جینگیل موسیقی چیست

جینگیل موسیقی چیست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

ممکن است در ابتدا که با این سوال ” جینگیل موسیقی چیست ” برخورد کنید ، کمی سر در گم شوید و تصور کنید که اصطلاحی عامیانه می باشد . اما خدمت شما عرض کنیم که خیر ! این یک سبکی از موسیقی می باشد که کارایی مخصوص به خود دارد . در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کلی در ارتباط با جینگیل موسیقی و کاربرد های آن ها خدمت شما بیان کرده و آن ها را با هم بررسی کنیم . تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

جینگیل موسیقی چیست
جینگیل موسیقی چیست

 

جهت مشاوره رایگان در زمینه ساخت پادکست و همچنین تولید محتوای هدفمند می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله قصد بر آن است که سوالات زیر را پاسخ داده و پیرامون همان سوالات بحث کنیم . این سوالات به شرح زیر است :

  1. جینگیل موسیقی چیست ؟
  2. جینگیل موسیقی چه کاربرد هایی دارد ؟

[/stextbox]

 

معنای لغوی کلمه ی جینگل ، زنگوله می باشد . اما زمانی که این کلمه در موسیقی  به کار می رود معنای دیگری به خود می گیرد . همراه ما باشید تا در ادامه این قالب موسیقی را بررسی کنیم .

جینگیل موسیقی چیست ؟

جینگیل موسیقی در اصطلاح به یکی از قالب های کوتاه موسیقی اطاق می شود که در رادیو کاربرد بسیار زیادی دارا می باشد . جینگل یا Jingle از زمان های گذشته نقش بسیار زیادی در تبلیغات و فرهنگ عامه داشته است .

اولین جینگل که کاربرد تبلیغاتی داشته است در سال 1928 و برای یک آگهی در رادیو ساخته شد . اگر چه در سال های امروزی استفاده از این قالی موسیقی کاهش زیادی داشته است ، ولی می توان آن را یکی از روش های بسیار محبوب و خاص برای ساختن آگهی های تلویزیونی و رادیویی دانست .

جینگیل موسیقی چیست ؟
جینگیل موسیقی چیست ؟

ملودی آرام

وجود یک ملودی آرام و منحصر به فرد که یک صدای گرم و صمیمانه بر روی آن قرار گرفته شود ، می تواند در یک آگهی تبلیغاتی معجزه کند و باعث شود که تاثیر تبلیغ چند برابر شود . مهم ترین دلیلی که شما را به استفاده از جینگل مجاب می کند ، کمک به یادآوری یک برند یا محصول به وسیله ی موسیقی خاص آن می باشد .

بر طبق نتایج تحقیقات علمی که از گذشته در این زمینه صورت گرفته است ، می توان گفت که وجود یک موسیقی گاها با کلماتی ساده و روزمره ، موجب می شود که مخاطبان به سرعت تبلغات را به یاد آورند .

تاثبر ملودی

به همین علت است که می توان ادعا کرد تاثیر یک ملودی بسیار بالا تر از رنگ ، فرم ، تصویر و سایر عناصر بصری بر روی مخاطب می باشد . شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بلافاصله بعد از شنیدن یک صدا مانند ” درین درین ” به یاد یک برند خاص از کارتون مانند پلنگ صورتی افتاده باشید . به این نوع از صدا ها به اصطلاح در حرفه ی بازاریابی ، برند آوار یا آوا برند می گویند .

 

برند آوار به رنگ کوت ها یا نغمه ها گفته می شود که در آغاز میانه یا پس از اتمام هر بخش از یک برنامه پخش می شود . این برندآوار ها کمک بسیار زیادی به تشخیص برنامه و بازشناسی آن از طرف مخاطبان می کند .

از مزایای این برند آوا ها می توان به کمک روانی اجرای برنامه ها اشاره کرد . از طولانی شدن اجرای برنامه جلوگیری می کند و با ایجاد یک تنوع صوتی مخاطب را به خود بیشتر جذب خواهد کرد . در دهه های گذشته از برند آوار ها در ساخت انواع آگهی های بازرگانی در کشور ایالات متحده آمریکا استفاده می شده است .

به عبارت دیگر می توان گفت که برند آوار ها ، یک المان وابسته هستند که به هویت برند مربوط می شوند .

جینگل چیست ؟

برند آوار ها باید در ساختار کلی یک برنامه برندنیگ حتما در نظر گرفته بشوند . از مهم ترین عنصر های تشکیل دهنده ی منظر شنیداری برند ها ، موسیقی و آهنگ هایی است که مخاطب هنگام دیدن یا تعامل با آن برند ، به آن ها گوش می دهد و در ذهن خودش ثبت می کند .

برند آوار های تبلیغاتی را می توان نوعی از تکنیک های موسیقی به شمار آورد که بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها برای کسب و کار و ایجاد یک برند در یک راه جالب و ماندگار ، مورد استفاده قرار می دهند . صدای جینگل ، تکرار شدن اطلاعات یک کمپانی یا یک محصول خاص است که از طریق شعر و موسیقی منتقل می شود .

جینگل چیست ؟
جینگل چیست ؟

جینگل موسیقی چه کاربرد هایی دارد و برای ساخت آن به چه نکاتی باید دقت کرد ؟

کمپانی ها یا کسب و کار های کوچک و نوپا برای ساختن این قالب از موسیقی ، آهنگساز یا خواننده استخدام می کند . و یا از اعضای یک تیم خلاق در این راه کمک می گیرد . اگر شما قصد داشته باشید تا برای فروش یک محصول جدید با مشتریلن خود ارتباط برقرار کنید ، یکی از موثر ترین و سریع ترین راه ها ایجاد جینگل یا برند آوا می باشد .

برای نوشتن ، طراحی و ساخت یک تبلیغ موثر و کاربردی برای تمام محصولات شرکت خود حتما تولید موسیقی جینگل را فرا بگیرید . این عمل زمان زیادی را ممکن است نیاز داشته باشد و هفته ها و ماه ها وقت شما را بگیرد .

لذا اگر قصد دارید که در یک بازه ی زمانی خاص کار خود را تحویل دهید و برند آوای مورد علاقه ی خود را بسازید حتما برنامه ریزی دقیقی داشته باشید . هدف اصلی این موسیقی جینگل ، بازشناسی برند از بین سایر برند رقیبان است .

جینگل موسیقی چه کاربرد هایی دارد و برای ساخت آن به چه نکاتی باید دقت کرد ؟
جینگل موسیقی چه کاربرد هایی دارد و برای ساخت آن به چه نکاتی باید دقت کرد ؟

یکی دیگر از نکاتی که باید به آم توجه داشته باشید ، تعیین مدت زمان برای صوت برند آوار است . به این معنی که مدت زمانی که می خواهید برند خود را تبلیغ کنید را مشخص نمایید . به عنوان مثال ، ممکن است شما یک برنند آوار 1 دقیقه ای یا 30 ثانیه ای را برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید .

مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشد سبک موسیقی انتخابی شما می باشد . انتخاب سبک موسیقی به مخاطبان کمک می کند که با هدف شما بیشتر آشنا شوند .

برای مثال ، اگر شما مشغول به فروش ابزار های موسیقی باشید ، انتخاب یک موسیقی با سبک سمفونی می تواند بیشتر مورد سلیقه ی مخاطبان شما قرار گیرد . یا اگر شما برای فروش زین به دنبال سبک موسیقی هستید ، سبک موسیقی های گاو چرانی در این امر به شما کمک بسیار زیادی می کند .

برای برند آوار خود یک پیام اصلی یا یک محتوای جذاب در نظر بگیرید . برای مثال ، می توانید از اصطلاحاتی هم چون کیک زرد استفاده کنید . پیام اصلی را تا جایی که ممکن است کوتاه بیان کنید و در هنگام توضیحات با چندین خط منظور خود را توضیح دهید .

محتوای اصلی را با استفاده از موسیقی انتخابی در هسته ی جینگل قرار بدهید . بگذارید تا یک مقدمه ی کوتاه موسیقی و پیام واقعی موضوع در مرکز جینگل شما قرار گرفته باشد .

همواره به جینگل موسیقی تولید شده گوش دهید تا زمانی که بتوانید یک نتیجه ی دلخواه از آن بگیرید . در ضمن شما باید فرایند ضبط صدای جینگل و در ادامه زمان بندی پخش تلیغاتی را نیز در دستور کار اصلی خود جای دهید .


و در انتها سخن پایانی :

برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق ، عمل تکرار باعث می شود که مصرف کننده سریع تر با شرکت مرتبط بشود . برای این منظور استفاده از موسیقی  های جینگل یک گام بزرگ برای رسیدن به هدف می باشد .

تکرار زیاد جینگل ها باعث می شود که بعد از مانی در ذهن مخاطب ثبت شده و مخاطب به صورت اتفاقی با آن هم خوانی کند . این امر باعث یاد آوری برند می شود و توجه مخاطب را به خود جلب می کند . برای تکرار این جینگل ها می توانید از رسانه های مختلف و شبکه های بسیار زیادی بهره ببرید و با هزینه ی اندک به توسعه ی برند و ارتقا محصول و خدمات کمک بسیار زیادی کنید . از ایکه تا انتها همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید