طراحی استراتژی محتوا

طراحی استراتژی محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به طراحی استراتژی محتوا بپردازیم :

مقدمه :

طراحی استراتژی محتوا می تواند با معرفی خود به دیگران  به کسب و کارها رونق بدهد . نکات زیادی وجود دارد که یک سایت به عنوان سایت موفق شناخته شود و یکی از مهم ترین این ویژگی های ، ویژگی تولید محتوا می باشد که اگر به صورت اصولی تولید شود نتایج اثربخش و مهمی را از خود به جا می گذارد .

در نظر بگیرید یک سایت که هیچ محتوای خوبی ندارد خوب طبیعی است که بعد از مدتی با کاهش چشمگیری روبرو می شود و رقبای آن می تواند با فاصله زیادی از آنها پیشی بگیرند ، به همین دلیل یک از ویژگی های مهم یک سایت موفق تولید محتوا آن می باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

برای طراحی استراتژی محتوا چه نکات مهمی وجود دارد ؟

در استراتژی محتوا چگونه مخاطب خود را بشناسیم ؟

نکات کلید در تولید محتوا چیست ؟

[/stextbox]

طراحی استراتژی محتوا
طراحی استراتژی محتوا

نکات مهم برای استراتژی محتوا

نکات مهمی برای استراتژی محتوا وجود دارد که به صورت زیر می باشد :

  • نکته اول مهم در استراتژی محتوا این است که سوالات کلیدی و مهم را قبل از تولید محتوا برای خود پاسخ دهید این سوالات به صورت زیر می باشد :
  • فرد خواننده و یا مخاطب چه چیزی نیاز دارد و شما می توانید کدام نیاز آن را برطرف کنید ؟
  • مخاطب شما چه افرادی هستند ؟
  • هدف اصلی شما چیست و قصد دارید چه نکاتی را به آنها بگویید ؟
  • مخاطب از شما چه انتظاراتی دارد ؟
  • شما از مخاطبان خود چه انتظاراتی دارید ؟
  • چه هزینه ای قرار است برای تولید محتوا شما در نظر گرفته شود ؟
  • منابع انسانی برای کار تولید محتوا از چه زمینه ای تامین می شود ؟
  • راه ارتباطی شما با مخاطبین خود چیست ؟
  • برنامه ریزی شما در مراحل تولید محتوا به چه صورت می باشد ؟
  • اگر قرار است برای چندین محصول تولید محتوا انجام دهید کدام محصول شما پرفروش تر می باشد ؟
  • نکته دوم این است که هدف خود را از استراتژی محتوا مشخص کنید این هدف ها می تواند به صورت زیر باشد :
  • تولید محتوا شما قرار است بر روی ذهن مشتری تاثیر گذاری زیادی داشته باشد .
  • هدف شما ممکن است این باشد که کاربر عادی را به مشتری تبدیل کنید .
  • با این تولید محتوا قرار است برند خود را معرفی کنید و ورودی خود را افزایش دهید .
  • هدف شما از این تولید محتوا این باشد که رتبه خود را در گوگل بالا ببرید .

اگر شما دارای چند هدف هستید سعی کنید هدف هایتان را رتبه بندی کنید .

نکته مهم بعدی این است که مخاطب تان را به صورت دقیق مشخص کنید ، شما اگر بدانید برای چه افرادی و یا چه گروهی قرار است تولید محتوا انجام دهید می توانید راحتتر مطلبتان رابنویسید .

تقویم محتوا

تقویم محتوا یکی از مهم ترین نکاتی است که در تولید محتوا به آن توجه نمود . در این روش سعی کنید به صورت منظم و دقیق محتوا تولید کنید . در این زمینه دقت داشته باشید که اگر نظم در کارتان نداشته باشید ممکن است با کاهش مخاطب مواجه شوید ، همچنین نظم در موتورهای جستجو و گوگل بسیار مهم می باشد .

بعد از رعایت کردن نکات بالا شما باید به سراغ تولید محتوا بروید . در گام نخست بیشتر شرکت ها با تولید محتوا به صورت متنی کار می کنند و بعد از آن سعی می کنند از تولید محتوا به صورت ویدیو و پادکست استفاده کنند . دقت داشته باشید در بیشتر مواقع تولید محتوا به صورت ویدیویی تاثیر بیشتری دارد تا تولید محتوا به صورت متنی ، مثلا در یک محصول مانند مواد غذایی شما زمانی موفق تر هستید که کیفیت محصول خود را به صورت بصری نشان دهید .

تقویم محتوا

راه شناخت مخاطب هدف در استراتژی محتوا

شما برای اینکه مخاطب خود را بشناسید باید کمی خلاق باشید ، به عنوان مثال از سوالات و دغدغه هایی که کاربران در حوزه های مرتبط با محتوای شما استفاده کنید و سعی کنید از آنها استفاده کنید و همزمان با آن دقت کنید که مخاطبین از چه رده سنی و با چه مشخصاتی مطالب را دنبال می کنند . چند روش دیگر برای اینکه مخاطب هدف خود را پیدا کنید وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته ایم :

  • کلمات کلیدی مرتبط با مطالب خود پیدا کنید . در این زمینه می توانید لیستی از مطالب را تهیه کنید و برای هر کدام یک پاسخی را مطرح کنید تا در زمان تولید محتوا بتوانید محتوای جذابی را تولید کنید .
  • یک نظرسنجی برای محصولات فعلی خود راه بیاندازید و در آن از مشتریان همیشگی و سابقتان کم بگیرید . در این زمینه می توانید در تولید محتوای جدید کم و کاستی های گذاشته را برطرف کنید .
  • همیشه فردی موفق است که عملکرد رقبا خود را زیر نظر بگیرد و همیشه سعی می کند از نقاط ضعف آنها استفاده کند و همان را در خود تقویت کند . دقت داشته باشید در این امر باید کاملا حرفه ای عمل

کنید و اصلا از کپی کردن استفاده نکنید .

راه شناخت مخاطب هدف در استراتژی محتوا
راه شناخت مخاطب هدف در استراتژی محتوا

نکات مهم در تولید محتوا

چند نکته مهم و کلید وجود دارد که در  زمان تولید محتوا باید به آن توجه کنید ، این نکات به صورت زیر می باشد :

تصویر و رسانه ها : سعی کنید در تولید محتوا از تصاویر و رسانه ها استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب داشته باشید .

طول محتوا : شما اگر متنی طولی و یا حتی فیلم طولانی داشته باشید که از حوصله مخاطب خارج باشد هزینه و وقت خود را صرف کرده اید . برای اینکه همیشه موفق باشید سعی کنید طول محتوای خود را به صورت دقیق مشخص کنید . قبل از اینکه طول محتوا را مشخص کنید اول مخاطب خود را بشناسید اگر هدف شما از محتوایتان معرفی یک کالا است بهتر است از هزار کلمه بیشتر نشود و اما اگر هدف شما توضیح یک روند کلی می باشد می توانید مطالبتان را تا دو هزار کلمه ادامه دهید.

نکات مهم در تولید محتوا
نکات مهم در تولید محتوا

 نتیجه گیری

برای اینکه یک محتوای خوب با تاثیر گذاری عالی داشته باشید بهتر است ابتدا استراتژی محتوا را به خوبی بشناسید و طبق آن محتوا تولید کنید .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

شما می توانید جهت دریافت مشاوره در زمینه استراتژی محتوی با تیم هشت در تماس باشید.

09120647344

[/stextbox]

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید