محتوا نویسی یعنی چه؟

محتوا نویسی یعنی چه؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

محتوا نویسی یعنی چه؟ در مقاله ی پیش رو بیشتر در مورد آن می نویسیم و به جواب آن خواهیم رسید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

محتوا نویسی چیست؟

هدف از نوشتن محتوا جه جیزی می باشد؟

مخاطب تا چه حد در انتخاب محتوا تأثیر گذار است؟

لحن نگارش در محتوا نویسی چگونه است؟

[/stextbox]

 

تعریف محتوا

   تا زمانی که متوجه نشویم تولید محتوا چه چیزی است اساساً فهم صحیحی از بازاریابی محتوا نخواهیم داشت. فهمیدن ارزش تولید محتوا در دنیای مجازی حال حاضر با فهمیدن این موضوع که چه چیزی تولید محتوا است صورت می گیرد. تا وقتی که کسی یا چیزی را درست نشناخته باشیم، هیچ زمانی ارزش واقعی اش را نخواهیم فهمید.

  قبل ترها وبلاگ ها یکی از با اهمیت ترین و مؤثرترین بخش های اینترنت به حساب می آمدند. وبلاگ هایی که در ظاهر زیبا اما از نظر تکنیکی خیلی ضعیف بوده اند. رئیسان این سرویس ها با داشتن بستری آسان برای وبلاگ نویس ها ایشان را تشویق به نشر محتوای مد نظرشان می نمودند و هرچه قدر وبلاگ ها وسعت می یافت، ارائه کنندگان سرویس های وبلاگ ترافیک زیادتری به  سمت دامنه خود هدایت می نمودند.

روشی که خیلی عاقلانه بود و در چند سال اخیر چند سرویس دهنده ی وبلاگ توانستند خود را به مرتبه های نخست الکسا برسانند. برای گوگل فرقی ندارد که محتوا نویسی را چه کسانی انجام می دهند. گوگل محتوای تهیه شده را مورد بررسی  قرار می دهد و به دامنه ی مورد نظر نمره می دهد.

ولی در حال حاضر با پیشرفت روش های CMS(سیستم مدیریت محتوا) کمتر آدمی به سوی وبلاگ های آسان متمایل می گردد.کاربران به سادگی یک سایت وردپرس را راه می اندازند و به غیر از نشر مضمون حرفه ای، می توانند از راه ابزار وردپرس  مضمون خود را بهینه سازی کرده و در نت نشر دهند. محتوا نویسی امروزه از مهم ترین راه های افزایش شلوغی سایت است، که توانسته جای تبلیغات پر هزینه را بگیرد.

محتوای خوب

چقدر باید خرج کرد تا برندی معروف شود به طوریکه برای همه شناخته شده شود؟ آیا با 0 تومان این اتفاق می افتد؟ شاید خنده دار باشد اما خیلی از وبلاگ نویسان هستند که با یک وبلاگ ساده به درآمدهای قابل قبولی رسیده اند و آن را به طور کامل مدیون محتوای خوبی می باشند که کم کم تولید کرده و در نت انتشار کردند.

وبلاگ هایی که در جهان امروز یک برند معروف هستند و اسم نویسندگان آن هم به تنهایی در کنار اسم اشخاص شناخته شده ی جامعه آمده، این اشخاص هیچ خرجی حتی 1000 تومان برای وبلاگ خود نکرده اند، اما علم و تخصص خود را به زبان نکو و رسا و با روشی حرفه ای در نت برای استفاده کنندگان نشر دادند.

و به آسانی به اشخاصی تبدیل شدند که ماهیانه در آمدی بسیار بالا دارند بنابراین باید گفت محتوا نویسی به طور کلی مزیت دارد و  آن را باید به اهرمی مهم برای بالا بردن سایت در موتورهای جستجو بیان کرد و از استفاده صحیح آن غافل نشد.

محتوای خوب
محتوای خوب

هماهنگی محتوا و داده های آماری

محتوا با داده های آماری باید هماهنگی داشته باشد. کاربر خودش تشخیص می دهد که چه متنی خوب و کدام متن بهتر می باشد! آن متنی به نظر کاربر بهتر می باشد که داده ی آماری در آن به کار برده می شود. این داده ها باعث می گردد که کسب و کار به شکل دقیق تری پیش برود و سایت اعتبار داشته باشد. محتوا نویسی باید به شکل مقایسه ای باشد یعنی مثلاً وقتی در مورد یک محصول صحبت به میان می آید مقایسه آماری باید با نسخه های قبل انجام شود.

متن هایی که با داده های آماری ارائه شوند زودتر به دست همه می رسد. محتوا باید نتیچه بخش باشد و بدون پایان بندی رها نشود و کار را جذب خود کند. محتوایی خلاق می تواند با جملاتی کم و تصاویر ساده، بزرگترین و پیچیده­ ترین مسائل و مباحث را انتقال دهد. همواره نباید از عرف پیروی کرد، بعضی اوقات یک اتفاق کوچک، خلاقیتی بزرگ را به همراه دارد.

هدف از رسیدن به محتوای خوب

بهترین تک‌تیراندازان با بهترین اسلحه نیز، به هدفی وجود ندارد نمی تواند شلیک کند! پیش از هر چیز، جواب این پرسش را باید یافت که برای چه هدفی محتوا نویسی می شود؟ امکان دارد هدف از تولید محتوا، کار تبلیغاتی و یا آشنایی مخاطب با علوم متنوع و یا مباحثی از این دست باشد. مشخص است عبارت هایی که برای هدف های مختلف در هر مقاله ای مورد استفاده قرار می گیرد، اختصاص به همان موضوع داشته و امکان دارد با مقاله‌ی دیگری و با هدف دیگری، متفاوت باشد. پس در شزروع تولید یک محتوا باید هدف نگارش محتوا را معلوم کرد.

هدف از رسیدن به محتوای خوب
هدف از رسیدن به محتوای خوب

تأثیر مخاطب در محتوا نویسی

   بعد از تعیین هدف، شناخت مخاطب بسیار حائز اهمیت می باشد. این نکته را باید در نظر داشت که محتوای به وجود آمده، همیشه باید مخاطب را جذاب کند. برای رسیدن به محتوایی قابل قبول، اول باید علاقه ها و سلایق مخاطب را شناخت.

اگر محتوا‌ی تولید شده، با سلیقه­ ی مخاطب هماهنگ نباشد، می­توان او را تشویق کرد که محتوا را با دیگران به اشتراک گذارد. نکته دیگر اینکه محتوایی که با علاقه­ ی مخاطب تناسب ایجاد کند، می‌تواند مخاطب را به همراه خود بکند. با دریافت واکنش هایی از مخاطبان، می­توان به شناخت بهتری از سلیفه ی مخاطب دست پیدا کرد و این شناخت را در محتوا نویسی بکار برد.

 

لحن نگارش در محتوا

محتوا باید برای مخاطب گیرایی داشته باشد، پس با شناختی درست از مخاطب، می­شود لحنی صحیح را استفاده کرد. در کل، لحن محتوای ایجاد شده به­ شیوه ای باید باشد که اصل پیام را به طور صحیح به مخاطب برساند و همچنین، پیچیدگی و سختی نداشته باشد و همیشه سطح فهم مخاطب را باید در نظر داشت.

لحن نگارش در محتوا
لحن نگارش در محتوا

نتیجه گیری

برای تولید یک متن خوب احیتاج به محتوای خوب داریم. محتوا نویسی در سایت و وبلاگ های مختلف برای جذب مخاطب بسیار تأثیر گذار است. تا وقتی نتوانیم محتوایی درست و قابل قبول را تولید کنیم کاربران جذب و درگیر متنی نمی شوند. پس در هر زمینه ای که می خواهیم متنی را تولید کنیم، محتوا حرف اول را می زند، که محتوای خوب نیاز به ایده و پرداخت مناسب و دقیق دارد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره در حوزه تولید محتوای هدفمند با تیم هشت در تماس باشید.

09120647344

[/stextbox]

از اینکه تا پایان مقاله محتوا نویسی یعنی چه؟ ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله محتوا نویسی یعنی چه؟ نهایت استفاده را ببرید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید