آنالیز پست های اینستاگرام

آنالیز پست های اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به موضوع آنالیز پست های اینستاگرام بپردازیم:

امروزه بیشتر افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند به همین دلیل برای اکثر افراد به خصوص افرادی که می خواهند از این شبکه های اجتماعی استفاده کنند تا به کسب و کار خود رونق دهند بسیار حائز اهمیت است .

آنالیز پست های اینستاگرام
آنالیز پست های اینستاگرام

از این رو این افراد تمام سعی خود را انجام می دهند که بهترین آنالیز ها را انجام دهند . یکی از شبکه های اجتماعی که اکثر افراد از آن استفاده می کنند شبکه اجتماعی اینستاگرام است که هر قشری با هر رده سنی در آن فعال است و به همین دلیل بستر بسیار خوبی برای معرفی کسب و کارها یا افراد مختلف می باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

کارهایی که باید برای آنالیز پست های اینستاگرام انجام دهید؟

آیا شاخص های مشخصی برای آنالیز پست های اینستاگرام وجود دارد ؟

چگونه در لیست اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم؟

آیا ابزاری برای آنالیز اینستاگرام وجود دارد ؟

[/stextbox]

آنالیز پست های اینستاگرام
آنالیز پست های اینستاگرام

اقدامات لازم برای آنالیز پست های اینستاگرام

برای موفق شدن باید سعی کنید به صورت روزانه آنالیز های اولیه را انجام دهید به این صورت که آنالیزی دقیق از دنبال کنندگان ، دنبال شوندگان ، نرخ تعامل ، پست ها و مواردی دیگر از این دست را داشته باشید .

اقدامات لازم برای آنالیز پست های اینستاگرام
اقدامات لازم برای آنالیز پست های اینستاگرام

امروزه می توان با ابزارهای وجود صفحات مختلف و همچنین پست های اینستاگرام را آنالیز کنید در این آنالیز به موارد مختلفی توجه می شود مانند :

اقدامات لازم برای آنالیز پست های اینستاگرام
اقدامات لازم برای آنالیز پست های اینستاگرام

 

  •   در این آنالیزها می توانید به صورت دقیق بررسی کنید که فالورها، فالویینگ ها و نرخ مشارکت در صفحات به چه صورت است .
  •   براساس آمارهای بدست آمده یک  پیش بینی آمار داشته باشید تا متوجه شوید  که می توانید با ادامه این روند به چه نقطه ای برسید .
  •   از گزارشاتی که انجام می دهید یک نسخه پی دی اف تهیه کنید تا بتوانید  هر زمان که خواستید از گزارش های آنالیزهای پستی خود استفاده نمایید .
  •   از ابزارهای مقایسه استفاده کنید و خود را با رقبایی که دارید مقایسه کنید در این قسمت از نقاط ضعف و قوت رقبا در جهت موفقیت خود استفاده نمایید .
  •   در آنالیزی که انجام می دهید می توانید مشاهده کنید  که  چه تگ و یا هشتگ ها موفق تر بوده است و شما از آنها برای بهتر دیده شدن استفاده نمایید . دقت داشته باشید این موضوع به شما کمک میکند که استراتژی  خوبی برای انتخاب هشتگ ها داشته باشید .
  •   تمامی موارد بالا را می توانید  در قالب  ای پی آی  ارائه می شود .

همیشه برای اینکه در شبکه اینستاگرام موفق شوید باید سعی کنید که از افراد تاثیر گذار در کسب و کار خود برای رونق دادن استفاده نمایید.

در آنالیز پست های اینستاگرام شما می توانید با خیالی آسوده تمامی شبکه های اجتماعی  را بررسی کنید که در این بررسی می توانید موارد مختلفی مانند :

  •   پیدا کردن افرادی که تاثیر گذاری بالا بر اساس نرخ مشارکت دارند .
  •   پیدا کردن افرادی که تاثیر گذاری بالا بر اساس دنبال کنندگانی که دارند .
  •   پیدا کردن افرادی که تاثیر گذاری بالا دارند از طریق کلماتی که در متن بیو خود دارند .
  •   گزارشهای کامل که توسط افراد تاثیرگذار  از رشد و فعالیت هایشان منتشر شده است .
  •   میزان مشارکت هایی که در 10 پست آخر  داشته اند .

شاخص ها برای آنالیز پست های اینستاگرام

هر روشی شامل یک سری شاخص هایی می باشد که اگر بخواهید در آن مشغول شوید باید با این شاخص ها آشنا شوید  تا بتوانید در انجام آنالیز پست های اینستاگرام موفق تر باشید .

با توجه به نوع کاربردهای اینستاگرام این شاخص ها به چد دسته تقسیم می شود  شاخص های عمومی، شاخص های پست ف شاخص های لایو یا پخش زنده و شاخص استوری است .در زیر به این شاخص ها اشاره کرده ایم :

شاخص ها برای آنالیز پست های اینستاگرام
شاخص ها برای آنالیز پست های اینستاگرام

شاخص های عمومی اینستاگرام

شاخص های عمومی اینستاگرام
شاخص های عمومی اینستاگرام

Reach:

این شاخص به معنی دسترسی به محتوا است و نشان میدهد که چه تعداد کاربر یا اکانت حداقل یک بار از پست شما دیدن کرده اند . این شاخص داری نرخ دسترسی به محتا است که تعداد کل کاربرانی که از پست شما بازدید کرده اند را بر کل فالورهای شما تقسیم می کنند و نهایت به صورت درصد نشان می دهد اما شاخص دسترسی تنها یک عدد را نشان می دهد . باید بدانید این عدد نشان دهنده دسترسی به محتوا شما در یک بازه است .

Impressions :

این شاخص برای بازدید  محتوا است  که از طریق آن می توانید  تعداد دفعات بازدید پست ها ، استوری های و پروفایل را در یک زمان مشخص مشاهده کنید . اینستاگرام می تواند تشخیص دهد که یک پست ، پروفایل و یا استوری چند بار مشاهده شده است

و این تعداد مشاهده توسط چند فالور انجام شده است زیرا گاهی یک فالور ممکن است یک پست، پروفایل و یا استوری را چند بار مشاهده کند . به عنوان مثال در اگر یک فرد چهار بار پست شما را دیده باشد شاخص دسترسی محتوا و بازدید محتوا چهار یک می شود .

Engagement rate :

این شاخص نشان دهنده نرخ مشارکت است که از این طریق می توانید لایک ها ، کامنت ها و پست های ذخیره شما را توسط افراد نشان می دهد حال اگر شاخص بر تعداد فالورها در زمان ارسال پست  تقسیم شود نرخ مشارکت می دهد .

اگر تمامی کامنت ها ، لایک ها و پست هایی که توسط مخاطبین ذخیره شده برای تقسیم بر دسترسی محتوا می شود و نرخ مشارکت دسترسی را به ما می دهد . به عنوان مثال اگر شما حدود صد فالور داشته باشید اما در اصل حدود صد و پنجاه نفر آخرین پست شما را دیده اند و تنها 20 لایک پست شما خورده است نرخ مشارکت بار همان پست 20 درصد می شود و نرخ مشارکت در دسترسی 13 درصد می شود .

همانطور که می بینید این نرخ به صورت درصدی نمایش داده می شود و شاخص خوبی برای آنالیز پست ها اینستاگرام است . بهتر است بدانید هرچه فالوور های شما بیشتر شود نرخ مشارکت شما کاهش پیدا می کند

و این قاعده کلی برای تمامی شاخص های تحلیل در اینستاگرام است که اگر تعداد فالورها بالا برود نرخ شاخص ها پایین می آید . به عنوان مثال اگر پستی حدود  2K  فالوور دارد و نرخ مشارکت حدود 8.57 درصد برای یک پست است

این در حالی است که اگر یک بازیگر معروف با 125 میلیون دنبال کننده نرخ مشارکت او به 1.9 درصد می رسد . اگر می خواهید نرخ مشارکت کاربران خود را بالا ببرید می توانید از روش های زیادی مانند شناخت مخاطبین هدف ، هشتگ گذاری و نوشتن کپشن خوب استفاده نمایید .

برای شاخص های بالا باید اینستاگرام خود را در حال تجاری یا کسب و کار فعال کنید . سپس می توانید دو شاخص تحلیل را در پست های خود مشاهده کنید و از داده های آماری مانند  insights استفاده کنید این روش تجزیه و تحلیل های آماری را آسان می کند .

اعدادی که در این داده ها نمایش داده می شود به صورت ساده است و درصدی نمی باشد . اگر می خواهید اعداد دقیق تری را مشاهده کنید می توانید از داشبوردهای نئولایز استفاده نمایید .

افزایش فالوور:

یکی از مهمترین شاخص های تحلیلی که در اینستاگرام است در راستای افزایش فالوور راسن و نشان می دهد که در یک بازه مشخص چه تعداد افزایش فالوور دارید  .  بهتر است سعی کنید برای اینکه فالوورهای خود را بالا ببرید بهتر است از تکنیک های موجود برا رشد فالوورها استفاده نمایید .

منشن :

منشن به فرد خاصی اشاره دارد که در پست ها یا استروی و یا  کامنت ها تگ می شود و با نماد @ بکار می رود . به این صورت که ابتدا علامت @ و سپس نام کاربر نوشته می شود.

در داده آماری insights نمی توانید اطلاعات دقیق در این خصوص بدست آورید حال اگر  شما به عنوان یک کاربر فعال در سرویس تحلیل نئولایزر باشید می توانید اشاره هایی که خودتان در صفحه  داشته اید در قسمت تگ ها مشاهده نمایید . در آن قسمت می توانید  با توجه به نوع تگ عکس ، تگ متن با توجه به نیاز خود فیلتر نمایید .

بازدیدهای پروفایل :

این شاخص به شما اجازه می دهد  که تعداد بازدیدهای  را از صفحه پروفایل خود مشاهده نمایید .

کلیک ایمیل :

بیشتر افراد برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را به مخاطب بهتر معرفی کنند و یا راهی برای ارتباط دیگر به مخاطبین خود ارائه دهند  در صفحه خود آدرس ایمیل را می گذارند . حال شما نیاز دارید که  میزان کلیک ها ای که بر روی پروفایل شما انجام می شود مشاهده کنید .

حال می توان با تعداد کلیک ها که روی  ایمیل تجاری انجام شود را بر تعداد  بازدید پروفایل ها تقسیم می کنند و سپس به صورت درصد نمایش داده می شود .  به عنوان مثال اگر  فالورهای شما 23 بار بر روی ایمیل شما کلیک کنند  و تعداد بازدید صفحه شما در سی روز گذشته حدود 35945 بار باشد سرعت کلیک ایمیل شما حدود 0.06  درصد می شود .

کلیپ های دایرکشن :

این مورد نشان دهنده این است که آدرس شرکت و یا محل شرکت شما چند بار کلیک شده است  و اگر بخواهید نرخ آن را مشاهده کنید  می توانید از نرخ  کلیک های دایرکشن استفاده کنید که نشان دهنده تقسیم تعداد کلیک ها بر تعداد کل بازدیدها از پروفایل می باشد که این عدد به صورت درصد نمایش داده می شود .

به عنوان مثال اگر شما در سی روز قبل 147 بارکلی بر روی دایرکشن داشته اید و پروفایل شما 35945 بار توسط فالوورها مشاهده  شده باشد سرعت کلیک  شامل 0.41 در صد  می شود .

کلیک وب سایت :

این شاخص نیز مانند دو شاخص دیگر است و نشان می دهد که چند نفر بر روی آدرس وب سایت کلیک کرده اند و به این صورت است که نرخ کلیک وب سایت تعداد بازدیدها  بر کل بازدیدها تقسیم می کند و یک درصد مشخص را در یک زمان مشخص نشان می دهد  .

به عنوان مثال اگر در سی روز گذشته  بر روی آدرس وب سایت شما 833 بار کلیک شده باشد و حدود 35945 بار از پروفایلتان دیده کرده باشند  نرخ کلیک بر وب سایت شما می شود  2.32 درصد .

به شما پیشنهاد می دهیم که حتما برای اینکه ادرس یو را ال شما بررسی شود  حتما در قسمت بیو صفحه اینستاگرام خود از این مورد استفاده نمایید .

ذخیره ها:

اگر پست شما داری کیفیت بالا باشد قطعا توسط مخاطب ذخیره می شود حال شما می توانید به راحتی آب استفاده از شاخص ها مشاهده کنید که چه افرادی پست شما را ذخیره کرده اند .

سیو نشان میدهد که چه تعداد  کاربر یا اکانت  پست شما را ذخیره کرده اند  همچنین یک شاخص دیگر وجود دارد  که میانگین سیو است  که  تعداد ذخیره  پست ها را در یک زمان مشخص نشان می دهد .

به عنوان مثال اگر در سی روز گذشته شما 5 پست را در صفحه خود منتشر کرده باشید  و حدود سی کاربر  آن را ذخیره کرده باشند میانگین ذخیره هایی که از پست شما انجام شده است حدود شش می شود .

ویو:

شاخص بعدی که در آنالیز پست ها اینستاگرام مهم است  شاخص ویو می باشد  این شاخص نشان می دهد که  پست ویدیویی شما در یک بازه زمانی مشخص چند بار  دیده شده است .

نرخ نمایش تعداد دفعاتی که  پست شما مشاهده  شده است را  بر میزان دسترسی محتوا  تقسیم  می شود  و یک درصد مشخص را ارائه می دهد . دقت داشته باشید که ممکن است که فرد پست شما را باز کند اما نگاه نکند در این صورت پست شما تنها یک بار بازدید شده است اما لزومی ندارد که مشاهده نشده باشد .

تگ ها :

یک هشتگ تجاری می تواند  هشتگ شخصی شما باشد که شما از طریق آن یک جمع و یا کمپینی را به سمت خود راه اندازی می کنید تگ هایی که در یک  هشتگ استفاده می کنید  تعداد رسانه های  است که از هشتگ شما استفاده می کند .

 

شاخص های استوری در اینستاگرام

یکی از امکانات اینستاگرام استوری است که در آن کاربر می تواند یک عکس و یا ویدیو را در داخل آن به مدت 24 ساعت قرار دهد و بعد از 24 ساعت به صورت خودکار پاک می شود که استوری را بیشتر افراد با داستان شما می شناسند .

شاخص های استوری در اینستاگرام
شاخص های استوری در اینستاگرام

خروجی :

معمولا وقتی مخاطبی در حال مشاهده لیس استوری های خود می باشد از روز یک سری از استوری ها بدون مشاهده رد می شود یعنی زمانی که استوری باز می شود در کسری از ثانیه از آن استوری رد میشود .

دلایل زیادی برای وقوع این اتفاق وجود دارد  مثلا ممکن است کاربر مخاطب در زمانی که در حال مشاهده استوری است استوری شما را می ببندد. یا اینکه بر روی ضربدر  سمت بالا در صفحه می زند که استوری بسته شود و یا اینکه رسانه را جابجا می کند که تا به صفحه اول برسد .

برای بدست آوردن نرخ خروجی می تواند تعداد خروجی ها را  بر تعداد بازدید پست تقسیم نمایید تا یک درصد به شما داده شود . به عنوان مثال اگر بازدید پست  234  باشد  خروجی یک استوری  21 باشد  نرخ خروجی بدست آمده  حدود 8.9 درصد می شود .

Swipe away :

داده های آماری اینستاگرام یک شاخص دیگر با نام swipe away ارائه داده است که در آن می توانید تعداد دفعاتی  که مخاطب بر روی استوری شما کلیک می کنند تا استوری بعدی را مشاهده کنند نشان می دهد .

ضربه رو به جلو :

گاهش شما چندین استوری پشت سرهم می گذارید و مخاطب استوری های شما را به صورت کامل نگاه نمیکند و بر روی استوری ها ضربه می زند تا استوری مورد نظر خود را از بین استوری ها پیدا کند ، یک شاخص در داده های آماری وجود دارد که تعداد این ضربات را نشان می دهد

و شما با کمک این شاخص می توانید متوجه شوید که مخاطب بیشتر به دنبال چه استوری هایی است . دقت داشته باشید این شاخص ی تواند به عنوان یک هشدار برای شما باشد که بتوانید با کمک آن به سلیقه مخاطب خود برسید .

ضربه رو عقب :

این شاخص نشان دهنده تعداد ضربه های رو به عقبی را نشان می دهد که مخاطب می خواهد عکس و یا تصویر قبلی شما را مشاهده نماید . گاهی ضربه رو به عقب اتفاقی است و گاهی نشان دهنده این است که مخاطب از تصاویر و یا ویدیویی که منتشر کرده اید رضایت داشته است و این رضایت تا حدی است  که مشتاق به تماشای مجدد آن است .

پاسخ ها :

گاهی در مورد استوری برای مخاطب سوالی پیش می آید و یا نسبت به آن یک واکنش نشان می دهد که این واکنش ها از طریق شاخص پاسخ نشان داده می شود .

میانبرها :

تمامی اقدامات بالا یک سری میانبرها هستند که مخاطب می تواند انجام دهد تا قبل از اینکه استوری تمام شود آن را به پایان برسانند .

نرخ تکمیل :

این شاخص به شما کمک میکند که متوجه شوید چه تعداد از کاربران تان تا آخر استوری های شما را مشاهده کرده اند . این شاخص یک فرمول بسیار ساده دارد که 100 درصد را منهای نرخ خروج می کنید .

شاخص پخش زنده در اینستاگرام

یکی از امکانات اینستاگرام لایو یا همان پخش زنده است . اگر شما می خواهید در راهی که قدم گذاشته اید موفق شوید از تاثیر لایو بی بهره نمانید با استفاده از لایو می توانید پشت صحنه های کسب و کار خود را نشان دهید .

این روش برای مخاطبین بسیار جذاب است . پخش زنده  دارای  تنها یک شاخص است که آن به عنوان  پخش زنده شناخته می شود . زمانی که شما یک لایو را برای صفحه خود تهیه می کنید بعضی از کاربران می توانند در لحظه این لایو را مشاهده کند و اگر تمایل به ذخیره داشته باشید می توانید این لایو را ذخیره کنید تا مخاطبی تان تا 24 ساعت بتوانند این ویدئو شما را مشاهده نمایند .

شاخصی که در این قسمت وجود دارد تعداد بازدید کننده ها را در زمان مشخص نشان می دهد ، این شاخص ثابت نیست زیرا ممکن است مخاطبان زیادی به لایو بپویندند و یا آن را ترک کنند .

یکی از امتیازها این امکان این است که شما در زمان تهیه لایو می توانید ببینید که چه افرادی در حال مشاهده لایو شما هستند .

با استفاده از این امکان شما می توانید برای آینده کاری خود در اینستاگرام تصمیماتی بگیرید  به عنان مثال اگر تعداد اولیه مخاطبین کم هستند باید بر روی مشارکت کار کنید و فعالیت هایی که انجام میدهید در راستای علاقه مخاطبین باشد

و سپس با دقت بالاتری موضوعاتی را برای پخش زنده خود انتخاب نمایید . دقت داشته باشید برای اینکه لایو های شما بیشتر دیده شود هیچ گاه هر موضوعی را برای لایو گرفتن انتخاب نکنید . دقت داشته باید اگر می خواهید لایو خود را تحلیل کنید حتما از آمار مشاهده کنندگان را در زمان های مختلف مشاهده نماید  .

شاخص های تبلیغات

نرخ کلیک :

این شاخص نشان دهنده این است که چه تعداد کلیک روی تبلیغ شما شده است حال این تعداد کلیک ها را  بر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما انجام شده است تقسیم می شود  و در نهایت یک عدد به صورت درصد نشان داده می شود .

هزینه هر کلیک :

این  شاخص نشان می دهد که  به ازای هر کلیک چه مقدار هزینه می کنید .

متوسط هزینه هر کلیک :

هزینه کلیک ها  را بر تعداد تمامی کلیک ها نشان می دهد . به عنوان  مثال  اگر روی تبلیغ شما دو بار کلیک شود یکی از آن ها  هزینه 0.20 دلار  و دیگری0.40 دلار داشته باشد نشان می دهد که شما حدود 0.6 دلار خرج کردید حال اگر تقسیم بر دو که تعداد تبلیغات شما   کنید  0.3 دلار را نشان می دهد  که به عنوان هزینه هر کلیک شناخته می شود .

کلیک ها :

این شاخص نشان دهنده تعداد کلیک های واقعی است .

قرار گرفتن در اکسپلورر اینستاگرام

اگر می خواهید به عنوان یک فرد معروف و یا یک برند شناخته شده در اینستاگرام باشید باید سعی کنید آنالیز پست های اینستاگرام را به گونه ای انجام دهید که در صفحه اکسپلورر قرار بگیرید زیرا اکسپلورر در اینستاگرام مانند تبلیغات تلویزیونی است که توسط افراد زیادی دیده می شود . این صفحه  به شما این امکان را می دهد که به بی نهایت محتوا دسترسی پیدا کنید.

در ابتدای کار اینستاگرام به نام پاپیولار معروف بود بعد از به روزرسانی هایی که اینستاگرام انجام داد این صفحه به صورتی برای کاربر نمایش داده می شود که مطابق با سلایق مخاطب بود .

این صفحه دقیقا همان چیزی است که شما از بازاریابی دیجیتال می خواهید حال اگر شما  استراتژیک های ویژه را انجام دهید می توانید بهترین نتیجه را از این صفحه بگیرید .با توجه به این مزیت ها شما برای بهتر دیده شدن بهتر است تمامی مراحل را انجام دهید که در صفحه اینستاگرام قرار بگیرید . در زیر به این مراحل اشاره کرده ایم:

مرحله نخست :

زمانی که برای اولین بار وارد اینستاگرام شخصی خود می شوید این شبکه اجتماعی سعی می کند که علایق شما را پیدا کنند تا بتواند با توجه به سلیقه شما صفحات پر بازدید را نشان دهند .

حال وظیفه شما این است که بدانید که مخاطبی شما بیشتر به دنبال چه مواردی هستند و در لیست اکسپلورر آنها چه چیزهایی نمایش داده می شود از این طریق می توانید به صورت هوشمندانه در این لیست قرار بگیرید .

در کل باید دقت کنید  که مخاطبان  هدف  شما چه می خواهند ، از چه مواردی بیشتر لذت می برند و یا اینکه چه افرادی را فالو می کنند و در نهایت چه محتواهایی را پست می کنند .

مرحله دوم :

مرحله بعدی که در قسمت اکسپلورر وجود دارد  لایو اینستاگرام است معمولا 250 میلیون نفر  معمولا در هر ماه از استوری هایی که در این قسمت وجود دارد استفاده می کنند . شما می توانید به عنوان  بازاری قوی از این قسمت برای برند خود استفاده نمایید

زیرا از این طریق می توانید به یک طیف  وسیعی از  مخاطبین دسترسی داشته باشید . اینستاگرام لایو های  برتر که مخاطبین زیادی دارد را هایلایت می کند و به احتمال دیده شدن را بالا می برد . گاهی افراد نمی دانند برای اینکه در این بخش موفق شوند چه کارهایی را انجام دهند به عنوان ایده می توانید این موارد را در  ذهن خود داشته باشید :

سعی کنید از فروش های ویژه ای که دارید فیلم تهیه کنید و یا اگر خبری مهم در آینده دارید می توانید به عنوان  اطلاعیه های آینده از آن استفاده نماید .

می توانید از جلسات  پرسش و پاسخ استفاده نمایید  و یا از روش هایی مانند مصاحبه استفاده کنید .

سعی کنید از پشت صحنه کارهای خود فیلم تهیه کنید از این طریق می توانید با مخاطب خود رابطه صمیمانه تری برقرار کنید .

سعی کنید از مخاطبین به عنوان همکار و یا تصدی استفاده نمایید این روش اعتبار شما را در بین مخاطبین بالا می برد .

آمار رویدادهای خود را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید تا آنها از روند کارهای شما باخبر شوند  .

مرحله سوم :

در این مرحله می توانید  از یک مکان دیگر در  اینستاگرام استفاده کنید این امکان به عنون هشتگ شناخته می شود . هشتگ از ابزار های مفید در اینستاگرام است  که از این طریق می توانید دسترسی مخاطب را به خودتان آسانتر کنید .

این روش  به شما کمک می کند که در جستجو ها راحت تر پیدا شوید و حتی از مخاطبین بیشتری برای جب به صفحه تان استفاده نمایید . تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که برند هایی که از هشتگ در پست ها استفاده می کنند در صد مشارکتی حدود 12.6 درصد بیشتر از افراد دیگر که از هشتگ استفاده نمی کنند دارند . هشتگ یک روش بسیار جذاب است که به تمامی کاربران اینستا این قابلیت را می دهد که محتوای مورد نیاز خود را بیابند .

همچنین استفاده از هشتگ ها این امکان را به شم می دهد که احتمال دیده شده در صفحه اینستاگرامش ما بالا برود . در انتخاب بهترین و مناسب ترین هشتگ ها باید دقت داشته باشید که تبلیغاتی عمل نکنید و بیشتر از تگ های برند با استفاده از لوکیشن و یا عبارات سرگرم کننده و موضوعات مورد علاقه تان ترکیب نمایید .

مرحله چهارم :

یک نکته مهمی که در بازاریابی دیجیتال وجود دارد این است که شما یک محتوای با کیفیت و خلاق استفاده کنید زیرا محتواهای تکراری هیچ مخاطبی را جذب نمی کند اما یک محتوای استثنایی باعث می شود که مخاطبین شما دائمی شوند و یا اینکه مخاطبین زیادی را به خود جلب کنند .

اینکه ب خود بگویید کمتر کسی شرکت و یا برند را فالو می کند کاملا اشتباه است زیرا طی گزارشات اینستاگرام حدود نیمی از  کاربران برندهای مورد علاقه شان را فالو می کنند زیرا این ساده ترین راه برقراری با برند های معروف و مورد علاقه کاربران است .

حال اگر شما میخواهید نتیجه خوبی دریافت کنید باید مطمئن شوید که مواردی که به اشتراک میگذارید مورد علاقه کاربران باشد .  حال در زمان استفاده از محتوای خوب باید به زمان انتشار نیز دقت کنید . اگر اینستاگرام شما در حالت تجاری فعال است می توانید با تحلیل آماری که در insights وجود دارد بهترین زمان را برای منتشر کردن پست ها انتخاب نمایید تا بتوانید توسط فالوور های بیشتری دیده شوید .

مرحله پنجم :

در این مرحله شما باید به رسالت رسانه های اجتماعی که افراد فعال باید اجتماعی باشند دقت کنید . شما برای اینکه بتوانید شانس خود را بالا ببرید و در این صفحه پر بازدید کننده قرار بگیرید بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که هرچه مشارکت و ارتباط خود را با کاربران خود بالا ببرید احتمال قرار گرفتن در این صفحه بیشتر می شود .

مثلا برای بالا بردن مشارکت می توانید فالورهای خود را تشویق کنید که پست های شما را لایک کنند و یا از نظرسنجی های مختلف استفاده کنید تا آنها در زیر پست شما متن های دلخواهی بنویسند .

و حتی برای جذب بیشتر فالور می توانید از فالورهای قدیمی خود بخواهید که دوستان خود را تگ کنند . زیرا هرچه مشارکت از طریق لایک و کامنت در صفحه شما بالاتر برود احتمال وارد شدن به صفحه اکسپلورر زیادتر می شود . حال اگر تعاملات خوبی داشته باشید می توانید وفاداری را در بین مخاطبین خود بالا ببرید .

محله ششم :

در این مرحله به شما پیشنهاد می کنیم که اینفلوئنسرها را که همان افراد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی هستند را در پست های خود تگ کنید از این طریق می توانید دسترسی رسانه های اجتماعی را بالا ببرید .

سعی ککنید را ایده ها جذاب برای ارتباط های درست با شخصیت هایی که مشتریان شما به آنها علاقه دارد ایجاد کنید .  برای شروع می توانید پیام های مستقیم را ارسال نمایید و یا شرکت های جدید را فالو کنید . سپس به برندهای معروف و شخصیت های تاثیر گذار اشاره داشته باشد .

 ابزار آنالیز اینستاگرام

همانطور که گفتیم اگر می خواهید در اینستاگرام فعالیتی موفقیت آمیز داشته باشید باید آنالیز پست های اینستاگرام موفق باشید  برای این کار  بهتر است  از ابزارهایی که در این راستا وجود دارد استفاده نمایید. در زیر به معروفترین آن ابزارهای اشاره کرده ایم :

ابزار insights:

این ابزار یک ابزار کاربردی است که اینستاگرام برای صفحه های تجاری در نظر گرفته است و هر فرد می تواند اطلاعات لازم و ضرور یبرای آنالیز بهتر صفحه خود کسب نماید . موارد مهمی که در این ابزار می توانید مشاهده کنید عبارتند از :

میتوانید تعداد پست های منتشر شده در یک زمان مشخص را مشاهده نمایید .

شما از این ابزار می توانید برای تعداد بازدید صفحه تان را می توانید در هفته گذشته مشاهده نمایید . از این طریق یک گزارش کامل از فعالیت های خود در هفته گذشته را مشاهده نمایید .

هر کسب و کاری برای موفقیت بیشتر باید در قسمت بیو راه های ارتباطی دیگر مانند ایمیل ، وب سایت  و موارد دیگری را قرار دهد حال مشا از طریق این ابزار آنالیزی می توانید تعداد کلیک های انجام شده بر روی این لینک ها را مشاهده نمایید .

این ابزار به شما این امکان را می دهد که تعداد لینک هایی که بر روی تماس و دایرکت در صفحه شما شده است را مشاهده نمایید .

در بروز رسانی های اخیر اینستاگرام این قابلیت برای افراد وجود دارد که هر پستی را که می خواهند را ذخیره نمایند . حال شما از طریق این ابزار می توانید تعداد افرادی  که پست شما را ذخیره کرده اند را مشاهده نمایید .

می توانید اطلاعات دیگری در خصوص استوری های داشته باشید این مورد برای آنالیز بهتر اینستاگرام بسیار مهم و تاثیر گذار است زیرا از این طریق می توانید متوجه شوید که مخاطبین شما چه چیزهایی علاقه دارند و چه مواردی را دوست ندارند .

می توانید از طریق این ابزار موقعیت جغرافیای اکثر مخاطبین خود را مشاهده کنید از این طریق می توانید مطالبی را که می گذارید با خبرهایی  که در این موقعیت ها اتفاق می افتد همخوانی بدهید .

اگر شما فردی هستید که دنبال کنندگان شما بیش از ده کی هستند می توانید لینک را به استوری اضفه نمایید .

می توانید از تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام استفاده نمایید

اگر حساب ارزی داشته باشید می توانید پرداخت دلاری را برای کاربران خود فراهم کنید .

می توانید خیلی هوشمندانه صفحه اینستاگرام خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل نمایید .

 

می توانید با استفاده از این ابزار آنالیز های دقیق تری انجام دهید که شامل موارد زیر است :

می توانید با استفاده از این ابزار آنالیز های دقیق تری انجام دهید که شامل موارد زیر است :
می توانید با استفاده از این ابزار آنالیز های دقیق تری انجام دهید که شامل موارد زیر است :

تحلیل های دقیق از پست های اینستاگرام :

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید از این پارامتر غافل نشوید . با استفاده از این بخش  تعداد کل بازدیدهای خود را انجام که از پست شما انجام شده است را مشاهده نمایید و یک گزارش دقیق از کاهش و یا افزایش بازدید ها داشته باشید .

اینکه بازدید از صفحه شما زیاد باشد بسیار خوب است اما باید به تعداد لایک و کامنت های خود نیز دقت داشته باشید  اگر شما بازدید بالایی داشته باشید  اما در کنار آن تعداد کامنت و لایک های شما کم باشد  نشانه این است  که تعامل شما کم بوده و پست های ما از دید کاربران مفید نبوده است .

شناخت دقیق کاربران :

شما از طریق آنالیزهایی که از این ابزار می توانید داشته باشید شناخت دقیق کاربران است یعنی اینکه شما می توانید به صورت دقیق تر بدانید که مخاطبین شما از چه رده سنی و جنسیتی هستند .

از این طریق می توانید بیشتر پست هایی که می گذارید مطابق با سلیقه کاربران خود باشد مثلا اگر بیشتر مخاطبین شما خانم ها هستند بهتر است بیشتر راز پست هایی  استفاده کنید برای خانم ها مناسب است .

همچنین می توانید با استفاده از این ابزار در مورد موقعیت جغرافیایی مخاطبین خود اطلاعاتی را کسب نماید در این راستا اگر بخواهید جشن و یا همایشی را انتخاب کنید می توانید برای انتخاب موقعیت راحت تر تصمیم بگیرید .

شناخت دقیق کاربران :
شناخت دقیق کاربران :

زمان فعالیت کاربران :

شما می توانید به صورت دقیق بررسی کنید که مخاطبین شما بیشتر در چه زمانی از پست های شما دید می کنند وشما در زمان انتشار پست های خود بیشتر دقت کنید .

این پارامتر بسیار مهم است زیرا اگر زمانی که برای انتشار پست خود انتخاب میکنید مناسب نباشد ممکن است هیچگاه پست شما دیده نشود. از طریق این ابزار می توانید زمان فعالیت کاربران خود را مشاهده کنید  و طبق آن برنامه ریزی هایی برای انتشار پست خود داشته باشید .

آنالیز پست ها :

برای اینکه یک آنالیز دقیقی از پست ها داشته باشید می توانید از پارامترهای زیادی در این خصوص استفاده کنید که شامل موارد زیر است :

لایک :

با استفاده از آن می توانید تعداد لایک های ره پست را مشاهده نمایید .

لایک :
لایک :

کامنت ها :

از این طریق می توانید تعداد کامنت ها  هر پست را مشاهده نمایید .

کامنت ها :

سیو :

با استفاده از این مورد  می توانید  مشاهده کنید که آیا پست شما تا چه میزان مورد توجه کاربران قرار گرفته است .

ویزیت :

تعداد بازدیدهای یک پست را نشان می دهد .

فالو :

بعد از هر پست ممکن است افرادی شما را فالو کنند که از این طریق شما می توانید تعداد این افراد را مشاهده نمایید .

فالو :
فالو :

نتیجه گیری

بیشتر افراد برای بهتر دیده شدن از اینستاگرام برای تبلیغات خود استفاده می کنند . حال افرادی که در این حوزه فعالیت دارند برای اینکه موفق شوند باید آنالیز پست های اینستاگرام خود را با دقت انجام دهند .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید