تولید محتوا در تلگرام و اینستاگرام

تولید محتوا در تلگرام و اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این نوشتار تصمیم داریم با شرح و توضیح موضوع : تولید محتوا در تلگرام و اینستاگرام در خدمت شما عزیزان باشیم .

امروزه بسیار از مردم سراسر جهان از اعضاء و علاقمندان شبکه های اجتماعی و اکثر آنها نیز مایل به حضور در تلگرام هستند و در آن فعالیت دارند . به صورتی کلی ، حضور و داشتن فعالیت در شبکه ها اجتماعی و از جمله تلگرام و اینستاگرام ، از اهم کارهای روزمره افراد می باشد . بیشتر کسب و کارها ، ادارات ، سازمان ها ، گروه های مختلف هنری ، علمی ، ورزشی و … نیز در این قبیل شبکه ها حضور دارند .در ادامه جهت بسط بیشتر موضوع و دریافت چگونگی : تولید محتوا در تلگرام و اینستاگرام به بیان و بررسی تعدادی سوال خواهیم پرداخت .

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

تلگرام چیست و تولید محتوا در آن به چه صورت می باشد ؟

چه روش هایی جهت تولید محتوا در تلگرام وجود دارد ؟

بهترین راه های برقرای ارتباط با مخاطبین در تلگرام چیست ؟

اهداف و استراتژی اینستاگرام به چه صورت می باشد؟

استراتژی در اینستاگرام برای تولید محتوا به چه شکلی می باشد ؟

عناصر مهم استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چیست ؟

[/stextbox]

آموزش تولید محتوا برای کانال تلگرام

در حال حاضر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در کشور ما ( ایران ) ، شبکه تلگرام می باشد . این شبکه یک مکان مناسب جهت رد و بدل کردن اطلاعات و چت کردن و اطلاع رسانی اخبار مهم و همچنین کسب و کار می باشد . خیلی از افراد نیز در تلاش و تکاپو هستند که از امکانات این فضای مجازی و این شبکه اجتماع برا خود کسب درآمد کرده و فعالیت خود و یا تولیدات و محصولاتشان را به مردم و مشتریان معرفی و ایشان را نسبت سفارش و یا امر خرید تشویق و ترغیب نمایند.

اما آنها چگونه می توانند در این کار موفق شوند و شیوه جذب کردن مشتری ها به چه صورت می باشد؟ صراحتا خدمت شما بیان می کنیم : که در این فضا امکانات خوبی برای کسب و کار و تبلیغات و جذب مشتری می باشد . پس شما نیز خواهید توانست از این طریق به تبلیغات و فروش و جذب مشتری بپردازید. و البته یکی از بهترین روش ها جهت رسیدن به این موضوع انجام تولید محتوا برای تلگرام و یا اینستاگرام میباشد .

تولید محتوا در تلگرام و اینستاگرام
تولید محتوا در تلگرام و اینستاگرام

مطمئنا شما نیز در صورت داشتن تصمیم برای فعالیت اقتصادی در شبکه ها اجتماعی ، کلمه تولید محتوا را شنیده اید .

ابتدا باید مفهوم تولید محتوا را بررسی کنیم . شما با کمک انجام فعالیت : تولید محتوا می توانید در شبکه هایی اجتماعی از قبلی تلگرام و اینستاگرام به کسب درآمد و رسیدن به دیگر اهداف خود بپردازید .

هر اطلاعاتی و یا پیامی که از طریق شما به مخاطبین دیگر ، فرستاده و منتقل می شود ،  را محتوا می گویند .شیوه های متنوعی برای این انتقال و ارسال محتواها وجود دارد . فرآیندی که به کمک آن بتوان محتوا ایجاد کرد را ، فرآیند تولید محتوا می گویند .

معمولا محتواها در چهار دسته و گروه قابل تولید و ارسال و انتقال به مخاطبین هستند .

دسته اول : محتواهای عکس – دسته دوم : محتواهای متنی – دسته سوم : محتواهای شامل فیلم ( ویدئو ) و دسته آخر نیز شامل محتوای صدا ( صوتی ) می باشد . شما طبق موضوعات مختلف و بر اساس اهدافی که دارید ، می توانید یکی از چهار گروه فوق را برای تولید و انتقال محتوا انتخاب نمایید .

روش تولید محتوا در تلگرام

قطعا شما خواهید توانس از هر یک از انواع فوق را برای محتوای خود انتخاب نمایید . اما در اول باید هدف خود  را از تولید محتواهایتان تعیین نمایید. امروزه کانال و گروه های زیادی را در شبکه اجتماعی تلگرام شاهد هستم ، که به جذف مخاطب و افزایش اعضاء خود مشغول هستند .

گروه ها و کانال های متفاوتی در شاخه ها و اهداف گونان فعالیت  می کنند.    و هر یک نیز بر اساس هدف هایی که دارند ، به نوعی به تولیدم محتوا مشغول هستند . مثلا ممکن است ما در کانال های مربوط به اخبار بیشتر محتواهای متنی را ببینیم.

روش تولید محتوا در تلگرام
روش تولید محتوا در تلگرام

مدیران و ادمین های این کانال ها به طور معمول خبر های مهم را در قالب متنی و گاهی نیز با تریک فیلم و عکس ارسال و اطلاع رسانی می کنند. از نظر کلی نمی توان برای ارسال محتوا در تلگرام یک شیوه و روش مشخص و ویژه ای را بیان نمود و در واقع امکان تولید و ارسال محتواها در یک از قالب های فوق و یا ترکیبی از آن ها ، مقدور است. و اصل موضوع در این جا این است که هدف شما از تولید محتواهایتان چه چیزی است و نیز باید به نوع مخاطبین و ماهیت کانال و یا گروه خود بیشتر توجه نمایید. و بر اساس این موارد ذکر شده ، جوری از 4 نوع محتوای ذکر شده استفاده کنید که بتوانید ماخطبین فعلی را حفظ و همچنین مخاظبین جدید بیشتری را جذب نمایید .

یک مثال

مثلا اگر شما بخواهید یک کانال با محتوای آموزشی را مدیریت نمایید ، بهتر است از روش های گوناگون و با کمک ترکیبی از محتواهای متنی ، ویدئو ، صدا و تصویری به ارسال مطالب آموزشی تان پرداخته و روز به روز مخاطبین بیشتری را جذب نمایید . مثلا در کانال های آموزشی می توان از قالب های پی دی اف و یا کتاب های اصطلاحا الکترونیکی نیز استفاده کرد . حتی میتوانید از فایل های آموزشی صوتی و یا ویدئویی برای کلیپ های آموزشی خود بهره ببرید . به طور نمونه می توانید از صدای خود و یا شخصی آموزش دهنده و خوش صدا و مسلط به موضوعات را ضبط نموده و به مخاطبین کانال خود ارائه نمایید .

بهترین راه های برقرای ارتباط با مخاطبین در تلگرام چیست ؟

شما در خصوص تولید انواع متوعی از محتوا در تلگرام محدودیت خاصی ندارید و تنها  می بایست بهترین روش ها را جهت اثرگذاری روی مخاطبین و جذب بیشتر آن ها و به طور خلاصه ارتباط بهتر با آن ها ، به کار ببرید . مثلا بهتر است به نظرات آن ها بیشتر توجه نمایید. مطمئنا استقبال از نظرات مفید برخی مخاطبین و اعمال نظر مفید آن ها تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت مطالب شما و متعاقب آن جذب بیشتر مخاطب های جدید می شود .

پس بهتر است در خصوص خدمات و یا کسب و کار و محصولاتی که دارید با مخاطبین و به نوعی مشتری های احتمالی به تبادل نظر و ایده ها بپردازید . به شکل کلی دو عنصر و ویژگی اصلی درشبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام تولید کردن مطالب و محتوا و نیز تبادل نظر ها بین مخاطبین می باشد .  از مشخصات کیفیت بالای یک محتوا معمولا می توان موارد زیر را در نظر داشت :

مطالب از جایی کپی نشده باشند .

سئو بودن مطالب

مطالب از لحاظ تفهیم و انتقال به مخاطب ، قدرت بالایی داشته باشند *مطالب تخصصی باشند *نکات و اصول استاندارد از نظر سئو به خوبی در مطالب رعایت شده باشند .

برخی از سایت ها و کانال نیز نمونه فعالیت های خود را جهت تست و آزمایش مورد ارائه مخاطبین خود قرار می دهند ، تا مخاطبین و کارفرماها بر اساس کیفیت نمونه های انجام شده ، جهت عقد قرارداد با ایشان اقدام کنند . پس یک مزیت برخی از کانال ها نیز این است که امکان تست فعالیت ایشان در تولید محتوا برای مخاطبین آزاد گذاشته شده باشد .برخی کانال ها جها تبلیغ فعالیت های تولید محتوای خود ، یک یا چند عنوان را از مخاطبین و کارفرماها دریافت کرده و محتوای جدید خود را در بتدا به صورت رایگان و جهت نمونه تولید و به ایشان تحویل می دهند ، تا اعتماد و اطمینان آن ها را بیشتر جذب نمایند .

بنابراین شما نیز باید به عنوان یک شخص حداقل علاقمند به حضور و فعالیت بیشتر در شبکه ها اجتماعی ، موضوع تولید محتوا را بیشتر از پیش جدی بگیرید . خیلی از سایت هایی که به مشهوریت و کس و کار خیلی خوب رسیده اند ، مطمئنا علت اصلی موفقیتشان در ابتدا تولید محتواهایی خاص و منحصر به فرد بوده است . از این نمونه های موفق و معروف می توان مواردی نظیر : تبیان ، دیجی کالا ، ورزش 3 ، بامیلو ، زومیت و … را نام برد . پس بنابراین شما نیز می توانید اهداف و استراتژی خود را مشخص کنید و به تولید محتواهای مرتب و منظم  و همیشگی بپردازید و متعاقب آن به کس و کار خود رونق داده و موفقیت بیشتری را در بازارهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی کسب نمایید .

در برخی از کانال ها و سایت ها نیز امر تولید محتوا در قالب چندین زبان مهم دنیا از جمله زبان لاتین ، فارسی ، عربی ، فرانسه و … انجام می گیرد ، که این نیز خود می تواند یک برگ برنده و امتیاز برای ایشان باشد .

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در این بخش سعی می کنیم به بررسی نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بپردازیم

اینستاگرام

در فعالیت های مربوط به کسب و کار اجرای هر فعالیتی در زمان مناسب خود و طبق یک برنامه ریزی منظم و مشخص ، دارای اهمیت فراوانی است . استراتژی می تواند به انواعی از کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی کمک کند ، تا بتوانند برای فعالیت خودشان برنامه ریزی مدون و مشخص و منظمی را ریخته و به اجرای برنامه های در زمان های مناسب بپردازند . یعنی این کسب و کار ها با یاری جستن از استراتژی و برنامه ریزی های آن ، از زمان های خیلی قبل ، می دانند که چه فعالیت هایی و در چه زمان قرار است اجرا و انجام شود . و به طور خلاصه استراتژی در اینستاگرام به مفهوم ، برنامه ریزی منظم ، ارزیابی و انجام و اجرای همه کارها در محیط اینستاگرام می باشد .

استراتژی در اینستاگرام برای تولید محتوا به چه شکلی می باشد ؟

خود این استراتژی تولید محتوا درون اینستاگرام ، در واقع زیر شاخه ای از استراتژی در اینستاگرام  می باشد . این استراتژی به شما برای تولید محتواها منظم و مرتب یاری می رساند . اغلب کاربرا حاضر در اینستاگرام به دنبال پیج ها و سفحات می گردند ، که بتوانند از آن ها حداقل چیزی را یاد بگیرند .

استراتژی در اینستاگرام برای تولید محتوا به چه شکلی می باشد ؟
استراتژی در اینستاگرام برای تولید محتوا به چه شکلی می باشد ؟

پس محتوای صفحات ما در اینستاگرام باید بسیار کاربردی و همچنین باکیفیت و هدفمند باشند ، تا بتوانیم به نهایت موفقیت خود در کسب و کارمان برسیم . پس اگر برای تولید محتوای خود اینستاگرام ، استراتژی تولید محتوا داشته باشید ، به این شکل می توانید به کاربران صفحات خود مطالبی را یاد بدهید ، سوالات و نظراتشان را با دقت مطالعه و به آن ها پاسخ دهید و در کنار این کارها به تبلیغات محصولات خود و متعاقبا رونق فروش و کسب و کار خود برسید.

اینستاگرام در واقع یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در کشور ما ( ایران ) با منظور تولید محتوا می باشد  و اغلب کسب و کارها از این شانس برخوردار هستند که در زمینه خدمات و محصولات و فروش خود بیشترین استفاده را از این شبکه اجتماعی داشته باشند .

سوالی که دراین جا به ذهن خطور می کند این است که چرا در سایر شبکه های اجتماعی امکانات افزایش رونق کسب و کار به این صورت نمی باشد ؟ پاسخ به این شکل است : علت اصلی این است که اینستاگرام محتوا محور می باشد و بر پایه تولید محتوا فعالیت می نماید . شاید جمله : محتوا سلطان می باشد  و یا جملات این چنین را  شنیده باشید . البته باید عرض کرد که یک محتوای منظم و مفید و منسجم و با کیفیت است که می تواند پادشاه و سلطان قلمداد شود . و قطع به یقین با تولید محتواهای بی کیفیت و بدون دقت نمی توان به کسب و کارهای موفق دست پیدا کرد. خلاصه اینکه اولین گام در دست یابی به کیفیت و نظم و هدفمندی در تولید محتواهای اینستاگرامی ، همان استراتژی تولید محتوا می باشد . یعنی زمان و شرایط هر محتوا را به خوبی تشخیص و سپس آن را منتشر نمایید . این کار باعث می شود بهتر بتوانید مخاطبین پیج خود را افزایش و در پی آن ، آنها را به خرید ترغیب و تشویق نماید .

آموزش تولید محتوا اینستاگرام

در این جا به توضیح و تشریح 4 مورد ذیل خواهیم پرداخت :

1-مشخص کردن موضوعات برای تولید کردن محتوا

2-زمان انتشار هر پست در صفحه اینستاگرام بسیار مهم است

3-شناخت مشخصات و ویژگی های مخاطبین صفحه و تولید محتواها براساس این موضوع

4-بالا بردن تعامل و مشارکت با مخاطبین و کاربران صفحات اینستاگرامی خود

 

1-مشخص کردن موضوعات برای تولید کردن محتوا : پیش از اقدام به تولید هرگونه پست و یا محتوایی ، بهتر است بدانید که مطالب شما دارای چه عناوین و موضوعاتی هستند . بنابراین بهتر است موضوعات پر مخاطب تر و دارای طرفدار بیشتری را برگزینید . وقتی موضوعات متنوع را مشخص کردید ، می توانید آن ها را براساس مقدار محبوبیتی که بین افراد دارند ، لیست و مرتب نمایید . برای این منوظر می شود از تعداد هشتگ های آن موضوع در اینستاگرام و یا ابزارهای تجزیه و تحلیل و آنالیز موجود در اینستاگرام کمک بگیرید .

مطمئنا تعدادی از سوژه ها دارای طرفدار بیشتری می باشند و کشف آن ها برای شما خیلی سخت نمی باشد .

پس بهتر است شما نیز به تولید محتوا از سوژه های پرطرفدار بپردازید .

2-زمان انتشار هر پست در صفحه اینستاگرام بسیار مهم است :  باید به این نکته نیز توجه شود که اینستاگرام برای تعدادی از مخاطبین و مردم بیشتر جنبه سرگرمی دارد و اکثر افرادی هم که به طور ناخودآگاه چیزی را در این شبکه یاد می گیرند ، ممکن است در ابتدا فقط برای سرگرمی و وقت گذرانی به حضور و فعالیت در اینستاگرام پرداخته باشند . بنابراین به احتمال زیاد و بنا بر علت توضیح داده شده ، امکان حضور و فعالیت تعداد زیادی از کاربران در روزهای خاصی در طول هفته بسیار بیشتر از سایر زمان ها می باشد . پس بهتر است به این نکته زمان سنجی در ارسال محتواهای خود دقت داشته باشید. یعنی حواستان باشد که در چه ساعاتی و در چه روزهایی از هفته مطالب خود را منتشر نمایید .همچنین می توانید از ابزار ( اینستاگرام این سایتز ) که در برنامه اینستاگرام تعبیه شده نیز استفاده کنید . به کمک این ابزار ( instagram insights    ) می توانید میزان حضور و فعالیت کاربران و مخاطبین خود را در ساعات و روزهای هفته ملاحظه نمایید . اگر قبل از این با این امکان موجود در اینستاگرام آشنا نبوده اید ، توصیه می شود به استفاده از آن بپردازید.

شناخت مشخصات و ویژگی های مخاطبین صفحه

3-شناخت مشخصات و ویژگی های مخاطبین صفحه و تولید محتواها براساس این موضوع: شما بهتر از شناخت کافی از ویژگی ها و خصوصیات وخاطبین خود داشته باشید. و بر اساس این مشخصات به تولید محتوا برای ایشان بپردازید. پس باید در هنگام تولید یک مطالب و محتوی نظیر عکس و یا فایل ویدئویی ، ویژگی ها و شخصیت کاربران و مخاطبین صفحه خود را در نظر بگیرید . معمولا در صفحات شما کاربرانی در دره سنی مختلف  و از گروههای کودکان تا بزرگ سال حضور دارند . حال اگر اکثر این افراد در بازه سنی خاصی قرار گیرند ، احتمالا مجبور خواهید شد که به تولید و ارسال عکس و فیلم هایی مربوط به آن رده سنی اقدام کنید . مثلا برای سنین پایین می توانید از موارد انیمیشن و یا برای سنین بالاتر به نمایش ویدئوهای مرتبط با بزرگ سالان بپردازید.

 

4-بالا بردن تعامل و مشارکت با مخاطبین و کاربران صفحات اینستاگرامی خود 

داشتن تعامل با کاربران صفحه می تواند تاثیر بسزایی در بهبود و رشد آن صفحه داشته باشد ، که این به نوبه خود سبب رونق بیشتر کسب و کار از طریق تولید محتوا و جذب بیشتر مشتریان خواهد شد . زمانی که شما به دنبال انتخاب موضوع مناسب و درخور ویژگی ها مخاطبین خود هستید و ساعات  و زمان ارسال مطالب نیز برایتان مهم است ، همین یعنی شما با آنها تعامل و اشتراک نظر خوبی دارید .

ارزش لایک و کامنت

همین که مخاطبین مطالب شما را لایک نمایند و یا برایتان کامنت گذاشته  یا پست شما را ذخیر کنند و نیز پست شما را در جاهای دیگر ارسال کنند ، نشان از موفقیت شما در امر تعامل با آن ها می باشد . پس با افزایش میزان مشارکت و تعامل در یک پیج و صفحه ، آن صفحه اینستاگرام در حال رشد بیشتر است  و اگر آن صفحه به موضوعات تبلیغاتی و یا کسب و کار و تجارت مربوط شود ، مطمئنا این افزایش رشد صفخه ( به دلیل تعامل بالا ) در موفقیت های اقتصادی و کسب و کار و جذب مشتری آن صفحه نیز تاثیر خواهد داشت. برای آشنایی با شیوه های افزایش تعامل می توانید از رقبای خود در اینستاگرام بنچ مارک تهیه کنید . پس خواهید توانست ، میزان عملکردها و فعالیت ها  و تاثیرات آن ها را مورد شناسایی دقیق قرار دهید .

در صفحات رقبا معمولا پست های با لایک و مشاهدات بیشتری وجود دارد و نیز از صفحات رقبا می توانید مخاطبین مشترک بین آن صفحه و صفحه خود را بشناسید .  و این که کلا مخاطبین مشترک به چه پست هایی از شما و رقبا علاقه بیشتری نشان می دهند . با این شیوه شما نیز می توانید روش کار خود را برای بهبود مطالب و پشت های خود تغییر دهید . یکی از مهم ترین مدل ها جهت تعامل و مشارکت بیشتر در صفحات اینستاگرام ، اقدام به پاسخگویی به سوالات  و درخواست های ایشان در قالب فایل های ویدئویی می باشد . به این شکل به آن ها القاء خواهید کرد که حضور و نظرات ایشان برای شما بسیار مهم می باشد.

نتیجه گیری : خلاصه این که تولید کردن هر گونه محتوای هدفمندی در اینستاگرام مستلزم یک برنامه ریزی و نظم دقیق می باشد . شما از حالا باید برای تولید محتوای چند روز آینده صفحه خود آگاه باشید . نکته مهم در صفحاتی که می خواهند به کسب و کار اینستاگرامی و تلگرامی بپردازند ، این است که در فواصل مطالب و محتوهای خود میزان تبلیغات را کم کنید و کلا تبلیغات در پست ها شما زیاد نباشند . یعنی کاربران با مشاهده پست شما متوجه تبلیغاتی بودن آن نشوند و در زمان مشاهده آن ویدئو حداقل 80 درصد محتوای ارزشمند آن پست در آن ها القاء شده و نهایتا 20 درصد ماهیت تبلیغاتی داشته باشد .

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید