تیم سازی استارتاپ

تیم سازی استارتاپ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

راهنمای کمک به تیم سازی استارتاپ ، چگونه می توان برای شروع یک کار استارتاپی ، یک تیم خوب تشکیل داد؟

تیم سازی استارتاپ یک کار بسیار کلیدی است و اگر تیم سازی استارتاپ به درستی انجام نشود می تواند منجر به نابودی کامل استارت اپ شود.

 

تیم خوبی که برای استارت تاپ می خواهیم تشکیل دهیم چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

استارتاپ به کاری گفته می شود که در آن تعدادی جوان همسو و هم دل گرد هم آمده اند تا با عملی کردن ایده هایی که در ذهن خود می پرورانند به یک نتیجه ی مطلوب برسند . اما برای رسیدن به هدف مطلوب و نتیجه ی دلخواه باید یک تیم دست به کار شود و تمام جوانب موجود را از همه سو بسنجند . لذا یک فرد به تنهایی به ندرت می تواند در انجام یک امر موفق و پیروز شود . در این مقاله هدف توضیح و شرح در مورد نکاتی است که در هنگام تیم سازی در استارتاپ باید به آن ها دقت داشته باشید . همراه ما باشید تا انتهای مقاله .

استارت آپ
استارت آپ

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

آنچه که در این مقاله بررسی خواهیم کرد ، شرح و بسط کلی پاسخ به سوالات زیر است :

  1. استارات آپ به چه معناست و چه ایده هایی می تواند در انجام یک استارتاپ موفق عمل کنند ؟
  2. در هنگام تیم سازی استارتاپ رعایت چه نکاتی به شما در انتخاب مناسب ترین افراد کمک خواهد کرد ؟
  3. یک فرد خوب برای انتخاب در تیم استارتاپی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

[/stextbox]

جوانان بسیاری هستند که به دلیل نداشتن منابع مالی مناسب و هم چنین خلا یک تیم خلاق و کوشا همسو و هم نطر با آن ها نمی توانند به موفقیت زیادی دست یابند . در صورتی که تا کنون استارتاپهای بسیاری بوده اند که به دلایل زیادی از جمله مالی به هدف خود نرسیده اند و کمی بعد از شروع بت شکست مواجه شده اند . از این رو در این مقاله قصد داریم تا در مورد استارتاپ های مختلف و نکاتی که برای انتخاب یک تیم همدل باید به آن توجه کنید اشاره کرده و در این امر شما را راهنمایی نماییم . همراه ما باشید با مقاله تیم سازی استارتاپ .

استارات آپ به چه معناست و چه ایده هایی می تواند در انجام یک استارتاپ موفق عمل کنند ؟

مطابق با یک ضرب المثل قدیمی که در انگلیس رایج است : ” زنجیر تنها به اندازه ای قوی است که ضعیف ترین آن می باشد ” زمانی که یک فرد شروع به انجام یک کار تجاری جدید می کند یا قصد دارد تا ایده خود را عملی سازد ، مهم ترین کار ، ساختن یک تیم بسیار قوی نیست . بلکه اگر شرایط مالی و بودجه ی کار را در نظر نگیریم ، مهم ترین کار نداشتن یک تیم قوی و همدل می باشد . اما تعریف واژه استارتاپ برای درک معنا و مفهوم این واژه چیست ؟

استارات آپ به چه معناست و چه ایده هایی می تواند در انجام یک استارتاپ موفق عمل کنند ؟
استارات آپ به چه معناست و چه ایده هایی می تواند در انجام یک استارتاپ موفق عمل کنند ؟

منابع اینترنتی مختلف و وب سایت های بسیار به تعریف این واژه پرداخته اند و اصول و مبانی مربوط به آن را تعریف کرده اند .

هر کس به راحتی با یک سرچ ساده در موتور های جست و جوی گوگل می تواند به اطلاعات جامع و جالبی در این باره دست یابد . هر چند که اشتباهات بسیاری در بسیاری از این سایت ها وجود دارد اما شرح و توضیح در رابطه با آن ها خارج از توان و حوصله ی این مقاله است .

به طور کلی اگر بخواهیم این اصطلاح را معنا کنیم :

استارتاپ به پروژه هایی اطلاق می گردد که در طی روند انجام آن ، یک ایده ی نو پا با تلاش و کوشش گروهی از افراد رشد می کند و تبدیل به یک پروژه موفق می شود . این پروژه موفق ممکن است تولید یک محصول باشد ، اهداف خدمات رسانی داشته باشد یا ایده ای برای فروش بهتر با توجه به شرایط موجود رقم بزند.

در اصل ، استارتاپ کل یک مسیر رسیدن به موفقیت را خودش به تنهایی طی می کند و در این راه همه ی جوانب موجود را با آزمون و خطا های بسیار پشت سر می گذارند . در استارتاپ ها تمامی مبانی و اصول پایه خود به خود و بر طبق تجربیات یاد گرفته می شود و تمام موانع به تنهایی و با تجربه ی اندک از سر راه برداشته خواهد شد.

حال می خواهد استارتاپ یک اختراع نرم افزاری پیچیده باشد یا خواه یک فروشگاه متوسط که قصد دارد برای فروش بهتر محصولات خود ایده های جالبی را رقم بزند.

پس لازم است دوباره تکرار شود که ایده های هر یک از این پروژه های استارتت لزوما بر روی یک اختراع عظیم و بزرگ فعالیت و سرمایه گذاری نمی کنند.

آن ها بر روی مواردی سرمایه گذاری خواهند کرد که پروژه های کوچکتر را بزرگ تر جلوه داده و به سمت موفقیت آن را سوق دهند . در استارتاپ گروهی هم دل دور یکدیگر جمع می شوند و با هم در ارتباط با موضوعی به تلاش می پردازند . جامه ی هدف ، مخاطبان ، شرایط بازاریابی و فروش بهتر ، کمپین های تبلیغاتی و . . . بسیاری موارد دیگر از جمله کارهایی است که از همان بدو شروع فعالیت ، همه ی افراد تیم استارتاپی  را به خود مشغول می کند . لذا در انتخاب یک تیم خوب و همدل باید کمال دقت و توجه را لحاظ کرد . در ادامه نکاتی را معرفی می کنیم که به کمک آن ها بتوانید یک تیم هم راستا و هم سو برای ایده ی خود پیدا کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت نایل شوید .

در هنگام تیم سازی استارتاپ رعایت چه نکاتی به شما در انتخاب مناسب ترین افراد کمک خواهد کرد

تشکیل تیم استارتاپ

فرض کنید شما یک جوان خلاق هستید که ایده های بسیار زیبایی را در ذهن خود می پرورانید . اما تنها داشتن ایده نمی تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند . از این رو شما باید دنبال ساختن شرایط و موقعیت های لازم برای ساخت یک بستر مناسب برای رسیدن به موفقیت باشید . این بستر نیازمند دانش و اطلاعات فراوان در زمینه های مختلف می باشد که اگر فرد خودش بخواهد به تنهایی به دنبال آن ها برود عملا عمر خودش را تلف کرده است . لذا در این مواقع توصیه می شود که قبل از انجام هر کاری یک تیم موفق و قوی برای خود بسازید .

تشکیل تیم استارتاپ
تشکیل تیم استارتاپ

در قسمت پایین نکاتی آورده شده است که به کمک آن ها می توانید یک تیم بسیار مفید و کارا برای ایده ی خود بسازید :

  • دیدگاه های همه باید در یک راستا و مشابه به هم باشد .

رویه ی بسیاری از شرکت های تجاری بزرگ ، فرهنگ سازی های تجاری می باشد . این شرکت ها فرهنگ های اصلی و حاکم بر روی شرکت خود را از روی شرکت های بزرگی هم چون گوگل ، فیسبوک ، توییتر و . . .  الگو برداری می کنند . به طور کلی شما این نکته را در نطر داشته باشید که افراد مختلف را بر اساس طرز فکر آن ها استخدام نمایید . اگر شما فردی هستید که کار آفرین و یا یک فرد خود مبتکر است ، باید ویژگی های شخصیتی بالایی هم چون اخلاق کاری ، مسئولیت کاری ، اشتیاق و خلاقیت را برای همه ی هم تیمان خود در نظر بگیرید .

  • یا اولین و آخرین نفر باشید ، یا نباشید . به عبارت دیگر اولین نفری باشید که وارد می شود و آخرین نفری که دست می کشد .

اگر شما خود به تنهایی ایده ی ساخت یک شرکت استارتاپی  ت در ذهن خود پرورانده اید ، و در حال حاضر قصد دارید تا یک تیم خوب برای خود دست و پا کنید فرراموش نکنید که نفر اول و آخر باشید . شما باید الگوی تمام افراد تیم باشید و با رفتار خود و روحیه  بالای خود مسیر اصلی تیم را مشخص کنید . به عنوان مثال اگر شما یک ایمیل کاری دریافت کنید مهم نیست که در چه ساعتی از شبانه روز باشد ، به آن سریعا جواب بدهید . این کار نشان می دهد که در کار خود صادقانه پیگیر هستید و به هم تیمان خود می فهمانید که مسئولیت کاری شما در چه میزان جدی است . وقتی که شما خودتان به تنهانی سکان فرهنگ سازی در تیم را به عده بگیرید ، تیم شما همان مسیر دلخواه را در پیش خواهند گرفت و از اهداف اصلی محافطت خواهند کرد . فراموش نکنید که تیم سازی موفق یک استارتاپ اپ با آموزش رفتار صحیح و مناسب شکل خواهد گرفت .

  • به کلمات و حرف های خود بسیار دقت کنید :

کلمات تاثیر جادویی دارند و بسیار در روند عملکردی یک تیم موثر واقع می شوند . حواستان به حرف ها و نطراتی که در طول انجام یک مسیر به هم تیمی خود می دهید باشد . اگر حرفی در تیم خود می زنید باید تلاش بسیاری برای تحقق بخشیدن به آن بکنید . غر از این عمل کنید خودتان رار به فردی تبدیل کرده اید که اعتماد زیادی به شما نخواهند کرد . روحیه ی کاری خود را حفظ کرده و همواره پای تمام حرف ها  و قول هایی که به هم تیمان داده اید بایستید . چرا که شما به عنوان یک کارآفرین و خود مبتکر ، ستون اصلی یک کار استارتاپی  خواهید بود .

  • هم راستایی شرط اصلی است !

در نطر بگیرید که شما یک تیم استارتاپی  تشکیل داده اید که هدفی مشخص دارد . برای مثال شما یک ایده در راستای توسعه ی بهبود فروش محصولات خانگی راه اندازی کرده اید و هدف شما در حیطه ی محصولات خانگی است . در این حال شما باید از افرادی برای تیم خود دعوت به عمل آورید که همسو با اهداف و مقاصد اصلی ایده ی شما هستند . در این صورت است که شما می توانید با خیال آسوده مطمئن شوید که راه ایده ی شما راه درستی است . برنامه های اصلی و مهم را از ابتدا تعیین کنید و آن ها را به هم تیمان خود بگویید . ازآن ها در این مسیر کمک بگیرید و در مواجه شدن با تمامی موانع به یکدیگر کمک نمایید . ساختن تیم و حرکت با یکدیگر به صورت هم راستا از مهم ترین ارکان یک تیم موفق خواهد بود .

  • در طی کل مسیر صبر فراموش نشود :

در نظر داشته باشید وقتی که یک کار پروژه استارتاپی  را شروع می کنید قطعا با موانع سخت و بسیار زیادی مواجه خواهید شد که باید با درایت کامل و حوصله ی تمام برای آن ها راه حل پیدا کرده و آن ها را رفع نمایید . مواقع بسیار زیادی ممکن است پیش آید که حس کنید هیپ گونه پیشرفتی در زندگی و شریط کاری شما رخ نداده است و حتی ممکن است اوضاع از حالت اولیه بسیار سخت تر شده باشد . استارتاپ مثل موتور یک ماشی صفر است و باید موانع زیادی را با آن طی کنید تا بتوانید به اصطلاح آن را آب بندی کنید .

ممکن است در ابتدا برای شما خیلی سخت باشد و بار ها شکست بخورید ، اما اگر کمی با صبر و حوصله سختی ها را یک به یک پشت سر بگذارنید و به مرحله های بعدی برسید متوجه خواهید شد که چقدر در این مدت به پیشرفت های بزرگی دست یافته اید .

تغییر ها در استارت آپ ها ناگهانی است . ممکن است چشم باز کنید و متوجه شوید که زندگی شما دگرگون شده است ، حتی با همان تغییرات کوچک و جزئی ! فراموش نکنید که پیشرفت های طاهی که بسیاری از وب سلیت های بازاریابی و . . . دارند موقتی است و به معنای اصلی کلمه ی پیشرفت عمل نمی کنند . در فرایند استارتاپ هدف اصلی شما ، جنک با ثانیه هاست . پس صبر را در یک به یک لحظات استارتاپ خود در نظر داشته باشید . در صورتی که شما نتوانید صبر خود را به هم تیمی های خود نشان دهید ، هم اعتماد آن ها به شما کم رنگ تر می شود و هم آن ها دیگر روحیه ی جنگیدن را ، آن گونه که باید نخواهند داشت .

  • شناخت نیاز های اصلی خود :

در ابتدای مسیر اصلی اجرای ایده ی خود ، مهم ترین نیاز ها را شناسایی کنید . موسسان تنها افرادی هستند که از همان بدو ورد در یک تیم نقش دارند . آن ها باید هسته های اصلی یک تیم را مشخص کنند و شرح وظایف او را برای هر فرد تعیین نمایند . به عبارت دیگر در همان ابتدا باید مشخص شود که در این راه رئیس چه کسی است ؟ بازاریاب که و . . . د رنهایت با توجه به سایر نیاز ها ، اقدام به جذب افراد مناسب دیگر برای تیم خود کنند .

  • مشخص نمودن نیاز به هم تیمی های تمام وقت یا پاره وقت :

در فرایند اصلی یک استارتاپ ، یکی از مهم تیرن ارکان را می توان کسب و کار بهینه ی آن معرفی کرد . استارتاپ ها به دلیل اینکه در ابتدای مسیر هنوز به درامد ثابت و مشخصی نرسیده است و ایده ، گسترش نیافته است ، ترجیحا نیازی به نیرو های تمام وقت نیست و وجود نیرو های پاره وقت می تواند مشکل اصلی را به طور کامل رفع کنند . موسسان و مدیران یک پروؤه ی استارتاپی  برای این منظور باید تصمیم بگیرید و بعد اقدام به جذب نیرو های خود کنند .

یافتن هم تیمی برای استارت آپ

  • یک نفر باشد ولی مرد باشد !

شرکت های بزرگ هم چون گوگل ، اگر در استخدام یک یا چند نفر اشتباه کند و فرد نامناسبی را انتخاب کند می تواند به سرعت و در عرض مدت زمان کوتاهی این مشکل را جبران نماید .

برای شرکت های بزرگ این مورد صرفا یک مانع محسوب نمی شود و می تواند آنقدر افراد مختلف استخدام و اخراج کند تا به نیروی مورد هدف خود برسد .

اما در کار های استارتاپی  قضیه کاملا متفاوت است . یک تیم استارتاپ حداکثر از 7 – 8 نفر تشکیل شده اند . لذا کوچک نرین خطایی در استخدام افراد نامناسب در تیم ممکن است خسارات جبران ناپذیری به ساختار اصلی شرکت وارد سازد .

در هنگام استخدام در تیم استارتاپی  به این نکته توجه داشته باشید که شناخت کامل از فرد مورد نظر بسیار واجب می باشد . به عبارت دیگر موسسان باید به طور کامل فرد را بشناسند و با اخلاقیات و روحیات او و هم چنین سطح دانش و مسئولیت کاری او آشنایی کامل داشنه باشند .

البته در عمل این موضوع کاملا به طور حتم به یقین صادق نیست ولی هر چه میزان شناخت بیشتر باشد ریسک اشتباه در انتخاب فرد کاهش پیدا می کند .

موسسان پروژه ی استارتاپی  باید به این نکته هم دقت داشته باشند که فردی که قصد استخدام او را دارند فارغ از تمام موارد ، دانش و مهارت های او تا چه میزان در دراز مدت باعث پیشرفت شرکت و پروژه خواهد شد ؟! به عنوان مثال می توان فردی را گفت که تحصیلات دانشگاهی قابل توجهی ندارد اما به دلیل مهارت های او در صنعت و تجربه های کاری می تواند یک گزینه ی مناسب برای تیم به حساب آید .

ساخت تیم استارتاپی

ساخت تیم استارتاپی
ساخت تیم استارتاپی

اعضای تیم استارت آپ

به طور کلی فرد مناسب برای استخدام در تیم باید مشخصات زیر را داشته باشد :

  • در زمینه های محصول و کاری ، تجربه ی مناسب و در خوری داشته باشد .
  • شناخت از آن ها به اندازه ی کافی و قابل قبول باشد .
  • در ابتدا به حقوق کم قانع باشد .
  • علاقه مند در حوزه ی کاری استارتاپ باشد .

هم تیمی استارت آپ

  • متخصص ترین ها را انتخاب کنید

 

 

یک پروژه استارتاپی  با دنیایی از موانع و دانش های مختلف مواجه است که باید بی نقص انجام پذیرد .

شما زمانی که می خواهید یک ایده ی استارتاپی  را عملی کنید باید به این نکات توجه داشته باشید که در هر قسمت مانند بازاریابی و فروش ، یا ساخت نرم افزار ها و سایت های مربوطه و  . . . از چگونه نیرویی باید استفاده کنید .

در زمینه ی بازار یابی افرادی مناسب ترند که خلاق و پر انرژی باشند بتوانند به طور کاملا اصولی مسیر شرکت را برای جویندگان آن توضیح دهند و یا در قسمت نرم افزاری و طراحی وب سایت به افرادی احتیاج است که بتوانند با خلاقیت و هوش خود ، یک سایت جدید و بی نقص راه اندازی کنند .

از این رو هر استارتاپ نیاز به یک مسئول متخصص منابع انسانی دارد تا با برپایی جلسات مصاحبه و . . . بتواند مناسب ترین گزینه را انتخاب نماید . در کنار متخصصین منابع انسانی و بازار های مقابل هر استارتاپ ، به یک متخصص مالی اختیاج است تا تمامی سرمایه ها و روند گردش مالی حساب را بتواند پشتیبانی کند . هرچند که مباحث حسابداری و . . . زیاد پیچیده میستند و خود اعضای اصلی هسته ی استارتاپ هم می توانند با کمی تحقیق و پیگیری آن را فرا گیرند ، ولی وجود آن برای اطمینان از حصول دقت کار ، ضروری می باشد .

  • برای راحتی و دقت بیشتر از ابزار های روانشناسی استفاده کنید :

برای اینکه افراد مناسب برای یک تیم را بهتر بشناسید از پرسش نامه ها و سوال های روانشناسی استفاده کنید . شما می توانید با توجه به نرم افزار های موجود ، ویژگی های شخصیتی افراد مختلف را به خوبی متوجه شوید و از کسی که بیشترین سنخیت را با روحیات استارتاپ شما دارند ، بهره ببرید .

و در نهایت سخن آخر :

استارتاپ پروژه ای بسیار چالش بر انگیزی است که باید از تمام موانع به تنهایی و با فکر و قدرت خلاقیت خود عبور کنید .

کشور های بسیاری در سال های اخیر در این زمینه وارد شده اند و به موفقیت های بسیاری دست یافته اند.

ایران با اینکه پروژه های استارتاپی  زیادی را به مرحله ی بهره برداری رسانده است اما خلا بسیاری از موارد دیگر احساس می شود و می توان با اندکی خلاقیت در این زمینه ، پرچم داری کرد.

لذا اگر ایده ای در سر می پرورانید به دنبال آن بروید با کوچکترین مانعی نا امید نشود . تمامی جوانب را عاقلاه بسنجید و به دنبال شریک هایی برای بیزینس خود باشید که با شما هم مسیر هستند . چه بسا شرکت ها و پروژه های بسیاری بوده اند که در همان ابتدای مسیر و با عدم رعایت نکات لازم ، با شکست مواجه شده اند و راه خود را ول کرده اند . کوشش و مجاهدت در راه خود قطعا شما را به پله های ارشد موفقیت می رساند . از اینکه همراه ما بوده اید بسیار سپاسگذاریم .

تولید محتوا برای استارت آپ

احتمال خیلی زیاد بعد از تیم سازی استارتاپ و … آخرش کارتان برای وب سایت استارت اپ خود به سئو و تولید محتوا می رسد.

تولید محتوا کاری بسیار زمان بر است و بدون استراتژی هدفمند عملا باعث شکست پروژه خواهد شد.

روی خدمات تیم هشت در زمینه تولید محتوا حساب کنید.

برای شروع تیم سازی استارت آپ

برای شروع تیم سازی استارت آپ در ابتدا باید تجربه کافی،اطلاعات مورد نیاز،شناخت استعداد افراد در زمینه های مختلف، اولویت بندی اهداف استارت آپ و دیگر عناصر مهم در تشکیل یک تیم استارت آپ بسیار مهم است.

به صورت کلی برای تشکیل و شروع هر کاری ابتدا باید فردی به عنوان مدیر پروژه انتخاب شود تا اهداف واداره اعضا را به خوبی بلد باشد .

هم چنین طوری کار را پیش ببرد که دچار شکست نشود و به هر دلیلی کار را متوقف نکند.

در ساختار تیم سازی استارت آپ نیز ابتدا باید فردی به عنوان مدیر که دارای شایستگی و صلاحیت های لازم داشته باشد انتخاب شود در واقع این فرد می تواند خود کار آفرین باشد.

پس از انتخاب شدن مدیر،او باید تصمیم بگیرد که اعضای گروه را به تدریج تشکیل دهد.

 

نحوه تیم سازی استارت آپ چگونه است؟

اولین مرحله این است که مدیر تشخیص دهد که باید تیم سازی استارت آپ انجام شود و نیاز اینکه ما برای اجرای مراحل کار نیاز به تشکیل تیم داریم را درک کند.

یکی از عوامل مهم در تیم سازی استارت آپ شناخت کافی در مورد فردی که جذب تیم می شود است

مدیر باید فرد را به خوبی بشناسد و شناخت کافی راجع به وی را داشته باشد.

یکی دیگر از نکات مهم و اساسی این است که مدیر بداند فردی که استخدام می  کند در حوزه مورد نظر تخصص کافی را داشته باشد تا بتواند به صورت بلند مدت به نفع استارت آپ عمل کند.

اعضای یک تیم سازی استارت آپ توسط چه کسی انتخاب می شوند؟

در قسمت های قبل گفته شد که در مرحله اول فردی به عنوان راس گروه که حکم مدیر را دارد انتخاب می شود و برای پیشبرد اهداف استارت آپ و رساندن استارت آپ به موفقیت  تلاش می کند

پس اجرای این طرح ها وانتخاب افراد گروه که ما برای اجرای اهداف استارت آپ و برقراری یک کسب و کار سالم به آن ها نیاز داریم صورت می گیرد.

 

مهارت داشتن و اهمیت حضور اعضا چه اندازه در تیم سازی مهم است؟

در انتخاب اعضا باید درست تصمیم گیری شود  زیرا برخی از مدیران علاقه دارند که افراد گروه شخصیتی نزدیک به شخصیت  خودشان داشته باشند اما، این تفکر اشتباه است و ممکن است لتمه هایی به پیشبرد اهداف وارد کند که هزینه آور باشند همچنین ریسک پذیری افراد در حین اجرای پروژه و پیش بردن آن مهم است .

 

چگونه یک تیم سازی استارت آپ  موفق تشکیل دهیم  ؟

نقش اعضای تیم و مهارت آن ها برای انجام کار بسیار مهم است. داشتن یک تیم قوی برای اجرای کار یکی دیگر از نکات مهم برای پیشرفت در حوزه کاری  است و تاثیر بالایی در پیشرفت کاراستارت آپ دارد.

صفر تا صد کار را در یک استارت آپ موفق را افراد گروه انجام  میدهند ، پس برای داشتن یک تیم استارت آپ موفق باید از افراد خبره استفاده کنیم.

 

مدیر هنگام انتخاب اعضا باید دقت کافی را به کار ببرد که اگر در حین انجام کار استارت آپ یکی از اعضا باعث وارد شدن مشکلی به امور استارت آپ شد او را به راحتی اخراج کند زیرا نگه داشتن چنین افرادی باعث افزایش مشکلات و به وجود آوردن هزینه های سنگین در کار می شود.

در ضمن قابل ذکر است که فرد انتخاب شده در هنگام شروع به کار به دریافت حقوق کم قانع باشد و به کاری که انجام می دهند علاقه داشته باشند.

طبق نظر روانشناسان بیشتر شرکت هایی که تیم سازی موفقی داشته اند هنگام انتخاب افراد از تست های روان شناسی وشخصیتی استفاده کرده اند یک نمونه از این تست ها تست شخصیتی ام بی تی آی است که تیپ شخصیتی افراد را مشخص می کند و باعث می شود که کار فرما شناخت بیشتری روی افراد گروه پیدا کند.

مدیر مجموعه به دلیل اینکه سرمایه اولیه استارت آپ با مبلغ نا چیزی شروع می شود با انتخاب افرادی که قانع به حقوق کم هستند و برای پیشرفت استارت آپ استارت آپ تلاش مضاعف دارند را کار خود را تا حد زیادی پیش می برد.

مدیر مجموعه نیزوظایفی در قبال چنین کارمندانی دارد. از جمله این وظایف ، این است که با پشتکار و اخلاق داری و روحیه و انگیزه دادن به کارمندان آنان را تا حدودی قانع نگه دارد.

ویژگی های بارز یک استارت آپ موفق:

1.توانایی مدیریت بحران در همه اعضای گروه  وجود داشته باشد

2.ارتباط قوی و موثر با مشتری را اعضای گروه به خوبی بلد باشند

3.در حین کار پشتکار و روحیه بالا بین اعضای گروه برقرار باشد

4.تمرکز بر روی اهداف اصلی پروژه برای اعضا تعریف شده باشد

 

در یک تیم سازی استارتاپ موفق علاوه بر تخصص افراد در حوزه کاری نیاز داریم که از کار آفرینان موفق و با تجربه پند بگیریم تا با چالش هایی که ممکن است در طول پروژه پیش بیاید آشنا شویم و نحوه برخورد با آن ها را بدانیم .

در یک استارت آپ موفق از انتقاد های سازنده نیز باید کاملا استفاده کنیم . با تفکر بر انتقاد های سازنده می توانیم از بروز برخی مشکلات پیشگیری کنیم.

 

 

در یک استارت آپ موفق تمامی اعضا باید قابل اعتماد باشند:

برای مثال هنگامی که مدیر بنا به هر دلیلی نمی تواند در شرکت حضور داشته باشد اعضای گروه باید طرز صحیح بر قراری ارتباط موثر با مشتری را به خوبی یاد گرفته باشند. تا هنگامی که مدیر در پروژه حضور ندارد افراد گروه جذب مشتری بالایی داشته باشند با این روش اعتماد بین هردو طرف حاصل می شود.

معمولا فردی که مدیریت پروژه را بر عهده دارد  جدا از بقیه تلاش های  بی نظیری   برای پیش بردن پروژه به کار می گیرد .

یک مدیر لایق همیشه با ترویج انگیزه بین کارکان باعث می شود که اتحاد و  همبستگی بین کارمندان وجود بیاید.

یکی از ویژگی های مدیر خوب در استارت آپ عاقبت تگری و دید مثبت داشتن به چشم انداز آینده د است0طبق اصل دهم قانون کاری برای انجام و رفع نیاز باید از پیش تدارکاتی ببینیم .

در اوایل کار به دلیل اینکه شما با سرمایه اندکی شروع به کار کرده اید می توانید اعضای گروه را دعوت به سهیم شدن در استارت آپ  کنید  و به جای پرداخت حقوق بالا حقوق کمتری به آنان بپردازیدالبته اگر افراد با این پیشنهاد شما مخالفند و راضی به ادامه همکاری نیستند از ادامه کار با این افراد خود داری کنید.

 

در ابتدای کار بهتر است که افراد را به صورت نیمه وقت استخدام کنید و از استخدام تمام وقت افراد  خودداری کنید این برای شما بهتر است.

همچنین شما می توانید با استخدام کار آموز پس از یاد دادن کار به وی از  او در ادامه پروژه خود بهره مند شوید.

شما برای اداره بهتر تیم می توانید از هم بنیانگذار استفاده کنید البته هم بنیانگذار شما باید فردی باشد که با ورود خود به پروژه خیلی از اقدامات شمارا کامل کند در واقع انتخاب یک هم بنیان گذار انتخاب یک مکمل برای اداره بهتر تیم می باشد اگر شما شناخت کافی از هم بنیان گذار خود دارید می توانید تفکرها و ایده های خلاقانه خود را با او در میان بگذارید.

استارت آپ چیست؟

به طور کلی معنی کلمه استارت آپ در فارسی به معنای راه اندازی یک کسب و کار نو

پا گفته می شود. شروع استارت آپ ها می تواند از تکنولوژها فناوری ها کسب و کار خانگی و راه اندازی کارهایی که در صررت کلی بتواند باعث تغییر و تحولاتی در بازار شود.

در واقع استارت آپ نوعی  کار آفرینی است که فرد با جذب افراد ماهر در آن حوزه کاری

و استفاده از نظر دیگر کار آفرینان یک مجموعه کاری جدید به وجود می آید.

پایه و اساس یک  استارت آپ تولید محصول و به فروش رساندن است به طور کلی هنگام تیم سازی برای استارت آپ باید یک مدیر تولید و یک مدیر فروش انتخاب کنیم البته در مرحله ابتدایی کار برای حفظ سرمایه بهتر است که در حوزه تولید از افراد عادی و در حوزه فروش از بازاریاب های عادی استفاده کنیم این روش برای اول  کار بهتر است.

حتی می توانیم برای فروش محصولات از سایت ها و درگاه های اینترنتی استفاده کنیم.

ما برای شروع یک استارت آپ و به تولید رساندن محصول پیشنهادی  در ابتدا باید ایده ای نو داشته باشیم که مردم برای رفع نیازهای خود از محصول تولیدشده استقبال کنند وگرنه ایده ما همان ابتکار می ماند و به نوآوری تبدیل نمی شود.

در واقع برای شروع یک استارت آپ باید ایده ای جدید و قابل اجرا داشته باشیم  تا علاوه بر تولید به مرحله فروش هم برسد.

هرچه در استارت آپ ما،  تلاش و کوشش افراد مستمر و از روی علاقه به کار باشد استارت آپ ما موفق تر است و درصد روبرویی با شکست کمتر می شود. دلایل شایع شکست بسیاری ازاستارت آپ هایی که به طو کلی تعطیل شده اند فعال نبودن اعضا وعدم مدیریت درستی که نداشتن برنامه ریزی موجب پیش نرفتن کارها می باشد.

برای راه اندازی یک استارت آپ باید مراحلی را طی کنیم مراحلی مانند:

تفکر خلاق برای ایجاد ایده های نو،نسبت به ایده داده شده توسط خودمان احساس مالکیت داشته باشیم یعنی این ایده متعلق به من است ، برای تولید انبوه ابتدا یک نمونه تولیدی به ثمر برسانیم و برای ایده خود به  دنبال اسپانسر باشیم .

سرمایه گذار

سرمایه گدار برای یک استارت آپ چهار حالت دارد:

1.بانک ها

  1. سرمایه گذار شخصی

3.سرمایه گذار داوطلب

4.سرمایه گذار شراکتی

سرمایه گذاری صورت های مختلفی دارد:

به صورت اعتباری – مالکیتی وشراکتی می توان در یک پروژه استارت آپی سرمایه گذاری نمودکه انتخاب نوع سرمایه گذاری بستگی به مالک استارت آپ دارد.

 

ببینید ما برای تیم سازی و ادامه پروژه نیاز داریم که سرمایه افزایش پیدا کند برای این کار ما باید اسپانسری که مایل به حمایت و همراهی ما در طرح شده را راضی نگه داریم و انگیزه او را برای ادامه فعالیت را افزایش دهیم تا ادامه کار پروژه با مشکل روبرو نشود.

انواع استارت آپ:

استارت آپ ها انواع مختلفی دارندو به گروه های مختلف تقسیم بندی می شوند :

استارت آپ های کوچک:این نوع از استارت آپ ها معمولا در بین چند فر یا اعضای یک خانواده انجام می شود.

استارت آپ های سبک زندگی :این نوع استارت آپ ها معمولا  همراه با اتفاقات زندگی روزمره شکل می گیرند که به آن ها استارت آپ های سبک زندگی گفته می شود.

استارت آپ های گسترشی :این نوع از استارت آپ ها ،استارت آپ هایی هستند که قابلیت وسیع تر شدن را دارند در نتیجه می توانند استارت آپ های خوبی باشند و سود خوبی به همراه خود داشته باشند.

استارت آپ های اجتماعی :این نوع از استارت آپ ها قصد دارند که مکان بهتری برای زندگی بسازند در واقع طراحان این نوع استارت آپ ها به مقصود بهتر کردن یک مکان یک تیم استارت آپ تشکیل می دهند.

استارت آپ های خدماتی :این نوع از استارت آپ ها به صورت تولید یک خدمات برای رفع نیاز های مردم است ،به طور کلی تولید محصولی که مردم به آن نیاز دارند و بعد از تولید این محصول فروش خوبی در بازار خواهد داشت.

مقایسه ایده خود با انواع ایده ها

شما می توانید با مقایسه ایده خود با انواع ایده ها نوع ایدتان را مشخص کنید وبا نکات گفته شده یک تصمیم درست بگیرید.

قرار گیری هر فرد در حوزه کاری خود در پیشرفت استارت آپ خیلی مهم است.انتخاب هر فرد برای حضور در گروه به عنوان عضو باید مربوط به حوزه کاری آن فرد در کار استارت آپ باشد .

حضور افراد در تیم  نباید تنها شامل وظایف کاری آن ها باشد بلکه افراد تیم باید فعال باشند و هر کدام در نوع کاری که انجام می دهند بابت ایده های جذاب و خلاقانه ای داشته باشند .این نوع کارمندان در استارت آپ باعث امتیاز می شوند و برای پیشرفت استارت آپ نقش مهمی را ایفا می کنند.

در یک تیم استارت آپ اعضای گروه برای پیروز شدن و به ثمر رسیدن استارت آپ باید اتحاد و همبستگی داشته باشند و در حین انجام مراحل کار،کارهای یکدیگر را ساپورت کنند تا به یک هدف و پیروزی مشترک دست پیدا کنند.

زمانیکه کارمند شما در کار تنها نقش یک کارمند را بازی می‌کند

اگر متوجه شدید که کارمند شما در کار تنها نقش یک کارمند را بازی می‌کند و در انجام وظایف خود حفظ ظاهر می کند بلا فاصله آورا اخراج کنید زیرا این فرد میتواند به استارت آپ شما آسیب برساند.

اگر در تیم شما فردی وجود دارد که در اواسط کار ،کار شما را رها می کند یا اینکه شما متوجه شده اید که این فرد وسط کار می رود بهتر است که فردی را استخدام کنید و آموزش های لازم را به او بدهید وبه محض رفتن فرد او را جایگزین کنید تا در انجام پروژه به مشکل برنخوریم در هر صورت شما امکان ایجاد مشکل احتمالی را کاهش داده اید.

ازنظر برخی کار آفرینان علاوه بر مدیر گروه ،داشتن یک رهبر برای استارت آپ شما نیاز است و می تواند پروژه را به اهداف خوب و بلند مدت برساند وبه نفع استارت آپ کار کند.

در اعضای تیم استارت آپ خود از یک نابغه استفاده کنیدچنین افرادی باعث می شوند تفکر در افراد گروه بیشتر شود و آنان را وادار به انجام فعالیت های کمکی به استارت آپ می کند هم چنین این فرد شانس پیروزی شما در استارت آپ را افزایش میدهد و به شما این امکان را می دهد که در هر مرحله از کار یک ایده جدید داشته باشید.

 

در اعضای تیم استارت آپ خود از افرادی که سال ها در زمینه صنعت و تولید کار کرده اند و سابقه خوبی دارند و تجربه عالی برای به قدرت رساندن استارت آپ شما دارند استفاده کنید وجود چنین افرادی در تیم استارت آپ باعث می شود شما در زمینه فروش هم پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

 

یک مدیر با تجربه برای بالا بردن بیشتر انگیزه افراد ، اعضای تیم استارت آپ خود را بیمه می کند تا افراد بیشتر مشغول به انجام فعالیت در حیطه کاری خود شوند.

 

به صورت کلی اعضای تیم هر استارت آپ با وجود نیروی انسانی متخصص شکل می گیرد زیرا انجام فعالیت های نو یعنی همان استفاده از فناوری ،فناوری ها نیز توسط نیروی انسانی امکان پذیر است در نتیجه حتی برای انجام امور اینترنتی و سازماندهی سایت ها هم نیاز به یک مهندس کامپیوتر داریم پس به این نتیجه می رسیم که بدون وجود نیروی انسانی نمی توان کار را پیش برد.

 

اگر بخواهید در انتخاب اعضای تیم استارت آپ خود به یک نتیجه مطلوب و نهایی  دست پیدا کنید و از تصمیم خود اطمینان حاصل کنید یک جمع بندی کامل از نکات زیر را رعایت کنید تا دچار اشتباه احتمالی نشوید.

در مرحله اول انتخاب اهداف خود را در پیش بگیرید و بدانید که به چه  تعداد افراد و برای انجام چه کارهایی نیاز دارید.سپس اقدام به استخدام افراد در استارت آپ خود نمایید.

درگام دوم فردی را که میخواهید با شما همکاری داشته باشد و به عنوان یکی از اعضای تیم استارت آپ شما استخدام شود را خوب بشناسید و به شناخت کافی درمورد او دست پیدا کنید.

در امور کاربران اگر احساس کردید که یکی از اعضای تیم استارت آپ شما موجب آسیب احتمالی به کار می شو بدون تعارف وفوت وقت او را اخراج  کنید.

هنگام گزینش افراد تفاوت های فردی را در نظر بگیرید و مهارت های آنان را رصد کنید وبا خود فکر کنید که کدام در پیشرفت استارت آپ شما نقش موثری می تواند داشته باشد.

در ابتدای کار خود از تعداد افراد محدود استفاده کنید همان طور که در نکته های قبلی به این امر اشاره کردیم.

اولویت در استخدام را به افراد متخصص و مجرب و با مهارت بدهید کسانی که در فروش و تولید استعداد خوبی دارند می توانند به طور خود کار خیلی از موارد و مشکلات را به خوبی اداره کنند وموجب موفقیت در استارت آپ شما شوند.

از هم بنیان گذار خود به خوبی استفاده کنید و مراحل کار را آن گونه که هست برای او بیان کنید تا او به صداقت شما ایمان بیاورد و شمارا در ادامه فعالیت ها راهنمایی و همراهی کند و در پیشرفت و رسیدن به اهداف وظیفه خود را بداند.

برای تشخیص تیپ شخصیتی اعضای تیم استارت آپ خود از تست ها و علم روانشناسی استفاده کنید تا بدانید هر فرد مناسب اداره چه کاریست وچه مهارتی دارد اگر فرد مورد تایید قرار گرفت پس از طی مراحل قانونی از او دعوت به همکاری کنید.

ودر آخر اگر توان پرداخت حقوق کارمندان خود را برای ظرف گذشت مدتی ندارید با کردار نیک و اخلاق پسندیده و روش های خلاق او را وادار به ادامه فعالیت کنید تا بداند که فقط پول مهم نیست و رعایت اصول اخلاقی در کار مهم است.

شما می توانید برای راه اندازی یک استارت آپ موفق و تشکیل اعضای تیم استارت آپ خود از نکات گفته شده نهایت استفاده را ببرید اما اگر نمی توانید این نکات را به خوبی اجرا کنید از مشاوران و کارشناسان و افرادی که در حوزه کار آفرینی تجربه و اطلاعات کافی دارند کمک بگیرید.

بیشتر افراد امروزه برای تبلیغات بیشتر و شهرت یافتن از تبلیغات اینترنتی شروع می کنند زیرا امروزه فناوری پیشرفت زیادی داشته و عموم مردم از آن برای برقراری ارتباط استفاده می کنند اگر شما فردی هستید که می توانید در این حوزه برای استارت آپ خود تبلیغ کنید یکی از بهترین روش هارا انتخاب کرده اید شما می توانید با تشکیل یه درگاه اینترنتی مورد اطمینان و هزینه نهایی برای استارت آپ خود تبلیغ کنید.

در ضمن اگر شما در افراد گروه خود کسی را دارید که در حوزه کامپیوتر اطلاعات خوبی دارد می توانید با پرداخت هزینه کمتری از او برای تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و به صورت موقت و برای شروع کار یک سری تبلیغات اولیه را شروع کنید اما پس گسترش کا و به نتیجه رسیدن آن سعی کنید تبلیغات خود را وسیع تر و بهتر انجام دهید برای حرفه ای شدن انجام این کارها نیاز است.

در این مقاله یک سری توضیحات برای انتخاب اعضای تیم استارت آپ موفق به شما معرفی شد و سعی در این است که شما هنگام انتخاب اعضای تیم استارت آپ خود نهایت دقت را به کار ببرید.

 

 

 

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید