تولید محتوا خودرو

تولید محتوا خودرو

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تولید محتوا خودرو بپردازیم.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا خودرو هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

در دنیای امروز اینترنت باعث ایجاد تغییر و تحوالات اساسی در زندگی مردم شده است. شاید تا چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی کرد که بتواند با یک تلفن همراه به پرداخت قبوض، خرید های اینترنتی و یا حتی حضور در کلاس های دانشگاه بپردازد.

تولید محتوا خودرو
تولید محتوا خودرو

ولی واقعیت همین است، اینترنت باعث به وجود آمدن تغییرات زیادی در روش های تجارت، کسب و کارها، روش های تدریس، روش های علم آموزی و به طور کل زندگی مردم شده است. چه بخواهیم چه نخواهیم ماشین زمان همواره ما را به جلو برده و بشر هیچ چاره ای جز پذیرفتن این تغییرات ندارد.

البته روی صحبت ما بیشتر شرکت ها، کمپانی ها و به طور کل فضای کسب و کار و تجارت می باشد. اگر در این بین افرادی باشند که بخواهند در برابر این تغییرات در روش های کسب و کار خود تغییر ایجاد نکنند مطمئنا با شکست مواجه می شوند، کما اینکه طی چند سال اخیر شاهد نابودی کمپانی های بزرگی بوده ایم که در این راه دیر جنبیدند.

فراگیر شدن اینترنت از یک طرف هم باعث آسان تر شدن زندگی مردم شده است و از طرف دیگر باعث سخت تر شدن فضای رقابت میان خیلی از شرکت ها و کمپانی های بزرگ گشته است.

در این بین اگر شما خود دارای یک کسب و کار باشید و یا در فکر ایجاد کسب و کار نو برای خود باشید باید بدانید که رقابت در این عرصه کاری بسیار سخت بوده و کوچکترین غفلت و کوتاهی موجبات شکست شما را فراهم می آورد. هرچند که در این مقاله قصد داریم به مقوله تولید محتوا در زمینه خودرو بپردازیم

اما لازم می دانیم که حداقل ذهن خواننده را پایه ای ترین مسائل و اصطلاحات تخصصی حوزه کسب و کارهای نوین آشنا کنیم. درواقع هدف در این مقاله ارائه راهکار های مناسب برای ایجاد و یا افزایش بهره وری کسب و کار برای افرادی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار نوپا را دارند و یا افرادی که به دنبال افزایش بهره و راندمان کسب و کار فعلی خود می باشند.

فرض کنید که شما قرار است یک فروشگاه اینترنتی راه بیاندازید، با یک جست و جوی ساده شما می توانید خیلی از فروشگاه ها را در اینترنت ببینید که بسیاری از آن ها هم توانستند به موفقیت و سودهی بالایی برسند، ولی راز این موفقیت در چیست؟ آیا صرفا می توان با راه اندازی یک وب سایت به این مهم دست یافت؟

آیا تا کنون وب سایت هایی را دیده اید که فقط به شما اطلاع رسانی می کنند؟ به عنوان مثال می توان از وب سایت های نقد و بررسی تلفن های همراه نام برد، یک وب سایتی که نقد و بررسی بسیاری از تلفن های همراه را در بانک اطلاعاتی خود قرار داده و به صورت رایگان به شما خدمات عرضه می نماید.

آیا به نظر شما معقول است کسی بیاید وقت و عمر خود را بدون هیچ سودی صرف این کار کند؟ شاید برای خود شما پیش آمده باشد که قصد خرید یک تلفن همراه را داشته باشید، بی شک برای یافتن مناسب ترین تلفن همراه در بازار سری به این وب سایت هم زده اید

آیا تا به حال به تاثیری که مطالب و محتوای ارائه شده توسط این سایت ها بر روی تصمیم خود دقت کرده اید؟ اگر بخواهیم به سال ها قبل برگردیم می بینیم که خیلی از کمپانی ها برای معرفی محصولات خود صرفا از تبلیغات استفاده می نمودند.

تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، پوستر ها، بنرها و یا حتی در فضای مجازی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات بنری و … ما نمی خواهیم تاثیر آن ها را انکار کنیم ولی آیا تا به حال خود شما از این تبلیغات به ستوه نیامده اید؟ آیا از نرم افزارهای ضد تبلیغات یا Anti Spam و یا نرم افزارهای black list استفاده نکرده اید،

آیا تا به حال به اپراتور تلفن همراه خود برای قطع پیام های تبلیغاتی مراجعه نکرده اید؟ یا اصلا شما چقدر به تبلیغات شهری و بنرها و پوسترها توجه می نمایید؟ به نظر شما تا کنون چند برند و کمپانی نوپا توانسته اند از این روش به محبوبیت برسند و بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند؟ یا اصلا بهتر است به خودتان نگاهی بیاندازید،

اگر تا به حال اقدام به خرید از فروشگاه های اینترنتی و مجازی کرده اید چگونه جذب آن فروشگاه شده اید؟ حال که از معایب روش های سنتی تبلیغات آگاه شدید بهتر است شما را با موضوع تولید محتوا آشنا کنیم که یکی از بهترین روش های بازاریابی و جذب مشتری می باشد.

همانطور که پیش تر گفتیم شاید خود شما قبل از خرید یک محصولی مانند تلفن همراه بارها و بارها نام آن را در اینترنت جست و جو کرده باشید و در نهایت با اطلاعات بدست آمده اقدام به خرید آن محصول کرده باشید.

به عکسی که در ادامه مطالب برای شما قرار داده ایم دقت کنید، می بینید که بالای عبارت content یک تاج قرار دارد، اگر کمی در مورد محتوا و یا تولید محتوا در اینترنت جست و جو کنید حتما به این جمله معروف که می گوید “محتوا پادشاه است” بر می خورید. می دانید این جمله از کیست؟

این جمله از یکی از موفق ترین مدیران دنیا، بیل گیس است که در سال ۱۹۹۶ در وبلاگ شخصی اش نوشت. این مطلب خود گواه درستی و صحت مطالبی که تا به حال عنوان کرده ایم می باشد شما می توانید به راحتی ببینید که بیشتر کمپانی های بزرگ و یا حتی کمپانی ها نوپا، همه و همه این جمله را شعار کاری خویش قرار داده اند و دلیل موفقیت آن ها هم همین است.

این تولید محتوا می تواند در هر زمینه ای باشد، از تولید محتوا در زمینه مد و پوشاک گرفته تا تولید محتوا در زمینه خودرو ، حتی افرادی قصد خرید از فضای مجازی را هم ندارند باز هم برای کسب اطلاعات به این وب سایت ها مراجعه می کنند.

به عنوان آخرین نکته در مورد تولید محتوا باید عنوان کنیم این مقوله مقوله ای نیست که تازه به وجود آمده باشد و خود از قدمت زیادی برخوردار است که در ادامه به آن می پردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به طور کل در این مقاله سعی ما بر این است که به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟
  • بازاریابی محتوا یا content marketing چیست؟
  • تبلیغات محتوایی چیست؟
  • اهمیت بازاریابی محتوا در چیست؟
  • چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟
  • نکاتی که در تولید محتوا در زمینه خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

[/stextbox]

 

 

تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟

اجازه دهید تا پاسخ شما را با یک سوال بدهیم! آیا شما مخاطب می خواهید یا نه؟ اگر فکر کنید که می توانید با ارسال پیام های بی محتوا و آزاد دهنده برای کسب و کارتان مشتری جذب نمایید سخت در اشتباهید.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خیلی اوقات هدف خیلی از افراد از وب گردی فقط کسب اطلاعات است، ولی زمانی که دانش همین افراد در مورد یک موضوعی بالا می رود خود به خود نیاز نیز ایجاد می شود که نتیجه آن سود دهی برای شما می باشد، تازه این یک طرف قضیه است

تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟
تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟

شما تصور کنید زمانی که افراد جذب منابع و محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید می شوند و آن ها را بین دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک می گذارند چه می شود؟ آیا به نظر شما این فرصت بدست آمده را می توان نادیده گرفت؟

علاوه بر این ها موضوع دیگری که پیش می آید بحث دیده شدن سایت شما است، در واقع اگر سایت فروشگاهی شما دارای محتوا نباشد و از قوانین SEO یا بهینه سازی موتور جست و جو پیروی نکرده باشد، هر قدر هم که خدمات شما ارزنده و مفید باشد موتور جست و جو در هنگام نمایش نتایج برای افراد دیگر سایت شما را در رتبه های پایین تر نمایش می دهد و شانس شما برای دیده شدن و فروش کاهش می یابد.

 

یا بهتر طوری دیگر بیان کنیم موتور جست و جو که نمی تواند بفهمد شما خدماتتان را به چه کیفیتی ارائه می کنید، موتور جست و جو فقط می تواند با توجه به محتوایی که شما در وب سایتتان قرار می دهید کاربران را به سمت شما هدایت کند.

در هر صورت این هنر شماست که با ارائه مطالب جذاب و ارزشمند خود کاری کنید که کاربر تمایلی به ترک سایت شما نداشته باشد که البته رعایت مسائلی نگارشی و بحث بهینه سازی موتور جست و جو را نباید در این بین از یاد برد.

در بحث تولید محتوا ممکن است با دو کلمه بازاریابی محتوا و تبلیغات محتوایی برخورد کنید یکی تبلیغات محتوایی و دیگری بازاریابی محتوا که در ادامه به بررسی این دو مورد می پردازیم.

بازاریابی محتوا یا content marketing چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که با تولید و به اشتراک گذاشتن محتوا به حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید می پردازد. این محتوا می تواند در انوع ویدئویی، اخبار، نقد و بررسی، کتاب های الکترونیکی، مقالات، اینفوگرافی، مطالعه موردی، تصاویر و … تولید و به اشتراک گذاشته شود.

در واقع یکی از اهداف اصلی بازاریابی محتوا تولید و توزیع محتوای سودمند و مرتبط با نیاز مردم در راستای اهداف برند ها می باشد. بازاریابی محتوا همواره به دنبال جذب مشتریانی است که به وضوح تعریف شده اند و اینجاست که یکی از تفاوت های اصلی بازاریابی محتوا با سایر روش های تبلیغات مشخص می گردد

در واقع در تبلیغات این شما هستید که به سمت مشتری می روید ولی در رویکرد بازاریابی محتوا این خود مشتریان هستند که بر اساس نیاز خود به سمت شما هدایت می شوند و اگر شما در این خوزه به درستی عمل نمایید خواهید دید که خیلی از مشتریان همواره منتظر دریافت محتوای جدید شما می باشند.

بازاریابی محتوا یا content marketing چیست؟
بازاریابی محتوا یا content marketing چیست؟

تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی همانطور که از نام آن پیداست به معنای قرار دادن محتوا در قالب های مختلف در مقابل دید کاربر است. این استراتژی به مطرح شدن محتوا و برند شما کمک فراوانی می کند. از جمله روش های این گونه تبلیغات می توان به تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، سئو و … نام برد که همه این روش ها را تبلیغ محتوا می نامند. درواقع تبلیغ محتوا بخشی از بازاریابی محتوا محسوب می شود و باید در هنگام پیاده سازی استراتژی نقشه اساسی برای توزیع و انتشار این محتوا کشید.

اینجاست که یکی از تفاوت های اصلی بازاریابی محتوا با تبلیغات محتوایی مشخص می شود درواقع سیاستی که همواره در بازاریابی محتوا دنبال می شود تولید محتوا جهت ایجاد ترافیک بیشتر و جذب مخاطب برای وب سایت شرکت و برند شما است و باید گفت که این محتوا در هیچ سایت دیگری جایی ندارد، حتی می توان گفت که قوانینی نیز وجود دارند که می توانند در صورت کپی برداری از مالک محتوا حمایت کنند

تبلیغات محتوایی چیست؟
تبلیغات محتوایی چیست؟

جالب است بدانید که یکی از قوانین سئو نیز در همین رابطه است و طبق این قانون اگر مطالب شما کپی تشخیص داده شوند از رتبه سایت شما کاسته می شود. در مقابل زمانی که بحث طبلیغات محتوایی مطرح می شود باید به کلمه اول که تبلیغات می باشد

توجه کنید، اگر کمی در مورد تبلیغات جست و جو کنید می بینید که درواقع میزبان تبلیغات، سایت ها و رسانه هایی به غیر از سایت خود برند شما است و آن رسانه ها در ازای این تبلیغات از شما مبالغی را نیز دریافت می کنند. حال که متوجه این مورد شدیم بهتر است که راه خودمان را مشخص کنیم در این مقاله ما قصد داریم به بحث بازاریابی محتوا و تولید محتوا در زمینه خودرو بپردازیم بپردازیم

اهمیت بازاریابی محتوا در چیست؟

اهمیت بازاریابی محتوا در چیست؟
اهمیت بازاریابی محتوا در چیست؟

افزایش آگاهی و وفاداری مخاطبین

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ایم زمانی که فردی قرار است یک محصولی را خریداری کند قبل از آن در فضای مجازی به دنبال اطلاعات در مورد آن محصول می گردد، درواقع بهتر است بگوییم شرط اصلی خرید آگاهی کامل است، از همین رو اگر شما بتوانید با محتوایی که تولید می کنید مانند یک دوست و راهنما کاربر را در انتخاب بهترین گزینه برای خرید راهنمایی کنید

ناخودآگاه افراد زیادی به سمت شما جذب می شوند و این باعث می شود که مخاطبین برای انتخاب کالاهای مورد نیاز همواره از شما یاری بجویند. پس نکته ای که در این بین حائز اهمیت می باشد کیفیت محتوایی است که از سوی شما به اشتراک گذاشته می شود

افزایش آگاهی و وفاداری مخاطبین
افزایش آگاهی و وفاداری مخاطبین

در واقع اگر بخواهیم خودمانی بگوییم باید در این مورد دلی کار کنید، درواقع شخصا برای خود من هم پیش آمده که اطلاعات یک محصول را از سایت های نقد و بررسی خوانده ام ولی وقتی آن محصول را خریداری نموده ام متوجه تفاوت اساسی در نقد و بررسی و آنچه که خریداری کرده ام شده ام، لذا باید در تولید محتوا همواره سعی کنید تا کور کورانه اقدام به کپی برداری از سایت های دیگر ننمایید.

افزایش میزان فروش

گواه این ادعای ما آمارهایی است که از سایت های دیگر دریافت کرده ایم، این آمارها نشان می دهند که بیشترین مشتریان یک فروشگاه کسانی بوده اند که پس از مشاهده محتوا اقدام به خرید نموده اند. پس به راحتی می توان متوجه تاثیر گذاری تولید محتوا بر فروش شرکت ها شد

ولی نکته ای که لازم است به آن تاکید کنیم کیفیت و صحت محتوای تولیدی می باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود. جالب است بدانید تجربیات اغلب مردم از خرید های حضوری باعث شده که آن ها خرید های اینترنتی را به خرید های حضوری ترجیح دهند و به گفته خیلی ها خدماتی که می توانند از خدمات و اطلاعاتی که از خرید های اینترنتی دریافت می کنند همواره بهتر از خرید های حضوری بوده است، از همین رو در حال حاضر بیشتر برند ها نیز به فروش اینترنتی روی آورده اند.

افزایش میزان فروش
افزایش میزان فروش

تاثیر در سئو و افزایش ترافیک سایت

سئو یا بهینه سازی موتور جست و جو به مجموعه روش هایی گفته می شود که سبب بهتر دیده شدن سایت ها خواهد شد. ذکر این نکته لازم و ضروری است معمولا افراد در هنگام جست و جوهای خود به نتایجی که در صفحه اول نمایش داده می شود بسنده کرده و معمولا افراد کمی هستند که در این بین سراغ صفحات دیگر می روند

جالب است بدانید که در این بین افراد معمولا سراغ دو یا سه نتیجه اولی که نمایش داده می شود رفته و سراغ پایین صفحه هم نمی روند! پس این بسیار مهم است که سایت شما هنگام نمایش در کجا قرار می گیرد. لازمه رسیدن به رتبه اول در موتورهای جست و جو ایجاد محتوای با کیفیت و مناسب و رعایت تمامی قوانین سئو در نگارش محتوا است.

تاثیر در سئو و افزایش ترافیک سایت
تاثیر در سئو و افزایش ترافیک سایت

هزینه کمتر، راندمان بالاتر در مقایسه با تبلیغات

همانطور که در بحث تبلیغات محتوایی نیز اشاره کردیم به طور کل میزبان تبلیغات سایت ها و رسانه هایی به جز رسانه و سایت خود شما هستند یا بهتر است بگوییم که معمولا شما تبلیغات برند خودتان را در وب سایت خودتان نمی کنید و معمولا لوگو و بنر آن را اختیار رسانه های دیگر قرار می دهید تا آن ها با قرار دادن آن در رسانه خود برای شما تبلیغات کنند. بدیهی است که برای این کار شما باید هزینه ای را نیز به سایت های میزبان بپردازید

حال اگر شما معایبی که تبلیغات دارد که پیش تر نیز به آن ها اشاره کرده ایم را در کنار هزینه ای که می کنید قرار دهید و آن را با مزایای تولید محتوا مقایسه کنید، می بینید که بهره ای که از تولید محتوا نسیب شما می شود به مراتب بیشتر از تبلیغات است.

باعث افزایش شهرت شما می شود

بسیاری از سایت ها هستند که با اینکه هیچ برند و محصولی ندارند ولی به واسطه محتوایی که تولید می کنند به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافته اند، التبه این به این معنی نیست که سودی از محتوای تولیدی شان دریافت نمی کنند، در واقع نمی توان تاثیری که آنان روی بازار می گذارند را انکار نمود.

این را به خاطر داشته باشید که معمولا افراد تمایلی برای به اشتراک گذاشتن یک تبلیغ ندارند ولی در صورتی که محتوای تولیدی شما کاربردی و جذاب باشد مطمئنا  به سرعت فراگیر شده و باعث افزایش شهرت، محبوبیت و اعتبار شما خواهد شد.

باعث افزایش شهرت شما می شود
باعث افزایش شهرت شما می شود

چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

ما تا بدین جا سعی کردیم تا شما را با اهمیت بازاریابی محتوا و اصطلاحات مرسوم در حوزه کسب و کار و بازاریابی محتوا آشنا نماییم. حال که ما به اهمیت بازاریابی محتوا پی بردیم نوبت آن رسیده که به خود مقوله تولید محتوا بپردازیم و از آنجایی که موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا در زمینه خودرو می باشد، سعی می کنیم مثال هایی که می زنیم بیشتر در مورد خودرو باشد، البته باید در نظر داشت که درست است که موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا در زمینه خودرو می باشد ولی مواردی که ما در این مقاله به آن ها می پردازیم در همه زمینه ها یا درواقع تولید محتوا در هر زمینه ای کاربرد دارد.

چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟
چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

مواردی که در ادامه قرار است به آن ها بپردازیم راه های تولید محتوا، ویژگی های یک محتوای خوب و همچنین روش تولید محتوا در زمینه خودرو می باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی روش های تولید محتوا را بررسی کنیم باید بگوییم روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد و لزوما تولید محتوا به تولید متن محدود نمی شود، خیلی از شرکت ها برای تولید محتوا از ویدئوهای آموزشی یا ویدئوهای نقد و بررسی یک محصول استفاده می نمایند

همچنین از جمله روش های دیگر می توان به تولید تصاویر، ساخت کتاب های الکترونیک و … اشاره نمود که در صورت لزوم هر یک را در جای خودش بررسی می نماییم. اما همانطور که می بینید بیشترین مورد که در تولید محتوا به چشم می خورد همان قالب های نوشتاری است. از همین رو سعی ما بیشتر بر این است که در کنار پرداختن به روش های دیگر روش نگارش متون را در اولویت قرار دهیم و بیشتر به این مبحث بپردازیم.

ایده پردازی

اولین مسئله ای که هنگام تولید محتوا باید به آن توجه کنید داشتن یک ایده است. شما اول باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کنید و بعد بر اساس آن شروع به ایده پردازی و یک موضوع جدید کنید. برای بهتر عمل کردن می توانید در هنگام ایده پردازی یک دفتر در کنار خود داشته باشید و انواع موضوعاتی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بیاورید. به عنوان مثال می توانیم صنعت خودرو را انتخاب نماییم که به موضوع مقاله ما نیز نزدیک می باشد.

ایده پردازی
ایده پردازی

کلمات کلیدی

حال که موضوع مورد نظر خود را انخاب نمودیم نوبت به تهیه یک لیستی از کلمات کلیدی می باشد. یادتان باشد که انتخاب کلمات کلیدی مناسب فقط برای کمک به طرح مقاله و محتوا نمی باشد بلکه پشت این قضیه یک دلیل فنی است، درواقع یکی از دلایلی که شما به تولید محتوا می پردازید به کار بردن کلمات کلیدی است که اغلب کاربران در طول روز بارها و بارها به آن ها نیاز پیدا می کنند و آن ها را در موتورهای جست و جو، جست و جو می کنند.

لازم به ذکر است شما می توانید از ابزاراتی که در این راستا وجود دارند استفاده نمایید و کلماتی که بیشترین جست و جو را دارند بیابید و پس از لیست کردن آن ها بر روی آن ها برنامه ریزی کنید. همچنین ابزارات دیگری نیز وجود دارند که با توجه به کلمات کلیدی که شما به آن ها می دهید برای شما یک سری عبارات را تولید می کنند، استفاده از این ابزارات نیز می تواند مفید باشد.

 

نوشتن عناوین مهم و جذاب

متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در نوشتن محتوا می کنند، دست کم گرفتن عنوان برای مطالب خود می باشد و یا با تعیین عنوان های خیلی کلی کاری می کنند که محتوای تولیدی شان دیده نشود.

یادتان باشد استفاده از عناوین خیلی کلی علاوه بر اینکه تکراری است، شاید در موتور های جست و جو هم مورد توجه قرار نگیرد و علاوه بر این موضوع این مطلب را یادتان باشد که خیلی از کاربران هنگام خواندن محتوای سایت بیشتر به عناوین توجه می کنند

و اگر شما برای مطالب با ارزشی که می نویسید عنوان درستی انتخاب نکنید عملا مطالب شما هم خوانده نمی شود. عنوان مهمترین بخش محتوا است و شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی و یا عبارت های مهم به طور هوشمندانه ای کاربران را جذب محتوای خود کنید. پس در هنگام تولید محتوا این موضوع را مد نظر خود قرار دهید.

نوشتن عناوین مهم و جذاب
نوشتن عناوین مهم و جذاب

در کل شما توجه داشته باشید که چه عناوینی همواره کاربران را به خود جذب می کند اگر بخواهیم برای تولید محتوا در زمینه خودرو مثال بزنیم با توجه به نوسان قیمت ها در کشورمان و عنوان هایی در رابطه با افزایش یا کاهش قیمت خودرو همواره کابران را به خود جذب می کند

فردی را در نظر بگیرید که جدیدا یک خودرو پراید خریده است، چه چیزی می تواند بیشتر از افزایش قیمت پراید برایش جذاب باشد؟ یا بالعکس فردی که قرار است یک خودرو خریداری کند چه چیزی مهم تر از کاهش قیمت خودرو؟ در کل باید توجه کنید که عناوینی که انتخاب می کنید هم نیاز اکثر کاربران باشد هم جذاب!

 

چک کردن محتوای وب سایت های رقیب

به خاطر داشته باشید قبل از اینکه به تولید محتوا بپردازید سری به سایر وب سایت های رقیب نیز بزنید، آن ها را خوب بررسی کنید، ببینید چه کم و کاستی هایی دارند، آن ها را رفع کنید و از ضعف محتوای سایت های دیگر در راستای ارائه یک مقاله خوب برای سایت خودتان استفاده کنید.

چک کردن محتوای وب سایت های رقیب
چک کردن محتوای وب سایت های رقیب

ضمنا اگر در مورد موضوع مورد نظر خود مطلب درستی پیدا نکردید، این می تواند خبر خوبی برای شما باشد، چراکه این شما هستید که می توانید با انجام مطالعات لازم، تحقیقات از وب سایت های خارجی و انجام مواردی از این دست بهترین مقاله و محتوا را تولید و در اختیار مخاطبین خود قرار دهید، یادتان باشد که همیشه به دنبال چنین فرصتهایی باشید چراکه این یک موقعیت مناسب برای مطرح شدن وب سایت شما می باشد.

نیاز کاربران را در هنگام تولید محتوا مد نظر قرار دهید

این نکته بسیار مهم است، یادتان باشد هدف شما هر چه که باشد، چه تولید محتوا برای جذب مشتری و چه تولید محتوا برای جذب مخاطب و کسب شهرت و اعتبار، اولویت اصلی نیاز مشتریان و مخاطبین شما است. سعی کنید محتوایی که تولید می کنید در راستای پاسخ به مسائل و نیاز های کاربران باشد، سعی کنید تمام ویژگی هایی را که به دنبال آن ها هستند را مورد پوشش قرار دهید.

معمولا کاربران وقت زیادی را در فضای مجازی صرف یافتن محتوای با کیفیت و مناسب نیاز خود می کنند پس اگر شما بتوانید به سرعت به نیاز آن ها پاسخ درست بدهید می توانید به یک منبع معتبر برای کاربران خود تبدیل شوید.

نیاز کاربران را در هنگام تولید محتوا مد نظر قرار دهید
نیاز کاربران را در هنگام تولید محتوا مد نظر قرار دهید

برای تولید محتوا در زمینه خودرو مهم ترین نیاز کاربران را در نظر بگیرید، معمولا این نیاز ها می تواند اطلاعات فنی مانند قدرت موتور، نوع گیربوکس و دنده ها باشد یا شرایط نگهداری مانند نوع سوخت مصرفی، نوع روغن و هزینه تعمیرات و همچنین اطلاع از قیمت خودرو و نوسانات بازار باشد که همه این اطلاعات به طور معمول نیاز اکثر کاربران می باشد.

با موضوع اصلی سطحی برخورد نکنید

یکی از مشکلاتی که در اکثر مقالات وجود دارد تیتر وار بودن و بدون جزئیات بودن مطالب است. یادتان باشد درست است که انتخاب عنوان خیلی مهم است و موتورهای جست و جو و یا حتی نگاه اولیه کاربران را به سرعت به سمت محتوای شما جلب می کند

اما زمانی را تصور کنید که کاربر با عنوان های خوب ولی بدون جزئیات برسد و نتواند پاسخ سوال خود را بیابد، اینجاست که ضربه بزرگی به اعتبار شما وارد می شود، بنده شخصا چنین سایت هایی را بلاک می کنم تا در جست و جوهای بعدی نمایش داده نشوند. از همین رو سعی کنید تمام اطلاعات و مسائل و جزئیات را بیان نموده تا با این کار باعث تمایز محتوای تولید و وب سایت خود با سایر رقبا شوید.

با موضوع اصلی سطحی برخورد نکنید
با موضوع اصلی سطحی برخورد نکنید

پرداختن به موضوع مورد نظر در چند مقاله

در برخی از مواقع شما ممکن است با موضوعاتی مواجه شوید که دارای چند وجه برای توضیح دادن می باشند. در این مواقع بهتر است شما روش ها و ایده ها را در چند مقاله ارائه دهید، البته به یاد داشته باشید که ایده ها و راهکارهایی که در هر مقاله ارائه می دهید دارای جنبه های مختلف باشند و مطالب دنباله هم نباشند.

تکنیک خوانده شدن مقاله

یکی از روش های جذب مخاطب مخلف بقیه مطلب نوشتن است، به عنوان مثال در جایی که می بینید همه سایت ها از مزایای فلان روغن نوشته اند، شما بیایید معایب آن را مورد بررسی قرار دهید. این مورد می تواند در نقد و بررسی خودرو ها مورد توجه قرار بگیرد.

یک لیست کامل از محتوای تولید شده خود داشته باشید

شما می توانید یک لیست کامل از مقالات و محتوای تولیدی خود تهیه کنید، می توانید آن را به صورت فهرست وار در سایت خودتان قرار دهید یا می توانید آن را به صورت هوشمندانه در سایر محتوای داخل سایتتان لینک دهید،

شاید این موضوع را در خیلی از سایت های دیگر دیده باشید که در بین مقاله یا پایان آن نوشته باشد “ممکن است این مقاله نیز برای شما مفید باشد” در اینجا نکته ای که باید رعایت کنید استفاده هوشمندانه از این فهرست است، درواقع مقالات را به صورت بی ربط به یک دیگر لینک نکنید و سعی کنید که کم کم کاربر را به سمت مقالات دیگر هدایت کنید.

تولید مقالات آموزشی

ما در این مقاله سعی کردیم که بارها و بارها این بر این موضوع تاکید کنیم. به یاد داشته باشید خیلی از مخاطبین در لحظه اول شاید اصلا قصد خرید هیچ محصولی را نداشته باشند ولی اگر شما به درستی عمل کنید قطعا در آینده آن ها برای شما سود آوری زیادی خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که بیشتر افراد در اینترنت در جست و جوی یک “چرا” و یا “چگونه” و یا “آموزش …” هستند، یکی از راه های جذب مخاطب تولید محتوای آموزشی است، هنر شما این است که به این سوالات پاسخ دهید.

همچنین موردی که جدیدا خیلی دیده شده این است که مدیران خیلی از وب سایت ها بخشی از تولید محتوا را به مخاطبین خود واگذار می نمایند. شاید با این جمله در معرفی یک محصول برخورد کرده باشید، “اولین نقد و بررسی را شما بنویسید” یا “تجربه کاری خودتان را در استفاده از این محصول بنویسید” و یا کلا می توانید به صورت رسمی تر به این کار بپردازید طوری که این افراد در آینده در رزومه های کاری خود نام شرکت شما را نیز بیاورند که این خود به برند سازی کمک فراوانی می کند.

سئو

زمانی که کار نوشتن یک مقاله به پایان می رسد نوبت نگارش مقاله بر اساس قوانین سئو است. در اینجا شما باید استفاده از عنوان ها، کلمات کلیدی و محتوای خود را منطبق آخرین قوانین نگارشی سئو باز نویسی کنید تا محتوای تولیدی شما هرچه بیشتر در اینترنت دیده شود.

اگر یادتان باشد پیش از این نیز گفته بودیم معمولا افراد در اینترنت هنگامی که با نتایج جست و جوی شان رو به رو می شوند به همان چند نتیجه اول بسنده می کنند و اگر در آن ها مطلب مورد نظر خود را نیافتند عنوان جست و جوی خود را عوض می کنند، پس به یاد داشته باشید با یک سهل انگاری کوچک زحمات خود را تلف نکنید.

نکات نگارشی را رعایت کنید

یکی از نکات مهم در هنگام تولید محتوا رعایت نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح علائمی مانند ویرگول، نقطه و کاما علاوه بر اینکه به زیبایی نوشته های شما کمک می کند باعث می شود تا خواننده بهتر بتواند مطلب را درک کند و در هنگام خواندن دچار کج فهمی مطلب نشود.

مطالب کوتاه ننویسید

طول یک محتوای نوشتاری استاندارد برای وب سایت بین 2 تا 3 هزاز کلمه است. به یاد داشته باشید که مطالب شما حداقل باید 500 کلمه باشد در غیر این صورت موتورهای جست و جو ممکن است وب سایت شما را یک بلاگ تشخیص ندهند و این می تواند موجب کاهش رتبه شما شود. در مورد حداکثر کلمات نکته خاصی وجود ندارد ولی بهتر است اگر مطالب شما از 4 یا 5 هزار کلمه بیشتر است آن را به دو مقاله تقسیم کنید.

به متا تگ ها توجه کنید

متا تگ چیست؟ در هنگام کد نویسی زبان HTML در بالاترین قسمت متا تگ ها را می نویسند، این متا تگ ها هنگام بارگذاری صفحه به کاربران نمایش داده نمی شود ولی دارای اطلاعاتی هستند که موتورهای جست و جو از آن استفاده می کنند، این اطلاعات می تواند اطلاعاتی موضوع وب سایت، نویسنده و … باشد درواقع این تگ ها از دو بخش نام و مقدا تشکیل شده اند که می توان در آن اطلاعات زیادی را قرار داد. توجه کنید که اگر متا تگ های شما ارتباطی با محتوای شما نداشته باشند رتبه شما در موتور ها جست و جو کاهش می یابد.

یکی دیگر از کاربرد های متا تگ ها در بخش توضیحات می باشد درواقع این متا تگ ها علاوه بر عنوان در بخش توضیحات نیز کاربرد دارند. شاید وقتی نتایج جست و جوی یک موضوع را مشاهده می کنید در زیر عنوان سایت یک سری توضیحات نیز نوشته شده، این دقیقا همان متا تگ توضیحات می باشد به یاد داشته باشید متا تگ توضیحات در مطالبی که طول آن ها کمتر از 500 کلمه است الزامی است، ولی در صورتی که مقاله شما بیشار از 500 کلمه است شاید الزامی به استفاده از متا تگ توضیحات نباشد.

 

از کلمات کلیدی به درستی استفاده نمایید

استفاده نادرست از کلمات کلیدی می تواند ضربه سنگی را به رتبه سایت شما وارد کند، متاسفانه برخی افراد فکر می کنند که هرچه از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند شانس نشان دادن مقاله آن ها بیشتر خواهد بود، ولی باید گفت که دیگر این روش ها قدیمی شده و دیگر موتورها جست و جو گول این روش ها را نمی خورند. به طور استاندارد متوسط استاندارد استفاده از کلمات کلیدی، هر کلمه در ازای 3 درصد کل کلمات در مقاله می باشد.

از کلمات کلیدی به درستی استفاده نمایید
از کلمات کلیدی به درستی استفاده نمایید

استفاده از شکل ها، نمودارها و جداول فراموش نشود

شاید خود شما هم با مقالاتی که کلا به صورت نوشتاری بوده برخورد کرده باشید معمولا مقالات خشک و بدون تصاویر باعث خسته شدن کاربران می شود و درصد اینکه مطلب شما خوانده شود خیلی کم می شود. سعی کنید در هنگام نوشتن مقاله برای هر قسمت از عناوین جداگانه استفاده نمایید و از تصاویر استفاده نمایید تا کاربران بیشتر به جذب مطالب شما شوند.

سایت خود را Responsive طراحی کنید

responsive به معنای پاسخ گرا می باشد، این مبحث یکی موارد مهم در طراحی وب سایت ها می باشد، به این معنا که سایت شما در تمام دیوایس ها به صورت درست نمایش داده شود. همانطور که می دانید اندازه تصویر در یک کامپیوتر شخصی با یک تبلت و یا یک تلفن همراه بسیار تفاوت دارد.

توجه داشته باشید امروزه استفاده از تلفن همراه به مراتب بیشتر از کامپیوتر های شخصی رواج یافته است و بسیاری از کاربران تمایل دارند برای گشت و گذار در وب از تلفن همراهشان استفاده کنند، حال اگر این محتوای تولیدی شما در تلفن همراه مخاطبین به درستی نمایش داده نشود خیلی ساده عده زیادی از مخاطبین خود را از دست می دهید.

در ضمن یکی از الگوریتم های موتورهای جست و جو برای نمایش نتایج بهینه بودن وب سایت می باشد، بهتر است آزمایشی را انجام دهید، یک عنوان در با کامپیوتر شخصی خود در اینترنت جست و جو کنید و خوب نتایج را به خاطر بسپارید

حال همان عنوان را در همان مرورگر ولی این بار در تلفنم همراه خود جست و جو کنید، خواهید دید که نتایج نمایش داده در تلفن همراه با نتایجی که کامپیوتر شخصی شما نمایش می دهد تفاوت دارد، علت این همین بحث بهینه نبودن وب سایت ها برای موبایل می باشد و به همین دلیل باعث می شود که رتبته سایت ها در نمایش در دیوایس ها مخحتلف متفاوت باشد.

تولید محتوای ویدئویی

یکی دیگر از روش های تولید محتوا استفاده از ویدئوها است. درست است که این تولید این محتوا نیاز مند سیستم های صوتی و تصویری، استودیو است و همه این ها هزینه های زیادی در بر دارد ولی تاثیر گذاری آن ها نیز کم نیست.

تولید محتوای ویدئویی
تولید محتوای ویدئویی

نکاتی که در تولید محتوا در زمینه خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

در هنگام نگارش محتوا در زمینه خودرو باید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید، همانگونه که قبلا نیز به آن اشاره شد باید ابتدا مخاطب خود را بشناسید.

از تصاویر زیاد استفاده کنید

استاندارد ها را زیر پا بگذارید، اگر ما در مقاله گفتیم برای هر عنوان یک عکس بگذارید اینجا بهتر است هر چقدر که دلتان می خواهد عکس قرار دهید.اگر بحث ما تولید محتوا خودرو است به یاد داشته باشید غالب افرادی که در این حوزه از خود علاقه نشان می دهند شاید زیادی اهل مطالعه نباشند پس سعی کنید در هنگام نوشتن مطالب از تصاویر زیاد استفاده نمایید. همچنین یکی دیگر از کارهای جالبی که می توانید بکنید قرار دادن تصاویر GIF است که می تواند حرکت یکی از قطعات خودرو باشد.

از تصاویر زیاد استفاده کنید
از تصاویر زیاد استفاده کنید

از عناوین چالشی برانگیز استفاده کنید

عمدتا افرادی که حوزه های تکنولوژی فعالیت دارند کل کل های جالبی نیز دارند، بنده خود شاهد درگیری چند نفر بر سر کل کل بر روی گوشی ها خود، بوده ام. اینجا است که شما می توانید به هنر برند سازی کمپانی های بزرگ پی ببرید! شما بهتر است در عناوین و تولید محتوا سعی کنید دو محصول را با هم مقایسه کنید. هیچ چیز جذاب تر از یک مقایسه بین دو محصول مانند دو خودرو از دو برند متفاوت نمی تواند برای کاربران جذاب باشد.

از عناوین چالشی برانگیز استفاده کنید
از عناوین چالشی برانگیز استفاده کنید

اطلاعات فنی را در اختیار کاربران قرار دهید

یادتان باشد اگر کاربران قرار است که یک خودرو خریداری کنند حتما به دنبال مشخصات فنی آن هستند و شما می توانید با ارائه این مشخصات آن ها را در بهترین انتخاب یاری نمایید ولی به یاد داشته باشید که خودرو چیزی نیست که به راحتی بتوان خرید و یا فروخت پس دقت کنید که اطلاعاتی که به کاربران می دهید کاملا صحیح باشد.

از ویدئو ها زیاد استفاده کنید

تولید محتوای ویدئویی یکی از مناسب ترین روش های تولید محتوا خصوصا در تولید محتوا در زمینه خودرو است، یادتان باشد اکثر افرادی که علاقمند به حوزه خودرو می باشند زیاد حوصله خواندن مطالب را ندارند مخصوصا اگر مطالب شما خشک و بدون جدول و تصاویر باشد. تجربه نشان داده بیشتر این کاربران به دنبال ویدئو های با کیفیت از معرفی یک خودرو می باشند.

برای کسی که به دنبال سرعت و قدرت یک اتومبیل است هیچ چیز جالب تر از شنیدن صدای موتور یک خودرو نیست! هیچ چیز هیجان انگیز تر از به چالش کشیدن یک خودرو نیست. پس همواره به یاد داشته باشید که باید در این راه اول کسانی که به حوزه خودرو ها علاقه زیادی دارند را در نظر بگیرد

بیشتر این افراد عاشق سیستم های پخش قوی هستند، بیشتر این افراد عاشق ماچاله شدن یک خودرو هستند، درست است که این کارها هزینه هایی در بر دارد ولی به جذب مخاطبین کمک زیادی می کند پس شما هم با توجه به سرمایه ای که دارید می توانید به تولید ویدئو اقدام نمایید منظور اینکه لازم نیست حتما دو ماشین را به یکدیگر بکوبید ولی می توانید با تولید تصاویر آموزشی در زمینه نگهداری خودرو اطلاعات ارزنده ای به کاربران بدهید و آن ها را بیش از پیش جذب کنید.

سخن آخر

مطالبی که ما در این مقاله عنوان کردیم نه تنها در بحث تولید محتوا در زمینه خودرو کاربرد دارد بلکه ما سعی نمودیم مطالب را به گونه ای بنویسیم که جنبه عمومی نیز داشته باشد و شما بتوانید از این مطالب در هر زمینه ی دیگر از تولید محتوا بهره گیری نمایید.

و یک نکته ای که در این بخش باید به آن اشاره شود این است که حتما در هنگام تولید محتوا در زمینه خودرو، کسانی که در این حوزه علاقه از خود نشان می دهند هم زیر نظر بگیرید

شاید کسی بسیار اهل مطالعه است به تولید محتوا می پردازد نتواند به درستی کسانی که عاشق سرعت، سیستم های صوتی و … در اتومبیل ها می باشند را درک کند. از این رو بهتر است در هنگام تولید محتوا در زمینه خودرو این نکته را مد نظر قرار دهید و سعی کنید که یک محتوای جذاب برای مخاطبین خود تولید کنید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید