هشتگ های مدلینگ

هشتگ های مدلینگ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

روزها
ساعت
دقيقه
ثانیه‌

هر آنچه که باید در رابطه با هشتگ های مدلینگ بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مدلینگ چیست؟

انواع مدلینگ چیست؟

خصوصیات یک مدلینگ چیست؟

دیدگاه های متفاوت در مدلینگ چیست؟

هشتگ های مدلینگ چیست؟

هشتگهشتگ های مدلینگ های مدلینگ
هشتگ های مدلینگ

مدلینگ

مدلینگ در مورد ایجاد یک بازنمایی از آبجکت های مختلف در “دنیای واقعی” است و اجازه می دهد تا ایده ها بررسی شوند. این امر برای کلیه فعالیت های موجود در فرآیند ساخت یا ایجاد اثر از ایده تا رسیدن به طرح بسیار اساسی است.

مدلینگ
مدلینگ

در واقع ، یک مدل راهی برای بیان دیدگاه خاص از یک سیستم قابل شناسایی است. مدل ها عبارتند از:

  1. وسیله ای برای درک مشکلات مربوط به ساختن یک آبجکت؛
  2. کمک به برقراری ارتباط بین افراد درگیر در پروژه ، به ویژه بین تحلیلگر (نقش توسعه) و کاربر ، به عنوان بخشی از کار اصلی پروژه ؛
  3. مؤلفه ای از روش های مورد استفاده در فعالیت های توسعه مانند تجزیه و تحلیل که به الزامات مورد نیاز برای مصنوعات و طراحی مصنوعات کمک می کنند.

انواع مدلینگ مدلی انتزاعی است که به افراد امکان می دهد با نگه داشتن جزئیات غیر ضروری روی ملزومات یک مسئله (پیچیده) متمرکز شوند.

از آنجا که در درک هر شخصی در هر زمان محدودیتی وجود دارد ، ما برای کمک به فعالیت هایی مانند توسعه سیستم های بزرگ نرم افزاری ، مدل هایی را ایجاد می کنیم. به عنوان مثال ، توسعه دهندگان برای تأیید اینكه سیستم نرم افزاری نهایی الزامات را برآورده می كند ، مدل های مختلفی را در طول فرایند توسعه ایجاد می كنند.

مطلب روز  با ما اصفهان

از یک نظر ، مدل ها ایده آلیست هستند به این معنا که کمتر از واقعیت پیچیده تر هستند. آنها ساده سازی واقعیت هستند. این مزیت از این واقعیت ناشی می شود که فقط خواص کلی مربوط به شغل مورد نظر ارائه شده است.

به عنوان مثال ، نقشه راه الگویی از قسمت خاصی از سطح زمین است. ما مواردی مانند پوشش گیاهی یا لانه پرندگان را نشان نمی دهیم زیرا آنها به هدف نقشه ربطی ندارند. ما از یک نقشه راه برای برنامه ریزی سفر خود از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کنیم و بنابراین نقشه فقط باید آن جنبه هایی از دنیای واقعی را داشته باشد که در خدمت برنامه ریزی سفرها باشد.

 

خصوصیات یک مدلینگ

یک مدل و دنیای واقعی از جهاتی یکسان است ، اما در بعضی دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، نقشه های جاده کمک می کند زیرا آنها نشان دهنده فاصله و موقعیت های نسبی مجموعه ای از مکانها و مسیرهای بین آنها است. آنها فقط با تغییر مقیاس از خصوصیات مربوط از یک آبجکت واقعی استفاده می کنند. به عنوان مثال ، یک سانتی متر در نقشه راه ممکن است معادل یک کیلومتر روی زمین باشد.

خصوصیات یک مدلینگ

اگر فقط جاده های اصلی نشان داده شود ، یک نقشه ممکن است بی فایده باشد.در مورد نقشه راه ، معمولاً از رنگهای مختلف برای نشان دادن توپوگرافی یا انواع جاده ها استفاده می شود. چنین نقشه راه باید دارای یک کلید راهنما باشد تا کسانی که نقشه را می خوانند ، بتوانند درک کنند که خطوط رنگی مختلف برای نشان دادن چیست. در واقع ، از یک قیاس برای بهره برداری از شباهت بین دو خاصیت مختلف استفاده می شود: یکی در دنیای واقعی و دیگری در مدل.

مدل های یک وضعیت مشکل فقط نمایش تقریبی آن وضعیت است.

بنابراین شما باید راهی برای دستیابی به تعادل قابل قبول بین دقت و قابلیت مدیریت پیدا کنید. با آشکار ساختن یک پروژه ، تعدادی از ملاحظات عملی وجود خواهد داشت که منجر به سازش می شود. به همین دلیل چندین مدل مختلف ساخته می شوند که هر کدام جنبه های مختلف (دیدگاه ها) از دنیای واقعی را نشان می دهند.

مطلب روز  دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی

اگر مدلی آنقدر پیچیده باشد که نویسنده آن (یا اعضای دیگر تیم) نتوانند از آن استفاده کنند ، آن مدل ارزش کمی دارد. با این حال ، ساده سازی تنها در صورتی ارزشمند است که همه فرضیات ساده شده و پیامدهای آنها صریح و روشن بیان شود. در برخی از مراحل یک پروژه ، ممکن است لازم باشد هر یک از این فرضیات توجیه شود.

مدل ها در معرض تغییر هستند. حداقل آنها به نوعی آزمایش نیاز دارند تا یک مدل بتواند مکاتبات خود را با واقعیت حفظ کند. با گسترش و انقباض شهرها ، باید نقشه راه تغییر یابد تا وضعیت جدید را منعکس کند. در بدترین حالت تغییر در دامنه نیاز به یک مدل کاملاً جدید دارد.

مثال

به عنوان مثال اگر نیاز به انعکاس وضعیت فعلی جاده ها و ترافیک بر روی آنها دارید ، یک نقشه راه ساده کافی نیست زیرا می خواهیم از موارد دیگر ،مثل تغییر در تراکم ترافیک در طول زمان آگاهی پیدا کنیم.

متأسفانه ، همه مدل های در این تفاوت مشترک هستند که از منابع مختلف استفاده نمی کنند.  دیدگاه های متفاوت در مدلینگ هنگام تولید محصول ، مدلهای مختلفی احتمالاً ساخته می شوند.

غیرممکن است که انتظار داشته باشیم همه امکانات را فقط در یک مدل قرار دهید. جزئیات بیش از حد در یک مدل فقط می تواند یک حواس پرتی باشد. استفاده از چنین الگویی به عنوان کمک به برقراری ارتباط دشوار خواهد بود. از هر مدل برای نشان دادن یک دیدگاه متفاوت استفاده می شود. به عنوان مثال ، دو نوع دیدگاه متفاوت وجود دارد که مدل سازان اغلب آنها را متمایز می کنند:

مطلب روز  آرین حساب شیراز
مثال
مثال

مدل های استاتیک که مجموعه ای از عناصر و هرگونه روابطی که بین آنها وجود دارد را توصیف می کند. مدل های پویا که رفتار یک یا چند عنصر را در طول زمان توصیف می کند. بحث مفیدی در مورد نیازها و مشخصات نرم افزار جکسون وجود دارد که در آن او با تمایز بین یک مدل و واقعیت در رابطه با توسعه نرم افزار ، منظور خود را از یک مدل تعریف می کند.

نظر جکسون

از نظر جکسون یک مدل از دستگاه (آنچه نرم افزار هنگام اجرای آن بر روی یک کامپیوتر انجام می دهد) اشاره دارد ، که یک شبیه سازی از یک آبجکت واقعی را نشان می دهد. این شرح یک دامنه است (آن بخشی از واقعیتی که به آن علاقه دارید).

یک مدل و دامنه متفاوت است بنابراین او توجه خود را به تفاوت بین توضیحی که در دستگاه و دامنه نیز صادق است ، جلب می کند ، توضیحی که فقط مربوط به دامنه باشد و توضیحی دیگر که فقط مربوط به دستگاه است. مهم است که مشخص شود که آیا شما در مورد واقعیت دستگاه یا هر دو صحبت می کنید.

هشتگ های مدلینگ بعد از اینکه مشخص شد مدل شما از چه نوعیست و چه اهدافی را دنبال می کند می توانید برای ارتقای کار و محصول از هشتگ های مدلینگ در فضاهای مجازی استفاده کنید که این کار باعث شناساندن ایده و محصول شما در نزد کاربران است که نتیجه آن بالطبع باعث موفقیت و سود دهی برای شما می شود. امروزه این هشتگ در همه زبان ها یکی از پر سرچ ترین هشتگ ها می باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید