نوشتن محتوای آموزشی

نوشتن محتوای آموزشی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

نوشتن و تولید محتوا در هر زمینه ای اتفاق می افتد. نوشتن محتوای آموزشی یکی از آن ها است که بحث مورد نظر امروز در این مقاله می باشد. با بررسی محتوا و شناخت آن، به تولید محتوای آموزشی نیز خواهیم رسید.

 

این مهم را بدانید که تیم هشت قادر است برای شما انواع محتوا های آموزشی را تولید کند ، همچنین به دلیل وجود استودیو آکوستیک و کاملا حرفه ای این امکان را دارد که شما محتوای آموزشی خود را در استودیوی تیم هشت ضبط کنید

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

نوشتن محتوا چیست؟

نوشتن محتوای آموزشی و ویژگی های آن چیست؟

[/stextbox]

نوشتن محتوای آموزشی
نوشتن محتوای آموزشی

نوشتن محتوا

هر آن چه که در وبسایت ها تولید می گردد و به نوشته در می آید و به مخاطبان ارائه می گردد، محتوا گفته می شود. با زیاد شدن رقابت در بین حوزه های کاری، تولید محتوا به کلی تغییر می کند و شکل تازه به خود می گیرد.

رئیسان و کار بلدان سایت ها همیشه به این فکر می کنند که محتوایی خاص، جدید و بکر را به کاربران عرضه کنند، که این کار به شرطی اتفاق می افتد که منابعی خوب، نو و با کیفیت بالا در تولید محتوا استفاده شود، چون محتوای با کیفیت موجب می شود که رتبه ی یک سایت در میان کاربران بالا برود.

از این رو رئیسان سایت ها تلاششان این است که از نویسندگان کار بلد و متخصص استفاده کنند، که متخصصان با بهره گیری از منابع مناسب موضوع سایت، محتوا تولید می کنند و سعی دارند به شکلی کامل و جامع محتوا را به مخاطبان ارائه کنند.

نوشتن محتوای آموزشی و ویژگی های آن

نوشتن محتوای آموزشی راه های مختلفی دارد که به آن ها اشاره می شود:

نوشتن محتوای آموزشی و ویژگی های آن
نوشتن محتوای آموزشی و ویژگی های آن

آموزش های HTML:

این گونه آموزش بیشتر در داخل یک فایل به وجود می آید. از این نوع آموزش ها بیشتر در سایت های آموزشی بهره برده می شود. اساس این نوع آموزش ها بیشتر متن می باشد. این نوع آموزش ها در متن کار می گردد و در واقع از طریق جملات آموزشی تولید می شود. و در مواقعی که نیاز به عکس و یا تصویر باشد در کنار متن از آن استفاده می شود.

به غیر از متن و غکس می توان از صدا و فیلم هم در این نوع روش آموزشی استفاده کرد. همچنین می شود تصاویر متحرک (گیفت) و فلش را در این نوع متن ها جای داد. یک ویژگی آن ها را اجرا کرد. امکاناتی نو مثل: جاوا اسکریپت می تواند کمک فراوانی به متحرک سازی در این نوع آموزش نماید. با این حال با تمام این امکانات این روش قدی محسوب می شود. اما سرعت بالایی که این نوع روش آموزش ها دارند باعث شده تا بعضی از سایت ها و شرکت ها برای آموزش های خود از این شیوه استفاده می کنند.

ویدئوهای آموزشی:

استفاده از این شیوه بیشتر در آموزش های تخصصی است. چند روش برای تولید این نوع آموزش وجود دارد. بعضی وقت ها از روش فیلم برداری استفاده می گردد و بعضی وقت ها هم از شیوه ی فیلم از صفحات نرم افزار که در حقیقت فقط برای آموزش نرم افزار می توان از آن استفاده نمود. مهم ترین بخش این نوع آموزش ها فیلم است. صدای گوینده و افکت هم کمک زیادی به بهتر شدن فیلم ها می نماید.

این روش آموزشی روشی متوسط برای تولید به حساب می آید که تجهیزات آن نیز متوسط رو به بالا است. حجم این فیلم های آموزشی بالا است و برای سایت ها مناسب نیستند ولی برای سی دی های مالتی مدیای آموزسی مناسب هستند.

ویدئوهای شبیه سازی شده ی تعاملی:

بعضی از فیلم ها که در آموزش نرم افزار می توان آن ها بهره برد، آموزش های شبیه سازی شده می باشند. این نوع آموزش ها در حقیقت محیطی که نرم افزار قرار است آموزش در آن آماده شود به صورت شبیه سازی شده درست می نماید و با داشتن یک فیلمنامه ی مناسب کمک شایانی به محاطبان در یادگیری بخش های  مختلف نرم افزار می کند. اصولاً این نوع آموزش ها زمان و هزینه زیادی دارند اما وقتی به صورت تعاملی تهیه می شود کمک بسیار زیادی در یاد گیری کسانی که می خواهند آموزش ببینند می کند.

ویژگی مثبتی که این نوع آموزش دارد و می توان به آن اشاره کرد استفاده از متن، فیلم، عکس و صدا به صورت همزمان است. می توان این نوع فایل ها را به شکل تکه تکه درست کرد و بر روی سایت ها استفاده نمود. راه دیگر این است که می توان از ترم افزار مالتی مدیا استفاده نمود و فیلم شبیه سازی شده را بر روی سی دی مالتی مدیا که قابلیت اجرا به شکل آنلاین دارد بهره برد.

متن و صدای فیلمنامه ی آموزشی بخش مهمی از این نوع آموزش ها به حساب می آید و تعامل جزئی جدا نشدنی از این آموزش ها می باشد. امروزه این روش ها بیشتر برای سی دی های مالتی مدیا استفاده می شود اما به شکل آنلاین هم می توان از آن ها بهره برد..

انیمیشن به صورت ساده و دو بعدی، متوسط و حزفه ای-تعاملی:

روشی دیگر برای تولید محتوای آموزشی انیمیشن می باشد که در قالب های مختلف تولید می شود. انیمیشن ساده و دو بعدی روشی است که فقط متن و تصویر با هم سینک می شوند که بیشتر برای دورس تئوری که نیاز چندانی به عکس ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

این شیوه هزینه کمی دارد اما سرعت آن بسیار بالا است. این روش بیشتر در وبسایت ها استفاده می شوند. آموزش های ساده همیشه کاربردی نیست و با ایجاد افکت های انیمیشنی بر روی فیلم ها باعث بهتر شدن فیلم می شود که روشی غنی تر نسبت به روش قبل محسوب می شود. از صداهای جانبی هم در این آموزش ها استفاده می شود. تعامل های ساده در تولید این نوع آموزش استفاده می گردد تا از خشک و جدی بودن محتوای آموزشی جلوگیری شود.

این نوع روش هم بیشتر بر روی وبسایت ها قابل اجرا است اما بر روی سی دی های مالتی مدیا نیز می توان از آن استفاده نمود. در روش آخر یعنی انیمیشن حرفه ای تعامل حرف ائل را می زند.

در حقیقت فیلمنامه ی آموزشی بر پایه ی تعامل نوشته می شود. همه چیز در این نوع روش تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد مانند فیلم، عکس، متن، صدا، امنیمیشن ها، افکت های صوتی و تصاویر و… بخش عمده ی این آموزش ها به ارتباط با کاربر و آموزش به او است که یکی از مؤثرترین روش ها است. امروزه یکی از پر کاربردترین روش برای تولید محتوای آموزشی علی رغم هزینه ی بالا استفاده از  انیمیشن حرفه ای است.

نتیجه گیری

نوشتن محتوا راه های مختلف و متفاوتی دارد که مدیران و متخصصات سعی دارند که با استفاده از بهترین منابع کاربران زیادی را به خود جذب کنند. نوشتن محتوای آموزشی نیز نیاز به فردی دارد که کار بلد و آگاه به این نوع نوشتن باشد. محتوای آموزشی بیشتر برای نرم افزار ها و وبسایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید