ژل مو ویکو

ژل مو ویکو

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروزه از فرآورده­ های مختلفی برای حالت­ دهی به موها استفاده می­شود که یکی از این محصولات ژل مو ویکو می­باشد. ژل مو ویکو یکی از معتبرترین محصولات مو می­باشد که کاربرد آن برای درست کردن مدل­های مختلف مو است.

ژل مو ویکو
ژل مو ویکو

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سؤالات زیر در خصوص ژل مو پاسخ می­دهیم:

  • ژل مو چیست؟
  • نحوه اتصال موها پس از استفاده از ژل؟
  • انواع مختلف ژل مو و کاربرد آن‌ها؟
  • روش درست استفاده از ژل مو؟
  • نحوه آرایش مدل­های مختلف مو با استفاده از ژل؟
  • توصیه ­های پزشکی در خصوص استفاده از ژل­ها؟

[/stextbox]

 

ژل مو چیست؟

ژل­های مو عمدتاً به دودسته ژل­های روغنی و ژل­های پلیمری تقسیم‌بندی می­شوند.
ژل­های پلیمری که به آن‌ها ژل­های حقیقی نیز گفته می­شود، درواقع یک سری ترکیبات شیمیایی هستند که ساختار آن‌ها پلیمری است. پس از قرار گرفتن این مواد با آب بر روی تارهای مو، حلال آن‌ها که در اینجا آب است تبخیر می­شود وتنها لایه‌ نازکی از پلیمر سطح مو را پوشش می­دهد. لذا این پوشش پلیمری سبب به هم چسبیدن موها به یکدیگر شده و ضمن حالت ­دهی به موها و کاهش گره در آن‌هاسبب براق شدن موهای شما نیز می­شود.

دسته دوم از ژل­ها، ژل­های روغنی هستند این نوع از ژل­ها محلول روغن در آب هستند. بیشتر کاربرد این نوع ژل­ها در باز کردن گره­های مو و درخشان کردن آن‌ها است.

نحوه اتصال موها پس از استفاده از ژل؟

موها به دو صورت اتصال نقطه­ ای و اتصال جانبی به یکدیگر متصل می­شوند. در اتصال جانبی موها به‌صورت طولی به یکدیگر می­پیوندند، به این اتصال جوش خطی نیز گفته می­شود. در اتصال نقطه ­ای نیز تارهای مو در یک نقطه به یکدیگر متصل می­شوند، به این اتصال اصطلاحاً جوش نقطه­ای نیز گفته می­شود.

انواع مختلف ژل مو و کاربرد آن‌ها؟

ژل موها را می­توان برطبق غلظت و قدرت ثابت نگه­داشتن موهادر سه دسته رقیق، با غلظت متوسط و غلیظ تقسیم ­بندی کرد. دقت نمایید که رنگ و بوی ژل­ها یکی از پارامترهای مؤثر در کیفیت آن­ها به شمار   نمی­رود و هرکدام از آن‌ها برای نوع خاصی از مو استفاده می­شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ژل­های رقیق عموماً برای مدل موهای بی­نظم استفاده می­شوند.
  • مهم­ترین کاربرد ژل موهای با غلظت متوسط در براق و درخشان کردن موها است.
  • از ژل موهای غلیظ نیز برای ثابت نگه­داشتن موها استفاده می­شود.
انواع مختلف ژل مو و کاربرد آن‌ها؟
انواع مختلف ژل مو و کاربرد آن‌ها؟

 

روش درست استفاده از ژل مو؟

  • شستشوی مو:

در ابتدا و قبل از استفاده از ژل موهای خود را بشویید. شستشوی مو از این نظر اهمیت دارد که اگر موها کثیف یا چرب باشند، اثرگذاری ژل مو کمتر می­شود و همچنین موجب آسیب دیدن مو مانند دوشاخه شدن موها که اصطلاحاً به آن موخوره می­گویند می­شود.

  • خشک کردن موها :

خشک‌کردن موها به‌نحوی‌که قدری مو مرطوب باشد، چراکه مرطوب بودن موها در هنگام استفاده از ژل برای حالت­دهی به موها بسیار مؤثر است.

  • نحوه زدن ژل مو:

ژل مو را با انگشت برداشته و کاملاً به کف دست مالیده و مشابه شامپو به موهایتان بزنید. توجه کنید که مقدار استفاده از ژل مو به نازک و ضخیم بودن و همچنین کوتاهی و بلندی موی شما بستگی دارد.

  • نحوه حالت­ دهی به مو:

در این مرحله نوبت حالت­دهی مو می­شود برای این منظور باید از بالای موها شروع کرده و انگشتان دست را تا پشت سر بکشید. همچنین می­توانید از شانه برای صاف کردن بیشتر مو استفاده نمایید. ولی اگر بخواهیم موها حالت بگیرند و فر مانند شوند باید آن‌ها را به‌صورت دسته­ای بین انگشتان دست بپیچانید. توجه نمایید که اکثر ژل­ها به دلیل وجود الکل در آن‌ها زود خشک می­شوند. البته در برخی از ژل­­ها از الکل استفاده‌ نشده است و برای خشک شدن ژل مو باید مدت‌زمان کوتاهی صبر کنید.

نحوه آرایش مدل­های مختلف مو با استفاده از ژل؟

از ژل مو برای انواع مدل­های مختلف مو استفاده می­شود که در ادامه به بررسی آن­ها خواهیم پرداخت:

  • مدل شلخته:

استفاده از ژل مو برای این نوع از مدل مو به‌خصوص برای زمان­هایی که قصد حاضر شدن در جمع­های عادی و دوستانه را داشته و فرصت اندکی برای حاضر شدن دارید بسیار مناسب است. برای این نوع مدل مو بهتر است از ژل­های رقیق استفاده کنید.

  • مدل ساده:

اگر قصد ندارید مدت‌زمان زیادی را برای درست کردن موهایتان صرف کنید و از طرفی دوست دارید موهای شما طبیعی به نظر برسند، استفاده از ژل  و درست کردن مدل ساده مو بهترین انتخاب است. برای این منظور پس از قراردادن مقداری ژل در کف دست­ها شروع به کشیدن موها به پایین یا به دو طرف بکنید. سپس از یک شانه مرطوب استفاده کرده و به هر سمتی که می­خواهید شانه بزنید. مدل موی ساده به هم نوع موی ضخیم و نازک می­آید.

نحوه آرایش مدل­های مختلف مو با استفاده از ژل؟

 

  • مدل کلاسیک:

مدل موی کلاسیک جهت حضور در مهمانی­های رسمی مناسب است. برای این مدل باید بلندی موهای شما متوسط بوده و از ژل­های غلیظ استفاده کنید. توجه کنید که این مدل برای افرادی که پیشانی‌بلندی دارند مناسب نیست.

  • مدل فشن:

اگر علاقه‌مند به مدل موی فشن هستید کافی است مقداری ژل را برداشته وانگشتان را به لابه‌لای موها برده و به سمت بالا به موها بزنید. اگر قصد دارید که مدل مویتان زیاد فشن نشود کافی است ژل را فقط به جلوی موهایتان بزنید. در صورتی هم که دوست دارید بیشتر حالت ایستاده داشته باشد باید پس از خشک شدن موها دوباره به آن­ها ژل بزنید. به یاد داشته باشید این مدل برای موهای بلند مناسب نیست و درصورتی‌که موهای شما بلند است باید همزمان از ژل و اسپری باهم استفاده نمایید.

 

توصیه­ های پزشکی در خصوص استفاده از ژل­ها؟

  • حدالامکان ژل را فقط به ساقه­ های موها بزنید و از برخورد آن باریشه مو و کف سر پرهیز کنید.
  • بعد از استفاده از ژل سعی کنید شب‌هنگام خواب موهایتان را بشویید.
  • پس از حالت گرفتن موها توسط ژل­ها، دیگر موهایتان را شانه نزنید، چون سبب ریزش مو به علت شکستن ساقه ­ها می­شود.
  • به ­طورکلی تمام حالت­ دهنده ­های مو در استفاده طولانی‌مدت سلامتی موهای شما را تهدید می­کنند.
  • همواره برای انتخاب نوع حالت­ دهنده ­های مو به ضخامت و همچنین خشکی و چربی موی خود توجه کنید.
  • سعی کنید همواره محصولاتی را برای خرید انتخاب کنید که دارای برچسب وزرات بهداشت بوده و دارای مارک معتبر باشند.
توصیه­ های پزشکی در خصوص استفاده از ژل­ها؟

در پایان از صبر و تحمل شما عزیزان بسیار سپاسگزارم. امیدوارم مطالب بیان‌شده در خصوص ژل مو ویکو مورد توجه شما قرارگرفته باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید