تولید محتوا در منزل

تولید محتوا در منزل

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروزه افراد بسیاری هستند که دنبال کارهایی همچون تولید محتوا در منزل می باشند. این کار یک دریچه به سوی پیشرفت برای افرادی است ، که می خواهند به سرعت پیشرفت کنند و هم زمان درآمد نیز داشته باشند. اما به دلیل مشغله های یا محدودیت های موجود، فرصت برای رفتن به محیط کار را ندارند.

تولید محتوا در منزل

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه در منزل تولید محتوا کنید و از این راه بتوانید کسب درآمد کنید. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

  1. وظیفه ی اصلی یک فرد تولید کننده محتوا چیست؟
  2. آیا می توان در منزل تولید محتوا کرد؟ چگونه؟
  3. برای شروع کار به عنوان کارشناس تولید کننده ی محتوا نیاز به چه دانش های می باشد؟
  4. مزایا و معایب تولید محتوا در منزل چیست؟
  5. درآمد تولید کننده محتوا چقدر است؟

[/stextbox]

 

وظیفه ی اصلی یک فرد تولید کننده محتوا چیست؟

تولید محتوا یک حرفه ای است ، که به توضیح و تفسیر در ارتباط با موضوع های مختلف می پردازد. نوشتن یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست که هر کسی قادر نیست آن را به خوبی انجام دهد. یک فردی که تصمیم به نوشتن یک مطلب گرفت باید با شیوه های گوناگون مخاطبین خود جذب مطلب خود کند.

اگر یک خواننده تا انتها مطلب شما را دنبال کرد، بدین معنی است که از مطلب شما خوشش آمده و این ینی زمان زیادی را در سایت شما گذرانده است. از این رو کمک بسیار زیادی به سئو سایت شما خواهد کرد. برای ورود به این حرفه، نکات کلیدی و تاثیر گذار بسیاری دخیل هستند. برخی از این نکات به شرح زیر است:

وظیفه ی اصلی یک فرد تولید کننده محتوا چیست؟
وظیفه ی اصلی یک فرد تولید کننده محتوا چیست؟
  • اولین جمله را جذاب شروع کنید .

اگر اولین جمله در متن شما جذاب باشد، خواننده راغب می شود که ادامه ی مطلب را بخواند. سعی کنید عنوان های به روز و جذاب برای این کار انتخاب کنید. این کار علاوه بر افزایش بازدید کننده از سایت شما، سئو سایت شما را نیز بهبود می بخشد. جمله ی اول نیرویی است که باعث می شود تصمیم خواننده برای ادامه دادن یا ندادن گرفته شود.

  • با خواننده ارتباط برقرار کنید.

همیشه سعی کنید مطلب را به گونه ای ادا کنید که درک و فهم آن ساده باشد. از به کار بردن جملات طولانی خود داری کنید. هرچه جملات کوتاه تر و فصیح تری به کار ببرید خواننده برای ادامه دادن مطلب شما مشتاق تر خواهد شد.

نگارش جملاتتان به گونه ای باشد که مطلب به راحتی خوانده شود. اصولا خواننده ها وقت زیادی برای فهم همه ی مطالب نمی گذارند و بلافاصله اگر ببینند که یک مطلب، از کلمات سخت و غیر قابل فهم استفاده کرده یا جملات طولانی و غیر قابل فهمی را به کار برده، این متن شما را رها می کنند و به سراغ مطالب دیگر در سایت های مختلف می روند. حواستان را جمع کنید تا بتوانید در بازار رقیبان جایگاه خود را به خوبی حفظ کنید.(چیزی که زیاده رقیب برای شماس!)

  • سراغ موضوع های کمیاب بروید.

همیشه فردی به روز باشید و به سراغ موضوع های که داغ هستند بروید. همیشه به وبلاگ گوگل سر  بزنید و جدید ترین موضوع ها را پیدا کنید. زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا بتوانید جلوتر از همه یک مطلب را تولید کرده و در سایت خود بارگذاری کنید.

این کار باعث می شود در سرچ گوگل بسیار جلوتر از دیگران ظاهر شوید. عناوین انتخابی خود را از گوگل ترند پیدا کنید. همیشه دنبال مطلبی بروید که ممکن است بیشتر جست و جو شود. کلمات کلیدی در متن خود را پیدا کنید و بر روی همان ها مانور دهید. از مترادف ها و تگ های مناسب با کلمات کلیدی متن خود استفاده کنید.

  • از عکس های جذاب و خاص استفاده کنید.

عکس یکی از جمله موارد بسیار مهمی است که خواننده را به خواندن علاقه مند می کند. اگر عکسی که در محتوای خود به کار می برید جذاب باشد، خواننده مشتاق می شود تا در پی خواندن موضوع برآید. از استفاده ی مجدد عکس های تکراری خودداری کنید.

سعی کنید عکس های بسیاری از مطالب را خودتان با نرم افزار فتوشاپ درست کرده و استفاده کنید. همچنین می توانید در گوگل آن موضوع را با معادل انگلیسی سرچ کرده و عکسی را انتخاب کنید که در سایت های ایرانی کمتر استفاده کرده اند. از استفاده از عکس های کم کیفیت و لوگو دار خودداری کنید. همیشه خاص باشید تا مطلب شما یک وجه تمایز با مطالب دیگر، برای خوانده شدن داشته باشد.

  • به هیچ وجه مطلبی را از جایی کپی نکنید.

اگر راجب یک موضوع اطلاعات کاملی ندارید و می خواهید راجبش یک محتوا تولید کنید، آن را در گوگل سرچ کرده و حول آن موضوع بخوانید. سپس آنچه را که درباره ی آن فهمیده اید را بازنویسی کنید. گوگل متن های کپی را تشخیص می دهد و سایت را جریمه می کند. همواره مطلبی که می نویسید ترکیبی از دانش خود شما، اطلاعاتی که اطرافیانتان به شما می دهند و مطالب موجود در سایت های مختلف باشد.

  • متن خود را هدفمند بنویسید.

بخش های مختلف متن خود را مشخص کنید. یک مقدمه ، یک بخش موضوع اصلی و شرح مطلب و در آخر یک نتیجه گیری برای موضوع مورد بررسی خود بنوسید. در ابتدای موضوع مشخص کنید قصد بررسی چه مواردی را دارید. مقدمه ی خود را جذاب و پر ابهام بنویسید. از توضیح دادن های کلیشه ای بپرهیزید زیرا سریعا مخاطبتان را خسته می کنید. یک جهت را برای بحث خود انتخاب کنید و تا پایان آن را ادامه دهید و از پرداختن سطحی به چندین مطلب همزمان خودداری کنید. حواستان باشد وظیفه ی اصلی شما نگه داشتن مخاطب در سایت، و علاقه مند کردن او به خواندن بقیه ی مطالب سایت شما می باشد.

  • در هر مطلب بی طرف باشید.

هیچ گاه یک متن را با قصد و غرض ننویسید. اجازه ی تصمیم گیری را بر عهده ی مخاطب خود بگذارید. همه ی جوانب مثبت و منفی آن را بیان کنید و از سخن های بیهوده بپرهیزید. مطلب زمانی ارزش خود را حفظ خواهد کرد که کاملا بی طرف بوده و همه مواضع را به صورت صادقانه مورد بررسی قرار داده باشد. از هدف خود دور نشوید!

  • خواننده را کنجکاو کنید

همیشه سعی کنید در مقدمه ی متن خود یک سوال یا یک ابهام باقی بگذارید تا خواننده به خواندن ادامه ی مطلب راغب شود. اگر یک مطلب را خودمانی شروع کردید، جنبه ی طنز را در آن چاشنی متن خود کنید. عکس ها متناسب با ابهام متن شود تا خواننده تا اخر مطلب چشم از روی آن متن شما، برندارد.

با کمک این روش ها نوشتن را شروع کنید و در کنار آنها اصول سئو و کار در ورد پرس و افزونه های موجود را یاد بگیرید. ابزار های گوگل را بشناسید و کاربرد کلمات کلیدی و استفاده از بهترین برچسب ها را یاد بگیرید. به زودی راه خود را در گرایش کارشناس تولید محتوا پیدا خواهید کرد .

آیا می توان در منزل تولید محتوا کرد؟ چگونه؟

شاید بسیاری فکر کنند که یک کارشناس تولید محتوا نیز مانند سایر افراد شاغل در اداره ها و شرکت ها باید حضور داشته باشند. ولی این گونه نیست. شما به راحتی می توانید در خانه و به صورت دور کاری هر زمانی که حوصله داشتید به نوشتن موضوع بپردازید. ساعات کاری در این شغل مهم نیست.

آیا می توان در منزل تولید محتوا کرد؟ چگونه؟
آیا می توان در منزل تولید محتوا کرد؟ چگونه؟

مهم وجدان و تعداد مطلبی است که شما در یک روز می نویسید. برای مثال ممکن است شما در یک ساعت دو متن مناسب بنویسید ولی فرد دیگری همان دو متن را در چند ساعت. یا در بسیاری مواقع، اطلاعاتی چندانی در مورد یک مطلب ندارید و لازم است چندین ساعت را صرف شناختن آن موضوع کنید و بعد شروع به نوشتن کنید.

تولید محتوا در منزل یکی از راه های کسب درآمد برای کسانی است که وقت کافی برای حضور در محیط های اداری را ندارند یا دانشجو هستند. شما به راحتی می توانید برای این کار آموزش های لازم را فرا گرفته و به سرعت وارد بازار کار شوید.

برای شروع کار به عنوان کارشناس تولید کننده ی محتوا نیاز به چه دانش های می باشد؟

اگر شما می خواهید وارد بازار کار تولید محتوا شوید، در مرحله ی اول نیاز به داشتن دانش در ارتباط با اصول نویسندگی است. اینکه چگونه جملات خود را به کار ببرید که خسته کننده نباشد و از علائم نگارشی به نحوه احسن استفاده کنید. در گام بعدی برای اینکه در میدان رقابت خود موفق تر باشید، دانش ابتدایی و کار با فتوشاپ را یاد بگیرید تا بتوانید عکس های جذاب و خاص برای مطلب خود تهیه کنید.

سطح دانش زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید. تا هر زمان که خبر تازه ای رسید به سرعت بتوانید از سایت های مرجع انگلیسی زبان مطاب را برداشته و به صورت یک مطلب فارسی در سایت خود قرار دهید. علاوه بر تمام این ها یک کارشناس تولید محتوا باید اشنایی نسبی با اصول سئو و تمامی ابزارها و مواردی که باعث بالا بردن رتبه ی سایت شما می شود، داشته باشد .

مزایا و معایب تولید محتوا در منزل چیست؟

تولید محتوا نیز مانند سایر مشاغل مزایا و معایب خاص خودش را دارد. یک فرد تولید کننده ی محتوا در منزل، مانند سایر افرادی که در خود شرکت حاضر می شوند، حقوق نمی گیرند. بیمه نمی شوند و اگر بیمه بخواهند باید به صورت خویش پرداخت باشد. همچنین بدلیل اینکه در خانه این کار را انجام می دهند، ممکن است عوامل خارجی، مانع از کار مفید آن ها شود و آن بازدهی که در محیط کار دارند را نداشته باشند.

مزایا و معایب تولید محتوا در منزل چیست؟
مزایا و معایب تولید محتوا در منزل چیست؟

به دلیل اینکه این کار، کاملا نیاز به تمرکز بالایی دارد و باید کل مدت به کامپیوتر چشم دوخته باشند، مناسب افرادی که چشم هایشان حساس است نمی باشد. ولی از طرف دیگر برای کسانی که دانشجو هستند و ساعات رفت و آمدشان مشخص نیست یا افراد خانه داری که شرایط حضور در محل کار را ندارند یک منبع درآمد خوب به حساب می آید. چون ساعت کاری مشخصی نیاز نیست، به راحتی می توان در هر ساعت از شبانه روز به انجام وظایف خود پرداخت.

در مسافرت ها، در مسیرهای رفت و برگشت و در هر جایی که بخواهید می توانید هرآنچه که در ارتباط با موضوع در ذهنتان هست را بنویسید و بعد به فایل ورد مورد نظر تبدیل کنید. هم چنین می توان به عنوان شغل دوم، برای افرادی که به نوشتن علاقه دارند، محسوب شود.

در این حرفه چیزی که مهم است خلاقیت در بیان مطلب و علاقه به نوشتن است. چرا که زمانی که به صورت دور کاری کار می کنید، تنها علاقه و وجدان کاری شما را مجاب به انجام وظایفتان می کند. (هیچ کاری آسون نیست!)

درآمد تولید کننده محتوا چقدر است؟

تولید کننده های محتوا درآمدشان بر حسب میزان کاری است که انجام می دهند. به عبارت دیگر، حقوقشان معادل با تعداد مطالبی است ، که در یک هفته یا یک ماه تحویل می دهند. بعضی از شرکت ها بر حسب تعداد کلمه ی هر یک از متن ها ، حقوق را حساب می کنند و بعضی از شرکت ها هم به ازای هر مطلب حقوق نهایی را پرداخت می کنند .

درآمد تولید کننده محتوا چقدر است؟
درآمد تولید کننده محتوا چقدر است؟

پرداخت حقوق هم به صورت ماهیانه و هفتگی، توافقی می باشد. در کل میزان درآمد تولید کننده ی محتوا که دور کاری می کند فقط و فقط بستگی به فعالیت خودش دارد. هرچه وقت بیشتری را صرف کند محتوای بیشتری تولید کرده و در نهایت حقوق دریافتی اش بیشتر می شود .

و در آخر

امروزه با افزایش مشغله های زندگی و هزینه ها و زمان هایی که در مسیر رفت و برگشت تلف می شوند بسیاری دور کاری یا کار های پاره وقت را ترجیح می دهند. همه ی ما در طول روز دو یا سه ساعت زمان تلف شده داریم که نمی فهمیم چگونه هدر رفت؟! به راحتی با برنامه ریزی های دقیق می توانیم به نوشتن مطلب و یا تولید محتوا اختصاص دهیم. بدون هیچ هزینه و خستگی. علاوه بر جنبه ی درآمدی آن، تنوع زیباییست زمانی که غرق در یک مسیر درسی، خانه داری یا هر چیزی شده باشیم.

اگر علاقه به نوشتن و تولید محتوا دارید حتما به دنبال این شغل بروید. قطعا به زودی پیشرفت خواهید کرد. امیدوارم این مطلب رضایت شما را جلب کرده باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

اگر مایل به مشاوره رایگان در زمینه تولید محتواهای هدفمند و تضمین شده هستید کافیست با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید