغات اینترنتی

در این بخش به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • رسانه‌های تبلیغات اینترنتی کدامند؟
  • انواع روش‌ های تبلیغات در اینترنت.
  • روش های پرداخت در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟
  • روش های هدف گیری مشتریان در تبلیغات اینترنتی به چه صورت است؟
تقسیم بندی تبلیغات اینترنتی
تقسیم بندی تبلیغات اینترنتی

رسانه‌های تبلیغات اینترنتی کدامند؟

به طور کل در اینترنت دو رسانه برای تبلیغات وجود دارد یکی استفاده از نرم افزارهایی که برای سیستم عامل های تلفن همراه و یا کامپیوترهای شخصی نوشته می شوند که در این بین نرم افزارهای موبایلی همواره بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. رسانه دیگر نیز وب سایت ها می باشند. که شما می توانید با توجه به هدفتان از یکی یا هر دوی این رسانه ها جهت رسیدن به اهدافتان استفاده نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

انواع روش‌ های تبلیغات در اینترنت

تبلیغات ایمیلی

در تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ شما از طریق ایمیل محصولات خود را تبلیغ می نمایید که این امر به دو روش امکان پذیر است.

روش اول به صورت می باشد که شما با در اختیار داشتن بانک ایمیل پیام های خود را ارسال می نمایید.

روش دوم ارسال ایمیل به افرادی که در خبرنامه شما عضو هستند می باشد.

یکی از مشکلاتی که این روش تبلیغات دارد آزاد دهنده بودن آن است طوری که همانطور که در مقدمه نیز بیان شد خیلی از کاربران ارسال کننده این تبلیغات را در لیست سیاه خود قرار می دهند و در نتیجه زحمات شما بیهوده می شود. البته می توان از این روش به صورت هوشمندانه نیز استفاده نمود که نه تنها منجر به آزاد کاربران نمی شود بلکه با استقبال آن ها نیز مواجه می شود که در انتهای مقاله به آن اشاره ای خواهیم داشت.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بی شک این روش تبلیغات را باید به خوبی بشناسید. در اینجا ما قصد نداریم به شما شبکه اجتماعی معرفی کنیم زیرا خود شما به خوبی با آن ها آشنایی دارید. این شبکه ها بخش بسیار زیادی از زندگی مردم جامعه را به خود اختصاص داده اند و همواره رشد آن ها رو به فزونی است

از این رو یکی از موثرترین روش های بازاریابی می باشد به علاوه این که شبکه های اجتماعی می توانند شما را در بازاریابی و تبلیغات هدفمند بسیار یاری نمایند. عمدتا تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دو صورت انجام می شود در روش اول شما پیج خود را راه اندازی کرده و در آن به تبلیغات برای محصولات خود می پردازید.

در روش دوم شما می توانید از روش اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد مشهور مانند هنرمندان، ورزشکاران و … استفاده نمایید. از آنجایی که مردم آن ها را دوست دارند و مطالب آن ها را دنبال می کنند می توانید از این راه برای رساندن پیام های خود استفاده نمایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان که به آن غیر متداول هم می گویند نوعی از تبلیغات بنری است منتها با این تفاوت که این بنر و تبلیغ شبیه با مطالب میزبان است. درواقع سایت میزبان تبلیغات شما را در کنار دیگر مطالبش به صورت یکپارچه قرار می دهد از همین رو این تبلیغات باعث آزار بیننده نمی شود و از آن جایی که به نوعی با موضوع در حال جست و جوی کاربر نیز مرتبط می شود معمولا با استقبال نیز مواجه می شود.

تبه عنوان مثال شما یک شرکت تور های تفریحی دارید. حال اگر کسی در مورد مکان های تفریحی سوالاتی داشته باشید و در حال جست و جو باشد در بین مطالبی که یافته است با تبلیغ شما که فرضا تور فلان شهر می باشد مواجه می شود. در اینجا درصد اینکه کاربر آگهی شما را ببیند و با کلیک بر روی آن به سایت شما هدایت شود خیلی زیاد است.

تبلیغات اپلیکیشنی

این تبلیغات بر روی نرم افزارهایی که بر روی دیوایس های مختلف مانند کامپیوترهای شخصی و یا تلفن های همراه اجرا می شود اجرا می شود. البته همانطور که می دانید در سال های اخیر بازار تلفن های همراه رشد بسیار زیادی داشته و تقریبا بیشتر افراد جامعه حداقل یک تلفن هوشمند در کنار خود دارند و از طرف دیگر صاحبان شرکت های نرم افزاری و سازنده های برنامه برای تامین هزینه های خود از نمایش تبلیغات در برنامه های خود استقبال می کنند

از همین رو شما می توانید به راحتی در یکی از موثرترین مکان ها با تبلیغ برای کسب و کار خود بپردازید همچنین اگر کار شما به گونه ای است که خود دارای یک اپلیکیشن برای ارائه خدمات هستید و می خواهید برنامه خود را تبلیغ کنید، خود فروشگاه های نرم افزار که هم نمونه های خارجی آن ها وجود دارد و هم نمونه های داخلی، یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات شما می باشند.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

تبلیغات اسپانسری

اجازه بدهید این گونه تبلیغات را با یک مثال برای شما تعریف کنیم. شرکتی را در نظر بگیرید که در ازای تامین هزینه های تولید یک برنامه نام شرکتش را تبلیغ می کند. شاید شما تصر کنید که این روش در برنامه های تلویزیونی کاربرد دارد ولی چنین نیست و خیلی از برنامه های اینترنتی هم این روش کاربرد دارد.

تبلیغات نوتیفیکیشن

حتما تا به حال زیاد پیش آمده که در هنگام وب گردی موقع خروج یک پیام به شما نمایش داده شود و از شما پرسیده شود آیا مایل هستید محصولات جدید به شما اطلاع داده شود؟

پس از تایید در زمان حتی زمانی که در وب سایت های دیگر در حال گشت و گذار باشید پیام های شرکت به شما به صورت نوتیفیکیشن نمایش داده می شود.

تبلیغات ویدیویی

این گونه تبلیغات بیشتر در سرویس های اشتراک ویدئو قابل مشاهده است. شاید دیده باشید زمانی که صفحه ای را باز کرده اید و منتظر بارگذاری ویدئو مورد نظر خود هستید یک ویدئو دیگر به شما نمایش داده می شود و دکمه skip ads بعداز چند ثانیه برای شما فعال می شود.

تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ریمارکتینگ

این گونه تبلیغات بیشتر برای کسانی استفاده می شود که چند بار از سایت شما بازدید کرده اند و یا حتی محصولاتی را خریداری نموده اند. این گونه تبلیغات کاربرد زیادی در برند سازی دارند چراکه بارها برند و محصولات شما را برای افرادی خاص نمایش می دهند.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

تولید محتوا چیست؟

تا اینجا ما روش های زیادی را برای تبلیغات بیان کردیم که هرکدام از آن ها مزایا و معایب خود را دارند ولی همانطور که گفته شده می توان با در نظر گرفتن یک استراتژی هوشمندانه شما می توانید با کمترین هزینه بیشترین بهره را برده و به کسب و کار خود رونق بخشید.

اگر بخواهیم از رسانه آنلاین به صورت سنتی استفاده کنیم و از روش های قدیمی برای تبلیغاتمان بهره گیری نماییم چیزی به چز بلاک شدن نصیبمان نمی شود ولی شما می توانید با استفاده درست از همین ابزارات به بهترین نوع هم گره از کار خیلی مخاطبین باز نموده و هم در سدد رسیدن به اهداف خودتان باشید. اگر بخواهیم با یک مثال به بیان این موضوع بپردازیم باید از وب سایت های نقد و بررسی تلفن های همراه نام ببریم.

حتما برای خود شما پیش آمده که قبل از خرید یک تلفن همراه بارها و بارها این وب سایت ها را مشاهده کرده و نقد و بررسی های گوشی های مختلف را خوانده اید.

آیا می توانید تاثیر مطالب این وب سایت ها روی تصمیمتان را انکار کنید؟ اینجاست که به یک حرفی که شاید بارها در فضای مجازی شنیده اید می رسیم، اینکه محتوا پادشاه است.

شاید بد نباشد برگردید و سری به اولین تصویری که در این مقاله گذاشته ایم بزنید می بینید که بالای عبارت content یا همان محتوا یک تاج نیز گذاشته شده است که این تصویر دقیقا بیان گر همین مطلب است.

حال که به اهمیت این موضوع پی برده اید بیایید بیشتر با تولید محتوا آشنا شویم.

زمانی که شما در اینترنت درمورد واژه تولید محتوا جست و جو می کنید با دو گزینه مواجه می شود یک تبلیغات محتوا و دیگری بازاریابی محتوا، حتی زمانی که انواع روش های تبلیغاتی را نیز می خوانید یک گزینه دیگر نیز به گزینه های گفته شده اضافه می شود و آن هم تبلیغات نیتیو یا همسان است، اینجاست که ابهامات زیادی به وجود می آید و بهتر است که ابتدا کمی به بررسی این سه مورد بپردازیم

تبلیغات محتوایی چیست؟

همانگونه که از اسم آن پیداست، تبلیغات محتوایی به معنای قرار دادن محتوا در شکل های مختلف در مقابل مخاطب است. این استراتژی یک راهکار مناسب برای مطرح شدن محتوا و برند شما است که به موفقیت شما کمک می کند.

همواره راه های زیادی برای تبلیغات محتوا وجود دارد که به آن ها در قسمت های قبل اشاره شد مانند تبلیغات شبکه های اجتماعی و در تکمیل این بحث باید گفت که هر عملی که بتواند افراد بیشتری را متوجه محتوای شما کند تبلیغ محتوا نامیده می شود. تبلیغ محتوا درواقع بخش مهمی از بازاریابی محتوا محسوب می شود که باید مدت ها پیش از تولید و انتشار محتوا برای ان برنامه ریزی نمود.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

بازاریابی محتوا یا (Content marketing) چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که با تولید و به اشتراک گذاری محتوای سودمند باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی می شود. این محتوا می تواند شامل انواع مختلفی چون اخبار تحلیل، کتاب های الکترونیکی، مطالعه موردی، راهنما، سوالات و پاسخ ها، مقالات، ویدئوهای آموزشی و … باشد

که مطمئنا شما بارها و بارها از آن ها استفاده کرده اید و می توان گفت که همواره این محتوا برای خیلی از کاربران سودمند می باشد. به عنوان تعریفی بهتر می توان گفت که بازاریابی محتوا یکی از استراتژی های بازاریابی می باشد که بر تولید و انتشار محتوای سودمند، و مرتبط با اهداف برند ها متمرکز شده است.

می توان به جرات گفت که بحث هدفمندی تبلیغات در این نوع استراتژی به صورت 100 درصد عملی گشته و این عمل با هدف هدایت کاربران به سوی انجام اقدامات سود ده صورت می پذیرد.

حال که به تفاوت بین بازاریابی محتوا و تبلیغات محتوایی پی بردیم بهتر است اهدف کلی این سیستم را بیان کنیم:

 

آیا بازاریابی محتوایی همان تبلیغات همسان است؟

برخی افراد تبلیغات همسان را با بازاریابی محتوایی اشتباه می گیرند التبه ما سعی کردیم در بخش بررسی انوع روش های تبلیغات، تبلیغات همسان را به طور کامل با یک مثال بررسی نماییم ولی این موضوع را از آن جا مجددا توضیح می دهیم چراکه یکی از اشتباهات رایج بوده و باید اقرار کنم که خود حقیر هم در ابتدا فکر می کردم این دو نوع تبلیغ درواقع یکی هستند.

در تعریفی دیگر از تبلیغات همسان می توان گفت که این تبلیغات با ارائه تبلیغ همسان با پلتفرم سازنده آن موفق است. درواقع هنر اصلی در این نوع تبلیغات مشخص نبودن تفاوت بین محتوای اصلی و محتوای تبلیغاتی می باشد.

ویژگی های یک محتوا خوب چیست؟

خوب حال که ما به یک دانش کلی از مبحث تولید محتوا رسیده ایم بهتر است ببینیم که یک محتوای خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

خوب این بحث از دو منظر قابل بررسی است یکی جنبه اجتماعی و دیگری بحث فنی که مرتبط با موتورهای جست و جو می باشد.

ویژگی های یک محتوا خوب چیست؟
ویژگی های یک محتوا خوب چیست؟

در قسمت اول باید محتوایی که تولید می کنید محتوایی باشد که با راهنمایی های صحیح کاربران را به مسیر درست سوق دهد، در این بخش باید واقعیت ها را عنوان کرد همه موارد را درست بررسی نمود و در ارائه اطلاعات صادقانه عمل نمود تا اعتماد مخاطبین را جذب کنید. این عامل باعث می شود که سایت شما تبدیل به یک مرجع معتبر برای رفع سوالات خیلی ها در فضای مجازی شود. توجه داشته باشید که در هنگام تولید محتوا نباید مستقیما به تبلیغ یک موضوع پرداخت که این عمل باعث عدم اعتماد کاربران نسبت به مطالب شما می شود.

اگر بخواهیم از بعد فنی و کسب رتبه در موتورهای جست و جو به این نکته اشاره نماییم باید شما را با کلمه ای به اسم SEO آشنا نماییم.

SEO یا search engine optimization که معنی آن بهینه سازی موتور جست و جو می باشد.

از مهم ترین نکاتی که در این رابطه باید به آن توجه نمایید بحث کپی نبودن مطالب شما است. توجه داشته باشید که کپی کردن علاوه بر اینکه باعث کاهش رتبه شما می شود بلکه ممکن است تبعات قانونی نیز داشته باشد.

به طور خلاصه یک محتوای خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • عدم کپی بودن محتوای تولید شده
  • انتخاب عنوان مناسب برای محتوا
  • همراه بودن تصاویر مناسب برای محتوا
  • مختصر و مفید بودن مطالب تولید شده
  • انتشار مطالب در رسانه های مناسب
  • قرار دادن لینک ها مرتبط
  • جذاب بودن
  • توجه به نیاز ها کاربران در ارائه مطالب
  • توجه به بحث آموزش در ارائه مقالات
  • استفاده از تگ های مناسب
  • استفاده از کلمات کلید مناسب
به طور خلاصه یک محتوای خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
به طور خلاصه یک محتوای خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا قم هستید

سخن آخر

هر کسب و کاری برای ماندن در عرصه رقابت باید از استراتژی های مناسب و هوشمندانه استفاده نماید. در این مقاله ما انوع روش های تبلیغات را برای شما بیان کردیم ولی همانطور که اشاره شد این محتوا است که پادشاه است. چرا وقتی روش های بهتری هم هست از تبلیغات آزار دهنده برای معرفی خودمان استفاده نماییم.

خیلی ساده می توان حدس زد که خیلی از تبلیغات را افراد دوست نداشته و به راحتی با امکاناتی که نرم افزارهای مختلف قرار داده شده می توان آن ها را از صف نمایش حذف نمود. در جایی از بحث ایمیل مارکتینگ به رفتن در لیست سیاه اشاره نمودیم و گفتیم که در صورت استفاده هوشمندانه می توان کاری کرد که کاربر مورد نظر ما را در لیست سیاه خود قرار ندهد. حال آن روش هوشمندانه همین است.

سخن آخر
سخن آخر

شما می توانید در ایمیل یک کاربر یک عکس و تبلیغ کلیشه ای بگذارید و به سرعت بلاک شوید یا این که یک محتوای کاربردی بفرستید و کاربر را به سمت خود جذب نمایید.

شما می توانید با تولید محتوای کاربردی رتبه بازدید سایت خود را در سطر قرار دهید و همچنین در فضای مجازی از یک اعتبار برخوردار شوید و سایت یا فروشگاه تان تبدیل به یک مرجع بسیار مهم برای انتخاب و خرید خیلی از کالاها تبدیل شود.

در هر حال این موضوع به وقت و بهایی که شما برای آن می گذارید بستگی دارد. سایت ها و فروشگاه های زیادی را می توانید مشاهده نمایید که همه و همه با تولید محتوای مناسب توانسته اند به موفقیت برسند و شاید خود شما هم از مشتریانشان باشید، پس از این موضوع به سادگی نگذرید و این جمله را همواره با خود تکرار کیند “محتوا پادشاه است”.

از اینکه تا پایان مقاله تولید محتوا قم ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید