مشاوره بازار یابی

مشاوره بازار یابی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در دوران حاضر مشاوره بازار یابی یکی از شغل های تخصصی محسوب می شود.انسان از زمانی که متولد می شود تا پایان عمرش برای زنده ماندن به مراقبت دیگران نیاز دارد.این نیازها هم جسمانی و هم روانی اجتماعی هستند.

مشاوره بازار یابی
مشاوره بازار یابی

انسان ها بعد از تولد برخلاف دیگر موجودات دارای رفتارهای غریزی برای مراقبت از خود نیستد و نیاز به مدت زمان بیشتری دارند تا بتوانند از خود مراقبت کنند و مستقل شوند. این نیاز ها که شامل نیاز به توجه و محبت نیزمی شود یک سری نیازهای مادام العمر برای سازگار شدن بشر با محیط و جامعه است که در طول حیات بشر ارزش توجه زیادی را دارد.

رشد انسان از تمام جهات چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روانی نیازمند داشتن ارتباط موثر با دیگران است و بدون دریافت و عرضه ی خدمات شکل کارآمد و مفیدی به خود نمی گیرد.هر چه جوامع پیشرفته تروپیچیده ترمی شوند عرضه و دریافت خدمات نیز پیچیده ترمی شود.

یکی از این خدمات متقابل مشاوره بازاریابی است.بازاریابی یک رابطه کمکی دونفره است که بر رشد، سازش، تصمیم گیری و ساخت راهی برای حل مشکلات تاکید می کند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله سعی می کنیم به سوالاتی پاسخ دهیم که ممکن است برای شما هم پیش بیاید.

بازاریابی چیست؟

مشاوره بازاریابی چیست؟

هدف مشاوره بازاریابی چیست؟

اهدافی که مشاوره بازاریابی دنبال می کند چیست؟

یک مشاوره بازاریابی در چه زمینه هایی می تواند کمک کننده باشد؟

[/stextbox]

 

 

بازاریابی چیست؟

بازاریابی واژه ای بسیار گسترده است که مباحث و معانی متنوعی را پوشش می دهد.طبق آخرین تعریف انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی به دسته ای ازارگان ها، اعمال و فرایندهایی گفته می شود که به ایجاد

تعامل، تبادل وتحویل پیشنهادها مرتبط است.این مبادلات برای همه از جمله کارفرما،شرکا،جامعه و مشتریان ارزشمند است.

مشاوره بازاریابی چیست؟

امروزه شرکت های داخلی و خارجی در تجارت، تولید و خدمات با یکدیگر به رقابت می پردازند تا عرصه ای برای بازار خود به وجود آورند.تقریبا می توان گفت که هیچ شرکت و تولید کننده ای بی رقیب نیست.

اگر این تولید کنندگان و شرکت ها توجه کافی به امر بازاریابی نداشته باشند ممکن است بازارشان را به نفع رقیب از دست بدهند.بازاریابی نیز مثل بسیاری ازعلوم دیگر تبدیل به دانشی تخصصی شده است.

روش های قدیمی برای بازاریابی کالاها دیگر تاثیر گذار نیست و لازم است با توجه به تغییرات و شرایط امروزه به دنبال بازاریابی تخصصی و نوین باشیم.این شغلیکی از حرفه های کمکی به حساب می آید.

هر قدر جامعه صنعتی تر می شود بیشتر شاهد تضاد و اختلاف در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی هستیم.مخصوصا جوامعی که به تازگی صنعتی شدن را تجربه کرده اند.این انتقال از شیوه ی زندگی سنتی به صنعتی باعث بروز مشکلاتی برای جامعه شده است و موجب ایجاد بحران و حتی آسیب و چالش در زندگی افراد شده است.همین رشد جوامع صنعتی باعث تراکم جمعیت و به وجودآمدن مسائل مهم اجتماعی شده است.تغییرات سریع باعث شده جامعه نتواند همپای با تغییرات خود را تغییر دهد.

مشاوره بازاریابی چیست؟
مشاوره بازاریابی چیست؟

 

هدف مشاوره بازاریابی چیست؟

خیلی از افراد و شرکت ها می توانند مشکلات خود را به راحتی حل و فصل کنند و این توانایی را دارند که تفکر صحیحی نسبت به حل مشکلات داشته باشند و بر مبنای آن دست به تصمیم درست بزنند و با تغییر رفتار آن را عملی کنند.

اما گاهی ممکن است افراد درحل مشکلات خود دچار اشتباه شوند یا سرعت حل مسئله وبرطرف کردن مشکلات در آن ها به کندی صورت بگیرد.این درحالی است که یک مشاوربازاریابی متخصص این توانایی را دارد تا به یاری این افراد و شرکت ها بیاید و به آن ها کمک کند تا بتوانند به درستی فکر کنند، تصمیم بگیرند و دست به عمل بزنند و مشکلات خود را حل کنند.

درفرایند این کار مشاوره بازاریابی می تواند در حل مشکلات و سرعت بهبود آن و در نتیجه جلوگیری ازهدر رفتن نیروها موثر باشد و باعث افزایش توان پیش بینی، ارزش گذاری و پیشرفت تغییرات رفتاری شود.

هدف مشاوره بازاریابی چیست؟
هدف مشاوره بازاریابی چیست؟

اهدافی که مشاوره بازاریابی دنبال می کند چیست؟

مشاور در طی فرایند مشاوره ی بازاریابی اهداف شخصی خودش را نیز دنبال می کند، اهدافی که شامل رشد و پیشرفت دانش و تفکرات فردی و ویژگی های شخصیتی است.نقشهایی که مشاوره بازاریابیبا اجرای آن میتواند باعث رشد شخصی حرفه ای خود و شرکت مورد نظر شود به این قرار است:

نقش رشدی

نقش آموزشی

نقش پیشگیرانه

نقش توان بخشی مطلق

نقش تسهیل گرایانه

در نقش رشدی مشاور به شخص کمک می کند تا به تکامل شخصی برسد.

در نقش آموزشی مشاور به مدیران میآموزدچگونه مهارتهای سازگاری ورفتارمناسبداشته باشند،چگونه با استرس مقابله کنند و تعارض بین کارکنان را حل کنند و رفتار مناسبی با آنان داشته باشند.

درنقش پیشگیرانه مشاور به عرضه ی اطلاعات مفید خود به مراجعه کننده بر اساس اینکه در چه مرحله ای از مشکل قرار دارد می پردازد.این آگاهی بخشی و ارائه ی اطلاعات در سه مرحله به انجام می رسد.

مرحله ی اول، پیشگیری اولیه برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات رفتاری است.مرحله ی دوم ،پیشگیری ثانویه برای جلوگیری از بیشتر شدن و پیشرفت این مشکلات ودرمرحله ی سوم پذیرش مشکلات و ایجاد توانمند سازی و مقابله با مشکلات انجام می شود.

در توان بخشی مطلق ایجاد قابلیت و کارآیی در افراد مهجور و معلول و از لحاظ شخصیتی و شغلی مد نظر مشاور است.

در نقش تسهیل گرایی مشاور کمک می کند که افراد مشکلاتی که از جنبه های کاری، اقتصادی، اجتماعی و شغلی گریبان گیرآن ها شده را حل کند.

در شعار، شیوه های مدیریت ارتباط با مشتری بسیارخوب به نظر می رسد ولی در عمل است که این مسئله آشکار می شود و اگر عملا به انجام آن متعهد نباشیم ثمری جز هزینه های بیهوده نخواهد داشت.

اهدافی که مشاوره بازاریابی دنبال می کند چیست؟
اهدافی که مشاوره بازاریابی دنبال می کند چیست؟

یک مشاوره بازاریابی در چه زمینه هایی می تواند کمک کننده باشد؟

یک مشاور می تواند با ارائه ی اطلاعات مفید، مطمئن و دقیق به بهسازی تصمیم مشتری وافزایش کیفیت در انجام تصمیمات ،خدمات فکری مناسب را به طور کلی به مشتریان خود عرضه کند.افرادی که در نحوه مدیریت ارتباط با مشتری دانشی ندارند اگر بخواهند در اجرای آن نقشی را به عهده گیرند به طور قطع موجب شکست پروژه خواهند شد.گاهی مشکلات یک سازمان به خاطر وجود مسائل فکری و اجرایی است.اگر نگرش افراد با سیستم اجرایی هماهنگ شود خیلی از مشکلات خود به خود حل می شوند.

امیدواریم که این مقاله مشاوره بازار یابی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از مقاله مشاوره بازار یابی نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید