تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ

تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

کسب مهارت در زمینه تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ می تواند برای افرادی که به فعالیت در حوزه کالاهای دیجیتال علاقه مند هستند، مفید باشد. کامپیوترهای خانگی و به خصوص لپ تاپ به یکی از ملزومات زندگی در جوامع امروزی تبدیل شده و تعداد فروشگاه های اینترنتی فعال در فروش این کالا روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از شرکت های وارد کننده لپ تاپ و لوازم جانبی آن، از پایانه های فروش اینترنتی برای عرضه این کالاها استفاده می کنند.

 

 

 

تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ
تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند سایت فروش لپ تاپ هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

البته فروش کالای دیجیتال می تواند بسیار چالش برانگیزتر از سایر کالاهای مصرفی باشد، زیرا این نوع محصولات عموما در خارج از کشور تولید شده و در ایران از ضمانت و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار نیستند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در مقاله حاضر، به ارائه روش هایی برای تولید محتوا در این زمینه و پاسخ به برخی سوالات می پردازیم.

  1. تولید محتوا سایت فروش لپ تاپ و کالای دیجیتال، چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
  2. تولید محتوا سایت فروش لپ تاپ به چه بخش هایی نیاز دارد؟
  3. برای تولید محتوا در سایت فروش لپ تاپ به چه شناختی از بازار رقابتی احتیاج داریم؟

[/stextbox]

 

تولید محتوا سایت فروش لپ تاپ و کالای دیجیتال، چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟

لپ تاپ یا رایانه رومیزی، نوعی کامپیوتر کوچک و قابل حمل است که برای مصارف خانگی و تخصصی استفاده می شود. لپ تاپ ها به همراه طیف وسیعی از لوازم جانبی دیجیتال توانسته اند بخش مهمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

همان طور که در مقدمه نیز بیان کردیم، فروش کالای دیجیتال، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این کالاها عمدتا دو حالت دارند. اول این که ممکن است جز ضروریات و واجبات زندگی امروزی باشند.

تولید محتوا سایت فروش لپ تاپ و کالای دیجیتال، چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟

یعنی در هر خانه باید حداقل یک کامپیوتر خانگی، یک دستگاه مودم، یک تلویزیون و غیره وجود داشته باشد. دوم این که برخی از این کالاها می توانند تا حد زیادی لوکس و حتی غیر ضروری باشند. مانند ساعت های هوشمند گران قیمت و دوربین های عکاسی چاپ سریع.

بنابراین به عنوان کسی که در زمینه تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ و دیگر کالاهای دیجیتال فعالیت می کند، باید بدانید که برخی از مشتریان وب سایت شما، به دلیل نیاز واقعی به یک کالا و برخی دیگر به عنوان کالای لوکس آن را خریداری می کنند.

اتخاذ رویکرد درست نسبت به هر گروه می تواند به شما در تعیین استراتژی فروش کمک کند. مثلا شما می توانید از تخفیف های وسوسه کننده بیشتر برای فروش کالاهای لوکس غیر ضروری استفاده کنید.

مساله بعدی این است که طول عمر استفاده از این کالاها اگرچه متنوع اما معمولا بلند مدت است. از یک لپ تاپ یا گوشی تلفن همراه انتظار می رود حداقل پنج سال به خوبی و با کیفیت قابل استفاده باشد. در حالی که یک تلویزیون باید عمر مفید طولانی تری داشته باشد. در هر حال توجه به این نکته برای ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش به کار می آید.

با وجود این که عمر این محصولات نسبتا طولانی است، سرعت تکنولوژی و تولید در آن ها بسیار بالاست و تولیدات جدید هر یک از این محصولات، هر ساله با پیشرفت چشمگیری روانه بازار می شود. وب سایت شما به عنوان یک پایانه فروش لپ تاپ باید همواره منبع جدیدترین محصولات و به روزترین تکنولوژی ها باشد.

چالش بعدی تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ به ویژگی های تولید و عرضه این کالا برمی گردد. کالاهای دیجیتالی نظیر این، در خارج از کشور تولید و بسیاری از آن ها به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می شود. در نتیجه کمپانی های تولید کننده معمولا خدمات پس از فروشی در یاران ارائه نمی کنند. همین موضوع می تواند زمینه ساز رقابت شدیدی بین شرکت های وارد کننده و فروشنده لپ تاپ در کشورمان باشد.

زیرا ضمانت نامه ها و گارانتی های متنوع و متعددی برای این کالاها ایجاد شده است. علاوه بر این اصل یا غیر اصل بودن لپ تاپ، چالش بعدی است. برخی از فروشندگان سودجو اجناس تقلبی را به عنوان کالای اصلی به خریداران ارائه داده اند

به همین دلیل اعتماد مردم به اکثر فروشندگان خدشه دار شده است. برای داشتن فروش بیشتر و دستیابی به سود اقتصادی، ابتدا باید اعتماد خریداران را جلب کنید. یکی از راه های اعتماد سازی، ارائه ضمانت نامه های معتبر است. بهتر است با مشتری های خود صادق باشید و سعی کنید لپ تاپ ها را از شرکت های وارد کننده معتبر و دارای مجوز تهیه کنید.

به این موضوع نیز توجه کنید که یک کالای دیجیتال مثل لپ تاپ، از هر برندی که باشد، در کارخانه های متعدد این برند در کشورهای مختلف تولید می شود. این کارخانه با کسب مجوز رسمی از شرکت اصلی فعالیت می کنند.

بنابراین لپ تاپ های ساخت چین یا مالزی یا دیگر کشورها در صورتی که تحت لیسانس شرکت اصلی در کره یا آمریکا باشند، با کیفیت بوده و کالای اصلی محسوب می شوند. این موضوع معمولا به این دلیل اتفاق می افتد که هزینه تمام شده تولید در چنین کشورهایی بسیار پایین است.

بنابراین یک گوشی موبایل ممکن است در آمریکا طراحی شود، اما تولید عمده آن در چین اتفاق بیافتد. دلیل دیگر صرفه جویی در هزینه جا به جایی است. برای مثال، به جای اینکه یک شرکت اروپایی بخواهد لپ تاپی را به صورت عمده در کشور خود تولید کرده و به سراسر جهان بفرستند، بهتر است در چند نقطه از دنیا، کارخانه هایی برای تولید محصول خود تاسیس کند.

مساله بعدی در مورد میزان اطلاعات و تخصص خریداران است. بر خلاف بسیاری از کالاها که به توضیحات چندان زیادی نیاز ندارند، شما برای فروش لپ تاپ باید اطلاعات دقیق و بسیار زیادی به خریداران ارائه دهید.

اکثر آن ها هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و عده کمی که دارای تخصص و دانش لازم هستند نیز قبل از خرید، از وب سایت شما انتظار دارند برای آشنایی با تکنولوژی های به کار رفته در هر لپتاپ اطلاعات مناسبی در اختیار آن ها قرار دهد. به این ترتیب لازم و ضروری است که مشخصات کلی هر دستگاه را به دو صورت خلاصه و تفصیلی در توضیحات مربوط به آن درج کنید.

حتی بهتر است بخش جداگانه ای برای تازه ترین اخبار تکنولوژی و معرفی ویژگی های عمومی کالاهای دیجیتال در سایت داشته باشید. باید برای تهیه مطالب این بخش باید از منابع به روز انگلیسی زبان استفاده کنید.

تولید محتوا سایت فروش لپ تاپ به چه بخش هایی نیاز دارد؟

اطلاعات لازم برای ارائه در محتوای این سایت باید در دسته های مختلف و مجزایی طبقه بندی شود. بعضی از این بخش ها از قوانین عمومی مربوط به سایت های فروشگاهی پیروی می کند. اما برخی دیگر صرفا مخصوص کالاهای دیجیتال و لپ تاپ ها است. در مجموع محتوای تولید شد در چنین وب سایتی باید این قابلیت را داشته باشد که بازدیدکننده ها را به خریدار تبدیل کند. برخی از بخش هایی که باید این سایت وجود داشته باشند عبارتند از:

تولید محتوا سایت فروش لپ تاپ به چه بخش هایی نیاز دارد؟

حساب کاربری:

به هر یک از کاربران سایت اجازه دهید با افتتاح حساب کاربری و عضویت در باشگاه مشتریان، از خدمات ویژه ای که برای این اعضا در نظر گرفته اید بهره مند شوند. می توانید به ازای هر خرید، به مشتری امتیاز دهید، در خرید بعدی او تخفیف قائل شوید یا این که او را در قرعه کشی ویژه شرکت دهید. با این کارها مشتری به خرید بیشتر تشویق شده و نوعی حس وفاداری نسبت به فروشگاه آنلاین شما پیدا می کند.

برخی خدمات یا تخفیف خاص برای این اعضا در نظر بگیرید. تحویل رایگان، برخورداری از تخفیفات مناسبتی و امثال این ها، بازدیدکنندگان را به عضویت در سایت ترغیب می کند. پس از عضویت اعضا، می توانید از شماره های تماس و ایمیل های آن ها برای ارسال خبرنامه و پیام های تبلیغاتی استفاده کنید. حساب کاربری شامل بخشی به عنوان سبد خرید است که کالاهای انتخاب شده برای خرید در آن قسمت ثبت می شوند.

حساب کاربری:
حساب کاربری:

معرفی کالاها:

هر کالا را همراه با عکس، توضیحات و قیمت در سایت قرار دهید. توضیحات باید به دو شکل چکیده و مفصل باشد. قسمت چکیده در معرض نمایش و توضیحات مفصل تر در ادامه مطلب باشد.

بهتر است مشخصات کلی را در جدول مرتبی ارائه دهید تا خواندن آن ساده تر باشد. قیمت را حتما باید بیان کنید. بهتر است علاوه بر قیمت فروش خود، قیمت این کالا در دیگر فروشگاه های آنلاین یا غیر آنلاین را نیز نمایش دهید تا خریدار متوجه شود به صرفه ترین قیمت را ارائه می دهید. عکس کالا باید از زوایای مختلف و گویای ابعاد و رنگ و جنس کالا باشد. از یک عکاس متخصص بخواهید این کار را برای تیم تولید محتوای شما انجام دهد.

جستجو:

در یک سایت فروشگاهی حتما باید بخشی برای جستجوی کالا وجود داشته باشد. علاوه بر نام کالا می توانید سایر مشخصات لپ تاپ را به عنوان فیلتر جستجو اعمال کنید. این مشخصات می توانند مواردی از این قبیل باشند:

برند، نوع، سری پردازنده، محدوده قیمت، ظرفیت حافظه داخلی، ظرفیت حافظه رم، سازنده پردازنده گرافیکی، سیستم عامل، لندازه صفحه نمایش، دقت صفحه نمایش و وزن لپ تاپ. به این ترتیب بازدیدکنندگان سایت می توانند با کمک ابزار جستجو محصولات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

برای مثال شخصی که به دنبال نوت بوکی در رنج قیمت دو تا پنج میلیون تومان است می تواند جستجو را در این محدوده قیمتی فیلتری کند. یا کاربری که قصد خرید لپ تاپ مخصوص گیم است با تعیین کردن مشخصات پردازنده گرافیکی دلخواه در فیلترهای جستجو، محصول مورد نظر خود را می یابد.

مقایسه کالا:

با ایجاد امکان مقایسه کالا، فرآیند خرید را برای مشتریان خود تسهیل می کنید. حتما به خاطر دارید که گفتیم مشخصات اصلی هر لپ تاپ را در یک جدول مرتب به نمایش دهید. با استفاده از این جدول به راحتی می توانید دو یا چند لپ تاپ را با هم مشخص کنید.

مقایسه کالا:
مقایسه کالا:

امکاناتی در سایت خود ایجاد کنید که افراد بتوانند کالاهایی که در مورد خرید آن ها مطمئن نیستند را برای مقایسه انتخاب کنند. پس از این باید صفحه جدیدی برای مخاطب باز شده، و جدول مشخصات فنی همه این کالاها در آن نمایش داده شود. به این ترتیب فرآیند خرید سرعت بیشتری به خود گرفته و رضایت بخش خواهد بود. علاوه بر لپ تاپ می توانید برای سایر کالاهای موجود در سایت فروشگاهی خود از این ابزار استفاده کنید.

 

لوازم جانبی:

یکی از موفق ترین استراتژی های فروش این است که در کنار یک کالا، خدمات و لوازم جانبی آن را نیز به فروش برسانید. به این ترتیب سود اقتصادی شگفت انگیزی دست خواهید یافت.

سعی کنید در کنار لپ تاپ، برخی از لوازم جانبی آن را نیز عرضه کنید. لوازم جانبی به دو دسته دیجیتال (مانند کول پد، موس و هارد اکسترنال) و غیر دیجیتال (مانند کوله پشتی، کیف، کاور کیبورد و استیکر) تقسیم می شود. هر دو گروه فرصت خوبی برای جذب مشتری بیشتر به سایت شما است. علاوه بر این می توانید به خریدهای بالاتر از حد مشخصی، یکی از این لوازم جانبی را به عنوان هدیه رایگان تقدیم کنید.

ضمانت نامه:

گارانتی یک لپ تاپ یکی از دلایلی است که می تواند مشتری را به خرید از سایت شما ترغیب کند. علاوه بر گارنتی شرکت وارد کننده، سعی کنید یک ضمانت نامه مخصوص سایت خود تهیه کنید. این ضمانت باید دلیلی باشد که یک فرد تصمیم بگیرد به جای انتخاب لپ تاپ از فروشگاه های دیگر، از محصولات موجود در وب سایت شما خرید کند.

اخبار تکنولوژی:

اضافه کردن این بخش در تولید محتوای سایت فروش لپ تاپ ضروری نیست اما می تواند به سئو و در نتیجه رونق فروشتان کمک کند. این بخش باید شامل خبرهای جدید در دنیای تکنولوژی و معرفی فناوری های وابسته به محصولات موجود در وب سایت شما باشد.

پاسخ به سوالات متداول:

در این بخش به برخی از سوالات پرتکرار کاربران پاسخ داده و از اتلاف وقت آن ها جلوگیری کنید. احتمالا اکثر سوالات در مورد فرآیند خرید، نحوه پرداخت، ضمانت نامه، امکان استرداد وجه در صورت انصراف از خرید و شیوه تحویل کالای خریداری شده خواهد بود.

نوع برخورد با این مسائل به استراتژی فروش مدیران سایت بستگی دارد. با آن ها در مورد تک تک موضوعات گفتگو کرده و به نتیجه برسید. سعی کنید پاسخ ها را به زبانی ساده و قابل فهم برای همگان توضیح دهید.

پاسخ به سوالات متداول:
پاسخ به سوالات متداول:

در این بخش ممکن است لازم باشد به سوالات تخصصی تر کاربرات نیز بپردازید. برای مثال کاربرانی که در مورد کامپیوتر تخصصی ندارند و به راهنمایی برای خرید لپ تاپ احتیاج دارند ممکن است به توضیحات شما در مورد سیستم عامل، سری پردازنده و نوع کارت گرافیک علاقه نشان دهند.

سامانه پرداخت الکترونیک:

این بخش برای انجام مراحل پرداخت هزینه پس از ثبت سفارش است. برای ایجاد این سامانه باید با درگاه های بانکی مجاز کشور تعامل لازم را برقرار کنید. پس از پرداخت هزینه وظیفه شما در تولید محتوا به پایان می رسد . کالای مورد نظر وارد مرحله ارسال می گیردد.

برای تولید محتوا در سایت فروش لپ تاپ به چه شناختی از بازار رقابتی احتیاج داریم؟

از آن جا که در این بازار تعداد برندها بسیار کمتر از تعداد فروشنده ها است، بازار رقابتی بین سایت های فروشگاهی کالای دیجیتال بسیار شدید است. علاوه بر سایت ها، مغازه ها و شرکت هایی وجود دارند که اقدام به فروش حضوری لپ تاپ و لوازم جانبی آن می کنند.

آشنایی با شرایط و وضعیت کلی رقبا می تواند به شما کمک کند. برای این که بتوانید در چنین رقابتی پیروز شوید، باید از یک سری اقدامات هماهنگ و راهبردی در راستای افزایش فروش و اعتبار سایت پیروی کنید. برخی تکنیک های ساده در این رابطه را در ادامه این متن می بینید.

برای تولید محتوا در سایت فروش لپ تاپ به چه شناختی از بازار رقابتی احتیاج داریم؟
برای تولید محتوا در سایت فروش لپ تاپ به چه شناختی از بازار رقابتی احتیاج داریم؟

به روز بودن:

سعی کنید جدیدترین نمونه های لپ تاپ و دیگر محصولات هر شرکت را برای عرضه در سایت داشته باشید. اگر بتوانید اولین وارد کننده یا فروشنده یک کالا باشید، احتمالا به سود خوبی دست خواهید یافت.

کالاهای قدیمی و از مد رفته جایی برای فروش در این بازار ندارند. در هنگام انتخاب کالا باید به شرایط استفاده از آن در ایران نیز دقت کنید. برای مثال ممکن است شما بخواهید وسیله دیجیتالی در سایت بفروشید که نیازمند تکنولوژی خاصی است که در ایران به طور محدودی وجود دارد. این کار قطعا یک شکست تجاری به حساب می آید. بنابراین در انتخاب کالاهای دیجیتال نهایت دقت را به خرج دهید.

به روز بودن:
به روز بودن:

سلیقه:

در نظر داشته باشید مردم کشورمان بیشتر به چه برندهایی تمایل دارند، کدام محصولات را می پسندند و چه کالاهایی با سلیقه ایرانی هماهنگ تر است. برای مثال بسیاری از بانوان جوان به تلفن همراه و ساعت های رنگ رزگلد علاقه دارند.

همچنین برخی برندها ممکن است بسیار با کیفیت باشد اما در ایران از شهرت کافی برخوردار نباشد. فروش چنین کالایی در وب سایت تقریبا سخت است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است در اثر افزایش ناگهانی قیمت دلار و در نتیجه قیمت کالا، مردم به خرید برندی که پیش تر به آن علاقه داشتند دیگر تمایلی نشان دهند. علاوه بر این ممکن است بتوانید نوع استفاده اکثر خریداران خود را مشخص کنید.

مثلا اگر بیشتر خریداران شما دانشجوی معماری باشند، احتمالا لپ تاپ هایی که برای فروش در سایت عرضه می کنید با زمانی که عمده مشتریان با هدف مصرف خانگی از شما خرید می کنند، متفاوت است. فراموش نکنید که وزن لپ تاپ، رنگ یا اندازه صفحه نمایش نیز برخی از ویژگی های فیزیکی است که ممکن است مورد توجه بخشی از خریداران قرار داشته باشد. یک مثال خوب از این نمونه دانش آموزان و دانشجویان هستند که به لپ تاپ های سبک تر که حمل راحتی دارند، علاقه نشان می دهند.

تنوع کالا:

در تولید محتوا برای سایت فروش لپ تاپ، سعی کنید تنوع مناسبی از کالاهای مختلف را به بازدیدکنندگان عرضه کنید. لپ تاپ ها و وسایل جانبی آن بهتر است در مواردی مانند برند، نوع (نت بوک، نوت بوک، آلترا بوک و کروم بوک)، مشخصات و قیمت متنوع باشند.

به خصوص تنوع قیمتی به شما کمک می کند بتوانید خریدارانی از تمام اقشار جامعه را به وب سایت خود جذب کنید. سعی کنید تمام کالاهای جانبی در این زمینه را نیز تهیه و در سایت به فروش برسانید. فلش مموری، پاور بانک، ایر پاد، پکیج دی وی دی های نرم افزار و آنتی ویروس، کول پد، موس و هارد اکسترنال برخی از این لوازم اند.

تخفیف:

برای ترغیب بیشتر مشتریان به خرید، می توانید از تخفیف های دوره ای و کوتاه مدت استفاده کنید. این تخفیف ها می تواند برای همه یا فقط اعضای باشگاه مشتریان فراهم شود. ممکن است تخفیف شامل تمام کالاها، یا فقط یک نوع خاص باشد. بازه زمانی آن نیز به انتخاب شما بستگی دارد اما احتمالا اعیاد ملی  و دینی فرصت خوبی برای چنین تخفیف هایی است.

تخفیف:
تخفیف:

سئو:

سئو ابزاری برای ارتقا رتبه سایت در موتور های جستحو است. این واژه مخفف عبارتی انگلیسی به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. به کمک این تکنیک می توانید ترافیک وب سایت را افزایش دهید. روش کار به این صورت است که شما یک سری عبارات کلیدی مرتبط با محتوای سایت را انتخاب کرده و در عنوان و متن محتوا چندین بار از آن استفاده می کنید.

سپس زمانی که یک کاربر اینترنت همان عبارت را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو سرچ کند، سایت شما هم در لیست نتایج نمایش داده خواهد شد. برای این که در اول این لیست باشید، باید کلمات کلیدی را با دقت بسیار زیاد انتخاب کرده و آن ها به طور صحیح به کار ببرید. برخی عبارت های کلیدی برای سئو در سایت فروش لپ تاپ می توانند این موارد باشند: فروش لپ تاپ، خرید لپ تاپ، قیمت لپ تاپ، خرید و فروش نوت بوک و …

تولید محتوای سایت فروش لپ تاپ، از قوانین کلی دیجیتال مارکتینگ پیروی می کند. برای این کار علاوه بر شناخت و تخصص کافی در زمینه کامپیوترهای خانگی، لازم است به برخی مهارت های عمومی فروش اینترنتی نیز تسلط پیدا کنید.

از آن جا که بازار خرید و فروش لپ تاپ و لوازم جانبی آن در کشورمان، حاکی از رقابت شدیدی بین فروشندگان است، برای کسب اعتبار و جذب مشتری در این بازار باید تلاش زیادی کنید. ارائه اطلاعات دقیق کمی و کیفی در مورد کالاها، برخورداری از شرایط ضمانت نامه و استفاده از سئو می تواند به عنوان برخی از سیاست های فروش در این سایت مطرح شود.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید