اهداف تولید محتوا

اهداف تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله پیش رو تصمیم داریم با تشریح کامل و مفصل موضوع اهداف تولید محتوا در خدمت شما خوانندگان و مخاطبین گرامی باشیم

اهداف تولید محتوا
اهداف تولید محتوا

 

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

یکی از مهم ترین و لازم ترین قسمت ها برای ایجاد ارتباط بین هر استارتاپی با مشتریان و مخاطبین آن کسب و  کار محتوا می باشد به کمک محتواها مخاطبین اطلاعات لازم در مورد هر برند را شناخته و از آن اطلاعات استفاده می کنند و یا به آن اطلاعات و یا دستور العمل ها جامه عمل می پوشانند

اهداف تولید محتوا
اهداف تولید محتوا

امروزه بیشتر استارتاپ ها و نیز کسب و کار ها در مورد موضوعاتی چون  :

مدیریت کردن محتواها گسترش انواع محتوا نقشه راه و اهداف هر یک از محتوا ها و این قبیل موضوعات مرتبط بحث و گفتگو می کنند و همین باعث شده است که  ،  کشف معنی و مفهوم ریزبینانه و دقیق واژه محتوا اندکی سخت تر شده باشد زمانی که می پرسیم : محتوا چیست؟ پاسخ های گوناگون و متنوعی به این پرسش داده می شود مثلا می توان به تعابیر و تعاریف ذیل اشاره داشت  :

محتوا مجمواعه ای از تجربه ها و نیز اطلاعات می باشند که در اختیار مخاطب مشتری و یا اصطلاحا کاربر نهایی قرار می گیرد محتوا می تواند یک چیزی باشد که به کمک بعضی از رسانه ها و به اشکالی از  : صوت متن ویدئو و یا ترکیبی از این ها  بیان شده و در اختیار همگان قرار می گیرد  برخی نیز چنین تعریف و تعبیری از محتوا دارند  :

محتوا عرضه کردن و ارائه انواعی از اطلاعات با داشتن اهدافی مشخص و خاص به مخاطبین و مشتریان به کمک و از طریق کانال های ویژه و در یک شکل و فرمت مخصوص می باشد

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه موضوع مقاله خودمان یعنی اهداف تولید محتوا برای بسط و تشریح کاملی از آن به طرح و بررسی سوالات ذیل خواهیم پرداخت:

معنا و مفهوم محتوا چیست ؟

مهم ترین عناصر هر محتوا چه چیزهایی هستند ؟

مهم ترین اهداف تولید محتوا چه چیزهایی می باشند ؟

مهم ترین مراحل و گام ها در اهداف تولید محتوا چه مراحلی هستند؟

محتواها را در چه قالب های می توان تولید نمود  ؟

بهترین ایده ها و طرح ها برای تولید محتوای مناسب چیست؟

بخش دوم به چه صورت شروع نماییم؟

[/stextbox]

 

 

معنا و مفهوم محتوا چیست ؟

در بخش مقدمه مقاله تعاریف و تعابیری مختلف از مفهوم محتوا را ارائه دادیم در جامع ترین و  کامل ترین تعریفی که ارائه شد موضوعات مهمی چون عرضه اطلاعت  ،  هدف های ویزه برای مشتریان و مخاطبین به کمک کانال های ارتباطی و فرمت ویژه گفته شد قابل توجه این که این تعریف جامع آخر  ،  دارای 5 عنصر و زیر شاخه مهم می باشد  :

معنا و مفهوم محتوا چیست ؟
معنا و مفهوم محتوا چیست ؟

*اطلاعات * هدف ها *مشتریان و مخاطبین * کانال های ارتباط *فرم های ویژه و مخصوص  .

راز برقراری یک ارتباط منطقی و موفق میان این 5 عنصر در شناخت و بهینه کردن درست و دقیق هر کدام از این اجزاء می باشد پس ما در ادامه به توضیح هر کدام از 5 عنصر فوق و شیوه عملیاتی کردن آن ها توضیحاتی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد  .

 

مهم ترین عناصر هر محتوا چه چیزهایی هستند  ؟

مهم ترین عناصر هر محتوا چه چیزهایی هستند  ؟
مهم ترین عناصر هر محتوا چه چیزهایی هستند  ؟

*اطلاعات  :

باید مشخص نمایید که کدام طرح ها و ایده ها را انتشار خواهید داد  ؟  در واقع این اطلاعات ادغام شده و ترکیبی از ضروری ترین و با اهمیت ترین طرح ها و ایده ها یی می باشند که می بایست مشتریان و مخاطبین شما از آن ها اطلاع داشته باشند  .

نیاز به آگاهی از جزئیات اساسی و کلیدی مانند  :  مجموعه شواهد عینی  ،  نشریحات و توضیحات و مثال ها به منظور پشتیبانی از آن طرح ها و ایده ها نیز باید به صورت شفاف مشخص و ارائه شود  .

*مجموعه هدف ها :

باید مشخص کنیم که هدف اصلی ما از این کار چه می باشد  ؟  شما دوست دارید مخاطبین و مشتریان تان به چه چیزهایی فکر نمایند  ؟  مایل هستید که آن ها چه حسی داشته باشند  ؟  تمایل دارید که آن ها چه کارهایی را به انجام برسانند  ؟  محتوا های ارائه شده شما  ،  موقعی بسیار موفق خواهند بود که  ،  شما از آن ها برای تحقق اهداف بسیار مهمی استفاده نمایید  .

پس بهتر است که این اهداف ارزشمند  ،  برای همه مخاطبین به شکلی مناسب  ،  بیان شوند و این باعث افزایش انگیزه در آن ها نیز خواهد شد  .  همچنین کیفیت تولیدات و محتواهای ارائه شده شما نیز  ،  بهبود پیدا می کند  .

*مجموعه مشتریان و مخاطبین محتواهای شما  :

باید مشخص نمایید که برای هر یک از محتواهای تولیدی شما دقیقا چه کسانی مخاطب و مشتری می باشند خیلی از استارتاپ ها و کسب و کار ها در مواقعی دست به تولید و ارائه محتواهایی نامشخص و غیر مرتبط با توجهات و نیازمندی های مخاطب خود می زنند و بدون آشنایی و شناخت نیازهای مشتریان و محاطبین خود محتواهایی را تولید و عرضه می کنند پس شما می بایست مخاطبینی که می خواهید به آن ها دست پیدا کرده و کالا ها و خدمات خود را به آن عرض نمایید  ،  کاملا بشناسید و از انواع دغدغه ها و سوالات موجود در ذهن آن ها با خبر شوید  .

*مجموعه مشتریان و مخاطبین محتواهای شما  :
*مجموعه مشتریان و مخاطبین محتواهای شما  :

*کانال های ارتباط  :

ما به کمک چه چیزهایی و چگونه  می خواهیم محتواهای تولیدی خود را به دست مشتریان و مخاطبین خود برسانیم  ؟  سعی کنید در فیسبوک و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی که جامعه هدف شما در ان جا حضور فعال ندارند مطلب و یا پستی قرار ندهید  .  اگر مجموعه مشتریان و مخاطبین شما در لینکدین حضور فعال دارند بهتر است محتواهای تولیدی خود را آن جا ارسال نمایید  .

می توانید با همه کانال های ارتباطی که مشتریان شما در ان ها هستند آغاز نمایید  .  شما می توانید برای بررسی بهتر لیست کانال های مناسب برای رساندنتان به اهدافتان از فیلتر های هدف کمک بگیرید  .

بعد از آن می توانید با کمک مجموعه مخاطبین و یا فیلتر های هدف این لیست ها را محدودتر نمایید و تمرکز خود را روی کانال هایی بگذارید که  ،  آن کانال ها به شکل موثر تری  مخاطبین مورد نظر شما را هدف خود قرار می دهند  .

*فرم های ویژه و مخصوص :

باید مشخص کنید که ارتباط خود با مخاطبین را به چه صورتی در آخرین وضعیت  ،  به نمایش می گذارید  ؟  پس از گزینش کانال های انتخابی می بایست ژانر مناسب را انتخاب نمایید  .

بهتر است در ابتدا نوع محتوای خود را انتخاب نمایید می توانید از ویدئو ها پادکست ها پست هاتی وبلاگی و یا مقاله های متنی استفاده نمایید بعد از این مرحله می توانید فرم های خود را به لحاظ نوع رسانه  ،  اندازه  ،  سبک کاری و  .  .  .  مورد بررسی قرار دهید تا به تولید یک محتوای مطلوب و دلخواه مخاطبین و مشتریان برسید

البته باید توجه داشته باشید که محتوا از دید و نگاه مخاطبین مختلف متفاوت به نظر می آید پس شما بهتر است برای لحظاتی تصور و فکر نمایید که  ،  اصلا محتوا دارای چه تعریف و تعبیری می باشد  ؟  باید بدانید که با عنایت به بافت و نوع موضوع و در موقعیت ها و شرایط گوناگون  ،  محتوا  ،  تعابیر و معانی گوناگونی را دارد

در ادامه به ذکر برخی از این تعابیر که در منابع گوناگون آمده است می پردازیم  :

*یک محتوا ممکن است نقش آگاهی دهنده را داشته باشد این حالت آگاهی دهندگی می تواند به صورت عملی کاربردی و یا تاکتیکی باشد  .

*هر محتوا ممکن است یک تجربه باشد این تجارب مطمئنا  مفید دارای هدف و نتایج مناسبی هستند  .

*اصولا واژه محتوا دارای نوعی ابهام می باشد  .

مهم ترین اهداف تولید محتوا چه چیزهایی می باشند ؟

هر محتوایی که در بخش خروجی یک سایت مستقر می شود باید دارای یک هدف و منظوری بوده  و به دنبال تحقق و انجام یک امر مهم باشد این نکته به ویژه در سایت های تجاری  از اهمیت بالاتری نیز برخوردار می باشد همه محتواهای درج شده در این سایت ها می بایست به منظور برند سازی و از طرفی جلب رضایت مخاطبین و  مشتریان باشد به طور خلاصه این که هر محتوا و مطلبی دارای ارزش باشد  .

مهم ترین اهداف تولید محتوا چه چیزهایی می باشند ؟
مهم ترین اهداف تولید محتوا چه چیزهایی می باشند ؟

ارزشمندی این محتوا ها دارای دو معنی می باشد اول این که برای مخاطبین و مشتریان ارزش خوانده شدن را داشته باشد ثانیا برای کمپانی تولید کننده آن محتوا نیز دارای ارزش و هم چنین سود آور باشد .

مهم ترین اهداف تولید محتوا چه چیزهایی می باشند ؟
مهم ترین اهداف تولید محتوا چه چیزهایی می باشند ؟

به وقوع پیوستن هر دو هدف ارزشمند فوق نیازمند هوش و ذکاوت و داشتن نویسندگانی بسیار متبحر می باشد چون گاهی اوقات شما برای ساختن یک محتوای عالی و مطلوب می بایست کارهایی شبیه یک کارگردان حرفه ای را انجام دهید و به نوعی چند دقیقه فیلم سازی نمایید  .

در پاره از اوقات نیز می بایست در حد یک عکاس حرفه ای و یا یک نویسنده متبحر باشید در حال حاضر موضوع بازاریابی محتوا و یا تبلیغات از طریق محتوا ،  یک موضوع تخصصی و در حال پیشرفت می باشد که هر روز نیز بر اهمیت آن افزوده می شود  .

این موضوع یک تکنینک مهم در بازاریابی می باشد که در آن ما اقدام به تولید و یا توزیع محتواهایی ارزشمند می کنیم و هدف اصلی از این کارها نیز جذب و جلب مشتریان و مخاطبین می باشد  .

تمرکز اصلی در زمان تولید محتوا بهتر است بر روی مشتریان بالقوه باشد در این جا مهم ترین هدف بالابردن میزان آگاهی مخاطبین به وسیله تهیه محتواهایی مفید  ،  تخصصی و جالب و جذاب می باشد  .

برای وقوع این امر باید همه محتوا های تولید شده ما با فعالیت ها و همچنین محصولات مورد دلخواه افراد باشند  .  پس باید در زمان تولید محتوا برای یک کمپانی ویژه دقت شود مهم ترین سوال و اساسی ترین نیازمندی مشتریان ان محصول و کالای به خصوص چه چیزی می باشد  ؟  و شما لازم است که برای پاسخ به این موضوع  ،  چه روشی را انتخاب و اجرا نمایید  ؟

یک بازاریابی محتوا در صورت رعایت نکات لازم  می تواند شخص را به خود جذب نموده به فکر وادار کرده و باعث می شود که آن فرد به گونه ای نو و متفاوت رفتار نماید  .

در این روزها مردم ( مخاطبین ) از تبلیغات زیاد تلویزیونی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و دیگر نمونه های بازاریابی و تبلیغات که به وقت طلایی آن ها حمله کرده و هیچ خواسته و نیازی از ایشان را نیز رفع نمی کنند به ستوه آمده و بسیار خسته شده اند  .  مقدار تاثیر این نوع تبلیغلا در وجود مشتریان ف روز به روز در حال کم شدن بوده و دیگر کشی برای این نمونه بازاریابی ها ارزشی قاول نمی شود  .

این در حالی است که تبلیغات از طریق تولید محتوا وقت طلایی مردم را هدر نداده و این خود مشتریان می باشند که بر طبق جذاب بودن و همچنین احتیاجات خودشان   ،  محتواهای خاصی را انتخاب و استفاده می کنند خود مخاطبین هستند که با استفاده از اطلاعات موجود در هر محتوا متد رفتاری جدیدی را انتخای می نمایند  .

لذا در گزینش و انتخاب این شیوه از تبلیغات و بازاریابی هیج اجبار و اصراری دخالت ندارد  .  بازاریابی در دنیای جدید توسط بزرگان و غول هایی نظیر مایکرو سافت و همچنین توسط فعالیت های کوچک و یا حتی فروشگاه های یک نفره نیز در حال انجام می باشد  .  به این دلیل که نتایج و بازخوردهای بسیار خوبی را در پی دارد  .

در این روش از تولید محتوا داشتن ابتکار و نوآوری حرف نخست را خواهد زد اگر ان چیزی که شما تمایل دارید طرح نمایید  به بهترین و زیباترین حالت بیان شود مطمئنا با پیروزی و موفقیت همراه خواهد بود  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

مهم ترین مراحل و گام ها در اهداف تولید محتوا چه مراحلی هستند ؟

آیا تا به حال از خودتان سوال نموده اید که اهداف تولید محتوا چه چیزهایی هستند  ؟  و یا این که  ،  چرا در حال حاضر اغلب استارتاپ ها و کسب و کار ها و مارک ها  و برندهای خصوصی و یا سازمانی به تولید محتوا می پردازند؟

آیا خود شما جزء آن دسته از فعالیت ها می باشید که بدون داشتن یک هدف معین دست به تولید هر نوع محتوایی می زنید  ؟  اگر به این شیوه عمل نماید که خدمتتان عرض می کنیم که به زودی به مشکل برخورد خواهید کرد و دیر یا زود مشکلات عدیده ای را دچار خواهید شد

مهم ترین مراحل و گام ها در اهداف تولید محتوا چه مراحلی هستند ؟
مهم ترین مراحل و گام ها در اهداف تولید محتوا چه مراحلی هستند ؟

در ادامه به ذکر چند مثال برای روشن شدن هدف های تولید محتوا می پردازیم  :

مهم ترین نکته این است که هدف اصلی برای تولید محتوا به هیچ عنوان انجام تبلیغات نمی باشد  .

خیلی از افرادی که به صورت روزمره به تولید انواع محتواها مشغول هستند و خیلی هم تلاش کرده و زحمت می کشند که موفق شوند  ،  اطلاع دقیقی ندارند که هدف اصلی از این کارها  ،  تبلیغ و بازاریابی نمی باشد  .  وجود همه مخطبین و مشتریان  ،  دیگر از انواع و اقاسم تبلیغات  ،  پر شده است  ،  تا جایی که بسیاری از ایشان  ،  حتی نسبت به این تبلیغ ها دچار حساسیت و آلرژی نیز شده اند.

البته خود تهیه و ساخت تبلیغات هم به نوعی تولید محتوا محسوب می شوند اما فرق های فراوانی بین این دو مقوله وجود دارد به نوعی بهتر است که بازاریابی در درون محتواها جاسازی شده باشد انجام تبلیغات به شکل مستقیم و چکشی دیگر جواب مناسبی نمی دهد

در ادامه به ذکر چند مثال برای روشن شدن هدف های تولید محتوا می پردازیم  :
در ادامه به ذکر چند مثال برای روشن شدن هدف های تولید محتوا می پردازیم  :

توجه شما را به مطالعه یک محتوای داستانی جلب می کنیم  :

دیروز در حالی که داشتم پوستری را طراحی می کردم به یک مسئله برخورد نمودم که  .  .  .  .  (در اینجا مسئله بیان می شود ) خیلی اعصابم خورد شده بود اما بالاخر هموفق شدم که یک راه حل مناسب و جالب پیدا کنم و مشکل خود را رفع کنم  .

برای این منظور یک ابزار یافتم که آن ابزار برای رفع مشکلم  ،  خیلی بهم کمک کرد  ،  اسم اون ابزار  .  .  .  .  .  می باشد ( مثلا فلان برنامه یا  .  .  .  ) این ابزار برای دوستانی که در کارهای گرافیکی و طراحی هستند بسیار مفید خواهد بود  .

بنابراین تصمیم گرفتم که اون رو به شما دوستان نیز معرفی نمایم  ،  که در زمان ایجاد مشکلاتی شبیه من  ،  بتوانید با کمک این ابزار ( برنامه )  ،  به راحتی آن ها را حل نمایید و شبیه من مدت زمان زیادی برای حل مشکلات  ،  صرف نکنید و  .  .  .  .

آن چه در قمست بالا مطالعه نمودید یک محتوا به شکل داستانی بود که از سوی یک فرد طراح و گرافیست بیان شده بود در واقع این فرد گرافیست محتوای فوق را برای مخاطبین و یا بهتر بگوییم مشتریان  ،  تهیه و تولید کرده بود  .

این نوع محتواها به خوبی می توانند مخاطب خود را به خود درگیر و جذب نمایند و شخص را وارد یک داستان می کنند  .  مردم معمولا به داستان ها علاقه شدیدی دارند البته ناگفته نمایند که این داستان و محتوا دو مورد تبلیغاتی را نیز درون خود نهفته است تبلیغ اول برای این که بگوید  : یکی گرافیست می باشد و به طراحی پوستر مشغول می باشد و دوم این که برای یک ابزار کاربردی و نرم افزار خاص نیز تبلیغ کرده است  .  حال توجه شما به مطالعه این محتوا جلب می کنیم  :

یک نرم افزار خاص (  .  .  .  .  ) قادر است در کارهای مربوط به طراحی و گرافیکی به شما کمک نموده و هزینه خرید و تهیه آن نیز یک صد هزار تومان می باشد  .

ای متن جزء تبلیغ های مستقیمی می باشد که مردم امروزه دیگر به آن ها توجهی ننموده و حتی از این گونه تبلیغات خاسته هم شده اند  .  این یک متن و محتوای خسته کننده می باشد  ،  که به هیچ عنوان سود و منفعتی را برای مخاطب در نظر نمی گیرد و حتی برای کمپانی فروشنده و تولید کننده هم سود آوری خاصی نخواهد داشت  .  پس امروزه باید به دنبال تولید محتواهایی با هدف باشیم  .

آن محتوایی که بتواند مخاطب را به خودش جذب نماید بسیاری از شرکت ها برای تولید محتواهای اصولی هدفمند و تخصصی خود تعداد زیادی نیرو را استخدام می کنند و البته عکس این نیز وجود دارد که برخی شرکت ها نیز نیروهایی زیادی را به کار می گیرند

اما هنوز تولید محتواهای ایشان کاملا هدف مند نمی باشد برای این که بتوانیم تبلیغات و بازاریابی محتوایی خوب و اصولی را داشته باشیم می توانیم از قیف مخصوص بازاریابی و تبلیغات بر اساس محتوا ف استفاده نماییم  .

یکی از مهم ترین دلایل و گام ها در تولید محتوا این است که شما می خواهید مردم متوجه شوند که شما نیز وجود دارید  .

پس یکی از دلایل تولید محتوا شناساندن خودتان به مجموعه ای مشتریان و مخاطبین می باشد  .

شاید مهم ترین منظور و هدف از تولید کردن محتوا برندسازی و مطرح کردن باشد که این شامل برندهای سازمانی و یا شخصی می شود شما می توانید برای هر برند که دوست داشته باشید به تولید محتوا بپردازید  .

آن هایی که اخیرا و تازه وارد بازار ها شده اند احتیاجی به این ندارند که هزینه های زیادی را به منظور تبلیغات و بازاریابی خرج کنند تا مردم متوجه وجود ایشان شوند  .  فقط کافی است که بر طبق موضوع و یا تخصصی که در آن زمینه فعالیت می کنند

به تولید محتوا و عرضه آن به مردمی که با رشته و تخصص آن ها سرو کار دارند بپردازند این محتواها باید احتیاجات و نیازهای مخاطبین را مد نظر خود قرار دهند و راه حل هایی را برای رفع آن مشکلات و نیازها ارائه کنند  .

زمانی که مخاطب متوجه شود که شما برای مسائل و مشکلات او  راه حل هایی را پیدا کرده اید مطمئنا او نیز بهتر به شما اعتماد خواهد کرد و به سوی شما و محصولات و خدمات تان بیشتر جذب خواهد شد  .

و اما این که مخاطب به چه شکلی و چگونه شما را بیابد آن نیز خود متدهایی دارد که شما در این خصوص می توانید از دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید مثلا می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام از هشتگ های مناسبی استفاده نمایید  .

پس بهتر است شما در ابتدا با محتواهای مفید برای مردم و مخاطبین ، آغاز نمایید مثلا می توانید از نمونه های محتوا نظیر  :  فیلم  ،  پادکست  ،  اینفو گرافیک ها  ،  مطالب وبلاگی  ،  کتاب های الکترونیکی و  .  .  .  استفاده نمایید  .

 

یکی دیگر از اهداف مهم در تولید محتوا افزایش وارد شدن مخاطبین و مردم به یک وب سایت می باشد  .

گزینه و پارامتر دیگری که در تولید محتواهای با کیفیت بسیار مهم می باشد  ،  بالا رفتن میزان ورود مردم به وب سایت شرکت مورد نظر می باشد  .  پس محتواهای مناسب که قادر باشند از روش های گوناگون مخاطبین را به سوی سایت مورد نظر جذب نمایند  دارای مزایا و فواید بسیار زیادی می باشد که البته تشریح آن در این مقاله نمی گنجد و از حوصله شما خوانندگان گرامی نیز خارج می باشد  .اگر تا کنون برای شرکت و کمپانی خودتان دست به طراحی و ساخت یک وب سایت نزده اید  ،  بهتر است در اسرع وقت در این خصوص فکر کرده و سریعا اقدام نمایید  .

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بیان محتواهای تولید شده برای یک وب سایت و مطالب تولیدی برای شبکه های اجتماعی  ،  تفاوت و فرق بسیار زیادی وجود دارد  .

در ادامه به بیان یکی دیگر از مهم ترین اهداف تولید محتوا برای شما خواهیم پرداخت  .

یکی دیگر از مهم ترین اهداف برای تولید کردن محتوا یافتن مشتریان و مخاطبین جدید می باشد  .

همان گونه که در بخش های ابتدای همین مقاله ذکر شد  ،  یکی از بهترین شیوه ها برای یافتن و جذب مشتری هایی جدید  ،  تولید کردن محتواهایی دارای هدف می باشد  .  انجام تبلیغات ممکن است در ابتدا مشتریانی را برای شما جذب نماید اما لازم است به این موضوع نیز توجه نمایید که انجام تبلیغات به فرم های قدیمی  ،  تکراری و سنتی در شبکه ای مختلف از جمله تلویزیون شرکت و برند شما را برای همه مخاطبین و بدون توجه به یک گروه و جامعه هدف معرفی می کنند  .

که این خود سبب افزایش هزینه های تبلیغاتی شکرت شما خواهد شد و معمولا این هزینه های هنگفت برای شما که اخیرا اقدام به تاسیس استارتاپ و یا کسب و کارتان کرده اید اصلا مفید و مناسب نمی باشد  .

پس اگر تصمیم ندارید که هزینه های زیادی را متحمل شوید بهترین گزینه شما جهت جذب و کسب مشتری هایی جدید تولید کردن انواع محتوا به شکل هدف دار و آن هم برای یک گروه و جامعه مشخص و هدفمند می باشد  .

برای این منظور نیز بهتر است که شما پرسونای مخاطبین خود را کشف کرده و بر طبق آن محتوا های خود را تولید و عرضه نمایید  .  در ادامه بحث خودمان در مورد هدف های تولید محتوا  ،  مورد دیگری از گام های مهم در این امر را ذکر خواهیم نمود  .

یکی دیگر از مهم ترین مراحل و گام ها در تولید محتوا تولید lead و یا سر نخ برای وب سایت خود می باشد  .

در دنیای مربوط به بازاریابی و همچنین تبلیغات  ،  لغت سر نخ دارای کاربرد های فراوانی می باشد و شامل افرادی می شود که به اشکال متنوعی با کالاها و سرویس های سایت ما آشنا شده و به دنبال این موضوع هستند که اطلاعات نسبتا بیشتری را در مورد ما به دست آورند و در پایان نیز ممکن است جزء مشتریان ما بشوند  .  در واقع مفهوم لید lead   به معنای آن شخصی است که رغبت پیدا کرده و به همین جهت به آن سر نخ نیز می گویند  .  پس یکی از مهم ترین اهداف تولید محتوا همین موضع می باشد  ،  تا این به اصطلاح سر نخ ها  ،  با کمک گرفتن از متدهای مختلفی به مشتری ما تبدیل شوند  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

تولید محتوای مناسب و جذاب

پس اگر ما محتوای مناسب و جذاب و جالب توجه تولید نماییم می توانیم این لید ها را به سوی وب سایت خود کشانده و آن ها را به خرید از خودمان تشویق و ترغیب نماییم این مشتری که راغب و مایل می باشد ممکن است برای ما ایمیلی بفرستد و یا این که ما از طرف وی پیام کوتاهی دریفات کرده باشیم همچنین این امکان وجود دارد که با یک سرچ ساده در موتورهای جستجو از جمله گوگل با ما آشنا شده باشد

پس میزان رغبت و میل او با به حدی رسیده است که دوست دارد میزان ارتباط و درگیری خود را با شرکت ما بیشتر و بیشتر نماید  .  پس بهتر است که ما نیز از این فرصت بهترین بهره را ببریم و برای حفظ و نگه داری ایشان نهایت تلاش خود را به کار ببندیم  .

باید توجه داشته باشیم که این lead  از قبل ها با ما آشنایی خاصی نداشته است پس این موضوع که ما قادر باشیم شر نخ ها را بدون آزار و یا تحت فشار  ،  در یک مسیر صحیح هدایت نماییم از مهم ترین و اساسی ترین اصل ها و تکنیک هادر دیجیتال مارکتینگ می باشد که در بحثی جداگانه به آن پرداخته خواهد شد  .

و اما به یک گام و مرحله مهم دیگر در مبحث اهداف تولید محتوا نزدیک می شویم  .

یکی دیگر از اساسی ترین گام ها و اهداف مربوط به تولید کردن محتوا بالا بردن و افزایش میزان فروش ما می باشد  .

مطمئنا شما برای تولید محتوای خود زمان زیادی را صرف نموده اید و موفق شده اید که  ،  محتوا های مناسب را به افراد مناسب آن  ،  وصل نمایید  .  در حال حاضر یک سوال پیش می آید و آن این است که  :

آیا این محتوای تولید شده مناسب شما به فروشش خوب و مناسبی از کالاها سرویس ها و خدمات شما نیز منجر می شود یا خیر  ؟  این تصور را داشته باشید که شما یک از احتیاجات مشتریان  و مخاطبین خود را مد نظر داشته اید و برایش راه حلی پیدا کرده اید  .

به این شکل است که مخاطب نیز به سوی محتوای تولیدی شما جذب شده و از آن به خوبی استقبال می کند و از طرفی راه حلی هم برای مشکل و مسئله خود پیدا نموده است  .  اما آیا کار در همین جا به پایان می رسد؟  قطعا پاسخ منفی می باشد پس شما می بایست کالاها و خدمات و محصولات خود را که نیاز های آن ها را رفع و بر طرف می سازد نیز به آن ها عرضه کرده و ارائه دهید  .

پس خلاصه این که شما می بایست بر طبق نوع نیاز های مخطابین و همچنین بر اساس کالاها ئ سرویس های خودتان محتوا هایتان را تولید نمایید پس اگر شما قادر نباشید که علاوه داده راه حل  محصولی را نیز برای حل مشکلش به او ارائه دهید او در عین حالی که راه حل مناسب رفع مسئله اش را یافته به خرید از رقیبان شما خواهد پرداخت پس باید توجه داشته باشید که با تولید صرفا محتوا شما نیاز اصلی او را جواب داده اید  ،  ما محصول خاصی را به او نشان نداد ه اید  ،  پس در نتیجه شما راه را به اشتباه رفته اید  .

پس یکی از اهداف این است شما می بایست به خاطر و برای کالاها  ،  محصولات و خدمات خودتان  ،  محتوا هایتان را تولید نمایید  .  نه این که فقط یک راه حل برای مشکل مخاطب  ،  کشف و ارائه کنید  .

در ادامه با یکی دیگر از هدف ها و گام های مهم در تولید محتوا آشنا خواهیم شد  :

یکی از اصلی ترین اهداف تولید محتوا حفظ و نگهداری مشتری ها می باشد  .

زمانی که مشتریان و مخاطبین در زمان نسبتا کم و کوتاهی با شما و محصولات شما آشنا می شوند و به سوی محتواهای تولید شده توسط شما جذب شده اند و از طرفی شما موفق شده باشید که مشکلی را از آن ها رفع و حل نمایید آن ها مجددا به سوی شما باز خواهند گشت و همه این نکات به کیفیت و شرایط  و رعایت اصول در تولید محتواهای شما بستگی دارند  .

اگر محتواهای شما به شکلی غیر اصولی و غیر مرتبط با نیازهای ایشان تولید شده باشند  ،  یا شما یک گروه و جامعه هدف را به اشتباه هدف قرار داده اید و یا در نوع و محتوای تولید شده خود دقت لازم را به خرج نداده اید  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

از گام های مهم و اصلی در تولید محتوا می توانیم به مورد زیر نیز اشاره کنیم  :  

باید بتوانیم مشتری جذب و درگیر نماییم و او را مدیریت نماییم  .

پس یک گام مهم و هدف اصلی دیگر در تولید محتوای خوب  مدیریت مشتری ها می باشد این بخش تا حدودی نیز با عنوان حفظ مشتریان شباهت های دارد  .  اما نکات و تفاوت های ریز و طریفی نیز در این بین وجود دارند محتوا هایی که در این قسمت شما تولید خواهید نمود به نوعی موفق خواهند شد که مشتری را به خرید مجدد و دوباره صوق داده و تشویق نمایند .

پس شما در این مرحله می توانید برای محتواهای جدید خود  پیشنهاد هایی نیز مبنی بر خرید به مخاطبین و مشتریان ارائه دهید  .  نگهداری و حفظ آن ها سبب می شود که ما بعد از انجام خرید نیز مشتری های خود در رضایت و مقبولیت کامل قرار دهیم

این باعث خواهد شد که برند ما همواره به عنوان راه حلی برای رفع مشکلاتش جلوی دیدگان او باشد شما می توانید برای این که به شکل بهتری مشتری را مدیریت نمایید از سامانه ها و سیستم هایی تحت عنوان CRM نیز استفاده نمایید که البته در این بخش هدف اصلی ما استفاده از همان محتواهای اصولی و صحیح برای هدایت مشرتی به خرید مجدد می باشد  .

از گام های مهم و اصلی در تولید محتوا می توانیم به مورد زیر نیز اشاره کنیم  :  
از گام های مهم و اصلی در تولید محتوا می توانیم به مورد زیر نیز اشاره کنیم  :

محتواها را در چه قالب های می توان تولید نمود  ؟

چهار قالب اصلی برای ساخت و تولید هر نوع محتوایی به شرح ذیل می باشند  :

*محتوای متنی –محتواهایی در فرمت فیلم و ویدئو – محتواهایی در قالب صدا و صوتی – محتواهایی شامل عکس و تصویر  .

که البته بسیاری از محتواها می توانند ادغام شده و ترکیبی از این 4 فرمت باشند  .  هر کدام از این انواع محتوا  ،  دارای مزایا و همچنین کاربردهای خاصی هستند  .  نکته مهم اینجا است که امروزه تقاضای بازار برای فرمت ها و محتواهای فیلم ویدئویی بیشترشده است و به همین علت است که اخیرا این نمونه از محتوا بیشتر مورد توجه مردم می باشد  .  بهتر است این طور بگوئیم که  :  آینده دنیای تبلیغات و بازاریابی محتوا در اختیار محتواهای ویدئویی خواهد بود  .

در ادامه موضوع مقاله یعنی اهداف تولید محتوا به تشریح و بیان هر یک از فرمت های محتوا خواهیم پرداخت  .

مهم ترین و رایج ترین فرمت های محتوایی عبارتند از  :  *گرافیک های متحرک و موشن –اینفوگرافیک ها – صفحات سفید یا وایت پیپر – رپورتاژ و  .  .  .   .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

حیاتی ترین و مهم ترین نکات در تولید محتوا چه چیزهایی می باشند؟

این نکته کاملا طبیعی می باشد که ما اغلب بعد از شروع و راه اندازی استارتاپ و کسب و کار خودمان به فکر تولید محتوا نیز بیفتیم و این نیز کاملا طبیعی می باشد که  ،  داشتن سئوی مناسب و دریافت یک مرتبه و درجه خوب و مناسب از موتورهای جستجو و به ویژه گوگل از مهم ترین و اساسی ترین هدف های تولید محتوا برای سایت های مختلف اینترنتی می باشد  .

باید بدانیم که همه این صحبت ها و موارد ذکر شده بالا  به یک علت صورت می گیرد و آن افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر می باشد به همین علت است که قبل و بعد از تولید محتوا بهتر است اقدامات خاصی انجام پذیرد  .

حیاتی ترین و مهم ترین نکات در تولید محتوا چه چیزهایی می باشند؟
حیاتی ترین و مهم ترین نکات در تولید محتوا چه چیزهایی می باشند؟

مهم ترین این اقدامات عبارتند از  :  

*در آغاز باید مطلب های وب سایتتان کامل و جامع باشند  ،  این گزینه های اولیه شامل موارد ذلی هستند که باید به خوبی به آن ها توجه نمایید  ،  که در غیر این صورت  ،  اگر به حال خود رها شوند  ،  مشتریان از سایت شما فرار کرده و خریدی انجام نخواهند داد  :

-درباره سایت ما – مقررات و توضیحات هر یک از محصول و  .  .  .   .

*حال نوبت به محتواها و مطالب بلاگ می رسد مطالبی که بر پایه سئو می باشند اصلی ترین هدفشان بهتر دیده شدن در صفحه های ابتدایی موتور جستجوگر گوگل می باشد که این امر باعث جذب بیشتر مشتریان از راه کلیک کردن بر روی لینک آن ها می باشد  .

*آیا از همان ابتدا می خواستید دست به تولید مقاله های تالیفی بزنید  ؟  و یا تمایل داشتید با مخاطبین خود تعامل بالاتری داشته باشید؟   هم اینک می توانید به این موضوع فکر کنید و در مورد آن اقدامی صورت دهید  چون در حال حاضر و در این مرحله است که مخاطب به وب سایت شما ورود کرده است و شما می بایست از این راه  ،  اطمینان او را به خود و محصولات خودتان  ،  جلب نمایید  .

*اینک زمان مناسب تبلیغات فر رسیده است  .  یعنی محتوا و کالاهای خود را تبلیغ نمایید  .  شما باید هم اکنون از شیوه های متنوی نظیر  :  شبکه های اجتماعی  ،  بازاریابی های مبتنی بر کلیک  ،  رپورتاژ و  .  .  .  به معرفی و تبلیغ کالاها و خدمات متنوع خود بپردازید

اما ممکن در طی این مراحل مهم که ذکر کردیم یک فاجعه رخ دهد و ان زمانی اتفاق می افتد که شما قبل از این که مراحل 1-2-3 تکمیل و انجام شوند به دنبال گام آخر یعنی بازاریابی و تبلیغات بروید  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

بهترین ایده ها و طرح ها برای تولید محتوای مناسب چیست ؟

به این نکته توجه کنید که تولید کردن محتوا نیز شبیه دیگر فعالیت ها قابلیت گسترش و توسعه یافتن دارد برای رسیدن به این هدف نیز یک سری تمرین های خاص وجود دارد  ،  این تمرین ها به شما کمک خواهند کرد که موضوعات و عناوین بهتری را انتخاب نمایید و نسبت به تولید محتوا در آن موضوع و با کیفیت بیشتری  ،  اقدام نمایید  .  در ادامه مقاله خود به ذکر تعدادی از تمرین های مهم در راه توسعه و گسترش هر چه بهتر و بیشتر محتواهای خود خواهیم پرداخت :

بهترین ایده ها و طرح ها برای تولید محتوای مناسب چیست ؟
بهترین ایده ها و طرح ها برای تولید محتوای مناسب چیست ؟

بخش اول  : شناسایی بهتر محتوای خود

معمولا نخستین چیزی که از موضوع محتوا به ذهن ما خطور می کند  ،  عملیات تهیه و تولید آن ( محتوا )  ، می باشد و همچنین بالافاصله با شنیدن عنوان تولید محتوا  ،  به یاد محتواهای متنی و نوشتاری می افتیم  .

آیا در واقعیت هم به همین صورت است و محتوا ها فقط به محتوای متنی و نوشتاری ختم و محدود می شوند  ؟  مطمئنا پاسخ به این سوال منفی می باشد چون تولید کردن انواع محتوا بخشی از بازاریابی محتوا می باشد که با عنایت به موضوع مربوطه لحنی که آن محتوا دارد می تواند مخاطب را به خود جذب کند و یا اعتماد او را جلب کرده و در گام های بالاتر قادر است که یک وسیله و ابزار جهت فروش و جلب اعتماد کامل مخاطبین و مشتریان باشد  .

بخش اول  : شناسایی بهتر محتوای خود
بخش اول  : شناسایی بهتر محتوای خود

سوال مهم دیگر ما این است که  :

آیا تولید محتوا تنها در حوزه تولید محتواهای متنی و نوشتاری می باشد  ؟

جواب این پرسش نیز قطعا منفی می باشد  ،  چون ما می دانیم که خود محتواهای متنی یکی از زیر شاخه ها و قالب های تولید محتوا هستند و در واقع محتواها می توانند در 4 نوع  :  صدا  ،  فیلم ( ویدئو )  ،  عکس ( تصویر ) و  متنی و یا ترکیبی از این ها باشند  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

بخش دوم: به چه صورت شروع نماییم؟  

بهتر است که با هم صادق و رو راست باشیم  .  شما با شنیدن واژه محتوا  ،  مغزتان به جز نوشتار  ،  متن  ،  کتابها و  .  .  .  به چیز دیگری هم فکر می کند؟  آیا حقیقتا به گزارشات هم فکر می کند  ؟  آیا به پرسشنامه ها و فرم ها هم فکر می کند  ؟  این موضوع هر چند باورش سخت است اما واقعیت دارد  .

محتوا دارای انواع گوناگون و متنوعی دارد و فقط به صورت نوشتاری و متنی ظاهر نمی شود  .  محتوا می تواند یه بازی فوتبال  ،  یک گزارش  ،  یک پرسش نامه و یا شاید یک قطعه موسیقیایی باشد  حتی آن چیزی که ما هم به آن می اندیشیم نیز یک محتوا محسوب می شود  .  در این قسمت از مقاله خود  ،  قالب ها و فرمت های مهم و کلی از محتوا را خدمت شما تشریح خواهیم کرد.

بخش دوم: به چه صورت شروع نماییم؟  
بخش دوم: به چه صورت شروع نماییم؟

محتواهای نوشتاری یا متن  :

در سطح جهانی بررسی ها و تحقیقات متنوعی در شاخه محتوا و تولید آن انجام گرفته و ما نیز پژوهش های فر محتوایی را داشته ایم و نتیجه این ها باعث شده است که متوجه شویم  :  محتواهای نوشتاری در اغلب اوقات موفق شده است بیشترین سطح از اطمینان و اعتماد مردم و مخاطبین را به خود جلب نماید  .  به همین علت مقاله های تحقیقاتی و پژوهش های علمی اغلب به این فرمت تهیه می شوند  .

محتواهای نوشتاری یا متن  :
محتواهای نوشتاری یا متن  :

حتی در آثاری که هم از کتاب و هم از سی دی و دیدئو برای آن ها استفاده شده است بخش نوشتاری آن یعنی کتاب بیشتر جنبه یادگیری داشته و قسمت ویدئویی عمدتا جنبه سرگرمی دارد  و معمولا حس اطمینان و اعتماد همه ما نسبت به نوشته ها بسیار بیشتر می باشد  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

صدا یا محتواهای صوتی  :

انواع و اقسام محتلف صدا و جلوه های ویژه مربوط به آن  در تبلیغات و بازاریابی های مبتنی بر محتوا  ،  قادر هستند که اثرات بیشتر و مضاعفی را نسبت به نوشته بر روی مخاطب خود داشته باشند  .  و همین علت باعث شد که در دوران طلایی برنامه های رادیویی بیشتر محتواهای حاوی صوت و صدا نظیر برنامه های کمدی و طنز  ،  درام ، آهنگ های کلاسیک خبرها  و گزارشات برای تعداد کثیری از مردم آمریکا پخش شود  .

صدا یا محتواهای صوتی  :
صدا یا محتواهای صوتی  :

فیلم و ویدئو  :

به تازگی یکی از روش های مهم در رسانه های الکترونیکی تاکید بر محتواهای ویدئویی و فیلم ها می باشد خیلی ها در این زمینه اعتقاد دارند که  ،  تغییر روش ها به کاربرد و استفاده از فیلم ها به خاطر عوش شدن عادت های رسانه ها می باشد و همچنین این موضوع که مخاطبین نیز دیگر تمایل زیادی به خواندن لغات و کلمات ندارند در این تغییر روش بدون تاثیر نبوده است  .

در حال حاضر مدیران حوزه تبلیغاتی به خوبی اطلاع دارند که با چارچوب های معین بهترین گزینه برای ساخت محتواهایی از نوع ویدئویی ، ساخت فیلم توضیحی و یا آموزشی ، انجام مصاحبه و تهیه گزارش از مسئولین فیلم هایی که تاریخ انقضاء ندارند ( هموچون آموزش تهیه غذاها ) و  .  .  .  .  می باشند  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

عکس و تصویر  :

تبلیغات و بازاریابی های بر اساس محتوای دیداری و بصری  ،  امروزه طرفداران زیادی را در بین محتواهای دیجیتالی به خود جلب کرده است و روی آوردن اکثر مردم به سوی شبکه های اجتماعی نظیر اینستا گرام  ،  فیسبوک  ،  لیک دین و  . . .  سبب شده است تا موسسین و مالکان استارتاپ ها و کسب و کارهای مختلف و بازاریاب های دنیای دیجیتالی  ،  از نوع محتوهای تصویر و عکس ها برای تحقق هدف هایشان استفاده های فراوانی را داشته باشند  .

از مهم ترین دلایل پیروزی و موفقیت در این نوع محتواها ( تصویری )  ،  این می باشد که نوع دیداری و بصری هر محتوایی  ،  بیشتر توجه ها را به سوی خود جلب می کند و از طرفی هم فرآیند ساخت آن ها نسبتا آسان می باشد و همچنین حالت یکنواختی نیز ندارند  .  بر طبق آمار ها  محتواهای حاوی عکس و تصویر و از نوع بصری حدود 93 درصد از ارتباط های انسانی را شامل می شوند  .

بخش سوم  :  در چه قالب و فرمتی نوشتن را آغاز کنیم  :  

شیوه تولید کردن محتواها فقط به فرمت های متنی خلاصه نشده و بعد از گزینش قالب کلی و  دلخواه برای محتوا خود  ،  باید یکی از انواع فرمت های شناخته شده را انتخاب نماییم  .  چون در اکثر اوقات شاهد این قضیه بوده ایم که سلیقه و نظرات مشتریان تغییر داشته است و به خاطر این تغییر سلیقه ها  ،  روش ها و تاکتیک های حوزه تبلیغاتی و بازاریابی نیز دچار تغییرات اساسی شده است

بخش سوم  :  در چه قالب و فرمتی نوشتن را آغاز کنیم  :  
بخش سوم  :  در چه قالب و فرمتی نوشتن را آغاز کنیم  :

پس مدیران تبلیغاتی و کارشناسان بازاریابی می بایست همواره و دائما در حال بررسی سلیقه ها و تغییر و تحول روش و اساس فعالیت خود باشند  .  ابتدا سعی می کنیم با یک مثال ساده تفاوت های اصلی بین قالب و فرمت محتواها را توضیح دهیم  .

محتواهای فیلم و ویدئو جزء انواع قالب های محتوا می باشند اما خود ویدئو ها در فرمت های گوناگونی تعریف و تولید می شوند مثلا می توانند گزارشی  ،  گرافیک متحرک و یا موشن  ،  باشند که این ها انواع فرمت ها برای قالب های ویدئویی هستند  .

در ادامه بحث مقاله اهداف تولید محتوا به تشریح برخی از انواع فرمت های تولید محتوا خواهیم پرداخت  :

*مقاله ها (آرتیکل ها)  :

ما بیشتر اوقات این مقاله ها را تحت عناوینی از جمله: مقالات وبلاگ می شناسیم که خیلی هم بی ربط نمی باشد و از مهم ترین خصوصیات این مقالات تعداد لغت های بین هزار تا 3 هزار لغت بحث آن مقاله در خصوص یک سوژه خاص و مشخص و نداشتن هرگونه پیام های تبلیغاتی می باشد  .  از مهم ترین انواع مرسوم این گونه مقالات می توانیم مقاله های چگونگی و چک لیستی را نام برد  .

*مقاله ها (آرتیکل ها)  :
*مقاله ها (آرتیکل ها)  :

*ای بوک ها و کتاب های الکترونیکی:

به احتمال زیاد مشاهده کرده اید که برخی از سایت ها به ارائه رایگان محتواهای الکترونیکی به مخاطبین خود می پردازند که به این محتواها ای بوک و یا کتاب الکترونیکی می گویند.

این کتاب های دیجیتال عمدتا ابزارهایی برای آموزش و یادگیری در حوزه های تخصصی می باشند به طور خلاصه بایئد عرض کرد که این محتوا ها و کتاب ها می بایست از نظر مشتریان سایت شما با ارزش بوده و ارزش دانلود نمودن را داشته باشند .

این شیوه تولید کردن محتوا یعنی ارائه کتاب های دیجیتال و کاربردی دست کم دو مزیت و فایده برای وب سایت شما خواهد داشت  .  1-جمع کردن بانک اطلاعاتی از مشتریان و مخاطبین سایت شما 2-برند و شرکت خود را به عنوان منبع و مرجعی علمی برای مشتریان معرفی می کنید  .

*پادکست ها  :

در واقع پادکست ها حکم رادیویی خصوصی و شخصی را دارند به این شکل که به شخص امکان می دهند تا محتوا های صوتی دلخواه و دوست داشتنی خود را در هر وقتی که تمایل  داشته باشند گوش دهند.

امروز با عنایت به این موضوع که زمان زیادی از هر فرد در وسائل نقلیه عمومی سر راه 4 راه ها و پشت چراغ و  .  .  .  تلف می شود با تهیه و ساخت انواع پادکست باعث صرفه جویی در زمان های مخطبین و هم چنین افزایش اثر بخشی محتواها خواهید شد  .

*گرافیک های متحرک یا موشن  :

گرافیک های متحرک اغلب چیزهایی را که بدون حرکت و یا ثابت می باشند را به کمک اپلیکیشن های انیمیشن و یا طراحی های گرافیکی به فیلم های های متحرک و ویدئویی تبدیل می کنند  .

طی سالهای اخیر این متدها در اکثر فیلم ها و کارتون ها برای متحرک نمودن کلمات ، عناوین  ،  پس زمینه ها و  .  .  .  مورد استفاده قرار می گرفته اند  .  اما امروزه که دنیای تبلیغات و بازاریابی های محتوا به حالت ویدئو محوری تبدیل شده است میزان کاربرد های موشن گرافیک از حد سینما و فیلم ها فراتر رفته است و به یک ابزار بسیار مهم و مقبول در بین مخاطبین و مردم مبدل شده است  .

به این نکته نیز توجه نمایید که بیشتر از چهل مدل و نوع برای فرمت های محتوایی وجود دارد که در این جا تعدادی از آن ها را برای شما تشریح کردیم  .

*گرافیک های متحرک یا موشن  :

بخش چهارم  :  به چه صورت می توانیم محتوای خود را به شکل استاندارد درآوریم  ؟

همان طور که می دانید یکی از اساسی ترین عوامل رشد و بالارفتن مرتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو گر و به ویژه گوگل تولید محتواهای مناسب می باشد  .  این باعث می شود مطالب و سایت شما در بخش های بالایی سرچ و جستجو دیده شود و در معرفی برند و محصولات شما بسیار موثر خواهد بود اما فکر میکنید که فقط با تولید هر محتوا و قرار دادن آن در سایت خودتان مشتریان و مخاطبین مطالب شما را خواهد دید  ؟

یکی از بهترین وسائل و ابزار برای رساندن پیغام ها و محتواهای شما به گوش مخاطبین گوگل می باشد  پس شما نیز باید خود را به سطح استانداردها و معیارهای تعیین شده توسط گوگل برسانید  .

به طور خلاصه شما باید سئوی سایت خود را بالا ببرید برای داشتن سئو فقط این که محتوا تولید نمایید کفایت نمی کند و قسمت های از کار نیز به خارج از وب سایت ما ربط دارد  .  در ادامه ما به توضیح سه نوع از مرسوم ترین معیارها و استانداردهای سئوی هر سایتی خواهیم پرداخت  :

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

*تگ های مربوط به تایتل یا عنوان  :

این از اساسی ترین عوامل در بالا رفتن سئو می باشد چون به مخاطبین و همچنین گوگل کمک می کند که موضوعات و عناوین شما را بهتر بیابند پس از کلیمه کلیدی مناسب خود در بخش تگ عنوان استفاده نمایید  .

بهتر این است که بخش تگ عنوان با همان کلید واژه دلخواه آغاز شود بر اساس سنجش های صورت گرفته در سایت moz تگ عنوان هایی که کلمات کلیدی را در بخش آغازین استفاده کرده اند  ،  موفق تر از آن هایی بوده اند که در قسمت های انتهایی از آن بهره برده اند  .

*تگ های مربوط به تایتل یا عنوان  :
*تگ های مربوط به تایتل یا عنوان  :

*متا دیس کریپشن یا شبه توضیحات:

این توضیحات سبیه یک گیت یا گذرگاه در میان گوگل و مخاطبین شما عمل می نمایند اگر این بخش متا دیس کریپشن با دقت و توجه به معیارها تولید باشد تاثیرات فراوانی در تعداد انتخاب و کلیک های محتواها و سایت شما خواهد داشت.

حتما از این مورد اطمینان حاصل نمایید که برای دو مطلب نامساوی از شبه توضیحات یکسانی استفاده نکرده باشید چون به این ترتیب مرتبه سایت شما در گوگل به شدت کاهش خواهد یافت  .

به نکته نیز توجه کلید که از کلمات کلیدی یا کلید واژه ها نیز حتما در بخش شبه توضیحات یا متا توضیحات استفاده نمایید  .

*متن های جایگزین عکس ها  :

در زمان بررسی سایت شما توسط موتور های جستجو امکانی برای مشاهده تصاویر نمی باشد کاری که alt tag یا متن جایگزین انجام می دهد اضافه کردن نوشتار به جای تصویر می باشد که به گوگل و دیگر موتور ها امکان درک محتوای تصاویر شما  و اعطای ارزش بیشتر در سئو را می دهد  .

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اگر تصویر شما فقط جنبه زیبایی و زینت دارد احتیاجی به alt tag   نمی باشد چون در این حالت تاثیری در بهبود سئوی سایت نخواهد داشت  .

بخش پنجم: چگونه از خارج از سایت نیز محتوای ما بر اساس معیار ها و استاندارد ها به نظر آید  ؟

در بخش های قبلی به میزان بسیار کمی در خصوص سئوی خارج از سایت توضیح دادیم این نکته را نیز بیان داشتیم که سئوی درونی سایت شما  ،  شامل متدهایی است که بدون تغییرات در محتوای درونی سایت بر روی سئو و رتبه شما اثر می گذارند  .

بخش پنجم: چگونه از خارج از سایت نیز محتوای ما بر اساس معیار ها و استاندارد ها به نظر آید  ؟
بخش پنجم: چگونه از خارج از سایت نیز محتوای ما بر اساس معیار ها و استاندارد ها به نظر آید  ؟

در ادامه به توضیح و بررسی 4 متد مهم برای بالابردن سئوی خارجی می پردازیم  :

1-ساختن لینک ها و همچنین از بین بردن لینک های خراب و مشکل دار  .

2-از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که میزان زمان عدم دسترسی به وب سایت به حداقل و مقدار بسیار کمی رسیده باشد  .

3-مطالب خود را بتوانیم در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذاریم  .

4-نقشه مربوط به وب سایت خود را به گوگل وب مستر اضافه نماییم  .

شما در حال مطالعه مقاله اهداف تولید محتوا هستید

بخش ششم: چگونه مطالب و محتواهای خودمان را به گوش مخاطبین برسانیم  ؟

هدف از همه تلاش هایی که در مطالب قبلی در مورد استاندارد سازی محتواها ذکر شد ، این است که مخطبین محتواهای ما را ببینند و مطالعه نمایند و پیغام اصلی ما را دریافت نمایند. پس در این مرحله نکته مهم انتشار دادن محتواها می باشد که از خود تهیه و تولید آن ها نیز مهم تر می باشد .  ما میتوانیم از ابزارهای معروف و شناخته شده ذیل برای انتشار هر چه بهتر مطالب خود استفاده نماییم  :

*استفاده از وبلاگ ها *کمک گرفتن از انواع شبک های اجتماعی

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید