الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

روزها
ساعت
دقيقه
ثانیه‌

راهنمای شناخت الگوریتم رنک برین ، یکی از تازه ترین الگوریتم های کاربردی گوگل که مورد استفاده قرار می گیرد . گوگل بزرگ ترین کمپانی است که با موتور های جست و جوی خود ، بخش اعظمی از دنیای مجازی را مورد تسخیر خود گرفته است .

الگوریتم رنک برین
الگوریتم رنک برین

گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلف و پیچیده به سرچ و جست و جو و هم چنین رتبه بندی سایت های مختلف می پردازد . الگوریتم هایی هم چون الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار و . . . تازه ترین الگوریتمی که برای سرچ کلمات کلیدی خود به کار می برد الگوریتم رنک برین است که از سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار داده اند . در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کلی در ارتباط با این الگوریتم پیچیده ی گوگل یا همان الگوریتم رنک برین بحث نماییم . تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  1. الگوریتم رنک برین چیست ؟
  2. الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟
  3. یادگیری قانون وابستگی چیست ؟
  4. الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟
  5. الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت بررسی می کنند ؟
  6. تاثیر الگوریتم رنک برین بر نتایج سرچ گوگل چگونه می باشد ؟
  7. چگونه می توان کلمات کلیدی مناسب انتخاب کرد ؟
  8. با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟
  9. یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟

 

عملکرد الگوریتم های مختلف گوگل به گونه ای است که با جمع آوری ، تفسیر و هم چنین جمع بندی داده های دنیای مجازی ، در تلاش هستند تا بهترین و مفید ترین اطلاعات را در پاسخ به سرچ کاربر خود ارائه دهند .

در طی سال های گذشته ، الگوریتم های مختلف و متفاوتی به شرکت گوگل اضافه شد که هر کدام وظایف مختلفی از جمله بررسی و کنترل قسمت هایی را به عهده داشت . نتیجه ی تمام این وظایف به گونه ای بود که بهترین پاسخ را به مخاطب عرضه می کرد .

در یکی از ماه های سال ۲۰۱۳ میلادی ، یک سری اصلاحات و تغییرات در الگوریتم های گوگل اعمال شد و نتیجه ی نهایی با اسم الگوریتم مرغ مگس خوار در موتور های جست و جو شروع به فعالیت کرد .

در این مقاله قصد داریم تا الگوریتم رنک برین که از لحاظ عملکردی به الگوریتم مرغ مگس خوار مشابه است را بررسی کرده و توضیحات تکمیلی در این زمینه ارائه دهیم . همراه ما باشید با مقاله ی الگوریتم رنک برین .

الگوریتم رنک برین چیست ؟

نسخه هایی از الگوریتم های ابتدایی که در گوگل به کار گرفته می شدند توجه بسیار زیادی به کلمه ها ، نحوه ی نگارش آن ها در صفحات وب سایت ها می کردند .

به عبارت دیگر ، با استفاده از الگوریتم های قبلی گوگل مانند الگوریتم های پنگوئن ، پاندا و . . . دغدغه ی اصلی برای یافتن و پیدا کردن بهترین رابطه بین عبارت های جست و جو شده و کلمه های کلیدی یک محتوا در صفحه بود .

همین مساله باعث شده بود تا مدیران و کارشناسان یک هر وب سایتی ، یک کلمه را در قسمت های مختلف چنان تکرار می کردند تا شانس حضور آن ها در جایگاه های بالای سرچ گوگل بالا رود .

نتیجه ی این فعالیت چیزی به جز نا رضایتی و به وجود آمدن محتوای های بیهوده و بی ارزش نبود . در این شرایط الگوریتم رنک بریتن پدیدار شد تا به جای اینکه تمرکز خود را بر روی کلمه قرار دهد ، مفهوم آن را شناسایی کرده و صفحاتی را به کاربران نمایش دهد که بهترین محتوا و فایده را برای مخاطب داشته باشند. الگوریتم رنک برین ، باعث شد که صحبت از مفهوم کلمات کلیدی به میان آید .

در ادامه برای درک بهتر در رابطه با هر آنچه که این الگوریتم را بهتر توصیف می کند ، مطالبی را بررسی خواهیم کرد . توصیه می کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید .

الگوریتم رنک برین چیست ؟
الگوریتم رنک برین چیست ؟

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) :

الگوریتم رنک برین ، یک الگوریتم برای موتور های جت و جوی گوگل می باشد که از ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۵ به طور رسمی مورد استفاده قرار گرفته است . گوگل با کمک این الگوریتم نتایج جست و جو را پردازش کرده و یک سری نتایج مفید در اختیار کاربر قرار می دهد .

به عبارت دیگر الگوریتم رنک برین در حال حاضر جدید ترین راه کار گوگل است که برای پردازش هرچه موفق تر اطلاعات و هم چنین نمایان کردن بهترین نتایج جست و جو و اعمال رتبه بندی برای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد . این الگوریتم در عمل ، یک الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار حساب می شود .

الگوریتم رنک برین یک فناوری جدیدی می باشد که بر پایه ی هوش مصنوعی یا همان AI برنامه ریزی شده و با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین یا Machine learning طراحی می شود .

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) :
الگوریتم رنک برین (Rank Brain) :

یادگیری ماشین

منظور از یادگیری ماشین این است که یک کامپیوتر یا ربات بدودن آموزش توسط یک انسان یا کمک گرفتن از برنامه های دقیق ، به طور خودکار خودش بتواند کارکرد چیزی را فرا گیرد .

در فرایند کاری الگوریتم های یادگیری ماشین ، داده های موجود به دقت بررسی و تحلیل می شوند و با استفاده از علم هوش مصنوعی ، از نتایج آزماش های خود آموزش می بینند . به زبان ساده تر می توان اذعان داشت که استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در ترکیب با هوش های مصنوعی ، کامپیوتر ها و نیز موتور های جست و جو ، ر.ز به روز پیشرفته تر شده و عملکرد خود را هوشمند تر می کنند .

استفاده از این الگوریتم فعالیت های سئو خاکستری ، سئو کلاه سیا و سئو کلاسیک را پایان بخشیده و با هوشمندی های بسیار زیاد خود به ما یاد آور می شود که به یک استراتژی سئو برای سایت خود احتیاج داریم .

یادگیری قانون وابستگی چیست ؟

یادگیری قانون پیوستگی یا همان Association Rule Learning روشی است که در آن داده های مشخصی را در میان انبوهی از داده ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد تا بتواند به وسیله ی این داده ها روابط جذابی بین متغیر های موجود پیدا کند .

به تازگی از این روش استفاده بسیار زیادی در فروشگاه های مجازی می شود تا رفتار مشتریان در هنگام خرید را متوجه شوند و بر اساس آن کوپن های تخفیف و روش های خدمات آموزشی بسیاری را به کار بگیرند .

یا به عبارت ساده تر ، یک فروشگاه با جمع آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی آن ها می تواند به یک الگوی رفتاری از خرید مشتریان خود دست یابد . روش ARL که در ساختار الگوریتم رنک برین به کار رفته نیز برای شناخت وابستگی ها و پیش بینی آن ها ، و هم چنین روابطی که بین متغیر ها وجود دارد استفاده می شود .

یادگیری قانون وابستگی چیست ؟
یادگیری قانون وابستگی چیست ؟

مثال

برای مثال اگر یک مشتری در یک فروشگاه ، پنیر پیتزا و پیاز برداشته باشد به احتمال بسیار زیاد گوشت را نیز به سبد خود اضافه می کند . الگوریتم رنک برین از چنین قوانینی در هنگام ایجاد نتایج جست و جو استفاده می کند . علی الخصوص زمانی که یک سری معانی مختلف از یک کلمه یا عبارت درک بکند . به عنوان مثالی برای این موضوع می توان به لغت انگلیسی Dench اشاره کرد .

اگر یک فرد به دنبال معنی این کلمه برود ۳ معنی از آن برداشت می کند ، اولین معنی آن که یک معنی عامیانه است نام برندی از یک لباس و یا بازیگر آمریکایی با نام Judi Dench می باشد .

مطلب روز  تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا را بشناسید

چون این نتیجه پرده های ابهام در آن مشاهده می شود ، گوگل با کمک از الگوریتم های خود ، و هم چنین رفتار شناسی از کاربران با یک موقعیت جغرافیایی ، سعی می کند تا به منظور اصلی کاربر پی برده و یک فهرستی از نتایج مرتبط را به او ارائه نماید .

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

برای درک بهتر در ارتباط با الگوریتم رنک برین توضیح مختصری در ارتباط با عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار ارائه کرده ایم .

در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی ، گوگل الگوریتمی را برای بهبود عملکرد موتور های جست و جوی خود و هم چنین اصلاح دو الگوریتم قبلی خود ( الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ) معرفی و نام آن را مرغ مگس خوار اعلام نمود . دلیل این که گوگل همچین نامی را بر روی این الگوریتم نهاد ، قصد داشت تا به سرعت و دقت آن اشاره کند .

عملکرد این الگوریتم به گونه ای است که با دقت و سرعت بسیار بالا ، کلمات را بررسی کرده و مترادف های آن ها را نیز شناسایی می کند ، سپس صفحاتی را به عنوان نتایج به شما نشان می دهد که نزدیک ترین گزینه به کلمه ی مورد جست جو توسظ شما باشد .

هم چنین صفحاتی را که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کرده باشند و محتوای مفیدی ندارند را جریمه خواهد کرد .در اصل هدف اصلی گوگل از ارائه ی همچین الگوریتمی این بود که ، در حالی که بهترین نتایج جست و جو به کاربر نمایش داده می شود ، فضای رقابتی به وجود بیاید و مدیران وب سایت ها یک محتوای با کیفیت ارزشمند نیز تولید نمایند .

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟
الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟

در ادامه قصد داریم تا نحوه ی عملکرد الگوریتم رنک برین را بیان کنیم . قبل از این که صحبت از الگوریتم رنک برین به میان آید ، مهندسان و کارشناسان گوگل از یک الگوریتم ریاضی در این قسمت استفاده می کردند که با استفاده از نتایج جست و جو و جایگاهی که دارا بودند ، تعیین می شد .

این الگوریتم ریاضی صرف نظر از اپدیت هایی که به صورت همیشگی ارائه می شد ، یک روند ثابت و نا متغیر داشت . اما الگوریتم رنک برین این گونه نیست و دائما در حال تغییر کردن و یادگیری از نتایج آزمایش های خود می باشد . همین موضوع باعث شده که زمانی که یک کاربر یک عنوان را جست و جو می کند ، نزدیک ترین و بهترین نتایج برای او نمایش داده شود .

در اصل ، رنک برین می تواند هر لحظه به روز شود و الگو های جدید را تشخیص دهد .این امر باعث شده که در مقایسه با الگوریتم مرغ مگس خوار پیشرفته تر عمل کند و عمکرد بهتری از خود در نتایج سرچ نمایش دهد .

الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟
الگوریتم رنک برین چگونه عمل می کند ؟

بر طبق یک سری ادعا های رسمی گوگل ، الگوریتم رنک برین تنها ۱۵ درصد از تمام جست و جو ها ی آنلاین کاربران را بر دوش داشته و یکی از مهم ترین سیگنال هایی ست که جایگاه و رتبه ی وب سایت ها را تعیین می کند . امروزه سومین عامل تاثیر گذار در مشخص کردن نتیجه و هم چنین پاسخ سریع به عنوان هایی که کاربر جست و جو می کند الگوریتم رنک برین می باشد .

  • شناسایی کردن مفهوم های کلیدی هر مطلب بر اساس عنوان جست و جو شده :

الگوریتم رنک برین با به کار بردن از هوش مصنوعی خود ، یک حجم بالایی از اطلاعات و داده های موجود را تبدیل به بردار های قابل درک برای کامپیوتر می کند . در مواقعی که یک کلمه یا عباراتی را مشاهده کرده که شناختی در رابطه با آن ها ندارد ، در باره ی آن کلمه یا عبارت حدس زده و هم چنین عبارت های مشابه با آن جمله ی ناشناس را جست و جو می کند .

این الگوریتم توجه ویژه ای به عبارت های در خواستی کاربر کرده و معانی کلمات را مورد پردازش خود قرار می دهد . در گام بعد منطقه ی جغرافیایی کاربر را مورد بررسی قرار داده و عوامل دیگر نظیر تاریخچه ی جست و جو ، علایق گذشته ی کاربر (اطلاعاتی که از طریق جست و جو های شما به وسیله ی دستگاه های هوشمند در اختیار دارد . )

و یا مواردی از این قبیل ( که گوگل نزدیک به ۲۰۰ مورد تعریف کرده است .) شروع به رتبه بندی نتایج جست و جو برای نشان دادن در صفحه ی اول سرچ گوگل می کند .

شناسایی کردن مفهوم های کلیدی هر مطلب بر اساس عنوان جست و جو شده :
شناسایی کردن مفهوم های کلیدی هر مطلب بر اساس عنوان جست و جو شده :

لذا به طور کلی می توان گفت که : الگوریتم رنک برین یک مدل پیشرفته برای تفسیر عبارت جست و جو شده توسط کاربران می باشد . در شکل زیر به خوبی می توانید متوجه شوید که چگونه یک عبارت جست و جو را بررسی کرده و نتایج مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده است .

  • بررسی و تحلیل رفتار های کاربران بعد از نشان دادن نتایج جست و جو :

نحوه ی عملکرد الگوریتم رنک برین تنها به شناسایی کردن مفهوم مورد نظر کاربر منحصر نمی شود . بلکه بعد از نشان دادن نتیجه ی سرچ  نیز همواره کوشش می نماید که میزان رضایت مندی کاربر را از نتایج نمایش داده شده ارزیابی کند .

در اصل ، رفتار کاربر در صفحات نشان داده شده به الگوریتم کمک می کند تا میزان درک خود را از مفهوم مورد نظر بالاتر برده و نتیج جست و جو را در آینده بر اساس همین موضوع رتبه بندی دقیق تری کند . هنگامی که یک جست و جو در گوگل آغاز می شود ، الگوریتم رنک برین بررسی کردن و تحلیل رفتار کاربر و جایگاه صفحات را آغاز می کند .

بررسی و تحلیل رفتار های کاربران بعد از نشان دادن نتایج جست و جو :
بررسی و تحلیل رفتار های کاربران بعد از نشان دادن نتایج جست و جو :

در این روند عبارت جست و جو شده ، مشخصاتی که از کابر و نتایج آن نمایش داده شده توسط خود گوگل ثبت و ذخیره می شود .

در گام بعد سایت هایی را که کاربر وارد آن ها می شود را در نظر گرفته و زمانی را که هر کاربر در آن سایت سپری می کنند را نیز مورد تحلیل قرار می دهند . در انتها ، با کمک این عوامل میزان رضایت مندی کاربر از این صفحات محاسبه می کنند .

رفتار تنها یک کاربر فقط برای گوگل مورد قبول نیست و همین روند برای هزاراران نفر از کسانی که به موتور های جست و جوی گوگل روی می آورند مورد بررسی قرار گرفته می شود . در آخر با توجه به این جامعه ی اطلاعاتی پردازش صورت گرفته و تصمیم گیری می شود .

الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت مورد بررسی قرار می دهد ؟

با بررسی کردن این الگوریتم و تاثیراتی که بر روی نتایج جست و جو می گذارد می توانیم استراتژی های کاربردی و موثر بر روی به دست آوردن جایگاه بالاتر را شناسایی کنیم . در این قسمت تعدادی از مهم ترین فاکتور های موثر بر روی الگوریتم رنک برین را به شما معرفی خواهیم کرد .

الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت مورد بررسی قرار می دهد ؟
الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در نهایت مورد بررسی قرار می دهد ؟

 

  • پیدا کردن مفهوم و پاسخ دادن به سوالات کاربران :

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر سئوی سایت را می توان محتوای آن دانست . اهمیت این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ی افراد در صدد هستند تا بهترین محتوا رادر حد توان خود بر روی سایت خود قرار دهند .

با استفاده کردن از تکنیک های تولید یک محتوای خوب و رعایت اصل مفهوم گرایی در یک متن ، می توان هر نوع سایت را به بالاترین نتایج جست و جو رساند . البته همواره به یاد داشته باشید که هدف وجود یک محتوای اورجینال و ارزشمند می باشد نه تعداد زیاد محتوا ها .

مطلب روز  خرید محتوا

برای نوشتن یک محتوا و به اشترارک گذاری آن باید همواره در نطر داشته باشید که محتوای شما هدفی را دنبال کند ، یک نیاز کلی را پاسخ دهد و با تکمیل پاسخ های گذشته ، راهنمای بهتری برای مخاطب باشد .

توجه الگوریتم رنک برین بر روی این چنین مواردی می باشد و در نهایت رتبه ی سایت شما با توجه به ارزیابی همین عوامل تعیین می شود . انتخاب عنوان هایی که برای تولید محتوا در نظر گرفته می شود ، رعایت کردن نکات لازم سئو و سایر عوامل مهم ترین استاندارد های رتبه بندی سایت محسوب می شوند .

  • فاکتور های موثر بر رضایت کاربر قبل از ورود به صفحه ی انتخابی :

فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر کیفیت محتوای تولید شده ، بر میزان رضایت مندی کاربر از مطالب موجود در صفحه ، تاثیر گذار هستند . برای مثال هنگامی که یک فرد به کمک گوشی موبایل خود شروع به جست و جو پیرامون یک مطلب می کند ، گوگل در تلاش است تا وب سایت هایی رابه کاربر نمایش دهد که در سایز های کوچکتری هستند .

در نتیجه یکی از فاکتور های موثر برای طراحی سایت را می توان طراحی ریسپانسیو سایت ، در نظر گرفت . هم چنین موارد دیگری نظیر سرعت بار گذاری صفحه ی سایت شما ، نمایش صحیح و راحت در گوشی های همراه ، رعایت کردن استاندارد های لازم در هنگام کد نویسی ، طراحی های زیبا و کاربردی سایت شما ، از جمله فاکتور هایی است که بر میزان رضایت مندی کاربر از وب سایت شما می افزاید.

فاکتور های موثر بر رضایت کاربر قبل از ورود به صفحه ی انتخابی :
فاکتور های موثر بر رضایت کاربر قبل از ورود به صفحه ی انتخابی :
  • بررسی کردن میزان رضایت مندی کاربر در هنگام جست و جو در گوگل :

الگوریتم رنک برین در تلاش است تا در کل مسیر جست و جو از آغاز شروع فرایند توسط کاربر تا رسیدن به پاسخ نهایی ، رفتار کاربر را بررسی کرده و بر اساس تحلیل این رفتار ها ، نتایج جست و جوی خود را مفید تر ارائه بدهد .

به عبارت دیگر ، یکی از بهترین و مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار ، رفتاریست که کاربر بعد از نمایش نتایج از خود نشان می دهد . در صفحه ی اولیه گوگل بعد از سرچ ، به طور معمول ۱۰ سایت وجود دارد که به کاربر پیشنهاد داده می شود .

سپس کاربر با توجه به عنوان سایت ها و توضیحات متا که در پایین عنوان مشاهده می کند تصمیم می گیرد که وارد چه سایتی بشود .

میزان انتخابی که کاربران ، یک سایت را بر می گزیند را معمولا با فاکتور CTR نشان می دهند .به عبارت دیگر ، فاکتور CTR به معنی تعداد دفعاتی است که بر روی هر نتیجه ی جست و جو کلیک شده تقسیم بر تعداد کل جست و جو های انجام شده در عبارت مورد نظر می باشد .

علاوه بر فاکتور CTR، فاکتور دیگری به نام زمان حضور کاربر یا همان Dwell Time وجود دارد که عبارت است از : زمان حضور یک کاربر در سایت انتخاب شده و بازگشت او به صفحه ی سرچ گوگل .

که این فاکتور نیز توسط الگوریتم رنک برین بررسی شده و در نهایت مقدار رضایتمندی یک کاربر از یک سایت را مشخص می کند . شناسایی کردن این موارد و بهینه کردن وب سایت خود برای بالا بردن فاکتور های CTR و زمان حضور در صفحه ، می تواند به شدت در جایگاه سایت شما برای سرچ های بعدی موثر باشند .

  • بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران از محتوای موجود در صفحه به صورت متناوب :

از دیگر روش هایی که در تعیین جایگاه کلی یک وب سایت موثر می باشد ، بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران به صورت دوره ای می باشد . به طور مثال ، می توان ادعا کرد که زمانی که تعداد نظرات کاربران در یک سایت زیاد است ، از محتوای آن سایت خوششان آمده است و آن سایت محتوای مفیدی را ارائه کرده است .

در نهایت زمانی که الگوریتم رنک برین گوگل ، بخواهد به صورت دوره ای ، صفحات اینترنتی را بررسی و تحلیل کند به میزان به اشتراک گذاشتن در صفحات دیگر ، تعداد لینک های خارجی و داخلی ، نطرات درج شده در سایت توسط کاربران مختلف و امتیاز هایی که به یک محتوا داده اند ، توجه کرده و اگر این تعامل کاربر با سایت شما زیاد بوده باشد جایگاه شما را در نتایج سرچ گوگل بالاتر خواهد برد .

بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران از محتوای موجود در صفحه به صورت متناوب :
بررسی و تحلیل رضایت مندی کاربران از محتوای موجود در صفحه به صورت متناوب :
  • عباراتی که برای ارجاع دادن لینک های داخلی و خارجی استفاده می کنید :

به این قیبل عبارات اصطلاحا انکر تکست گفته می شود و برای ایجاد یک اتصال بین دو صفحه از دنیای مجازی مورد استفاده قرار می گیرند . از دیگر روش های گوگل که برای درک مطلب و موضوع یک صفحه مورد استفاده قرار می دهد استفاده و مراجعه به لینک هایی است که در مطلب خود به سایر صفحات لینک داده باشید .

به زبان ساده تر ، زمانی که شما مطلب خود را به یک سایت خرید گوشی همراه لینک می دهید ، به مخاطبان و خود سایت گوگل اعلام می کنید که این مطلب مرتبط با خرید و فروش و اطلاعات گوشی همراه می باشد .

بسیاری از کارشناسان سدو لینک های زیادی را در سایت خود به اشتراک می گذارند اما در نهایت هدف اصلی همه ی این لینک ها به یک موضوع واحد متصل شده و هدف خاصی را بیان می کنند .

همان گونه که در هنگام نگارش محتوا باید به مفهوم عبارات و استفاده از مترادف ها و هم خانواده برای توصیف و تفسیر موضوع یک صفحه استفاده می کنیم در هنگام لینک دادن به عبارات نیز باید به موارد این چنینی توجه بسیار زیاد داشته باشیم .

هرچه عبارات بیشتر و مختلف تری را برای لینک دادن انتخاب کنید شانس بیشتری برای راه یافتن به جایگاه های بالا در گوگل خواهید داشت . توصیه می شود که عملکرد خود را جوری تغییر دهید که از کلمات کلیدی طولانی تر در محتوا استفاده شده باشد .

زمانی که شما چنین عملکردی را اتخاذ می کنید ، الگوریتم رنک برین در گوگل به بهترین نحو ممکن متوجه می شود که موضوع سایت مطلب در سایت شما چیست و همین موضوع سبب می شود تا کم کم ، با تک تک جملات ، رتبه کسب کنید .

  • رعایت کردن اصول نگارشی و استاندارد های لازم برای ساده نویسی :

یکی از بارز ترین اشتباهاتی که نویسندگان و ادمین های وب سایت ها مرتکب می شوند ، نوشتن مطالبی بسیار سنگین و پیجیده است که فهم آن را بسیار سخت می کند . مطالب را باید آسان نوشت تا مخاطب به راحتی منظور شما را درک کند . هرچه متن شما آسان تر نوشتخ شود باعث می شود که جایگاه شما در رتبه بندی گوگل بالا تر برود .

با به کار بردن الگوریتم مرغ مگس خوار و ترکیب شدن آن با الگوریتم رنک برین ، گوگل بسیار هوشمندانه تر از قبل عمل می کند . توصیه می شود که تلاش شما بر تولید یک محتوای ساده و روان باشد به نحوی که مبتدی ترین کاربر هم آن را متوجه شود .

هرچه نوشته ی شما غلط املایی کمتری داشته باشد و بیانش ساده تر باشد ، خیلی سریعتر در گوگل جایگاه خود را پیدا می کند . موارد دیگری نیز توسط الگوریتم رنک برین مورد استفاده قرار می گیرد این موارد شامل :

مطلب روز  تعرفه محتوا

استفاده از تگ های H1 تا H6 ، محتوای طولانی با تعداد کلمه ی ۲۰۰۰ به بالا ، انتخاب کردن عنوان های مناسب ، استفاده از کلمات کلیدی در alt تصاویر مختلف ، استفاده از زیر عنوان ها و شماره گذاری ها ، استفاده از ویدیو های متنوع و تصحیح اشکالات گرامری و نوشتاری می باشند که رنک برین آن ها را بررسی می کند .

رعایت کردن اصول نگارشی و استاندارد های لازم برای ساده نویسی :
رعایت کردن اصول نگارشی و استاندارد های لازم برای ساده نویسی :

تاثیر الگوریتم رنک برین بر نتایج سرچ گوگل چگونه می باشد ؟

تا این لحظه به خوبی تاثیر الگوریتم رنک برین بر نتایج رتبه بندی سایت ها و جایگاه آن ها در جست و جوی کاربران به خوبی متوجه شدیم . اطلاعات و داده هایی که این الگوریتم جمع آوری می کند به پیشرفت و بهبود خدمات جدی گوگل کمک بسیار شایانی می کند .

این قسمت بهترین پاسخ را به گونه ای در اختیار کاربر قرار می دهد که بدون خروج از گوگل نتیجه ی دلخواه خود را پیدا کرده باشد . در ادامه به نمونه هایی از آن اشاره خواهیم کرد :

  • رتبه ی صفر گوگل یا featured snipped :

هنگامی که شروع به جست و جو می کنیم در بسیاری از مواقع یک لیستی از حدس های گوگل ظاهر شده که شامل عناوین بسیار زیادی است . این لیست که معمولا یک آدرس مورد نظر کاربر در آن قرار دارد به قابلیت رتبه ی ۰ گوگل یا featured snipped معروف می باشد . می توان گفت که سایتی که در رتبه ی صفر گوگل قرار می گیرد ، جزو ۱۰ سایت برتری است که در صفحه ی اول سرچ گوگل نمایش داده می شود .

اصولا گوگل در هنگامی که عنوان جست و جو به صورت سوال است ، از نشان دادن موقعین ۰ استفاده می کند . در این زمینه که چگونه سایت ها برای رتبه ی صفر گوگل انتخاب می شوند اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد . ولی قطعا می توان گف سایت هایی که در این صفحه هستند دارای اعتبار بسیار بالایی می باشند و در ارتباط با هر مطلب مطالبی دقیق و بسیار مناسبی ارائه کرده اند .

  • قابلیت people also search for

هنگامی که شما یم موضوع را جست و جو می کنید در قسمت پایین آن فهرستی از عبارات جست و جو شده توسظ دیگر افراد نمایش داده می شود تا به شما عنوان هایی که تقاضا برای سرچ شان بالاست را متوجه شوید .

در این حالت اگر شما به یکی از این عبارات مراجه کنید الگوریتم رنک برین چنان برداشت کرده که عبارت مورد جست و جوی شما در سایت وجود نداشته است و شما برای جست و جو نیاز به عبارت هایی دقیق تر دارید . در نتیجه بر اساس عبارت موئ جست و جو توسط شما و هم چنین صفحه ای که انتخاب کرده اید گزینه های دیگر و جدیدی را نمایش خواهد داد .

  • قابلیت people also ask :

زمانی که جست وجو ها در قالب سوالی باشد در اکثر مواقع گوگل یک باکس متفاوت را به کاربران نمایش می دهد که جست و جو های مرتبط با موضوع مورد نظر شما را بیان می کند .

زمانی که شما هر کدام از آن ها را انتخاب کنید یک محتوای کوتاه در پاسخ به همان سوال نمایش داده می شود و یک لینک برای اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار داده می شود . این قسمت با توجه به داده های ذخیره شده در الگوریتم رنک برین و بر اساس جست جو هایی که کاربران مختلف انجام داده اند ، جمع آوری شده و نشان داده می شود .

با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟

برای اینکه یک محتوا در الگوریتم رنک برین نتیجه ی خوبی دهد باید یک سری اقدامات سئو بر روی آن صورت گیرد ، این اقدامات که توسط سئو کاران انجام می گیرد به شرح زیر می باشد :

  • استفاده و به کارگیری از تکنیک ها و استراتژی های سئو کلاه سفید
  • به کار بردن کلمات کلیدی طولانی و هم چنین استفاده از مفهوم سوالی برای رساندن کلیات محتوا به موتور های جست و جوی گوگل تا بتوانیم نتایجی به صورت اسنیپت در دسترس داشته باشیم .
  • یک محتوای با کیفیت ، کامل ، مفید و کاربردی با تعداد کلمات بیشتر از ۱۵۰۰ کلمه همراه با به کار گرفتن از عنوان های تگ H1 تا H6 .
  • باید نرخ کلیک یا همان CTR ارا افزایش دهد .
  • اجاد فضای کامنت مارکتینگ و تشویق کردن کاربر ها به نظر دادن در سایت
  • با ایجاد محیط و فضای جذاب ، زمان حضور کاربر در محیط را افزایش بدهد .
  • باتس ریت ها یا همان نرخ پرش ها را با به روز کردن محتوا های قدیمی سایت کاهش داده و برای مراجعه به بهترین مطالب سایت پیشنهادات هوشمندانه ارائه دهد .
  • و در کلام آخر باید علم به این مورد داشته باشیم که مخاطب به دنبال چه موضوعی است ؟! آن را در اختیار کاربر قرار بدهیم .
با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟
با توجه به عملکرد الگوریتم رنک برین ، ادمین ها و مدیران وب سایت ها چه مواردی را باید بهینه سازی کنند ؟

یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟

  • نباید به طور مطلق از عناوین و کلمات کلیدی جذابی استفاده کند که با محتوای درج شده در صفحه هیچ تناسب و سنخیتی ندارد و به قصد افزایش بازدید از سایت این عمل را انجام دهد .
  • نباید از تکنیک هایی که منجر به تقلب در روند کاری گوگل می شود استفاده کند و هم چنین نباید تکنیک های سئو سیاه و سئوی خاکستری را مورد استفاده قرار بدهد .
  • نباید بدین هیچ دانشی از کلمات کلیدی و عناوین پر بازده استفاده کرده و در محتوا هیچ اشاره ای به احتیاجات و پاسخ سوالات کاربران نکرده باشد .
یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟
یک کارشناس سئو چه مواردی را نباید انجام بدهد ؟

و سخن پایانی :

الگوریتم رنک برین در حال حاضر جزو جدید ترین سیاست های به کار گرفته ی گوگل می باشد که قابلیت سئو و بهینه سازی ندارد . این الگوریتم به جهت تکمیل الگوریتم های پیشین معرفی شد و عملکردی کاملا هوشمندانه دارا می باشد .

در حال حاضر گوگل با کمک الگوریتم های پیچیده و پیشرفته ی خود ، عمده ی تمرکزش را بر روی تحلیل و ارزیابی رفتار های کاربران و نمایش نتایج جست و جو بر اساس مواردی هم چون :

و سخن پایانی :
و سخن پایانی :

نرخ بازگشت سایت ها ، CTR ، زمان حضور کاربر در سایت ، نرخ پرش یا باتس ریت ها و . . . سایر مورد این چنینی قرار داده است . برای دست یابی به بهترین نتیجه و حصول یک جایگاه در رتبه های بالا و صفحه اول گوگل ، مهم ترین فعالیت و تلاش شما باید بر روی محتوایی باشد که قصد ارائه ی آن را به کاربر دارید . پس از ان باید به نکات دگر سئو و تکنیک های لازم برای الگوریتم های مختلف گوگل بپردازید .

فراموش نکنید که الگوریتم رنک برین گوگل با وجود ۴ سال از زمان انتشار آن ، هنوز به طور رسمی عملکرد واحدی را شروع نکرده است و به صورت ازمون و خطا مورد استفاده قرار می گیرید تا اشکالات آن به طور کامل اصلاح شود .

فراموش نشود اگر شما محتوای خود را کاملا جدید و مفید تولید کنید ، قطعا به سرعت می توانید در جایگاه های بالای رتبه بندی هر الکوریتمی قرار بگیرید . گوگل به راحتی محتوای کپی شده را تشخیص داده و در صورت انجام این کار ، وب سایت شما را جریمه خواهد کرد . از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم .

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
۳ روش برای شروع پرقدرت ایمیل مارکتینگ... برای بیش از یک دهه، پیش بینی کنندگان کسب و کار پیش بینی مرگ ایمیل مارکتینگ را داشته اند، و شاید این اتفاق روز هر روز می افتد اما هنوز بازی تمام  نشده ...
آموزش تبلیغ نویسی امروز با موضوع آموزش تبلیغ نویسی با شما هستیم. واقعا دوست ندارم با کلمات بازی کنم و مطالب را آن قدر سخت و پیچده جلوه دهم که کسی جرات یادگیری آن را ...
انواع محتوای متنی در این مقاله به بررسی انواع محتوای متنی می پردازیم و می خواهیم بدانیم که هر یک چه خصوصیاتی دارند. در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم محتوای...
تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی... در این مقاله،از تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی ، به عنوان محتوا ایجاد و تولید شده برای وب سایت با هدف جذب ترافیک، لینک ها و تبدیل ها گفته شده است. ...
No votes yet.
Please wait...

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید