الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

راهنمای شناخت الگوریتم رنک برین ، یکی از تازه ترین الگوریتم های کاربردی گوگل که مورد استفاده قرار می گیرد . گوگل بزرگ ترین کمپانی است که با موتور های جست و جوی خود ، بخش اعظمی از دنیای مجازی را مورد تسخیر خود گرفته است .

الگوریتم رنک برین
الگوریتم رنک برین

گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلف و پیچیده به سرچ و جست و جو و هم چنین رتبه بندی سایت های مختلف می پردازد . الگوریتم هایی هم چون الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار و . . . تازه ترین الگوریتمی که برای سرچ کلمات کلیدی خود به کار می برد الگوریتم رنک برین است که از سال 2015 مورد استفاده قرار داده اند . در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کلی در ارتباط با این الگوریتم پیچیده ی گوگل یا همان الگوریتم رنک برین بحث نماییم . تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  1. الگوریتم رنک برین چیست ؟
  2. الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟
  3. یادگیری قانون وابستگی چیست ؟
  4. الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟
  5. الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت بررسی می کنند ؟
  6. تاثیر الگوریتم رنک برین بر نتایج سرچ گوگل چگونه می باشد ؟
  7. چگونه می توان کلمات کلیدی مناسب انتخاب کرد ؟
  8. با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟
  9. یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟

[/stextbox]

 

عملکرد الگوریتم های مختلف گوگل به گونه ای است که با جمع آوری ، تفسیر و هم چنین جمع بندی داده های دنیای مجازی ، در تلاش هستند تا بهترین و مفید ترین اطلاعات را در پاسخ به سرچ کاربر خود ارائه دهند .

در طی سال های گذشته ، الگوریتم های مختلف و متفاوتی به شرکت گوگل اضافه شد که هر کدام وظایف مختلفی از جمله بررسی و کنترل قسمت هایی را به عهده داشت . نتیجه ی تمام این وظایف به گونه ای بود که بهترین پاسخ را به مخاطب عرضه می کرد .

در یکی از ماه های سال 2013 میلادی ، یک سری اصلاحات و تغییرات در الگوریتم های گوگل اعمال شد و نتیجه ی نهایی با اسم الگوریتم مرغ مگس خوار در موتور های جست و جو شروع به فعالیت کرد .

در این مقاله قصد داریم تا الگوریتم رنک برین که از لحاظ عملکردی به الگوریتم مرغ مگس خوار مشابه است را بررسی کرده و توضیحات تکمیلی در این زمینه ارائه دهیم . همراه ما باشید با مقاله ی الگوریتم رنک برین .

الگوریتم رنک برین چیست ؟

نسخه هایی از الگوریتم های ابتدایی که در گوگل به کار گرفته می شدند توجه بسیار زیادی به کلمه ها ، نحوه ی نگارش آن ها در صفحات وب سایت ها می کردند .

به عبارت دیگر ، با استفاده از الگوریتم های قبلی گوگل مانند الگوریتم های پنگوئن ، پاندا و . . . دغدغه ی اصلی برای یافتن و پیدا کردن بهترین رابطه بین عبارت های جست و جو شده و کلمه های کلیدی یک محتوا در صفحه بود .

همین مساله باعث شده بود تا مدیران و کارشناسان یک هر وب سایتی ، یک کلمه را در قسمت های مختلف چنان تکرار می کردند تا شانس حضور آن ها در جایگاه های بالای سرچ گوگل بالا رود .

نتیجه ی این فعالیت چیزی به جز نا رضایتی و به وجود آمدن محتوای های بیهوده و بی ارزش نبود . در این شرایط الگوریتم رنک بریتن پدیدار شد تا به جای اینکه تمرکز خود را بر روی کلمه قرار دهد ، مفهوم آن را شناسایی کرده و صفحاتی را به کاربران نمایش دهد که بهترین محتوا و فایده را برای مخاطب داشته باشند. الگوریتم رنک برین ، باعث شد که صحبت از مفهوم کلمات کلیدی به میان آید .

در ادامه برای درک بهتر در رابطه با هر آنچه که این الگوریتم را بهتر توصیف می کند ، مطالبی را بررسی خواهیم کرد . توصیه می کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید .

الگوریتم رنک برین چیست ؟
الگوریتم رنک برین چیست ؟

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) :

الگوریتم رنک برین ، یک الگوریتم برای موتور های جت و جوی گوگل می باشد که از 26 اکتبر سال 2015 به طور رسمی مورد استفاده قرار گرفته است . گوگل با کمک این الگوریتم نتایج جست و جو را پردازش کرده و یک سری نتایج مفید در اختیار کاربر قرار می دهد .

به عبارت دیگر الگوریتم رنک برین در حال حاضر جدید ترین راه کار گوگل است که برای پردازش هرچه موفق تر اطلاعات و هم چنین نمایان کردن بهترین نتایج جست و جو و اعمال رتبه بندی برای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد . این الگوریتم در عمل ، یک الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار حساب می شود .

الگوریتم رنک برین یک فناوری جدیدی می باشد که بر پایه ی هوش مصنوعی یا همان AI برنامه ریزی شده و با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین یا Machine learning طراحی می شود .

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) :
الگوریتم رنک برین (Rank Brain) :

یادگیری ماشین

منظور از یادگیری ماشین این است که یک کامپیوتر یا ربات بدودن آموزش توسط یک انسان یا کمک گرفتن از برنامه های دقیق ، به طور خودکار خودش بتواند کارکرد چیزی را فرا گیرد .

در فرایند کاری الگوریتم های یادگیری ماشین ، داده های موجود به دقت بررسی و تحلیل می شوند و با استفاده از علم هوش مصنوعی ، از نتایج آزماش های خود آموزش می بینند . به زبان ساده تر می توان اذعان داشت که استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در ترکیب با هوش های مصنوعی ، کامپیوتر ها و نیز موتور های جست و جو ، ر.ز به روز پیشرفته تر شده و عملکرد خود را هوشمند تر می کنند .

استفاده از این الگوریتم فعالیت های سئو خاکستری ، سئو کلاه سیا و سئو کلاسیک را پایان بخشیده و با هوشمندی های بسیار زیاد خود به ما یاد آور می شود که به یک استراتژی سئو برای سایت خود احتیاج داریم .

یادگیری قانون وابستگی چیست ؟

یادگیری قانون پیوستگی یا همان Association Rule Learning روشی است که در آن داده های مشخصی را در میان انبوهی از داده ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد تا بتواند به وسیله ی این داده ها روابط جذابی بین متغیر های موجود پیدا کند .

به تازگی از این روش استفاده بسیار زیادی در فروشگاه های مجازی می شود تا رفتار مشتریان در هنگام خرید را متوجه شوند و بر اساس آن کوپن های تخفیف و روش های خدمات آموزشی بسیاری را به کار بگیرند .

یا به عبارت ساده تر ، یک فروشگاه با جمع آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی آن ها می تواند به یک الگوی رفتاری از خرید مشتریان خود دست یابد . روش ARL که در ساختار الگوریتم رنک برین به کار رفته نیز برای شناخت وابستگی ها و پیش بینی آن ها ، و هم چنین روابطی که بین متغیر ها وجود دارد استفاده می شود .

یادگیری قانون وابستگی چیست ؟
یادگیری قانون وابستگی چیست ؟

مثال

برای مثال اگر یک مشتری در یک فروشگاه ، پنیر پیتزا و پیاز برداشته باشد به احتمال بسیار زیاد گوشت را نیز به سبد خود اضافه می کند . الگوریتم رنک برین از چنین قوانینی در هنگام ایجاد نتایج جست و جو استفاده می کند . علی الخصوص زمانی که یک سری معانی مختلف از یک کلمه یا عبارت درک بکند . به عنوان مثالی برای این موضوع می توان به لغت انگلیسی Dench اشاره کرد .

اگر یک فرد به دنبال معنی این کلمه برود 3 معنی از آن برداشت می کند ، اولین معنی آن که یک معنی عامیانه است نام برندی از یک لباس و یا بازیگر آمریکایی با نام Judi Dench می باشد .

چون این نتیجه پرده های ابهام در آن مشاهده می شود ، گوگل با کمک از الگوریتم های خود ، و هم چنین رفتار شناسی از کاربران با یک موقعیت جغرافیایی ، سعی می کند تا به منظور اصلی کاربر پی برده و یک فهرستی از نتایج مرتبط را به او ارائه نماید .

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

برای درک بهتر در ارتباط با الگوریتم رنک برین توضیح مختصری در ارتباط با عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار ارائه کرده ایم .

در ماه آگوست سال 2013 میلادی ، گوگل الگوریتمی را برای بهبود عملکرد موتور های جست و جوی خود و هم چنین اصلاح دو الگوریتم قبلی خود ( الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ) معرفی و نام آن را مرغ مگس خوار اعلام نمود . دلیل این که گوگل همچین نامی را بر روی این الگوریتم نهاد ، قصد داشت تا به سرعت و دقت آن اشاره کند .

عملکرد این الگوریتم به گونه ای است که با دقت و سرعت بسیار بالا ، کلمات را بررسی کرده و مترادف های آن ها را نیز شناسایی می کند ، سپس صفحاتی را به عنوان نتایج به شما نشان می دهد که نزدیک ترین گزینه به کلمه ی مورد جست جو توسظ شما باشد .

هم چنین صفحاتی را که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کرده باشند و محتوای مفیدی ندارند را جریمه خواهد کرد .در اصل هدف اصلی گوگل از ارائه ی همچین الگوریتمی این بود که ، در حالی که بهترین نتایج جست و جو به کاربر نمایش داده می شود ، فضای رقابتی به وجود بیاید و مدیران وب سایت ها یک محتوای با کیفیت ارزشمند نیز تولید نمایند .

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟

در ادامه قصد داریم تا نحوه ی عملکرد الگوریتم رنک برین را بیان کنیم . قبل از این که صحبت از الگوریتم رنک برین به میان آید ، مهندسان و کارشناسان گوگل از یک الگوریتم ریاضی در این قسمت استفاده می کردند که با استفاده از نتایج جست و جو و جایگاهی که دارا بودند ، تعیین می شد .

این الگوریتم ریاضی صرف نظر از اپدیت هایی که به صورت همیشگی ارائه می شد ، یک روند ثابت و نا متغیر داشت . اما الگوریتم رنک برین این گونه نیست و دائما در حال تغییر کردن و یادگیری از نتایج آزمایش های خود می باشد . همین موضوع باعث شده که زمانی که یک کاربر یک عنوان را جست و جو می کند ، نزدیک ترین و بهترین نتایج برای او نمایش داده شود .

در اصل ، رنک برین می تواند هر لحظه به روز شود و الگو های جدید را تشخیص دهد .این امر باعث شده که در مقایسه با الگوریتم مرغ مگس خوار پیشرفته تر عمل کند و عمکرد بهتری از خود در نتایج سرچ نمایش دهد .

الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟
الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟

بر طبق یک سری ادعا های رسمی گوگل ، الگوریتم رنک برین تنها 15 درصد از تمام جست و جو ها ی آنلاین کاربران را بر دوش داشته و یکی از مهم ترین سیگنال هایی ست که جایگاه و رتبه ی وب سایت ها را تعیین می کند . امروزه سومین عامل تاثیر گذار در مشخص کردن نتیجه و هم چنین پاسخ سریع به عنوان هایی که کاربر جست و جو می کند الگوریتم رنک برین می باشد .

  • شناسایی کردن مفهوم های کلیدی هر مطلب بر اساس عنوان جست و جو شده :

الگوریتم رنک برین با به کار بردن از هوش مصنوعی خود ، یک حجم بالایی از اطلاعات و داده های موجود را تبدیل به بردار های قابل درک برای کامپیوتر می کند . در مواقعی که یک کلمه یا عباراتی را مشاهده کرده که شناختی در رابطه با آن ها ندارد ، در باره ی آن کلمه یا عبارت حدس زده و هم چنین عبارت های مشابه با آن جمله ی ناشناس را جست و جو می کند .

این الگوریتم توجه ویژه ای به عبارت های در خواستی کاربر کرده و معانی کلمات را مورد پردازش خود قرار می دهد . در گام بعد منطقه ی جغرافیایی کاربر را مورد بررسی قرار داده و عوامل دیگر نظیر تاریخچه ی جست و جو ، علایق گذشته ی کاربر (اطلاعاتی که از طریق جست و جو های شما به وسیله ی دستگاه های هوشمند در اختیار دارد . )

و یا مواردی از این قبیل ( که گوگل نزدیک به 200 مورد تعریف کرده است .) شروع به رتبه بندی نتایج جست و جو برای نشان دادن در صفحه ی اول سرچ گوگل می کند .

شناسایی کردن مفهوم های کلیدی هر مطلب بر اساس عنوان جست و جو شده :
شناسایی کردن مفهوم های کلیدی هر مطلب بر اساس عنوان جست و جو شده :

لذا به طور کلی می توان گفت که : الگوریتم رنک برین یک مدل پیشرفته برای تفسیر عبارت جست و جو شده توسط کاربران می باشد . در شکل زیر به خوبی می توانید متوجه شوید که چگونه یک عبارت جست و جو را بررسی کرده و نتایج مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده است .

  • بررسی و تحلیل رفتار های کاربران بعد از نشان دادن نتایج جست و جو :

نحوه ی عملکرد الگوریتم رنک برین تنها به شناسایی کردن مفهوم مورد نظر کاربر منحصر نمی شود . بلکه بعد از نشان دادن نتیجه ی سرچ  نیز همواره کوشش می نماید که میزان رضایت مندی کاربر را از نتایج نمایش داده شده ارزیابی کند .

در اصل ، رفتار کاربر در صفحات نشان داده شده به الگوریتم کمک می کند تا میزان درک خود را از مفهوم مورد نظر بالاتر برده و نتیج جست و جو را در آینده بر اساس همین موضوع رتبه بندی دقیق تری کند . هنگامی که یک جست و جو در گوگل آغاز می شود ، الگوریتم رنک برین بررسی کردن و تحلیل رفتار کاربر و جایگاه صفحات را آغاز می کند .

بررسی و تحلیل رفتار های کاربران بعد از نشان دادن نتایج جست و جو :
بررسی و تحلیل رفتار های کاربران بعد از نشان دادن نتایج جست و جو :

در این روند عبارت جست و جو شده ، مشخصاتی که از کابر و نتایج آن نمایش داده شده توسط خود گوگل ثبت و ذخیره می شود .

در گام بعد سایت هایی را که کاربر وارد آن ها می شود را در نظر گرفته و زمانی را که هر کاربر در آن سایت سپری می کنند را نیز مورد تحلیل قرار می دهند . در انتها ، با کمک این عوامل میزان رضایت مندی کاربر از این صفحات محاسبه می کنند .

رفتار تنها یک کاربر فقط برای گوگل مورد قبول نیست و همین روند برای هزاراران نفر از کسانی که به موتور های جست و جوی گوگل روی می آورند مورد بررسی قرار گرفته می شود . در آخر با توجه به این جامعه ی اطلاعاتی پردازش صورت گرفته و تصمیم گیری می شود .

الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت مورد بررسی قرار می دهد ؟

با بررسی کردن این الگوریتم و تاثیراتی که بر روی نتایج جست و جو می گذارد می توانیم استراتژی های کاربردی و موثر بر روی به دست آوردن جایگاه بالاتر را شناسایی کنیم . در این قسمت تعدادی از مهم ترین فاکتور های موثر بر روی الگوریتم رنک برین را به شما معرفی خواهیم کرد .

الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت مورد بررسی قرار می دهد ؟
الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت مورد بررسی قرار می دهد ؟

 

  • پیدا کردن مفهوم و پاسخ دادن به سوالات کاربران :

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر سئوی سایت را می توان محتوای آن دانست . اهمیت این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ی افراد در صدد هستند تا بهترین محتوا رادر حد توان خود بر روی سایت خود قرار دهند .

با استفاده کردن از تکنیک های تولید یک محتوای خوب و رعایت اصل مفهوم گرایی در یک متن ، می توان هر نوع سایت را به بالاترین نتایج جست و جو رساند . البته همواره به یاد داشته باشید که هدف وجود یک محتوای اورجینال و ارزشمند می باشد نه تعداد زیاد محتوا ها .

برای نوشتن یک محتوا و به اشترارک گذاری آن باید همواره در نطر داشته باشید که محتوای شما هدفی را دنبال کند ، یک نیاز کلی را پاسخ دهد و با تکمیل پاسخ های گذشته ، راهنمای بهتری برای مخاطب باشد .

توجه الگوریتم رنک برین بر روی این چنین مواردی می باشد و در نهایت رتبه ی سایت شما با توجه به ارزیابی همین عوامل تعیین می شود . انتخاب عنوان هایی که برای تولید محتوا در نظر گرفته می شود ، رعایت کردن نکات لازم سئو و سایر عوامل مهم ترین استاندارد های رتبه بندی سایت محسوب می شوند .

  • فاکتور های موثر بر رضایت کاربر قبل از ورود به صفحه ی انتخابی :

فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر کیفیت محتوای تولید شده ، بر میزان رضایت مندی کاربر از مطالب موجود در صفحه ، تاثیر گذار هستند . برای مثال هنگامی که یک فرد به کمک گوشی موبایل خود شروع به جست و جو پیرامون یک مطلب می کند ، گوگل در تلاش است تا وب سایت هایی رابه کاربر نمایش دهد که در سایز های کوچکتری هستند .

در نتیجه یکی از فاکتور های موثر برای طراحی سایت را می توان طراحی ریسپانسیو سایت ، در نظر گرفت . هم چنین موارد دیگری نظیر سرعت بار گذاری صفحه ی سایت شما ، نمایش صحیح و راحت در گوشی های همراه ، رعایت کردن استاندارد های لازم در هنگام کد نویسی ، طراحی های زیبا و کاربردی سایت شما ، از جمله فاکتور هایی است که بر میزان رضایت مندی کاربر از وب سایت شما می افزاید.

فاکتور های موثر بر رضایت کاربر قبل از ورود به صفحه ی انتخابی :
فاکتور های موثر بر رضایت کاربر قبل از ورود به صفحه ی انتخابی :
  • بررسی کردن میزان رضایت مندی کاربر در هنگام جست و جو در گوگل :

الگوریتم رنک برین در تلاش است تا در کل مسیر جست و جو از آغاز شروع فرایند توسط کاربر تا رسیدن به پاسخ نهایی ، رفتار کاربر را بررسی کرده و بر اساس تحلیل این رفتار ها ، نتایج جست و جوی خود را مفید تر ارائه بدهد .

به عبارت دیگر ، یکی از بهترین و مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار ، رفتاریست که کاربر بعد از نمایش نتایج از خود نشان می دهد . در صفحه ی اولیه گوگل بعد از سرچ ، به طور معمول 10 سایت وجود دارد که به کاربر پیشنهاد داده می شود .

سپس کاربر با توجه به عنوان سایت ها و توضیحات متا که در پایین عنوان مشاهده می کند تصمیم می گیرد که وارد چه سایتی بشود .

میزان انتخابی که کاربران ، یک سایت را بر می گزیند را معمولا با فاکتور CTR نشان می دهند .به عبارت دیگر ، فاکتور CTR به معنی تعداد دفعاتی است که بر روی هر نتیجه ی جست و جو کلیک شده تقسیم بر تعداد کل جست و جو های انجام شده در عبارت مورد نظر می باشد .

علاوه بر فاکتور CTR، فاکتور دیگری به نام زمان حضور کاربر یا همان Dwell Time وجود دارد که عبارت است از : زمان حضور یک کاربر در سایت انتخاب شده و بازگشت او به صفحه ی سرچ گوگل .

که این فاکتور نیز توسط الگوریتم رنک برین بررسی شده و در نهایت مقدار رضایتمندی یک کاربر از یک سایت را مشخص می کند . شناسایی کردن این موارد و بهینه کردن وب سایت خود برای بالا بردن فاکتور های CTR و زمان حضور در صفحه ، می تواند به شدت در جایگاه سایت شما برای سرچ های بعدی موثر باشند .

  • بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران از محتوای موجود در صفحه به صورت متناوب :

از دیگر روش هایی که در تعیین جایگاه کلی یک وب سایت موثر می باشد ، بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران به صورت دوره ای می باشد . به طور مثال ، می توان ادعا کرد که زمانی که تعداد نظرات کاربران در یک سایت زیاد است ، از محتوای آن سایت خوششان آمده است و آن سایت محتوای مفیدی را ارائه کرده است .

در نهایت زمانی که الگوریتم رنک برین گوگل ، بخواهد به صورت دوره ای ، صفحات اینترنتی را بررسی و تحلیل کند به میزان به اشتراک گذاشتن در صفحات دیگر ، تعداد لینک های خارجی و داخلی ، نطرات درج شده در سایت توسط کاربران مختلف و امتیاز هایی که به یک محتوا داده اند ، توجه کرده و اگر این تعامل کاربر با سایت شما زیاد بوده باشد جایگاه شما را در نتایج سرچ گوگل بالاتر خواهد برد .

بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران از محتوای موجود در صفحه به صورت متناوب :
بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران از محتوای موجود در صفحه به صورت متناوب :
  • عباراتی که برای ارجاع دادن لینک های داخلی و خارجی استفاده می کنید :

به این قیبل عبارات اصطلاحا انکر تکست گفته می شود و برای ایجاد یک اتصال بین دو صفحه از دنیای مجازی مورد استفاده قرار می گیرند . از دیگر روش های گوگل که برای درک مطلب و موضوع یک صفحه مورد استفاده قرار می دهد استفاده و مراجعه به لینک هایی است که در مطلب خود به سایر صفحات لینک داده باشید .

به زبان ساده تر ، زمانی که شما مطلب خود را به یک سایت خرید گوشی همراه لینک می دهید ، به مخاطبان و خود سایت گوگل اعلام می کنید که این مطلب مرتبط با خرید و فروش و اطلاعات گوشی همراه می باشد .

بسیاری از کارشناسان سدو لینک های زیادی را در سایت خود به اشتراک می گذارند اما در نهایت هدف اصلی همه ی این لینک ها به یک موضوع واحد متصل شده و هدف خاصی را بیان می کنند .

همان گونه که در هنگام نگارش محتوا باید به مفهوم عبارات و استفاده از مترادف ها و هم خانواده برای توصیف و تفسیر موضوع یک صفحه استفاده می کنیم در هنگام لینک دادن به عبارات نیز باید به موارد این چنینی توجه بسیار زیاد داشته باشیم .

هرچه عبارات بیشتر و مختلف تری را برای لینک دادن انتخاب کنید شانس بیشتری برای راه یافتن به جایگاه های بالا در گوگل خواهید داشت . توصیه می شود که عملکرد خود را جوری تغییر دهید که از کلمات کلیدی طولانی تر در محتوا استفاده شده باشد .

زمانی که شما چنین عملکردی را اتخاذ می کنید ، الگوریتم رنک برین در گوگل به بهترین نحو ممکن متوجه می شود که موضوع سایت مطلب در سایت شما چیست و همین موضوع سبب می شود تا کم کم ، با تک تک جملات ، رتبه کسب کنید .

  • رعایت کردن اصول نگارشی و استاندارد های لازم برای ساده نویسی :

یکی از بارز ترین اشتباهاتی که نویسندگان و ادمین های وب سایت ها مرتکب می شوند ، نوشتن مطالبی بسیار سنگین و پیجیده است که فهم آن را بسیار سخت می کند . مطالب را باید آسان نوشت تا مخاطب به راحتی منظور شما را درک کند . هرچه متن شما آسان تر نوشتخ شود باعث می شود که جایگاه شما در رتبه بندی گوگل بالا تر برود .

با به کار بردن الگوریتم مرغ مگس خوار و ترکیب شدن آن با الگوریتم رنک برین ، گوگل بسیار هوشمندانه تر از قبل عمل می کند . توصیه می شود که تلاش شما بر تولید یک محتوای ساده و روان باشد به نحوی که مبتدی ترین کاربر هم آن را متوجه شود .

هرچه نوشته ی شما غلط املایی کمتری داشته باشد و بیانش ساده تر باشد ، خیلی سریعتر در گوگل جایگاه خود را پیدا می کند . موارد دیگری نیز توسط الگوریتم رنک برین مورد استفاده قرار می گیرد این موارد شامل :

استفاده از تگ های H1 تا H6 ، محتوای طولانی با تعداد کلمه ی 2000 به بالا ، انتخاب کردن عنوان های مناسب ، استفاده از کلمات کلیدی در alt تصاویر مختلف ، استفاده از زیر عنوان ها و شماره گذاری ها ، استفاده از ویدیو های متنوع و تصحیح اشکالات گرامری و نوشتاری می باشند که رنک برین آن ها را بررسی می کند .

رعایت کردن اصول نگارشی و استاندارد های لازم برای ساده نویسی :
رعایت کردن اصول نگارشی و استاندارد های لازم برای ساده نویسی :

تاثیر الگوریتم رنک برین بر نتایج سرچ گوگل چگونه می باشد ؟

تا این لحظه به خوبی تاثیر الگوریتم رنک برین بر نتایج رتبه بندی سایت ها و جایگاه آن ها در جست و جوی کاربران به خوبی متوجه شدیم . اطلاعات و داده هایی که این الگوریتم جمع آوری می کند به پیشرفت و بهبود خدمات جدی گوگل کمک بسیار شایانی می کند .

این قسمت بهترین پاسخ را به گونه ای در اختیار کاربر قرار می دهد که بدون خروج از گوگل نتیجه ی دلخواه خود را پیدا کرده باشد . در ادامه به نمونه هایی از آن اشاره خواهیم کرد :

  • رتبه ی صفر گوگل یا featured snipped :

هنگامی که شروع به جست و جو می کنیم در بسیاری از مواقع یک لیستی از حدس های گوگل ظاهر شده که شامل عناوین بسیار زیادی است . این لیست که معمولا یک آدرس مورد نظر کاربر در آن قرار دارد به قابلیت رتبه ی 0 گوگل یا featured snipped معروف می باشد . می توان گفت که سایتی که در رتبه ی صفر گوگل قرار می گیرد ، جزو 10 سایت برتری است که در صفحه ی اول سرچ گوگل نمایش داده می شود .

اصولا گوگل در هنگامی که عنوان جست و جو به صورت سوال است ، از نشان دادن موقعین 0 استفاده می کند . در این زمینه که چگونه سایت ها برای رتبه ی صفر گوگل انتخاب می شوند اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد . ولی قطعا می توان گف سایت هایی که در این صفحه هستند دارای اعتبار بسیار بالایی می باشند و در ارتباط با هر مطلب مطالبی دقیق و بسیار مناسبی ارائه کرده اند .

  • قابلیت people also search for

هنگامی که شما یم موضوع را جست و جو می کنید در قسمت پایین آن فهرستی از عبارات جست و جو شده توسظ دیگر افراد نمایش داده می شود تا به شما عنوان هایی که تقاضا برای سرچ شان بالاست را متوجه شوید .

در این حالت اگر شما به یکی از این عبارات مراجه کنید الگوریتم رنک برین چنان برداشت کرده که عبارت مورد جست و جوی شما در سایت وجود نداشته است و شما برای جست و جو نیاز به عبارت هایی دقیق تر دارید . در نتیجه بر اساس عبارت موئ جست و جو توسط شما و هم چنین صفحه ای که انتخاب کرده اید گزینه های دیگر و جدیدی را نمایش خواهد داد .

  • قابلیت people also ask :

زمانی که جست وجو ها در قالب سوالی باشد در اکثر مواقع گوگل یک باکس متفاوت را به کاربران نمایش می دهد که جست و جو های مرتبط با موضوع مورد نظر شما را بیان می کند .

زمانی که شما هر کدام از آن ها را انتخاب کنید یک محتوای کوتاه در پاسخ به همان سوال نمایش داده می شود و یک لینک برای اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار داده می شود . این قسمت با توجه به داده های ذخیره شده در الگوریتم رنک برین و بر اساس جست جو هایی که کاربران مختلف انجام داده اند ، جمع آوری شده و نشان داده می شود .

با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟

برای اینکه یک محتوا در الگوریتم رنک برین نتیجه ی خوبی دهد باید یک سری اقدامات سئو بر روی آن صورت گیرد ، این اقدامات که توسط سئو کاران انجام می گیرد به شرح زیر می باشد :

  • استفاده و به کارگیری از تکنیک ها و استراتژی های سئو کلاه سفید
  • به کار بردن کلمات کلیدی طولانی و هم چنین استفاده از مفهوم سوالی برای رساندن کلیات محتوا به موتور های جست و جوی گوگل تا بتوانیم نتایجی به صورت اسنیپت در دسترس داشته باشیم .
  • یک محتوای با کیفیت ، کامل ، مفید و کاربردی با تعداد کلمات بیشتر از 1500 کلمه همراه با به کار گرفتن از عنوان های تگ H1 تا H6 .
  • باید نرخ کلیک یا همان CTR ارا افزایش دهد .
  • اجاد فضای کامنت مارکتینگ و تشویق کردن کاربر ها به نظر دادن در سایت
  • با ایجاد محیط و فضای جذاب ، زمان حضور کاربر در محیط را افزایش بدهد .
  • باتس ریت ها یا همان نرخ پرش ها را با به روز کردن محتوا های قدیمی سایت کاهش داده و برای مراجعه به بهترین مطالب سایت پیشنهادات هوشمندانه ارائه دهد .
  • و در کلام آخر باید علم به این مورد داشته باشیم که مخاطب به دنبال چه موضوعی است ؟! آن را در اختیار کاربر قرار بدهیم .
با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟
با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟

یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟

  • نباید به طور مطلق از عناوین و کلمات کلیدی جذابی استفاده کند که با محتوای درج شده در صفحه هیچ تناسب و سنخیتی ندارد و به قصد افزایش بازدید از سایت این عمل را انجام دهد .
  • نباید از تکنیک هایی که منجر به تقلب در روند کاری گوگل می شود استفاده کند و هم چنین نباید تکنیک های سئو سیاه و سئوی خاکستری را مورد استفاده قرار بدهد .
  • نباید بدین هیچ دانشی از کلمات کلیدی و عناوین پر بازده استفاده کرده و در محتوا هیچ اشاره ای به احتیاجات و پاسخ سوالات کاربران نکرده باشد .
یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟
یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟

و سخن پایانی :

الگوریتم رنک برین در حال حاضر جزو جدید ترین سیاست های به کار گرفته ی گوگل می باشد که قابلیت سئو و بهینه سازی ندارد . این الگوریتم به جهت تکمیل الگوریتم های پیشین معرفی شد و عملکردی کاملا هوشمندانه دارا می باشد .

در حال حاضر گوگل با کمک الگوریتم های پیچیده و پیشرفته ی خود ، عمده ی تمرکزش را بر روی تحلیل و ارزیابی رفتار های کاربران و نمایش نتایج جست و جو بر اساس مواردی هم چون :

و سخن پایانی :
و سخن پایانی :

نرخ بازگشت سایت ها ، CTR ، زمان حضور کاربر در سایت ، نرخ پرش یا باتس ریت ها و . . . سایر مورد این چنینی قرار داده است . برای دست یابی به بهترین نتیجه و حصول یک جایگاه در رتبه های بالا و صفحه اول گوگل ، مهم ترین فعالیت و تلاش شما باید بر روی محتوایی باشد که قصد ارائه ی آن را به کاربر دارید . پس از ان باید به نکات دگر سئو و تکنیک های لازم برای الگوریتم های مختلف گوگل بپردازید .

فراموش نکنید که الگوریتم رنک برین گوگل با وجود 4 سال از زمان انتشار آن ، هنوز به طور رسمی عملکرد واحدی را شروع نکرده است و به صورت ازمون و خطا مورد استفاده قرار می گیرید تا اشکالات آن به طور کامل اصلاح شود .

فراموش نشود اگر شما محتوای خود را کاملا جدید و مفید تولید کنید ، قطعا به سرعت می توانید در جایگاه های بالای رتبه بندی هر الکوریتمی قرار بگیرید . گوگل به راحتی محتوای کپی شده را تشخیص داده و در صورت انجام این کار ، وب سایت شما را جریمه خواهد کرد . از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید