سایت تولید محتوا

سایت تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

سایت تولید محتوا عنوانی است که در مقاله ی امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با شناخت محتوا و چگونگی تولید آن و  همچنین انواع آن به سوالات احتمالی این مقاله پاسخ داده خواهد شد.

سایت تولید محتوا
سایت تولید محتوا

برای مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

09120647344

 

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

تولید محتوا چیست؟

ضرورت تولید محتوا چیست؟

سایت تولید محتوا باید به چه شکل باشد؟

نکات مهم در تولید محتوای سایت چیست؟

ایده های لازم برای تولید محتوا کدامند؟

چه فرمتی برای تولید محتوا سایت نیاز است؟

محتوای استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

راز موفقیت تولید کنندگان محتوای خوب در چیست؟

چه معیاری برای محتوای سایت لازم است؟

ترافیک سایت یعنی چه و چگونه ترافیک یک سایت تولید محتوا را می توان بالا برد؟

[/stextbox]

سایت تولید محتوا
سایت تولید محتوا

توصیف محتوا

هر گاه حرف از محتوا به میان می آید اولین چیزی که به ذهن خواهد رسید تولید محتوا می باشد. اول باید گفت که محتوا دادن اطلاعات در زمینه های مختلف است البته باید گفت که نه هر نوع اصلاعاتی بلکه باید مطالب به گونه ای باشد که انگار با آدم حرف می زند و ارتباطی تنگاتنگ با او بر قرار می نماید و جذابیتی بسیار نیز دارد.

به عبارت دیگر محتوا می تواند هر چیزی باشد که یک شخص تولید می کند و در فضای مجازی به اشتراک می گذارد این محتوا می تواند متن، عکس و تصویر، فیلم و صوت باشد. باز هم برای محتوا تعریف وجود دارد که می توان گفت محتوا پایه ی اصلی یک وبسایت است که عناصر اصلی آن را تشکیل می دهد و شامل متن، تصویر و یا صوت است. اما باید اشاره کرد که محتوا فقط محدود به فضای مجازی و فرم دیجیتال نمی گردد.

تعاریف مختلف و زیادی برای محتوا وجود دارد که می توان از نظر متخصصین تولید محتوا را به دسته تقسیم نمود: یک دسته محتوا که از نظر متخصصان یعنی ارائه ی اطلاعات به مخاطبان. از نظر دسته ی دوم کاربلدان محتوا تجربیات را به کاربران ارائه می کند . در دسته آخر هم تولید کنندگان محتوا بر این باورند که محتوا را نمی توان به طور جامع و کامل توضیح داد.

توصیف محتوا
توصیف محتوا

چند تعریف برای محتوا از نظر متخصصان

محتوا از دید متخصصانی که آن را اطلاعات می دانند:

محتوا می تواند هر چیز گیرا و مورد اعتماد و مربوط به موضوعی مشخص باشد که برای سرگرم کردن، روشنگری و آگاه نمودن مخاطب باشد که در قالب های مختلف مثل صدا، عکس، متن و یا ویدئو در دسترس قرار می گیرد. محتوا اطلاعاتی می باشد که برای استفاده لذت بخشیدن و به اشتراک گذاشتن تهیه و تولید شده و به کاربر ارائه می گردد.

محتوای وب می تواند گپ و گفتی صمیمانه و ساده ما بین مخاطب و تولید کننده باشد که امکان دارد این مکالمه یک سویه باشد (تولید کننده بگوید و مخاطب بشنود) و یا دو طرفه انجام شود (گفت و گو بین تولید کننده و مخاطب و یا بین کاربران انجام می شود). محتوا می تواند برای اشخاص و یا وبسایت و تولید کننده ی آن ارزش بیافریند. پس باید محتوایی تولید کرد که قابل تأمل و تأثیر گذار باشد و مخاطب را به خود جذب نماید.

محتوا یعنی تجربه:

محتوا آن چیزی است که به زندگی مخطب ارزشی را می افزاید. امکان دارد این ارزش سبب هوشمندی و یا کمک نمودن به او برای بهتر شدن زندگی و کارهای روزمره اش گردد. محتوا به بیانی دیگر ایجاد تجربه برای مخاطب به حساب می آید. محتوا آن چیزی می باشد که سبب به وجود آمدن اطمینان بین کاربران و کسب و کار مورد نظر خواهد شد.

به تعبیری دیگر محتوا شبیه پایی است که خواسته ی مخاطب پای چپ و برآورده کردن آن پای راست محسوب می شود و برای انجام آن باید از هر دو پا استفاده نمود. محتوا می تواند هر نوع ارتباطی در هر مدیوم باشد که با مخاطب ارتباط برقرار می کند و او را در رسیدن به هدفش کمک می دهد و در این راه آموزش و یادگیری بسیار مؤثر است. اطلاعاتی که با هدفی خاص به مخاطبی ارائه می شود و این نوع محتوا ممکن است در قالب های متفاوت در اختیار مخاطب قرار گیرد.

بعضی از متخصصان هم این باور هستند که محتوا تعریفی پیچیده و مبهم دارد و معتقدند که محتوا نمی بایست در چهارچوبی خاص و فرمی مشخص ارائه شود.

به وجود آوردن و تولید کردن اطلاعاتی خاص برای هدفی مهم و خاص و به مخاطبی خاص و منتشر کردن آن در قالب و مکانی خاص را محتوا می گویند. محتوا اگر بر اساس 5 جزئی که اشاره می شود ارائه گردد محتوایی جذاب و مخاطب پسند خواهد بود.

ضرورت تولید محتوا

طبیعی است که هر شخص و یا گروهی هنگامی که تصمیم برای تولید محتوا می گیرد اهدافی برای خود مشخص کرده است ضرورت و اهمیت تولید محتوا به چند عامل وابسته است که در زیر اشاره ای به آن ها خواهد شد.

اجزا مهم تولید محتوا

اجزایی که در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است: اطلاعات، اهداف، کاربران، شکل و شبکه که اصل نقطه ی ارتباط با کاربران همین نکات هستند.

اطلاعات:

ایده هایی می باشد که قرار است منتشر شود و به کاربران ارائه شود.

اهداف:

اطلاعات و یا ایده هایی که قرار است منتشر و ارائه شود باید هدفی در دل داشته باشد و هیچ محتوایی بدون دلیل و هدف ارائه نمی شود.

کاربران:

وقتی مطالبی قرار است تولید شوند باید در نظر داشت که برای چه گروه سنی ارائه می شود زیرا محتوا حتماً باید با مخاطب تولید شود.

شبکه:

باید توجه داشت که محتوا از چه طریقی قرار است به دست مخاطب برسد. به طور مثال مطلبی به شکل یک پست در اینستاگرام ارائه می شود و یا مطلبی که طولانی و مفصل تر است در قالب یک مقاله در اختیار کاربر قرار می گیرد.

شکل:

محتوا به شکل های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد مثلا به شکل صدای ضبط شده، مقاله، فیلم و یا عکس منتشر می شود.

سایت تولید محتوا

راه های متفاوتی برای ایجاد محتوای باکیفیت و خوب در وبسایت و جذب کاربران و بالا رفتن رتبه در سرچ ها و همچنین تحول در کسب و کار  وجود دارد که در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جهان امروز تأکید سئو برای تولید محتوایی با کیفیت برای ارزش بالای آن محتوا در سرچ ها می باشد و رتبه ی محتوا و وبسایت را افزایش می دهد. نقطه ی شروع کار محتوا نویسی در سایت ایده است.

در ابتدا می بایست موضوع را انتخاب کرد و بعد بر اساس آن، ایده را ارائه و موضوع جدید را تولید کرد. باید دفتری برای نت برداری در اختیار تولید کننده محتوا وجود داشته باشد تا بتواند نکات مهم و مورد نیاز تولید محتوا و حتی موضوع های مد نظر را در آن بنویسد تا بعد از بررسی های انجام شده بهترین موضوع را انتخاب کرده و سپس به تولید محتوا درباره ی آن بپردازد.

سایت تولید محتوا
سایت تولید محتوا

یکی از دلایل مهم که در تولید محتوا کمک کننده است بهره بردن از کلمات کلیدی در سایت می باشد. باید واژگان کلیدی که قرار است بر روی آن ها مانور داده شود را نوشت و در مسیر تولید محتوا از آن ها استفاده نمود. از ابزار سئو نیز در این راه می توان کمک گرفت.

یکی از مهم ترین معیارهای موتور جستجو برای رتبه بندی در سایت تولید محتوا می باشد. این کار امروزه صنعتی میلیارد دلاری به حساب می آید. کسب و کاری برای اینکه بیشتر در دید باشد بر روی تولید محتوا باید متمرکز شود و محتوایی با کیفیت و بهینه در اختیار مخاطب و مشتریان احتمالی بگذارد.

از این راه می توان کسب اعتبار کرد. برای راه اندازی یک سایت تولید محتوا در ابتدا باید سایت های معتبر در این زمینه را شناخت. به دلیل این سایت ها کمک کننده هستند که برای بازاریابی محتوا و تولید محتوایی بهینه و منتشر کردن مطالب و دیده شدن بیشتر سایت، سایت های برتر کمک فراوانی می کنند. از طرفی اگر کسی تولید کننده ی محتوا باشد و یا در حقیقت کپی رایتر است می تواند در این سایت مشغول به کار شود و مهارت های خود را به نمایش بگذارد.

سایت هایی که تولید محتوا انجام می دهند بر اساس خدماتی که ارائه می دهند رتبه بندی خواهند شد. بر خلاف باوری که اکثر افراد دارند، تولید محتوا فقط نوشتن متن، ویرایش و یا ترجمه ی متن های انگلیسی نمی باشد، بلکه تولید محتوا یک علم به حساب می آید علمی که اصول و قواعد خاص خودش را دارد.

امکاناتی که سایت های تولید محتوا در اختیار مخاطبان می گذارند به شرخ زیر است: 

تدوین نمودن تقویم محتوایی و برنامه های محتوا/ تدوین کردن استراتژی قوی در مورد محتوا/ بررسی و تجزیه کردن سایت ها در مورد تولید محتوا/ بهینه کردن محتوا بر اساس سئو/ بهره بردن از تکنیک های بازاریابی محتوا برای جذب کردن کاربر و مشتریان/ ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی

امکاناتی که سایت های تولید محتوا در اختیار مخاطبان می گذارند به شرخ زیر است: 
امکاناتی که سایت های تولید محتوا در اختیار مخاطبان می گذارند به شرخ زیر است:

ایجاد محتوای چند رسانه ای مانند پادکست، فیلم، اینفوگرافی، تصویر و…/ تولید کردن محتوای انگلیسی/ تحلیل و کنکاش در مورد واژگان کلیدی و کلید واژه ها با توجه به نوع کسب و کار/ تولید لحنی برای برند و کسب و کار/ ایجاد مجله های الکترونیکی و نشریه های اختصاصی/ دیگر خدمات حوزه ی تولید محتوا.

بنابراین معیاری که برای رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته می شود کیفیت کارها و توجه و اشراف آنها بر علم بازاریابی محتوا و تولید محتوا است. گوگل رتبه ی سایت ها را بر اساس سئو و کلات کلیدی و کلیدواژه ها مشخص می نماید که این اتفاق به تولید محتوا و بازاریابی محتوا کمک کننده است. برای بررسی سایت های تولید محتوا ابتدا باید مشتریان آن را شناسایی کرد البته این است که اول نویسندگان آن را شناحت و راه دیگر سنجش کارها و فغالیت سایت ها بررسی مشتریان و کارهای آن ها می باشد.

اگر سایتی در زمینه ی تولید محتوا ضعیف عمل کند می توان نتیجه گرفت که سایت مورد نظر برای مخاطبان نیز دیگر ارزش چندانی نخواهد داشت.

راه دیگر سنگ محک زدن برای سنجیدن کیفیت سایت ها بررسی بخش وبلاگ سایت ها و خدمات آموزشی می باشد که در سایت ها ارائه می گردد.

رتبه ی الکسا (ابزاری برای رتبه بندی سایت) می تواند میزان ترافیک ورود به یک سایت را بررسی کند البته این ابزار نمی تواند معیار خوبی برای کیفیت ومحتوای تولیدی سایت باشد ولی میزان محبوبیت و بیشتر دیده شدن یک سایت را به نمایش می گذارد.

اگر کسی قصد دارد کارش را به سایتی بسپارد باید ویژگی های آن را به خوبی بررسی و مطالعه کند و همچنین با افراد با تجربه مشورت کند. اگر سایت درست انتخاب شود تأثیر بسیار مثبتی در سرنوشت کسب و کار خواهد داشت. باید همه زوایا را در نظر گرفت و سپس سایت را انتخاب کرد.

نکات مهم در تولید محتوای سایت

نکات مهم در تولید محتوای سایت
نکات مهم در تولید محتوای سایت

بالا بردن ارزش تولید محتوا از طریق سئو سایت:

یکی از راه های مهم برای جذب مخاطب به سایت و محتوای آن ایجاد محتوایی جذاب طبق اصول سئو می باشد. بازاریابی محتوایی وسیله ای برای جذب کاربران می باشد که می شود با هزینه ای کم طی ماه ها و یا سال ها از آن بهره برد.

هزینه ی احتمالی برای تولید محتوای سایت:

برای پیدا کردن یک موضوع خوب ایجاد محتوایی با 500 کلمه و داشتن تصویر است که هزینه ی آن هم با توجه به هر سایت متفاوت است.

کپی کردن محتوا از سایت های دیگر:

در بسیاری از موارد دیده شده است که مطلبی که نوشته می شود توسط سایتی از یک سایت دیگر کپی می شود. سایت هایی که کپی را انجام داده اند از جایگاه بالاتری نسبت به سایت های اصلی در گوگل بهره مند می شوند. هر چقدر هم گوگل تلاش کند تا سایت اصلی را شناسایی کرده و در جایگاهی بالاتر قرار دهد اما باز هم امکان اشتباه در موتور گوگل ایجاد می شود. برای جلوگیری از وجود چنین اتفاقاتی باید اصول سئو را در طراحی سایت رعایت نمود.

درک کردن موتور جستجو از محتوا:

موتور جستجو نرم افزاری است که آن چه از یک محتوا درک می شود با آنچه یک مخاطب برداشت می کند و می بیند فرق دارد. امکان دارد موتور جستجو درکی سطحی از معنی کلمه ها ارائه دهد اما قادر به درک درستی از حس، فهم و اصل موضوع مربوط به نوشته نیست.

موتور جستجو قادر است حجم کدهای نوشته را محاسبه نماید و همچنین استفاده کردن از قوانین نگارشی، اشتباهات تایپی، وجود منبع ها و لینگ ها به مطالب مربوط به آن، ساختمان فنی محتوا، بهره بردن از عکس های متفاوت، مطلب های تکراری و خیلی نکته های فنی دیگر بفهمد.

موتور جستجو متون را بر پایه ی درک برداشت شده از نوشته رتبه بندی می نماید. پس تولید محتوایی که هم از نگاه کاربران اثری با کیفیت و خاص و هم از نظر موتور جستجو از کیفیتی بالا برخوردار باشد، همان هدف می باشد که برای دستیابی به آن باید سعی و کوشش کرد.

درک کردن موتور جستجو از محتوا:
درک کردن موتور جستجو از محتوا:

نقشی که کیفیت طراحی سایت بر محتوا می گذارد:

همان طور که اشاره شد درک موتور جستجو از محتوا با درک انسان ها فرق می کند. خیلی از چیزهایی که برای نرم افزار قابل بررسی و تحلیل می باشد، به طراحی سایت ربط دارد.

اگر در مرحله های طراحی کردن سایت به پیش بینی سئو عمل نشود و یا ساختار ایجاد کدهایی که برای نشان دادن محتوا که لازم است طبق اصول سئو باشد، اما نیست، تأثیری که محتوا در بهینه سازی سایت می تواند داشته باشد را نخواهد داشت.

پس اگر کسی قصد راه اندازی سایتی با محوریت محتوا را داشته باشد اما سایت با توجه به اصول سئو طراحی نشود هزینه و زمانی که برای سایت و محتوای آن گذاشته می شود سبب می شود موفقیت سایت روز به روز کم تر خواهد شد. در زمینه ی تولید محتوا برای سایت می بایست از یک مشاور کمک گرفت.

نقشی که کیفیت طراحی سایت بر محتوا می گذارد:
نقشی که کیفیت طراحی سایت بر محتوا می گذارد:

سپردن تولید محتوا به سازندگان سایت:

اگر کسی قصد دارد تولید محتوا و سایتش جذاب باشد و مخاطب را به سمت خود بکشاند با مشاوران این زمینه در تماس باشد. می بایست خلاصه و محتوای مورد نظر خود را برای سایت بفرستد تا کارشناسان مطالبی باکیفیت و مناسب ارائه نماید.

نوشتن موضوع در تولید محتوایی خاص و با کیفیت:

یکی از اشتباهات محتوا نویسان دست کم گرفتن عنوان محتوا است یا اینکه عنوانی کلی را در شروع به کار می برند. عنوانی که کلی باشد مخاطبان کم تری به خود جذب خواهد کرد. مهم ترین بخش محتوا عنوان است چون در عنوان می شود واژگان کلیدی و یا عبارتی مهم را بیان کرد. نکته ی مهم این است که عنوان جذاب مخاطب را به سمت خود می کشاند پس باید در نوشتن عنوان دقت بسیار داشت.

نوشتن موضوع در تولید محتوایی خاص و با کیفیت:
نوشتن موضوع در تولید محتوایی خاص و با کیفیت:

چک کردن محتوای وبسایت رقیب:

قبل از اینکه تولید محتوا انجام شود باید مقاله هایی که توسط رقیبان تولید شده مورد بررسی قرار بگیرد و سعی شود کم و کاستی که در آن ها دیده می شود در محتوای وبسایت خود رفع گردد و اگر هم در ارتباط با موضوع و محتوای بیان شده مقاله ی مناسبی تولید نشده به نفع تولید کننده ی جدید است که لازم نیست کوشش وزیادی برای بالا آمدن وبسایت خود انجام دهد.

در نظر گرفتن نیاز کاربر:

مخاطبان اصلی محتوای سایت ها کاربران هستند بنابراین می بایست محتوایی تولید شود که خواسته های آنان، مشکلات روزانه و همه ی ویژگی هایی که به دنبال می باشند پوشش داده شود مخاطبان زمان زیادی را در فضای مجازی هدر می دهند تا دست آخر مطلب مورد نظر خود را بیابند. اگر تولید کننده ی محتوا بتواند خواسته ی اصلی آنان را از راه تولید محتوا حل کند به یک منبع معتبر تبدیل خواهد شد.

نگاه نکردن سطحی به موضوع:

یکی از معضلات مهم بیشتر مقاله های سایت ها مطالبی کاملاً تیتر وار و بدون هیچ جزئیاتی می باشد اگر تولید کننده ی محتوا به شکلی تخصصی به این مقوله بپردازد، باید سعی شود همه ی اطلاعات و مشکلات جزئی را بیان نماید. اگر به همه ی موضوعات به شکل جزئی پرداخته شود تفاوت میان یک وبسایت با کیفیت با دیگر سایت ها مشخص خواهد شد.

نگاه نکردن سطحی به موضوع:
نگاه نکردن سطحی به موضوع:

بررسی مقالات متعدد در ارتباط با موضوع:

برخی از موضوعات هستند که گاهی اوقات چند جنبه برای توضیح دارند ولی با موضوعی یکسان. می توان در هر مقاله شیوه ها و ایده هایی متفاوت را بیان کرد. باید این نکته را در نظر گرفت که ایده ها باید تنوع داشته باشند و نباید به دنبال هم باشند.

بررسی مقالات متعدد در ارتباط با موضوع:
بررسی مقالات متعدد در ارتباط با موضوع:

مخالف نویسی:

در این قسمت باید گفت که به گفتن خوبی های شبکه ی اجتماعی برای بازاریابی باید بدی های آن را عنوان کرد این نوع نوشتن مقاله نشان دهنده ی این است که تولید کننده ی محتوا ی یک سایت تمام زوایای تولید محتوا و مقاله را در نظر گرفته و این باعث تفاوت میان تولید کنندگان با هم می شود و این کار را تکنیک خوانده شدن مقاله می نامند.

تهیه لیست از مقالات تولیدی خود:

باید لیستی کامل از همه ی مقالاتی که در سایت تولید شده تهیه شود. مزیت این کار این است که به راحتی می شود که با توجه به موضوع اصلی سایت، محتوا و سایت خود را به دیگر سایت ها لینک کرد.

قرار دادن مقالات تولیدی دیگران در سایت خود:

در همه ی مواقع افرادی متخصص حضور دارند تا بتوانند برای دیگر سایت ها بنویسند. باید این افراد را پیدا کرد و مقالاتشان را در سایت خود منتشر کرد. منظور این نیست که آن را کپی کرده بلکه با روشی درست و خاص و با ذکر منبع در سایت ارائه شود. بهتر است از این تکنیک به صورت هفتگی و یا ماهیانه بهره برد. این کار سبب می شود که سایت رقبا کاری مشابه را انجام دهد که این کار سبب لینک دهی بین سایت ها می شود.

قرار دادن مقالات تولیدی دیگران در سایت خود:
قرار دادن مقالات تولیدی دیگران در سایت خود:

نوشتن مقالات آموزشی:

همیشه باید به سوالات کاربران در هر زمانی پاسخگو بود. خیلی از مخاطبان هستند که ایده های آموزشی خوبی دارند؛ تولید کنندگان می توانند به کمک آنها مقاله ای آموزشی تولید کنند و همین طور به آن ها کمک کنند که مطالب و محتوای آن ها در فضای سایت به نمایش گذاشته شود. مزیتی که این روش دارد این است که که نویسندگان محتوای شرکت می توانند نام سایت و شرکتی که در آن همکاری داشته اند را در رزومه ی کاری خود بیاورند.

بیان کردن رمز و راز کسب و کار خود:

هر نوع کسب وکاری اسرار و راز های خود را دارد که در بعضی اوقات این اتفاقات سبب اشتباه مخاطب و اطلاع غلط به او می گردد. مدیران سایت ها باید تمام این رازها و شایعات را بیان کنند و ادله ی کافی آن ها را رد یا قبول کنند.

نشان دادن نوع فرمت مقاله:

هر روز راه های جدید برای تولید محتوا ایجاد می شود. بازاریابان مجتوا باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارند. بهترین راه برای شروه استفاده از مقالات قدیمی و دوباره نشر کردن آنها می باشد. البته باید دقت داشت که لینک آدرس و موضوع اصلی مقاله دچار تغییر نشود.

در جهان امروز بیشترین تأثیر را ایفوگرافیک یا تصویر برکاربران می گذارد. همین طور فونت هایی که مورد استفاده قرار می گیرد در خوانایی مطالب تأثیر گذار است. بنابراین در این مورد باید اطلاعات به روز باشد و تکنیک های فرمتی جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

سئو مکانیکی:

وقتی تولید محتوایی تمام می شود کار و وظیفه ی مهم تولید کننده آغار خواهد شد. باید محتوای خود را طبق سئو بنویسند. یعنی همه ی تکنیک ها مثل استفاده کردن از واژگان کلیدی، عناوین و… را طبق جدید ترین الگوریتم سئو رعایت نمایند.

رعایت کردن نکات نگارشی:

یکی از نکته های پایه ای و اصلی که می بایست پیش از انتشار یافتن مطلب مورد توجه قرار بگیرد، نکته های نگارشی می باشد. استفاده کردن درست این نکته ها مثل ویرگول، نقطه، پرانتز و… در تولید محتوای سایت با اهمیت می باشد. اگر هر کدام از این قواعد به شکل اشتباه استفاده شود سبب می شود مطالب به صورت ناقص و دارای کم و کاستی به مخاطب ابلاغ شود و همه ی زحمت های سایت تولید کننده ی محتوا به هدر رود.

رعایت کردن نکات نگارشی:
رعایت کردن نکات نگارشی:

نوشتن مطالب طولانی:

مقدار محتوایی استاندارد برای سایت باید بین 2 تا 3000 کلمه باشد. کم ترین تعداد کلمه ای که می شود به کار برد 500 کلمه می باشد. اگر محتوا کم تر از 500 کلمه بود امکان جریمه از سمت گوگل وجود دارد. زیرا به هیچ عنوان بلاگ مد نظر نیست و اگر هم بیشتر از 4000 کلمه بود بهتر آن است که به دو مقاله تقسیم بشود.

جدی گرفتن متا تگ عنوان:

اولین چیزی که گوگل می خواند، متا تگ عنوان است. بنابراین می بایست متناسب با متن نوشته شود زیرا اگر گوگل بفهمد عنوان در ارتباط با محتوا نیست، وبسایت را جریمه می کند.

جدی گرفتن متا تگ عنوان:
جدی گرفتن متا تگ عنوان:

فراموش نکردن توضیحات متا تگ:

این متاتگ نیز مثل عنوان دارای اهمیت زیادی است و به بهینه سازی رتبه ی وبسایت کمک شایانی خواهد کرد. هنگامی که وبسایت از طریق موتور جستجو در سایت نمایش داده می شود توضیحات لازم عنوان نیز در زیر صفحه نوشته می شود.

گوگل متاتگی را بررسی می کند که خود متاتگ توضیحات است. در مقالاتی که از 500 کلمه کم تر است نوشتن متاتگ ضروری می باشد. ولی در بیشتر مقاله ها اگر هم نوشته نشود گوگل می فهمد و به شکلی تولید می نماید.

فراموش نکردن توضیحات متا تگ:
فراموش نکردن توضیحات متا تگ:

استفاده ی درست از کلمات کلیدی:

هیچ چیز مثل کلمات کلیدی نمی تواند رتبه ی یک وبسایت را نابود نماید. اشتباهی که صورت می گیرد این است که بیشتر تولید کنندگان محتوا تصور می نمایند که هر چه کلمات کلیدی بیشتر به کار ببرند، شانس نشان دادن مقالات شان بالا می رود. با توجه به چگالی کلمات کلیدی، به طور متوسط بهره بردن از کلمه 2 تا 3 درصد تمام کلمه ها در هر مقاله ای است.

تکنیک کلاه سیاهی ممنوع:

تکنیک های کلاه سیاهی مورد پسند گوگل نیست و به سرعت متوجه می شود و هر سایتی از این دست تکنیک ها بهره ببرد از طریق گوگل جریمه می شود.

تولید لینک داخلی در وبسایت:

زمانی که صفحه ای ایجاد می شود توسط گوگل (ایندکس) فهرست نویسی می گردد. اگر این صفحات بعداً مورد مطالعه قرار نگیرد رتبه ی به دست آمده توسط گوگل از بین خواهد رفت بنابراین می بایست با بهره بردن از تکنیک هایی دوباره این صفحات را می شود به گوگل نشان داد و بهترین تکنیک که می توان استفاده کرد تولید لینک های داخلی میان صفحات می باشد. به خصوص بین مقالات متفاوت این اتفاق می افتد.

معرفی نمودن منابع و لینک آن:

اگر مقاله ای در وبسایتی دیگر رونوشت شده است بهتر این است که منبع آن ذکر شود و لینک آن را نیز قرار داد تا توسط گوگل جریمه ای صورت نگیرد. این کار باعث اطمینان مخاطب به سایت خواهد شد که محتوای تولید شده دارای اعتبار می باشد.

به یاد داشتن شکل و زیر عنوان:

وقتی محتوایی تولید می شود باید نکاتی را رعایت کرد. نکته ی اول: نوشتن متن خالی خسته کننده است و امکان دارد چشم را اذیت کند و شاید باعث شود که متن به هیچ عنوان خوانده نشود.

باید سعی شود متن شکسته شود یعنی برای هر قسمت یک زیر عنوان به صورت جداگانه و همچنین عکس به کار برده شود زیرا سبب بهتر خوانده شدن محتوا می گردد و مخاطب درک عمیق تری از متن خواهد داشت.

درست دیده شدن محتوا در گوشی:

در جهان امروز بیشتر مخاطبان از راه تلفن همراه خود به نت وصل می گردند. بنابراین محتوا می بایست به شکل صحیح در گوشی ها به نمایش گذاشته شود. با اهمیت ترین بخش در اینجا نوع و اندازه ی فونت است.

معرفی نمودن خود:

برای مخاطبی که اولین بار است مقاله ای را می خواند خیلی اهمیت دراد که بداند نویسنده محتوا چه کسی است. بنابراین بهتر این است که تولید کننده ی محتوا خود را در بخشی از مقاله و خدماتش برای مخاطب معرفی نماید. به طور مثال می تواند تجربیات خود را در اختیار کاربر قرار دهد. با این کار فضا برای مخاطب ملموس تر شده و همین طور معرفی به درستی انجام شده است.

بخش بندی مقالات مربوطه:

از استراتژی هایی که تولید محتوا دارد این است که مقاله و محتوا در یک بخش قرار می گیرند. زیرا هم مخاطب با توجه به علاقه اش می تواند وارد بخشی که دوست دارد بشود و هم لینک دهی داخلی راحت تر خواهد شد.

 ایده هایی برای تولید محتوا

 ایده هایی برای تولید محتوا
ایده هایی برای تولید محتوا

شناختن محتوا:

هر وقت صحبت از محتوا می شود اولین چیزی که به ذهن می رسد تولید محتوا می باشد. سپس در مرحله ی بعد حرف از محتوا بیشتر متن و نوشته در ذهن می آید.

اما قطعاً محتوا فقط به متن اطلاق نمی شود. تولید محتوا یک راه بازاریابی محتوا به حساب می آید و با توجه به موضوع انتخاب شده و لحن آن سبب جذب مخاطب، جلب کردن اعتماد وی و همچنین در مرحله های بعد ابزاری برای فروش و اطمینان دادن به مخاطب را فراهم می آورد.

محتوای متنی از قالب های اصلی تولید محتوا می باشد. صدا، عکس و فیلم هم از دیگر قالب های تولید محتوا به حساب می آیند. از لحاظ علمی *محتوای متنی شامل ارائه ی  اطلاعات با هدفی خاص به کاربران از راه کانال و سایت در شکلی مشخص تعریف می شود که به جزئیات آن در مطالب پیشین پرداخته شده است.

شناختن محتوا:
شناختن محتوا:

شروع کار:

محتوا در قالب و فرمت های مختلفی ارائه می شود. محتوا امکان دارد گزارش، یک مسابقه ی والیبال و یا آهنگی باشد که تمام ای ها محتوا هستند. حال در این قسمت به قالب های مختلف محتوا اشاره خواهد شد.

محتوای متنی:

در تحقیقاتی که تا کنون در حوزه ی تولید محتوا انجام گرفته است، محتوایی که متن باشد بیشترین اعتماد را برای مخاطب به همراه دارد. از این رو مقاله های پژوهشی به شکل نوشته و متن انتشار می گردد.

به طور مثال در میان آثاری که هم به صورت متن و هم به صورت فیلم وجود دارد نوشته ی آن ها بیشتر برای یادگیری مناسب است و فیلم آن بیشتر سرگرمی ایجاد می کند و در کل متن ایجاد اعتماد بیشتری را به همراه دارد.

محتوای متنی:
محتوای متنی:

محتوای صوتی:

صدا و انواع مختلف صوت در بازاریابی محتوا تأثیر زیادی به نسبت قالب متنی خواهد داشت. از این رو آن زمان که رادیو دوران طلایی خود را سپری می کرد خیلی از محتواهای صوتی مانند نمایش های کمدی، موسیقی، اخبار و… در بین مردم طرفداران زیادی داشت.

محتوای ویدئویی:

در سال های اخیر در رسانه های دیجیتال رشد قابل توجهی در محتوای ویدئویی دیده می شود. خیلی ها بر این باورند که استفاده از محتوای ویدئویی بیشتر به دلیل کمتر توجه کردن مردم به کلمات و خواندن کتاب و متن می باشد که رسانه هم کم بی تأثیر نمی باشند.

در جهان امروز رئیسان بازاریابی محتوا خوب می دانند که در چار چوبی مشخص بهترین ایده و موضوع را می توان برای تولید محتوای ویدئویی در زمینه ی آموزشی و توضیحی، مصاحبه با مسئولین، ویدئوهای تبلیغاتی و… استفاده کرد.

محتوای تصویری:

باراریابی محتوای تصویری یکی از پر طرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال به حساب می آید و بهره بردن هر چه بیشتر از آن در رسانه های اجتماعی دیداری مثل فیس بوک، توییتر، لینک دین، پینترست، اینستاگرام و… باعث شده است که مدیران کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین این نوع محتوا را برای دست پیدا کردن به اهدافشان بیشتر مورد استفاده قرار دهند.

از عوامل موفق بودن محتوای تصویری می توان به مورد توجه قرار دادن مخاطب و فرایند ساده ی تولید آن و یکنواخت بودن محتوای متنی اشاره کرد. طبق آمار به دست آمده 93 درصد محتوای بصری را روابط انسانی تشکیل می دهد.

فرمت مورد نظر

برای نوشتن تولید محتوا فقط به قالب های آن خلاصه نخواهد شد. بعد از اینکه قالب محتوا انتخاب شد باید فرمت آن را نیز انتخاب کرد. بارها دیده شده که سلیقه ی کاربران عئض شده و به هین دلیل روش های بازاریابی تغییر خواهند کرد. پس بازاریابان می بایست شیوه و پایه ی کار خود را به شکل دائمی عوض کنند.

پیش از پرداختن به نحوه ی تولید محتوا در هر کدام از فرمت ها به یک مثال باید تفاوت میان فرمت محتوا و قالب محتوا را بیان کرد: محتوای ویدئویی قالب محتوا محسوب می شود اما باید مشخص کرد که فرمت آن چیست مثلاً گزارش، موشن گرافیک، پخش زنده و یا… به هر کدام از این ها فرمت محتوا گفته می شود. در زیر به رایج ترین نوع فرمت ها اشاره شده است.

مقاله: معمولاً مقاله ها به وبلاگ و یا مقاله ی وبلاگ شناخته می شوند که بی ربط هم نمی باشد. از مشخص ترین ویژگی های مقاله می توان به تعداد کلمه ها که بین 1000 تا 3000 کلمه است اشاره نمود. انتخاب موضوعی خاص و بدون پیامی تبلیغاتی باشد.

کتاب الکترونیکی:

خیلی دیده شده است که وبسایت ها کتاب هایی را به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار می دهند. البته رایگان رایگان که نیست. در ازای هر دانلودی که انجام می شود ایمیلی دریافت می کنند. به همین کتاب ها محتوای الکترونیکی گفته می شود که می تواند جنبه ی آموزشی و کاربردی خواهد داشت. فقط باید دقت داشت که محتوا با ارزش و قابل دانلود کردن باشد. فواید این نوع تولید محتوا گردآوری دیتابیس از کاربران و معرفی برند خود به عنوان مرجعی علمی برای مخاطبان.

پادکست:

پادکست نوعی رادیوی شخصی شده است. به این شکل که این امکان را فراهم خواهد کرد که هر کس در هر زمان که بخواهد می تواند صدای مورد علاقه اش گوش بکند. اکنون به دلیل وجود ترافیک و تلف شدن وقت مردم در وسایل نقلیه ی عمومی و ماندن پشت چراغ قرمز با وجود پادکست ها وقت مردم تلف نخواهد شد و این یک نوع احترام به آنان نیز خواهد بود.

موشن گرافیک:

کاری که موشن گرافیک انجام می دهد تبدیل کردن عکس و تصاویر ثابت و غیر متحرک به انیمیشن و ویدئوهای دیجیتال است. از این شیوه سال های بسیاری برای فیلم های سینمایی و انیمیشن استفاده شد. امروزه با پیشرفت این نرم افزار و بازاریابی ویدئویی استفاده از آن از فیلم سینمایی و تلویزیون فراتر رفته و به ابزاری محبوب در میان مخاطبان تبدیل شده است.

موشن گرافیک:
موشن گرافیک:

استاندارد مطالب

یکی از عوامل مهم رشد وبسایت و بالا رفتن رتبه ی آن در موتور جستجو و معرفی برند آن می باشد. اما اگر مطلبی گذاشته ولی دیده نشود گذاشتن محتوا بی فایده است. بهترین ابزار برای رساندن پیام به دست مخاطبان و داشتن استاندارد گوگل، بهینه سازی محتوا و سایت می باشد.

محتوای بهینه و یا سئو محور با توجه به استاندارد و سلیقه ی گوگل می باشد و نیازها و خواسته های مخاطبان را برطرف می کند. نکته اینجاست که فقط نوشتن محتوای خوب کافی نمی باشد و بهره بردن از چند نکته کمک کننده است.

استاندارد مطالب
استاندارد مطالب

تگ عنوان:

یکی از مهم ترین و اساسی ترین عوامل برای بهتر شدن محتوای سایت تگ عنوان می باشد. اهمیت آن به این دلیل است که موتور جستجو و مخطبان می توانند به راحتی موضوع را شناسایی کنند.

پس واژه کلیدی که از طریق آن به بدست آوردن رتبه ی دلخواه فکر می شود باید در تگ عنوان بیاید و حتی بهتر این است که تگ عنوان با آن شروع شود. اگر در سایت تگ عنوان با کلمات کلیدی در ابتدا قرار بگیرد خیلی موفق تر از کلمات کلیدی در تگ عنوانی می باشد که واژه ی کلیدی در آخر آن بیاید.

تگ عنوان:
تگ عنوان:

توضیحات متا:

توضیحات متا مثل یک دروازه میان موتور جستجوگر و کاربران می باشد که اگر به درستی انجام شود بر وری تعداد کلیک ها در سایت بسیار مؤثر است که می تواند نشانه ای مثبت برای موتور جستجو باشد.

فقط باید از توضیحات متای یکسان برای برای مطالبی غیر هم شکل باید مطمئن بود. این اتفاق می تواند سبب پایین آمدن رتبه در میان سایت ها شود. نکته ی دیگری که باید مورد توجه باشد این است که می بایست از کلمات کلیدی در توضیحات متا بیاید.

متن بجای تصویر:

وقتی که موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرد امکان دیده شدن یک تصویر که سایت برای کاربر به نمایش می گذارد برای موتور جستجو قابل رؤیت نمی باشد.

کاری که متن بجای تصویر می کند اضافه کردن متن به جای تصویر می باشد که امکان متوجه شدن محتوای تصویر ارزش نهادن به محتوا در سایت را می دهد. موردی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اگر عکسی فقط جنبه ی تزئینی و یا زیبایی داشته باشد لازم نیست که متن به جای تصویر بیایدزیرا این کار به بهبود کیفیت سایت کمک چندانی نخواهد کرد.

دیده شدن محتوای استاندارد از بیرون

ساختن لینک و حذف کردن لینک خراب: زمانی که محتوایی نوشته می شود و گیرا و دل نشین به نظر می رسد خیلی از مخاطبان این محتوا را در صفحات خود و یا شبکه های اجتماعی مختلف پست می کنند و سایتی که از آن محتوا برداشته شده نیز تگ می کنند.

این اتفاق خوبی است و سبب بالا رفتن رتبه در رتبه در میان سایت ها می کند. فقط باید توجه به لینک ها شود چون اگر لینکی حذف بشود و رتبه ی خوب بدست آمده نیز از بین می رود. و جریمه نیز از طرف گوگل اتفاق می افتد.

مطمئن شدن از کم بودن زمان در دسترس نبودن سایت:

نشانه ی قابل اعتماد بودن که مورد توجه موتور جستجو می باشد در دسترس بودن سایت است. وقتی وبسایتی در دسترس نیست گوگل نیز برای رجوع به آن وبسایت دچار مشکل خواهد شد و در الگوریتم گوگل نشان از کار نکردن سایت می باشد و این اتفاقی ناخوشایند به حساب می آید.

در این زمان رتبه بندی سایت نزول پیدا می کند. اعتماد مخاطب به وسیله ی ارائه ی موضوعات مرتبط و با ثبات جلب می شود. مدیران سایت باید از دسترس بودن سایت خود در همه ی مواقع مطمئن باشند.

مطمئن شدن از کم بودن زمان در دسترس نبودن سایت:
مطمئن شدن از کم بودن زمان در دسترس نبودن سایت:

به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی:

فعالیت نمودن در شبکه های اجنماعی باغث بهتر شدن سایت و محتوای آن می شود. همین طور سبب جذب بالای مخاطب و بازدید کننده در سایت از راه اطلاعات حساب کاربری تولید کننده محتوا خواهد شد. تعداد بازدید کنندگان و حجم فعالیت تولید کننده ی محتوا در شبکه های اجتماعی سبب ارتقاء یافتن سایت در موتور جستجو می شود.

اضافه نمودن نقشه ی سایت به گوگل:

استفاده از نقشه برای موتور جستجوگر گوگل بسیار خوب است. از این راه می شود دسترسی خوبی به محتوای سایت داشت. وقتی نقشه ی سایت به گوگل اضافه شود امکان استفاده و دسترسی به ربات های گوگل راحت تر می شود و رتبه ی بالاتری در بین سایت ها به دست می آورد و همچنین بر کلملات کلیدی نیز مؤثر است.

اضافه نمودن نقشه ی سایت به گوگل:
اضافه نمودن نقشه ی سایت به گوگل:

چگونگی رساندن محتوا به گوش مخاطب

اگر محتوای یک سایت را مخاطب نتواند مشاهده کند اگر بهترین محتوای دنیا هم تولید شده باشد به هیچ نمی ارزد. از این رو بعضی بر این باورند که منتشر نمودن محتوا از تولید کردن آن با اهمیت تر است.

در حقیقت اگر انتشار کردن محتوا بی اهمیت بود امروزه بسیاری از سایت ها حدود بیش از 1 میلیلرد کاربر فعال نمی داشت. ابزار های کاربردی زیادی مثل تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو مانند گوگل و یا خیلی از بنر هایی در سایت های مختلف قابل مشاهده است.

کار اصلی ایمیل به عنوان ابزاری پر استفاده برای رساندن صدا به گوش مخاطب، قطعاً تولید محتوا می باشد. برای اتنشار محتوا و در اخیار قرار دادن آن به مخاطب روش های زیادی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است.

چگونگی رساندن محتوا به گوش مخاطب
چگونگی رساندن محتوا به گوش مخاطب

وبلاگ:

یکی از بهترین و امن ترین راه های به اشتراک گذاری محتوا وبلاگ می باشد. طبق پژوهش هایی که صورت گرفته آن چیزی که بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی برای عرضه ی محتوا برای مردم قابل اعتماد است وبلاگ می باشد.

وبلاگ نسبت به دیگر شبکه ها امکانات بیشتری را به مخاطبان ارائه می دهد. بهترین کاربردی که وبلاگ برای کاربران به همراه دارد دریافت کردن اشتراک و مطالعه نمودن در مدیوم های مختلف مثل کامپیوتر و موبایل هوشمند می باشد. البته به آن شرط که وبلاگ رسپانسیو باشد.

شبکه های اجتماعی:

بیشترین مخاطب برای به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی هستند. پس اگر تولید کننده ی محتوایی به دنبال مخاطب زیاد است می بایس به شبکه های اجتماعی خیلی توحه بکند.

بهترین مزیتی که شبکه های اجتماعی دلرند در دسترس بودن و کاربر بالای آن است. خیلی از مردم نه وقت و نه حوصله ی زیادی برای مطالعه ی مطالب طولانی را ندارند ولی به سادگی می توانند با لمس بر روی دستگاه خود محتوایی را بخوانند و حتی علاقه ی خود نسبت به آن را نشان دهند.

بهتر این است که محتوای اصلی و هسته ی محتوا در سایت بارگذاری شود و خلاصه ای از آن در شبکه های اجتماعی گذاشته شود و در آخر می شود برای مطالعه ی کامل مطلب لینک سایت را در اختیار کاربران قرار داد.

موفقیت تولید کنندگان محتوای خوب

موفقیت تولید کنندگان محتوای خوب
موفقیت تولید کنندگان محتوای خوب

شبکه سازی منظم:

شبکه سازی یعنی ارتباط برقرار کردن با دوستان در صنعت، پیدا کردن دوستان تازه، حضور در وبسایت های مختلف و به طور کلی کمک کردن به همدیگر. وقتی حسن نیت وجود داشته باشد، در طولانی مدت بهترین نتیجه حاصل می شود.

تولید کنندگان محتوا شاید زمان طولانی را برای تولید محتوای سایت و ارائه ی آن از راه های مختلف و همچنین تمرکز بر سئو صرف کنند، اما تا وقتی که کمک به دیگران در کار نباشد اعتماد مخاطب جلب نخواهد شد.

گوش دادن به کاربران به طور فعال:

در راستای انجام دادن کار و تولید محتوا که از آن طریق علم خود را به دیگران می رسانند باید گوش سپردن به خواسته ی مخاطبان را به یک عادت همیشگی تبدیل کرد. به نظرات، خواسته های مخاطبین و ایمیل های آنان اهمیت داده شود و با طرز فکر کردن و علاقه هایشان آشنایی بیشتری پیدا می کنند و برای تحقق بخشیدن به علاقه ی کاربران تلاش بیشتری از سوی مدیران سایت صورت می گیرد.

تولید کنندگان محتوای خوب و ماهر بدون نظر مخاطبین و درک خواسته ی آنان عنوانی برای محتوای خود انتخاب نمی نمایند. اگر تولید کنندگان محتوا از راهنمایی های کاربران بهره ببرند به هیچ وجه درگیر خوب و یا بد بودن موضوع محتوای خود نمی شوند.

تحقیقات همیشگی در راستای تولید محتوای سایت:

همه ی افراد در روز مطالعاتی در مورد مطالب گوناگون دارند. اما فقط مطالب کمی از این اطلاعات را به عنوان مرجعی برای آینده در نظر گرفته می شود. می توان هر روز که مطالبی خوانده و یا عکس و فیلیمی دیده می شود ذخیر کرد و در روز مبادا برای ایجاد محتوا از آن ها بهره برد. بعدا که زمان تولید محتوا فرا می رسد می توان به راحتی به این منابع دسترسی پیدا کرد. با استفاده کردن از این شیوه برای انجام پژوهش می توان بهترین و مؤثرترین و با ارزش ترین محتوا را ارائه کرد.

تحقیقات همیشگی در راستای تولید محتوای سایت:
تحقیقات همیشگی در راستای تولید محتوای سایت:

آموختن از دانش دیگران:

اگر محتوا کاری مداوم باشد، به احتمال زیاد فقط خلاقیت تنها برای کار کافی نمی باشد. باید از راه یادگیری استخراج دانش از سایر افراد، می شود محتوایی بهتر و مؤثرتر تولید نمود. این کار را می توان از راه مصاحبه های شفاهی، طرح کردن سوال و جواب و یا بهره گرفتن از قالب برای مدیریت کردن دانش و سازمان دادن اطلاعات سایرین، انجام داد.

نگاه کردن به مؤثر بودن محتوای دیگران:

کاری که یک تولید کننده ی محتوای سایت را به رتبه ی بالا می کشاند و بهتر می کند، تأثیر پذیری از خیلی از مطالبی است که در طول روز از طریق فضای مجازی (اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و…) قابل مشاهد است؛ صورت می گیرد. این شیوه راه رسیدن به الگویی قدرتمند برای تولید محتوا سایت را یاد می دهد. از این رو جریان خیلی قوی به حساب می آید.

نگاه کردن به مؤثر بودن محتوای دیگران:
نگاه کردن به مؤثر بودن محتوای دیگران:

اهمیت دادن به کیفیت بر کمیت در محتوای سایت:

اهمیت دادن به کیفیت بیشتر از کمیت سبب رسیدن به یک تولید کننده ی محتوای ماهر می شود. بهترین مسیر برای تفاوت داشتن این می باشد که راه را دانست و متوجه شد که دقیقاً در رابطه با چه موضوعی مطلبت تولید شود. مشخص نمودن هدف نیز خیلی اهمیت دارد. بعد باید وقت و توجه را به جای تشویش کردن و پرداختن به چند فکر و هدف، به یک هدف مشخص متمرکز کرد.

اهمیت دادن به کیفیت بر کمیت در محتوای سایت:
اهمیت دادن به کیفیت بر کمیت در محتوای سایت:

توجه به اینکه محتوا ارزش تولید دارد:

یکی از مهم ترین عادت یک تولید کننده ی محتوای سایت باید این باشد که به محتوای خود نگاهی بیاندازد و از خود سوال کند که این محتوا ارزش تولید کردن دارد یا خیر محتوایی خوب و درست به نکاتی که توجه می کند آموختن، شفاف سازی نمودن و سرگرم کردن مخاطب است. وقتی که تولید کننده محتوایی جدید تولید می کند، به این معنا است که به خواسته و زمان مخاطبینش ارزش نهاده است.

برای رسیدن به این هدف به درکی درست و کامل از مخاطبین نیاز است. در یک وبلاگ بیشتر هدف آن وبلاگ را طراحان مستقل ( بازاریابان محتوا، تولید کنندگان محتوا و شاید طراحان و…) شامل می شوند.

در حقیقت امکان دارد افراد یک وبلاگ را همان مخاطبان تشکیل دهند که با راهنمایی و استفاده از ایده آن ها هم محتوا تولید شود و هم میزان رضایت مخاطبان را جویا شد. در این مسیر از کسانی که امکان دارد با تولید محتوا از مشتریان پر و پا قرص یک وبلاگ شوند نباید غافل ماند.

توجه به اینکه محتوا ارزش تولید دارد:
توجه به اینکه محتوا ارزش تولید دارد:

زندگی کردن در میان ایده ها:

در واقع بیشترین تأثیرات یک محتوا را ایده های به ثمر ننشسته می توانند بگذارند. قسمتی از این افراد همیشه متمرکز بر روی موضوعی خاص می باشند و اینکه به چه شکل می توانند این ایده و موضوع را به یک محتوای با کیفیت برسانند.

البته مشخص می باشد که ایده هایی که در عرض چند دقیقه به ذهن این افراد می رسد اگر منظم و سر و سامان داده نشود در حد همان ایده باقی می ماند و ارزشی ندارد. در نتیجه تولید کنندگان محتوا می بایست این ایده ها را پیگیری نموده و به محتوایی خوب تبدیل نمایند.

زندگی کردن در میان ایده ها:
زندگی کردن در میان ایده ها:

هوشیار بر گفت و شنود مشتریان:

یکی از ارزشمندترین کارها در سایت تولید محتوا گوش دادن به نظرات و خواسته های کاربران می باشد. این کار به شیوه های مختلفی قابل اجرا می باشد. مثلاً می توان بر نظرات مخاطبان چه در وبلاگ و چه در شبکه های اجتماعی دیگر نظارت داشت. حتی می توان ارتباطی همیشگی با مخاطبین برقرار کرد که باید تیمی با حوصله و با اخلاق را تشکیل داد. با انجام این کار می شود محتوایی مختص مخاطبان را ارائه نمود.

فرصت رشد به ایده ها:

همه ی سایت های تولید کنندگان محتوا برای ایجاد محتوایی جدید آموخته اند که چگونه آن را پر و بال بدهند اما باز هم به زمانی برای تمرکز و فکر کردن نیاز دارند. همچنین یاد گرفته اند که هنگامی که در حال انجام تولید محتوایی هستند، به صورت ناخودآگاه ذهنشان چند ایده ی دیگر را نیز به شکلی پنهان می پروراند و بررسی می کند. پس باید حواسشان باشد که بذر اولیه را بکارند و در زمانی مشخص به آن بال و پر بدهند.

سوال پرسیدن مداوم:

یک بازاریاب محتوا باید بداند که به چه محتوایی نیازمند است و در این باره با مخاطبان خود گفتگو کند و رابطه ای خوب ایجاد کند. که این اتفاق باید در راستای رسیدن به هدف اصلی یعنی تولید محتوا باشد.

سوال پرسیدن مداوم:
سوال پرسیدن مداوم:

احتمالاً راه های زیادی برای رسیدن به تولید کننده ی محتوای خوب وجود دارد اما اگر فقط حق انتخاب یک راه وجود داشته باشد بهترین راه پرسش مطرح کردن است زیرا در این مسیر درک بهتری از خواسته ی مخاطب به دست می آید.

می بایست خود را در جایگاه مخاطب قرار داده تا بتوان فهمید که یک مخاطب به چه چیزی علاقه مند و از چه چیز متنفر است. در نهایت تولید کننده ی محتوا می تواند محتوایی با درک خوب از خواسته ی مخاطب ایجاد کند.

توجه و گوش دادن به مخالفان:

گوش تولید کننده ی محتوا باید برای هر موضوعی که امکان دارد در آینده در سایت خود قرار دهد تیز باشد. برخی اوقات امکان دارد از گوش دادن به مشکلات و شکایت های دیگران موضوعی خاص استخراج شود که محتوایی فوق العاده از آن به دست خواهد آمد. بنابراین از هیچ چیز به راحتی نباید گذشت.

بلند پرواز بودن همیشگی:

یکی از مهم ترین کیقیتی که یک محتوا می تواند داشته باشد، جاه طلبی می باشد. این ویژگی سبب محتوایی با بهترین عنوان و شکل ممکن خود تولید شود. چیزهای زیادی برای ایجاد توجه و رقابت میان تولیدکنندگان محتوا وجود دارد.

در این بین فقط مطالب مزاحم و پر سر و صدا به حساب می آیند. پس بهترین کار این است که محتوایی انتشار یابد که جالب و جذاب تر از بقیه است. تولید کننده ای که در کار خود مهارت دارد فقط به پیشی گرفتن از رقیبان خود اکتفا نمی کند. بلکه سعی دلرد خارج از فضای تولید و انتخاب منابع و… نیز برتر از دیگران باشد.

برای چنین افرادی تولید کردن محتوایی به بهترین شکل به معنی تولید برترین نشریه ی بازاریابی جهان می باشد. با اینکه این اتفاق هدفی بلند پروازانه به حساب می آید اما اگر چنین افکاری وجود نداشته باشد، تولید کنندگان در حق خود و کاربران کوتاهی کرده اند.

کنجکاو بودن جهت تولید محتوا برای سایت:

در این کار کنجکاو بودن یک حسن است. در همه ی مسائل باید کنجکاو بود. در مورد نگرانی های مسئول سایت باید سوال پرسید. در رابطه با استخدام هایی که انجام می شود باید جویا و خیلی چیزهای دیگر.

شاید در ابتدا جوابی سطحی بدست آید اما نباید کنار کشید و قانع شد باید از عمق مطالب آگاه شد. باید همه ی فیلم ها، عکس ها، متون، صداها و… را بررسی نمود تا در جریان کامل اطلاعات سایت قرار گرفت.

سپس باید به این موضوع فکر کرد که چه ارتباطاتی میان موضوعات، کسب و کار و خواسته ی مخاطبین وجود دارد. شاید هم رابطه ای وجود نداشته باشد اما باید بررسی این امور لازم می باشد. قطعاً از این اتفاقات می توان راهی را باز کرد.

کنجکاو بودن جهت تولید محتوا برای سایت:
کنجکاو بودن جهت تولید محتوا برای سایت:

پرهیز از تقلید کورکورانه:

خیلی ها بر این باورند که یک محتوای ویدئویی جنبشی بزرگ در آینده می باشد. اکنون واژه ی ویدئو با واژگانی مثل اینفوگرافیک، آزمون ها، فلوچارت ها، پادکست ها، مقاله ها و… می تواند جایگزین شود.

هیچ گونه مشکلی در این نوع از محتوا دیده نمی شود. مشکل کار آنجایی است که کپی کردن کورکورانه از محتوایی که مربوط به سایت رقیبان می باشد صورت می پذیرد. بهتر این است که با طرحی کوچک و کم کار شروع شود و از این طریق واکنش مخاطباین ارزیابی گردد.

باید محتوا را در بخش ها و موضوعات مختلف تولید کرد که همه ی اقشار خوانندگان بتوانند از آن استفاده نمایند. وظیفه ی اصلی تولیدکنندگان محتوا برای سایت، محتوایی ارزشمند و خواندنی برای مخاطبان می باشد. راهی که برای رسیدن به تولید کننده ی محتوایی قوی مهم است توسعه دادن کار در چهارچوبی قدرتمند، با تفکری پخته برای محتوایی جدید می باشد.

پرهیز از تقلید کورکورانه:
پرهیز از تقلید کورکورانه:

معیار کیفیت محتوای سایت

در مقالاتی که برای یک وبسایت طراحی و نوشته می شود بیشترین توجه یه تولید محتوا با کیفیت است. یکی از مشکلاتی که معمولاً سایت ها در تولید محتوا دارند نبود موضوع مناسب و مفید در زمینه ای می خواهند، می باشد.

هیچ سایتی نیست که به طور قطع فقط در زمینه ی کاری خود محتوا پیدا نکند زیرا اگر مطالب در ارتباط با موضوع سایت نباشد نمی توان از طریق آن درآمدی به دست آورد. پس می توان گفت بهترین معیار برای یک سایت حضور مخاطبین و استقبال آنان از سایت و همچنین معرفی کردن سایت مربوطه به دیگران می باشد. در اینجا به چند شیوه ی دیگر از تولید محتوا اشاره می شود.

برگزیدن موضوعی مناسب:

قبل از شروع هر کاری باید در زمینه ی شغلی تسلط و آگاهی کامل داشت و مطالعه  خود را در زمینه ی اینترنت و فضای مجازی و کتاب های مربوطه بالا برد. همه ی آنچه که یک شخص در زمینه ی کاری خود تجربه می کند می تواند برای دیگران جذاب به نظر برسد. هر چه این نکته ها دقیق تر و ظریف تر اراده شوند مخطبان بیشتری را به سمت خود می کشاند.

در اینجا می توان یک مثال آورد:

اگر یک سایت فروشگاه محصولات الکتریکی وجود داشته باشد، اطلاعات بسیاری می توان به کاربران ارائه نمود که این اطلاعات از بیشتر از طریق اینترنت، فضای مجازی و سایت های داخلی و خارجی مختلف به دست آمده است.

اما اگر مثلاً سایت در زمینه ی تولید و فروشگاه چرم باشد قضیه فرق خواهد کرد در این زمان باید شناخت کافی نسبت نوع، جنس و کیفیت چرم ها داشت و اینکه طبیعی است و یا مصنوعی. باید مقالات بسیاری در زمینه ی تولید چرم مطالعه نمود و با دانش کافی به مخاطبان هر چند محدودتر اما مرتبط تر خدمت نمود. هر چه کار تولید کننده ی محتوا سخت تر باشد به نفع او است زیرا رقیبان کم تر خواهد شد.

محتوایی که عمومی باشد دسترسی به آن در سایت ها بسیار آسان تر است زیرا منابع خیلی زیادی در سرچ ها خواهد آمد. تفاوت میان سایت ها در نوع ارائه ی بهتر و ارزشمند تر محتوا می باشد.

شیوه ی ارائه ی محتوا:

در خیلی از موارد محتوایی که مد نظر است خیلی کم می باشد و فقط در حد چند کلمه یا خط می شود. در این شرایط امکان دارد ارائه ی محتوا به شکل متن جذابیت چندانی نخواهد داشت و یا اگر متن مورد نظر کم باشد مورد توجه گوگل واقع نمی شود. تغییر دادن شکل ارائه ی کار و اضافه نمودن جذابیت بصری به کار کیفیت محتوا را بالا می برد.

بالا بردن ترافیک سایت

به طور کلی دو نوع ترافیک برای سایت ها وجود دارد:

ترافیک ارگانیک: برای راهنمایی کاربران به سایتی یا یک صفحه از راه واژگان کلیدی و یا عبارتی در گوگل و بعد کلیک بر روی لینک معرفی شده توسط گوگل صورت می گیرد. مثلاً وقتی که شخصی واژه ی تولید محتوا را سرچ می کند و وارد سایتی شده و مقاله ای را مطالعه می کند

شخص بازدید کننده جزء ترافیک ارگانیک محسوب می شود. ترافیک ارجاعی (معرفی نمودن لینک یک سایت یا مقاله ی وبلاگ از طرف سایتی به کاربرانش) و ترافیک مستقیم (با وارد کردن آدرس یک سایت توسط کاربر در مرورگر) ترافیک ارگانیک به حساب می آیند.

ترافیک پولی:

به کاربرانی گفته می شود که از طریق تبلیغات با با یک سایت آشنا می شوند. در حقیقت سایت داران با پرداخت کردن هزینه ای کاربران را به ماندن در سایت تشویق می کنند.

به طور مثال می توان از طریق فیس بوک، تبلیغات بنری و توئیتری و… ترافیک زیادی را به سوی سایت خود کشاند. بنابراین در واقع با این نوع ترافیک هیچ گاه ترافیک سایت پایین نخواهد آمد و بازدید کنندگان کاهش پیدا نخواهند کرد. اگر کسی به یک استراتژی خوب و طولانی برای موفقیت در بازاریابی و تولید محتوا نیاز دارد بهترین گزینه ترافیک ارگانیک است.

برای اینکه یک سایت در رتبه بندی گوگل قرار بگیرد می بایست:

بهترین محتوا تولید شود: باید به گوگل نشان داد که محتوایی در خور و عالی برای مخاطب تولید شده است. در این مسیر فقط لازم است که از بین رقیبان با کیفیت ترین و برترین محتوا را تولید نمود و چند وبلاگ و وبسایت سایت مربوطه را لینک دهد.

محتوایی تولید شود که محتوای آن بسیار با موضوع در ارتباط باشد: یک نکته ی دیگر اینکه محتوا و مقاله های سایت مربوطه را به وسیله ی واژگان کلیدی ناب بهینه سازی شود.

بنابراین ترافیک ارگانیک کار خیلی مشکلی به نظر نمی رسد.

برای اینکه یک سایت در رتبه بندی گوگل قرار بگیرد می بایست:
برای اینکه یک سایت در رتبه بندی گوگل قرار بگیرد می بایست:

چند برابر کردن ترافیک یک سایت

می توان به شیوه ی صفحات ستون محتوا را تولید کرد. یعنی مقالات کاملی نوشته شود که همه ی نکات در مورد واژه ی کلیدی اصلی را که نیاز مخاطب است و به او آگاهی داده شود. این اتفاق در یک صفحه می تواند پوشش داده شود.

خیلی از وبسایت ها به اشتباه تصور می کنند که اگر به طور مثال در مورد یک واژه ی کلیدی مثل تولید محتوا مقالات فراوانی بنویسند که هر مقاله بخشی از خواسته ی مخاطب را برآورده کند خیلی خوب است.

اما تکنیک صفحه ستون روشی است که بیان می کند می توان بجای نوشتن مقالات فراوان فقط یک مقاله ی کامل و بی نقص نوشته شود که نیازهای مخاطب را برطرف نماید. با نوشتن محتوا از این طریق می توان کار کار را برای مخاطبان آسان نمود زیرا در بخش همه چیز در اختیار او می باشد و احتیاجی نیست که برای هر موردی در سایت های مختلف به جستجو بپردازد.

بازسازی محتوای قدیمی:

محتوای قدیمی را باید دوباره ویرایش نمود و ایرادات آن را رفع کرد و متن آن را بهبود بخشید. مطالبی را به آن اضافه کرد. عکس ها و یا فیلم های جدیدی به آن افزود. می بایست هر نوع مطلب اضافی، قدیمی و به درد نخور را از آن حذف نمود.

همه اطلاعات و مطالب را به روز نمود. باید واژگان کلیدی ال اس آی (منظور واژگانی می باشد که با واژه ی کلیدی اصلی در ارتباط است) پیدا کرده و در مورد آن محتوایی نوشته و به مطالب قبل افزود. برای یافتن کلمات کلیدی که در رابطه محتوا هستند می توان در گوگل جستجو کرد و به پایین صفحه مراجعت کرده و کلمات مرتبط را یافته و در رابطه با آن محتوا تهیه کرد.

استفاده از کراس لینکینگ و لینک های حرفه ای:

با استفاده از لینک های حرفه ای و قوی می توان به گوگل کمک کرد تا در کم ترین زمان یک محتوا را ایندکس کرده و محتوایی در ارتباط با موضوع بیابد.

برای توضیح در مورد کراس لینکینگ می توان گفت که در پست های تازه لینک ها و یا پیوندهایی به پست ها و یا به مقاله هایی قبل تر زد. تا آنجا که می شود در صفحه ی ستون لینک ها و و ارتباط های حرفه ای تولید کرد.

این کار قطعاً رتبه ی سایت در گوگل را بالاتر خواهد برد و به شناخت کیفیت محتوا کمک کننده خواهد بود. بر خلاف بک لینک که تولیدکنندگان را خیلی به سایت های دیگر وابسته می کند، با استفاده از کراس لینکینگ همه چیز تحت کنترل تولید کننده ی محتوا خواهد بود و می توان خیلی حرفه ای تر کار کرد.

گرفتن بک لینک های قوی:

بک لینک ها، لینک هایی می باشند که سایت ها و یا وبلاگ های دیگر به سایت و یا مقاله و یا صفحه ای خاص داده می شود و بعد آن سایت را در محتوایش معرفی می نماید. بک لینک ها عاملی مؤثر در سئو سایت می باشند زیرا هنگاهی که گوگل بخواهد اعتبار و ارزش محتوایی را تعیین نماید به عاملی که توجه دارد، تعداد بک لینک هایی می باشد که در صفحه و یا سایت مربوطه است.

تقویت کردن پست جدید حتی به شکل پولی:

زیبایی کاربردی بودن ترافیک ارگانیک در آن است که به هیچ عنوان مردنی و نابود شدنی نخواهد بود. هر نوع استراتژی که برای بالا رفتن ترافیک ارگانیک استفاده می شود

به طور حتم تا زمانی دراز ترافیک خواهد آورد. گاهی اوقات واجب است که برای مطالب و محتوای تازه تر وبسایت و یا معرفی نمودن آن ها تعداد زیادتری مشتری از طریق ترافیک پولی و پرداخت نمودن هزینه ای برای راهنمایی کردن ترافیک به سوی پست چدید استفاده کرد.

بنابراین فقط نباید به تبلیغات دل خوش کردو توقع داشت که از این طریق سایت را بالا برد ولی می بایست در کنار استراتژی های ترافیک ارگانیک از خوبی های ترافیک پولی و تبلیغاتی نیز بهره مند شد. به غیر از این نکات و انجام این کارها می بایست از لیست ایمیل خود نیز برای بالا رفتن مخاطب و جذب وی به سایت بهره برد.

روش آسمان خراش

یافتن سایت و یا محتوایی که کلمه کلیدی رتبه بالا دارد:

موفقیت این سایت ها در این است که از ابزار گوگل کیوردز پلنر استفاده می کنند و به این شکل واژگان کلیدی پر بازدید به همان سایت ها اختصاص داده می شود.

به طور مثال یک کلمه ی کلیدی مهم را شناسایی می کنند و طبق آن در گوگل سرچ کرده و محتوا برای سایت خود تولید می کنند سایتی که قصد رتبه شدن دارد باید همه ی جوانب را در نظر بگیرد و اگر فقط همه ی فکر و ذهن خود را به متن معطوف کند اگر چه محتوای متنی خوب و پخته است اما سایت از نظر بصری هیچ جذابیتی نخواهد داشت پس باید همه چیز در کنار هم قرار بگیرد تا سایت رتبه ای بالا به دست آورد.

یافتن سایت و یا محتوایی که کلمه کلیدی رتبه بالا دارد:
یافتن سایت و یا محتوایی که کلمه کلیدی رتبه بالا دارد:

پست مهمان برای بالا بردن بک لینک ها:

بهره بردن از پست های مهمان قطعاً خیلی به استراتژی افزایش ترافیک کمک خواهد کرد اما باید در نظر داشت که قبل از هر چیز هدفی درست انتخاب شود. وقتی از پست مهمان در یک سایت استفاده شود خواه ناخواه بازدید کنندگان زیادی را به سوی خود جذب خواهد کرد و ترافیک آن بالا می رود و دارای رتبه ای خوب خواهد شد.

فقط نکاتی که در گذاشتن پست مهمان باید رعایت شود:

منتشر کردن پست در لینک هایی که در ارتباط با سایت می باشد. تولید لینک های ارگانیک از راه همان وبلاگ ها و اینکه بیشتر از یک هفته وقت برای این پست ها گذاشته نشود.

دادن اصل مطلب و خواسته ی مخاطبان به آنان:

تنها هنگامی می توان در تولید محتوا ترافیک بالا به موفقیت دست یافت که محتوایی تولید گردد که دقیقاً همان چیزی باشد که کاربرر به دنبال آن می گردد و تشنه ی آن است. اگر بهترین و با کیفیت ترین محتوا نیز تولید شود اما خواسته ی مخاطب نباشد این محتوا به درد نخور خواهد بود. پس استراتژی در تولید محتوا باید با توجه به ترافیک و بهره بردن از راهکارهایی که مشخص کند مخاطب به چه نیاز دارد انجام گیرد.

استفاده از عنوان گیرا و یونیک:

سایت تولید محتوا برای افزایش مخاطبین ارگانیک باید از اسم های آهن ربایی استفاده کند یعنی عنوانی باشد که مجذوب کننده باشد.

بهره بردن از عکس های جذاب و چند رسانه ای:

بیشترین چیزی که در سایت و وبلاگ به اشتراک می گذارند، محتوای تصویری می باشد زیرا بیشترین تعداد بازدید کننده را به سمت خود جلب می کند و همچنین سبب افزایش ترافیک سایت می گردد.

بهره بردن از عکس های جذاب و چند رسانه ای:

سرمایه گذاری کردن بر یادگیری:

پر واضح است که هیچ کس بدون دانش و آموختن تکنیک های امروزه در جهان در رابطه با تولید محتوا و همچنین سئو پیشرفته نمی تواند ادعایی بر ابن داشته باشد که در زمانی کوتاه به موفقیت دست پیدا می کند و بهترین سایت با محتوایی عالی را ارائه می نماید.

اگر شخصی در شروع کار نویسنده ای با نوشته های افتضاح باشد و اطلاعاتی در مورد تولید محتوای حرفه ای نداشته باشد ولی اگر به دنبال موفقیت بالا باشد می بایست بر روی یادگیری تولید محتوا سرمایه گذاری کند.

بهره بردن از آهن رباهای ایمیل در وبلاگ:

یک استراتژی خیلی حائز اهمیت که می توان در سایت تولید محتوا از آن استفاده کرد، تولید صفحاتی با آهن رباهای ایمیلی مجانی می باشد. می توان کتاب های الکترونیکی بسیاری در زمینه های مختلف به شکل رایگان منتشر نمود و تنها از کاربران خواست که ایمیل خود را وارد نمایند.

آهن رباهای ایمیل به غیر از اینکه سبب تشویق مخاطبان برای ثبت کردن ایمیلشان می شود نوعی اعتبار برای مدیران تولید محتوای سایت خواهد داشت. این توضیحات را می توان با یک مثال بیشتر باز کرد. یک صفحه و یا ستون در سایت ایجاد کرد و لینک آن را در بخش کامنت ها قرار داد، از این طریق می توان بازدید از سایت را بالا برد و به یک سایت تولید محتوای عالی تبدیل نمود.

نتیجه گیری

تولید محتوا برای سایت امری مهم محسوب می شود که هر کس قصد انجام این کار را دارد باید بداند که کاری را انتخاب کرده که به دقت، خلاقیت، پشتکار، آشنایی کامل به فضای مجازی و مطالعه ی بالا نیاز دارد. در شروع این مسیر باید با متخصصان و کارشناسان محتوا و سایت ارتباط بر قرار نمود و از تجربیات آنان در پیشبرد کار خود استفاده کرد.

راه هایی برای تولید محتوا وجود دارد که اگر آن ها را یاد گرفته و به کار برده شود می توان برترین سایت را داشت. این راهکارها شامل کلید واژه ها، کلمات کلیدی، هدفی درست و مشخص، عنوان مناسب، شناخت کامل مخاطب و خواسته های او، کمک گرفتن از سایت های دارای رتبه ی بالا و … که اگر تمام این نکات در یک سایت تولید محتوا به کار گرفته شود قطعاً سایتی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت که بسیار ارزشمند و مورد پسند آنان خواهد بود.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله در مورد نکته ی جدیدی که برای تولید محتوای سایت مستواند اهیت داشته باشد صحبت شد ترافیک سایت بود در مواقعی اگر از آن استفاده شود یک سایت می تواند حتی رتبه ی اول را در میان تمام سایت ها به دست آورد.

فقط کافی است که به موقع و به درستی از آن بهره برد. ترافیک ها ارگانیک و پولی نام دارند که هر کدام در مواقع لزوم به کار می آیند که در متن مقاله توضیحات کامل در مورد آن ها داده شد. بنابراین هیچ گاه نباید در سایت تولید محتوا از کوچک ترین نکته ای عبور کرد، زیرا همه چیز دارای اهمیت است.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید