نرخ بلیط قطار تهران استانبول

نرخ بلیط قطار تهران استانبول

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان را با نرخ بلیط قطار تهران استانبول آشنا کنیم. امروزه سفر به کشورهای نزدیک با قطار به‌منظور لذت بردن از جاذبه­ ها و طبیعت بین راه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از پارامترهای مهم که در انتخاب مسافران تأثیرگذاراست نرخ بلیط قطار تهران استانبول می­باشد. به‌طورکلی مسافرت با قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه به دلیل مزایای منحصربه‌فرد از محبوبیت زیادی برخوردار است.

نرخ بلیط قطار تهران استانبول
نرخ بلیط قطار تهران استانبول

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر جهت برطرفی سوالات شما پاسخ می دهیم.

  • مزایای مسافرت با قطار؟
  • سفر به استانبول با قطار چگونه است؟
  • ایستگاه­های بین راه قطارتهران به آنکارا؟
  • عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط قطار؟
  • دسته­بندی انواع قطارهای مسافربری؟
  • نحوه محاسبه قیمت بلیط برای سنین مختلف؟
  • مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار؟

[/stextbox]

 

  • مزایای مسافرت با قطار؟

قطار امن­ترین وسیله نقلیه برای سفر به مقصدهای دور و نزدیک می­باشد. همین موضوع سبب شده یکی از پرطرفدارترین وسایل برای مسافرت به شمار رود. شما با قطار می­توانید بدون هیچ­گونه نگرانی از نوسانات جوی آب‌وهوا، تصادف و کمبود سوخت و… لحظات خوشی را سپری کنید. قیمت مناسب بلیط قطار ازیک‌طرف، محیط صمیمی و راحت در کوپه از طرف دیگر و امکان صرف غذا در کوپه و بوفه و همچنین قدمزدن در راهرو سبب حداقل شدن سختی­های مسیر طولانی می­شود.

 

  • سفر به استانبول با قطار چگونه است؟

مسافرت از تهران به استانبول با قطار قدری با سفرهای دیگر متفاوت است. برای رفتن به استانبول، شما در ابتدا از تهران تا آنکارا سوار قطارهایی باکیفیت ایرانی با واگن­های 4 تخته می­شوید و تا ایستگاه وان با همین قطار خواهید رفت. پس از آن به دریاچه وان می­رسید و باید از آنجا تا بندر تات­وان را با کشتی طی کنید. ادامه مسیر یعنی از بندر تات­وان تا آنکارا را با قطارهای ترکیه طی خواهید کرد. حال برای رسیدن به استانبول باید سوار قطار آنکار را به استانبول شوید و از مناظر بسیار زیبای این مسیر لذت ببرید.

  • ایستگاه ­های بین راه قطارتهران به آنکارا؟

در طی مسیر از تهران به آنکارا با قطار از ایستگاه­های زیادی  از قبیل: ایستگاه تبریز، ایستگاه  سلماس، ایستگاه  مرزی رازی(کنترل پاسپورت و گذرنامه در ایران)،  ایستگاه وان (کنترل پاسپورت و گذرنامه در ترکیه)، سوار بر کشتی شدن در اسکله وان، ایستگاه تات وان و نهایتاً ایستگاه آنکاراعبور خواهیم کرد.

ایستگاه ­های بین راه قطارتهران به آنکارا؟
  • عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط قطار؟

مسیر حرکت  یکی از مهم­ترین عوامل مؤثربرقیمت بلیط قطار است. اما عوامل بسیار دیگری نیز بر قیمت قطار تأثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ازجمله عوامل تأثیرگذار دیگر مربوط به شرکت ها و نوع قطار انتخابی برای مسافرت است. انواع قطارها عبارتند از: قطارهای لوکس، قطارهای درجه یک و درجه دو، قطارهای سالنی و قطارهای اتوبوسی
  • نوع خدماتی که در حین مسیر به مسافران ارائه می­شوند نیز از پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت بلیط قطار می-باشد.
  • سرعت، ظرفیت قطار نیز از جمله عوامل مؤثر دیگر بر قیمت محسوب می­شوند.
عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط قطار؟
عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط قطار؟
  • دسته ­بندی انواع قطارهای مسافربری؟

به طور کلی قطارهای مسافربری کشور از لحاظ ارائه خدمات به سه دسته قطار­های ویژه، قطارهای درجه یک و قطارهای کلاس 2 شهری تقسیم­بندی می­شوند که در ادامه توضیحاتی راجع به هریک ارائه خواهیم داد:

  • قطارهای ویژه:

این نوع قطارها، بهترین نوع قطار محسوب می­شوند  و خدماتی از قبیل: ارائه سیستم­های صوتی و تصویری، سیستم تهویه هوای مطبوع، کتابخانه، امکانات تفریحی است. از لحاظ پذیرایی نیز قطارهای ویژه پذیرایی کاملی به مسافران ارائه می­دهند که شامل میان وعده رایگان و غذای اصلی است. از جمله قطارهای ویژه می­توانیم به نورالرضا،پلورسبز،خلیجفارس،دلیجان،سیمرغ،پردیس،سبز،صباوغزال اشاره کنیم.

  • قطارهای درجه یک:

این قطارها رتبه دوم را از لحاظ کیفیت و ارائه خدمات به خود اختصاص می­دهند. در این قطارها نیز امکاناتی از قبیل، سیستم­های صوتی، سیستم تهویه هوای مطبوع، بوفه و رستوران به مسافران ارائه می­شود. از جمله قطارهای درجه یک می­توانیم  به قطارهای کویر، توربو ترن، برون مرزی استانبول و دمشق، درجه یک لوکس 4 تخته، درجه یک لوکس 6 تخته، درجه یک 6 تخته، درجه یک اتوبوسی و ریل باس اشاره کنیم.

  • قطارهای کلاس 2 شهری:

این نوع قطارها کمترین امکانات را در اختیار مسافران قرار می­دهند و به طبع قیمت این نوع قطارها نسبت به دو دسته دیگر کمتر است. از جمله قطارهای این دسته می­توانیم به قطارهایدرجه 2 ششتخته،درجه 2 معمولیودرجهدواتوبوسی اشاره کنیم.

از طرف دیگر قطارهای مسافربری را می­توان از لحاظ فضای واگن به دو دسته قطارهای سالنی و کوپه­ای تقسیم­کرد.

  • قطارهای کوپه­ای: کوپه­های قطارهای کوپه­ای با توجه به ظرفیت قطار می­تواند چهار و شش نفره باشد. صندلی­های قطارهای کوپه­ای می-توانند به دو صورت تخت باز و کوپه صندلی باشند که قابلیت تخت شدن را ندارند.
  • قطارهای سالنی: در قطارهای سالنی هم با توجه به ظرفیت قطار سه یا چهار ردیف وجود دارد.
قطارهای کلاس 2 شهری:
قطارهای کلاس 2 شهری:

نحوه محاسبه قیمت بلیط برای سنین مختلف؟

مهم­ترین پارامتر در تعیین نرخ قیمت بلیط سن است. قیمت بلیط همواره برای بزرگسالان بیشترین ترخ را دارد. تمام افراد بیشتر از 12 سال بزرگسال محسوب می­شوند.  بلیط برای کوکان نیم­بها صادر می­شود. منظور از کودک نیز افراد بین 2 تا 12 سال هستند. قیمت بلیط نوزادن تیز 10 درصد بهای کل می­باشد.

به طور کلی قیمت بلیط قطار برای تمام افراد خانواده شاهد و جانباز نیم بها محسوب می­شود. ولی خانواده­های شاهد و جانباز برای خرید بلیط قطار باید به صورت حضوری به منظور ارائه مدارک مراجعه کنند و امکان رزرو اینترنتی برای آنها وجود ندارد.

نحوه محاسبه قیمت بلیط برای سنین مختلف؟
نحوه محاسبه قیمت بلیط برای سنین مختلف؟
  • مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار؟

امروزه خرید اینترنتی بلیط قطار از سایت­های مختلفی امکان­پذیر شده است. این امکان مزایای زیادی را برای  مسافران  قطار  از قبیل امکان مقایسه قیمت بلیط قطارهای مختلف، امکان انتخاب و مشاهده تمامی ساعت­های حرکت قطار،  امکان انتخاب قطارهای متنوع از بین شرکت­ها مختلف، پرداخت راحت با کارت­های عضو شتاب، امکان استرداد کاملاً آنلاین بلیط قطار، اطلاع از پیش­فروش بلیط­های قطار و مهم­تر از همه امکان رزرو آسان بلیط قطار را به همراه دارد. به طور کلی خرید اینترنتی بلیط قطار سبب صرفه­جویی در زمان و هزینه می­شود.

 

با تشکر از صبر و تحمل شما عزیزان، امیدوارم مطالب بیان شده مورد توجه شما خوبان که قصد مسافرت با قطار را دارید، قرار گرفته باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید