امروز میخواهیم درباره این که بازاریابی محتوا موفقیت محتوا را چگونه اندازه گیری می کند صحبت کنیم
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم
چه روش هایی برای اندازه گیری موفقیت بازار یابی محتوا وجود دارد ؟
علت مهم بودن اندازه گیری موفقیت بازار یابی محتوا چیست ؟
[/stextbox]
در این مقاله میخواهیم بدانیم روشه هایی که را میتوان با آن بازار یابی محتوا را اندازه گیری کرد چه چیز هایی هستند .
1-میتوانید تعداد بازدید صفحات را بررسی کنید .
2- نظرات و مشکلات .
3- میزان اشتراک و نظر دهی کاربران .
4- زمانی که مخاطب برای شما صرف میکند چقدر است .
5- لینک هایی که به وب سایت خود میدهید را بررسی کنید .
6- قرایند جذب مخاطب را بررسی کنید .
7- تعدا دانلود ها را بررسی کنید .
8- بررسی کنید که چند نفر برای دریافت خبر نامه ایمیلی شما ثبت نام میکنند .
9- تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز را بررسی کنید .
10- هرینه های که برای هدایت مخاطبان انجام داده اید را بررسی کنید .
11- تا ثیر محتوا را بررسی کنید .
12- قرار داد های سالانه خود را بررسی کنید :
13- نرخ تبدیل را بررسی کنید .
14- چه تعداد دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارید :
15- چه ممقدار رشد داشته اید ؟
علت مهم بودن اندازه گیری موفقیت بازار یابی محتوا چیست ؟
یکی از اصلی ترین کار های که یک استراتژی محتوا ، اندازه گیری میزان موفقیت بازار یابی محتوا است .
با این کار شما می توانید نقاط ضعف و قوت خود را بیابید .
اگر از از میزان موفقیت خود اندازه گیری نکنید نمیتوانید از میزان اثر گذاری محتوا مطمئن شوید .
چه روش هایی برای اندازه گیری موفقیت بازار یابی محتوا وجود دارد ؟
1-میتوانید تعداد بازدید صفحات را بررسی کنید :
اگر شما به صورت ماهانه و هفتگی مطالب مرتبط بگذارید میتوانید تعداد بازدید بالایی را در یافت کنید .
2- نظرات و مشکلات :
شما میتوانید از طریق شناسایی افرادی که مطالب شما را به اشتراک گذاشته اند پرسونایی که به خود جذب میکنید را بیابید .
3- میزان اشتراک و نظر دهی کاربران :
باید بازدید کنندگان را با مطالب تحت تاثیر قرار دهید که این کار موجب افزایش نظرات کاربران می شود .
4- زمانی که مخاطب برای شما صرف میکند چقدر است :
یکی از عواملی که نشان میدهد محتوای شما با کیفیت است این است که کاربر میزان زمانی که برای شما میگذارد باید بالا باشد .
5- لینک هایی که به وب سایت خود میدهید را بررسی کنید .
زمانی که کاربر از سایت های دیگر به سایت شما مراجعه میکند باید خوشحال باشید چرا که اعتبار شما در حال افزایش است .
6- قرایند جذب مخاطب را بررسی کنید :
اگر هدف شما جذب مشتری است باید فراید جذب مشتری را انجام دهید .
7- تعدا دانلود ها را بررسی کنید :
اگر شما در صفحه خود لینک دانلود قرا داده اید با بررسی آن می توانید ارزش خود و محتویات خود را بررسی کنید .
8- بررسی کنید که چند نفر برای دریافت خبر نامه ایمیلی شما ثبت نام میکنند :
زمانی که افراد برای دریافت خبر نامه ایمیلی ثبت نام می کنند به این منظور است که محتوا های شما مورد علاقه آنها بوده استن .
9- تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز را بررسی کنید :
اگر شما از گوگل برای تبلیغات استفاده میکنید میتوانید بفهمید که ارزش محتوا های شما چقدر بالا یا پایین است .
10- هرینه های که برای هدایت مخاطبان انجام انجام داده اید را بررسی کنید :
شما میتوانید با بررسی هزینه هایی که برای هدایت مخاطب انجام داده اید میزان موفقیت بازار یابی خود را اندازه گیری کنید .
11- تا ثیر محتوا را بررسی کنید :
اگر در فروشگاه اینترنتی خود مطلبی را گذاشته اید و میدانید که این مطلب تاثیر بالایی دارد میتواند موفقیت بازار یابی شما را افزایش دهد .
12- قرار داد های سالانه خود را بررسی کنید :
اگر شما درامد خود را از کمپین بازار یابی محتوا ی خود بدست آوردید مخارج و درآمد های خود را برای شما نشان میدهد .
13- نرخ تبدیل را بررسی کنید :
اگر نرخ تبدیل شما وضعیتش خوب نباشد باید دوباره بازار یابی محتوای خود را بررسی کنید .
14- چه تعداد دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارید :
با بالا رفتن تعداد دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگران و تلگرام به این معناست که محتوای شما تاثیر خوبی داشته است .
15- چه مقدار رشد داشته اید ؟
هدف اصلی از بازار یابی محتوا این است که رشد خود را بدست بیاوریم و گاهی آنقدر به موارد دیگر بها میدهیم که هدف اصلی خود را فراموش می کنیم .
پس بهترین راه برای اندازه گیری بازار یابی محتوا این است که میزان رشد خود را بررسی قرار دهیم .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]