فاصله تهران تا کرمانشاه

فاصله تهران تا کرمانشاه

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع فاصله تهران تا کرمانشاه بپردازیم. کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ایران و همچنین بزرگترین شهر غربی کشور به حساب می آید .سفر به شهر های غربی ایران می تواند یک تجربه شیرین و دلچسب باشد برای افرادی که تا به حال به این نقاط سفر نکرده اند .

مسیر تهران به کرمانشاه را میتوان جزو قدیمی ترین و معروف ترین جاده ها در نقشه ایران دانست . کرمانشاه یکی از زیبا ترین شهر ها با آثاری بسیار ارزشمند از تاریخ ایران به دلیل قدمت بالا و مناطقی بکر با آب و هوایی بی نظیر استکه هر ساله گردشگران بی شماری را جذب می کند .

فاصله تهران تا کرمانشاه
فاصله تهران تا کرمانشاه

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سوالات متداولی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند :

  1. وسایل حمل و نقل بین شهری و مسیر های پیشنهادی تهران به کرمانشاه
  2. فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه با انواع وسایل حمل و نقل
  3. مکان های دیدنی و تاریخی کرمانشاه
  4. مرز های دسترسی تهران به کربلا
  5. دسترسی به مرز های کرمانشاه از طریق قطار
  6. دسترسی به کربلا از طریق مرز هوایی

[/stextbox]

وسایل حمل و نقل بین شهری و مسیر های پیشنهادی تهران به کرمانشاه :

  • اولین مسیر پیشنهادی با خودروی شخصی که کوتاه ترین مسیر با این وسیله حمل و نقل است مسیر تهران به ساوه ، همدان ،اسد آباد و کرمانشاه است .مسیر دوم از شهر قم ، اراک ، ملایر ، کنگاور می گذرد سپس به کرمانشاه می رسد .
  • دومین مسیر پیشنهادی با قطار که از تهران مسیر خودش را آغاز کرده و به سمت سمنان (شهری در نزدیکی اراک) حرکت می کند و بهع از گذشت از سمنان قطار مسیر را به سمت همدان پیش می گیرد و با گذشتن از ایستگاه های قطاری مسافران را به غربی ترین نقطه در کشور یعنی شهر زیبای کرمانشاه می رساند .
  • سومین مسیر پیشنهادی با هواپیما است که شاید در نگاه اول پر هزینه بنظر برسد اما دارای پرواز های چارتری است که می تواند هزینه ها را تا اندازه ای کاهش دهد .
وسایل حمل و نقل بین شهری و مسیر های پیشنهادی تهران به کرمانشاه :
وسایل حمل و نقل بین شهری و مسیر های پیشنهادی تهران به کرمانشاه :

فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه با انواع وسایل حمل و نقل :

کرمانشاه که تابستان هایی خنک دارد در فاصله ای بین 6 تا 7 ساعته با خودروی شخصی از تهران قرار گرفته مسافت بین تهران تا کرمانشاه حدود 500 کیلومتر است. این مسیر با قطار که جزو طولانی ترین مسیر های ریلی کشور است چیزی حدود 11 ساعت طول می کشد. فاصله زمانی تهران به کرمانشاه به وسیله هواپیما کمتر از 1 ساعت به طول می انجامد.

مکان های دیدنی و تاریخی کرمانشاه :

استان کرمانشاه دارای مکان های دیدنی و تاریخی بی شماری است و شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی می شود .

این استان دارای چشمه ها سراب ها و غارها ی متعددی چون : چشمه عبدی ، چشمه سفید ، چشمه آب گرم ، چشمه هندی آباد ، چشمه صیغور ، تنگ حمام ، سراب نیلوفر ، سراب یاوری ، سراب خفر ، سراب طاق وسان ، سراب نوژی وران ، سراب قنبر ، غار شهریاتو ، غارهای عسل ، مردوزان و غار آتار در ارتفاعات بیستون ، غار قوری قلعه در جنگل های اورامانات ، غار کاوات ، غار پرآو ، غار آسنگران ، غار تایله تو ، غار رتیل ، غار کلیسا غار میراوی ، غار نوروز خان ، غار سید شهاب و … را در خود جا داده که دارای جذابیت های فراوانی هستند .

مناطق تاریخی : آرامگاه احمد ابن اسحاق ، آرامگاه بابا طاهر ، بیستون ، پل صفوی کوچه ، تکیه معاون الملک ، آتشکده ساسانیان که به چارقایی معروف است ، دخمه های مادها در طاق بستان ، طاق گرا ، قبرستان مادها ، کاروانسرای بیستون ، کتیبه بیستون ، گودین تپه ، مسجد هرکول ، مسجد بازار ، معبد آناهیتا ، مقبره های بزرگ دربند .

مناطق گردشگری : باتلاق نیلوفر ، پارک کوهستان ، غار آوازا ، غار قوری قلعه ، دیواره بیستون ، غار هفت درویش ، گردنه هوبه ، آبشار دربند .

مکان های دیدنی و تاریخی کرمانشاه :
مکان های دیدنی و تاریخی کرمانشاه :

مرز های دسترسی تهران به کربلا :

همان طور که می دانید در ماه های محرم و صفر زائران بسیاری به کشور عراق قصد سفر می کنند گرچه تور کربلا به صورت زمینی و هوایی ارائه می شود اما تعداد زیادی از زائران با ماشین شخصی سفر می کنند . مرز مهران در استان ایلام ، مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه ، مرز مجاز زمینی برای تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری هستند.

مرز خسروی در 176 کیلومتری غرب کرمانشاه در 20 کیلومتری قصر شیرین است . فاصله مهران تا کربلا 280 کیلو متر ، سامرا 444 کیلو متر ، کاظمین 283 کیلو متر ، نجف 303 کیلو متر می باشد . به دلیل نزدیکی و امنیت بالای منطقه و مسیر های مرز مهران تا شهر های زیارتی عراق باعث شده تا زائران اغلب از این مسیر به سمت کربلا راهی شوند .

نزدیک ترین مرز عراق به ایران از سمت استان های شمالی مرز خسروی و از سمت استان های مرکزی مرز مهران است که برای ورود به خاک عراق استفاده می کنند . استان های شمال غربی کشور مثل اردبیل ، آذربایجان  غربی ، آذربایجان شرقی ، سنندج از محور قزانچی – کرمانشاه به استان کرمانشاه می آیند . استان های مرکزی کشور مثل زنجان ، همدان تهران از محور بیستون وارد استان کرمانشاه می شوند .

دسترسی به مرز های کرمانشاه از طریق قطار :

راه آهن کرمانشاه مدت کوتاهی است که افتتاح شده و مسیر های پایتخت به مرز کرمانشاه را سهل کرده است . مردم برای رسیدن به مرز مهران و خسروی می توانند از این ایستگاه راه آهن استفاده کرده و بعد از رسیدن به کرمانشاه با استفاده از خودرو های سواری به سمت مرز به حرکت در بیایند .

دسترسی به کربلا از طریق مرز هوایی :

زائران کربلا می توانند پس از طی کردن مسیر تهران به کرمانشاه از طریق خودرو های شخصی ، قطار و یا هواپیما برای گذشت از مرز کرمانشاه به وسیله دسترسی هوایی از فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی که دارای 2 ترمینال جدا ، یکی ویژه پرواز های داخلی و دیگری ویژه پرواز های خارجی است می توانند از مرز های هوایی گذشته و وارد شهر های زیارتی عرق شوند .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید