بالا نیامدن ویندوز 10 و صفحه سیاه

بالا نیامدن ویندوز 10 و صفحه سیاه

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله سعی می کنیم درخصوص بالا نیامدن ویندوز 10 و صفحه سیاه توضیح دهیم  و دلیل این مشکلاتی که در ویندوز 10 شما به وجود می آید رو به شما خواهیم گفت . بیشتر کاربران دوست دارند که با آپدیت کردن و بروزرسانی های هر اپلیکیشن و ویندوز دچار تغییر و تحول بزرگی شوند و این چیزی است که سهام داران بدنبال آن است .

بالا نیامدن ویندوز 10 و صفحه سیاه
بالا نیامدن ویندوز 10 و صفحه سیاه

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به سوالاتی زیر در خصوص بالا نیامدن ویندوز 10 پاسخ مناسب داده شده است :

1: ویندوز 10 چیست ؟

2: علت  بالا نیامدن ویندوز 10 و سیاه شدن صفحه چیست؟

3: راه حل مشکل بالا نیامدن ویندوز10 را توضیح دهید ؟

[/stextbox]

 

1:ویندوز 10 چیست ؟

ویندوز 10 یکی از نرم افزار های بسیارعالی و آخرین نسخه برای سیستم عامل های کامپیوتر می باشد که توسط  شرکت مایکروسافت تولید شده است این نرم افزار در سال 2014 ساخته شده است  و برای کاربران عرضه شد . با انتشار این نرم افزار قدرتمند همگی کاربران خواهان استفاده از این ویندوز شدند ،حتی تمام ارگان های معروف نیز از این ویندوز استفاده می کنند

1:ویندوز 10 چیست ؟
1:ویندوز 10 چیست ؟

2: علت بالا نیامدن ویندوز 10 چیست ؟

بیشتر کاربران علاقه دارند زمانی یک اپلیکیشن یا نرم افزاری جدید به بازار عرضه شد آن را تهیه و بروز رسانی کنند .سهام داران نیز از این قضیه استقبال می کنند . اما در خصوص ویندوز 10 ، تولید شرکت مایکروسافت که آخرین ورژن از ویندوز می باشد ،این نکته را باید بیان کرد ،کاربرانی که در سرتاسر جهان هستند و از ویندوز 10 استفاده می کنند مانند سازمان های اداری و نیروهای دریایی آمریکا هیچ مشکلی با این ویندوز ندارند .

احتمال بر این است کسانی که با ویندوز 10 مشکل دارند ، از نسخه اصلی استفاده نکرده اند ، دلیل دیگر که مورد توجه می باشد ، سیستم کاربران نسبت به سیستم های دیگر قوی نیست و از لحاظ سخت افزاری سیستم در سطح پایین است و نمی تواند با ویندور 10 هماهنگ شود.

پس به طور کلی علت بالا نیامدن ویندور 10 ، سیستم عامل ضعیف ، نصب نرم افزار خراب  و در بعضی از دستگاه ها ویروسی شدن کامپیوتر یا لپ تاپ  می تواند باعث بروز مشکل و بالا نیامدن ویندوز باشد.

برای بسیاری از کاربران  که با ویندوز کار می کنند بخصوص ویندوز 10 در هنگام بالا آمدن ویندوز صفحه سیاه را نمایش می دهد که قبل از بالا آمدن ویندوز می باشد و ویندوز در همان حالت باقی می ماند .این سیاهی که قبل از آغاز بالا آمدن ویندوز می آید به این معنا نیست که دستگاه به طور ناگهانی خاموش می شود بلکه مشکل چیز دیگری است . در ادامه راه حل هایی برای رفع این مشکل بیان می شود.

 

.3: راه حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 10 راتوضیح دهید ؟

راه حل های بیان شده برای کاربرانی است که سیستم سخت افزاری ضعیفی دارند یا ویندوز آن ها کپی است. سه روش کاربردی جهت رفع مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ :

روش اول :

ابتدا کابل های کامپیوتر را برسی کنید مبادا کابلی درست جا نرفته باشد، شل و یا آسیب دیده باشد برای اطمینان کابل ها را به نمایشگری دیگر وصل کنید تا از سالم بودن صفحه نمایش اطمینان پیدا کنید .زمانی که سیستم روشن است بیشترقطعات جانبی ، مانند هارد اکسترنال ، موس ، کیبورد ، پرینتر و … را  از سیستم جدا کرده و بعد سیستم را ری استارت نمایید اگر مشکل حل نشد ، تک تک وسایل جانبی را جدا جدا وصل کنید و هر بار پس از وصل سیستم را ری استارت کنید .ممکن است مشکل بالا نیامدن ویندوز از همین دستگاه ها باشد .

 

 روش دوم :

در بسیاری از دستگاه های کامپیوتر هنگام بالا آمدن ویندوز با فشردن کلید f11  می توان به حالت ریکاوری دستگاه رفت .البته برای رفتن به حالت ریکاوری در دستگاه های مختلف باید با توجه به کارخانه سیستم اقدام کرد . برای ورود به این حالت در ویندوز 10 ، با زدن دکمه پاور کامپیوتر سه بار سیستم را خاموش و روشن می کنیم تا یک پیغام نشان داده شود و گزینه  Advanced options را انتخاب میکنیم

گزینه بعدی Troubleshoot می باشد آن را انتخاب کرده بعد روی Advanced options کلیک می کنیم .و در انتهای کار گزینه  Startup Repair را انتخاب می کنیم با انجام این مراحل، ویندوز تلاش می‌کند تا مشکل بوت نشدن ویندوز ۱۰ را برطرف سازد که ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه به طول انجامد.

اگر کامپیوتر شما مشکل Startup نداشته باشد، یک پیغام ظاهر شده که می‌گوید نمی‌تواند مشکل را برطرف سازد.

 

 روش دوم :
روش دوم :
 روش دوم :
روش دوم :
 روش دوم :
روش دوم :

روش سوم :

یکی از مشکلاتی که برای کاربران پیش می آید بالا نیامدن ویندوز و رفع مشکل آن است زمانی که سیستم قادر به اجرا شدن نیست پیداکردن راه حلی برای  مشکل بالا نیامدن ویندوز مقداری سخت  است ..

۱. از Safe Mode ویندوز استفاده کنید

یکی از آسان ترین و بهترین راه برای برطرف کردن ایراد بالا نیامدن ویندوز 10استفاده از Safe Modeمی باشد . این روش سیستم کامپیوتر را باکمترین استفاده از نرم افزار راه اندازی می کند، ایراد ها و اختلال در دستگاه را نادیده می گیرد . گاهی با یک بار بوت شدن دستگاه ، مشکل بالا نیامدن ویندوز برطرف می شود  .

۱. از Safe Mode ویندوز استفاده کنید
۱. از Safe Mode ویندوز استفاده کنید

برای استفاده از Safe Mode نرم افزار ویندوز ۱۰ دو روش وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

روش ۱: ورود به Safe Mode از بخش Windows Recovery

در بیشتر کامپیوتر ها صفحه نمایش ویندوز گیر می کند هر بار به این صفحه می رسید باید دستگاه را ریستارت کنید این کار را تا سه بار تکرار کنید و از آماده به کار شدن کامپیوتر جلوگیری نمایید . با انجام دادن ریستارت بعد از سه بار ، ویندوز صفحه ای Windows Recovery را نمایش می دهد ، در این بخش   Choose an Option گزینه ای با نام Troubleshoot  را کلیک کرده ، سپس Advanced Options را بزنید و از آنجا روی گزینه Startup Settings کلیک نمایید .

از بخش Startup Settings شما می‌توانید کامپیوتر را با استفاده از Safe Mode بوت کنید.

روش ۱: ورود به Safe Mode از بخش Windows Recovery
روش ۱: ورود به Safe Mode از بخش Windows Recovery

روش ۲: استفاده از Recovery Drive ویندوز ۱۰ :

اگر با روش safe mode نمی توانید کار کنید راه حل دیگر این است که با استفاده از درایو usb  قسمت بازیابی داده های ویندوز 10 را ایجاد کنید ، قسمت بازیابی اطلاعات ویندوز 10 همان مدلی است که قبل ها از آن استفاده می کردند یعنی دکمه f8 . برای اینکه درایو بازیابی اطلاعات را بسازید  می بایست از کامپیوتر دیگری کمک بگیرید .

به Control Panel > Create a recovery drive بروید و با توجه به راهنمایی هایی که قرار داده پیش می روید تا سیستم بوت را بوت کنید .

احتمال دیگری که ممکن است مشکل بالا نیامدن ویندوز10 باشد در خصوص افرادی است که از لپ تاپ استفاده می کنند ، مشکلات مربوط به باتری در لپ تاپ ها می تواند یکی از دلایل بالا نیامدن ویدوز 10 باشد . می توانید در ابتدا لپ تاپ را با کابل دیگر شارژ کنید و اطمینان حاصل کنید که کابل ها سالم باشد اگر مشکل برطرف نشد باتری لپ تاپ را  از دستگاه بیرون آورید و دستگاه رو بدون باتری به برق وصل کنید

روش ۲: استفاده از Recovery Drive ویندوز ۱۰ :
روش ۲: استفاده از Recovery Drive ویندوز ۱۰ :

درآوردن باتری از دستگاه کمک می کند مشکلات سخت افزاری را پیدا کنید . اگر مشکل برطرف نشد احتمالا قطعه ای دیگر نیاز به بررسی و تعمیر دارد.راه حل های بسیاری در رابطه با مشکل بالا نیامدن ویندوز وجود دارد که نمونه وار  چند مورد را بیان می کنیم :

  • همه‌ی سوکت‌های USB را از دستگاه جدا کنید
  • غیر فعال کردن بوت
  • سریع سیستم را اسکن کنید ، محیط Command Prompt را فراخوانی کنید ،
  • استفاده از System Restore یا Startup Repair

از اینکه تا انتهای مقاله بالا نیامدن ویندوز 10 و صفحه سیاه ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید