ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی

ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به ابزارهای ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی بپردازیم :

امروزه بیشتر اطلاعات به سمت تولید محتواهای الکترونیکی می رود و بیشتر این محتواها به منظور اطلاع رسانی و یا آموزش می باشد .

ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی
ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی

پس با ما همراه باشید تا شما را بیشتر از پیش با مقوله ی ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی آشنا کنیم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

گام های تولید محتوای الکترونیکی چیست ؟

ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی چیست ؟

[/stextbox]

ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی
ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی

 

گام های تولید محتوای الکترونیکی

برای اینکه بتوانید یک محتوای الکترونیکی حرفه ای داشته باشید باید با ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی آشنا باشید . در زیر به این ابزارها اشاره کرده ایم :

گام های تولید محتوای الکترونیکی
گام های تولید محتوای الکترونیکی

پرسیدن

1) اولین گام این است پرسیدن است ، در این گام باید از خود بپرسید چرا باید این محتوا تولید شود و سعی کنید این موضوع را به خوبی آنالیز کنید . همیشه بیشتر افراد که در این راه قدم می گذارند این باور را دارند که چون اکثر افراد به سمت آموزش های مجازی رفته اند ما هم نیز باید همین راه را طی کنیم که این باور بسیار غلط می باشد و نمی تواند قدم اصلی شما برای یک هدف بزرگ باشد یک مدیر خوب علاوه بر اینکه باید به رفع نیازها بیاندیشد باید یه اتلاف هزینه و وقت میز توجه ویژه ای داشته باشند  .

شما برای یک آموزش الکترونیکی باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا هدف شما از آموزش دادن این مطلب به مخاطبان خود چیست و اگر بتوانید هدف را به خوبی مشخص کنید می توانید به این نکته برسید که آیا به هدف اصلی خود خواهید رسید یا خیر .

تجزیه و تحلیل

برای اینکه آنالیز خوبی داشته باشید باید حتما یک تجزیه تحلیل عمقی داشته باشید شما می توانید با یک تجزیه و تحلیل ساده با یک مصاحبه و یا جمع آوری اطلاعات به نتایج مورد نظر برسید . سپس این آنالیز می تواند به شما در هدف اصلی تان کمک کند .

دیگر نیازی نیست که با حدس و گمان پیش بروید و همچنین می توانید از نقص های احتمالی و یا قرار گرفتن در مسیری اشتباه جلوگیری کنید . در زیر به یک سری سوالات اساسی در این زمینه اشاره کرده ایم دقت داشته باشید این سوالات پایه و اساس یک تولید محتوای الکترونیکی قوی می باشد :

قرار است این آموزش الکترونیکی برای چه چالش و مشکلاتی باشد ؟

قرار است با آموزش الکترونیکی زیر چه مشکلاتی را حل کنید و چه انتظاری از نتیجه آن دارید ؟

این آموزش قرار است چه مشکلی از روی دوش مخاطبین بردارد ؟

 

شناسایی مخاطب

2) گام دوم برای تولید محتوای الکترونیکی این است که مخاطب خود را به صورت کامل بشناسید تا بتوانید طبق آن محتوای الکترونیکی مورد نیاز خود را تولید کنید . این نکته را در نظر بگیرید که شما میخواهید برای یک گروه که قصد دارند زبان فرانسوی را یاد بگیرند تولید محتوا می کنید و شما نمی دانید که این گروه از چه رده سنی و با چه سطح دانشی هستند آیا به نظر شما می توانید یک تولید محتوا با کیفیت داشته باشید

خیر ممکن است گروه مخاطبین شما رده سنی خردسال باشند و شما این محتوا را به صورت حرفه ای و سنگین تولید کرده باشید در این حال تولید محتوای شما با اینکه بسیار پربار و با کیفیت است اما کارآمد نیست . برای حل مشکل مثال بیان شده معمولا طراحان به این صورت عمل می کنند که اطلاعات تولید محتوای خود را برای همه سطح ها در نظر بگیرند تا قابل فهم برای همه افراد باشد .

آنالیز کردن محتوا

3) آنالیز کردن محتوا می تواند به شما کمک کند که یک محتوای صحیح برای مخاطب خود تولید کنید . شما زمانی که هدف و مخاطب خود را مشخص کردید باید محتوای خود را آنالیز کنید و به این نکته دقت کنید که اگر اطلاعات شما قرار نیست به مخاطب خود اطلاعات تازه ای اضافه کند پس بهتر است از ادامه کار منصرف شوید

مهم ترین کاری که شما را پررنگ تر نشان می دهد این است که بتوانید تولید محتوای حرفه ای داشته باشید که مورد استفاده برای مخاطبان باشد . برای اینکه آنالیز خوبی داشته باشید باید بتوانید محتوا خود را به گروهای مشخصی تقسیم کنید در زیر به انواع دسته ها اشاره کرده ایم :

دسته بندی : یادگیری ، اعلامیه ، رویه و طرز عمل

انواع : مفهوم ، واقعیت ، روش ، فرآیند ، مهارت های بین فردی ، روش ، نگگرش

ساختار : ساختار به این معنی است که ارتباط محکمی بین اطلاعات وجود داشته باشد و شکاف بزرگی بین آنها نباشد .

تنظیم اهداف یادگیری

4) چهارمین ابزاری که برای تولید محتوای الکترونیکی نیاز دارید تنظیم اهداف یادگیری می باشد ، منظور از تنظیم اهداف یادگیری این است که شما می توانید با استفاده از آن طرح و نقشه کلی خود را بچینید و در صورت نداشتن آن با سردرگمی همراه می شوید .

نداشتن تنظیم اهداف برای تولید محتوای الکترونیکی مانند این است که شما بدون داشتن آدرس و برنامه برای سفر به جاده بروید . شما اگر می خواهید برای یک موضوع خاصی را آموزش دهید بهتر است ابتدا موضوع خود را مشخص کنید و بهتر است فصل بندی های لازم را انجام دهید تا محتوای الکترونیکی شما یک انسجام کلی داشته باشد .برای مشخص کردن اهداف نیاز دارید که معیارهای زیر را به دقت مشخص کنند:

آموزش تان به صورت مشخص و واضح باشد و بدانید که چه موضوعی را قرار است تدریس کنید .

پیشرفت در مسیر را بسنجید و اگر دارای ارزش است ادامه دهید .

سعی کنید موارد آموزشی تان واقع بینانه باشد و منابع را در دسترس داشته باشید .

سعی کنید با ارزش بودن هدفتان را به تثبیت برسانید و از ضروری بودن آن مطمئن شوید .

زمان را مشخص کنید و هدف خود را بر این اساس بسنجید که آیا تا پایان این دوره آموزش با موفقیت همراه بوده است یا خیر ؟

مشخص کردن برنامه آموزشی

5)در این مرحله باید برنامه آموزشی خود را مشخص کنید  . برای این کار بهتر است با مخاطبین خود تعادل برقرار کنید  همچنین برای برنامه آموزشی می توانید از یادگیری اکتشافی ، داستان گویی ، یادگیری موقعیتی و رویکردهای دیگری را استفاده کنید . در زمان  مشخص کردن استراتژی بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید :

نکته اول این است که نوع محتوا را مشخص کنید .

نکته دوم میزان تاثیر پذیری محتوا را مشخص کنید .

نکته سوم این است که میزان موفقیت آمیز بودن هدف را مشخص کنید.

تصویر سازی دقیق

6) گام ششم در تولید محتوای الکترونیکی این است که تصویر سازی دقیق و مرتبطی انجام دهید . شما با استفاده از تصویر می توانی یک موضوع پیچیده را با روایت کردن یک تصویر به نمایش بگذارید و قابل فهم تر کنید ، همچنین ظاهر تولید مختوای شما را زیباتر می کند . دقت داشته باشید قبل از هر کاری تصویر سازی که برای محتوا انجام می دهید معتبر و تایید شده توسط رهبر باشد .

انتخاب فناوری مورد نیاز

7) گام هفتم برای تولید محتوای الکترونیکی این است که فناوری مورد نیاز را به درستی انتخاب کنید . برای انتخاب فناوری باید به نیازهای شرکت ، طراحان ، ویژگی های موجود و هزینه های توجه ویژه ای شود .

اطمینان از معتبر بودن

8) برای اینکه از معتبر بودن محتوای الکترونیکی مطمئن شوید باید یک نمونه اولیه یا پروتوتایپ بسازید تا با استفاده از آن یک دید کلی و جامع از عملکرد محتوای الکترونیکی دهد . همچنین می توانید آزمایشات لازم را برای آن انجام دهید .

تایید نمونه اولیه

9)بعد از تایید نمونه اولیه می توانید نمونه واقعی را بسازید و در تمام طول ساخت محتوا باید هدف خود را در ذهن داشته باشید تا همه چیز در یک راستا باشد .

ویرایش نهایی

10)در این گام باید ویرایش نهایی را انجام دهید و سپس منتشر کنید ، برای موفق شدن بهتر است نظارت تیم و بازخورد آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و آنها را تصحیح کنید و سپس در اختیار مخاطبان خود قرار دهید .

تولید محتوای دوره ای

11)سعی کنید تولید محتوای خود را به صورت دوره ای انجام دهید و اینکار را باید از همان اسلاید اول به صورت نامحسوس انجام دهید . منظور از نامحسوس بودن این است که خود مخاطب احساس کند که به صورت پیوسته باید از محتوای شما استفاده کند .

رضایت کاربران

12)سعی کنید برای اینکه موفقیت خود را اثبات کنید میزان رضایت کاربران و مخاطبان خود را مشخص کنید . شما با این کار می توانید میزان ارزش کاری را که انجام داده اید و یا کاری که درآینده می خواهید انجام دهید را مشخص کنید .در این مرحله می توانید میزان بازگشت سرمایه و عملکرد آن را مشخص کنید .

 

ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی

شما باید برای موفقیت این راه ها را به خوبی بشناسید تا کمتر با شکست مواجه شوید . مهم ترین راه تعامل بین مخاطبین می باشد همچنین باید هدف را به خوبی مشخص کنید مثلا در نظر بگیرید که شما یک سایت زیبا طراحی کرده اید اما هدفی پشت طراحی آن وجود ندارد یقینا این سایت به زودی با شکست مواجه می شود .

ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی
ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی

حال ما در  نظر میگیریم که شما تمامی گام های بالا با دقت طی کرده اید و حال می خواهید از ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی برای زیبا تر شدن سایت خود استفاده کنید . 12 ابزار کلی برای تولید محتوای الکترونیکی  وجود دارد در زیر به این ابزارها اشاره کرده ایم :

متریال دیزاین

1) متریال دیزاین : شما با استفاده از این ابزار می توانید آیکون ها و رنگ را به صورت یکپارچه مشخص و طراحی کنید . متریال دیزاین این قابلیت را دارد که می توانید از هماهنگ کردن رنگ ها استفاده کنید و همچنین می توانید از صدها آیکن متنوع استفاده کنید . برای استفاده از آن می توانی به راحتی دانلود و در مطالب مورد نیاز آنها را استفاده کنید .

2) ایلوستریتور و فوتوشاپ : این دو ابزار برای تمامی طراحی ها ضروری می باشد و شما با استفاده از این ابزارها می توانید تصاویر زیبا و کاربردی طراحی کنید ، همچنین شما می توانید از ویژگی های دیگر این دو نرم افزار استفاده کنید .

3) پیکسل ها : pixels یک سایت می باشد که داری تصاویر متنوع و رایگان می باشد و شما می توانید آنها را به راحتی دانلود کنید .  تصاویر موجود در این سایت به محتوای الکترونیکی شما جذابیت زیادی می دهد .

Coggle

4) Coggle : کوگل یک نرم افزار است که برا ی مفاهیم و محتوا های پیچیده استفاده می شود و شما می توانید با کمک آن محتواهای خود را راحت تر توضیح دهید . شما با استفاده از این نرم افزار های می  توانید نمودارهای ساده ای ایجاد کنید و منظور خود را بهتر به افراد منتقل کنید .

5) Faster course : شما می توانید محتوای خود را با استفاده از این ابزار ارتقا دهید . استفاده از این نرم افزار بسیار ساده و راحت می باشد . همچنین می توانید محتوای خود را با بهترین حالت نمایش دهید .

6) TinyPNG : گاهی با توجه به شرایطی که دارید نیاز دارید که اندازه تصاویر را تغییر دهید و این امر باعث می شود که کیفیت تصاویر تغییر کند . شما ا استفاده از این ابزار کاربردی می توانید اندازه تصاویر خود را بدون هیچ گونه تغییر در کیفیت تغییر دهید .

7) Canva : کنوا یک نرم افزار است که به تازگی وارد بازار شده است . این ابزار به صورت رایگان می باشد و استفاده از آن بسیار آسان می باشد .

8) Invision : با استفاده از این نرم افزار می توانید ایده های خود را به راحتی برنامه ریزی کنید . همچنین می توانید طرح اولیه تولید محتوا خود را ایجاد کنید و به راحتی برای دیگران به اشتراک بگذارید و بعد از آن تغییرات مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید .

Gimp.org

9) Gimp.org : این ابزار برای طراحی متن باز استفاده می شود و به راحتی متن را ویرایش کنید . دانلود این نرم افزار بسیار آسان می باشد .

10) My fonts  : برای استفاده از فونت های خاص میتوانید از این ابزار استفاده کنید . این ابزار را به صورت رایگان می توانید دانلود کنید .

11) Elearning brothers : اگر بخواهید از ابتدا یک قالب یکتا و منحصر به فرد داشته باشید مطمئنا نیاز به زمان زیادی دارید اما شما میتوانید از این قالب ها متنوع استفاده کنید و کار خود را سرعت ببخشید .

12) Maker book  :برای طراحان می توانید از این ابزار که به صورت لغت نامه است استفاده کنید . این ابزار به شما می کند که با توجه به هر دوره از یک ابزار مورد نیاز استفاده کنید .

 

نتیجه گیری

امروزه بیشتر اطلاعات به صورت محتواهای الکترونیکی می باشد  و شما برای موفق شدن در تولید محتوای الکترونیکی بهتر است با گام ها و ابزار های آن آشنا شوید .

از اینکه تا انتهای مقاله ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی ما را همراهی کردید بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم از مقاله ابزارهای تولید محتوا الکترونیکی نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید