بررسی محتوای یونیک

بررسی محتوای یونیک

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

بررسی محتوای یونیک موضوع مورد بحث مقاله ی پیش رو است. یکی از مواردی که در افزایش بازدید کننده ی سایت ها تأثیر گذار است، محتوای مناسب و خوب است. با بررسی محتوا به انتخاب درست محتوا می رسیم.

شما می توانید جهت مشاوره در زمینه تولید محتوا با شما در تماس باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

محتوا چیست؟

محتوای یونیک چیست؟

محتوا چند نوع دارد؟

تفارت محتوا ها در چیست؟

هزینه برای یک محتوا چه قدر است؟

[/stextbox]

بررسی محتوای یونیک
بررسی محتوای یونیک

 

تعریف محتوا

فرمی از اطلاعات که ساختاری مشخص داشته باشد و برای مخاطب قابل فهم باشد و مورد استفاده قرار بگیرد را محتوا می گویند. محتوایی که در دسترس مخاطب قرار می گیرد باید قابلیت ویرایش پذیری نیز داشته باشد.

مرکز مطالعات و تحقیقات مشترک وابسته به اتحادیه اروپا، در گزارش خود به نقل از سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی OECD صنعت محتوا را چنین تعریف می‌کند:

به مجموعه فعالیت‌های اقتصادی که با هدف ایجاد، توزیع و انتشار  محتوا،‌ که موسیقی، صدا، ویدئو، انیمیشن،  محصولات تلویزیونی، مقاله، کتاب، خبر و دیگر خدمات مرتبط را صنعت محتوا می گویند.

تعریف محتوا
تعریف محتوا

 

محتوای یونیک

محتوای یونیک از مواردی است که به طور قطع در به وجود آمدن بازدید کننده ی زیاد از یک وب‌سایت تأثیر گذار می باشد. با محتوایی درست و حرفه‌ای قطعاً می‌شود میزان دیده شدن یک سایت را به طور شگفت انگیزی افزایش داد.

نتیجتأ می‌شود با ایجاد محتوای صحیح به هدف هایی که مورد نظر و قانون یک شرکت تولید محتوا است دست یافت و اشخاص بیشتری زا به وب سایت خود جذب نمود. محتوایی که کیفیت داشته باشد، همیشه اشخاص را به سمت خود می کشاند و احتیاج به تبلیغ را کم می کند و نیاز به آن دیگر دیده نمی شود.

ولی امروزه به دلیل مورد توجه قرار گرفتن مبحث تولید محتوا و تأثیر گذاری آن، تولید محتوا یکی از پر چالش ترین مسئله های شغل های اینترنتی قرار گرفته است، برای گرفتن گوی سبقت از رقیبان باید به دنبال اشخاصی رفت که علم تولید محتوای غنی را داشته باشند.

محتوای یونیک
محتوای یونیک

معنی یونیک

یونیک به معنی بی مانند و منحصر به فرد می باشد. محتوای یونیک یا جدید به نوعی از محتوا گفته می شود که بدون شک تولیدی باشد، نشانی اش در صفحات وب بی همتا باشد، و تنها به آن وب‌سایت اختصاص دارد. وقتی می شود محتوایی را یونیک و همچنین یکتا دانست که تمامی فعالیت‌های آن مثل مطلب ها، لحن بیان و ارتباط با مخاطب، باید بی‌تا باشد.

تولید محتوای یونیک، کاری مشکل به نظر می‌رسد و شخصی که متخصص تولید محتوا نباشد با سختی رو به رو می شود. ایجاد محتوای خوب، به خلاقیت، ایده پردازی خوب، قلم شیوا و مخاطب شناسی درست نیازمند است، تا بشود آن را تولید محتوا نام گذاشت. می شود هر نوشته‌ای را تولیدی نامید تولید محتوا مختصص مربوط به خود را می خواهد که از اصول آن پیروی کند.

معنی یونیک
معنی یونیک

زمان تولید محتوای یونیک باید به این نکته فکر کرد که کار تولید شده ارزش خواندن برای مخاطب را دارد یا اینکه فقط برای پر کردن صفحات اینترنت و وبلاگ ها است، محتوا باید برای مخاطب مفید و تأثیر گذار باشد. محتوایی که مفید نباشد کاربران کم تری به این سایت ها مراجعه می کنند. برای اینکه نکته ی مهم در جذب مخاطب، خلاق، جذاب و کاربردی بودن مطالب‌ می باشد.

محتوای تولیدی ( یونیک) ، محتوای کپی ، محتوای باز نویسی و محتوای غیر کپی شکل های مختلف محتوا است که در مورد هر کدام توضیحی خواهیم داد.

محتوای کپی

محتوای کپی از نامش شناخته می شود. محتوای کپی محتوایی است که از سایت‌های دیگر بیرون کشیده می شود و بر روی دیگر سایت ها بارگذاری می‌گردد. به بیانی دیگر محتوایی که بیشتر از یک نشانی از آن در فضای مجازی باشد به آن محتوای کپی گفته می شود. محتوایی کپی باشد هیچ جذابیتی برای خواننده ندارد و همواره تکراری می باشد. و مورد پسند گوگل هم نیست. ولی بهره بردن از محتوای کپی پیشینه ای طولانی دارا است و به عصر فناوری و دیجیتال مارکتینگ ارتباطی ندارد.

محتوای کپی
محتوای کپی

محتوای غیر کپی و محتوای بازنویسی شده

امروزه با اصطلاح محتوای غیر کپی زیاد روبرو می شویم. این کلمه را اشخاص و شرکت‌های فعال در این زمینه بسیار به کار می برند. ولی محتوای غیر کپی یعنی چه؟ بعضی از اشخاص از روش‌های مختلف مطالب کپی را در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند و به‌تعبیری کپی پیس را می پیچانند.

خیلی از اشخاص به‌جای ایده ی خوب و خلاقیت در ایجاد محتوا، از دیگر سایت ها اطلاعات خود را گردآوری می کنند و با تغییرات کمی آن را به‌عنوان تولید محتوای خود ارائه می نمایند. این روش خیلی رسم است و تعداد زیادی از شرکت‌ ها و کاربران از آن بهره می برند. به شیوه ای که نوشته ای را از روی سایتی دیگر به روش و بیانی جدید ارائه می گردد، بازنویسی محتوا می گویند.

تفاوت محتواها با هم

محتوای کپی و یا در مواقعی هم محتوای کپی با کمی تغییرات موجب کم شدن ترافیک و در پایان کمی حضور بازدید کننده می‌گردد، در حالی که محتوای یونیک بر اساس احتیاج مخاطب تولید می شود، این کار بازدید کننده را افزابش می دهد، و همین طور اعتبار و محبوبیتی بیشتر برای وب‌سایت، ترافیک و فروش آن ایجاد می کند.

هزینه برای تولید محتوا

در همه ی کسب‌وکارها، هزینه و مدیریت آن اولویت شرکت ها محسوب می شود. شاید از دید برخی ها صرف هزینه برای تولید محتوا، کاری غیرضروری دانسته شود، ولی به این نکته باید توجه کرد که تولید محتوا سبب جذب مخاطب خاص در کسب‌وکار می گردد و احتیاجی به هزینه‌های بالا بدون در نظر گرفتن هدف مورد نظر نیست. همچنین در کسب‌وکارهای مجازی سعی می شود از محتوای تولیدی استفاده شود تا کسب‌وکار رونق بهتری داشته باشد.

هزینه برای تولید محتوا
هزینه برای تولید محتوا

در این روش به‌جای اینکه صاحب وب سایت به دنبال مشتری باشد، مشتری به دنبال صاحب سایت می باشد. به این قضیه نباید توجه شود که چرا باید هزینه ای تولید محتوا بشود، درحالی‌که می‌ شود به راحتی محتوا را کپی کرد. به این نکته باید توجه داشت که محتوا مخاطب را درگیر خود بکند و به سوی سایت مورد نظر سوق بدهد. تولید محتوا بسیار تأثیر گذار است و تا حد زیادی می تواند خرج تبلیغات را پایین بیاورد.

 

نتیجه گیری

با توجه به موضوع مورد بررسی قرار گرفته بهترین روش برای داشتن وب سایتی پر بازدید، قابل قبول و همچنین جذب مخاطب بالا محتوایی منحصر به فرد و شیوا است و همین طور نیاز به ایده پردازی جدید و خلاق دارد. با رعایت این نکات وب سایتی مناسب و در خور، در اختیار مخاطب قزاز می گیرد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

اگر علاقه مند به دریافت مشاوره رایگان در زمینه ی تولید محتوای هدفمند هستید می توانید با ما تماس بگیرید.

09120647344

[/stextbox]

 

از اینکه تا پایان مقاله بررسی محتوای یونیک ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله بررسی محتوای یونیک نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید