در این مقاله قصد داریم به سامانه مدیریت شبکه های اجتماعی بپردازیم :
اینترنت روز به روز در حال پیشرفت می باشد و همه افراد در هر سنی از اینترنت استفاده می کنند و به همین دلیل بیشتر افراد از اینترنت برای توسعه کسب و کار و حرفه خود از آن استفاده می کنند ، بیشترین استفاده افراد از شبکه های اجتماعی است و ساعات زیادی در طول روز در این شبکه ها هستند به همین دلیل برای موفق شدن افراد باید از سامانه مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنند .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم
سامانه مدیریت شبکه های اجتماعی چیست ؟
ابزار و سامانه مدیریتی شبکه های اجتماعی
[/stextbox]
سامانه مدیریت شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی حدود ده سالی می باشد که به سرعت در حال توسعه می باشد و تا حدی زندگی افراد را تحت سلطه خود قرار داده است . اگر افراد برای توسعه کار خود از شبکه های اجتماعی خود استفاده کنند و مدیریت درستی بر روی آن داشته باشند میتوانند کار خود را پیشرفت دهند و حتی در بعضی از موارد باعث آسیب رساندن به آن می شود . استفاده از سامانه های مدیریتی در شبکه های اجتماعی می تواند به افراد در توسعه دادن کارها کمک زیادی کند . در زیر به ده ابزار و سامانه مدیریتی شبکه های اجتماعی پرداخته ایم :
1) Chattypeople.com :
این پلتفرم معمولا در شبکه های اجتماعی فیس بوک برای توسعه دادن کسب و کار استفاده می شود . یکی از مهم ترین امکانات این پلتفرم این است که به کاربران پیشنهاداتی مانند دریافت تخفیف و خرید کالا را می دهد . با استفاده از این پلتفرم کامنت های فیس بوک و مسنجر ترکیب می شوند و مشتریان از این طریق می توانند به راحتی سفارش های خود را به ثبت برسانند .
Chat People برای تجارت های کوچک و بزرگ استفاده می شود و می توانید بدون دغدغه برای نداشتن مهارت کدنویسی از آن استفاده کنید و این قابلیت را دارد که با استفاده از یک ربات به سیستم های پرداخت متصل شود و باعث درآمدزایی از طریق فیس بوک شود ، روش کار کردن این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی می باشد که ارتباط بین مشتری و مدیر را به راحتی ایجاد می کند . در زیر به دیگر امکانات این پلتفرم اشاره کرده ایم :
• سیستم پشتیبانی از مشتریان
• سیستم مدیریت محتوا
• تجارت های وابسته به حوزه خوراک و رستوران
• یک سیستم دیجیتال برای ارسال محصولات دیجیتال
2) promoRepublic :
این ابزار به صورت رایگان در اختیار افراد به منظور تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و همچنین ارسال پست در شبکه های اجتماعی است . از امکانات این پلتفرم می توان به صدها هزار ایده ، الگو و تصویر برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیسبوک ، پست های لینکدین و توییتر استفاده می شود . تمام الگوهای موجود در این سامانه توسط نویسندگان و گرافیست هایی حرفه ای طراحی شده است ، این الگوها قابلیت تغییر را با استفاده از نرم افزار ویرایش گرافیک را دارد . این ابزار دارای ویژگی های زیر نیز می باشد :
• دارا بودن کتابخانه ای با صد هزار الگو برای تصویر و پست
• دارا بودن تقویم برای ایده پردازی ، روزهای تاریخی ، روزهای تعطیل ، روزهای خاص مانند روز مادر ، پدر و . . .
• استفاده راحت از ویرایشگر به منظور ویرایش الگوها
• استفاده راحت برای پست های خودکار در اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین و فیسبوک
3) socialLiners.Com :
یکی از ابزارهای حرفه ای برای افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی می باشد . شبکه های اجتماعی یکی از راههای حرفه ای برای جذب مخاطب می باشد و شما می توانید به راحتی دوست پیدا کنید .
یکی از امکانات اینفلوئنسر مارکتینگ این است که مشتریان و مخاطبان وفادار خود را به راحتی پیدا می کنید و می توانید با آنها در ارتباط باشید . شما اگر بخواهید از مزایای شبکه های اجتماعی در حرفه و هنر خود استفاده کنید نیازمند زمان زیادی هستید اما شما می توانید با استفاده از این سامانه به صورت خودکار پست های خود را بگذارید ، این کار باعث می شود که حضور شما را پر رنگ تر نشان دهد و مخاطب بیشتری را جذب کنید .
4) guestpost.com :
این ابزار به عنوان پست مهمان است و می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید ، شما از طریق این ابزار می توانید وبلاگ هایی در جهت پست مهمان به شما پیشنهاد داده می شود .
5) agorapulse.com :
شما با استفاده از این سامانه میتوانید مدیریت یکپارچه ای بر روی اکثر شبکه های اجتماعی داشته باشید به این صورت که محتوای مورد نظر را تولید کنید و زمان مورد نظر خود را برنامه ریزی کنید و بعد از آن در هر شبکه اجتماعی که می خواهید آن را منتشر کنید . این ابزار دارای ویژگی های زیر می باشد :
• با استفاده از این ابزار می توانید همیشه به روز باشید .
• سوالات ، تبلیغات و محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی مدنظر منتشر کنید .
• این ابزار دارای گزارش های آماری دقیق می باشد که سنجش موفقیت خود را نشان می دهد .
6) Wistia :
با استفاده از این ابزار می توانید آمار دقیقی از افرادی که ویدیو شما را تماشا کرده اند را داشته باشید . این ویژگی به شما این امکان را می دهد که ویدیوهای بحری را ایجاد کنید .
7) Followerwonk :
یکی از ابزارهای است که با استفاده از آن می توانید فالوورهای خود را افزایش دهید همچنین اطلاعات کاملی در مورد مخاطبان خود داشته باشید .
8) Brand24.com :
با استفاده از این ابزار می توانید که مدیریت حرفه ای بر روی شبکه های اجتماعی مورد نظر خود داشته باشید . در زیر به ویژگی های دیگر این ابزار اشاره کرده ایم :
• موضوعات مرتبط ترند شده را به راحتی بیابید .
• موضوعات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود به راحتی بیابید .
• بحث های موجود و کارآمد را در حوزه کاری خود بیابید .
9) Cyfe.com :
این ابزرا به عنوان یک داشبرد حرفه ای در حوزه تجارت شناخته شده است .
10) Meokey.com :
به عنوان یک چت بات می باشد که تبلیغات را در مسنجر نشان میدهد .
نتیجه گیری
امروزه برای اینکه در اینترنت خود را بتوانید به دیگران به خوبی معرفی کنید نیازمند این هستید که از سامانه های مدیریتی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید .