درخواست تولید محتوا

درخواست تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به موضوع درخواست تولید محتوا بپردازیم :

 

 

 

یکی از کارهایی که امروزه هر کسب و کاری برای توسعه کار خود از آن استفاده می کنند طراحی سایت و یا راه اندازی شبکه اجتماعی می باشد که  زمانی این افراد موفق می شوند که بتوانند یک تولید محتوای حرفه ای داشته باشند .

در مرحله نخست موضوعی که در ذهن افراد در زمینه تولید محتوا نقش می بندد تولید محتوای متنی می بارد ، اما تولید محتوا انواع مختلف از جمله ویدیویی ، صوتی ، تصویری و . . . دارد  .

گاهی به دلیل تخصصی بودن کار بهتر است خود فرد که تسلط بیشتری بر روی کار دارد تولید محتوا را انجام دهد اما در بیشتر مواقع افرادی هستند که می توان درخواست تولید محتوا را از آنها داشته باشید و به دلیل تجربه زیاد این افراد کیفیت کار را تا حد زیادی بالا می برد .

 

همچنین این را بدانید که اگر درخواست محتوای صوتی دارید می توانید از استودیو مجهز و فوق حرفه ای تیم هشت استفاده کنید و انواع پادکست و محتوای ویدئویی و صوتی را در این استودیو ضبط کنید.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

محتوا چیست ؟

اهمیت تولید محتوا چیست ؟

برای درخواست تولید محتوا چه فرمت هایی وجود دارد ؟

برای درخواست تولید محتوا چه قالب هایی هایی وجود دارد ؟

نکات مهم برای تولید محتوا چیست ؟

چگونه یک تولید محتوای ویدیویی با کیفیت تولید کنیم ؟

تمرین های اصلی برای تولید محتوا با کیفیت چیست ؟

[/stextbox]

درخواست تولید محتوا
درخواست تولید محتوا

محتوا

برای ایجاد ارتباط شما نیاز دارید که از محتوا استفاده کنید ، حال اگر شما می خواهید برند خود را به دیگران معرفی کنید می توانید از محتوا استفاده کنید . در کل محتوا 5 جزء اصلی دارد که در زیر به آنها پرداخته ایم :

محتوا
محتوا

اطلاعات :

برای محتوا شما نیاز دارید اطلاعات کامل و کافی داشته باشید تا بتوانید محتوای دقیقی را در اختیار دیگران قرار دهید .

هدف :

جز اصلی دیگر محتوا این است که شما هدف را مشخص کنید . شما باید مشخص کنید که هدفتان از مطالبی که می نویسید چیست و می خواهید مخاطب را به چه موضوعی متمرکز کنید و در ادامه چه کاری را انجام دهد . گاهی سایت آموزشی هدفش این است ک بار اطلاعاتی فرد را بالا ببرد و یا یک سایت فروش قصد دارد که مخاطب را به مشتری تبدیل کند .

مخاطب :

شما باید بدانید که مخاطبان کیست و چه افرادی می خواهید تولید محتوا را انجام دهید . بهتر است بدانید اگر شما محتوایی را بدون در نظر گرفتن شناختی کامل از مخاطب تولید کنید خیلی سریع با شکست مواجه می شود .

کانال :

شما باید روشی که در نظر دارید که در آن محتوای خود را به دیگران منتقل کنید را انتخاب کنید این روش می توانید کانالی در تلگرام یا صفحه در اینستاگرام و . . . باشد . همیشه سعی کنید روشی را انتخاب کنید که بیشترین مخاطب شما در آن حضور دارد .

فرم :

در این قسمت باید نوع محتوای خود را انتخاب کنید که از چه نوعی باشد ویدیو ، پادکست ، پست وبلاگ را با توجه به نیاز خود بسازید . در این مرحله نوع رسانه ، طول ، اندازه را با دقت انتخاب کنید .

اهمیت تولید محتوا

شما با استفاده از تولید محتوا با کیفیت می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و رتبه بهتری را در موتورهای جستجو پیدا کنید این موضوع نشان دهنده اهمیت تولید محتوا می باشد . یک تولید محتوا با کیفیت به صورتی است که شما می توانید با نوشتن مطالبی روان و معتبر و همچنین به روز مخاطب زیادی را جذب کنید .

گاهی بیشتر افراد هدفشان ای است که سایت یا صفحه را در فضای مجازی داشته باشند و غافل از اهمیت تولید محتوا هستند این افراد خیلی زود با شکست مواجه می شوند زیرا صرف اینکه شما دارای یک سایت یا صفحه باشید نمی توانید به هدف خود که بازاریابی است برسید .

نکته مهم بعدی که اهمیت تولید محتوای با کیفیت را مشخص میکند موضوع جلب اعتماد مخاطبین می باشد .، شما زمانیکه به صورت منظم و دقیق سایت خود را از تولید محتواهای معتبر پر کنید میتوانید مخاطبین وفادار زیادی داشته باشید و در کنار آن مخاطب جدید بیشتری را جذب کنید .

اهمیت تولید محتوا
اهمیت تولید محتوا

نکته

یکی از نکات مهم در اهمیت تولید محتوا این است که شما اگر تولید محتوای با کیفیت داشته باشید می توانید به سئو سایت کمک زیادی کنید ، برای انکار باید از کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب استفاده کنید . مکان مناسب برای کلمات کلیدی معمولا سر صفحه ، برچسب ها ، محتوای مطلب و تیتر ها می باشد که به افزایش بازدید از سایت کمک زیادی می کند . همچنین از اهمیت تولید محتوا با کیفیت می توان به میزان موفقیت در زمینه بازاریابی اشاره کرد .

یکی از راههایی که می توان اهمیت تولید محتوا را بیش از بیش نشان دهد موضوع ارتباط با مشتری می باشد ، شما در این ارتباط می توانید اطلاعات مفیدی که نیاز دارید از مخاطب خود بگیرید و در راستای بهتر کردن سایت خود از آنها استفاده کنید . دقت داشته باشید با این راهکار می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید .

قالب های  درخواست تولید محتوا

اکثر افراد فکر می کنند که تولید حتوا تنها به قالب ها متنی گفته می شود اما تولید محتوا دارای قالب های متفاوت می باشد . شما قبل از هرکاری باید قالب محتوای خود را انتخاب کنید در زیر به چهار دسته اصلی قالب های درخواست تولید محتوا پرداخته ایم :

تولید محتوای متنی :

اینگونه تولید محوا می توانند اعتماد بیشتری از مخاطبان خود جذب کنند به عنوان مثال شما به یک مقاله پژوهشی بیشتری اعتماد دارید تا یک کلیپ ویدیویی آموزشی . برای تهیه تولید محتوای متنی می توانید از منابع متفاوتی استفاده کنید و همچنین می توانید به روش های مختلفی از آن استفاده کنید به عنوان مثال شما می توانید این تولید محتوا را به صورت آفلاین یا آنلاین استفاده کنید . البته این روش از تولید محتوا در بعضی از مواقع معایبی از جمله نبود حوصله و وقت مخاطبان برای خواندن مطالب متنی و یا جذابیت کمتر نسبت به محتواهای ویدیویی صوتی می باشد .

محتوای صوتی :

محتوای صوتی تاثیر بیشتری نسبت به تولید محتوا با قالب متنی دارد و بیشتر افراد به دلیل کمبود وقت سعی می کنند از محتواهای صوتی استفاده کنند . این مختوا ها نیز به دلیل اینکه این حجم کمی دارند بسیار راحت تر توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته می شوند .

محتوای ویدیویی :

این محتوا امروزه طرفداران زیادی دارد و دلیل آن ویژگی های زیادی است که دارد از جمله این ویژگی ها می توان به جنبه سرگرمی آن اشاره کرد . برای تولید محتوا با قالب ویدیویی می توان موضوع های مختلفی از جمله آموزشی ، گزارشی ، تبلیغاتی و . . . را در بر گرفت .

محتوای ویدیویی :
محتوای ویدیویی :

محتوای تصویری :

این محتوا دیگر یکنواختی و فضای کسل کننده محتوای متنی را ندارد و مخاطب بیشتری را جذب می کند .

 

فرمتهای درخواست تولید محتوا

شما برای اینکه بتوانید تولید محتوای با کیفیت و با توجه سلیقه خود سفارش دهید باید با فرمت های تولید محتوا آشنا باشید . همچنین برای اینکه افراد بتوانند در راستای بازاریابی خود موفق باشند باید به صورت متنوع از فرمتهای مختلف استفاده کنند تا به نتیجه مطلوب خود برسند .

دقت داشته باشید که فرق زیادی بین قالب و فرمت تولید محتوا وجود دارد مثلا تولید محتوا می تواند دارای قالب ویدیویی یا صوتی باشد که دارای فرمت پخش زنده ، موشن و . ..  داشته باشد . در زیر سعی کرده ایم به یک تعداد از رایج ترین فرمت های تولید محتوا بپردازیم :

اینفوگرافیک :

اگر بخواهیم به تنهایی از قالب های ویدیوی یا متنی استفاده کنیم هیچگاه نمی توانید موفق شوید زیرا شما در قالب متنی این اجازه را به مخاطب می دهید که هزاران برداشت را از تولید محتوای شما داشته باشد و در کنار آن قالب ویدیویی می تواند درک را برای مخاطب راحت تر کند

اما باز هم در موارد زیادی مشکلاتی را به ارمغان می آورد . برای حل این مشکل از اینفوگرافیک استفاده می شود که در آن از ترکیب محتویات متنی و تصویری در کنار هم استفاده می شود تا بتوانند این دو محتوا نقاط ضعف و قدرت خود را بپوشانند و همچنین مخاطب بیشتری را به خود جذب می کند .

دورهای آنلاین :

شما می توانید با استفاده از این روش تعامل بسیار قوی بین خود و مخاطبین برقرار کنید و به دلیل اینکه این زمان در دورهای آنلاین طولانی تر است سئو بسیار خوبی را دریافت می کنید .

کتابهای الکترونیکی :

فرمت بعدی به این صورت است که شما می توانید کتابهای الکترونیکی را در اختیار کاربران قرار دهید . در این صورت شما می توانید نوید رایگان بودن کتابهای الکترونیک را امتحان کنید به این صورت که از آنها یک ایمیل به ازای هر کتاب دریافت می کنید ، در کل هدف شما از این فرمت این است که بتونید با هر چیز ارزشمندی مخاطب را وادار به دانلود کنید . این روش دو مزیت اصلی دارد :

اولین مزیت این است که اطلاعات مفیدی از کاربران دریافت می شود و در نهایت یک دیتابیس مفیدی از کاربران بدست می آید ، مزیت دوم ای است که شما به عنوان یک برند حرفه ای در ذهن مخاطب ماندگار می شوید .

محتوای تعاملی :

در این محتوا شما قصد دارید که مخاطب خود را درگیر سایت خود کنید و با این تعامل می تونید زمان حضور مخاطب را در صفحه خود را بالا ببرید و اطلاعات بیشتری را از آنها کسب کنید . شما با استفاده از محتوای تعاملی یک تجربه پویا بدست می آورید که برای هر بازدید کننده متفاوت می باشد ، در این صورت مخاطب احساس مفید و خاص بودن دارد و حتی این حس باعث می شود که مخاطب را به مشتری تبدیل شود .

محتوای پژوهشی :

در این فرمت شما می توانید تحلیل های زیادی انجام دهید . این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که مخاطبان سایت آنها شرکت ها می باشد .

پادکست :

این فرمت یک روش بسیار حرفه ای و قدرتمند برای به اشتراک گذاری افکار ، موسیقی ، دانش می باشد . پادکست برای تمامی حوزه ها استفاده می شود و در هر زمینه شما را یک گروه موفق نشان می دهد .

موشن گرافیک :

موشن گرافیک یا ویدیوی گرافیکی یکی از فرمت های تولید محتوا می باشد . در این سالها ویدیو های دیجیتال پیشرفت های زیادی داشته است . این فرمت در دسته قالب ویدیویی تولید محتوا قرار گرفته است .

رپورتاژ :

این فرمت علاوه بر جذب مخاطب بیشتر به سئو سایت بسیار کمک می کند .

رپورتاژ :
رپورتاژ :

نکات مهم برای تولید محتوا

با توجه به اهمیت تولید محتوا باید برای اینکه تولید  محتوای با ارزش داشته باشید باید به نکات مهم و کلیدی در این زمینه توجه زیادی شود .  در زیر به نکات مهم پیرامون آن اشاره کرده ایم :

  • در گام نخست باید مطالب ابتدایی که استفاده می کنید کامل و بی نقص باشد مثلا به صورت کامل در مورد تماس با ما ، درباره ما ، توضیحات محصول ، قوانین و مقررات باید داشته باشید تا مخاطب بتواند به  شما اعتماد کند و از محصولات شما خریداری کند .
  • در مورد نکته دوم باید به مطالب بلاگ توجه شود . این مطالب باید به گونه ای باشد که سئو محور باشد و شما را به هدف اصلی تان که همان جذب مشتری و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو است می رساند .
  • نکته مهم بعدی این است که شما باید در تولید محتوا به نکته تعامل با مخاطب توجه ویژه ای داشته باشید به این صورت که شما با این روش می توانید رتبه خود را تا حد بالایی در موتورهای جستجو بالا ببرید . دقت داشته باشید با ایجاد رابطه با مخاطب می توانید اعتماد مشتری را جذب کنید .
  • و آخرین نکته که شاید هدف اصلی شما است تبلیغ می باشد شما می توانید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق رپورتاژ محصول خود را به مخاطب معرفی کنید . دقت داشته باشید شما باید در این روش مشخصات کامل محصولات خود را برای مخاطب  به صورت واضح  توضیح دهید تا مخاطب بتواند به شما اطمینان کند .دقت داشته باشید یک  محتوای با کیفیت باید تمامی نکات بالا را به صورت منظم و پشت سرهم انجام دهد در غیر اینصورت با اگر بدون مقدمه از محصول خود تبلیغ کند به نتیجه مطلوب نمی رسد و در بعضی از مواقع با شکست جدی مواجه می شوید .
نکات مهم برای تولید محتوا
نکات مهم برای تولید محتوا

تولید محتوای ویدیویی با کیفیت

با  توجه به اهمیت هایی که محتواهای  ویدیوی دارد بیشتر افراد برای تولید محتواهای تبلیغاتی سعی می کنند از تولید محتوا ویدیویی استفاده می کنند . در زیر به نکاتی که به شما در تولید محتوای ویدیویی با کیفیت پرداخته ایم :

محتوای ویدیویی کوتاه :

یک نکته مهم در تولید محتوای ویدیویی با کیفیت این است که شما باشید سعی کنید در یک زمان کوتاه محصول خود را معرفی کنید و قلاب خود را بیندازید و مخاطب را جذب کنید . طی تحقیقات انجام شده کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که حدود نود درصد مخاطبان ویدیو های زیر سی ثانیه را نگاه می کنند و هرچه این زمان بالا می رود تعداد مخاطبان آن کمتر می شود و در همین تحقیقات نشان داده شده است که ویدیوهای چهار یا پنج دقیقه حدود  50 درصد مخاطب از آن بازدید می کنند .

در این ویدیو های کوتاه برای سعی شود که در ده ثانیه نخست محصول خود را معرفی کنید زیرا بعضی از افراد تنها ده ثانیه از ویدیو را نگاه می کند و در  ویدیوهای طولانی این زمان به شصت ثانیه نیز می رسد .

ساده بودن ویدئو :

نکته دو بعدی در تولید محتوی ویدیویی اسن است که شما بتوانید با ساده و قابل فهم بودن یک ویدیوی کوتاه تولید کنید . یک ویدیو با کیفیت رو چهار اصل مهم و ساده تکیه دارد ک در زیر به این چهار نکته مهم اشاره کرده ایم :

مشکل :

تا نهایت بیست ثانیه نخست و ابتدایی ویدیو مسئله و مشکل اساسی مخاطب خود را مدنظر قرار دهد .

راه حل :

در ثانیه بیست تا بیست و پنج ثانیه خدمات یا محصول شما را به عنوان بهترین راه حل مشکل مخاطب معرفی کند .

کارکرد :

در ثانیه بیست و پنج تا پنجاه باید فرآیند و مراحل کار راه حل پیشنهادی شما را به صورت خلاصه و البته کامل توضیح دهید .

اعلان فراخوان :

در ثانیه پنجاه تا شصت کاری که مخاطبین باید انجام دهند تا بتوانند از محصول شما استفاده کنند را به صورت شفاف و خلاصه توضیح دهید .

نشان دادن مزیت :

نکته بعدی در محتواهای ویدیویی این است که مزیت ها را به صورت شفاف نشان دهید مثلا اگر قصد دارید یک محصول و یا یک اپلیکیشن جدید را معرفی کنید هیچگاه نمی تواند در یک تولید محتوای کوتاه تمامی ویژگی های آن را نشان دهید به همین دلیل شما زمانی می توانید موفق باشید که مزیت های محصول خود را به دیگران نشان دهید . شما با این کار به مشتریان خود می گویید که با استفاده از محصول شما می توانند از مزیت های آن استفاده کنند و برای آن نیاز به زمان کمی نیاز دارید تا زمان طولانی برای ساخت یک ویدیو .

سرگرم کننده :

یکی از مهم ترین نکته ها در تولید محتوای ویدیویی با کیفیت این است که سعی کنید که محتوای سرگرم کننده برای مخاطبین تولید کنید . شما می توانید برای محصول خود از روش ساخت یک ویدیو سرگرم کننده استفاده کنید و با این کار مشتری بیشتری را جذب کنید . زیرا شما با ویدیو سرگرم کننده گاهی می توانید مخاطب خود را به خنده وادار کنید و یا او را برای مدتی درگیر ویدیو خود کنید .

سرگرم کننده :
سرگرم کننده :

تمرین برای تولید محتوای با کیفیت

شما باید برای تولید محتوا با کیفیت تمرین های اساسی و با دقتی را انجام دهید تا موفق باشید به همین منظور در زیر به چد مورد اساسی در مورد تمرین برای تولید محتوا اشاره کرده ایم  :

  • گرم کردن مغز : شما باید برای اینکه به نتیجه مطلوبی در تولید محتوای با کیفیت برسید باید مطالب زیادی را پیرامون موضوع پیشنهادی خود مطالعه کنید تا بتوانید تولید محتوای با کیفیتی تولید کنید . برای همین منظور اولین گزینه را مغز کردن مغز انتخاب کرده ایم .
  • جایگزینی کلمات : یک تولید محتوای با کیفیت باید دارای ادبیات قوی باشد به همین دلیل بهتر است چندین بار محتوای خود را بخوانید و از بهترین کلمات استفاده کنید .
  • مشورت با تیم : اگر تولید محتوا با کیفیت برای شما مهم است سعی کنید با تیم خود ارتباط برقرار کنید و در مورد کم و کاستی  های کار خود مشورت کنید .
  • متن برای مناسبت ها : برای جذب مخاطب سعی کنید تولید محتوای کیفیت خود را پیرامون مناسبت ها تولید کنید .
تمرین برای تولید محتوای با کیفیت
تمرین برای تولید محتوای با کیفیت

نتیجه گیری

امروزه برای هر کاری نیاز دارید به یک محتوای کاربردی و معتبر که بتوانید مطلب خود را به دیگران برسانید . برای توضیح محتوا شما نیاز دارید که  5 هدف اصلی را در کنار یکدیگر رعایت کنید که این 5 هدف از جمله اطلاعات ،هدف ، فرم ، کانال و مخاطب می باشد که تمامی این مطالب در کنار هم شما را به محتوای با کیفیت می رساند .

برای اینکه شما به از اهمیت تولید محتوا با خبر شوید باید این موضوع را بدانید که  شما با استفاده از تولید محتوا با کیفیت می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و رتبه بهتری را در موتورهای جستجو پیدا کنید این موضوع نشان دهنده اهمیت تولید محتوا می باشد . یک تولید محتوا با کیفیت به صورتی است که شما می توانید با نوشتن مطالبی روان و معتبر و همچنین به روز مخاطب زیادی را جذب کنید .

شما باید برای درخواست تولید محتوا باید به قالب و فرمت تولید محتوا را با توجه به نیاز تان انتخاب کنید . برای توضیح قالب تولید حتوا می توانی به قالب های تولید محتوا متنی ، تصویری ، صوتی و فرمت های تولید محتوا مقاله ، پادکست ، کتاب الکترونیکی ، موشن گرافیک می باشد .

گام نهایی برای تولید محتوا این است که شما راه ارتباطی تان را با مخاطب خود انتخاب کنید . یکی از راههایی که مشتری بیشتری را جذب می کند تولید محتوای ویدیویی می باشد برای اینکه بتوانید تولید محتوای    ویدیویی با کیفیت داشته  باشید باید به نکات مهمی از جمله سرگرم کننده بودن ، کوتاه ، ساده و مزیت های اصلی آن توجه ویژه ای شود .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با ما تماس بگیرید

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید