هزینه تولید پادکست

هزینه تولید پادکست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز با موضوع هزینه تولید پادکست در خدمت شما خواهیم بود. در این مقاله سعی داریم در حد توان به سوالات شما پاسخ دهیم.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید پادکست و رزرو استودیو تیم هشت می توانید با ما تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

در زیر می توانید سمینار آموزش تولید پادکست با علی بندری را مشاهده نمایید.

 

هزینه تولید پادکست
هزینه تولید پادکست

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

مبحث هایی که قصد داریم در این مقاله آن ها را به چالش بکشیم عبارتند از:

پادکست چیست؟

تفاوت پادکست و رادیو؟

انواع پادکست؟

مشخصات یک پادکست خوب؟

عوامل تأثیر گذار بر یک پادکست خوب؟

مراحل تولید پادکست؟

مشخصات یک استودیوی استاندارد؟

تجهیزات مورد نیاز استودیو برای ضبط پادکست؟

هزینه های احتمالی برای تولید یک پادکست قابل قبول؟

دلایلی که سبب می شوند برای تولید پادکست اقدام کنیم؟

تأثیر پادکست بر روی کسب و کار؟

مزایای تولید پادکست؟

کاربردهای پادکست؟

[/stextbox]

 

 

پادکست چیست؟

به طور کلی می توان گفت که پادکست روشی نوین در ارائه دادن محتوای صوتی و یا گاهی تصویری است که شما می توانید از طریق اینترنت پادکست مورد نیاز خود را دانلود کنید و هر زمان که خواستید آن را گوش کنید. به عبارت دیگر پادکست، یک نوع رادیو در نسل امروز است که قابلیت پخش بر روی انواع پخش کننده های موسیقی دیجیتال، تبلت ها، کامپیوترهای شخصی و تلفن های همراه را دارد.

به عبارت دیگر می توان گفت پادکست یکی از هزاران تکنولوژی است که به تازگی رواج پیدا کرده و شما می توانید از آن برای بیان حرف ها و به انتشار دادن ایده های خود در هر موضوعی به صورت صوتی استفاده کنید تا افرادی که مشتاق به شنیدن هستند از آن بهره ببرند که به آن وبلاگ های صوتی هم گفته می شود.

پادکست چیست؟
پادکست چیست؟

تفاوت پادکست و رادیو؟

به عنوان اولین و بارز ترین تفاوت پادکست و رادیو می توان به این موضوع اشاره کرد که شما با دانلود کردن پادکست مورد علاقه خود می توانید در هر زمان و مکان که مایل بودید آن ها را گوش دهید در صورتی که برای رادیو این گونه نیست و شما باید برای گوش دادن به موضوعی که در نظر دارید زمانی خاص را اختصاص دهید.

از دیگر تفاوت های پادکست و برنامه های رادیویی می توانیم بگوییم که تکنولوژی آن ها تفاوت بسیاری دارند. معمولا پادکست ها در قالب mp3 ساخته می شوند که بر روی تمام اپلیکیشن هایی که قابلیت پخش با این فرمت را دارند می توان به آن ها گوش داد در صورتی که رادیو و برنامه های که برای آن ساخته می شود باید سیگنال های خود را از ایستگاهی فیزیکی به یک منطقه جغرافیایی ارسال کرده و گیرنده ها با وارد کردن شماره آن ایستگاه می توانند به این برنامه ها دسترسی پیدا کنند که این کار در مقایسه با دسترسی به پادکست مشکل تر و زمان بر است.

تفاوت پادکست و رادیو؟
تفاوت پادکست و رادیو؟

در پادکست می توان به این موضوع اشاره کرد که ما برای تولید زمانی نامحدود در اختیار داریم و می توانیم موضوع خود را تا هر کجا که نیاز بود ادامه دهیم در صورتی که برای تولید یک برنامه ی رادیویی زمان محدود است و حتی ممکن است مجبور باشیم قبل از این که حق مطلب را ادا کنیم و یا نتیجه موضوع را برسانیم بحث را تمام کنیم.

در پادکست آزادیم که با هر زبان و در رابطه با هر موضوعی که خواستیم صحبت کنیم به عبارت دیگر محدودیتی در دستورالعمل ها نیست ولی در رادیو باید آیین نامه های تعیین شده و نکاتی که بر آن تأکید شده را رعایت کنیم.

آزادی در انتخاب نوع زبان و بیان از جذاب ترین نکات و نقاط عطف در پادکست است.

از آنجا که پادکست از تکنولوژی های نوظهور محسوب می شود و قوانین خاصی برای آن فعلا در نظر گرفته نشده، تقریبا هر کسی می تواند آن را تولید کرده و با همه به اشتراک بگذارد در نتیجه می توان گفت که تنوع موضوعی آن بیشتر از برنامه های رادیویی است.

پادکست ها بعد از دانلود دیگر نیازی به اینترنت ندارند و شما می توانید هر زمان که نیاز داشتید از آن ها بهره ببرید در حالی که در رادیو و یا سایر روش ها برای این که بتوانید از از محتوای آن ها استفاده کنید باید ارتباط را حفظ شود.

انواع پادکست؟

پادکست ها طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شوند که از نمونه های آن می توان به پادکست های تاریخی، پزشکی، موسیقی، ادبیات، علمی و… نام برد.

پادکست انواع مختلفی دارد که از انواع آن می توان به پادکست مصاحبه ای، پادکست تک نفره، پادکست میزگرد، پادکست گفت و گو محور و با میزبانی مشترک، پادکست قصه گوی غیر داستانی، پادکست قصه گوی داستانی، پادکست ترکیبی و محتواهای تغییر کاربری داده شده اشاره کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

انواع پادکست؟
انواع پادکست؟

مشخصات یک پادکست خوب؟

از ویژگی های یک پادکست خوب می توان به تدوین صحیح آن اشاره کرد. نبود صداهای اضافی و وجود یک موسیقی ملایم می تواند در تهیه یک پادکست خوب و شنیدنی تأثیر به سزایی داشته باشد. در صورتی که قبل از ضبط صدا تمرین کرده باشید می توانید پادکستی تمیز و بدون اشتباه و به اصطلاح عامیانه تُپُق زدن داشته باشید.

یک پادکست خوب دارای یک نام جذاب است. اسمی که شما برای پادکست خود انتخاب کرده اید باید دارای یک کلمه ی کلیدی بوده تا موتورهای جستجوی گوگل بتوانند آن را تشخیص دهند.

مشخصات یک پادکست خوب؟
مشخصات یک پادکست خوب؟

پادکست شما باید یک تصویر مناسب و هنری داشته باشد. این تصویر می تواند شامل عنوانی که در رابطه با آن صحبت می کنید، تصویری از مهمان و یا میزبان پادکست و یا حتی تصاویری جالب از هر موضوعی باشد که می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.

برای معرفی بهتر پادکست شما می توانید از یک گوینده ی حرفه ای برای سخت محتوا استفاده کنید. در پادکست همانند برنامه های رادیویی مقدمه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید به مخاطب نشان دهید که در تولید پادکست از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستید.

یکی دیگر از ویژگی های پادکست خوب منحصر به فرد بودن آن است. شما نباید موضوعات مورد بحث خود را کپی برداری کنید زیرا مردم به دلیل تکراری بودن به آن توجهی ندارند. سعی کنید مانند نوشتن در تهیه پادکست خلاقیت داشته باشید.

 

عوامل تأثیر گذار بر یک پادکست خوب؟

از عوامل مهم و تأثیر گذار بر روی یک پادکست خود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1)مکانی مناسب برای تولید پادکست که شامل محیطی می شود که عایق صوتی داشته باشد. شما می توانید به جای میکروفون از موبایل خود در صورتی که کیفیت ضبط خوبی دارد استفاده کنید.

2)سخت افزار های مناسب برای ضبط صدا: اگر می خواهید یک پادکست خوب و با کیفیت داشته باشیدوجود یک کامپیوتر شخصی لازم است تا بتوانید ایرادات احتمالی صدا و کارهای آهنگ گذاری و… را راحت تر انجام دهید. همچنین وجود کارت صدای مناسب و میکروفون برای ضبط با کیفیت تر صدا، همچنین انتخاب یک نرم افزار مناسب لازم است.

3) موضوعی که انتخاب می کنید از مهم ترین پارامترهای یک پادکست به شمار می رود. شما باید موضوعی را که انتخاب می کنید شنونده را به وجد آورده و او را تشویق به شنیدن قسمت های بعدی پادکست شما کند.

4)سعی کنید در رابطه با هر موضوعی که می خواهید پادکست تهیه کنید مطالبی را انتخاب کنید که پر محتوا و مختصر بوده و از به کار بردن بحث های اضافی خودداری کنید زیرا در این صورت پادکست شما فقط طولانی شده و دیگر مخاطب نخواهد داشت.

5)شما می توانید برای جذاب شدن پادکست و دور شدن از حس کسل کنندگی در قسمت های مختلف از صداها و موسیقی های ملایم استفاده کنید.

6)باید به این موضوع توجه داشته باشید که خروجی و نتیجه کار شما مهم است. دقت کنید که فایلی با کیفیت بالا و حجم مناسب مد نظر است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

مراحل تولید پادکست؟

در مرحله اول شما باید موضوع پادکست خود را انتخاب کنید. اگر ایده ای در سر دارید آن را برای خود پرورش داده و نگران تکراری بودن آن نباشید. می توانید برای تسلط بیشتر روی موضوع مطالعه کرده و دامنه اطلاعات خود را افزایش دهید. شما در ابتدا باید هدف خود را مشخص کرده و بدانید که می خواهید از کجا شروع کنید و به کجا برسید.

در مرحله دوم نوبت به ضبط صدای پادکست می رسد. بهتر است بدانید که صدای ضبط شده در یک استودیوی خوب و استاندارد تأثیر بسزایی بر روی کیفیت پادکست دارد با این حال اگر در ابتدای راه هستید و مایل به هزینه کردن نیستید می توانید این کار را در یک اتاق ساکت و موبایلی که کیفیت ضبط صدای خوبی داشته باشد انجام دهید.

پس از ضبط شما باید صدا را تدوین کنید که برای این کار می توانید از نرم افزارهای متنوع موجود استفاده کنید.

نحوه انتشار پادکست سومین مرحله از تولید آن است. شما می توانید برای انتشار پادکست خود از پلتفرم های مختلفی که وجود دارند استفاده کنید. شما باید علاوه بر پلتفرم های ایرانی، به پلتفرم های خارجی نیز توجه داشته باشید زیرا برای شما مزیت هایی دارند که نمی توان از آن ها غافل شد. یکی از این مزیت ها قرار دادن RSS در اختیار شماست که سبب می شود شما فقط با یک بار بارگذاری پادکست، در همه سرویس ها پادکست وجود داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

چند نکته که هنگام ضبط و تدوین صدا باید به آن ها توجه داشته باشید!

1)به دلیل اینکه ادا کردن حروف «پ»، «ت»، «ک» و «ب» همراه با پرتاب هوا به سمت میکروفون اتفاق می افتد، می توانید با تنظیم فاصله خود از میکروفون این مشکل را برطرف کرده یک صدای با کیفیت داشته باشید.

2)نفس گیری صحیح از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. جابجایی صدا و تغییر زاویه سر موجب می شود که مخاطب کلافه شده و در نتیجه شما طرفداران خود از دست بدهید. می توانید روزانه چند دقیقه را به تمرین نفس گیری دیافراگمی اختصاص دهید.

3)مکث کردن را هنگامی که اشتباه می کنید، فراموش نکنید. با مکثی کوتاه در بین جملات باید دوباره شروع به خواندن با همان لحن و حس قبلی کنید.

4)سعی کنید هنگام ضبط، به صدای خود حس بدهید. به این معنی که با تغییر لحن در قسمت های مناسب متن و تغییر سرعت خواندن، در پادکست خود جذابیت ایجاد کرده و توجه مخاطبین را به خود جلب کنید تا همراه شما باشند.

5)نفس های اضافه ای که معمولا در پایان جملات به صورت ناگهانی و با پرتاب به سمت میکروفون همراه است را باید هنگام تدوین حذف کنید. به این نکته توجه داشته باشید که منظور ما نفس های کوتاه و کم صدا نیست. زیرا اگر تمام صداها را حذف کنید به مخاطب حس خفگی دست می دهد و دیگر طرفدار شما نخواهند بود.

6)توجه کردن به تغذیه خود قبل از ضبط بسیار مهم است. زیرا غذای چرب و سرخ کردنی ها سبب می شوند که شما صدایی گرفته و ناصاف داشته باشید. می توانید برای باز شدن صدایتان از چای و یا نوشیدنی های ولرم استفاده کنید.

7)به عنوان نکته آخر به این مورد توجه داشته باشید که تمامی کلمات باید درست و کامل گفته شوند. هیچ گاه حروف آخر کلمات مانند «هستند» را حذف نکنید.

 

مشخصات یک استودیوی استاندارد؟

در ادامه این مقاله می خواهیم بدانیم که یک استودیوی خوب و استاندارد چه مشخصاتی دارد. با بررسی این موضوع همراه ما باشید.

در ابتدا باید بدانیم که استودیو محلی است که در آن مراحل ضبط و تدوین تمامی فعالیت هایی که صدا جزء اصلی آن ها است از جمله پادکست، موسیقی و… انجام می شود. هر استودیو شامل دستگاه هایی از جمله میکروفون، دستگاه های اکو، نرم افزار های مخصوص به تدوین کردن می باشد.

برای تولید یک پادکست خوب و باکیفیت باید در انتخاب استودیو دقت کنید. یک استودیوی استاندارد تجهیزات به روز و کاملی را دارد که شامل تجهیزات مناسب برای ضبط صدای خانم و یا آقا و همچنین ضبط موسیقی می باشد. داشتن سیستم های کامپیوتری به روز و مجهز از دیگر فاکتورهای مهم یک استودیو استاندارد است که در ضبط و تدوین کردن صدا اهمیت زیادی دارد.

مراحل تولید پادکست؟
مشخصات یک استودیوی استاندارد؟

مکان استودیو باید آکوستیک باشد. به این معنا که صدا در آن منعکس نشود و بتوان صداهای اضافی تولید شده در آن را از صدای اصلی مدیریت کرد. به طور مثال محیط حمام به دلیل منعکس کردن صدا به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای ضبط صدا نیست.

داشتن عایق صوتی مناسب از دیگر فاکتورهای یک استودیوی استاندارد به شمار می رود. زیرا میکروفون هایی که در استودیو و برای ضبط به کار می روند دارای حساسیت زیادی هستند و ممکن است صدای خارج از محیط را ضبط کرده و یا صداهایی که در خارج از اتاق تولید می شوند بر روی نتیجه کار تأثیر بگذارد. به همین دلیل باید از مناسب ترین عایق ها برای محیط استودیو استفاده کرد.

افرادی که در استودیو کار ضبط صدا را انجام می دهند باید از اطلاعات و دانش کافی برخودار باشند. بودن افرادی که هیچ سر رشته ای از ضبط صدا ندارند کیفیت کار را پایین آورده و سبب عدم تمرکز گوینده می شوند. سعی کنید برای این کار یک محیط خلوت را در نظر گرفته و از کسانی که اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه دارند بهره بگیرید.

فضای استودیو را باید به گونه ای انتخاب کنید که پیدا کردن آن برای دیگر افراد راحت بوده و بتوان سازهای مورد نیاز را به راحتی به آن جا منتقل کرد. به عبارت دیگر باید بگوییم که مکان استودیو در محلی باشد که حمل و نقل به آن جا به آسانی انجام شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

تجهیزات مورد نیاز استودیو برای ضبط پادکست؟

برای ضبط پادکست در استودیو با توجه به گسترش بازار تجیزات از لوازم مختلفی استفاده می شود که مهم ترین آنها میکروفن، میکسر، ریکوردر و نرم افزارهای تدوین صدا هستند که در ادامه با توضیح مختصری در رابطه با هر کدام در خدمت شما خواهیم بود.

1)میکروفن: اولین و مهم ترین جزء در ضبط صدا را می توان میکروفون نامید که انتخاب نوع آن به عواملی مانند فضای ضبط، تعداد گویندگان و هزینه برآورد شده بستگی دارد. در صورتی که میکروفن برای گوینده استفاده می شود توصیه می کنیم از نوع خازنی استفاده کنید. همچنین وجود پایه و پد مخصوص برای میکروفن لازم است.

2)میکسر: میکسر وظیفه ی تجمع صداهای ورودی و فراهم آوردن موقعیت ریکورد را بر عهده دارد. انواع مختلفی از میکسر در بازار موجود است که شما می توانید با توجه به هزینه برآورد شده و تعداد لاین یا میکروفن های ورودی به آن، میکسر مورد نیاز خود را تهیه کنید.

3)ریکوردر: در صورتی که بخواهید از میکسرهایی که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات شما بر روی کارت های حافظه و یا USB و پورت شبکه دارند، استفاده کنید کار برای شما راحت تر است زیرا با اتصال آن به سیستم شخصی یا لپ تاپ خود می توانید از نرم افزارهای ضبط صدا بهره ببرید در غیر این صورت می توانید با متصل کردن خروجی دستگاه میکسر به ریکورد، چرخه ی ضبط را کامل کنید.

تجهیزات مورد نیاز استودیو برای ضبط پادکست؟
تجهیزات مورد نیاز استودیو برای ضبط پادکست؟

هزینه های احتمالی برای تولید یک پادکست قابل قبول؟

هیچ گاه نمی توان برای تولید یک پادکست قیمت ثابتی مشخص کرد زیرا هزینه ها نوسان داشته و هر استودیو قیمتی دارد. از جمله عواملی که بر روی هزینه پادکست تأثیر دارد می توان به تعداد کلمه ی به کار برده شده در آن و موضوعی است که انتخاب می کنید.

همچنین می توان گفت که انتخاب زبان وگویش ها از جمله کردی، لری، ترکی و… از عواملی هستند که به طور مستقیم بر روی هزینه ها تأثیر خواهند داشت. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه شما از وسایل باکیفیت تر و استودیویی مناسب استفاده کنید، غالبا محتوای شما ویرایش کمتری نیاز دارد و همین نکته باعث کاهش هزینه های شما می شود.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

دلایلی که سبب می شوند برای تولید پادکست اقدام کنیم؟

از دلایلی که سبب می شود ما برای تولید پادکست اقدام کنیم می توان به این موضوع اشاره کرد که تهیه پادکست یک دلیل برای مصاحبه و دیدار با افرادی است که ئر زمینه مورد بحث شما موفق و با تجربه عالی هستند. همین مسئله می تواند هم شما و هم مخاطبتان را برای شنیدن و پیشرفت ترغیب کند.

تولید پادکست به شما کمک می کند تا ذهنی خلاق و شفاف برای بیان کلمات پیدا کنید. همانطور که می دانید اغلب افرادی که دست به قلم هستند، هنگام نوشتن کمی مکث می کنند اما هنگام صبحت کردن بدون معطلی افکار به زبان آورده می شود.

شما می توانید با تولید پادکست برای خود اعتبار کسب کنید. افراد خوش صحبت و خوش فکر در جامعه و فرهنگ ما دارای اعتبار و ارزش بیشتری خواهند بود.

از آن جا که پادکست را می توان در هر زمانی استفاده کرد، می توانیم به این نکته اشاره کنیم که تهیه پادکست سرمایه ای برای نسل های آینده محسوب شده و می توان آن را تا سال ها با همان کیفیت حفظ کرد.

برای تولید پادکست نیاز به هیچ مدرک یا مجوزی ندارید. فقط کافی است تا ذهن خود را به کار گرفته و از ایده های خود در رابطه با یک موضوع استفاده کرده و شروع به صحبت کردن کنید.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

تأثیر پادکست بر روی کسب و کار؟

از آن جا که پادکست ها از پدیده های نوظهور محسوب می شوند، می توان به این نکته اشاره کرد که تبلیغات به وسیله ی آن در حال اوج گرفتن است و با توجه به اینکه گوشی های هوشمند هم در حال گسترش هستند محبوبیت پادکست ها روز به روز در حال افزایش است.

پادکست می تواند برای بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل یا همان SEO نیز مفید باشد. از آیتونز می توان به عنوان یکی از وب سایت هایی که بهینه سازی بالایی دارد نام برد در صورتی که پادکست خود را در آن جا بارگذاری کنید. هم در سایت اصلی و هم در سایت مهمان پادکست شما لینک می شود. اگر از کلمات کلیدی با تعداد مناسب استفاده کنید، باعث ارتقا و بالا بردن کیفیت سئو می شوید.

استفاده از پادکست برای تبلیغ کردن کسب و کار می تواند هم برای شما و برای فردی که درخواست تبلیغات کرده مفید باشد. به این صورت که هم شما معرفی می شوید و هم صاحبان کسب و کار می توانند کنترل همه کارای تبلیغاتی خود را از شروع تا پایان در دست داشته باشند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید پادکست هستید

مزایای تولید پادکست؟

یکی از مزایای تولید پادکست این است که وب سایت ها با استفاده از آن ترافیک سایت خود را افزایش داده و اثر گذاری بر روی مخاطب خود را بالا می برند. همچنین می توان گفت با استفاده از پادکست دسترسی کاربران به انواع کانال های توزیع و استفاده از محتوای آن ها فراهم می شود.

مزایای تولید پادکست؟
مزایای تولید پادکست؟

فایل های پادکست علاوه بر اینکه بر روی رونق کسب و کار تأثیر دارند، بلکه به مخاطبان هم کمک زیادی می کنند. از جمله ی آن می توان به تقویت قوه تخیل در مخاطب اشاره کرد.

اگر از افرادی که از پادکست استفاده کرده اند بپرسید به این موضوع خواهید رسید که استفاده از آن در برابر خواندن مطالب و خیره شدن به صفحه کامپیوتر و یا تلفن همراه بسیار آسان تر است.

چرا که شما برای مطالعه کردن مجبور هستید مدتی به صفحه خیره شده و در سکوت و تمرکز مشغول مطالعه شوید در صورتی که اگر شما پادکست مورد علاقه خود را از اینترنت دانلود کرده باشید می توانید در هر زمانی که دلخواه شما بود به آن گوش دهید.

این نکته قابل ذکر است که محتوای شنیداری بهتر در ذهن باقی می ماند و اثر گذاری بیشتری دارد.

امروزه هر کسب و کاری که می بینید در حال تهیه ویدیو تبلیغاتی و فیلم های آموزشی برای معرفی محصولات خود هستند. در صورتی که این فیلم ها در میان هزاران فیلم تبلیغاتی در سایت هایی مانند آپارات و یا یوتیوب گم می شوند. پادکست این مزیت را دارد که به دلیل نداشتن رقبای زیاد، شانس دیده شدن بیشتری را دارد.

می توانیم به این نکته اشاره کنیم که از آن جایی که پادکست ها را بر روی اینترنت و سایت ها قرار می دهیم، یکی از راه های ارتباطی ارزان به شمار می رود.

 

کاربردهای پادکست؟

از کاربردهای پادکست می توان به ایجاد ایستگاه های رادیویی که از اینترنت در آن ها استفاده می شود اشاره کرد که با کمترین هزینه می توان این کار را انجام داد.

آموزش الکترونیکی با استفاده از پادکست، از دیگر کاربردهای آن است. چرا که در اکثر موارد مسائل نیاز به توضیحات شفاهی دارند.

پادکست ها می توانند کاربردهای سرگرمی داشته باشند. از جمله کتاب خوانی، پخش موسیقی، گزارشگری، تولید برنامه های تفریحی و… .

کاربردهای پادکست؟
کاربردهای پادکست؟

از دیگر کاربردهای آن می توان به ساخت وبلاگ های صوتی اشاره کرد که در آن ها به جای آن که مطالب نوشته شوند در قالب فایل های صوتی و پادکست ها ارائه می شوند.

از دیگر کاربردهای آن می توان به تولید مصاحبه های جذاب و همچنین برندسازی های شخصی اشاره کرد. همچنین می توان گفت که از پادکست می توان برای ارتباط از راه دور استفاده کرد.

این گونه که پیداست پادکست کاربردهای فراوانی دارد که نمی توان به سادگی از تأثیراتش بر روی آموزش و حتی تبلیغات برای کسب و کارها گذشت.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید