کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در عصر حاضر کاغذ دیواری سه بعدی در تزئینات منازل کاربرد زیادی دارد. امکان دارد تصور شما از کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری باشد که اکلیلی و براق هستند. اما باید بدانید که کاغذ دیواری سه بعدی کاملا با چیزی که فکر می کنید متفاوت است.

کاغذ دیواری سه بعدی نوعی از کاغذ دیواری است که با قرار گرفتن در فاصله ای حدود3 تا 4 متری تصویر روی آن برجسته به نظرمی آید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که برای شما پیش می آید پاسخ دهیم.

  • کاغذ دیواری سه بعدی چه مشخصه ای دارد؟
  • کاغذ دیواری معمولی چه تفاوتی با کاغذ دیواری سه بعدی دارد؟
  • کاغذ دیواری سه بعدی چند نوع دارد؟
  • مواد مورد استفاده در ساخت کاغذ دیواری ها چیست؟
  • در استفاده از کاغذ دیواری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • قدمت کاغذ دیواری مربوط به چه زمانی است؟

[/stextbox]

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

مشخصه کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

یکی ازمحصولاتی که به تازگی در زیبا سازی دیوارهای منازل استفاده می شود کاغذ دیواری سه بعدی است که موجب می شود درون خانه بسیار رویایی به نظر برسد. ویژگی اصلی کاغذ دیواری سه بعدی این است که طرح های آن واقعی به نظر می آید

مثلا اگر کاغذ دیواری شما طرح یک جنگل باشد واز فاصله ی دور به آن نگاه کنید ،جنگل به نظر واقعی می رسد. برای تصویر سه بعدی روی کاغذ دیواری باید حتما از آن فاصله بگیرید. برای اینکه کاغذ دیواری متناسب با خانه ی شما باشد باید به ابعاد تصاویر آن توجه کنید و هم به میزان لازم بر روی دیوارهای خانه تان از آن استفاده کنید. اگر در تمام دیوارهای خانه این محصول را به کار ببرید ممکن است خانه ی شما زیادی شلوغ به نظر برسد.

مشخصه کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

کاغذ دیواری چیست و چه تفاوتی با کاغذ دیواری سه بعدی دارد؟

کاغذ دیواری روکشی برای دیوارها است که انواع گوناگونی دارد. به طور معمول شیوه های مختلفی در چاپ کاغذ دیواری به کار می رود:

  1. چاپ دورانی
  2. چاپ سیلک اسکرین
  3. چاپ به صورت ابریشمی
  4. چاپ مسطح. طرح های روی کاغذ دیواری در سه مدل تولید می شوند

1-طرح هایی که یک تصویر دارند. این طرح ها مثل یک نقاشی تصویر مشخصی دارند.

2- کاغذهای خود چسب.

3-طرح هایی با نقش های کوچک که تکرار شده اند.

کاغذ دیواری ها از لحاظ جنس و روش چاپ با هم متفاوت اند و کاغذ دیواری مورد نظر  هم از این قائده مستثنی نیست. تنها ویژگی که این دو را از هم متمایز می کند تصویر سه بعدی روی کاغذ دیواری است.

 

کاغذ دیواری سه بعدی چند نوع دارد؟

کاغذ دیواری ها در دو مدل موجوداند. نوع اول کاغذ دیواری مورد نظر نقش های ریزتکراری دارد و به صورت متری طراحی وایجاد می شوند. طرح های این نوع از کاغذ دیواری ها شامل انواع اشکال هندسی یا طرح سنگ و چوب و…. است.

نوع دوم در حقیقت نوعی پوستربزرگ است که شامل تصاویر بزرگی است ، مثل منظره ی یک جنگل، کوه، دریا، گل یا اشکال هندسی که به صورت حجمی درآمده اند. پوستر دیواری ها خود به دو نوع دیگر تقسیم می شوند: پوستر دیواری سفارشی و آماده. در هر دو نوع این پوسترها مقیاس اندازه گیری مترمربع است.

پوستر دیواری به صورت آماده که از اسمش پیداست در اندازه های گوناگون به صورت چند قطعه وجود دارد. با قرار دادن این پوسترها در نزدیک هم، تصویر کلی ایجاد می شود. شما باید متناسب با دیوار منزلتان اندازه مورد نظر را خریداری کنید و اگر هم قسمت هایی اضافه باشد باید بریده شود.

پوستر سفارشی را شما بر اساس اندازه ی دیوار خانه تان سفارش می دهید تا برایتان چاپ کنند. در نوع سفارشی ،اندازه ی کاغذ دیواری دقیقا مطابق با اندازه ی دیوار خانه ی شماست.

کاغذ دیواری سه بعدی چند نوع دارد؟
کاغذ دیواری سه بعدی چند نوع دارد؟

مواد مورد استفاده در ساخت کاغذ دیواری ها چیست؟

در ساخت کاغذ دیواری ها مواد مختلفی استفاده می شود که بسته به کاربرد آن در محیط مورد نیاز دارد.

کاغذ دیواری که در آن وینیل به کار رفته است: روی این کاغذ دیواری ابتدا یک طرح چاپ می شود سپس با وینیل روکش می شود.این کاغذ دیواری برای مکان هایی کاربرد دارد  که چربی و رطوبت زیادی دارند مثل آشپزخانه ها.

کاغذ دیواری که نان وون دارند:

این کاغذ دیواری را منسوجات نبافته تشکیل داده است.این مواد توسط آکرلیک روکش می شوند .این نوع کاغذ دیواری ها نیاز ندارند که دوباره با چسب، چسبانده شوند واز لحاظ اندازه نیز تغییر نمی کنند و رطوبت مثل چسب باعث محکم شدن آن می شود.این کاغذ دیواری را به راحتی می توان از دیوار جدا کرد و دوباره چسباند.

رویه ی پارچه ای:

این کاغذ دیواری ها از ماده ای به نام وینیل ازآکرلیک درست شده اند و بسیار سبک هستند و برای فضاهایی که خشک هستند مثل اتاق پذیرایی مناسب اند.

کاغذ با وینیل جامد:

این مدل کاغذ ی است که با وینیل جامد رویه کشی شده است. این کاغذ ها مقاومت زیادی دارند، قابل شست و شو هستند و به راحتی از دیوار جدا می شوند.در مکان هایی که رطوبت در آن زیاد است و امکان تماس با چربی ها و لکه ها را دارد بسیار مناسب اند.

کاغذ وینیل فابریک:

این کاغذها از وینیل با جنس سخت رویه کشی شده است که خود سه دسته دارند:

وینیل با جنس سخت:

جنس این کاغذ  دیواری پارچه ای است که لایه ی وینیل بر روی آن چسبیده شده است.این کاغذ دیواری کاملا در برابر آب و لکه ها مقاوم است.

کاغذی: این کاغذ دیواری کاغذی است که طرح های متفاوت بر روی آن چاپ شده است.

کاغذهای نبافته:

یک کاغذ نبافته شده که رویه ی آن وینیل است و باعث مقاومت زیاد آن در برابر آب و نفوذ آن شده است و درآشپزخانه ها وحمام کاربرد دارد.کاغذ دیواری هایی که روکش وینیلی دارند از بقیه ی کاغذ دیواری ها بادوام تراند.

در استفاده از کاغذ دیواری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

کاغذ دیواری های مناسب با فضای خانه تان را به کار ببرید. طور مثال اگر دکور خانه تان سنتی است از شکل های مدرن استفاده نکنید.اگر دوست دارید کاغذ دیواری شما به چشم بیاید و منزلتان را زیباتر کند بهتر است به کیفیت عکس توجه کنید تا تصویر مناسبی به دست آید.شیوه ی نصب کاغذ دیواری نیز مهم است .کسی را برای نصب انتخاب کنید که دقت بالا و تجربه ی زیاد داشته باشد.شیوه ی نصب صحیح باعث زیبایی دو چندان کار می شود.

 

قدمت کاغذ دیواری مربوط به چه زمانی است؟

مصری ها حدود چهار صد سال قبل از میلاد ،کاغذی به نام پاپیروس ساختند.چینی ها نیز حدود دویست سال قبل از میلاد مسیح بر روی دیوار های خود ،کاغذی از جنس برنج نصب می کردند. در قرن هشتم میلادی اعراب توانستند مهارت های کاغذ سازی را از عده ای از زندانیان چینی به اسارت گرفته بیاموزند.

بعد ازمدتی این هنر از اروپا سر درآورد.در سال 1418 کاغذ دیواری در اروپا ساخته شده که هم اکنون در بارسلونا در موزه سلطنتی نگه داری می شود. در ایران نیز اولین بار کاغذ دیواری توسط ناصرالدین شاه که علاقمند به دکوراسیون اروپایی بود در کاخ گلستان مورد استفاده قرار گرفت.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید