محتوای جذاب برای اینستاگرام

محتوای جذاب برای اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله به بررسی محتوای جذاب برای اینستاگرام می پردازیم.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند اینستاگرام هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

هنگام استفاده از اینستاگرام برای توسعه کسب و کار خود، جذب مخاطبانی که به مشتری شما به تبدیل شوند و باعث رشد کسب و کار شما در فضای اینستاگرام شوند، ضروری است. اما چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبین و دنبال کنندگان شما با پستهای شما درگیر هستند و به نوبه خود به شما در رشد کسب و کار دراینستاگرام کمک میکنند؟ جواب این سوال, سه کلمه است محتوای اینستاگرام با کیفیت.

محتوای جذاب برای اینستاگرام
محتوای جذاب برای اینستاگرام

در واقع شما با استفاده از محتوای جذاب برای اینستاگرام می توانید افراد را به خود جذب کنید و آن ها را به مشتری خود تبدیل کنید. تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام دارای قواعد و اصولی هستند که باید رعایت شوند. در این مقاله به بررسی ایده ها و راه های تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام می پردازیم و شما را در این روش راهنمایی می کنیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

ایده ها و ابزارهای تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام چیست؟

چگونه در اینستاگرام می توان محتوای جذاب تولید کرد؟

تاثیر محتوای جذاب بر روی پیج اینستاگرام چقدر است؟

[/stextbox]

 

ایده و ابزارهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

افراد مختلف به طور متوسط هر روز 1 الی 2 ساعت وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. مهم ترین و رایج ترین شبکه اجتماعی در ایران که محبوبیت زیادی هم دارد, اینستاگرام است.

همین موضوع باعث شد تا کسب و کار های مختلف در زمینه های متفاوت به دنبال تبلیغ برند و کار خود در اینستاگرام فعالیت کنند و اقدام به جذب مشتری از این کار بکنند. با رایج شدن این موضوع, امروزه شاهد پیج های مختلفی در اینستاگرام هستیم که با برند ها و خدمات گوناگون سعی در دیده شدن و جذب افراد به پیج خود هستند.

به همین دلیل جذب مشتری در اینستاگرام کاملا رقابتی است و برای موفقیت در هدف خود, باید از محتوای جذاب اعم از عکس و ویدیو و نوشته استفاده کنید تا بتوانید در بین انواع پیج های مختلف در اینستاگرام افراد را جذب خود بکنید و آن ها را ترغیب کنید تا تبدیل به دنبال کننده شما و سپس مشتری شما شوند. برای این کار نکاتی مهمی است که باید در پست ها و محتوای خود رعایت کنید که در این مقاله, این نکات و موارد را به شما خواهیم گفت.

ایده و ابزارهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام
ایده و ابزارهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

نکات مهم در تولید محتوای جذاب اینستاگرام

نکات مهم در تولید محتوای جذاب اینستاگرام
نکات مهم در تولید محتوای جذاب اینستاگرام

1-استفاده از قالب های آماده

با توجه به رقابتی شدن جذب مخاطب در اینستاگرام بهتر است عکس های خود را از حالت ساده و معمولی بیرون آورده و از قالب برای منتشر کردن آن ها استفاده کنید. برای این کار می توانید با استفاده از نرم افزارهای فتوشاپ یا دیگر برنامه های گرافیکی اقدام به طراحی قالب مورد نظر خود بکنید.

در صورتی که کار با نرم افزارهای گرافیکی را بلد نیستید و یا در آن ماهر نیستید, می توانید از سایت های مختلفی که در اینترنت دارای قالب های متنوع برای استفاده در صفحه اینستاگرام هستند, استفاده کنید. همچنین برای گرفتن ایده قالب خود نیز می توانید از این قالب ها کمک بگیرید. یکی از این سایت ها که دارای مجموعه گسترده از انواع قالب های آماده در فرمت های مختلف برای انواع زمینه ها است, سایت freepik است.

این سایت دارای دسته بندی های مختلف برای صفحه های شخصی و کاری است. همچنین این سایت فرمت PSD را نیز در اختیار شما می گذارد تا بتوانید به راحتی آن را تغییر داده و برای برند خود استفاده کنید. علاوه بر سایت freepik سایت های دیگری نیز هستند که شما می توانید برای استفاده یا ایده گرفتن از قالب آماده به آن ها مراجعه کنید.

سعی کنید برای پست های خود از 2 یا 3 قالب مختلف استفاده کنید تا پیج شما یکنواخت نباشد. همچنین می توانید هر قالب را برای کاربرد خاص استفاده کنید. به طور کلی استفاده از قالب آماده برای پست های صفحه اینستاگرام باعث می شود تا پیج شما مرتب و منظم باشد و تاثیر زیادی در جذب مخاطب و افراد مختلف دارد.

 

2-استفاده از هشتگ و هشتگ گذاری

طبق گزارشات و نتایج به دست آمده از صفحات مختلف در اینستاگرام, هشتگ گذاری باعث افزایش 12 الی 13 درصدی جذب مخاطبان می شود. استفاده از هشتگ مخصوصا هشتگ های محبوب و مهم باعث می شود تا پیج شما توسط افراد مختلف دیده شود. همچنین در قسمت جستجوی اینستاگرام در صورتی که افراد قبلا  آن هشتگ را جستجو کرده باشند, پست شما می آید و این باعث دیده شدن پست شما می شود.

2-استفاده از هشتگ و هشتگ گذاری

برای هشتگ گذاری وبهره گیری از آن, ابتدا باید هشتگ های مرتبط با پست خود را پیدا کنید.

در صورتی که صفحه اینستاگرام شخصی دارید، باید از پست های محبوب و معروف برای این کار استفاده کنید و اگر پست کاری دارید، باید از هشتگ هایی استفاده کنید که با زمینه کاری شما مرتبط باشد.

در واقع هشتگ همان کاری را می کند که کلمه کلیدی در سایت انجام می دهد. همان طور که برای دیده شدن سایت و محتوای سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل به کلمات کلیدی نیاز دارید و با توجه به ارتباط کلمه کلیدی مقاله شما و کلمه جستجو شده در موتورهای جستجو, متن شما برای افراد مختلف نشان داده می شود. در اینستاگرام نیز برای دیده شدن پست و پیج شما, باید از هشتگ ها استفاده کنید.

در واقع این هشتگ ها باعث دیده شدن شما در قسمت Explore اینستاگرام می شوند. البته باید توجه کنید که استفاده از هشتگ دارای محدودیت است و تا حداکثر 30 هشتگ می توانید برای هر پست استفاده کنید. البته این را نیز در نظر بگیرید که هر چقدر تعداد هشتگ شما کمتر باشد, امکان دیده شدن شما در آن هشتگ ها بیشتر است، به همین دلیل توصیه می شود که تعداد هشتگ های استفاده شده برای هر پست در اینستاگرام از 10 عدد بیشتر نشود.

3-کیفیت

فعالیت در اینستاگرام با دیگر شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف تفاوت دارد. به دلیل بصری بودن این شبکه اجتماعی, بیشتر از این که خود محتوای شما مهم باشد, کیفیت آن مهم است. محتوای شما هر چه می خواهد باشد, چه عکس, چه متن, چه ویدیو و چه پادکست,شما باید کیفیت محتوای خود را عالی نگه دارید.

یکی از مواردی که در زمینه کیفیت به آن باید دقت کنید, اندازه و ابعاد درست عکس است. اندازه عکس باید به درستی انتخاب شود تا مشکلی در کیفیت آن در زمان آپلود در صفحه اینستاگرام پیش نیاید. خود برنامه اینستاگرام اندازه های پیشنهادی برای عکس را داده است که بهترین آن حالت مربعی و ابعاد 1080*1080 است. در مورد فیلم و ویدیو نیز بهتر است از همین ابعاد برای فریم خود استفاده کنید.

3-کیفیت

از دیگر موارد مهم در کیفیت تصاویر, انتخاب رنگ است. گزارشات پیج های مختلف نشان داده است که استفاده از رنگ های روشن برای تصاویر یک پست با استقبال خوبی نسبت به رنگ های تیره روبه رو شده است.

برای داشتن عکس های با کیفیت, اپلیکشن های مختلفی وجود دارد که می توانید خیلی سریع تغییرات خود را روی عکس اعمال کنید. همچنین در این برنامه ها می توانید برخی فیلتر ها را هم به عکس خود اضافه کنید.

می توانید به راحتی با استفاده از این نرم افزار ها, فوکوس عکس و شدت نور آن را تنظیم کنید. خود اینستاگرام نیز در زمان آپلود عکس, قابلیت اعمال برخی فیلتر ها را برای کاربر در اختیار گذاشته شده است، ولی برای اعمال حرفه ای تر و کامل تر, بهتر است از نرم افزارهایی همچون Hipstamatic استفاده کنید که دارای انواع فیلترهای مختلف با رنگ بندی و فونت های متنوع است.

 

4-نوشتن کپشن های جذاب و عالی

درست است که در اینستاگرام ابتدا عکس دیده می شود و سپس متن خوانده می شود، ولی با این حال نوشتن یک کپشن خوب و جذاب تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. البته برای این کار ابتدا باید مخاطبین خود را بشناسید و سپس قالب و محتوا کپشن مناسب را برای پست های خود انتخاب کنید.

التبه نحوه نوشتن کپشن به زمینه و موضوع پیج اینستاگرام شما هم بستگی دارد. مسلما کپشنی که برای یک سایت تبلیغ فیلم و سریال نوشته می شود، با کپشنی که برای طبیعت گردی نوشته می شود, متفاوت هست.

بنابراین با در نظر گرفتن این عوامل, نوع بیان و کلمات مورد استفاده در کپشن را برای پست های خود انتخاب کنید. برای شناخت مخاطبین ابزارهای مختلفی وجود دارد، ولی بهترین و درست ترین آن ها خود اینستاگرام است. آنالیز کردن اینستاگرام اطلاعاتی از قبیل سن و جنس مخاطبین را به شما می دهد و این اطلاعات تاثیر زیادی در نحوه نوشتن کپشن شما دارد.

4-نوشتن کپشن های جذاب و عالی
4-نوشتن کپشن های جذاب و عالی

5-انتخاب زمان مناسب

آنالیز اینستاگرام اطلاعاتی همچون تعداد لایک و دیده شدن پست های شما را بر اساس زمان های مختلف در اختیار شما قرار می دهد و شما با شناخت مخاطبین خود, باید زمان مناسبی برای انتشار پست های خود را انتخاب کنید. معمولا ساعات شب و وقت نهار بهترین زمان برای پست گذاری است.

همچنین در روزهای تعطیل نیز بهتر است از پست گذاری غافل نشوید. البته زمان مناسب برای پست اینستاگرام را زمانی می توانید درست انتخاب کنید که مخاطبان خود را بشناسید و نسبت به زمان آن ها, زمان مناسب را باید انتخاب کنید. البته طبیعی است که ساعات صبح و بعد از ظهر بین ساعت 3-5 زمان مناسبی برای انتشار پست نیست.

 

6-داشتن برنامه

شما برای انتشار هر پست نیاز به برنامه ریزی دارید. شما باید طیق یک برنامه زمانی منظم اقدام به انتشار پست کنید. علاوه بر برنامه زمانی باید موضوع و عکس پست های خود را از قبل آماده کنید و مشخص کنید که چه پستی با موضوع معین در چه زمانی باید منتشر شود. همچنین باید پست های مناسبتی که شامل تبریک و تسلیت هستند را نیز در نظر بگیرید و در این مواقع پست مربوط به آن مناسبت را منتشر کنید.

تقویم ایران دارای مناسبت های مختلفی هست که شما می توانید برای هر کدام از آن ها پست مخصوصی را آماده کنید و با استفاده از هشتگ های مربوط به آن مناسبت, پست خود را منتشر کنید. بهتر است قبل از شروع فعالیت در اینستاگرام برنامه کاری و زمانی خود را برای این شبکه اجتماعی مشخص کنید.

6-داشتن برنامه
6-داشتن برنامه

7-استفاده از پیج های معروف

برای موفقیت صفحه اینستاگرام خود می توانید از اطلاعات پیج های معروفی که در اینستاگرام هستند, استفاده کنید. این پیج ها هم می توانند پیج های اینفلوئنسرها باشند و هم برند های برتری که در زمینه کاری شما هستند نیز باشند.

همچنین می توانید برای تبلیغات پیج خود نیز از این صفحات که دارای ببیننده و مخاطب زیادی هستند نیز استفاده کنید, این موضوع باعث می شود تا صفحه اینستاگرام شما بیشتر دیده شود و احتمال جذب افراد تازه و جدید افزایش پیدا کند.

همچنین از نحوه پست گذاری و زمان بندی برندهای مطرح نیز می توانید ایده بگیرید و به عکس ها و نحوه کپشن گذاری آن ها دقت کنید. همچنین می توانید از نحوه هشتگ گذاری آن ها نیز برای پیج خود استفاده کنید.

8-استفاده از قانون یک سوم

شاید در صفحات معروف و محبوب در اینستاگرام پست های مختلفی را دیده اید که وقتی در کنار هم قرار می گیرند, یک عکس کامل را تشکیل می دهند، ولی هر پست یک قسمتی از این عکس کامل است.

دلیل نامگذاری قانون یک سوم به این عنوان هم این است که پست های اینستاگرام در یک سطر سه عدد هستند، ولی می توان از 9 یا 6 پست نیز برای این کار استفاده کرد. بهتر است در صورت استفاده از این قانون در صفحه خود, جوری پست ها را به کار ببرید که هر کدام به صورت مجزا نیز دارای مفهوم و معنی باشند.

برای این کار می توانید از یک جمله یا نوشته کوتاه بر روی عکس استفاده کنید. البته دقت کنید که اگر این عکس ها در کنار هم تشکیل یک تصویر بزرگتر را می دهند نیز این نوشته ها به درد بخورند و فقط برای یک پست مجزا مناسب نباشند.

8-استفاده از قانون یک سوم
8-استفاده از قانون یک سوم

9-استفاده از چالش ها و مسابقات هیجان انگیز

برای جذب افراد بیشتر و همچنین علاقه مند کردن دنبال کنندگان قبلی به صفحه خود می توانید از مسابقات و چالش های مختلف استفاده کنید و با در نظر گرفتن جوایز در بین آن ها رقابت برقرار کنید. لازم نیست این جوایز نقدی باشد و می توانید از روش های دیگر نیز برای امتیاز گذاری و جوایز نیز استفاده کنید.

این مسابقات که در پیج های بسیار معروف نیز گاها برگذار می شود, شکل های مختلفی دارد، مثل تگ کردن افراد یا میزان لایک کردن تصویر آن ها در پیج شما و همچنین استفاده از هشتگ برند شما برای تعداد لایک. تمامی این موارد باعث جذب مخاطب می شود و بهتر است برای پیج خود گاها از این چالش ها استفاده کنید.

10-استفاده بهینه از استوری اینستاگرام

با اضافه شدن قابلیت استوری به اینستاگرام, افراد مختلف تمایل زیادی به استفاده از استوری را نسبت به قرار دادن پست ها ، دارند . درست است که زمان استوری محدود و فقط 24 ساعت است ولی با این وجود می توان با استفاده از ایده های جالب از طریق استوری اینستاگرام اقدام به بهتر شدن صفحه اینستاگرام کرد.

بهتر است از استوری برای گرفتن تصاویر و ویدیو هایی نظیر پشت صحنه یا نظر مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما که در دایرکت فرستاده شده است, استفاده کنید. همچنین می توانید محصولات جدید خود را برای معرفی در استوری با یک عنوان جذاب منتشر کنید تا میزان اثرگذاری آن بیشتر شود

10-استفاده بهینه از استوری اینستاگرام
10-استفاده بهینه از استوری اینستاگرام

همان طور که کیفیت تصاویر و ویدیو ها در پست اینستاگرام باید عالی باشد, این قاعده در مورد استوری هم برقرار است و برای استوری نیز باید از عکس های با کیفیت استفاده کنید. البته می توانید برای استوری از قالب استفاده نکنید، ولی باید در رنگ بندی و انتخاب فونت نوشته های آن دقت کنید. از زمان رایج شدن استوری اینستاگرام تا به امروز, امکانات جالب و جدیدی به استوری اضافه شده است که می توان فیلترهای مختلف را اعمال کرد.

همچنین نوع فونت و رنگ بک زمینه یک نوشته را می توان در استوری تغییر داد. همچنین یکی از موارد دیگر امکان IG TV است که برای نمایش ویدیو های خود بهتر است از این قابلیت استفاده کنید و فقط برای نمایش و دیده شدن لینک آن را در استوری گذاشت.

نحوه تولید محتوا جذاب در اینستاگرام

ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و نسبت به آن مخاطب هدف خود را شناخته و بر اساس ویژگی ها و مشخصات مخاطبین هدف خود عمل کنید. اول از همه باید مشخص کنید که می خواهید یک صفحه اینستاگرام شخصی داشته باشد یا کاری و یا تبلیغاتی.

این که نوع پیج شما چیست، در زمینه نحوه عکس گذازی و کپشن نویسی تاثیر می گذارد. برای مثال برای یک صفحه کاری در اینستاگرام که هدف از آن معرفی برند و محصولات و جذب مشتری است.

نحوه تولید محتوا جذاب در اینستاگرام
نحوه تولید محتوا جذاب در اینستاگرام

باید اطلاعات محصول به صورت مختصر و مفید نوشته شود. همچنین عکسی واضح و با کیفیت از محصول با پس زمینه سفید یا خاکستری گذاشته شود. البته می توان برای تاثیرگذاری بهتر از یک قالب مناسب هم استفاده کرد، ولی توجه کنید که عکس شما شلوغ نباشد تا توجه مخاطب را از محصول دور نکند.

بر اساس زمینه کاری شما, باید از هشتگ ها استفاده شود و بر اساس مخاطبین هدف, نحوه بیان و کلمات استفاده شده در کپشن را انتخاب کنید. منظور از مخاطب هدف, دنبال کنندگان و تمام افراد و کاربران اینستاگرام نیست. بلکه افرادی است که شما به دنبال آن ها هستید و می توانید آن ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

مثال

برای مثال برای تبلیغات لوازم آرایشی مهم نیست چند درصد از دنبال کنندگان شما مرد باشند, مخاطب هدف شما بانوان هستند و باید مخاطب خود را بانوان در نظر بگیرید و بر اساس آن ها, اقدام به کپشن نویسی و هشتگ گذاری در پست های خود بکنید. همچنین باید زمان بندی انتشار پست های خود در اینستاگرام را بر اساس مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.

مثال

این قواعد در مورد هر صفحه اینستاگرامی چه در زمینه کسب و کار و چه پیج شخصی صدق می کنند و باید ابتدا بر اساس نوع پیج خود, مخاطب هدف صفحه اینستاگرامتان را مشخص کنید. منظور از مشخص کردن این است که می خواهید این پست را برای چه گروهی از اجتماع منتشر کنید و خدمات و محصولات شما برای چه کسانی مناسب است و به دنبال جذب چه افرادی هستید و چه کسانی می توانند مشتریان شما باشند. پاسخ این سوالات همان مخاطب هدف شما است.

بعد از مشخص کردن مخاطب هدف خود و شناخت علاقه مندی های آن ها, باید نوع رنگ تصاویر و نحوه بیان خود را بر اساس آن ها انتخاب کنید و برای تصاویر خود از این موارد استفاده کنید.

به عنوان مثال رنگی که برای ترغیب کردن یک مادر برای خرید وسایل نوزاد خوب است, ممکن است برای یک پیج فروش پیراهن مردانه مناسب نباشد. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع فعالیت و پست گذاری در اینستاگرام قالب و رنگ و مدل تصاویر خود را مشخص کنید.

همچنین بهتر است زمان بندی پست های خود را نیز درست کنید. در مورد هشتگ نیز بهتر است از ترکیب هشتگ های مناسب هر پست و هشتگ های مرتبط با زمینه کاری صفحه اینستاگرام خود, استفاده کنید. کپشن هر پست نیز باید دارای یک نوع نحوه بیان باشد. نوع کپشن نویسی نیز بر اساس مخاطبین شناخته می شود.

بهتر است در صفحه اینستاگرام خودتان تنوع داشته باشید و یک صفحه اینستاگرام خشک و بی هیجان که فقط محصولات خود را معرفی می کند, زیاد نمی تواند موفق باشد. می توانید برای این کار از استوری نیز استفاده کنید که بعد از 24 ساعت حذف می شود. می توان از جملات انگیزشی و راه های موفقیت در استوری صحبت کرد یا اقدام به ارائه اطلاعات عمومی و نکات مهم در زمینه کاری خود بکنید.

نظرات مشتریان

یکی از مواردی که در استوری بسیار مهم است, گذاشتن نظرات مشتریان و افراد مختلف در مورد محصولات و خدمات شما است. می توانید این کار را با استفاده از پیام دایرکت مشتری و یا فاکتور ارسال انجام دهید. از دیگر موارد مهم برای داشتن محتوای جذاب اینستاگرام, مقایسه بین دو محصول است، مخصوصا اگر این محصولات در پیج شما موجود باشند.

محتوای نوشته شده در کپشن اینستاگرام باید مختصر و مفید باشد. باید با استفاده از جملات کوتاه, مطالب مهمی را بیان کنید. بهتر است از کلمات هیجانی نیز در متن خود اضافه کنید. تولید محتوا در اینستاگرام با سایت تفاوت دارید و شما در این جا فرصت ندارید تا تمام جزئیات را به طور دقیق بیان کنید.

نظرات مشتریان
نظرات مشتریان

با این وجود بهتر است کلیات را به همراه مفاهیم مهم بیان کنید. به طور کلی این را در نظر داشته باشد که کاربران اینستاگرام شاید برای هر پست بین 5 ثانیه تا 10 ثانیه وقت می گذارند و شما باید جوری کپشن خود را شروع کنید تا مخاطب خواندن آن را ادامه بدهد.

البته مهم تر از کپشن در اینستاگرام, عکس است.

در برخی مواقع فقط تصویر پست شما دیده می شود و اصلا کپشن خوانده نمی شود. به همین دلیل بهتر است از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. با در نظر گرفتن تمام این عوامل باید بدانید که برای موفقیت دراینستاگرام و جذب مخاطب بیشتر, باید در تمام محتوا ها (متن – فیلم – عکس) عالی کار کنید. همچنین محتواهای شما باید جنبه بصری داشته باشد، زیرا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است.

برای نوشتن کپشن باید به مواردی مهم توجه کنید. ابتدا باید بدانید که نباید در کپشن اطلاعات غلط و ناقص بدهید. با این که در حجم کلمات نوشته شده با محدودیت مواجه هستید، ولی این دلیل نمی شود که اطلاعات ناقص بنویسید و جملات خود را ناتمام بگذارید. بنابراین سعی کنید اطلاعات کامل و درست را بنویسید.

همچنین در کپشن, کلمه کلیدی خود را در ابتدا بنویسید. البته همان طور که قبلا ذکر شد, منظور از کلمه کلیدی در اینستاگرام همان هشتگ است. در کپشن نویسی نیز حتما توجه کنید که هشتگ اصلی خود را نیز که هدف شما است در ابتدای مطلب بنویسید.

سعی کنید تا جای ممکن متن کپشن پست اینستاگرام را تخصصی و صمیمی با مخاطبان مورد نظر خود بنویسید.

استفاده از ایموجی های مختلفی که در اینستاگرام وجود دارد نیز می تواند ایده جالبی باشد. البته باید این ایموجی ها در جای درست و به تعداد مورد نیاز استفاده شود و استفاده بیش از حد از ایموجی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

یکی دیگر از مواردی که می توانید در کپشن نویسی به آن توجه کنید، استفاده از شعر یا جملات افراد مهم و تگ کردن آن ها در کپشن است. این موضوع علاوه بر این که باعث دیده شدن پیج شما در صفحه آن فرد می‌شود, باعث بالا رفتن اعتبار نوشته شما می شود.

به طور کلی باید سعی کنید در کپشن یک پست اینستاگرام با استفاده از جملات کوتاه و تعداد کلمات کم, مطلبی جذاب و مفید بنویسید که علاوه بر این موارد, اطلاعات درست و کامل را نیز به مخاطب بدهد. دادن اطلاعات غلط و ناقص در کپشن اینستاگرام می تواند احساس بدی در مخاطب شما ایجاد کند و ممکن است مخاطب دیگر به پیج شما مراجعه نکند.

 

ابزار های مناسب برای تولید محتوا جذاب اینستاگرام

برای داشتن یک صفحه اینستاگرام که بتوانید از طریق آن, برند و کسب و کار خود را تبلیغ کنید, نیاز به پیچی دارید که افراد را جذب خود بکند. برای جذب افراد مختلف و تبدیل آن ها به مشتری نیز باید پست های شما در اینستاگرام دارای محتوای جذاب باشند.

ابزار های مناسب برای تولید محتوا جذاب اینستاگرام
ابزار های مناسب برای تولید محتوا جذاب اینستاگرام

برای این کار نکاتی را در این مقاله بیان شد که آن ها را باید در پست های خود رعایت کنید. علاوه بر این نکات گفته شده, برخی نرم افزار ها و برنامه های جانبی نیز وجود دارند که شما را در این زمینه می توانند کمک کنند و کار شما را راحت کنند و به رشد یک صفحه اینستاگرامی سرعت ببخشند. در این قسمت از این مقاله به معرفی این نرم افزارها می پردازیم.

 

FreePic :

این سایت دارای انواع قالب های آمده در فرمت های مختلف برای پست های اینستاگرامی است. در این سایت برای هر موضوع و هر زمینه کاری می توان قالب آماده پیدا کرد و آن ها را دانلود و استفاده کرد. همچنین با دریافت فایل PSD این قالب ها می توان آن ها را بر اساس خواسته خود تغییر داد.

برای مثال برند خود را در آن قرار بدهید و یا نوشته ای به آن اضافه کنید. مهم ترین مزیت این سایت نسبت به سایت های دیگر این است که اکثر قالب آماده های آن رایگان است. البته سایت های ایرانی و فارسی زبان نیز برای مشاهده کردن و دانلود قالب آماده نیز وجود دارند، ولی در حد این سایت کامل نیستند و مجموعه و دسته بندی آن ها ناقص است.

مطالعات و مشاهدات نشان داده است که بیش از ۹۵ درصد قالب هایی که در پیج های مختلف در اینستاگرام وجود دارند, در این سایت نیز موجود هستند. به همین دلیل می توان گفت سایت FreePic یک مرجع کامل برای قالب های آماده است.

Planoly

این برنامه نیز یک ابزار مناسب برای ویرایش عکس و ارسال آن به اینستاگرام است. این برنامه دارای انواع فیلترهای متنوع برای اعمال بر روی عکس ها است. همچنین سادگی کار با آن نیز باعث شده است تا افراد مبتدی به راحتی بتوانند با آن کار کنند و همانند یک حرفه ای عکس ها و تصاویر مورد نظر خود را ویرایش کنند.

معمولا بیشتر نرم افزار ها که برای اعمال فیلتر ها و تغییرات مختلف بر روی تصاویر موجود می باشند, پولی هستند و در صورت رایگان بودن نیز, بیشتر امکانات آن ها قابل استفاده نیست و باید اکانت خریداری شود. ولی برنامه Planoly برخلاف این نرم افزارها, ابزاری کاملا رایگان است.

همچنین از دیگر مزایا این نرم افزار قابلیت برنامه ریزی آن است. شما به راحتی می توانید با استفاده از این ابزار و بعد از ویرایش عکس های خود, تصویر مورد نظر خود را به همراه کپشن و هشتگ را به اینستاگرام خود ارسال کنید.

برای این کار نیاز دارید تا اکانت اینستاگرام خود را در این برنامه وارد کنید و سپس به راحتی بدون نیاز به مراجعه به اینستاگرام, پست های خود را از طریق این نرم افزار منتشر کنید.

 

Layout

این نرم افزار یکی دیگر از ابزارهایی است که می توان برای تولید محتوا جذاب در اینستاگرام از آن استفاده کرد. این نرم افزار نیز می تواند به اکانت اینستاگرام مستقیما وصل شود و شما به راحتی می توانید از این نرم افزار به راحتی عکس های خود را در اینستاگرام منتشر کنید.

این نرم افزار بیشتر برای ترکیب عکس های مختلف در یک تصویر واحد است. احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که می خواهید چند عکس را باهم ترکیب کرده و فقط در یک تصویر منتشر کنید.

این نرم افزار این کار را برای شما انجام می دهد. نرم‌افزار Layout دارای الگو ها و مدل های مختلفی برای ترکیب عکس ها است. همچنین می توانید با استفاده از این نرم افزار عکس ها را اندازه های مختلف باهم ترکیب بکنید.

همچنین قالب های متنوعی نیز در این ابزار وجود دارد که می توانید از آن ها برای طراحی تصاویر خود نیز استفاده کنید. این نرم افزار یکی از برنامه هایی است که کاربران زیادی دارد و پیج های مختلفی برای نشان دادن محصولات خود از زوایای مختلف از این نرم افزار استفاده می کنند.

این نرم افزار رابط کاری بسیار ساده‌ای دارد و در صورتی که فقط یک بار از آن استفاده کنید, می توانید به سادگی با آن کار کنید و تصاویر جالبی با ترکیب و ادغام عکس ها به همدیگر درست کنید.

Adobe Audition

همان طور که می دانید امروزه علاوه بر محتواهای تصویری و متنی, محتوای صوتی نیز رایج شده است و پیج های مختلف گاها از این نوع محتوا ها که با اسم پادکست مشهور هستند, برای پست های خود استفاده می کنند.

برای این کار شما باید بتوانید فایل صوتی خود را با بهترین کیفیت منتشر کنید که برای این کار نیاز دارید که از یک برنامه استفاده کنید تا بتوانید صدای خود را به خوبی ویرایش کنید و صداهای زاید همچون نویز را از صدای خود حذف کنید. یکی از ابزارهای مناسب برای این کار نرم افزار Adobe Audition است که قابلیت ویرایش صدا و اعمال تغییرات بر روی آن را برای شما فراهم می کند.

 

Camtasia

محتوای ویدیویی همواره تاثیر بیشتری از صوت و تصویر بر روی مخاطب می گذارد و احتمال جذب افراد مختلف را افزایش می دهد. با این حال به دلیل مشکلات و هزینه های بالای تولید این نوع محتوا, معمولا بسیار کمتر، از محتوای ویدئویی در صفحات اینستاگرام استفاده می شود. ممکن است شما برای راهنمایی یا آموزش یک مورد خاص نیاز داشته باشید تا از روی مانیتور لپ تاپ خود فیلم گرفته و آن را پیج خود بازگذاری کنید.

ابزارهای مختلفی برای فیلم برداری از روی صفحه مانیتور وجود دارند که یکی از بهترین ابزارها, نرم افزار Camtasia است. این نرم افزار با فیلم برداری از روی صفحه نمایش و دارا بودن امکانات مختلف برای اعمال تغییر بر روی آن ها, خروجی مناسبی را به شما می دهد.

این نرم افزار امکان برش یا اضافه کردن قسمتی از فیلم را به شما می دهد. همچنین امکان صداگذاری یا ویرایش صدای فیلم را نیز به شما می دهد. همچنین می توانید با استفاده از این برنامه جلوه ها و فیلتر های ویژه و جالب بر روی فیلم خود اعمال کنید. معمولا این نوع محتواها برای IG-TV استفاده می شوند.

Adobe After Effects

گاها نیاز است علاوه بر تصاویر و عکس های واقعی، از موشن گرافیک و عکس های گرافیکی نیز برای پست خود استفاده کنید. نرم افزار Adobe After Effects یک ابزار مناسب برای این کار است که شما از طریق این نرم افزار می توانید انواع عکس های گرافیکی و موشن گرافی بدون محدودیت را تولید و طراحی کنید. البته کار با این نرم افزار راحت هم نیست، ولی به مرور و با کار کردن با آن, می توانید کم کم آن را یاد بگیرید.

بهتر است در سایت خود انواع محتوا ها را داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله ابزارها مورد نیاز برای هر کدام از این محتوا ها را برای شما بیان کردیم. البته برنامه ها و نرم افزارهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند.

تاثیر محتوای جذاب بر پیج اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و افراد در اینستاگرام بیشتر از این که جذب یک موضوع شوند، جذب تصاویر جذاب می شوند. به همین دلیل برای جذب افراد مختلف باید از محتوای جذاب استفاده کنید. در واقع در اینستاگرام باید محتوایی تولید کنید تا چشم افراد را به خود جلب کند. استفاده از تصاویر با کیفیت و نوشتن کپشن های مناسب، می تواند یکی از موارد متعددی باشد که باعث جذاب شدن محتوای شما باشد.

تاثیر محتوای جذاب بر پیج اینستاگرام
تاثیر محتوای جذاب بر پیج اینستاگرام

افراد هر روز بیشتر زمان اوقات فراغت خودشان را در اینستاگرام می گذرانند و ممکن است در این مدت پیج های مختلفی را ببنند و مطمئنا پیچی را دنبال خواهند کرد که توجه آن ها را به خود جذب بکند. این مورد هم با استفاده از محتوای جذاب ممکن خواهد شد.

مسلما در صورتی که محتوای شما ساده و معمولی همانند پیج های دیگر باشد, دلیلی بر افزایش مخاطبان شما وجود ندارد و افراد مختلف پیج هایی با مدل محتوای تکراری را جذب نمی کنند. در واقع محتوای شما در اینستاگرام باید به گونه ای باشد که افراد را با استفاده از ترکیب رنگ ها و افکت های مختلف به خود جذب کند.

نتیجه گیری

با افزایش استفاده از اینستاگرام, این شبکه اجتماعی تبدیل به یکی از زمینه های تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف شده است. برای جذب مخاطب و مشتری از این طریق شما نیاز به تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام دارید تا بتوانید افراد مختلف را جذب پیج خود بکنید.

برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، نکات و  راهکارهای لازم در این مقاله گفته شد. رعایت این مسائل الزامی نیست، ولی برای بهتر شدن پست های پیج خود نیاز به رعایت کردن این نکات دارید.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

همچنین ابزارها و نرم افزارهای مورد نیاز برای تولید محتوای جذاب برای انواع محتوا اعم از تصویر و عکس, ویدیو, فایل صوتی یا پادکست و موشن گرافیک نیز معرفی شد. این ابزارها می تواند کار شما را در تولید محتوا برای اینستاگرام, راحت کند.

محتوای جذاب و با کیفیت تاثیر زیادی در یک صفحه اینستاگرامی دارد و کمک زیادی به یک پیج می کند تا بتواند افراد مختلف را به خود جذب کند و آن ها را به مشتری تبدیل کند. علاوه بر این موارد باید در نظر بگیرید که امروزه کسب و کارهای مختلفی در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند و فضای آن به شدت رقابتی است به همین دلیل برای موفقیت در آن نیاز دارید تا کیفیت بالاتری داشته باشد.

از اینکه تا انتهای مقاله محتوای جذاب برای اینستاگرام ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید