فعال سازی gzip در وردپرس

فعال سازی gzip در وردپرس

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

فعال سازی gzip در وردپرس به منظور کم کردن حجم اطلاعات صفحات وب سایت انجام می شود این فشرده سازی از راه های مختلف انجام می شود و هر فردی می تواند یکی را انتخاب کند.

شما همچنین می توانید فعال سازی جی زیپ در سی پنل را مطالعه کنید.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

ما در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

  1. ورد پرس چیست؟
  2. GZIP  چه کاربردی دارد؟
  1. چگونه می توانGZIP را در وردپرس فعال کرد؟
  2. فعال کردن gzip در ورود پرس از راه افزونه gzip ورود پرس چگونه انجام می شود؟
  3. فعال کردن Gzip در وردپرس با کد نویسی چگونه انجام می شود؟
  4. چه روش هایی برای فعال سازی gzip وجود دارد؟

[/stextbox]

فعال سازی gzip در وردپرس
فعال سازی gzip در وردپرس

ورد پرس چیست؟

ورد پرس در واقع یک سیستم جهت درست کردن سایت و یک بسته جهت راه اندازی وب سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ می باشد می توان به شکل رایگان آن را از وب سایت رسمی ورد پرس دانلود کرد و بر روی فضای اینترنتی خود نصب نمود و بعد وب سایت خود را با جزئیات و امکانات مختلف و به شکل دلخواه بر روی آن درست کرده و قسمت های مختلف سایت را مدیریت کرد. نرم افزار ورودپرس در گروه سیستم های مدیریت محتوا قرار دارد و به دلیل رایگان بودن هر کاربری با دانلود فایل آن می تواند از نرم افزار استفاده کند.

GZIP چه کاربردی دارد؟

زمانی که در سیستم های شخصی قصد داریم جهت انتقال فایل هایی با حجم زیاد سریع تر کار کنیم حجم اطلاعات را کم می کنیم تا با سرعت بیشتر فایل ها منتقل شوند در این زمان فشرده ساز فایل با پسوند zip به کار می گیریم این فایل دقیقاً همان اطلاعات فایل اصلی را دارد ولی با این اختلاف که اطلاعات موجود در این فایل به دلیل اتقال سریع تر فشرده شده اند ولی هیچ اطلاعاتی را از دست نداده است.

Gzip در واقع مانند فایل فشرده zip کار می کند ولی با فشرده سازی قوی تر و بالاتر، تا هنگامی که کاربر درخواستی از مرورگر خود به طرف سرور می فرستد که یک صفحه سایت را ببیند، در جواب درخواست از طرف سرور به کاربرد اطلاعات به شکل فشرده و کم حجم تری فرستاده شود و این عمل سبب می شود سرعت صفحات سایت به نسبت زمانی که جی زیپ فعال نیست به میزان زیادی بالا برود.

GZIP چه کاربردی دارد؟
GZIP چه کاربردی دارد؟

چگونه می توانGZIP  را در وردپرس فعال کرد؟

چندین روش برای فعال سازی gzip در ورد پرس یا هاست به کار می رود که با توجه انتخاب خود می توانید یک روش استفاده به کار بگیرید. پیش از فعال سازی gzip باید از پشتیبانی شرکت هاستیگ مطمئن شوید بیشتر شرکت های هاستینگ از gzip پشتیبانی می کنند و برخی هم به صورت خودکار این فعال سازی را برای شما انجام می دهند ولی اگر فعال نباشد می توانید از روش های دیگر استفاده کنید.

چگونه می توانGZIP  را در وردپرس فعال کرد؟
چگونه می توانGZIP  را در وردپرس فعال کرد؟

 چه روش هایی برای فعال سازی gzip وجود دارد؟

سایت خود را آنالیز کنید و حجم صفحات و تعداد آن را در شکلی که gzip فعال نیست مشخص شد تا زمان فعال کردن gzip ورد پرس سرعت سایت را افزایش دهید. برای فعال کردن gzip دو راه استفاده از کد نویسی و استفاده از افزونه وجود دارد بسته به راحتی خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

فعال کردن gzip در ورود پرس از راه افزونه gzip ورود پرس چگونه انجام می شود؟

جهت استفاده از افزونه می توانید از افزونه WordPress Gzip Compression استفاده نماید. این افزونه براساس نوع وب سرور هاست شما از نوع gzip مناسب استفاده می کند و حجم صفحات را کاهش می دهد افزونه gzip ورود پرس امروزه بیشتر از 100000 نصب فعالت داشته است برای استفاده این افزونه باید ابتدا آن را دانلود کرده و پس از آنها با استفاده از آموزه نصب و کارکردن با افزونه ها در ورود پرس به نصب و فعال سازی آن در ورود پرس اقدام کنید.

این افزونه تنظیمان خاصی نیاز ندارد فقط کافی است آن را نصب و فعال کنید پس از فعال سازی افزونه قابلیت gzip در سایت شما فعال می شود و حجم صفحات شما کاهش پیدا می کند بدون اینکه نیاز به تنظیمات و یا کار خاصی داشته باشید.

فعال کردن gzip در ورود پرس از راه افزونه gzip ورود پرس چگونه انجام می شود؟
فعال کردن gzip در ورود پرس از راه افزونه gzip ورود پرس چگونه انجام می شود؟

فعال کردن Gzip در وردپرس با کد نویسی چگونه انجام می شود؟

اگر برای فعال سازی gzip نمی خواهیم از افزونه استفاده کنید می توانید با استفاده از کد نویسی به فعال سازی Gzip در ورد پرس اقدام کنید برای این کار بسته به اینچه از چه کنترل پنل هاست سی پنل و دایرکت ادمینی استفاده می کنید باید ابتدا وارد File Manager هاست خود بشوید

فعال کردن Gzip در وردپرس با کد نویسی چگونه انجام می شود؟
فعال کردن Gzip در وردپرس با کد نویسی چگونه انجام می شود؟

مثل این تصویر روی گزینه File Manager کلیک کنید در هاست پنل به محیط مدیریت فایل ها در هاست وارد می شوید، بعد وارد مسیری شوید که ورود پرس را در سایت نصب کرده ایدو اگر ورود پرس روی دامنه نصب شده است باید از مسیر /public_html/ استفاده کیند و فایلی به نام htaccess را بیابید ولی اگر ورد پرس را در ساب دامنه و یا ساب فولدر نصب کرده باشید باید به مسیری که ورود پرس در آن پوشه نصب کرده اید مراجعه نمایید و فایل htaccess را پیدا کنید

این فایل یک فایل از فایل های مخفی هاست می باشد که احتمالاً در اولین ورود به هاست نتوانید آن را مشاهده کنید بنابراین در همین مسیر روی دکمه Settings در قسمت سمت راست و بالای صفحه کلیک نمایید یک پنجره برای شما باز می شود گزینه Show Hidden Files را تیک بزنید و در نهایت روی Save در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

حالا دیگر می توانید فایل htaccess را مشتهده کنید و با کلیک راست گزینه Edit را انتخاب کرده و فایل را ویرایش کنید کدهای زیر را در محل مناسب فایل اضافه نماییدبهتر است این کدها را در آخر فایل قرار دهید تا با سایر کدها تداخل نداشته باشد

حالا قادر به مشاهده فایل htaccess هستید و می‌تونید تا با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Edit این فایل را ویرایش

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain

AddOutputFilterByType DEFLATE text/html

AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE text/css

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

در صورت استفاده از هاست دایرکت ادمین می توانید از این کدها برای فایل htaccess استفاده کنید

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

<ifModule mod_gzip.c>

mod_gzip_on Yes

mod_gzip_dechunk Yes

mod_gzip_item_include file .(html?|txt|css|js|php|pl)$

mod_gzip_item_include handler ^cgi-script$

mod_gzip_item_include mime ^text/.*

mod_gzip_item_include mime ^application/x-javascript.*

mod_gzip_item_exclude mime ^image/.*

mod_gzip_item_exclude rspheader ^Content-Encoding:.*gzip.*

</ifModule>

 

از آنجایی که بیشتر افراد از افزونه هایی مانند W3 Total Cache، Wp Fatest Cache و wp super cache و … جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده می کنند اگر شما افزونه کش ورود پرس به کار برده اید به تنظیمات این افزونه را بررسی نموده و بفهمید آیا استفاده از Gzip  وردپرس در این افزوه ها ممکن است یا خیر اگر ممکن بود نیازی نیست افزونه های معرفی شده در اینجا را ندارید فقط کافی است گزینه فعال کردن Gzip را فعال نمایید

به طور مثال اگر از W3 Total Cache استفاده می نمایید باید با مراجعه به مسیر Performance> Browser Cache در ورد پرس مثل این تصویر قابلیت gzip ورود پرس را فعال کنید.

از اینکه تا پایان مقاله فعال سازی gzip در وردپرس ما را همراهی کردید متشکریم.

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید