فروشگاه تولید محتوا ، از نمونه کسب و کارهایی ست که به بیزینس های اینترنتی خدمات ارائه می دهد. چرا که هر وب سایتی برای دریافت جایگاه بهتر در گوگل نیازمند تولید محتوای مداوم است. در ادامه به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم
محتوا چیست؟
چگونه محتوا تولید کنیم؟
ساز و کار فروشگاههای تولید محتوا چگونه است؟
[/stextbox]
بزرگترین فروشگاه تولید محتوا در ایران
تیم هشت به عنوان بزرگترین فروشگاه تولید محتوا در ایران فعالیت دارد و این فرایند را به صورت تولید محتوای هدفمند و تضمین شده انجام می دهد.
ما مفتخریم که باعث رشد چند برابری برخی از بزرگترین برندهای ایران بوده ایم و شما هم می توانید مطمین باشید و بدون هیچ ریسکی می توانید با ما همکاری داشته باشیدو فقط شاهد رشد وب سایت خود باشید.
جهت مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.
09120647344
آشنایی با محتوا
یک فروشگاه تولید محتوا در وهله اول نیاز به محتوا دارد؛ اما محتوا چیست؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال، زندگی هم رنگ و بوی دیجیتالی به خود گرفته است. دنیای اینترنتی و دیجیتال با روزمرگی های مردم عجین شده و گره خورده است. مردم بیشتر اوقات نیازمندی های خود را از طریق اینترنت و صفحات دنیای دیجیتال و مجازی به دست می آورند.
از فروشگاهها و مشاوره های درمانی گرفته تا اطلاعات ساده و جرئی. پژوهشگران و محققان از جای جای دنیا به واسطه مطالبی که در دنیای اینترنت وجود دارد، بسیاری از مقالات خود را تولید میکنند. ارتباطات انسانی، بسیاری از آموزشها و حتی تبلیغات نیز در قالب دیجیتالی اتفاق میافتد.
تمامی مطالبی که در هر کدام از موضوعات فوق در قالبهای مختلف (متن،عکس، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و موشنگرافیک) تولید میشود و بر روی شبکههای اینترنت، اجتماعی و یا پیامرسانها قرار میگیرند محتوا نامیده میشوند. اما هر مطلبی محتوای ارزشمند و قابل ارائهای محسوب نمیشود. مانند کتابها و مجلات که در گذشته برخی دارای محتواهای کم ارزشتری بودند و به اسم مطالب زرد شناخته میشدند. ارزشمندی مطالب و اعتبار آنها به منابع معتبری که از آنها استفاده میشوند، بستگی دارد. همچنین به استاندارهای اینترنتی که به آن اشاره خواهیم کرد.
روش تولید محتوا
محتوا را هر کس میتواند تولید کند اما اینترنت و شبکه حدی از استاندارد را با استفاده از الگوریتمهای پیچیده برای اعتبارسنجی و بالا آوردن مطالب دارد. این اعتبارسنجی و ارزیابی محتوا، سئو نامیده میشود که روش خاص خود را دارد. مهندسین خاصی هم در این زمینه فعالیت میکنند که تخصصشان سئو و هماهنگی سایت با الگوریتمهای پیچیده سئو است. اگر استانداردهای مطالب یک سایت به استانداردهای سئو نزدیک باشد، موارد زیر در سایت مذکور بهبود مییابد؛
- افزایش بازدید سایت
- برندسازی
- بالا رفتن ترافیک وبلاگ و سایت
- بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو
- بالا بردن آمار فروش محصولات
- ابزاری مناسب برای تبلیغات
پس با این اوصاف با اینکه دسترسی به اینترنت و گذاشتن مطلب در آن به راحتی در اختیار همگان است، اما هر مطلبی به آن اندازه ارزشمند نیست که موتورهای جستجو آنها را در اول لیست خود قرار دهند. برای تولید این گونه از محتوا نکاتی را باید رعایت کرد.
برای ابتدای کار لازم است موضوع خاصی را برای وبلاگ یا سایت خود انتخاب کنید. این کار به شما کمک میکند تا ایدههای ناب و جدید را راحتتر به دست آورید. بعد از آن باید کلمات کلیدی برای محتواهای خود انتخاب کنید. برای کلمات کلیدی هر کلمه ای مناسب نیست. یافتن بهترین کلمات کلیدی را میتوانید به کمک برخی از ابزارها انجام دهید. نمونهای از این ابزارها موتور جستجوی گوگل است که هنگام جستجو،کلمات با اعتبار بیشتر را به شما پیشنهاد میدهد. برخی ابزارها نیز موجود هستند که کلمات کلیدی مناسب با موضوع شما را برایتان میسازند.
عنوان جذاب
مرحله بعد یافتن عنوان جذاب برای محتوای تولیدیست. این موضوع را نباید پیش پا افتاده بدانید. انتخاب عنوان جذابی که توجه مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند، از مراحل بسیار مهم روند تولید محتواست. چون شما در عنوان میتوانید بسیار هنرمندانه، کلمههای کلیدی یا عبارات پراهمیت را جای دهید. این موضوع بر شناسایی و بالا آمدن سایت شما در موتورهای جستجو اثرگذار است. نکته ای که برای انتخاب عنوان باید رعایت شود این است که از عنوان های کلی و تکراری پرهیز کنید.
در ارتباط با موضوعی که قصد فعالیت در آن را دارید، سایتهای پرمخاطب را رصد و ارزیابی کنید. این کار به شما کمک میکند که بدانید رقبایی که در این راه برای شما وجود دارند، چه میکنند، از چه محتواهایی برای جذب مخاطب خود استفاده میکنند و در چه قالبی آن را اراده میکنند. از طرفی، میتوانید از تجربیات آنان استفاده و کم و کاستی هایی را که در تولیدات آنها میبینید، در محتواهای آینده خود رفع کنید.
نکته
از نکات مهم دیگری که حتما باید به آن توجه کنید، مخاطب شناسیست. شما باید بدانید که مخاطبانتان بیشتر چه مطالبی را دنیال میکنند و خواهان چه نوعی از محتوا هستند. شما باید نیاز آنها را مرتفع کنید. وقت بسیار ارزشمند است. مردم ساعات زیادی را برای جستجوی مطالبی که به آن نیاز دارند، در دنیای شلوغ اینترنت صرف میکنند. اگر شما بتوانید مطالبی را که در عین معتبر بودن، سریعاً آنها را به پاسخ برساند تولید کنید؛ موفق به افزایش مخاطبین خود خواهید شد و از شما به عنوان یک منبع معتبر اسم برده خواهد شد.
هر محتوایی را که به آن میپردازید، به صورت تخصصی ارائه کنید. در تولید محتوا سطحینگر نباشید. به کلیات بسنده نکنید و تیتروار از اصل موضوع نگذرید. وقتی شما با جزئیات بیشتر و تخصصی یک محتوا را تولید میکنید، جایگاه خود را به عنوان یک مرجع متمایز در میان تولیدکنندگان محتوا تثبیت خواهید کرد.
نکات دیگری که بهتر است رعایت کنید به شرح زیر است؛
- از محتواهای خود یک فهرست کامل تهیه کنید.
- به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کنید.
- از بهترین مقالات سایتهای دیگر در سایت خود استفاده کرده و آنها را پیشنهاد کنید.
- فرمت محتواهایتان به روز باشد.
- سئو را حتماً در محتواهایتان رعایت کنید.
- نکتههای نگارشی را دستکم نگیرید و به آن اهمیت دهید.
- بین صفحات سایت خود لینکهای درون سایتی ایجاد کنید.
- منابعتان را معرفی کنید و لینک ارجاع به آن را قرار دهید.
- تصویر و زیرعنوانها فراموش نشود.
- در انتها به معرفی خود بپردازید و مطالب مرتبط را رائه کنید.
فروشگاه تولید محتوا
فروشگاه تولید محتوا این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون دغدغه تولید محتوای خود را به آن بسپارید. نکتهای که باید توجه شود و به آن هم اشاره کردیم این است که محتوا ارزشمند باشد. منبع معتبر داشته باشد. حرف جدید اراده کند و … از دیگر مزیتهای این کار اینترنتی، عدم وجود کالای بیرونی میباشد.
نتیجه گیری
دنیای دیجیتال و اینترنت، امروزه همه زندگی بشر را در برگرفته است؛ از جستجوی سادهترین اطلاعات تا مطالب آکادمیک و پژوهشی، مشاورههای درمانی، خرید و فروش اجناس مختلف و … یکی از کسب و کارهای اینترنتی که روز به روز در حال افزایش و رونق گرفتن است، فروشگاههای تولید محتواست.
هر اطلاعاتی از انواع متنی یا فیلم و عکس یا پادکست و موشنگرافیک و … جز محتواهای اینترنتی محسوب میشوند؛ اما هر اطلاعاتی دارای اعتبار نیست. استانداردهایی برای تولید محتوا وجود دارد که اگر آنها رعایت شوند، باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت میگردند و کسب و کار رونق میگیرد.